Nee, uiteraard niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen?![]()
Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:02 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]![]()
hij bedoeld (hoop ik) uit de versnelling halen.
@delano, nieuwe bak is leuk, niet voor de 9-3OG, overstijgt de dagwaarde een beetje.
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zittenquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen.
1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit.
En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz.
[..]
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
[..]
Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..
En mijn auto is mij veel te dierbaar. Ik ga hem echt niet vervangen.
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zitten
Koppeling op z'n eindje of de synchromesh. Maar als het 1 op de 10 keer voorkomt zou ik er lekker nog even mee door blijven rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
...
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
...
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.
En ik weet 99,9% zeker dat iemand hier, of op Saabforum heeft verteld dat er in Trollhattan nieuwe bakken liggen voor lagere prijzen dan ze hier 2e hands kosten.
Dat is echt wat iemand hier, of op Saabforum, mij heeft verteld. Dat er ergens daar nog een hele berg versnellingsbakken liggen te verstoffen. Ik hoop dat iemand hier het verhaal herkent.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?
Ook toen Saab nog gewoon draaide was de 9-3 OG al een behoorlijke tijd uit productie.
Aaahhh 18 inch op een 9-3, in elke geul vliegt het stuur uit je handen of valt dat mee?quote:Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hep nieuwe velgen. 18".
Gaaf!, doet me denken aan de Focus RS velg, nu nog woeste brembo's erachter stoppenquote:Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hep nieuwe velgen. 18".
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?quote:Op maandag 27 april 2015 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
V&A / [TK] SAAB 9-3 Coupé 2.0 T bj 2000 174.000 km
Even schaamteloos mijn SAABje onder de aandacht brengen.
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?
En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.quote:Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?
Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.quote:En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Zonde. Maar ja,soms is het niet anders.quote:Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.
Ja dit dus.... zeker met een T5 motor.quote:Op maandag 27 april 2015 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.
als ik er niet 1 had had ik hem vandaag nog opgehaald voor dat geld...![]()
Maar die nieuwe bakken zijn dus niet meer aan te komen begrijp ik?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:53 schreef JohnB52 het volgende:
Die bakken waren op saabfestival 2013 te koop. Op het terrein van saabmuseum.
Delano, vraag JeroenGSI eens. Dan heb je er een andere bak onder hangen voor ik denk 400/500 euro.
Je kan ook nog naar je pookafstelling laten kijken?
Ah balen ik had daar echt goede hoop in...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:46 schreef JohnB52 het volgende:
Nee die bakken zijn allemaal verkocht. En saabpartners.com heeft er ook een aantal ingeslagen :-)
Die antenne is voor 20 euro gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.
Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.
[..]
Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ookquote:Op zondag 3 mei 2015 14:12 schreef L0we het volgende:
Ik rij sinds zaterdag ook saab, een 9-3 2.2 diesel uit '99.
Blij mee! Ontzettende vooruitgang ten opzichte van mijn Megane Break.
Wel heb ik het idee dat hij af en toe wat traag aanvoelt, dus ik wil komende week alle vacuümslangen vervangen & het inlaattraject schoonmaken.
[ afbeelding ]
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef Leandra het volgende:
Oi, dat is een kleine 4 uur aan arbeidsloon... Hadden ze zoveel tijd nodig om de oorzaak te vinden of zat het op zo'n onmogelijke plek?
Ja, dat laatste uiteraardquote:Op zondag 3 mei 2015 14:47 schreef Bassen het volgende:
[..]
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.
Belangrijkste is dat die het weer doet.
Thnx. Ik moet hem nog eens goed schoonmaken, maar vind het echt wel een heel toffe autoquote:Op zondag 3 mei 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ook
Dankjeeeequote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab
Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken
nice! Pics?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab
Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken
Hahaha daar lijkt het wel opquote:
T verbruik was hoger dan Saab?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab
Dat verbaast me niets als het om een S8 gaat.... al even afgezien van het feit dat Saab nog redelijk zuinig is voor het formaat auto.quote:
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7quote:
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinigquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7
In de stad met wat spelen, 1 op 4-5
Uhmmmniet leuk meer dus.
Ken het, ik ging destijds van 1 op 14 naar 1 op 9.. Daar word je inderdaad wel een keer flauw van.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Hahaha daar lijkt het wel op
Begon te balen van de ielige 4 cilinder, toen s80 gekocht en opgefokt naar 270whp, toen werd ik ielig van FWD en heb ik de S8 gescoord.
Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab
Met de 9-5 en 9-3 (stage 3) deed ik constant 1 op 8 met zware voet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:02 schreef Bassen het volgende:
[..]
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinig
kloptquote:Op zondag 10 mei 2015 16:38 schreef JohnB52 het volgende:
Die Volvo heb je ook niet lang gehad?
edit: die Audi ook niet.
tja, ik geef niet zoveel om OEM velgen, blijkbaar zijn er meerdere mensen die zo denken (helaas).quote:Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Descendent het volgende:
Echt serieus heeft er nog niemand mijn 17"Hirsch velgen willen kopen. Had verwacht dat ze er zo ongeveer om zouden vechten op mn oprit. Maar behalve de typische 'voor 300 kom ik ze morgen ophalen' schooiers nog weinig serieuze reacties gehad.
650 voor een setje met 3 goede banden is toch niet eens zo veul?>
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
En wat kost het dan nieuw?
apc klep is nieuw van neobrothers niet heel duur, dan de siliconen slangen idem, en dan nog wat gratis software van t Internet...
jij had toch T7?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..
Nee T5. Dus die set van Saab forum was wel een hele leuke geweest voor mij maarja dikke pech.quote:
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)
Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.
[ afbeelding ]
Jep dit is een 5 deurs uit 00 dus past exact hetzelfde in een 99.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?
Omdat je een 9-3 uit 2000 hebtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Vraag me af waarom jullie dachten dat ik een T7 hadnee, lekker betrouwbaar T5.
Maar niemand die een stoffen interieurtje wil dus? Zal zo eens een foto posten van mijn resultaat, van mijn zeer unieke interieur combi.
Ah zo! Nee ik heb 1 van de laatste T5's inderdaad, erg blij meequote:
Heeft geen haast. Ik bedoel alleen dat ik die aanbieding op saabforum gewoon had moeten pakken, en dat is dom dat ik daar te lang over dacht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JohnB52 het volgende:
Nou Saab-tuners is er (tijdelijk) mee gestopt maar je kan ook naar Evo, die kan het ook. Stuur hem anders eens een pb via Saabforum.
En apc klep gewoon hier kopen:
http://www.neobrothers.co(...)d5fa757a60b8b1503782
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)
Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.
[ afbeelding ]
Edit: gereserveerd
Ziet er ook in het echt erg tof uit. Zo'n stuur ga ik nog even naar op zoek, net zoals die armsteun. Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis aan mijn vorige auto.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:
-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-
Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:
[ afbeelding ]
In het midden toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.
Weet iemand overigens hoe ik de asbak los krijg? Om hem te legen? Ik voel er onder wel een knop, alsof je die in moet drukken maar dat werkt niet...
Kan natuurlijk, ieder zijn ding. Maar zeker een korte broek op een dag van 30 graden in een zwarte auto met zwart leer, is iets wat hier voor zou komen en niet aangenaam is imo.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
Netjes!
En toch.... ik ben heel blij dat ik in beide auto's leren bekleding heb (in de Caab is logisch natuurlijk), en eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van te hete bekleding in de zomer, en in de winter gewoon de stoelverwarming aan als het te koud is.
Ik denk dat ik bij een volgende auto leren bekleding (en elektrische stoelen met geheugen) wel als zoek-eis neerzet.
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaarquote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het midden toch?
Ik zou echt even in de auto moeten gaan zitten voelen hoe dat precies moet, want ik weet dat ik hem er een paar keer uitgehaald heb, maar dat gaat puur op gevoel
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar.
Superquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?
Original gangsterquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Super. Yes; een og.
kostte me ook een halve week om achter te komen waar dat og voor stond...![]()
quote:
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
Ik moest het boekje erbij pakken, want ik kreeg het niet voor elkaar
Maar onder de asbak zit een knopje waarmee je de asbak kunt ontgrendelen, dit kan zowel open als dicht.
Ik heb het boekje wel digitaal voor je als je wilquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdfquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
Haha ik wou het bestand al gaan mailen, maar dit kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdf
Altijd handig om op je computer te hebben.... ik gebruik m'n opgeslagen manuals ook regelmatig.
Mijn Saab ziet er hetzelfde uit van binnen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:
-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-
Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:
[ afbeelding ]
Ja, die van ons is ook X?-??-48.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:54 schreef JohnB52 het volgende:
Xt-ph-48 is t kenteken, of bedoelde je dat niet?
Hoe doet die fsp het van jullie? Wat onderhoud betreft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |