NOES WAT LELIJKquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag bracht Railexperts met de Locon 1601 de 186 239 en 186 018 van de Watergraafsmeer naar Emmerich. In Emmerich werd het transport overgenomen door de 103 222 van RailAdventure die het geheel naar Mönchengladbach bracht. De Traxxen zullen vervolgens naar het Prüfcenter Wegberg-Wildenrath gaan. Met dank aan Willem van der Houven voor de foto!
Bron
En van nieuwere treinen zijn meer reserve onderdelen beschikbaar mocht het toch afgetuigd wordenquote:
Waarom... waaromquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag bracht Railexperts met de Locon 1601 de 186 239 en 186 018 van de Watergraafsmeer naar Emmerich. In Emmerich werd het transport overgenomen door de 103 222 van RailAdventure die het geheel naar Mönchengladbach bracht. De Traxxen zullen vervolgens naar het Prüfcenter Wegberg-Wildenrath gaan. Met dank aan Willem van der Houven voor de foto!
Bron
Dan ga je ervan uit dat voetbaltuig rationeel nadenkt...quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:32 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Dat werkt best simpel. 'Slooptreinen' nodigen meer uit voor sloopgedrag dan treinen die nog prima zijn. Net als dat mensen hun afval gewoon erbij gooien in een straat waar al zooi ligt, en dat laten in een schone straat.
Het schijnt echt zo te werken. DD-AR werd gesloopt "want het is toch oude zooi", maar ik heb nog geen door hooligans gesloopte DDZ's gezien.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat voetbaltuig rationeel nadenkt...
Het heeft juist niet met rationeel denken te maken. Als dat wel het geval was, werden 'slooptreinen' ook niet gesloopt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat voetbaltuig rationeel nadenkt...
Je plaatjes doen het nietquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:00 schreef louter_genieten het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ] schitterende vormgeving
genoeg afgetuigde koplopers gezien hoor, dat de halve trein blank stond van het bierquote:Op dinsdag 7 april 2015 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het schijnt echt zo te werken. DD-AR werd gesloopt "want het is toch oude zooi", maar ik heb nog geen door hooligans gesloopte DDZ's gezien.
Net geen GtbVquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:17 schreef _JdM_ het volgende:
Vandaag zowaar de overstap van 5 minuten tussen Trein<->Bus in Enschede gehaald, terwijl Trein op Drienerlo stopte.
OK..Trein kreeg +30 in Utrecht. Achterste cabine(deur) moest schoongemaakt worden, ivm enorme urinelucht daar...In Henglo nog maar +25 en dan met stop op Drienerlo dus +29 in Enschede.
Precies. Hoe vreemd het ook klinkt, het is wel waar.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:32 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Dat werkt best simpel. 'Slooptreinen' nodigen meer uit voor sloopgedrag dan treinen die nog prima zijn. Net als dat mensen hun afval gewoon erbij gooien in een straat waar al zooi ligt, en dat laten in een schone straat.
Ja, maar als er schade is dan is deze relatief minder groot dan bij treinen die er uitgeleefd uit zienquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
genoeg afgetuigde koplopers gezien hoor, dat de halve trein blank stond van het bier
Ziet er stoer uitquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:29 schreef b2py het volgende:
Nou James, de Finse spoorwegen hebben een Vectron met een ander frontje:
[ afbeelding ]
Broken windows theoryquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Hoe vreemd het ook klinkt, het is wel waar.
mooi dat eindelijk de Sprinter Woersen-Geldermalsen doorgaand wordt!quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:51 schreef b2py het volgende:
Leest u mee?
[ afbeelding ]
Gegarandeerde cross-platform aansluiting
http://www.ns.nl/reiziger(...)-haag---utrecht.html
Nou, denk dat de NS die dingen het liefst zo snel mogelijk vergeet.quote:Op woensdag 8 april 2015 03:22 schreef Bitlord het volgende:
Is er eigenlijk nieuws over het 2e leven van de V250-en? Je hoort er niks meer over, ze kunnen die 4 kilometer aan staal niet zo maar laten vergeten...
Wat is een KPK'er?quote:Op woensdag 8 april 2015 08:37 schreef derLudolf het volgende:
Haha zat een KPK'er achter haar met d'r twee kinderen. Voor vertrek uit Emmen hoorde ik dr al tegen haar kinderen zeggen dat ze kaartjes had vanaf 9:00 uur een ze ging doen alsof ze van niets wist.
Al vrij vlot controle. Conducteur gaf d'r 2 keuzes: uitstappen op 't volgende station of geldig bij hem kopen met ¤30 'bemiddelingskosten'. Held![]()
Daar sta je dan om 8:23 uur in Nieuw-AmsterdamAls ze zich aan de regels wil houden moet ze dat een uur staan, volgende trein vertrekt om 8:46
Uh ben door naar de volgende ronde.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:13 schreef dennistd het volgende:
Ik denk het beruchte korte pittige kapsel..
Idd, hoop ik ook dat ie dat gedaan heeftquote:Op woensdag 8 april 2015 09:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat is een KPK'er?
Als die conducteur slim is, licht hij zijn collega op de volgende trein even in. Dan wordt het feest als die mevrouw bij hem instapt.
He fucktwitter:NS_online twitterde op woensdag 08-04-2015 om 09:21:47Den Haag HS-Delft: er rijden geen treinen door een brandmelding. http://t.co/axyyfHaEPO #GvDt reageer retweet
Zo kweek je dus geweld tegen conducteurs hé.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat is een KPK'er?
Als die conducteur slim is, licht hij zijn collega op de volgende trein even in. Dan wordt het feest als die mevrouw bij hem instapt.
Rijswijk toch?quote:Op woensdag 8 april 2015 09:32 schreef James1988 het volgende:
Eindelijk, één website voor gemiste check-outs: https://www.uitcheckgemist.nl/He fucktwitter:NS_online twitterde op woensdag 08-04-2015 om 09:21:47Den Haag HS-Delft: er rijden geen treinen door een brandmelding. http://t.co/axyyfHaEPO #GvDt reageer retweet
Ik denk het.quote:
Brandmeldingen kan je natuurlijk ook geen kinderziektes noemen...quote:Op woensdag 8 april 2015 09:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk het.
Die tunnel bij Delft lijkt het tegenwoordig goed te doen, de kinderziektes van de eerste week waren snel opgelost.
Dat mag ook wel als kijkt hoeveel die tunnel heeft gekostquote:Op woensdag 8 april 2015 09:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die tunnel bij Delft lijkt het tegenwoordig goed te doen, de kinderziektes van de eerste week waren snel opgelost.
Je moet je gewoon aan de regels houden, klaar. Als je bewust een goedkoper kaartje koopt waarvan je weet dat het pas na 9 uur gebruikt mag worden moet je je daar gewoon aan houden.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:33 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zo kweek je dus geweld tegen conducteurs hé.
(Vooral oudere, 50+) mensen met kortingskaartjes die geldig zijn na 9:00 en toch willens en wetens voor 9:00 reizen verdienen de hoogste boete of een duw van de IJssel- of Moerdijkbrug.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je moet je gewoon aan de regels houden, klaar. Als je bewust een goedkoper kaartje koopt waarvan je weet dat het pas na 9 uur gebruikt mag worden moet je je daar gewoon aan houden.
Dat hangt van de oorzaak af. Een overgevoelige sensor is dat wel.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Brandmeldingen kan je natuurlijk ook geen kinderziektes noemen...
Stukje ducttape eroverquote:Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt van de oorzaak af. Een overgevoelige snesor is dat wel.
Breda gaat ook al een tijdje goed he? *Klopt af.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:36 schreef James1988 het volgende:
Die tunnel bij Delft lijkt het tegenwoordig goed te doen, de kinderziektes van de eerste week waren snel opgelost.
Zo'n sensor is niet zo snel overgevoelig, er is rook of het is er niet. En dat er soms wat van een trein komt waardoor het alarm af gaat gebeurt zelfs in Schiphol nog.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt van de oorzaak af. Een overgevoelige snesor is dat wel.
Die veel gemaakte opmerking over die Sudoku's heb ik even meegenomen in mijn commentaar.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je moet je gewoon aan de regels houden, klaar. Als je bewust een goedkoper kaartje koopt waarvan je weet dat het pas na 9 uur gebruikt mag worden moet je je daar gewoon aan houden.
Als je gezag uitstraalt kweek je ook minder snel agressie. Gezag straal je overigens niet uit door sudoku's op te lossen in de 1e klas(heb ik bij Arriva ook nog nooit zien gebeuren)
Bij Schiphol zorgt opwaaiend stof ook nog wel eens voor problemen. In other news, het was loos alarm:quote:Op woensdag 8 april 2015 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n sensor is niet zo snel overgevoelig, er is rook of het is er niet. En dat er soms wat van een trein komt waardoor het alarm af gaat gebeurt zelfs in Schiphol nog.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 08-04-2015 om 09:47:16Den Haag HS-Delft: de verstoring is voorbij, het treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #GvDt reageer retweet
Ik heb het idee dat een groot deel van de agressiegevallen plaatsvindt als het rustig is in een coupe/trein. In een stampvolle coupe gedurende de ochtendspits bedenk je je als agressieve idioot wel tien keer voordat je een conducteur in elkaar slaat, want dan is er een twintig/vijftigtal reizigers die je weerstand kunnen bieden. Dat is buiten de spits vrij regelmatig anders, laat staan aan de randen van de dag. Je kan je dan wel op de reiziger beroepen, maar als die simpelweg niet in de trein zit of het is een oud vrouwtje van 80...quote:Op woensdag 8 april 2015 09:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die veel gemaakte opmerking over die Sudoku's heb ik even meegenomen in mijn commentaar.
Rekenwerk plaatst agressie in het juiste perspectief en de reiziger is geen beveiliger.
http://voorbeterov.nl/sociale-veiligheid-reisinformatie
Kennelijk leeft er bij heel veel conducteurs de misconceptie dat reizigers ook een georgainseerde groep zijn. Dat reizigers elkaar te hulp (zouden moeten) schieten. Dat reizigers aan een uniform herkenbaar zijn. Dat het een goed idee is om de ene reiziger te duperen als de andere je wat misdaan heeft.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die veel gemaakte opmerking over die Sudoku's heb ik even meegenomen in mijn commentaar.
Rekenwerk plaatst agressie in het juiste perspectief en de reiziger is geen beveiliger.
http://voorbeterov.nl/sociale-veiligheid-reisinformatie
Zeg dat niet te hard, want dan gaan ze treinen kleiner maken om veiligheid zodat er meer reizigers in een coupe zitten.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat een groot deel van de agressiegevallen plaatsvindt als het rustig is in een coupe/trein. In een stampvolle coupe gedurende de ochtendspits bedenk je je als agressieve idioot wel tien keer voordat je een conducteur in elkaar slaat, want dan is er een twintig/vijftigtal reizigers die je weerstand kunnen bieden. Dat is buiten de spits vrij regelmatig anders, laat staan aan de randen van de dag. Je kan je dan wel op de reiziger beroepen, maar als die simpelweg niet in de trein zit of het is een oud vrouwtje van 80...
Alleen nog maar inzet van SLT in de avonduren (vanaf 19:00) en de inbouw van toiletten wordt gestaakt omwille van de sociale veiligheid.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, want dan gaan ze treinen kleiner maken om veiligheid zodat er meer reizigers in een coupe zitten.
Leuk intervju.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor degene die maar geen genoeg kan krijgen van mijn eloquente bijdragen aan het OV-debat.
Een heel uur over (voornamelijk) de OV-chipkaart.
Veel plezier.
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2015-04-07/02:00
Heeft met werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht te maken.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:55 schreef Yreal het volgende:
Alle sprinters den haag - Utrecht vervallen op den haag cs. Maar er is gelukkig steeds een extra trein die dezelfde route maakt![]()
Dat is al weken aan de gang toch?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Heeft met werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht te maken.
Die extra trein staat in Woerden een kwartier extra stil.
