abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:28:29 #101
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151450293
quote:
'Laat Utrecht-Ajax overspelen na de antisemitische spreekkoren'

AMSTERDAM -
De KNVB moet Utrecht-Ajax laten overspelen vanwege de anti-Joodse spreekkoren tijdens de wedstrijd afgelopen zondag. Die oproep doet advocaat en voorzitter van Federatief Joods Nederland (FJN) Herman Loonstein. Ook doet hij aangifte tegen de KNVB, FC Utrecht en de daders.

„Als de KNVB een daad wil stellen dan laat de bond de wedstrijd overspelen”, aldus Loonstein. Volgens hem zou dat het signaal zijn dat de bond de spreekkoren „ook echt erg vindt”.

Volgens Loonstein is de maat „dusdanig vol” dat actie nodig is. De KNVB is er volgens Loonstein verantwoordelijk voor dat de spreekkoren door konden gaan. „De bond had in moeten grijpen tijdens de wedstrijd, maar heeft dat niet gedaan”.

Eerder op dinsdag liet de Stichting Bestrijding Antisemitisme weten aangifte te doen tegen FC Utrecht. De voetbalclub is volgens de advocaat van de stichting medeplichtig aan de antisemitische uitingen, omdat zondag in het stadion van FC Utrecht niets is gedaan om ze te stoppen.
„Wij zijn van mening dat Utrecht de boosdoeners via de speaker tot de orde had moeten roepen en als dat niet zou werken, in overleg met de scheidsrechter de wedstrijd had moeten staken”, aldus woordvoerder Hans Knoop van de Stichting Bestrijding Antisemitisme (BAN).

Hij wijst erop dat antisemitisme strafbaar is en dat FC Utrecht zich daar medeschuldig aan heeft gemaakt door daar als gastheer niet tegen op te treden.

De BAN won in 2011 een kort geding tegen ADO Den Haag. Toen bepaalde de rechter dat de Haagse club onmiddellijk moet ingrijpen als er vanaf de tribunes antisemitische spreekkoren klinken.
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_overspelen___.html
wedstrijd overspelen _O-
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:29:22 #102
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_151450319
Zo alsjeblieft niet zeg, 90 minuten was al erg genoeg voor deze parodie op topvoetbal. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_151450329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:25 schreef Lastpost het volgende:
Met een jodenvlaggetje zwaaien en jezelf superjood noemen is gelukkig niet stupide als niet-jood zijnde. :')

Maakt die spreekkoren er niet fraaier op trouwens.
Ik zag laatst zelfs een reisverslag voorbij komen op internet van 020'ers die naar israel waren afgereisd in het kader van een onbeduidende voetbalwedstrijd tussen twee israelische clubs...
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_151450355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:22 schreef Silenus het volgende:

Overigens stond ik zondag zelf in het uitvak en kan ik me -bedenk ik me nu- niet eens herinneren dat uit het uitvak het woord 'Joden' is gekomen. Volgens mij namelijk niet.
Je hebt het en wie niet springt die is geen jood na de 0-1 gemist?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:31:31 #105
436302 Brammess
Fina jou3
pi_151450373
:') :')
pi_151450389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:28 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

wedstrijd overspelen _O-
Altijd lachen met die joodse belangengroepen. Gespeend van enige feitenkennis denken ze het verloop van de voetbalcompetitie wel even aan te kunnen passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 07-04-2015 15:38:31 ]
pi_151450509
quote:

[..]

wedstrijd overspelen _O-
:')

Iedereen kan zijn hele leven wel overspelen voor elke keer dat een jood zich beledigd voelt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_151450552
quote:

[..]

wedstrijd overspelen _O-
Als het aan de belangengroepen ligt, zou de tweede wereldoorlog ook opnieuw moeten worden over gespeeld :`)
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:38:33 #109
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_151450584
Wat verandert het overspelen aan dat antisemitische aspect dan? Of is de joodse gemeenschap daarbij gebaat? :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:39:11 #110
436302 Brammess
Fina jou3
pi_151450603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Altijd lachen met die joodse belanggroepen. Gespeend van enige feitenkennis denken ze het verloop van de voetbalcompetitie wel even aan te kunnen passen.
Raar he dat ze zich aangesproken voelen als er grappen gemaakt worden over de ergste gebeurtenis in de joodse geschiedenis.

Debiel dat je bent.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:39:41 #111
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151450610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:38 schreef Lastpost het volgende:
Wat verandert het overspelen aan dat antisemitische aspect dan? Of is de joodse gemeenschap daarbij gebaat? :')
Herman Loonstein is de enige ajacied die nog in een kampioenschap gelooft, mits er drie punten gehaald zouden zijn gisteren natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:41:13 #112
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_151450649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Herman Loonstein is de enige ajacied die nog in een kampioenschap gelooft, mits er drie punten gehaald zouden zijn gisteren natuurlijk.
Zou toch prachtig zijn als Utrecht er dan met de volle buit vandoor gaat.
pi_151450680
Zou het probleem ook niet bij jezelf kunnen liggen, wanneer je als volk zoveel belangengroepen nodig hebt die de godganse dag bezig zijn met aangifte doen?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2015 @ 15:42:51 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151450692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:22 schreef Silenus het volgende:

Dat gelul dat die spreekkoren wel zouden stoppen als de geuzennaam verdwijnt is een absolute gotspe. :') Dat is gewoon het goedpraten van je eigen stupide gedrag. Overigens stond ik zondag zelf in het uitvak en kan ik me -bedenk ik me nu- niet eens herinneren dat uit het uitvak het woord 'Joden' is gekomen. Volgens mij namelijk niet.
Ik praat niets goed, want ik vind supporters die 2e wereld oorlog liedjes zingen om andere supporters te kwetsen mongolide. Maar ik vind het net zo mongolide om jezelf een jood te noemen als je niet joods bent en dan kun je wel zeggen dat je het afgelopen weekend niet hebt gehoord, maar het is toch algemeen bekend dat de Amsterdamse schuimbekjes zichzelf jood noemen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:45:31 #115
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151452799
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik praat niets goed, want ik vind supporters die 2e wereld oorlog liedjes zingen om andere supporters te kwetsen mongolide. Maar ik vind het net zo mongolide om jezelf een jood te noemen als je niet joods bent en dan kun je wel zeggen dat je het afgelopen weekend niet hebt gehoord, maar het is toch algemeen bekend dat de Amsterdamse schuimbekjes zichzelf jood noemen.
De hatelijke opmerkingen en spandoeken waren er eerder, niet dat iets van dit alles relevant is overigens.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2015 @ 16:47:46 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151452865
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:45 schreef Jibberwism het volgende:
De hatelijke opmerkingen en spandoeken waren er eerder,
Maakt het niet minder mongolide om jezelf dan maar jood te gaan noemen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:40:18 #117
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151454415
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maakt het niet minder mongolide om jezelf dan maar jood te gaan noemen.
Traditie blahblah. Ik ben er ooit mee opgegroeid. Deel van de Ajax mores, net als vroeger het anti-Duitse sentiment onlosmakelijk verbonden was met de Nederlandse supporterscultuur.
pi_151454592
quote:
CIDI: herkenningsapparatuur clubs verplichten

AMSTERDAM -
Voetbalclubs zouden verplicht camera's en geluidsherkenningsapparatuur moeten installeren waarmee deelnemers aan spreekkoren kunnen worden geïdentificeerd. Dat stelt het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) dinsdag na de antisemitische spreekkoren tijdens de wedstrijd FC Utrecht-Ajax.

Thuisspelende clubs kunnen volgens de organisatie met dat soort apparatuur ingrijpen bij racistische en antisemitische scheldkoren tijdens en na voetbalwedstrijden. „Snel optreden en streng straffen werkt”, stelt het CIDI, dat verwijst naar ADO Den Haag, dat zulke apparatuur in het stadion heeft.

Het CIDI juicht het toe dat FC Utrecht maatregelen wil nemen tegen de daders. „Zowel voetbalclubs als de KNVB kunnen daders voor stadionverboden voordragen. Het is van groot belang duidelijke grenzen te stellen en overtreders streng te straffen.”

Lekker iedereen bespieden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_151456023
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:29 schreef Silenus het volgende:
Zo alsjeblieft niet zeg, 90 minuten was al erg genoeg voor deze parodie op topvoetbal. :')
Haha inderdaad, was sowieso een aanfluiting, van beide kanten.
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:30:34 #120
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_151456096
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:46 schreef H.FR het volgende:

[..]

Lekker iedereen bespieden.
Dat doen ze nu ook al.

Ze zijn echt wel in staat om er nu al mensen uit te halen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:06:01 #121
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151457402
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat doen ze nu ook al.

Ze zijn echt wel in staat om er nu al mensen uit te halen.
Sjaal voor je bek, klaar.
pi_151459004
Joodse belangenorganisaties :') wat ben ik daar klaar mee
pi_151459184
Het meest opmerkelijke feit van de laatste dagen vind ik nog wel dat Frits Barend er geen enkele Tweet aan heeft gewijd.
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:49:02 #124
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151462565
het cidi hebben we natuurlijk ook nog

quote:

AMSTERDAM -
Voetbalclubs zouden verplicht camera's en geluidsherkenningsapparatuur moeten installeren waarmee deelnemers aan spreekkoren kunnen worden geïdentificeerd. Dat stelt het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) dinsdag na de antisemitische spreekkoren tijdens de wedstrijd FC Utrecht-Ajax.

Thuisspelende clubs kunnen volgens de organisatie met dat soort apparatuur ingrijpen bij racistische en antisemitische scheldkoren tijdens en na voetbalwedstrijden. „Snel optreden en streng straffen werkt”, stelt het CIDI, dat verwijst naar ADO Den Haag, dat zulke apparatuur in het stadion heeft.

Het CIDI juicht het toe dat FC Utrecht maatregelen wil nemen tegen de daders. „Zowel voetbalclubs als de KNVB kunnen daders voor stadionverboden voordragen. Het is van groot belang duidelijke grenzen te stellen en overtreders streng te straffen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_verplichten__.html
pi_151462815
hebben jullie dit al gezien?

quote:

AMSTERDAM -

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')