Oh de hele harde kern deed ineens mee? Complete onzin.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:18 schreef onlogisch het volgende:
De KNVB noemt de antisemitische spreekkoren die zondag door de harde kern van FC Utrecht werden gescandeerd tijdens de wedstrijd tegen Ajax 'verwerpelijk en weerzinwekkend'.
Ja tuurlijk Miel, dit is iets tussen Utrecht en de KNVB, Ajax heeft hier helemaal niets mee te maken toch?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:18 schreef onlogisch het volgende:
Ajaxwoordvoerder Miel Brinkhuis laat weten te vertrouwen op de waarnemer van de KNVB. ,,Het moet voor iedereen duidelijk zijn dat dit veel te ver gaat, maar als Ajax kunnen wij hier niet zoveel mee. Dit is echt iets tussen FC Utrecht en de KNVB.''
quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Oh de hele harde kern deed ineens mee? Complete onzin.
Ja en? Dat zijn een paar honderd man max.quote:
Het lijkt me vrij relevant he.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef dimmak het volgende:
Tuurlijk is het weer de schuld van de Ajacieden die zichzelf Jood noemen.
Je kan toch niet ontkennen dat men daardoor automatisch anti-joden cq anti-Ajax liedjes zal zingen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef dimmak het volgende:
Tuurlijk is het weer de schuld van de Ajacieden die zichzelf Jood noemen.
Vind je? Dus als ik een donkere huidkleur heb is het mijn schuld als ik word uitgescholden voor neger?quote:
Goede vergelijking man!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:50 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vind je? Dus als ik een donkere huidkleur heb is het mijn schuld als ik word uitgescholden voor neger?
Zing lekker een liedje over dat alle Ajacieden homo zijn oid, maar meeste kneuzen van deze generatie zijn de oorlog alweer vergeten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Je kan toch niet ontkennen dat men daardoor automatisch anti-joden cq anti-Ajax liedjes zal zingen?
Jezelf een neger noemen als je dat niet bent lokt wel reacties uit ja. Dat is de goede vergelijking.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:50 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vind je? Dus als ik een donkere huidkleur heb is het mijn schuld als ik word uitgescholden voor neger?
quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zing lekker een liedje over dat alle Ajacieden homo zijn oid, maar meeste kneuzen van deze generatie zijn de oorlog alweer vergeten.
Als supporters een liedje zingen over joden zingen ze een liedje over Ajacieden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zing lekker een liedje over dat alle Ajacieden homo zijn oid, maar meeste kneuzen van deze generatie zijn de oorlog alweer vergeten.
En dan zou het ok zijn als je "alle negers op de boot naar Amerika" zingt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:53 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
NEGERS! NEGERS! WIJ ZIJN.....DE NEGERS UIT AMSTERDAM OLE OLE...
Natuurlijk wel, ken je geschiedenis man. De anti-Joodse spreekkoren waren er eerder dan de geuzennaam.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Goede vergelijking man!
Je kunt beter zeggen, als de Ajax supporters zichzelf clowns zouden noemen, denk je dan dat supporters van andere clubs alsnog anti-joden liedjes zingen?
Ah, vandaar de teksten over commando's, SS en gaskamers. Heeft veel met Ajacieden te maken, en weinig met Joden natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Als supporters een liedje zingen over joden zingen ze een liedje over Ajacieden.
Oh okee nou dan is het goed.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ken je geschiedenis man. De anti-Joodse spreekkoren waren er eerder dan de geuzennaam.
Ken je geschiedenis man, jaarlijks bij jouw cluppie de meeste incidenten, over white trash gesproken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:01 schreef Silenus het volgende:
Ah, vandaar de teksten over commando's, SS en gaskamers. Heeft veel met Ajacieden te maken, en weinig met Joden natuurlijk.
Het 'grappige' is dat je er natuurlijk niemand op het veld of in het uitvak mee kwetst. Eigenlijk kwets je er alleen mensen mee die al hun familie in de gaskamers hebben verloren. Niet dat al dat white trash van de Bunnikside dat door heeft natuurlijk, want die hebben meestal al moeite om tot 10 te tellen. Maar dat terzijde.
quote:Ajacieden noemen zichzelf Joden. Eind jaren ‘70 waren er in de Nederlandse stadions waar Ajax speelde steeds meer anti-Joodse spandoeken te zien, en anti-Joodse spreekkoren te horen. Dit komt doordat Ajax een Joodse achtergrond heeft (hieronder meer). Wanneer de tegenpartij naar het stadion moest lopen liep men onderweg door een Joodse wijk in Amsterdam-Oost. De eerdergenoemde Bunnikside wist Nederland te shockeren door een spandoek te maken met daarop Ajax, alleen waren de letters a afgebeeld als davidssterren, en de letter x als een hakenkruis. Later nog kwam dezelfde Bunnikside met de lugubere tekst: Adolf, hier lopen er nog 11, als jij ze niet vergast dan doen we het zelf. De F-Side ging als reactie hierop steeds meer Israëlische vlaggen gebruiken in het stadion, en adopteerde ‘joden’ als geuzennaam. Pas later begonnen de fans met het scanderen van de naam Joden.
Op het moment dat Ajax zich de geuzennaam jood aanmeet ga je anti-jodenliedjes krijgen. Dat is logisch. En die liedjes zijn dus ook niet anti-semitisch bedoeld, het is anti-Ajax bedoeld. Het heeft met Ajacieden te maken omdat Ajacieden zich joden noemen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ken je geschiedenis man. De anti-Joodse spreekkoren waren er eerder dan de geuzennaam.
[..]
Ah, vandaar de teksten over commando's, SS en gaskamers. Heeft veel met Ajacieden te maken, en weinig met Joden natuurlijk.
Het 'grappige' is dat je er natuurlijk niemand op het veld of in het uitvak mee kwetst. Eigenlijk kwets je er alleen mensen mee die al hun familie in de gaskamers hebben verloren. Niet dat al dat white trash van de Bunnikside dat door heeft natuurlijk, want die hebben meestal al moeite om tot 10 te tellen. Maar dat terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |