Erg grappig om te zien dit topic, ik heb begin vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht en heb dezelfde benedenverdieping als die van jouquote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:47 schreef laziness het volgende:
En fijn dat niet iedereen de indeling zo minimalistisch zou doen
Hier idem.Hebben sinds januari een 2/1(dus ook een hoekwoning) zonder uitbouw met ongeveer dezelfde maten als jij nu hebt. Dat is prima voor ons(2 volwassenen en een kind). Ik vind het stuk tuin wat je dan houd een stuk prettiger.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee die waren al verkocht en bovendien snap ik die uitbouw gekte niet zo.
De standaard maten zijn echt niet zo klein dat het nodig is.
Wij woonden op 60m2. Weet je hoe groot dit huis gaat zijn?
Ik prefereer een grote tuin en wilde nu niks opofferen voor een uitbouw. Als er wel tussenwoningen waren geweest had ik nog steeds voor de hoek gekozen.
gewoon vloerverwarming met koelfunctie bedoel je?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:04 schreef mignonne het volgende:
yaaay ik ben vanmorgen toevallig weer erlangs geredenmoest in de wijk zijn
het ziet er echt geweldig uit, en wat gaan ze hard zeg!!
![]()
de mensen waar ik moest zijn hadden ook zo'n water-koelsysteem of weet ik veel hoe dat werkt? Anyroads, het was echt aangenaam koel daar. Beloofd veel goeds voor je huisje straks
Weet ik het hoe dat werktquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:05 schreef Thrilled het volgende:
[..]
gewoon vloerverwarming met koelfunctie bedoel je?Dan stroomt er koud water door je leidingen in plaats van warm?
Wat leuk om een tegengeluid te horen tussen al die uitbouw fanatiekelingenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:50 schreef Nicap_tm het volgende:
[..]
Hier idem.Hebben sinds januari een 2/1(dus ook een hoekwoning) zonder uitbouw met ongeveer dezelfde maten als jij nu hebt. Dat is prima voor ons(2 volwassenen en een kind). Ik vind het stuk tuin wat je dan houd een stuk prettiger.
En die strook tuin die je erbij krijgt aan de zijkant zie je heel goed terug achter het huis
Gaaf hè? Jaren 30, nieuw haagse school is de stijl waarin het ontworpen is.quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:28 schreef Thrilled het volgende:
Mooi die witte bakgoot bij je dak, idem voor je zijlichten bij de voordeur
Ik heb op de kopersgroep foto's van thermostaten gezien van de eerdere fases. 22 graden toen het buiten 30 of meer was.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:21 schreef Klonk het volgende:
Zat me af te vragen, zijn de huizen die met dit soort technieken gebouwd worden ook bestand tegen geintjes die we afgelopen week qua temperatuur hadden? Weten ze ook dan een redelijk constante temperatuur te behouden of sla ik dan door bij de gedachte duurzaam en energieneutraal?
Dat is wel erg tof, ben zelf ook schuin aan het kijken naar wat projecten hier in de omgeving en die vraag schoot me ineens te binnen bij het lezen van je topic, dank je welquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb op de kopersgroep foto's van thermostaten gezien van de eerdere fases. 22 graden toen het buiten 30 of meer was.
Een woning van nu heeft goede rc-waardes en goede beglazing wat betekent dat je huis (binnen) er langer over doet om op te warmen door de zon.. Neemt niet weg dat als je alles open zet en het binnen even warm laat worden en dan weer alles dicht doet je net zo weg zit te zweten als buiten.. Je fluctuatie is weg met goede isolatiequote:Op donderdag 9 juli 2015 22:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat is wel erg tof, ben zelf ook schuin aan het kijken naar wat projecten hier in de omgeving en die vraag schoot me ineens te binnen bij het lezen van je topic, dank je wel
Wat grappig.quote:Op zondag 12 juli 2015 15:09 schreef Janar het volgende:
Mooi project en woning!
We hebben ook naar Rijswijk Buiten/tuinen van Sion gekeken, mooie huizen te koop, maar de locatie is ons iets te ver van het strand af. We gaan nu kijken in Zuid Den Haag.
Ik ga dit even volgens ook met de keuzes die jullie maken!
Wij kijken ook bij de Uitfhof, aan de Uithofslaan. Deze week een gesprek met de hypotheekadviseur voor een offerte.quote:Op zondag 12 juli 2015 16:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat grappig.
Zijn er in zuid nog leuke projecten te vinden?
Vrienden van ons hebben nieuwbouw bij de Uithof gekocht omdat ze nu ook vlakbij het strand daar wonen en dat zo wilden houden.
Spannend!quote:Op zondag 12 juli 2015 23:55 schreef Janar het volgende:
[..]
Wij kijken ook bij de Uitfhof, aan de Uithofslaan. Deze week een gesprek met de hypotheekadviseur voor een offerte.
Nee dan kom je met de wc in de knel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:40 schreef Chicolade het volgende:
Kunnen bad en douche misschien van plek wisselen? (sta je ook niet voor het raam te douchen, dat lijkt mij een groter 'probleem')
Alles behalve bevorderlijk lijkt het mij zeker niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee dan kom je met de wc in de knel.
De inkijk vind ik dan weer niet zo'n issue. Daar is wel een oplossing voor te verzinnen.