En dat allemaal voor dezelfde ritprijs
Als het echt autisten waren was dat er allang uitgehaald, nu zijn het gewoon onderbetaalde mbo'ers wie het niets kan schelenquote:Op woensdag 8 april 2015 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
en omdat die treinen dan van Het Systeem onder een ander nummertje moeten rijden krijgt de reiziger daar extragratis verwarrende en volstrekt overbodige informatie over als "trein rijdt niet" + "extra trein". Heel goed jongens. Die kutfout zit er al jaaren in en niemand doet er wat aan. ChapeauSysteemautisten
Idd, want de trein Utrecht-Woerden rijdt door in Woerden naar Den Haag, maar moet een kwartier wachten om in het pad van de Sprinter Utrecht-Den Haag te komen.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
en omdat die treinen dan van Het Systeem onder een ander nummertje moeten rijden krijgt de reiziger daar extragratis verwarrende en volstrekt overbodige informatie over als "trein rijdt niet" + "extra trein". Heel goed jongens. Die kutfout zit er al jaaren in en niemand doet er wat aan. ChapeauSysteemautisten
ja, komt doordat de perrons 18 en 19 op Utrecht Centraal geen a- en b-fase meer kennen en de boel flink ingekort is. Daardoor is er tijdelijk minder capaciteit beschikbaar. Is ook de reden dat een aantal IC's aan elkaar gekoppeld worden en de Twente-IC dubbeldeks rijdt.quote:
Het staat er echt. http://nos.nl/op3/artikel(...)-ertussen-staan.htmlquote:Hulp in drie stappen
1. De conducteur moet een passagier aanwijzen die hem moet helpen.
2. De passagier moedigt anderen aan om hetzelfde te doen. Zo vorm je een blok tegen de belager.
3. Zorg dat de belager niet in het nauw wordt gedreven, maar altijd weg kan lopen. Zo is de kans kleiner dat hij of zij de aanval zal kiezen.
Huh? De intercity Enschede - Den Haag Centraal vv. rijdt al maanden lang met VIRM. Of bedoel je dat ook?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, komt doordat de perrons 18 en 19 op Utrecht Centraal geen a- en b-fase meer kennen en de boel flink ingekort is. Daardoor is er tijdelijk minder capaciteit beschikbaar. Is ook de reden dat een aantal IC's aan elkaar gekoppeld worden en de Twente-IC dubbeldeks rijdt.
Tijdelijk tot 2030 dus?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, komt doordat de perrons 18 en 19 op Utrecht Centraal geen a- en b-fase meer kennen en de boel flink ingekort is. Daardoor is er tijdelijk minder capaciteit beschikbaar. Is ook de reden dat een aantal IC's aan elkaar gekoppeld worden en de Twente-IC dubbeldeks rijdt.
Heel InfoPlus vind ik maar knullig overkomen qua opzet en presentatie. In de ons omringende landen vind ik het over het algemeen een stuk beter overkomen, al reis ik daar niet dagelijks. Echte meltdownsituaties heb ik daar nog niet meegemaakt, dus of het daar dan net zo kut is als hier zou ik niet weten.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
en omdat die treinen dan van Het Systeem onder een ander nummertje moeten rijden krijgt de reiziger daar extragratis verwarrende en volstrekt overbodige informatie over als "trein rijdt niet" + "extra trein". Heel goed jongens. Die kutfout zit er al jaaren in en niemand doet er wat aan. ChapeauSysteemautisten
Eerst was het eigenlijk alleen nodig voor de weekenden, maar nu ook voor door de week.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Huh? De intercity Enschede - Den Haag Centraal vv. rijdt al maanden lang met VIRM. Of bedoel je dat ook?
nah, zo pessimistisch ben ik nu ook weer niet. Zodra 20/21 inclusief keerfaciliteit in dienst komt is er meer lucht en kan de Twente-IC weer naar ICM gaan.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2015 13:05 schreef Fiorano het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)blokje_in_actie.html
Zo werkt dus de Fixstop OK. (Stootblokje)
Was in London Euston wanneer er een aanrijding was in Watford Junction. Vrijwel alles plat. Geen info. Je moest gewoon kijken naar bord en heel soms een omroep welke trein wel weer reed. Ze zeiden gewoon dat het wel paar uur kon duren. Zit je maar daar in een smal cafeetje. Iedereen op telefoon kijken naar recente info. Of dat nou zoveel beter is... Hier worden wellicht wat sneller bussen geregeld en heb je eventueel omreisalternatievenquote:Op woensdag 8 april 2015 13:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel InfoPlus vind ik maar knullig overkomen qua opzet en presentatie. In de ons omringende landen vind ik het over het algemeen een stuk beter overkomen, al reis ik daar niet dagelijks. Echte meltdownsituaties heb ik daar nog niet meegemaakt, dus of het daar dan net zo kut is als hier zou ik niet weten.
Ik bedoel ook door-de-week, rijdt in elk geval in de spits al sinds minstens december VIRM.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst was het eigenlijk alleen nodig voor de weekenden, maar nu ook voor door de week
Het zal straks weer teruggedraaid worden, want in de ochtendspits is 9 tot 12 bakken ICM tussen Heerlen en Schiphol ook geen onverdeeld succesquote:Op woensdag 8 april 2015 13:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik bedoel ook door-de-week, rijdt in elk geval in de spits al sinds minstens december VIRM.
Het is trouwens in de ochtendspits ook geen overbodige luxe: 6 bakken VIRM zitten dan best vol tussen Enschede en Deventer
De materieelwissel hadden ze alvast gedaan met het ingaan van de nieuwe dienstregeling maar het is dus pas vanaf komende maandag echt nodig.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik bedoel ook door-de-week, rijdt in elk geval in de spits al sinds minstens december VIRM.
Het is altijd weer een traanwaardige bedoeling als de IC Den Haag Centraal van 8:43 met 6 bakken VIRM Apeldoorn binnenrijdt.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik bedoel ook door-de-week, rijdt in elk geval in de spits al sinds minstens december VIRM.
Het is trouwens in de ochtendspits ook geen overbodige luxe: 6 bakken VIRM zitten dan best vol tussen Enschede en Deventer
Zodra die nieuwe sporen in dienst komen gaan er weer andere buiten dienst. Eind 2016 is alles pas weer normaal.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
nah, zo pessimistisch ben ik nu ook weer niet. Zodra 20/21 inclusief keerfaciliteit in dienst komt is er meer lucht en kan de Twente-IC weer naar ICM gaan.
klopt, maar door het keerspoor kun je de treindienst beter afhandelen dan nuquote:Op woensdag 8 april 2015 13:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zodra die nieuwe sporen in dienst komen gaan er weer andere buiten dienst. Eind 2016 is alles pas weer normaal.
Maar dat heeft er niks mee te maken. Heel Apeldoorn is traanwaardig. Geen wonder dat iedereen daar weg wilquote:Op woensdag 8 april 2015 13:40 schreef Blistering het volgende:
Het is altijd weer een traanwaardige bedoeling als de IC Den Haag Centraal van 8:43 met 6 bakken VIRM Apeldoorn binnenrijdt.
Oh ja, vorig jaar ook nog zo'n pareltje gezien.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
en omdat die treinen dan van Het Systeem onder een ander nummertje moeten rijden krijgt de reiziger daar extragratis verwarrende en volstrekt overbodige informatie over als "trein rijdt niet" + "extra trein". Heel goed jongens. Die kutfout zit er al jaaren in en niemand doet er wat aan. ChapeauSysteemautisten
Mooi he?quote:Op woensdag 8 april 2015 14:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Oh ja, vorig jaar ook nog zo'n pareltje gezien.
TILBURG UNIVERSITEIT
via Boxtel, Oisterwijk, Tilburg, Universiteit, Reeshof en Gilze-Rijen
Trein rijdt door naar Breda.
quote:Op woensdag 8 april 2015 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat heeft er niks mee te maken. Heel Apeldoorn is traanwaardig. Geen wonder dat iedereen daar weg wil
quote:LINZ - Een achttien maanden oude baby is woensdag in Oostenrijk in de kinderwagen van het perron gerold en op de rails terechtgekomen, waar het meisje werd gegrepen door een goederentrein. Het kindje was op slag dood. Op het moment van het ongeval stond de 33-jarige moeder bij de kassa op het perron van het station van Ebelsberg bij Linz kaartjes te kopen, aldus Oostenrijkse media.
De kinderwagen was door onbekende oorzaak aan de rol gegaan en op de rails terechtgekomen. Volgens de politie liep het perron iets af richting de rail en was het winderig. De moeder is na het ongeval opgevangen door een crisisteam.
bron
Haha herkenbaar ik stel me ook atlijd tactisch op bij zo'n bordquote:
quote:Op woensdag 8 april 2015 15:35 schreef Monopoly het volgende:
De moeder is na het ongeval opgevangen door een crisisteam.
Zo, die slaapt de komende jaren niet meer goed gok ikquote:De moeder is na het ongeval opgevangen door een crisisteam.
Regel je ook even dat mijn WeekendVrij geldig is op 2e paasdag en 2e pinksterdag?quote:Op woensdag 8 april 2015 17:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Goed nieuws: De NS zal op verzoek Voor Beter OV de vergissing met de Paastarieven (korting) zelf corrigeren.
http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart …
Dat snapte ik. Ik zal met de club een poging wagen om dat redelijke verzoek ook gedaan te krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is geen boos gezichtje naar jou maar naar de NS![]()
er reed eind van de ochtend ook een virm6 als spr van Rotterdam naar Breda. .. zal wel met die brandmelding te maken gehad hebben want hij was in Rotterdam opgestart.. reed overigens bij lage zwaluwe al +5quote:Op woensdag 8 april 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Voor het eerst sinds maanden een schommelboot vanaf Rotterdam naar Leeuwarden. Zal wel verdwaald zijn.
Hij is elk geval wel via de wasstraat gekomen.
Ik stuur al sinds het abonnement bestaat na iedere feestdag een brief over de geldigheid van het WeekendVrij-abonnement, en elke keer krijg je een standaard antwoord terug "volgens de voorwaarden ....."quote:Op woensdag 8 april 2015 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat snapte ik. Ik zal met de club een poging wagen om dat redelijke verzoek ook gedaan te krijgen.
Op zich vind ik het ook wel terecht dat weekendvrij op paasmaandag en pinkstermaandag niet geldig is. En aan de andere kant ook weer niet. Je Week SOV is ook niet geldig op die maandagen, terwijl het wel maandag is.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik stuur al sinds het abonnement bestaat na iedere feestdag een brief over de geldigheid van het WeekendVrij-abonnement, en elke keer krijg je een standaard antwoord terug "volgens de voorwaarden ....."
Zonder capital had ik het ook wel kunnen lezen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:02 schreef greavy het volgende:
Het is een WEEKENDdienstregeling. Vaak een ZONDAGdienstregeling.
Ja, dan is het terecht dat Week-SOV niet geldig is, en Weekend-SOV wel.
NS past zich aan aan het aanbod dat er is, dus volstrekt logisch dat er minder treinen rijden. Daarbuiten gelaten, zoveel verschil zit er tussen week en weekend niet meer, hier en daar wat halfuursdiensten ipv kwartiers maar de grote IC-assen zijn gewoon vertegenwoordigd met sprinterdiensten.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:05 schreef greavy het volgende:
Nee, het is geen officiële weekenddag, nee. Maar dan moet NS dus ook een weekdienstregeling rijden, en niet een zondagse dienstregeling.
Volg James: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/?q=9260quote:Op woensdag 8 april 2015 19:07 schreef James1988 het volgende:
Kruip kruip kruip... de IC die om 18:43 uit Den Haag HS had moeten vertrekken deed dat pas om 18:52, en is nu pas door de tunnel bij Delft...
In de trein werd iets omgeroepen over een defecte trein in de tunnel bij Delft, wat natuurlijk lulkoek pur sang is, want er was helemaal niks te zien van defect materieel en ook ns.nl meldt er niks over.
edit: In other news, op Somda wordt het gerucht gemeld dat het BDs-ombouwproject zou zijn afgeblazen.
Daar klopt geen klap van, ik ben nog niet eens Schiedam voorbij. Kruip kruip kruip, 75 km/u momenteel.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Volg James: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/?q=9260
Het gaat om het ideequote:Op woensdag 8 april 2015 19:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar klopt geen klap van, ik ben nog niet eens Schiedam voorbij. Kruip kruip kruip, 75 km/u momenteel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |