abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159375676
quote:
17s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:32 schreef FANN het volgende:
ja ja toen was ik nog Fanvanhetlaatsteur...

Je bent voor mij altijd FANNvanhetlaatste uur gebleven O+
Ja doei.
pi_159375684
quote:
17s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:32 schreef FANN het volgende:
lijfolie bakken
Gets ;(
Ja doei.
pi_159375688
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je bent voor mij altijd FANNvanhetlaatste uur gebleven O+
:D :*
pi_159375695
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gets ;(
_O-
pi_159375716
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
Kadavers eten :') _O- Godverdomme zeg. Laat iemand toch lekker zelf bepalen of hij/zij af en toe vlees eet of niet zonder daar zo verbolgen over te gaan doen zeg.

Ik at gisteren een heerlijke vegetarische soep die ik even snel in elkaar geklust had.

een zoete aardappel
halve flespompoen
lading wortels
uitje
knoflook
groentenbouillon
lading kruiden (milde currypoeder, garam massala, chilli, wat komijn)

Blender

Kokosmelk

eten. Nom!
Ja. Laat mensen dan ook zelf weten of ze bejaarde omaatjes beroven of kindjes van drie betasten. Kan ook leuk of lekker zijn. Hoef je dan ook niet moeilijk over te doen. Lekker is het excuus voor alles, blijkbaar.

Ik ga wel weg dan, ik heb geen zin om in topics over vega/n eten ook nog naar het geleuter over vlees te moeten luisteren. Dat moet ik al de halve dag.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_159375723
_O- :') _O-
Ja doei.
pi_159375735
Uitgebreid Verslag :Y)

CUL / [Vegetarisch eten #9]
pi_159375757
Quinioa vnd ik trouwens vies tegenvallen, ik ben gewoon weer terug bij mijn dingesrijst

kan niet op het woord komen :')
pi_159375779
Zilvervliesrijst!
pi_159375782
:D
pi_159375837
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:38 schreef FANN het volgende:
Zilvervliesrijst!
Lekker idd; van de bio winkel O+

Oh; en ik ben niet Grieks :P

Heb gewoon wat met mythologie ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_159375849
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:38 schreef FANN het volgende:
Zilvervliesrijst!
Ik ben helemaal van de basmatirijst de laatste tijd. :9
Ja doei.
pi_159375867
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Oké, dit wordt een heel verslag, want ik heb een aantal gerechten tegelijk gemaakt. :P

De Basis van dit alles is tomatensaus van verse tomaten, verse geraspte knoflook, peper en zout.
Dit gooi je gewoon in de blender en daarna in de pan en dan laat je het even 10 minuten lekker doorkoken en dan is het klaar.

Een deel van de saus was al gebruikt toen ik er aan dacht om een foto te maken, maar dat ziet er dus
zo uit.



Ondertussen heb ik ook een beetje Quinioa gemaakt zoals op de video.


Niet zoveel want ik had maar 10 kleine paprika's om te vullen.





Vulling Paprika's
Fruit een uitje aan in olijfolie.
Doe de Quinoa erbij en een beetje van de tomatensaus, niet te veel want dan wordt het te klef.
Breng op smaak met eventueel nog iets zout en peper, verse peterselie, cemen, piment,oregano en
gedroogde basilicum. (vers is te overheersend van smaak).

Omdat ik niet zoveel paprika's had heb ik de rest van de bak gevuld met aardappeltjes.

Aardappeltjes
Snij de aardappeltjes als patat,doe ze in een (oven)schaal water en olijfolie 50/50 tot ze net net onder
zijn gedompeld. Naar smaak toevoegen:citroensap ,zout en, half theelepeltje cemen.

Dit is cemen, te koop in de meeste turkse winkeltjes.



Zet de schaal 10 minuten in een de oven, 250 graden.

Vul de paprika's met de vulling, zet ze bij de aardappeltjes in de schaal en laat alles nog een half uur
garen in de oven op 250 graden.

Paprika's zijn klaar!

Ik had een flinke pan met tomatensaus, genoeg voor nog een flinke portie gebakken pepers, die hele
grote dus.

