De vergelijking zou kloppen als de man van de desbetreffende vrouw de week erop de vrouw van de 'korte rok roeper' zou verkrachten om vervolgens hetzelfde argument te gebruiken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:23 schreef Smoofie het volgende:
De redenatie van mensen hier is echt treurig. Het komt erop neer dat velen dit zeggen; Eigen schuld van een vrouw dat ze verkracht is, wat verwacht je anders als je een korte rok draagt.
Paupers.
Wat heeft dat nou weer te maken met het bagatelliseren van de spreekkoren van zondag en het 'goedpraten' ervan omdat Ajacieden zich joden noemen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Niet? Verklaar het verschil even voor me dan?
Wat heeft het verkrachten van een vrouw in vredesnaam te maken met beledigende spreekkoren in een voetbalstadion?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer te maken met het bagatelliseren van de spreekkoren van zondag en het 'goedpraten' ervan omdat Ajacieden zich joden noemen.
Buiten het feit dat het over Joden gaat is het gewoon tering dom, genoeg niet joodse nederlanders gedood door SS'ers.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:29 schreef Jovatov het volgende:
[..]
De vergelijking zou kloppen als de man van de desbetreffende vrouw de week erop de vrouw van de 'korte rok roeper' zou verkrachten om vervolgens hetzelfde argument te gebruiken.
Het is nu eenmaal een deel van de supporterscultuur om nare dingen te roepen. En plots als het over joden gaat, staat heel Nederland weer op zijn kop en moet het allemaal niet kunnen.
Laat gaan joh.
Zo, daar heeft niemand van terug.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:07 schreef Mani89 het volgende:
Die Utrecht supporters zijn antisemieten en iedereen die zich verwant voelt met die idioten moeten ze op de trein zetten naar Auschwitz. Om daar op excursie te gaan. Dan houden ze voortaan wel hun bek.
Ben je nou echt zo dom? Of ben ik hier nou zo slim?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat heeft het verkrachten van een vrouw in vredesnaam te maken met beledigende spreekkoren in een voetbalstadion?
Net als die achterlijke 40-45 grapjes van Feyenoorders, heel Rotterdam is in die periode platgebombardeerdquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het over Joden gaat is het gewoon tering dom, genoeg niet joodse nederlanders gedood door SS'ers.
Wat heeft de SS en een gaskamer in hemelsnaam te maken met een voetbalwedstrijdje?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat heeft het verkrachten van een vrouw in vredesnaam te maken met beledigende spreekkoren in een voetbalstadion?
Oh nu ben jij de slimme en ik de domme?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Of ben ik hier nou zo slim?
Nee serieus, het gaat om de manier van redeneren, dat had je wel door toch?
Wat heeft de 2e wereldoorlog er uberhaupt mee te maken he?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wat heeft de SS en een gaskamer in hemelsnaam te maken met een voetbalwedstrijdje?
Ontken ik niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het over Joden gaat is het gewoon tering dom, genoeg niet joodse nederlanders gedood door SS'ers.
Wat ben jij aan het bagateliseren zegquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgend weekend zullen er in verschillende Nederlandse voetbalstadions ook weer beledigende spreekkoren te horen zijn
[..]
Oh nu ben jij de slimme en ik de domme?
Waarom die vergelijking er uberhaupt bij halen als het alleen maar om de redenatie ging dan?
Sowieso blijf ik het echt lachwekkend vinden dat Ajax fans hier zo verbaasd komen doen, je hoort 2-wekelijks in je eigen stadion ook vanalles dat beledigend is, maar dan zie ik je niet roepen op dit forum?
[..]
Wat heeft de 2e wereldoorlog er uberhaupt mee te maken he?
[ afbeelding ]
Het is ''bagatelliseren'' en dat doe ik nergens.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat ben jij aan het bagateliseren zegzat je ook lekker doorgesnoven in de Galgenwaard ofzo dir weekend?
Waarom stel je bij iedereen een wedervraag? En wat hoor je zoal in de Arena dan? Volgens mij geen anti-semitische spreekkoren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het is ''bagatelliseren'' en dat doe ik nergens.
Nee ik zat niet lekker doorgesnoven in de Galgenwaard, ik zat gewoon in de Galgenwaard. En jij? Waar was jij ?
Het is inderdaad allemaal de schuld van Ajacieden die zichzelf Joden noemen en het heeft helemaal niets te maken met die leeghoofden op de Bunnikside iddquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat men daardoor automatisch anti-joden cq anti-Ajax liedjes zal zingen?
Laten we gewoon eens realistisch zijn en uitspreken dat in elk stadion in Nederland bevolkingsgroepen worden beledigd. Of het nou homo's zijn, mensen met kanker, joden, negers, (geestelijk) gehandicapten etc.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom stel je bij iedereen een wedervraag? En wat hoor je zoal in de Arena dan? Volgens mij geen anti-semitische spreekkoren.
Ik geef Ajax niet de schuld. Ik leg alleen uit waarom er anti-jodenliedjes gezongen worden (wat dus eigenlijk anti-ajaxliedjes zijn).quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal de schuld van Ajacieden die zichzelf Joden noemen en het heeft helemaal niets te maken met die leeghoofden op de Bunnikside idd_!!!!!
Ze staan daar gewoon jodenverbrandingen te eren manquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:29 schreef Jovatov het volgende:
En plots als het over joden gaat, staat heel Nederland weer op zijn kop en moet het allemaal niet kunnen.
Ja, en kanker-opmerkingen in het stadion worden door een beetje weldenkend persoon ook gewoon afgekeurd maar daar gaat het hier toch niet om? De zoveelste bagatelliserende opmerking van je. Chapeauquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Laten we gewoon eens realistisch zijn en uitspreken dat in elk stadion in Nederland bevolkingsgroepen worden beledigd. Of het nou homo's zijn, mensen met kanker, joden, negers, (geestelijk) gehandicapten etc.
Je snapt het écht niet he.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, en kanker-opmerkingen in het stadion worden door een beetje weldenkend persoon ook gewoon afgekeurd maar daar gaat het hier toch niet om? De zoveelste bagatelliserende opmerking van je. Chapeau
"Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS en samen verbranden ze Joden, want Joden die branden het best!" heeft inderdaad niets met anti-semitisme te makenquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:44 schreef Jovatov het volgende:
Over anti-semitisme gaat dit niet. Dus laat dan die stichting anti-semitisme stichting er zich gewoon buiten houden.
is gewoon ludiekquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS en samen verbranden ze Joden, want Joden die branden het best!" heeft inderdaad niets met anti-semitisme te maken!!!
Nee. Hij geeft aan dat Ajacieden zichzelf Joden noemen omdat ze eerst voor Jood werden uitgescholden. Maar een leuke poging wel verder.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Enige vorm van zelfreflectie ook zo te lezen.
Hmhm ja goed verhaal.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je snapt het écht niet he.
Mooi geweest ook, succes nog met de selectieve verontwaardiging hier.
Dit wordt gescandeerd in de context van een voetbalwedstrijd tegen een voetbalclub waarvan de supporters de geuzennaam 'Joden' aanhangen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS en samen verbranden ze Joden, want Joden die branden het best!" heeft inderdaad niets met anti-semitisme te maken!!!
Hoe zou dat toch komen....quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:57 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nogmaals, fout. De geuzennaam is pas gekomen nadat er anti-jodenliedjes waren gezongen. In de jaren '70 waren die overigens van hetzelfde kaliber als het SS-liedje van zondag.
Jezus man, als je die vergelijking wilt maken, zul je op zijn minst toch een paar kankerpatiënten dood moeten wensen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:00 schreef PBateman1978 het volgende:
KWF Kankerbestrijding doet aangifte tegen Ajax vanwege de pro-Kanker spreekkoren die zondag klonken tijdens de uitwedstrijd tegen FC Utrecht. De stichting wil dat het Openbaar Ministerie de voetbalclub strafrechtelijk vervolgt.
Ajax is volgens de advocaat van de stichting medeplichtig aan de beledigende uitingen, omdat zondag in het stadion van FC Utrecht niets is gedaan om ze te stoppen. "Kanker Utrecht Kanker Utrecht", zongen de supporters in stadion de Galgenwaard.
"Wij zijn van mening dat Ajax de boosdoeners via de meegereisde stewards tot de orde had moeten roepen en als dat niet zou werken, in overleg met de scheidsrechter de wedstrijd had moeten staken", aldus woordvoerder Marsja Meijer van de stichting KWF. Zij wijst erop dat schelden met kanker beneden alle peil is en dat Ajax zich daar medeschuldig aan heeft gemaakt door daar niet tegen op te treden.
Het gaat er ook niet om dat dat deel supporters extreem-racistisch is.Het gaat erom dat je zoiets niet moet willen uitstralen. Anti-semitisme of nietquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:06 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit wordt gescandeerd in de context van een voetbalwedstrijd tegen een voetbalclub waarvan de supporters de geuzennaam 'Joden' aanhangen.
Daarmee wil ik die Ajax-supporters niet de schuld geven (zoiets van eigen schuld dikke bult). Maar dat betekent wel dat je in deze context deze teksten niet anti-semitisch bedoeld zijn. Deze teksten zijn niet bedoeld voor de Joden die met een keppeltje op zaterdags de synagoge bezoeken. Deze teksten zijn bedoeld tegen de Ajax-supporters. Het heeft dus niets met anti-semitisme te maken.
Het heeft met een supporterscultuur te maken waarbij spreekkoren al jaar en dag en langs alle velden over grenzen heengaan. Dat is de cultuur. Vindt ervan wat je vindt, maar met antisemtisme heeft het niets te maken. Het is bedoeld als ajax-haat, niet als haat voor het joodse volk.
Kerel, ben je verstandelijk beperkt ofzo?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:06 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit wordt gescandeerd in de context van een voetbalwedstrijd tegen een voetbalclub waarvan de supporters de geuzennaam 'Joden' aanhangen.
Daarmee wil ik die Ajax-supporters niet de schuld geven (zoiets van eigen schuld dikke bult). Maar dat betekent wel dat je in deze context deze teksten niet anti-semitisch bedoeld zijn. Deze teksten zijn niet bedoeld voor de Joden die met een keppeltje op zaterdags de synagoge bezoeken. Deze teksten zijn bedoeld tegen de Ajax-supporters. Het heeft dus niets met anti-semitisme te maken.
Het heeft met een supporterscultuur te maken waarbij spreekkoren al jaar en dag en langs alle velden over grenzen heengaan. Dat is de cultuur. Vindt ervan wat je vindt, maar met antisemtisme heeft het niets te maken. Het is bedoeld als ajax-haat, niet als haat voor het joodse volk.
Als Utrecht supporters echt zo anti-semitisch zijn, zouden ze deze teksten op zaterdag wel bij de synagoge staan roepen, in plaats van in een voetbalstadion.
Dus hier zeg je eigenlijk zelf al dat het 'Joden' niet eens van Ajax zelf afkomstig is? Oké.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen....
Voordat Ajax in 1918 landskampioen werd, was het Amsterdamse Blauw-Wit veel populairder dan Ajax. Pas toen de joodse gemeenschap (veel) geld gaf werd Ajax populair in Amsterdam, vooral bij joden. Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de paardentram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion. Luidkeels scandeerden ze dan "we gaan naar de jodenclub toe". Hierdoor kregen de supporters van Ajax de benaming "joden".
Om je eerste vraag te beantwoorden: Nee, ik ben niet verstandelijk beperkt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kerel, ben je verstandelijk beperkt ofzo?
"JAAAA HAMAS HAMAS ALLE JODEN AAN HET GAS MIJN MOEDER ZAT BIJ DE SS WANT JODEN BRANDEN HET BEST HIHAHO"
PS: dit is alleen tegen Ajax gericht, absoluut NIET anti-semitisch en hoort gewoon bij de supporterscultuur in het voetbal (wat op zichzelf al absoluut niet misselijkmakend is), dus je doet het er maar mee.
Idd, wie windt zich nu op als die dood wordt gewenst of als er op een afgrijselijke manier verwezen wordt naar een gigantische massamoord jegens zijn ras en dat dan ook nog eens in een tijd waar haat tegen dat ras weer hoogtij viert? Niemand toch?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je kan tegenwoordig je kont niet keren zonder op de lange tenen van een jood te trappen.
Maar het maakt geen ene neuk uit hoe Utrecht-supporters het bedoelenquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Om je eerste vraag te beantwoorden: Nee, ik ben niet verstandelijk beperkt.
Nogmaals. Als het niet tegen Ajax gericht was zouden ze het elke week bij de synagoge staan zingen. Maar nee, ze zingen het alleen als Ajax op bezoek komt.
Daar trek ik de conclusie uit dat het niet anti-semitisch bedoeld is maar anti-Ajax. Lijkt me wel een logische conclusie, of niet?
Idd, want ajax noemt zichzelf Joden en wij zijn verstandelijk beperkt, dus als we dan roepen dat we Joden verbranden is dat totaal niet anti-semitisch want wij zijn verstandelijk beperkt en snappen niet dat dat beledigend voor Joden is.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:14 schreef Jovatov het volgende:
Daar trek ik de conclusie uit dat het niet anti-semitisch bedoeld is maar anti-Ajax. Lijkt me wel een logische conclusie, of niet?
"Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de paardentram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion. Luidkeels scandeerden ze dan "we gaan naar de jodenclub toe". Hierdoor kregen de supporters van Ajax de benaming "joden"."quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ze scandeerden het zelf hè.
Zie edit. Verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de paardentram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion. Luidkeels scandeerden ze dan "we gaan naar de jodenclub toe". Hierdoor kregen de supporters van Ajax de benaming "joden"."
Volgens je eigen citaat waren het dus de uitsupporters.
Maar dit is niet zo heel relevant verder.
Voor dat laatste moet je bij de plaatselijke moskee gaan demonstreren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Idd, wie windt zich nu op als die dood wordt gewenst of als er op een afgrijselijke manier verwezen wordt naar een gigantische massamoord jegens zijn ras en dat dan ook nog eens in een tijd waar haat tegen dat ras weer hoogtij viert? Niemand toch?
Jawel. Dat maakt wel uit. Maar je maakt het pijnpunt wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het maakt geen ene neuk uit hoe Utrecht-supporters het bedoelen
Dat is niet zo heel erg relevant verder, maar toch bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Voor dat laatste moet je bij de plaatselijke moskee gaan demonstreren.
Ja, dus?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen....
Voordat Ajax in 1918 landskampioen werd, was het Amsterdamse Blauw-Wit veel populairder dan Ajax. Pas toen de joodse gemeenschap (veel) geld gaf werd Ajax populair in Amsterdam, vooral bij joden. Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de paardentram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion. Luidkeels scandeerden ze dan "we gaan naar de jodenclub toe". Hierdoor kregen de supporters van Ajax de benaming "joden".
Welke achterlijke heeft dit verzonnen? Dan heb je maximaal de verstandelijke vermogens van een borrelnootje, SS rijmt totaal niet op best...quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS en samen verbranden ze Joden, want Joden die branden het best!"
In het Utregs wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef Deshain het volgende:
[..]
Welke achterlijke heeft dit verzonnen? Dan heb je maximaal de verstandelijke vermogens van een borrelnootje, SS rijmt totaal niet op best...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |