abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151445902
Twijfelde tussen KW en WGR maar toch maar hier.

Ik woon in een nieuwbouwproject met op de binnenplaats een lap grond van zo'n 15 bij 10 meter. Op de tekeningen was dit gewoon stukje groen, boompje, bankje, niks mis mee.

Nu hebben de bakfietsbuurvrouwen weinig te doen en die lopen al maanden massaal te soppen om dit lapje om te toveren in een kinderspeelplaats extra-ordinaire. Ook hier kan ik mij nog best in vinden, de projectontwikkelaar ook en ze kregen een naar mijn idee meer dan behoorlijk potje mee van 5000 Euro.

Dit was echter nog niet genoeg voor de dametjes en ze gaan in de volgende VVE vergadering voorstellen om nog eens 10.000 euro extra op te hoesten door een eenmalige bijdrage van alle leden in onze VVE (zo'n 50 huishoudens, oftewel 200 euro handje contantje).

Behalve dat ik het belachelijk vind om 15000 euro aan een lap grond te spenderen waar ieder kind na 2 weken op is uitgekeken, ben ik bang dat het succesvol ophalen van 10000 euro een opmaat is naar het volgende projectje waar de moestuinmoedertjes aan zullen beginnen.

Vraag 1: KAN DIT ZOMAAR?!

Vraag 2: Wat als ik niet betaal?

Vraag 3: heeft iemand scheermesjes over om in de speeltuin te strooien?
pi_151445932
Lees de VVE statuten
pi_151445945
Is natuurlijk een WGR-topic...

Maar: uiteraard kan dat. Als de vergadering daarmee akkoord gaat. En als je niet betaalt, heb jij een probleem. Dat volgt immers uit de statuten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151445978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als het ter stemming wordt gebracht tijdens een vergadering van de VVE en men stemt voor; ja.
quote:
Krijg je een deurwaarder op je dak.

quote:
Als je gepakt & veroordeelt wilt worden, zeker doen.
pi_151446057
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Is natuurlijk een WGR-topic...

Maar: uiteraard kan dat. Als de vergadering daarmee akkoord gaat. En als je niet betaalt, heb jij een probleem. Dat volgt immers uit de statuten.
Wat is dit voor wereld :N :'(
pi_151446064
Over het algemeen geldt dat als er een rechtsgeldig besluit wordt genomen (x% opkomst en x% van de stemmen) dat ieder VvE lid verplicht is om zijn of haar deel op te hoesten.

Lees voor de zekerheid even de reglementen van jouw VvE na, daar staat exact beschreven hoe rechtsgeldige besluiten kunnen worden genomen en wat de consequenties van niet of te laat betalen zijn.
pi_151446156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef Timmy het volgende:
Over het algemeen geldt dat als er een rechtsgeldig besluit wordt genomen (x% opkomst en x% van de stemmen) dat ieder VvE lid verplicht is om zijn of haar deel op te hoesten.

Lees voor de zekerheid even de reglementen van jouw VvE na, daar staat exact beschreven hoe rechtsgeldige besluiten kunnen worden genomen en wat de consequenties van niet of te laat betalen zijn.
Kan ik het niet aanvechten vanwege de complete waanzin van het hele idee?

Ik weet bv dat ze gefraudeert hebben om bovenop de 15000 euro ook nog 10000 euro subsidie binnen te halen.
pi_151446296
Er staan geen notulen op de website :'(

Kon ik maar weer terug naar mn zolderkamer.
pi_151446331
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik weet bv dat ze gefraudeert hebben om bovenop de 15000 euro ook nog 10000 euro subsidie binnen te halen.
Tijdens de vergadering. Zij moeten tenslotte de meerderheid overtuigen om in te stemmen.

Is het trouwens niet zo dat er een vergadering tussen het indienen en het stemmen in moet zitten?

En ja, VvE is doorgaans kut. Ben ook blij als ik daar vanaf ben.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:09:51 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151446472
Speeltoestellen, bestrating en groen is duur. Kennelijk kwamen ze erachter dat 5.000 euro lang niet genoeg is als je ambitieuze plannen hebt.

Besluiten worden in een vereniging genomen op de wijze die beschreven staat in de statuten. Iedereen heeft inspraak, maar als de meerderheid iets wil dan ben je hier in principe aan gebonden.

Maak een inschatting hoe de stemming is onder de leden. Als de meerderheid tegen is, is er weinig aan de hand. Het staat je vrij om een alternatief voorstel in te dienen dat op meer steun zou kunnen rekenen. Wanneer de voorzieningen niet door iedereen even waardevol worden ervaren, is het wellicht een optie om het bedrag te verdelen in een verplicht deel en een vrijwillig deel?
pi_151446478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

maar waarom ga je dan niet naar die vergaderingen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_151446520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Natuurlijk. Daarvoor heb je twee mogelijkheden:

1. Tijdens de ALV waar dit besluit op de agenda staat. Je hebt dan de mogelijkheid om je zegje te doen en je kan natuurlijk tegen stemmen.
2. Na het nemen van het besluit tijdens de ALV kan je altijd nog de juridische weg bewandelen. Echter wanneer er een rechtsgeldig besluit is genomen (dus x% opkomst en x% van de stemmen) dan geef ik je daar geen kans.

De grootste kans om dit voorstel van tafel te halen heb je door voldoende tegenstemmen te verzamelen. Neem contact op met anderen, of verzamel volmachten van mensen die toch niet gaan.

Zoek dus uit hoeveel mensen/stemrechten je nodig hebt om het voorstel van tafel te krijgen en ga kijken of er mensen jouw mening delen en/of ga op zoek naar mensen die niet bij de ALV aanwezig zijn en die hun volmacht aan jou willen geven.
pi_151446594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:05 schreef dedodo het volgende:

[..]

Tijdens de vergadering. Zij moeten tenslotte de meerderheid overtuigen om in te stemmen.

Is het trouwens niet zo dat er een vergadering tussen het indienen en het stemmen in moet zitten?

En ja, VvE is doorgaans kut. Ben ook blij als ik daar vanaf ben.
Dit zou wel fijn zijn. Dat geeft mij ook de tijd om te anti-lobbyen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:15:10 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151446652
Die vergadering is toch nog niet geweest? Dat lijkt nml. in de OP.
Dan zou ik daar naar toe gaan om goed onderbouwd te weerleggen waarom het een bizar idee is om 25k neer te leggen voor een hobby project van een paar buurtbewoners. En ik zou graag een presentatie van de dames zien wat ze voor dat geld willen doen en wie het onderhoud gaat verzorgen.
Wat dat wordt vaak vergeten bij die hobbykul.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:15:33 #15
422610 Barrah
pi_151446661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Welke website? Ik ken weinig VVE's met een website. Ben je niet in de war met de website van het project? Daar zullen die verslagen sowieso niet op staan :')

Als de verslagen niet worden toegestuurd naar alle leden is dit wel iets om aan te kaarten. Of wellicht zelfs uit te melken als je van mening bent dat de besluitvorming niet zorgvuldig is gegaan. Al zal dit wel meevallen, gezien het feit dat er nog over gestemd moet worden. Sowieso is het altijd beter dit soort vergaderingen zelf te bezoeken, zodat je precies weet wat er is besproken en ook zelf je zegje kunt doen. Dit is de makkelijkste en meest effectieve manier om invloed te hebben op wat er in de VVE gebeurt. De VVE is geen grote boze entiteit die beslissingen neemt in jouw nadeel, het is een vereniging die wordt gevormd door álle leden, dus ook door jou.
pi_151446770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar waarom ga je dan niet naar die vergaderingen?
Ik dacht, dat loopt zn gangetje wel. Sommige mensen met weinig tijd halen veel lol uit dit soort dingetjes. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de gemiddelde vergadering loopt van half 8 tot half 12 ofzo terwijl er eigenlijk geen kut te bespreken valt. Ik heb daar helemaal geen tijd voor en bovenal helemaal geen zin in.

Nu ik zie dat het volledig uit de klauwen loopt zal ik me er ook in moeten gaan mengen ja.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:20:00 #17
36431 bleiblei
pi_151446786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:15 schreef Barrah het volgende:

[..]

Precies, ik snap die aversie ook niet tegen VVE´s.
Zijn ook meestal de mensen die nooit naar de vergaderingen gaan maar wel klagen over de besluiten.
Al begrijp ik VVE´s in de context van een woonwijk weer niet. In het geval van gezamelijk eigendom (flat gebouw, gezamelijk achterpleintje etc.) is het ideaal. Daarmee voorkom je dat iemand anders jouw eigendom om zeep helpt.

Ge-emmer in woonwijken waar ieder gewoon zijn eigen huis en tuin heeft over de kleur die de voordeur geschilderd moet zijn en welk printje de zonnewering mag hebben is zum kotzen.
pi_151446970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:15 schreef Barrah het volgende:

[..]

Welke website? Ik ken weinig VVE's met een website. Ben je niet in de war met de website van het project? Daar zullen die verslagen sowieso niet op staan :')

Als de verslagen niet worden toegestuurd naar alle leden is dit wel iets om aan te kaarten. Of wellicht zelfs uit te melken als je van mening bent dat de besluitvorming niet zorgvuldig is gegaan. Al zal dit wel meevallen, gezien het feit dat er nog over gestemd moet worden. Sowieso is het altijd beter dit soort vergaderingen zelf te bezoeken, zodat je precies weet wat er is besproken en ook zelf je zegje kunt doen. Dit is de makkelijkste en meest effectieve manier om invloed te hebben op wat er in de VVE gebeurt. De VVE is geen grote boze entiteit die beslissingen neemt in jouw nadeel, het is een vereniging die wordt gevormd door álle leden, dus ook door jou.
Nee, het is ondergebracht bij een grote projectontwikkelaar die ook een deel van de organisatie doet. Dus er is een soort prikbord achtige website.
pi_151447152
Is er wel een 'echte' VVE? Compleet met bestuur en statuten?

Of is het iets dat volgt vanuit de projectontwikkelaar?
pi_151447207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef bami_haar het volgende:

Volgens de website is er wel een bestuur. Ik kan geen statuten vinden.

Heb deze maar eens opgevraagd.
pi_151447209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Twijfelde tussen KW en WGR maar toch maar hier.

Ik woon in een nieuwbouwproject met op de binnenplaats een lap grond van zo'n 15 bij 10 meter. Op de tekeningen was dit gewoon stukje groen, boompje, bankje, niks mis mee.

Nu hebben de bakfietsbuurvrouwen weinig te doen en die lopen al maanden massaal te soppen om dit lapje om te toveren in een kinderspeelplaats extra-ordinaire. Ook hier kan ik mij nog best in vinden, de projectontwikkelaar ook en ze kregen een naar mijn idee meer dan behoorlijk potje mee van 5000 Euro.

Dit was echter nog niet genoeg voor de dametjes en ze gaan in de volgende VVE vergadering voorstellen om nog eens 10.000 euro extra op te hoesten door een eenmalige bijdrage van alle leden in onze VVE (zo'n 50 huishoudens, oftewel 200 euro handje contantje).

Behalve dat ik het belachelijk vind om 15000 euro aan een lap grond te spenderen waar ieder kind na 2 weken op is uitgekeken, ben ik bang dat het succesvol ophalen van 10000 euro een opmaat is naar het volgende projectje waar de moestuinmoedertjes aan zullen beginnen.

Geniaal.

1. Het kan uiteraard. Waarom niet?
2. Dat ligt eraan of het door komt. Zo ja, dan moet je betalen. Als je niet betaald dan kan dat volgens mij verhaald worden.
3. Ja, maar die kun je zelf ook kopen bij de Kruidvat.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_151447241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef bami_haar het volgende:

Zal wel een VVE-beheerder zijn de eerste x jaar na oplevering.
pi_151447396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik dacht, dat loopt zn gangetje wel. Sommige mensen met weinig tijd halen veel lol uit dit soort dingetjes. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de gemiddelde vergadering loopt van half 8 tot half 12 ofzo terwijl er eigenlijk geen kut te bespreken valt. Ik heb daar helemaal geen tijd voor en bovenal helemaal geen zin in.

Nu ik zie dat het volledig uit de klauwen loopt zal ik me er ook in moeten gaan mengen ja.
op dat soort vergaderingen word ook besloten of bijvoorbeeld de maandelijkse bijdrage omhoog gaat of zo
dus het is een beetje suf om je handen er van af te trekken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151447517
Waarom koop je dan ook een appartement, zonder te weten wat dat nu eigenlijk inhoudt? (en het feit dat dat appartement waar jij in zit, helemaal niet van jou is...)
pi_151447524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:42 schreef rhubarbje het volgende:
op dat soort vergaderingen word ook besloten of bijvoorbeeld de maandelijkse bijdrage omhoog gaat of zo
Zeker omdat de eerste ALV's veel wordt besproken dat later grote gevolgen kan hebben. Zo worden tijdens de eerste ALV's de statuten, reglementen en eerste meerjarenonderhoudsbegroting wordt vastgesteld. Al die zaken hebben direct invloed op de maandelijkse vast lasten...
pi_151447535
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Een euro hier en daar extra om het poortje een likje verf te geven, dat vind ik allemaal niet zo spannend. IMO is dat de taak van een VVE, het in stand houden van de huidige staat van een complex. Nu we met bedragen beginnen te smijten waar je de komende 10 jaar al het verfwerk in bladgoud kan uitvoeren moet ik me er wel mee bemoeien. Met tegenzin.
pi_151447546
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom koop je dan ook een appartement, zonder te weten wat dat nu eigenlijk inhoudt? (en het feit dat dat appartement waar jij in zit, helemaal niet van jou is...)
Is geen appartement.
pi_151447588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is geen appartement.
Hetzelfde gaat op: je koopt een appartementsrecht op een deel van het totale project.
pi_151447705
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hetzelfde gaat op: je koopt een appartementsrecht op een deel van het totale project.
Volgens mij geldt het appartementsrecht alleen op de parkeerplaatsen.

niet dat ik weet wat dit exact inhoudt voor mij maar goed :')
pi_151447728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
niet dat ik weet wat dit exact inhoudt voor mij maar goed :')
Dat was nu net wat ik probeer aan te geven. ;)
pi_151447813
Is die speeltuin van goud?

Jungle gym speeltoestellen groot kosten keer 1000 tot 1500 euro. Zandbak erbij en paar rubber tegels. Met begroeiing en bestraten is 5000 euro al veel geld.

Zou niet betalen laat ze maar rechtzaak beginnen kost namelijk meer dan die extra bijdrage.
pi_151447822
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat was nu net wat ik probeer aan te geven. ;)
Nou ja, er was voor mij genoeg uit te zoeken toen ik afgelopen zomer voor het eerst een huis kocht. Natuurlijk ook wel naar VVE gekeken en rondgevraagd maar iedereen zei daar heb je geen omkijken naar. Ik ken niemand die na een paar maanden al 10k extra moest ophoesten.
pi_151447856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is dit voor wereld :N :'(
Een wereld waarin bij een vereniging gewoon de meerderheid bepaald. Wat allemaal vrij logisch is. Als je daar niets mee te maken wil hebben moet je niet lid worden van een vereniging.
pi_151447878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef hans1985 het volgende:
Is die speeltuin van goud?

Jungle gym speeltoestellen groot kosten keer 1000 tot 1500 euro. Zandbak erbij en paar rubber tegels. Met begroeiing en bestraten is 5000 euro al veel geld.

Zou niet betalen laat ze maar rechtzaak beginnen kost namelijk meer dan die extra bijdrage.
Ze zullen wel goedgekeurd spul voor de openbare ruimte willen hebben. Dat spul is een stukje duurder.
pi_151447908
Gewoon in de vergadering naar voren brengen dat je het er niet geheel mee eens bent misschien zijn er meer mensen die er zo over denken.
pi_151447918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou ja, er was voor mij genoeg uit te zoeken toen ik afgelopen zomer voor het eerst een huis kocht. Natuurlijk ook wel naar VVE gekeken en rondgevraagd maar iedereen zei daar heb je geen omkijken naar. Ik ken niemand die na een paar maanden al 10k extra moest ophoesten.
Het gebeurd regelmatig dat VVE's te weinig hebben gespaard in het verleden voor groot onderhoud. Dan moet er meestal (eenmalig) bijgelapt. Dat is lullig als je er pas woont. Daarom is het altijd verstandig je te informeren over de VVE en hun vermogen en onderhoudsplanning als je ergens gaat wonen waar sprake is van een VVE.
pi_151447957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het gebeurd regelmatig dat VVE's te weinig hebben gespaard in het verleden voor groot onderhoud. Dan moet er meestal (eenmalig) bijgelapt. Dat is lullig als je er pas woont. Daarom is het altijd verstandig je te informeren over de VVE en hun vermogen en onderhoudsplanning als je ergens gaat wonen waar sprake is van een VVE.
Het is een nieuwbouwproject. Alles is in perfecte staat.
pi_151447973
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ze zullen wel goedgekeurd spul voor de openbare ruimte willen hebben. Dat spul is een stukje duurder.
Eraf donderen doen ze toch wel.

Maar dacht dat vve alleen ging over onderhoud.
Toch bizar dat paar vrouwen voor hun koters op kosten rest zon duur speeltuintje willen.

T's kun je geen buitengrill met pizza oven voorstellen en een blokhut met afdak met bar en tap erin.
pi_151447981
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een euro hier en daar extra om het poortje een likje verf te geven, dat vind ik allemaal niet zo spannend. IMO is dat de taak van een VVE, het in stand houden van de huidige staat van een complex. Nu we met bedragen beginnen te smijten waar je de komende 10 jaar al het verfwerk in bladgoud kan uitvoeren moet ik me er wel mee bemoeien. Met tegenzin.
Waarom wil je perse zo naïef doen? Het gaat niet om een likje verf etc. En daar kom je nu zelf ook achter. En toch blijven doen alsof de VVE alleen dat doet?

Dit gaat ook over jouw huis, dus jouw verantwoordelijkheid etc.
Wat als over een paar jaar blijkt dat er te weinig geld is voor groot onderhoud? Of als je eigen bijdrage opeens 40 euro omhoog gaat?
Zo'n vergadering is 1 of 2 keer per jaar? Doe gewoon ff volwassen en ga er heen :?
Dan hoef je ook niet achteraf te miepen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151447999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Toch bizar dat paar vrouwen voor hun koters op kosten rest zon duur speeltuintje willen.

T's kun je geen buitengrill met pizza oven voorstellen en een blokhut met afdak met bar en tap erin.
Inderdaad klop bij alle mannen even aan :D
pi_151448021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja en blijkbaar kunnen er ook andere dingen zijn, zoals het aan willen leggen van een speeltuin
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448038
quote:

[..]

Een VVE is gewoon een vereniging. Daar bepaald (in de meeste gevallen) gewoon de meerderheid. Een VVE gaat over waar een VVE over wil gaan.
pi_151448073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is het nog niet gek om te kijken naar wat bijvoorbeeld de planning is voor schilderen van de buitenboel en of daar wel genoeg voor gespaard wordt. Of er een noodpot wordt aangelegd etc.
pi_151448122
quote:
Dat kan, maar hoeft niet. Een VVE kan aan alles geld uitgeven, zo lang er maar een meerderheid (zie statuten voor de exacte meerderheid) voor gevonden kan worden.
pi_151448148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Waarom wil je perse zo naïef doen? Het gaat niet om een likje verf etc. En daar kom je nu zelf ook achter. En toch blijven doen alsof de VVE alleen dat doet?

Dit gaat ook over jouw huis, dus jouw verantwoordelijkheid etc.
Wat als over een paar jaar blijkt dat er te weinig geld is voor groot onderhoud? Of als je eigen bijdrage opeens 40 euro omhoog gaat?
Zo'n vergadering is 1 of 2 keer per jaar? Doe gewoon ff volwassen en ga er heen :?
Dan hoef je ook niet achteraf te miepen
1. Ik miep niet achteraf, ik miep vooraf, ik heb nog alle kansen om deze debiele plannen te saboteren.
2. Het hoort te gaan over een likje verf. Een VVE regelt ONDERHOUD. Dit is geen onderhoud, dit is een uit de hand gelopen hobby van een groepje tuinbroeken waar de VVE voor wordt misbruikt.
pi_151448218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

1. Ik miep niet achteraf, ik miep vooraf, ik heb nog alle kansen om deze debiele plannen te saboteren.
2. Het hoort te gaan over een likje verf. Een VVE regelt ONDERHOUD. Dit is geen onderhoud, dit is een uit de hand gelopen hobby van een groepje tuinbroeken waar de VVE voor wordt misbruikt.
Kortom in de vergadering de meerderheid overhalen hieraan niet mee te werken en anders heb je het te slikken helaas.
pi_151448234
quote:

[..]

En alle andere (gemeenschappelijke) belangen van de eigenaren.
Als genoeg mensen instemmen met die speeltuin valt dat daar dus onder

Sorry, maar ik vind het heel naief dat je niet weet waar een VVE voor is en dan wel al besluit dat ie zinloos is en dat je je er niet in hoeft te verdiepen?
Ik vind dat wel een beetje achteraf miepen.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

En alle andere (gemeenschappelijke) belangen van de eigenaren.
Als genoeg mensen instemmen met die speeltuin valt dat daar dus onder

Sorry, maar ik vind het heel naief dat je niet weet waar een VVE voor is en dan wel al besluit dat ie zinloos is en dat je je er niet in hoeft te verdiepen?
Ik vind dat wel een beetje achteraf miepen.
Kan je met een quote komen waar ik de VVE zinloos noem?
pi_151448496
quote:
Nee. Een VVE is een vereniging van eigenaren. Die regelen alles wat zij willen regelen. Al willen ze samen uitjes gaan ondernemen en dat uit de VVE pot betalen. Zo zitten verenigingen nu eenmaal in elkaar.
pi_151448538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kan je met een quote komen waar ik de VVE zinloos noem?
Oke, misschien niet zinloos maar je vind het in ieder geval niet de moeite om jezelf er voor te interesseren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee. Een VVE is een vereniging van eigenaren. Die regelen alles wat zij willen regelen. Al willen ze samen uitjes gaan ondernemen en dat uit de VVE pot betalen. Zo zitten verenigingen nu eenmaal in elkaar.
Ik vraag me dit af. Een voetbalvereniging mag best een bingo organiseren maar als ze dit iedere dag doen met poker in de achterkamer dan begint het al snel te lijken op een casino, dat is al een stuk lastiger uit te leggen voor de rechter.

Ik kan hier niet alles neerzetten omdat ik een deel van die informatie eventueel wil kunnen uitspelen in een rechtzaak of naar de krant maar het gaat gewoon helemaal nergens over. Daaraan meebetalen heb ik geen zin en vraag me echt af of dat zomaar kan.
pi_151448699
Hoe is dat relevant? Dan is het probleem illegaal gokken en dat is heel iets anders..
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448769
quote:

[..]

Als dat gemeenschappelijk terrein is dan is dat ook de verantwoordelijkheid van de VvE. En daar vallen aanpassingen uiteraard ook onder.
Wij hebben voor ons gebouw een stukje groen, de gemeente deed er te weinig aan, dus hebben we dat zelf laten doen.
Dat kan uiteraard niet altijd zomaar, als je een speeltoestel zou plaatsen op gemeentegrond dan moet je uiteraard toestemming hebben ivm. aansprakelijkheid en onderhoud.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_151448783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
en vraag me echt af of dat zomaar kan.
Dat antwoord is hier al meerdere malen gegeven maar ik zal het nog een keertje herhalen: JA, dan kan.

Zo lang er een rechtsgeldige meerderheid is kan de VvE van alles doen en betalen. Van het onderhoud tot jaarlijkse bbq of in jouw geval een speeltuin.
pi_151448834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:27 schreef rhubarbje het volgende:
Hoe is dat relevant? Dan is het probleem illegaal gokken en dat is heel iets anders..
Ik geef dat voorbeeld omdat het een vereniging is die zijn doel voorbij schiet, net zoals mijn vve.

Het probleem hier is on-vve-waardig geld verbrassen en dat geld ook deels op frauduleuze basis proberen te verkrijgen.
pi_151448863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik geef dat voorbeeld omdat het een vereniging is die zijn doel voorbij schiet, net zoals mijn vve.

Het probleem hier is on-vve-waardig geld verbrassen en dat geld ook deels op frauduleuze basis proberen te verkrijgen.
Nee jij vind het niet thuishoren bij een VVE, maar je weet niet eens waar ze voor zijn :D
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee jij vind het niet thuishoren bij een VVE, maar je weet niet eens waar ze voor zijn :D
Is goed, als jij 25k voor een grasveld van 10 bij 15 normaal vindt zijn we sowieso klaar.
pi_151448951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is goed, als jij 25k voor een grasveld van 10 bij 15 normaal vindt zijn we sowieso klaar.
Dat zeg ik niet, maar wat ik vind is niet relevant (en wat jij vind ook niet eens echt)
Wat de meerderheid van de leden van de VVE vind wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151449026
quote:
Ik snap jouw reactie niet. Mensen proberen jou te helpen, enerzijds met je te wijzen op de rol van de VVE en anderzijds hoe je dit zou kunnen aanpakken. Neem dat ter harte. Zoek dus medestanders want als je die niet vindt moet je straks betalen!
pi_151449077
quote:

[..]

De bedragen worden ook steeds groter....
pi_151449085
En een grote hond kopen en die elke dag in de zandbak latten kakken
pi_151449105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef Timmy het volgende:

[..]

Ik snap jouw reactie niet. Mensen proberen jou te helpen, enerzijds met je te wijzen op de rol van de VVE en anderzijds hoe je dit zou kunnen aanpakken. Neem dat ter harte. Zoek dus medestanders want als je die niet vindt moet je straks betalen!
Ik heb een aantal aanbevelingen al gelijk opgepakt: opvragen notulen, bijwonen volgende vergadering en zal op zoek gaan naar medestanders.

Rhubarbje verwijdt mij echter de VVE zinloos te vinden (nooit gezegd) en achteraf te miepen (terwijl besluiten nog niet genomen zijn). Daar ben ik het niet mee eens :)
pi_151449122
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De bedragen worden ook steeds groter....
Nee hoor. Lees nog maar eens post 1 en 7 rustig door. Neem de tijd. Je kan het.
pi_151449180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee hoor. Lees nog maar eens post 1 en 7 rustig door. Neem de tijd. Je kan het.
:')

Ik geloof inmiddels helemaal niets van al die bedragen. Wat voor achterbuurt hebben we het over?
pi_151449195
quote:

Rhubarbje verwijdt mij
Dat zal vast pijn doen.
pi_151449208
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

:')

Ik geloof inmiddels helemaal niets van al die bedragen. Wat voor achterbuurt hebben we het over?
Rotterdam :'(

quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zal vast pijn doen.
XD
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:50:19 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_151449278
quote:

[..]

Plus... als je het nu kunt tegenhouden, kun je over een paar jaar weer gaan klagen bij de VVE als je zelf kleine ijsbeertjes hebt en er achter komt dat er helemaal niets voor de kinderen is in de buurt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_151449305
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:50 schreef avotar het volgende:

[..]

Plus... als je het nu kunt tegenhouden, kun je over een paar jaar weer gaan klagen bij de VVE als je zelf kleine ijsbeertjes hebt en er achter komt dat er helemaal niets voor de kinderen is in de buurt.
De buurt staat vol speeltuinen. Er liggen er 3 binnen 250 meter en dan wonen we ook nog eens op kinderwagenafstand van de kralingse plas.
pi_151449317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:29 schreef dedodo het volgende:
Dat kan uiteraard niet altijd zomaar, als je een speeltoestel zou plaatsen op gemeentegrond dan moet je uiteraard toestemming hebben ivm. aansprakelijkheid en onderhoud.
Zelfde natuurlijk bij grond van/beheert door de VVE; de TS kan die vraag natuurlijk prima stellen in de vergadering; hoe zit het met de aansprakelijkheid tov de VVE als Adelheidkutjebef opeens van het hobbelpaard valt en een driedubbelehersenbreuk op loopt?
pi_151449325
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:50 schreef avotar het volgende:

[..]

Ga je naar een school in de buurt en daar spelen of een pleintje in de buurt. Deden wij als kind ook.
pi_151449367
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:52 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Ga je naar een school in de buurt en daar spelen of een pleintje in de buurt. Deden wij als kind ook.
Er staan tegenwoordig overal hekken om scholen.....dat was vroeger niet...
pi_151449378
Maar goed, ik denk dat deze dicht kan. Zelfs als ik aantoonbaar kan maken dat de bedragen compleet buiten proportie zijn ben ik nog verplicht deze te betalen, aldus jullie.

Dat wordt dus alles op alles zetten om tegenstanders te vinden met als laatste strohalm de subsidieaanvraag.

Bedankt :)
pi_151449458
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er staan tegenwoordig overal hekken om scholen.....dat was vroeger niet...
Jawel. Klom je overheen of maakte je gat in.
pi_151449493
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:58 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Jawel. Klom je overheen of maakte je gat in.
Ja, toen ik 7 was klom ik over hekken van dik twee meter. Er stonden vroeger echt nauwelijks hekken om schoolpleinen. Juist vanwege allerlei tuig is dat tegenwoordig niet meer.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:01:03 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151449511
quote:
Neem de tijd. Je kan het.
Ik vind dit niet lief tegen mijn vriendelijke collega, die jou slechts wilt helpen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_151449580
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, toen ik 7 was klom ik over hekken van dik twee meter. Er stonden vroeger echt nauwelijks hekken om schoolpleinen. Juist vanwege allerlei tuig is dat tegenwoordig niet meer.
In Rotterdam staan in de slechte wijken met afgesloten schoolpleinen voldoende speeltuinen voor kinderen waar soms ook nog toezicht is dus het is niet zo dat kinderen geen opties meer hebben na schooltijd.
pi_151449637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vraag me dit af. Een voetbalvereniging mag best een bingo organiseren maar als ze dit iedere dag doen met poker in de achterkamer dan begint het al snel te lijken op een casino, dat is al een stuk lastiger uit te leggen voor de rechter.

Ik kan hier niet alles neerzetten omdat ik een deel van die informatie eventueel wil kunnen uitspelen in een rechtzaak of naar de krant maar het gaat gewoon helemaal nergens over. Daaraan meebetalen heb ik geen zin en vraag me echt af of dat zomaar kan.
Dat komt dan omdat een casino beginnen niet mag zonder vergunning. Dus dan wordt er een wet overtreden. Het op eigen terrein aanleggen van een speeltuin is geen overtreding van een wet voor zover ik weet. Dus als een voetbalvereniging besluit naast hun veld een speeltuin aan te leggen mag dat gewoon.
pi_151449905
Alles wat je in dit topic zegt moet je naar voren brengen op de vergadering van de vve.

Er is dus blijkbaar al besloten dat ze die 5k kregen op een vergadering. Of tenminste neem aan dat als het om grotere bedragen gaat er gestemd moet worden door de leden.
Jij was daar blijkbaar niet bij. Maar je hebt d'r vrede mee met dat bedrag. Geen probleem dus.

Ok nu willen ze meer geld. Dus zal er wel opnieuw gestemd moeten worden.

Als het werkelijk maar om een paar huismoeders gaat zoals jij t noemt dan ben je vast de enige niet die het ermee oneens is.
Do what you love, love what you do!
pi_151449920
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zeker uit de stad. Op die leeftijd klommen wij ook al in bomen van 15 meter hoog.
pi_151449921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind dit niet lief tegen mijn vriendelijke collega, die jou slechts wilt helpen.
Als helpen betekent de grammarnazi uithangen danwel mijn posts in twijfel trekken dan mag je ook terugbijten.
pi_151449947
Wat staat er allemaal over die binnenpaats genoemd in de papieren die de VVE bezit?
De VVE is ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Je kan bij de VVE de benodigde papieren opvragen en als ze dat niet willen kan je ze zelf opvragen bij de VVE.
Er moet ergens iets bij zitten waarin staat wat de bedoeling is van die binnenplaats.
Bijvoorbeeld "binnenplaats met als doel [.......]" en hoe die onderhouden gaat worden.

Het speeltuin-plan rammelt op bepaalde punten:
1. Waarom betalen voor een speeltuin als je die niet gebruikt (geen kinderen,kinderen willen daar niet spelen, weet ik het). M.a.w. dit plan is slechts voor een deel van de bewoners.
2. Waarom iedereen een even groot aandeel? Dit moet ook ergens zijn vastgelegd. Soms is het aandeel voor iedereen gelijk, soms hangt het af van het aantal bewoners, soms van de oppervlakte/inhoud van de woning
3. Toekomstige kosten aan de speeltuin. Deze eenmalige uitgave dekt niet alle kosten. Want die speeltuin wordt vies. Na een paar jaar moeten dingen geverfd worden. Wie controleert of de speeltoestellen nog aan de veiligheidseisen voldoen?

Ik vraag me net als jij af of dit zomaar kan. Klinkt als een spontane ingeving waar men vervolgens niet bij stilgestaan heeft over de toekomst. Over 10 tot 20 jaar zijn al die kinderen oud. Leuk zo'n speeltuin waar alle 16 jarigen met hun scooter gaan hangen. Daar gaat je "investering".

Als die ecovrouwen zo graag een speeltuin willen, waarom huren ze die grond dan niet van de VVE en gaan dan een project opzetten waarbij alleen de mensen die mee willen doen er aan meebetalen?
Zet er een mooi hek omheen en alleen de betalende mensen krijgen een sleutel. Dan hebben toekomstige bewoners er ook nog wat aan, de huidige bewoners zijn niet verplicht om te betalen en van de maandelijkse bijdrage kan het onderhoud betaald worden.
pi_151449980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef R2R het volgende:
Wat staat er allemaal over die binnenpaats genoemd in de papieren die de VVE bezit?
De VVE is ingeschreven bij de kamer van koophandel.
Je kan bij de VVE de benodigde papieren opvragen en als ze dat niet willen kan je ze zelf opvragen bij de VVE.
Er moet ergens iets bij zitten waarin staat wat de bedoeling is van die binnenplaats.
Bijvoorbeeld "binnenplaats met als doel [.......]" en hoe die onderhouden gaat worden.

Het speeltuin-plan rammelt op bepaalde punten:
1. Waarom betalen voor een speeltuin als je die niet gebruikt (geen kinderen,kinderen willen daar niet spelen, weet ik het). M.a.w. dit plan is slechts voor een deel van de bewoners.
2. Waarom iedereen een even groot aandeel? Dit moet ook ergens zijn vastgelegd. Soms is het aandeel voor iedereen gelijk, soms hangt het af van het aantal bewoners, soms van de oppervlakte/inhoud van de woning
3. Toekomstige kosten aan de speeltuin. Deze eenmalige uitgave dekt niet alle kosten. Want die speeltuin wordt vies. Na een paar jaar moeten dingen geverfd worden. Wie controleert of de speeltoestellen nog aan de veiligheidseisen voldoen?

Ik vraag me net als jij af of dit zomaar kan. Klinkt als een spontane ingeving waar men vervolgens niet bij stilgestaan heeft over de toekomst. Over 10 tot 20 jaar zijn al die kinderen oud. Leuk zo'n speeltuin waar alle 16 jarigen met hun scooter gaan hangen. Daar gaat je "investering".

Als die ecovrouwen zo graag een speeltuin willen, waarom huren ze die grond dan niet van de VVE en gaan dan een project opzetten waarbij alleen de mensen die mee willen doen er aan meebetalen?
Zet er een mooi hek omheen en alleen de betalende mensen krijgen een sleutel. Dan hebben toekomstige bewoners er ook nog wat aan, de huidige bewoners zijn niet verplicht om te betalen en van de maandelijkse bijdrage kan het onderhoud betaald worden.
Bedankt, top ^O^
pi_151450021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat wordt dus alles op alles zetten om tegenstanders te vinden met als laatste strohalm de subsidieaanvraag.
Wat _Arthur ook al aangeeft... Aansprakelijkheid bij ongelukken. Dat levert altijd een leuke discussie op.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:20:26 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151450048
quote:
Dit gaat nooit werken.
pi_151450170
Meestal is het bij een speeltuin zo dat er grond van de gemeente wordt gehuurd (al dan niet tegen een 0 bedrag) door een vereniging.
Die vereniging onderhoudt de speeltuin en om de kosten te dekken wordt er abonnementsgeld gevraagd aan de deelnemende bewoners.
De beheerder(s) van zo'n vereniging zijn vrijwilligers (met of zonder bakfiets).
Er worden dan regels opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden, zoals minimaal 1 volwassene aanwezig, openingstijden alleen van 8:00 tot 20:00 etc.

Omdat er hier geen sprake is van gemeentegrond maar van VVE-grond kwam ik op het idee van huren.
Maar dan is nog niet gezegd dat je zomaar een speeltuin neer kan zetten. Ik weet niet of je daar een vergunning voor nodig hebt bijvoorbeeld, het maakt daarbij niet uit of het je "eigen grond" is, je mag niet alles zomaar bouwen.
En is het sowieso wel de grond van de VVE, of heeft de VVE alleen maar een onderhoudsplicht en is de grond van de gemeente?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit gaat nooit werken.
Bedankt voor al deze geweldige argumenten :Y
pi_151450747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit gaat nooit werken.
Dat is feitelijk ook de bedoeling natuurlijk, het plan zoveel mogelijk tegenwerken zodat ze uiteindelijk afzien van de speeltuin en gewoon een stukje gras met een boompje, een bankje en enventueel nog een zandbakje overhouden.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:46:44 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151450825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:24 schreef R2R het volgende:
Meestal is het bij een speeltuin zo dat er grond van de gemeente wordt gehuurd (al dan niet tegen een 0 bedrag) door een vereniging.
Die vereniging onderhoudt de speeltuin en om de kosten te dekken wordt er abonnementsgeld gevraagd aan de deelnemende bewoners.
De beheerder(s) van zo'n vereniging zijn vrijwilligers (met of zonder bakfiets).
Er worden dan regels opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden, zoals minimaal 1 volwassene aanwezig, openingstijden alleen van 8:00 tot 20:00 etc.

Omdat er hier geen sprake is van gemeentegrond maar van VVE-grond kwam ik op het idee van huren.
Maar dan is nog niet gezegd dat je zomaar een speeltuin neer kan zetten. Ik weet niet of je daar een vergunning voor nodig hebt bijvoorbeeld, het maakt daarbij niet uit of het je "eigen grond" is, je mag niet alles zomaar bouwen.
En is het sowieso wel de grond van de VVE, of heeft de VVE alleen maar een onderhoudsplicht en is de grond van de gemeente?

[..]

Bedankt voor al deze geweldige argumenten :Y

Ik heb van dat systeem echt nog nooit gehoord.

Mijn argument is dat er misschien 10 gezinnen met kinderen zijn die het willen, terwijl het in principe voor elk huis een meerwaarde kan zijn bij verkoop van het huis.

Ik zou als ik een huis koop namelijk niet zo blij worden als je extra moet betalen om gebruik te maken van de speeltuin van het complex. En ik kan me voorstellen dat er zo meer mensen zijn.
pi_151450887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb van dat systeem echt nog nooit gehoord.

Mijn argument is dat er misschien 10 gezinnen met kinderen zijn die het willen, terwijl het in principe voor elk huis een meerwaarde kan zijn bij verkoop van het huis.

Ik zou als ik een huis koop namelijk niet zo blij worden als je extra moet betalen om gebruik te maken van de speeltuin van het complex. En ik kan me voorstellen dat er zo meer mensen zijn.
Of je huis word moeilijk verkoopbaar met schreeuwende kinderen op de binnenplaats
pi_151450888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
terwijl het in principe voor elk huis een meerwaarde kan zijn bij verkoop van het huis.
Dat is toch echt sterk te betwijfelen. Genoeg oudjes en kinderlozen die een speeltuin voor de deur niet als meerwaarde zien.
pi_151450913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als helpen betekent de grammarnazi uithangen danwel mijn posts in twijfel trekken dan mag je ook terugbijten.
Jij bent doodnormale dingen in twijfel aan het trekken. Je krijgt wat je geeft.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:50:36 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151450949
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Of je huis word moeilijk verkoopbaar met schreeuwende kinderen op de binnenplaats
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:48 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat is toch echt sterk te betwijfelen. Genoeg oudjes en kinderlozen die een speeltuin voor de deur niet als meerwaarde zien.
Daarom staat er kan :+
pi_151451112
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij bent doodnormale dingen in twijfel aan het trekken. Je krijgt wat je geeft.
Zelfs met de helft van de informatie zijn er al een aantal in dit topic die dit ook geen normale gang van zaken vinden, dus doodnormaal wil ik het niet noemen.
pi_151451145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zelfs met de helft van de informatie zijn er al een aantal in dit topic die dit ook geen normale gang van zaken vinden, dus doodnormaal wil ik het niet noemen.
Wat mensen vinden en wat in de wet staat is niet per definitie hetzelfde.
pi_151451233
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat mensen vinden en wat in de wet staat is niet per definitie hetzelfde.
Dat was ook mijn conclusie in post 72 maar bedankt voor de herhaling.
pi_151451272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat was ook mijn conclusie in post 72 maar bedankt voor de herhaling.
Ah, tof. Nog steeds zo 'bijdehand'. Misschien moet je gewoon eens gaan verdiepen in wat je nu eigenlijk gekocht hebt.
pi_151451377
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ah, tof. Nog steeds zo 'bijdehand'. Misschien moet je gewoon eens gaan verdiepen in wat je nu eigenlijk gekocht hebt.
Misschien moet jij je werk doen en dit topic sluiten zoals gevraagd in post 72, voor het daadwerkelijk uit de hand loopt.
pi_151451418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Misschien moet jij je werk doen en dit topic sluiten zoals gevraagd in post 72, voor het daadwerkelijk uit de hand loopt.
Dan had jij mijn eerste post in dit topic moeten lezen om te weten dat dit topic in het verkeerde forum staat.

Ik ben hier geen mod. Daarnaast: slotjes op verzoek horen niet geplaatst te worden.
pi_151451459
Ik zou wel iets aan je temperament doen voor je die vergadering in gaat :D
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151451506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:04 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zou wel iets aan je temperament doen voor je die vergadering in gaat :D
pi_151451579
tldr van dit topic aub
pi_151451657
Ik adviseer TS te verhuizen.
pi_151451963
Maar met 50 buurtbewoners moet je toch wel medestanders vinden. Druk overal pamflet door de bus.
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 16:22:49 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151452082
quote:

[..]

Veel beter idee.
Wederom een argument dat ik later niets, maar dan ook niets met een vve te doen wel hebben :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 16:41:26 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151452670
quote:

[..]

'Speeltuin' bij ons in de buurt was een zandbak en een wipkip en daar kon je je prima in vermaken. Die bakfietsmoeders (:r haat aan bakfietsen) willen zeker alles uitbesteden. Als je het zelf aanpakt kun je voor ¤5k er iets heel moois neer zetten. (met prof spul)

Hoe zit het trouwens als een kind een een nek breekt in die speeltuin? Is dit verzekerd of mag je VvE dan een paar ton op gaan hoesten?
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:14:59 #105
422610 Barrah
pi_151453724
Lekkere discussie c_/

Wat je óók kunt doen, is zelf een voorstel lanceren waarvoor een extra bijdrage wordt gevraagd.

Een paar pagina's terug werd al gezegd dat veel VVE's te weinig reserveren voor onverwachte uitgaven. Wat als je voorstelt dat jullie met zijn allen een pot maken van 10.000 euro (goh toevallig, dat is ook 200 euro per persoon). Dat geld wordt ergens geparkeerd tot het nodig is voor groot onderhoud of voor het geval de projectontwikkelaar weigert om bepaalde gebreken aan het VVE-deel van het project te verhelpen.

Zo lang dit geld niet wordt ingezet komt er mooi wat rente op binnen (ook al is die momenteel laag). Je zou zelfs een deel van het bedrag voor 1 à 2 jaar vast kunnen zetten of kunnen beleggen.
Door nu gezamenlijk en tijdig een extra reservering te maken, kun je onverwachte tegenvallers opvangen zonder dat er ad hoc met de pet rond moet.

Grote kans dat je hier ook wel wat handen voor op elkaar krijgt.
En ja, je kunt niet én een speeltuin, én een extra onderhoudspot, én misschien nog een ander idee waar iemand anders mee komt. Dat plaatst het hele plan voor de speeltuin in een andere context. Het lijkt leuk om met zijn allen iets te bekostigen, maar wat is nu echt belangrijk?

Misschien kom je er wel op uit dat die extra bijdrage er wel komt, maar dat dit bedrag op basis van een stemming wordt verdeeld over meerdere doelen. Zo kunnen meerdere kampen hun zin krijgen en wordt toch het algemene belang gediend.
pi_151454260
In ons Reglement van Splitsing is geregeld dat de vergadering alleen mag beslissen over het onderhoud. Besluiten over andere zaken die duurder zijn dan 5000 gulden (oud reglement) zoals wipkippen, kunnen alleen genomen worden met een 3/4 meerderheid. Voor gewoon onderhoud is een normale meerderheid voldoende
pi_151460253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Precies, ik snap die aversie ook niet tegen VVE´s.
Zijn ook meestal de mensen die nooit naar de vergaderingen gaan maar wel klagen over de besluiten.
Al begrijp ik VVE´s in de context van een woonwijk weer niet. In het geval van gezamelijk eigendom (flat gebouw, gezamelijk achterpleintje etc.) is het ideaal. Daarmee voorkom je dat iemand anders jouw eigendom om zeep helpt.

Ge-emmer in woonwijken waar ieder gewoon zijn eigen huis en tuin heeft over de kleur die de voordeur geschilderd moet zijn en welk printje de zonnewering mag hebben is zum kotzen.
Voor een pleintje hoef je geen VEV op te zetten, gedeeld eigendom werkt daarvoor prima.
Zo ben ik 1/7e eigenaar van 1 pad en 1/8e van een ander pad.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:14:42 #108
36431 bleiblei
pi_151463810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef hottentot het volgende:

[..]

Voor een pleintje hoef je geen VEV op te zetten, gedeeld eigendom werkt daarvoor prima.
Zo ben ik 1/7e eigenaar van 1 pad en 1/8e van een ander pad.
Gedeeld eigendom is juist de reden om met een VvE te werken.
Als je een appartement koopt, wordt je 1/xde eigenaar van het totale gebouw en vaak ook van de grond.
Als een pad onderhoudsvrij is (of onderhoud is verwaarloosbaar), is een VvE of dergelijke constructie niet nodig. Heb je toch wel met enige regelmaat kosten aan het gedeelde eigendom is een VvE erg handig om problemen te voorkomen.

Overigens is dat wederom ook weer meer van toepassing voor zaken die je met 40 huishoudens eigenaar van bent dan zaken waar je alleen met de buurman de kosten hoeft te splitten.
M
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:17:20 #109
36431 bleiblei
pi_151463931
Je hebt trouwens tegenwoordig ook VvE's om de leden eisen op te leggen.
Zo weet ik van een wijk waar een VvE dus over het straatbeeld gaat.
Dus welk type dakkapel men op hun huis mag zetten en in welke kleur de kozijnen geschilderd mogen worden. Dit doen ze om te voorkomen dat een straat een allegaartje aan aanbouwsels & kleuren wordt.
Mooie vorm van Nederlandsche regeldrift :') .
  woensdag 8 april 2015 @ 21:38:11 #110
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151497302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:17 schreef bleiblei het volgende:
Je hebt trouwens tegenwoordig ook VvE's om de leden eisen op te leggen.
Zo weet ik van een wijk waar een VvE dus over het straatbeeld gaat.
Dus welk type dakkapel men op hun huis mag zetten en in welke kleur de kozijnen geschilderd mogen worden. Dit doen ze om te voorkomen dat een straat een allegaartje aan aanbouwsels & kleuren wordt.
Mooie vorm van Nederlandsche regeldrift :') .
Dat daar regels voor zijn is niks mis mee. Je moet het ook niet overdrijven.
Anders krijg je dit soort juweeltjes:
Share your talent, move the world.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:39:01 #111
36431 bleiblei
pi_151497346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:38 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Anders krijg je dit soort juweeltjes: [ link | afbeelding ]
:D geweldig :D
  woensdag 8 april 2015 @ 21:43:38 #112
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151497537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

:D geweldig :D
Is in Groningen, Poolsterlaan. Het bewijs dat het geen photoshop is: https://www.google.nl/map(...)3sy1l1Sg!2e0!6m1!1e1
pi_151497970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Is in Groningen, Poolsterlaan. Het bewijs dat het geen photoshop is: https://www.google.nl/map(...)3sy1l1Sg!2e0!6m1!1e1
Godsamme, had ik dat geweten voor m'n zolderrenovatie O+
Ik vind het echt briljant _O- lekker rijtjeshuis, hatseflats.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_151498058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Iets aan het straatbeeld zegt me dat het geen hersenspinsel is van hipster architect met baard
  woensdag 8 april 2015 @ 21:55:46 #115
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151498157
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Iets aan het straatbeeld zegt me dat het geen hersenspinsel is van hipster architect met baard
Vind het er niet uit zien. Het is net of een bouwkeet uit een bouwkraan is gedonderd, en dat ze hem maar hebben laten liggen. Raam erin en klaar.
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 23:15:41 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151501761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:55 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Vind het er niet uit zien. Het is net of een bouwkeet uit een bouwkraan is gedonderd, en dat ze hem maar hebben laten liggen. Raam erin en klaar.
_O-
Ja volgens mij ook :') Wat en gedrocht.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:18:24 #117
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151529117
Ik vind het best nog wel leuk!!
Aparte ruimte en mooier dan sommige gare verrotte dakkapellen of nokverhogingen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151594985
Wie een appartement koopt, koopt een gat in de lucht. Ik heb jarenlang met veel plezier in een appartement gewoond, toen huurde ik. En toen de huur werd verhoogd omdat ik een normaal inkomen heb, heb ik een woning gekocht.

In erfpacht geloof ik ook niet. Dan koop je op grond van een ander.

En ik geloof ook niet in het kopen van een woning waarbij je niet op eigen grond kunt parkeren. Voor je het weet is er ergens een gremium waarin die ecomadammen met paarse broek jouw woon-werkverkeer onmogelijk maken.

Ik ken in het buitenland wel gevallen waar gelijkgestemden een condominium stichtten en voor het beheer een soort van VVE oprichtten. Maar in NL kijken kopers naar de woning en krijgen die VVE er vervolgens bij.

Gewoon huis kopen waarbij de grond van jou is en je op eigen grond kunt parkeren. Dat is niet zo moeilijk buiten de Randstad.
  woensdag 22 april 2015 @ 14:13:38 #119
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_151923751
Als het goed is, stuurt een VVE een agenda rond voor een vergadering. Ik raad je aan deze in ieder geval door te lezen en aan de hand van de punten te kijken of je wel of niet komt.

quote:
Als jij je plan duur uitgevoerd kan hebben (huur, alles zelf betalen etc.) of via de VVE met een eenmalige bijdrage over meerdere mensen kan spreiden zonder dat je hier een maandhuur aan over houdt. Een hekje met een sleutel voor iedereen die lidi s van de VVE kan nog steeds. Waarom zou je dan voor jouw optie gaan.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_151926956
Leuk dat een vereniging per ALV over van alles mag beslissen, maar vooral als het een vereniging is waarvan je je lidmaadschap kunt opzeggen. Bij een VvE is dat een probleem. Dan komt het er op neer dat de meerderheid over andermans portemonnee mag beslissen. Ik snap heel goed dat TS daar problemen mee heeft. Ik vraag me ook af of een rechter dat zomaar zou goedkeuren, hoewel je natuurlijk wel wil dat die vraag hypothetisch blijf.

Ik zou de statuten maar eens goed nalezen, en zo nodig een wijzigingsvoorstel doen zodat in de statuten komt te staan dat de VVE zich beperkt tot uitgaven die noodzakelijk zijn voor het onderhoud en het behoud van het woongenot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151955419
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:07 schreef Tyron het volgende:
tldr van dit topic aub
mods die hier komen trollen en fok met de dag onaantrekkelijker maken

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 26-04-2015 11:26:28 ]
pi_152031762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iedereen die in dit topic leest of post vindt de manier waarop een VvE werkt volgens mij vrij normaal. Democratisch proces en zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_152031820
Gaat de VVE ook een WA-verzekering betalen ieder jaar voor het geval dat kleine Jan van de schommel kukkelt en voortaan in een rolstoel door het leven tuft?
  zondag 26 april 2015 @ 08:23:45 #124
422610 Barrah
pi_152032432
Die overweging zal de VVE moeten maken. Als die er niet is zal een eventuele claim gedragen moeten worden door de VVE en dus door de leden.
De vraag is hoe groot de kans is dat iemand letsel oploopt én vervolgens de VVE aansprakelijk stelt én met succes schade weet te claimen. Iedereen kan weten dat aan spelen op speeltoestellen nu eenmaal risico's zijn verbonden dus ik vraag me af of dit zou lukken. Mits de speeltoestellen gekeurd zijn uiteraard en voorzien zijn van de nodige verplichte maatregelen zoals rubber tegels. Als de VVE hierin niet nalatig is, is er weinig om een beroep op te doen. Beter gekeurde (=duurdere) toestellen om deze reden dus.

Het kan nooit kwaad om dit van te voren te bespreken natuurlijk. Voorkomen is beter dan genezen.
pi_152032813
Helaas is hier ook al iets van een claim cultuur. Als je succesvol een mountainbike club aansprakelijk gesteld krijgt omdat je met een toertocht met sneeuw bent gevallen. Dan laten de rechters weinig over voor de eigen verantwoordelijkheid.

Weet niet of ik het zonder verzekering zou durven.
live your fears, fear your live
  zondag 26 april 2015 @ 10:54:57 #126
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152033971
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:19 schreef refro het volgende:
Helaas is hier ook al iets van een claim cultuur. Als je succesvol een mountainbike club aansprakelijk gesteld krijgt omdat je met een toertocht met sneeuw bent gevallen. Dan laten de rechters weinig over voor de eigen verantwoordelijkheid.

Weet niet of ik het zonder verzekering zou durven.
De veramerikanisering heeft hier ook al toegeslagen dus. ;( Laat mensen zelf eens verantwoordelijkheid nemen.. Daarnaast vind ik het ook behoorlijk sneu overkomen.
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:09:27 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152034226
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 03:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Gaat de VVE ook een WA-verzekering betalen ieder jaar voor het geval dat kleine Jan Vlinder van de schommel kukkelt en voortaan in een rolstoel door het leven tuft?
Het zijn bakfietsmoeders, die noemen hun kind toch geen Jan :P

http://www.upcoming.nl/m/(...)de-hippe-stadsmoeder
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:27:41 #128
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152035581
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Past misschien toch beter in Werk, Geldzaken en Recht :)
19 dagen na opening topic. Netjes. Must be a record.

TS, update?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_152038516
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het zijn bakfietsmoeders, die noemen hun kind toch geen Jan :P

http://www.upcoming.nl/m/(...)de-hippe-stadsmoeder
Kreupele Vlinder klinkt nog tragischer :D
pi_152038693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuk dat een vereniging per ALV over van alles mag beslissen, maar vooral als het een vereniging is waarvan je je lidmaadschap kunt opzeggen. Bij een VvE is dat een probleem. Dan komt het er op neer dat de meerderheid over andermans portemonnee mag beslissen. Ik snap heel goed dat TS daar problemen mee heeft. Ik vraag me ook af of een rechter dat zomaar zou goedkeuren,
Wat is je voorgesteld alternatief? Dat een individu ales mag veto'en?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_152038831
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat is je voorgesteld alternatief? Dat een individu ales mag veto'en?
Dat de VVE, juist omdat lidmaatschap verplicht is, zich beperkt tot de voor het woongenot en waardebehoud activiteiten en daarmee kosten. Als dat als doelstelling in de statuten staat dan mag je niet zomaar een speeltuin neerzetten om kinderen uit de buurt zichzelf te laten verwonden.
pi_152039019
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat de VVE, juist omdat lidmaatschap verplicht is, zich beperkt tot de voor het woongenot en waardebehoud activiteiten en daarmee kosten. Als dat als doelstelling in de statuten staat dan mag je niet zomaar een speeltuin neerzetten om kinderen uit de buurt zichzelf te laten verwonden.
Als de meerderheid dit wil dan veranderen ze toch de statuten.

Daarnaast heeft heeft TS de statuten niet ingezien voordat hij het huis kocht, geheel en al zijn fout. Daarnaast heeft hij nog nooit antwoord gegeven op de vraag wat er in zijn statuten staat, noch of hij deze al heeft ingezien.

Als TS dit soort gezeik niet wil dan moet hij geen huis kopen waar een VVE bij hoort.
pi_152039236
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als de meerderheid dit wil dan veranderen ze toch de statuten.

Daarnaast heeft heeft TS de statuten niet ingezien voordat hij het huis kocht, geheel en al zijn fout. Daarnaast heeft hij nog nooit antwoord gegeven op de vraag wat er in zijn statuten staat, noch of hij deze al heeft ingezien.

Als TS dit soort gezeik niet wil dan moet hij geen huis kopen waar een VVE bij hoort.
Hij kan dan ook op de vergadering naar voren brengen dat dit de waarde van de huizen vermindert, ten eerste omdat je de herrie van een speeltuin hebt, en ten tweede omdat de woonlasten hoger en onvoorspelbaar zijn.

Maar het lijkt me helemaal niet uitgesloten dat de statuten zich hiertegen verzetten, daar moet TS gewoon inzage in kunnen krijgen.
pi_152039380
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij kan dan ook op de vergadering naar voren brengen dat dit de waarde van de huizen vermindert, ten eerste omdat je de herrie van een speeltuin hebt, en ten tweede omdat de woonlasten hoger en onvoorspelbaar zijn.
Een speeltuin word gezien als een sociale voorziening en werkt over het algemeen waarde verhogend.
pi_152039466
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Een speeltuin word gezien als een sociale voorziening en werkt over het algemeen waarde verhogend.
Als sociale voorziening? En de aanzuigende werking op werklozen en vluchtelingen werkt waardeverhogend?
pi_152039553
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als sociale voorziening? En de aanzuigende werking op werklozen en vluchtelingen werkt waardeverhogend?
_O- _O- _O-

Ik zal zo even achter mijn huis kijken of de eerste vluchteling is aangekomen in ons speeltuintje...
pi_152039557
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nog maar afgezien van de junks die hun naalden achterlaten in speeltuintjes. Potentieel erg gevaarlijk dat soort plekken voor kinderen.
pi_152039727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:38 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Anders krijg je dit soort juweeltjes: [ link | afbeelding ]
Wat is hier mis mee?
  zondag 26 april 2015 @ 14:43:18 #140
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152039759
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat is hier mis mee?
Het ziet er niet uit.
pi_152039778
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 14:43 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Het ziet er niet uit.
Ben ik niet met je eens, vind het wel tof gedaan.

Zal wel met kop-maaiveld te maken hebben.
pi_152039820
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat de VVE, juist omdat lidmaatschap verplicht is, zich beperkt tot de voor het woongenot en waardebehoud activiteiten en daarmee kosten.
Ik zou juist zeggen dat die speeltuin een vraag over het woongenot is (onderstaande even generaliserend natuurlijk)

- Die "tuinbroeken" zullen het een groter genot vinden als daar een speeltuin komt
- in een 55+ flat zullen de bewoners het misschien een groter genot vinden als er nog 10 geraniums gepland gaan worden
- als het een flat is met voornamelijk mannen dan zal die kroeg waarover gesproken is in het topic het hoogste genot zijn.

Kortom, juist het bepalen van de bestemming van het gemeenschappelijke deel van het eigendom is een vorm van bepalen van welk type woongenot je wilt als groep.
  zondag 26 april 2015 @ 14:47:23 #143
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152039886
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, vind het wel tof gedaan.

Zal wel met kop-maaiveld te maken hebben.
Eerder met smaak.
pi_152039905
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 14:47 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Eerder met smaak.
Waarom wil jij jouw smaak aan iedereen opleggen?
  zondag 26 april 2015 @ 14:50:09 #145
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152039981
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarom wil jij jouw smaak aan iedereen opleggen?
Waarom doet hij dat wel? Iedereen moet tegen dat gedrocht aankijken. Ga anders midden op de heide wonen als je dit soort afwijkende ideeën hebt.
pi_152040167
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Waarom doet hij dat wel? Iedereen moet tegen dat gedrocht aankijken. Ga anders midden op de heide wonen als je dit soort afwijkende ideeën hebt.
zijn huis.

Wel treurig als je dit al afwijkend genoeg vind om naar een hutje op de hei verbannen te moeten worden :') komop, waar hebben we het over, gewoon een wat apartere opbouw.
  zondag 26 april 2015 @ 15:02:30 #147
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152040472
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 14:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

zijn huis.

Wel treurig als je dit al afwijkend genoeg vind om naar een hutje op de hei verbannen te moeten worden :') komop, waar hebben we het over, gewoon een wat apartere opbouw.
Mag je vinden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind het er niet uitzien. Niks mis met een stukje uniformiteit. Daarbij moet een iedereen ook zelf weten wat ze met hun woning doen, al verven ze de kozijnen roze of paars. Ik ventileer slechts mijn mening. :)
pi_152040608
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 15:02 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Mag je vinden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind het er niet uitzien. Niks mis met een stukje uniformiteit. Daarbij moet een iedereen ook zelf weten wat ze met hun woning doen, al verven ze de kozijnen roze of paars. Ik ventileer slechts mijn mening. :)
Let's agree to disagree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')