Gebakken Groene Pepers in tomatensaus.
De pepers bak je in olijfolie, je doet er tomatensaus bij en dat is ook klaar.
Dan heb je een flinke portie ie je kan gebruiken als bijgerecht, maar je kan ze ook gewoon lekker zo met vers stokbrood eten.



Pepers zijn ook klaar!

Toen had ik nog een beetje tomatensaus over en toevallig had ik nog een pakje Goodbite Soja gehakt, dus daar kon ik nog mooi Spaghettisaus van maken.

Spaghettisaus
Fruit een uitje en een klein gesneden groen pepertje in olijfolie.
Verse peterselie, en op smaak afmaken met peper, zout,en kruiden naar smaak
en het restje tomatensaus.



Als jullie je afvragen wat ik met zoveel eten moet :+

De paprika's en aardappeltjes zijn al bijna op pepers gaan morgen wel op en de spaghettisaus heb ik
in kleine éénpersoons porties in de vriezer gedaan, da's altijd handig voor een snelle hap. :P



en nu heb ik een IJskofie verdient :Y
kali orexi :*
pi_159375883
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben helemaal van de basmatirijst de laatste tijd. :9
Dat ruikt een beetje naar zweetsokken of is dat weer een andere rijst :D
pi_159375893
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat ruikt een beetje naar zweetsokken of is dat weer een andere rijst :D
Ik vind het juist heerlijk ruiken! :@ :o
Ja doei.
pi_159375910
IJskoffie ...... toen dronk ik nog ijskoffie tijd niet mer gedaan :o
pi_159375933
Ziet er heerlijk uit! O+
Ja doei.
pi_159375940
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind het juist heerlijk ruiken! :@ :o
Dat mag van mij _O- die man hier eet wel eens kaasfondue, ik kan ook niet tegen die lucht,
ook zweetsokkenlucht, misschien heb ik een fobie voor zweetsokken :D :o
pi_159375954
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ziet er heerlijk uit! O+
Is het ook :Y
pi_159375989
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:27 schreef FANN het volgende:
Maar ik ga dit topic niet ontvolgen hoor omdat er één gekkie bijzit :+

Ik zei al, héél soms en ik kan het beter eerlijk zeggen vind ik dan, ik eet over het
algemeen Vegetarisch en als toevallig er toevallig iets langs komt dan lekker is en
Veganistisch, nou dan ben ik daar ook niet vies van

Er zijn trouwens ook nog 10 delen Vegetarisch eten voor de liefhebbers :P

CUL / [Vegetarisch eten #10]

Ook flexitariërs zijn hier welkom O+
Bedankt ik ga die topics doorspitten :D
pi_159376010
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:47 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Bedankt ik ga die topics doorspitten :D
Staat veel lekkers in, have fun! :D :*
pi_159376170
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:34 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ik ga wel weg dan, ik heb geen zin om in topics over vega/n eten ook nog naar het geleuter over vlees te moeten luisteren. Dat moet ik al de halve dag.
Kijk, het is hier CUL. Het gaat in dit topic dan ook over de culinaire aspecten van vegetarisch en veganistisch eten en niet om de morele achtergrond daarvan.

Dus even aan iedereen: vanaf nu geen gemiep meer hierover, goed? Thanks! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_159376176
Ik zie dat het een goed idee was om dit topic een schopje te geven want we zijn gelijk een paar pagina's verder 8-)

Wij zijn dus in september 2015 overgestapt naar vegetarisch, dit bevalt echt goed. Er zijn zoveel vleesvervangers die lekker zijn (paar zijn echt niet te kanen maargoed dat heb je met normaal vlees ook, niet alles is lekker). En ipv vlees een eitje of extra groenten doen is echt prima te doen. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn maar eigenlijk hebben wij er allebei geen moment last van gehad ondanks dat wij echt liefhebbers van barbeque en veel vlees waren enzo. Het leed dat dieren moeten doorgaan voor mijn avondeten is het 't niet waard, en ik heb geen moment spijt, ben echt heel blij dat we overgestapt zijn.

Wij willen nu proberen om een paar dagen per week ook veganistisch te gaan eten maar dat lijkt mij echt lastig aangezien wij regelmatig gerechten hebben waar kaas in gaat of eitjes. veganistisch lijkt mij ook moeilijker in restaurants etc, voor vegetarisch vind ik dat de meeste restaurants prima opties hebben! :D
pi_159376274
Sowieso, ik eet heel regelmatig vegetarisch O+ omdat ik echt niet elke dag vlees hoef te eten én omdat het ook gewoon lekker is. We eten hoe dan ook niet veel vlees. Als we gehakt eten, dan is dat 200g met z'n tweeén, één kipfilet met z'n tweeën, of een half pakje baconblokjes ofzo. Regelmatig dat we 2 á 3 dagen in de week vegetarisch eten. Ben opgegroeid in een huis waar VLEES MOEST, en VEEL. Dat heb gelukkig niet overgenomen. O+

En voor de vega recepten is een topic als dit gewoon leuk, óndanks dat ik ook wel eens vlees eet en dat écht heel lekker vind O+
Ja doei.
pi_159376335
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:54 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik zie dat het een goed idee was om dit topic een schopje te geven want we zijn gelijk een paar pagina's verder 8-)

Wij zijn dus in september 2015 overgestapt naar vegetarisch, dit bevalt echt goed. Er zijn zoveel vleesvervangers die lekker zijn (paar zijn echt niet te kanen maargoed dat heb je met normaal vlees ook, niet alles is lekker). En ipv vlees een eitje of extra groenten doen is echt prima te doen. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn maar eigenlijk hebben wij er allebei geen moment last van gehad ondanks dat wij echt liefhebbers van barbeque en veel vlees waren enzo. Het leed dat dieren moeten doorgaan voor mijn avondeten is het 't niet waard, en ik heb geen moment spijt, ben echt heel blij dat we overgestapt zijn.

Wij willen nu proberen om een paar dagen per week ook veganistisch te gaan eten maar dat lijkt mij echt lastig aangezien wij regelmatig gerechten hebben waar kaas in gaat of eitjes. veganistisch lijkt mij ook moeilijker in restaurants etc, voor vegetarisch vind ik dat de meeste restaurants prima opties hebben! :D
Mag ik je een tip geven voor een échte lekker vleesvervanger?

https://www.devegetarisch(...)er/vegan-kipstuckjes

Smaakt écht naar kip :D



http://www.cmo.nl/an/inde(...)-vegetarische-slager

oh... enne de braadworstjes van de Jumbo, kan je mij voor wakker maken :@ :')

nou ja niet écht, maar bij wijze van spreken :+
pi_159376391
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:26 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Dat is het punt, dat doet FANN dus niet, laten leven. Ik vraag alleen waarom, want ik snap gewoon echt niet dat je weer terug kunt naar vlees.

Am de ene kant snap ik jullie punt hoor, met grens trekken en persoonlijke keuze. Maar je maakt wel een levend wezen dood dat geen keuze heeft. Dat doe je bij mensen ook niet, ook niet als ze je lekker lijken op een broodje, ook niet als je buurman toevallig een eikel is. Waarom is 'zin in' of 'lekker' of 'persoonlijke vrijheid' bij dieren opeens wel een goed argument? Ik snap dat oprecht niet.
Als je zo redeneert moet je fruitarier worden. Maar niet vergeten om in de tuin te schijten dan, dan kunnen de zaadjes in je poep ook weer ontkiemen. Anders ontneem je een plant ook het recht op leven.
pi_159376422
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je zo redeneert moet je fruitarier worden. Maar niet vergeten om in de tuin te schijten dan, dan kunnen de zaadjes in je poep ook weer ontkiemen. Anders ontneem je een plant ook het recht op leven.
Hela, ik zeg net: geen gemiep meer over de morele achtergrond van wel of geen dierlijke producten meer eten in dit topic svp. Daar is CUL niet voor. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_159376478
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Hela, ik zeg net: geen gemiep meer over de morele achtergrond van wel of geen dierlijke producten meer eten in dit topic svp. Daar is CUL niet voor. :)
Oh ok; dit is dus eigenlijk bedoeld als een receptentopic?

Goed om te weten :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_159376480
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:01 schreef FANN het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven voor een échte lekker vleesvervanger?

https://www.devegetarisch(...)er/vegan-kipstuckjes

Smaakt écht naar kip :D

[ afbeelding ]

http://www.cmo.nl/an/inde(...)-vegetarische-slager
De 'kipstuckjes' van de Vegetarische Slager zijn inderdaad echt idioot kip-achtig! :Y
Vind het wel knap hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen!

Ik proef het verschil zelf wel omdat ik een zeer fanatieke foodie ben, maar weet zeker dat ik gerechten met deze stuckjes erin kan voorzetten aan mijn hele familie en schoonfamilie zonder dat iemand ervan door zou hebben dat -ie geen kip eet maar een vega variant.
Let me see you stripped down to the bone
pi_159376482
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:01 schreef FANN het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven voor een échte lekker vleesvervanger?

https://www.devegetarisch(...)er/vegan-kipstuckjes

Smaakt écht naar kip :D

[ afbeelding ]

http://www.cmo.nl/an/inde(...)-vegetarische-slager

oh... enne de braadworstjes van de Jumbo, kan je mij voor wakker maken :@ :')

nou ja niet écht, maar bij wijze van spreken :+
Alle tips zijn welkom! Ik ga jouw tips zekers proberen! Van de week even halen :)

Wij vinden die brocolli burgers van de jumbo lekker om hamburgers mee te maken en wij vinden deze van de AH erg lekker http://www.ah.nl/producte(...)a-provencaalse-carre

Ik vind vleesvervangers lekker, het hoeft niet persee de smaak van vlees te hebben zolang het maar lekker is! Ik ben alleen nu aan het zoeken naar meerdere recepten, wij vallen nu vaak terug in de herhaling en het is dus tijd voor wat nieuws :)
pi_159376507
De bamischijven van de vegetarische slager zijn ook top!

Te krijgen bij de plus :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_159376509
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:08 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Oh ok; dit is dus eigenlijk bedoeld als een receptentopic?

Goed om te weten :Y
Recepten ja, en allerhande tips en restaurantsuggesties en ruziemaken over welke vegan kaasvervangers wel en niet te vreten zijn en dat soort dingen.. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 25-01-2016 11:18:57 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_159376580
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef minilot het volgende:

[..]

De 'kipstuckjes' van de Vegetarische Slager zijn inderdaad echt idioot kip-achtig! :Y
Vind het wel knap hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen!

Ik proef het verschil zelf wel omdat ik een zeer fanatieke foodie ben, maar weet zeker dat ik gerechten met deze stuckjes erin kan voorzetten aan mijn hele familie en schoonfamilie zonder dat iemand ervan door zou hebben dat -ie geen kip eet maar een vega variant.
:D :Y
Het is écht zo van .... Verhip is dit geen kip? :o
pi_159376637
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef HyrulePrincess het volgende:
Wij vinden die brocolli burgers van de jumbo lekker om hamburgers mee te maken en wij vinden deze van de AH erg lekker http://www.ah.nl/producte(...)a-provencaalse-carre
Ga ik die ook een keer proberen, notenburgers zijn trouwens ook lekker :D
pi_159376840
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Ga ik die ook een keer proberen, notenburgers zijn trouwens ook lekker :D
bij de jumbo hebben ze trouwens ook zo'n ding met spinazie erin, t lijkt een beetje op een loempia met spinazie erin op het plaatje maar dan is t net iets anders, die zijn echt smerig en droog :@
pi_159376876
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:09 schreef Aphrodyte het volgende:
De bamischijven van de vegetarische slager zijn ook top!

Te krijgen bij de plus :)
Ik heb voor sinterklaas oa het kookboek van de vegetarische slager gekregen, echt superleuke recepten. Jamaica jerk (met kipstuckjes) en kip piri piri gemaakt, mn vriend is er ook erg tevreden over :).
pi_159376888
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:23 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

bij de jumbo hebben ze trouwens ook zo'n ding met spinazie erin, t lijkt een beetje op een loempia met spinazie erin op het plaatje maar dan is t net iets anders, die zijn echt smerig en droog :@
Ik zal eens opletten, ik heb het in elk geval nog nooit gekocht want dan had ik het wel
onthouden, maar dat ligt dan waarschijnlijk in hetzelfde van als die heerlijke braadworstjes,
die smaken als saucijsjes :D maar die dingen met spinaie zal ik dan niet kopen, dat
is goed om te weten :+
pi_159376938
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:26 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik zal eens opletten, ik heb het in elk geval nog nooit gekocht want dan had ik het wel
onthouden, maar dat ligt dan waarschijnlijk in hetzelfde van als die heerlijke braadworstjes,
die smaken als saucijsjes :D maar die dingen met spinaie zal ik dan niet kopen, dat
is goed om te weten :+
zijn het deze?
http://www.jumbo.com/good(...)s-4-x-50g/162661STK/
pi_159376943
quote:
17s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb voor sinterklaas oa het kookboek van de vegetarische slager gekregen, echt superleuke recepten. Jamaica jerk (met kipstuckjes) en kip piri piri gemaakt, mn vriend is er ook erg tevreden over :).
Leuk om te weten dat er een kookboek is! *Verlanglijstje pakt*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_159377036
quote:
JA! :D écht lekker, en ik bak ze gewoon even in olijfolie :Y
pi_159377062
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:33 schreef FANN het volgende:

[..]

JA! :D écht lekker, en ik bak ze gewoon even in olijfolie :Y
Oke we hebben voor deze week al in huis maar dit weekend ga ik ze halen 8-)
pi_159377077
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:34 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Oke we hebben voor deze week al in huis maar dit weekend ga ik ze halen 8-)
Ik ben benieuwd! Ik hoop maar dat ze niet tegenvallen, maar dat kán bijna niet :D
pi_159377147
Oh ja, en wat ik écht héél vies vond :@ ik wilde het een keer geprobeerd hebben :')

maar neeeeeeeeeeeeeeee....... :D

https://www.devegetarischeslager.nl/ Hollandsch Stoofvlees
pi_159377185
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:35 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Ik hoop maar dat ze niet tegenvallen, maar dat kán bijna niet :D
Je hebt de lat wel heel hoog gelegd nu he!! ;) Ik ga er vanuit dat ze echt goddelijk zijn nu!!!
pi_159377203
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:40 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Je hebt de lat wel heel hoog gelegd nu he!! ;) Ik ga er vanuit dat ze echt goddelijk zijn nu!!!
Dat vind ik ze ook :D ik eet er ook wel eens gewoon eentje in kleine stukjes gesneden als
hartige snack :Y
pi_159382872
ik heb laatst de gehaktballen van de vegetarische slager geprobeerd. jus gemaakt met wat boter, zoute ketjap en sjalotjes en daarin de gehaktballen gaargestoofd - best lekker, maar de ballen zijn wel wat droog. nou goed, dat valt wel op te lossen met de jus en de hutspot erbij, maar ze waren niet zo fantastisch als de kipstuckjes :) desondanks een prima vervanger, maar als vegetarische optie maak ik in het vervolg denk ik liever iets van een gevulde portobello of iets dergelijks.
pi_159382977
Vandaag vegetarische bacon van DVS gekocht; gaat over een restje vegan bami. Ik ben benieuwd :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  maandag 25 januari 2016 @ 16:44:49 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_159385197
Ik eet vandaag de kipstuckjes van de vegetarische slager, haha :')

Hebben jullie huisdieren? (hond/kat) zo ja, zijn ze vega of niet? Ik geef mijn hond eigenlijk altijd bio kip met aloë vera, maar nu had ik afgelopen week een pakje van yarrah meegenomen en ze vond het gewoon lekker.
pi_159385458
Ik heb vandaag de kipstukjes van de vegetarische slager gekocht. Van de week eens proberen. Wel aan de prijs.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')