Ik vraag me puur af of het kozijn niet gaat rotten op deze manier.
Goed punt. Ik had ook al bedacht dat als je het bad er onder plaatst het ook zeker niet droog blijft maar met een douche er vlak naast is de hoeveelheid vocht wel boven gemiddeld ivm een andere opstelling denk ik.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Buiten kozijnen rotten toch ook niet in landen waar het veel regent? Goed onderhouden misschien, maar ieder raam in een badkamer wordt vochtig en nat na het douchen.
Mooie opstelling.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:04 schreef laziness het volgende:
Op basis van andere tekeningen in een eerder stadium komt de douche wtw in een bepaalde hoek en moest we toch bad en douche omwisselen.
Deze opstelling wordt het definitief:
[ link | afbeelding ]
Goede keuze denk ik. Niet teveel vocht op je raam en toch nog genoeg ruimte.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:04 schreef laziness het volgende:
Op basis van andere tekeningen in een eerder stadium komt de douche wtw in een bepaalde hoek en moest we toch bad en douche omwisselen.
Deze opstelling wordt het definitief:
[ link | afbeelding ]
Oeeeh moohooi!!quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:56 schreef laziness het volgende:
We gaan van het weekend deze bank bestellen:
[ afbeelding ]
Dat is dan deze kleur:
[ afbeelding ]
Very gewaagd
Dat is al bijna!quote:Op donderdag 10 september 2015 16:45 schreef laziness het volgende:
Het is nog even onder voorbehoud van nutsbedrijven maar ze mikken nu op week 42 staat er in de brief
Ja! Ik ben zo happy. Voor de feestdagen ipv na de feestdagen over!quote:
En dan in verband met ophangen kastjes en zo of eventueel boren deze foto goed bewarenquote:Op zondag 6 september 2015 12:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Hou je boven wel heel veel nuttige ruimte over op zolder ? Lijkt mij dat je qua installatiewerk e.d. wel een heel groot deel van de zolder op moet offeren voor het buffer vat en de mv e.d. ?
[ afbeelding ]
En dit stukje installatiewerk verdiend de schoonheidsprijs zeker niet; zo'n leiding over de muur heen halen van links naar rechts onder andere leidingen door !
Je hebt je speciaal geregistreerd voor die tip? Wat lief...quote:
Bouwkundig klaar is van binnen nog vrij kaalquote:Op zaterdag 12 september 2015 14:20 schreef Barreltje het volgende:
wow!!
gaat goed!
ben benieuwd hoe het er klaar uit gaat zien!
Bedankt voor het aanleveren van dit plaatje Puala.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:28 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit bed echt heel gaafMaar die tipi is ook wel echt heel tof
supertof!! ♡quote:Op maandag 14 september 2015 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanleveren van dit plaatje Puala.
We laten dit bed maken voor ons menneke.
Wat gaafquote:Op maandag 14 september 2015 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh wat tofquote:Op maandag 14 september 2015 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is geen enkele stijl die voor zowel tv-meubel, kast, eettafel etc voorziet in wat we willen per onderdeel dus we kopen alles los.quote:Op maandag 14 september 2015 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De stijl van je kast doortrekken in je tafel?
Of hetzelfde als je koffietafel?
Mja ik ben van dezelfde stijl doortrekken terwijl andere dat weer dodelijk saai vinden dus dat moet je ook maar aanstaan natuurlijk
Ik heb heel lang gezocht naar een buffetkast met een beetje moderne uitstraling zodat het bij de rest past. Veel van de kasten zijn heel landelijk/klassiek uitgevoerd.quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Oh wat tof.
Naar zo'n soort witte kast voor de woonkamer zijn wij ook aan het kijken, bij woonexpress kwam ik er een aantal tegen waarvan sommige ook wel goed betaalbaar waren: http://www.woonexpress.nl/woonkamer/kasten/buffetkasten.html
Is ook lastig idd. Witte tafel staat er wel mooi bij maar idd misschien beetje saai.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Er is geen enkele stijl die voor zowel tv-meubel, kast, eettafel etc voorziet in wat we willen per onderdeel dus we kopen alles los.
Een dip dye eettafel bestaat niet denk ik en is ook een beetje trendgevoelig gok ik
Als je de kast wil doortrekken krijg je gewoon een witte tafel. Dat is weer zo saaiig
Het lastige is dat je bij nieuwbouw het pas op het eind allemaal bij elkaar ziet wat je lost overal koopt.
Misschien moeten we de oude tafel neerzetten en dan pas gaan bestellen voor een nieuwe zodat we eerst de overige kleuren bij elkaar kunnen zien maar daar gaat dan rustig weer drie maanden overheen voordat je een nieuwe in huis hebt dan...
Ja! Dat is inderdaad helemaal wat ik zoek maar dan nog wat breder.quote:Op maandag 14 september 2015 17:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Los van de prijs, is zoiets misschien iets als je modern wilt?
https://www.hetkabinet.nl(...)mand=bekijk&rec=2763
Hier heb je de bredere versie ervanquote:Op maandag 14 september 2015 18:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja! Dat is inderdaad helemaal wat ik zoek maar dan nog wat breder.
Ik zoek al eeuwen en jij komt zo met ene linkje op de proppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |