abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151447535
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

op dat soort vergaderingen word ook besloten of bijvoorbeeld de maandelijkse bijdrage omhoog gaat of zo
dus het is een beetje suf om je handen er van af te trekken
Een euro hier en daar extra om het poortje een likje verf te geven, dat vind ik allemaal niet zo spannend. IMO is dat de taak van een VVE, het in stand houden van de huidige staat van een complex. Nu we met bedragen beginnen te smijten waar je de komende 10 jaar al het verfwerk in bladgoud kan uitvoeren moet ik me er wel mee bemoeien. Met tegenzin.
pi_151447546
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom koop je dan ook een appartement, zonder te weten wat dat nu eigenlijk inhoudt? (en het feit dat dat appartement waar jij in zit, helemaal niet van jou is...)
Is geen appartement.
pi_151447588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is geen appartement.
Hetzelfde gaat op: je koopt een appartementsrecht op een deel van het totale project.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151447705
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hetzelfde gaat op: je koopt een appartementsrecht op een deel van het totale project.
Volgens mij geldt het appartementsrecht alleen op de parkeerplaatsen.

niet dat ik weet wat dit exact inhoudt voor mij maar goed :')
pi_151447728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
niet dat ik weet wat dit exact inhoudt voor mij maar goed :')
Dat was nu net wat ik probeer aan te geven. ;)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151447813
Is die speeltuin van goud?

Jungle gym speeltoestellen groot kosten keer 1000 tot 1500 euro. Zandbak erbij en paar rubber tegels. Met begroeiing en bestraten is 5000 euro al veel geld.

Zou niet betalen laat ze maar rechtzaak beginnen kost namelijk meer dan die extra bijdrage.
pi_151447822
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat was nu net wat ik probeer aan te geven. ;)
Nou ja, er was voor mij genoeg uit te zoeken toen ik afgelopen zomer voor het eerst een huis kocht. Natuurlijk ook wel naar VVE gekeken en rondgevraagd maar iedereen zei daar heb je geen omkijken naar. Ik ken niemand die na een paar maanden al 10k extra moest ophoesten.
pi_151447856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is dit voor wereld :N :'(
Een wereld waarin bij een vereniging gewoon de meerderheid bepaald. Wat allemaal vrij logisch is. Als je daar niets mee te maken wil hebben moet je niet lid worden van een vereniging.
pi_151447878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef hans1985 het volgende:
Is die speeltuin van goud?

Jungle gym speeltoestellen groot kosten keer 1000 tot 1500 euro. Zandbak erbij en paar rubber tegels. Met begroeiing en bestraten is 5000 euro al veel geld.

Zou niet betalen laat ze maar rechtzaak beginnen kost namelijk meer dan die extra bijdrage.
Ze zullen wel goedgekeurd spul voor de openbare ruimte willen hebben. Dat spul is een stukje duurder.
pi_151447908
Gewoon in de vergadering naar voren brengen dat je het er niet geheel mee eens bent misschien zijn er meer mensen die er zo over denken.
pi_151447918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou ja, er was voor mij genoeg uit te zoeken toen ik afgelopen zomer voor het eerst een huis kocht. Natuurlijk ook wel naar VVE gekeken en rondgevraagd maar iedereen zei daar heb je geen omkijken naar. Ik ken niemand die na een paar maanden al 10k extra moest ophoesten.
Het gebeurd regelmatig dat VVE's te weinig hebben gespaard in het verleden voor groot onderhoud. Dan moet er meestal (eenmalig) bijgelapt. Dat is lullig als je er pas woont. Daarom is het altijd verstandig je te informeren over de VVE en hun vermogen en onderhoudsplanning als je ergens gaat wonen waar sprake is van een VVE.
pi_151447957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het gebeurd regelmatig dat VVE's te weinig hebben gespaard in het verleden voor groot onderhoud. Dan moet er meestal (eenmalig) bijgelapt. Dat is lullig als je er pas woont. Daarom is het altijd verstandig je te informeren over de VVE en hun vermogen en onderhoudsplanning als je ergens gaat wonen waar sprake is van een VVE.
Het is een nieuwbouwproject. Alles is in perfecte staat.
pi_151447973
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ze zullen wel goedgekeurd spul voor de openbare ruimte willen hebben. Dat spul is een stukje duurder.
Eraf donderen doen ze toch wel.

Maar dacht dat vve alleen ging over onderhoud.
Toch bizar dat paar vrouwen voor hun koters op kosten rest zon duur speeltuintje willen.

T's kun je geen buitengrill met pizza oven voorstellen en een blokhut met afdak met bar en tap erin.
pi_151447981
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een euro hier en daar extra om het poortje een likje verf te geven, dat vind ik allemaal niet zo spannend. IMO is dat de taak van een VVE, het in stand houden van de huidige staat van een complex. Nu we met bedragen beginnen te smijten waar je de komende 10 jaar al het verfwerk in bladgoud kan uitvoeren moet ik me er wel mee bemoeien. Met tegenzin.
Waarom wil je perse zo naïef doen? Het gaat niet om een likje verf etc. En daar kom je nu zelf ook achter. En toch blijven doen alsof de VVE alleen dat doet?

Dit gaat ook over jouw huis, dus jouw verantwoordelijkheid etc.
Wat als over een paar jaar blijkt dat er te weinig geld is voor groot onderhoud? Of als je eigen bijdrage opeens 40 euro omhoog gaat?
Zo'n vergadering is 1 of 2 keer per jaar? Doe gewoon ff volwassen en ga er heen :?
Dan hoef je ook niet achteraf te miepen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_151447999
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Toch bizar dat paar vrouwen voor hun koters op kosten rest zon duur speeltuintje willen.

T's kun je geen buitengrill met pizza oven voorstellen en een blokhut met afdak met bar en tap erin.
Inderdaad klop bij alle mannen even aan :D
pi_151448021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja en blijkbaar kunnen er ook andere dingen zijn, zoals het aan willen leggen van een speeltuin
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448038
quote:

[..]

Een VVE is gewoon een vereniging. Daar bepaald (in de meeste gevallen) gewoon de meerderheid. Een VVE gaat over waar een VVE over wil gaan.
pi_151448073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is het nog niet gek om te kijken naar wat bijvoorbeeld de planning is voor schilderen van de buitenboel en of daar wel genoeg voor gespaard wordt. Of er een noodpot wordt aangelegd etc.
pi_151448122
quote:
Dat kan, maar hoeft niet. Een VVE kan aan alles geld uitgeven, zo lang er maar een meerderheid (zie statuten voor de exacte meerderheid) voor gevonden kan worden.
pi_151448148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:03 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Waarom wil je perse zo naïef doen? Het gaat niet om een likje verf etc. En daar kom je nu zelf ook achter. En toch blijven doen alsof de VVE alleen dat doet?

Dit gaat ook over jouw huis, dus jouw verantwoordelijkheid etc.
Wat als over een paar jaar blijkt dat er te weinig geld is voor groot onderhoud? Of als je eigen bijdrage opeens 40 euro omhoog gaat?
Zo'n vergadering is 1 of 2 keer per jaar? Doe gewoon ff volwassen en ga er heen :?
Dan hoef je ook niet achteraf te miepen
1. Ik miep niet achteraf, ik miep vooraf, ik heb nog alle kansen om deze debiele plannen te saboteren.
2. Het hoort te gaan over een likje verf. Een VVE regelt ONDERHOUD. Dit is geen onderhoud, dit is een uit de hand gelopen hobby van een groepje tuinbroeken waar de VVE voor wordt misbruikt.
pi_151448218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

1. Ik miep niet achteraf, ik miep vooraf, ik heb nog alle kansen om deze debiele plannen te saboteren.
2. Het hoort te gaan over een likje verf. Een VVE regelt ONDERHOUD. Dit is geen onderhoud, dit is een uit de hand gelopen hobby van een groepje tuinbroeken waar de VVE voor wordt misbruikt.
Kortom in de vergadering de meerderheid overhalen hieraan niet mee te werken en anders heb je het te slikken helaas.
pi_151448234
quote:

[..]

En alle andere (gemeenschappelijke) belangen van de eigenaren.
Als genoeg mensen instemmen met die speeltuin valt dat daar dus onder

Sorry, maar ik vind het heel naief dat je niet weet waar een VVE voor is en dan wel al besluit dat ie zinloos is en dat je je er niet in hoeft te verdiepen?
Ik vind dat wel een beetje achteraf miepen.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_151448287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

En alle andere (gemeenschappelijke) belangen van de eigenaren.
Als genoeg mensen instemmen met die speeltuin valt dat daar dus onder

Sorry, maar ik vind het heel naief dat je niet weet waar een VVE voor is en dan wel al besluit dat ie zinloos is en dat je je er niet in hoeft te verdiepen?
Ik vind dat wel een beetje achteraf miepen.
Kan je met een quote komen waar ik de VVE zinloos noem?
pi_151448496
quote:
Nee. Een VVE is een vereniging van eigenaren. Die regelen alles wat zij willen regelen. Al willen ze samen uitjes gaan ondernemen en dat uit de VVE pot betalen. Zo zitten verenigingen nu eenmaal in elkaar.
pi_151448538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kan je met een quote komen waar ik de VVE zinloos noem?
Oke, misschien niet zinloos maar je vind het in ieder geval niet de moeite om jezelf er voor te interesseren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')