abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2015 @ 13:13:55 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151355647
Al een paar jaar stond ons appartement van 60m2 te koop en sliep ons zoontje van vier bij ons op de kamer. Maar het is verkocht en we kunnen eindelijk groter gaan wonen!
We wilden niet te ver van de mooie stad achter de duinen vandaan om in de buurt te blijven van vrienden, familie en strand.
Dit hebben wij gevonden in Rijswijk Buiten waar een geheel nieuwe wijk wordt gebouwd de komende jaren.

De nadruk ligt op duurzaam wonen en zo energieneutraal mogelijk.
Er wordt geen gas aangelegd in de wijk, alle huizen zijn voorzien van een warmtepomp, zonnepanelen en driedubbel glas.
Beneden en boven zit er standaard vloerverwarming in.

We hebben een hoekwoning gekocht. Dit heeft als nadeel een kleinere zolder doordat het dak aan drie kanten schuin loopt. Echter heeft het een grotere tuin doordat deze aan de zijkant doorloopt.

Plaatje bij het praatje:

Plattegronden:

Keuken, badkamer en toiletruimte laten we casco opleveren. Er komt een extra dakvenster aan de zijkant op zolder.
Er zit standaard een kleine schuifpui in de woonkamer. Deze laten we verbreden.
Ons kind verdient na jaren met zijn ouders opgescheept te zitten ook wel een klein paleisje vinden we dus de muur tussen slaapkamer 1 en 2 laten we 70cm opschuiven.
De overige meerwerkopties zijn niet zo interessant maar als er iemand behoefte aan heeft wil ik ze best opsommen ;)

De grondwerkzaamheden, bron in de grond etc, zijn zo goed als afgerond. Over een week of twee wordt de eerste paal geslagen.
We zullen in het eerste blok dat opgeleverd wordt zitten en men verwacht dat dit rond half november zal zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151356655
Jaaaaaa daar is je topic ♡♡♡ ik ben zo benieuwd hoe het wordt straks! Je gaat er vast iets heel moois van maken. :)
:)
pi_151356816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:02 schreef mignonne het volgende:
Jaaaaaa daar is je topic ♡♡♡ ik ben zo benieuwd hoe het wordt straks! Je gaat er vast iets heel moois van maken. :)
Uhm ja dit dus!
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:41:40 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_151357638
Nice, hoeveel m² en wat ben je nou kwijt voor zoiets?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:47:26 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151357767
Wow! Fijn dat het appartement verkocht is!
En tof, dit huis *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151358637
Ziet er mooi uit Lazi! Ik ga je topic volgen :D wat heerlijk voor jullie straks die ruimte.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151361003
Oh wat leuk, om de hoek :D ben heel benieuwd hoe het wordt!
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:09:15 #8
244125 laziness
pi_151365341
De keuken had de hoogste prio wegens het aan moeten leveren van een leidingschema dus die hebben we al uitgezocht en gekocht.

De bovenkastjes hebben een zwenkdeur naar boven en in de kast in de kastenwand zitten 5 uittrek lades waar ik echt heel erg mee in mijn nopjes ben.

Er moeten wat extra groepen aangelegd worden en al met al is de elektra rekening voor de verder minimale aanpassingen een leuke meerwerk grap maar dat mag de pret niet drukken :P

We willen een extra dik blad met houtlook maar omdat we ook een pvc vloer met houtlook willen gaan we die eerst uitzoeken en daarna pas definitief beslissen voor het keukenblad.

We zitten ook nog met het feit dat we de muren met vliesbehang willen laten doen maar in de keuken willen we eigenlijk wel tegels boven het werkblad.
Dat gaat niet met behang lijkt me en maar één muurtje laten stucen wordt 'm ook niet.
Alles laten stucen is budget technisch geen optie zoals het er nu naar uit ziet.
pi_151367497
Op de manier waarop je binnenwanden afgewerkt worden. Waarschijnlijk behangklaar, kun je overheen tegelen. Wel een advies om dat witte laagje van een paar mm stuc eraf te krassen
pi_151375761
Fijne woning zeg! weer een topic om te volgen :-)
pi_151377491
Hoe wordt het huis geisoleerd, heb je daar info van ?
  zondag 5 april 2015 @ 10:00:46 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151380844
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 00:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe wordt het huis geisoleerd, heb je daar info van ?
Waarschijnlijk zo:

Voordeel van nieuwbouw is dat je het gelijk goed kan doen met platen en niet naar korrels of vlokken hoeft te grijpen.
pi_151383975
Tof Lazi! Succes met denken, uitzoeken en plannen!
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 15:13:29 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151388441
Word je afzuigkap aangesloten op de centrale afzuiging? Dan ga je straks boven in de badkamer ruiken als je pannenkoeken bakt :P Kun je trouwens niet zeggen dat ze die keuken mogen houden als meerwerk zo idioot duur is?

Vriendin van me heeft zo'n zelfde soort woning gekocht en kameraden van me wonen in studentenhuis dat eventueel dat eventueel later als koophuis kan dienen (bij krimp van universiteit bijvoorbeeld) Al die huizen zien er van binnen hetzelfde uit :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151389040
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 10:00 schreef Erasmo het volgende:
Waarschijnlijk zo:

Voordeel van nieuwbouw is dat je het gelijk goed kan doen met platen en niet naar korrels of vlokken hoeft te grijpen.
:') No shit Sherlock :|W
Ik bedoel welke Rc waarden voor vloer, ramen, gevel en dak.
Zo te zien wordt er aardig wat geld in de technieken gestopt (warmtepomp, zonnepanelen) omdat dit waarschijnlijk goed scoort om de EPC lekker laag te krijgen.
Maar met een isolatie richting passiefhuis heb je voor zo`n klein huis al niet eens meer een dure water/water warmtepomp (ik ga er maar van uit dat het een water/water warmtepmp wordt)
nodig om zo`n (relatief) klein huis te verwarmen.
  zondag 5 april 2015 @ 16:58:10 #16
244125 laziness
pi_151391802
Er zit standaard geen keuken bij. Ze bieden een keukencheque bij een leverancier verbonden aan het project of bij casco geld terug. Wij kiezen voor casco oplevering en hebben de keuken elders gekocht. Maar er zijn standaard niet voldoende groepen en vanwege de vloerverwarming is het toch het meest verstandig om de elektricien van de bouw dan de aanpassingen te laten doen ipv achteraf.
Tevens hebben we gekozen voor een recirculatiekap in de keuken dus nee geen hele huis ruikend naar pannenkoek ;)

En ja eens veel nieuwbouw woningen lijken op elkaar, vooral qua indeling. We hebben eerst naar bestaande bouw gekeken maar daar vonden we niet wat we zochten.
Ik ben zo ontzettend blij met een volwaardig huis en keuken en badkamer en alles naar mijn zin dat het me echt niet boeit dat ze in Amsterdam net zulke huizen bouwen :D

[ Bericht 9% gewijzigd door laziness op 05-04-2015 19:59:51 ]
pi_151392541
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:13 schreef derLudolf het volgende:
Word je afzuigkap aangesloten op de centrale afzuiging? Dan ga je straks boven in de badkamer ruiken als je pannenkoeken bakt :P
Daar hebben ze een motorloze afzuigkap voor bedacht. Niet veel meer dan een trechter met een filter maar dan extra duur.
pi_151402027
Eindelijk Laziness! Ik ga je volgen, leuk!
  zondag 5 april 2015 @ 22:25:46 #19
244125 laziness
pi_151403953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:16 schreef Toonus het volgende:
Op de manier waarop je binnenwanden afgewerkt worden. Waarschijnlijk behangklaar, kun je overheen tegelen. Wel een advies om dat witte laagje van een paar mm stuc eraf te krassen
Maar ik wil maar een klein stukje tegelen boven mijn werkblad en de rest is dan dus kale muur.
De enige optie is die muur schuren en wit verven denk ik.
pi_151404981
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:58 schreef laziness het volgende:
Er zit standaard geen keuken bij. Ze bieden een keukencheque bij een leverancier verbonden aan het project of bij casco geld terug. Wij kiezen voor casco oplevering en hebben de keuken elders gekocht. Maar er zijn standaard niet voldoende groepen en vanwege de vloerverwarming is het toch het meest verstandig om de elektricien van de bouw dan de aanpassingen te laten doen ipv achteraf.
Tevens hebben we gekozen voor een recirculatiekap in de keuken dus nee geen hele huis ruikend naar pannenkoek ;)

En ja eens veel nieuwbouw woningen lijken op elkaar, vooral qua indeling. We hebben eerst naar bestaande bouw gekeken maar daar vonden we niet wat we zochten.
Ik ben zo ontzettend blij met een volwaardig huis en keuken en badkamer en alles naar mijn zin dat het me echt niet boeit dat ze in Amsterdam net zulke huizen bouwen :D
Oeh recirculatie, daar hebben wij 3 jaar geleden ook voor gekozen.
Spijt als haren op mijn hoofd!
Ik probeer nu aan te sturen op een verlaagd plafond in de keuken met afzuiging naar buiten.
  zondag 5 april 2015 @ 22:52:30 #21
244125 laziness
pi_151405297
Een gat naar buiten in het huis voor afzuiging willen ze vanuit de bouw niet aan en ze raden ook achteraf ernstig af omdat ze nogal hun best doen om het zo energiezuinig mogelijk te maken en je er dan weer een gat in maakt. Dan vervalt ook de garantie op bepaalde punten.
Wij koken nu zonder werkende kap dus ik voorzie niet echt een probleem.
Waarom heb jij spijt?
  zondag 5 april 2015 @ 23:02:40 #22
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151405853
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar ik wil maar een klein stukje tegelen boven mijn werkblad en de rest is dan dus kale muur.
De enige optie is die muur schuren en wit verven denk ik.
Waarom zou je rondom die tegels niet gewoon kunnen behangen of laten stucen/spacken?

Hier recirculatie en geen klachten over. Wel minstens twee keer per jaar filters vervangen. Natuurlijk ruik je wel wat, maar dat heb je bij een afzuigkap met pijpje naar buiten ook wel bij een open keuken. Als we pannenkoeken bakken kan altijd nog de mechanische ventilatie op de hoogste stand. Afzuigpunt in de woonkamer zit vlak boven het kookeiland.
  zondag 5 april 2015 @ 23:08:28 #23
244125 laziness
pi_151406148
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 23:02 schreef Barrah het volgende:

[..]

Waarom zou je rondom die tegels niet gewoon kunnen behangen of laten stucen/spacken?
Omdat ik er niet zoveel verstand van heb ;)

Maar tegelen gebeurt pas nadat de keuken geplaatst is dus dan lijkt me daarna nog behangen niet een makkelijke klus?
Enkel dat stukje laten stucen wordt 'm ook niet gezien het minimale oppervlak dan.
Ik ga er maar eens advies over inwinnen wat nou handig is.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 00:34:12 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151408434
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Oeh recirculatie, daar hebben wij 3 jaar geleden ook voor gekozen.
Spijt als haren op mijn hoofd!
Ik probeer nu aan te sturen op een verlaagd plafond in de keuken met afzuiging naar buiten.
Die vriendin waar ik in m'n andere reactie over schreef deed dat ook op die manier. Afvoer door buitenmuur, maar die heeft gewoon een koof onder de hele breedte van de keuken gemaakt waardoor de afvoer loopt ipv verlaagd plafond. Is wat makkelijker ;)
pi_151408844
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:52 schreef laziness het volgende:
Een gat naar buiten in het huis voor afzuiging willen ze vanuit de bouw niet aan en ze raden ook achteraf ernstig af omdat ze nogal hun best doen om het zo energiezuinig mogelijk te maken en je er dan weer een gat in maakt. Dan vervalt ook de garantie op bepaalde punten.
Wij koken nu zonder werkende kap dus ik voorzie niet echt een probleem.
Waarom heb jij spijt?
Laat ik het zo zeggen, we hadden net zo goed geen afzuigkap kunnen aanschaffen.
pi_151414245
Leuk huis!

Ik zit momenteel in een nieuwbouw huurwoning (einde van het jaar verhuizen naar een nieuwbouw koopwoning :D), hier is de afzuigkap standaard aangesloten op de mechanische ventilatie. Verschrikkelijk! Als je kookt, zie je al dat alles overal naartoe gaat behalve afzuigkap in. Heel het huis vergeven. In onze eigen woning doen we de afzuiging direct naar buiten.
pi_151415532
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:34 schreef P4tje het volgende:
Leuk huis!

Ik zit momenteel in een nieuwbouw huurwoning (einde van het jaar verhuizen naar een nieuwbouw koopwoning :D), hier is de afzuigkap standaard aangesloten op de mechanische ventilatie. Verschrikkelijk! Als je kookt, zie je al dat alles overal naartoe gaat behalve afzuigkap in. Heel het huis vergeven. In onze eigen woning doen we de afzuiging direct naar buiten.
Daar zou ik nu ook absoluut voor kiezen.
pi_151418022
Oh, je hebt een eigen topic! Wat een geweldig huis! O+ Hoe groot wordt de tuin eromheen? Heb je al verdere plannen voor indelingen en zo?

Wat de afzuiging betreft: ik heb nooit begrepen waarom mensen zich daar nou zo druk om maken. Wij hebben geen afzuiging naar buiten en hebben vrijwel nooit last van kooklucht in huis. Heel soms is dat wel het geval, bijvoorbeeld als de hele dag erwtensoep opstaat, en dan zet ik even een raampje open. Werkt prima.

Is het ook de bedoeling dat je ramen gesloten houdt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151418320
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat de afzuiging betreft: ik heb nooit begrepen waarom mensen zich daar nou zo druk om maken.
Is afhankelijk van wat je kookt. Mijn vrouw is vaak met een wok in de weer en voorheen (via de mechanische ventilatie :') ) werd het 1 grote mistige boel in keuken en woonkamer. Toen overgestapt op een recirculerende kap, maar daarmee raak je (uiteraard) het vocht niet kwijt. Daarna toch maar een gat geboord en de recirculerende kap aangesloten op het gat.

Had ik 6 jaar eerder moeten doen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_151419126
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, je hebt een eigen topic! Wat een geweldig huis! O+ Hoe groot wordt de tuin eromheen? Heb je al verdere plannen voor indelingen en zo?

Wat de afzuiging betreft: ik heb nooit begrepen waarom mensen zich daar nou zo druk om maken. Wij hebben geen afzuiging naar buiten en hebben vrijwel nooit last van kooklucht in huis. Heel soms is dat wel het geval, bijvoorbeeld als de hele dag erwtensoep opstaat, en dan zet ik even een raampje open. Werkt prima.

Is het ook de bedoeling dat je ramen gesloten houdt?
Afzuigkappen zijn een eindeloze discussie op fok :D :')

Dml mooi je keukenopstelling! Die treklades zijn zooooo fijn ♡♡
En die afzuig joh, dat komt wel goed.
  maandag 6 april 2015 @ 16:05:09 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151419943
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afzuigkappen zijn een eindeloze discussie op fok :D :')
Yep, hoewel ik niet eens een open keuken wil, onder andere vanwege de luchtjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 16:18:26 #32
244125 laziness
pi_151420429
Zo leuk dat iedereen net zo enthousiast is als ik O+ nadat ik jaren heb lopen miepen over onze kleine behuizing :+

Overal waar het over de keuken gaat heeft iedereen wel iets te zeggen over de afzuiging :D
Ik ga het wel ervaren met die recirculatiekap. Feit is dat we het best zonde vinden van ons mooie goed geïsoleerde huis om er meteen een gat in te maken. Ze raden het niet voor niks af. Dat gat maken kan altijd nog is het idee ;)

Het idee is inderdaad dat je de vloerverwarming en het ventilatiesysteem hun werk laat doen. De vloerverwarming kan ook koelen zomers. Maar als de boel beslaat of als het heet is binnen gooi ik toch mooi een raam open gok ik.
We stapten als allerlaatste in bij deze fase dus we hebben wat infoavonden gemist over alle fancy systemen waarmee ze ons huis gaan voorzien.

De achtertuin wordt 12 meter diep en 7 meter breed doordat ie langs het huis nog 1,8m doorloopt.

Qua indeling heb ik nog wel een badkamer tekening.

Alles staat qua plek wel vast alleen is ons aangeraden om een rechte hoek met glazen wanden te nemen om te douchen omdat deze ingetekende versie in de praktijk klein uitvalt met een deur vlak voor je neus.
Echter is mijn vent van 1.94m eigenwijs :') en denkt dat het zo prima kan. Hij wil het idee van de twee muurtjes nog niet helemaal los laten en denkt dat hij een balzaal in het midden nodig heeft om af te drogen. Dus daar discussiëren we nog over.
  maandag 6 april 2015 @ 16:20:10 #33
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151420493
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:18 schreef laziness het volgende:
Zo leuk dat iedereen net zo enthousiast is als ik O+ nadat ik jaren heb lopen miepen over onze kleine behuizing :+

Overal waar het over de keuken gaat heeft iedereen wel iets te zeggen over de afzuiging :D
Ik ga het wel ervaren met die recirculatiekap. Feit is dat we het best zonde vinden van ons mooie goed geïsoleerde huis om er meteen een gat in te maken. Ze raden het niet voor niks af. Dat gat maken kan altijd nog is het idee ;)

Het idee is inderdaad dat je de vloerverwarming en het ventilatiesysteem hun werk laat doen. De vloerverwarming kan ook koelen zomers. Maar als de boel beslaat of als het heet is binnen gooi ik toch mooi een raam open gok ik.
We stapten als allerlaatste in bij deze fase dus we hebben wat infoavonden gemist over alle fancy systemen waarmee ze ons huis gaan voorzien.

De achtertuin wordt 12 meter diep en 7 meter breed doordat ie langs het huis nog 1,8m doorloopt.

Qua indeling heb ik nog wel een badkamer tekening.

Alles staat qua plek wel vast alleen is ons aangeraden om een rechte hoek met glazen wanden te nemen om te douchen omdat deze ingetekende versie in de praktijk klein uitvalt met een deur vlak voor je neus.
Echter is mijn vent van 1.94m eigenwijs :') en denkt dat het zo prima kan. Hij wil het idee van de twee muurtjes nog niet helemaal los laten en denkt dat hij een balzaal in het midden nodig heeft om af te drogen. Dus daar discussiëren we nog over.
Mooie tekening, maar ik zou wel even je email en mobiele nummer van je vriend verwijderen. :P
Share your talent, move the world.
  maandag 6 april 2015 @ 16:22:11 #34
244125 laziness
pi_151420549
Ja dat heb ik net gedaan en hij is mijn man :P
Die zwarte balken in de foto weergave lieten net dat stuk dus niet zien :')
  maandag 6 april 2015 @ 16:22:47 #35
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151420571
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:22 schreef laziness het volgende:
Ja dat heb ik net gedaan en hij is mijn man :P
Ik zie het. :) Ik heb de link ook even uit de quote gehaald.
  maandag 6 april 2015 @ 16:24:06 #36
244125 laziness
pi_151420618
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:22 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik zie het. :) Ik heb de link ook even uit de quote gehaald.
Thanks ^O^ heb de betreffende foto ook verwijderd inmiddels.
  maandag 6 april 2015 @ 16:29:19 #37
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151420791
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Thanks ^O^ heb de betreffende foto ook verwijderd inmiddels.
Ik zie hem nog wel op je photobucket, :P Maargoed, nu ontopic verder.
  maandag 6 april 2015 @ 16:31:58 #38
244125 laziness
pi_151420877
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:29 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik zie hem nog wel op je photobucket, :P Maargoed, nu ontopic verder.
Dat is dan via cache denk ik want ik heb hem daar dus verwijderd.
  maandag 6 april 2015 @ 16:33:03 #39
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_151420909
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is dan via cache denk ik want ik heb hem daar dus verwijderd.
Dat denk ik ook.
pi_151420935
oeh je badkamer O+ hij is iets groter dan de mijne he? waar ga je bergruimte hebben? wastafelkast? of heb je geen bergruimte nodig daar verder?
  maandag 6 april 2015 @ 16:40:41 #41
244125 laziness
pi_151421124
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:34 schreef mignonne het volgende:
oeh je badkamer O+ hij is iets groter dan de mijne he? waar ga je bergruimte hebben? wastafelkast? of heb je geen bergruimte nodig daar verder?
Ja 2,11 (op het kortste stuk) bij 2,58.
Kastje onder de wastafel inderdaad. Misschien nog een plankje er boven samen met een spiegel.
We zijn minder gewend maar ik wil ook geloven dat het zo vol is en we ruimte te kort komen maar wie dan leeft wie dan zorgt of zo.
pi_151421195
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja 2,11 (op het kortste stuk) bij 2,58.
Kastje onder de wastafel inderdaad. Misschien nog een plankje er boven samen met een spiegel.
We zijn minder gewend maar ik wil ook geloven dat het zo vol is en we ruimte te kort komen maar wie dan leeft wie dan zorgt of zo.
is ook zo! en hoe meer bergruimte je hebt hoe meer erin propt xD
wij hebben de handdoeken enz gewoon in de badkamer staan, omdat het kan maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. over een paar jaar wil ik ook wel een mooi wastafelmeubel :9
  maandag 6 april 2015 @ 16:56:49 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151421592
Lol.. je hebt qua badkamertekening de badkamer gespiegeld die ik in het huis in Gouda ontworpen had :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 16:58:33 #44
244125 laziness
pi_151421651
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:56 schreef Leandra het volgende:
Lol.. je hebt qua badkamertekening de badkamer gespiegeld die ik in het huis in Gouda ontworpen had :D
Is dat de badkamer die ik daar gezien heb?
Of alleen ontworpen maar nooit uitgevoerd?
  maandag 6 april 2015 @ 16:58:57 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151421666
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Is dat de badkamer die ik daar gezien heb?
Of alleen ontworpen maar nooit uitgevoerd?
Die je daar gezien hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 17:00:10 #46
244125 laziness
pi_151421705
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die je daar gezien hebt.
Ik kan me alleen het bad nog herinneren :@
Wat was jullie ervaring met zo'n schuine deur? Genoeg ruimte?
  maandag 6 april 2015 @ 17:01:28 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151421735
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik kan me alleen het bad nog herinneren :@
Wat was jullie ervaring met zo'n schuine deur? Genoeg ruimte?
Dat was dus het enige dat ik anders gedaan had, ik had er zwaaivouwdeuren in laten zetten ;)

Als ik zo bij de laptop ben zoek ik de foto's wel even op.

Photobucket app helpt ook wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leandra op 06-04-2015 17:08:55 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 17:04:44 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151421835
Wat kost zoiets?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 april 2015 @ 17:14:52 #49
244125 laziness
pi_151422190
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was dus het enige dat ik anders gedaan had, ik had er zwaaivouwdeuren in laten zetten ;)
Jaaa ik herinner het me weer!
Wat zijn jouw ervaringen met deze indeling en die vouwdeuren? Tips of aanmerkingen om dingen eventueel anders te doen?
  maandag 6 april 2015 @ 17:17:00 #50
244125 laziness
pi_151422257
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat kost zoiets?
Ik zou zeggen kijken op funda bij de Tuinen van Sion en je krijgt een aardige indruk denk ik ;)
  maandag 6 april 2015 @ 17:18:45 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151422325
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Jaaa ik herinner het me weer!
Wat zijn jouw ervaringen met deze indeling en die vouwdeuren? Tips of aanmerkingen om dingen eventueel anders te doen?
Die indeling beviel prima, en als ik die badkamer opnieuw zou moeten indelen dan zou ik dat weer zo (met die zwaaivouwdeuren) doen, maar dat is vooral om de ruimte die je hebt als je in de badkamer bent terwijl er niemand onder de douche staat, en dat is best vaak met een klein kind :D

Wat ik trouwens niet weer zou doen, is een kunststof bad en wastafel, maar dat is dan weer mijn afwijking :')
Niets mis mee, maar volgende keer weer keramiek en ijzer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 17:54:23 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151423558
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou zeggen kijken op funda bij de Tuinen van Sion en je krijgt een aardige indruk denk ik ;)
300k dus.
pi_151426923
Wel grappig, wij zijn voor onze nieuwbouw woning ook met de keuken bezig. Bijna dezelfde indeling :D, vooral de kastenwand.

Hebben jullie al voor PVC gekeken? Wij gaan voor de Impress lijn van Moduleo, daarvan komt de het reliëf overeen met de tekening.
  maandag 6 april 2015 @ 19:36:40 #54
45206 Pietverdriet
pi_151427106
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

300k dus.
Vind dat een schandalige prijs eerlijk gezegd.
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 19:39:28 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151427207
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind dat een schandalige prijs eerlijk gezegd.
Nou inderdaad. Als ik zo'n smak geld uitgeef wil ik d'r verdomme wel omheen kunnen lopen.
pi_151427287
Ik weet niet wat dml aan meerwerk heeft meegefinancieerd maar volgens mij is dit project geen 300k maar 260k. Afgezien van dat dat gewoon heel veel geld is, is dat hier in de regio bij mijn weten wel een redelijk gangbare prijs voor een nieuwbouwwoning.
  maandag 6 april 2015 @ 19:42:33 #57
45206 Pietverdriet
pi_151427329
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Als ik zo'n smak geld uitgeef wil ik d'r verdomme wel omheen kunnen lopen.
Ik ook. Hoop voor TS dat ze het er vreselijk naar hun zin hebben.
  maandag 6 april 2015 @ 19:43:35 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151427367
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan moet je niet in de randstad gaan wonen.
Zo simpel is het nou eenmaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 april 2015 @ 19:43:46 #59
244125 laziness
pi_151427375
quote:
15s.gif Op maandag 6 april 2015 19:31 schreef P4tje het volgende:
Wel grappig, wij zijn voor onze nieuwbouw woning ook met de keuken bezig. Bijna dezelfde indeling :D, vooral de kastenwand.

Hebben jullie al voor PVC gekeken? Wij gaan voor de Impress lijn van Moduleo, daarvan komt de het reliëf overeen met de tekening.
Haha dat is precies de lijn waar wij ook van gecharmeerd zijn :D
We moeten er nog verder voor kijken want een tijdje terug had de winkel nog niet alle stalen er van binnen.
  maandag 6 april 2015 @ 19:44:13 #60
45206 Pietverdriet
pi_151427384
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:41 schreef mignonne het volgende:
Ik weet niet wat dml aan meerwerk heeft meegefinancieerd maar volgens mij is dit project geen 300k maar 260k. Afgezien van dat dat gewoon heel veel geld is, is dat hier in de regio bij mijn weten wel een redelijk gangbare prijs voor een nieuwbouwwoning.
Dat weet ik, waarvan een heel erg groot deel de grond is en niet het huis, wat toen het nog landbouwgrond was voor een fractie werd gekocht.
  maandag 6 april 2015 @ 19:45:25 #61
45206 Pietverdriet
pi_151427429
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:43 schreef Leandra het volgende:l

[..]

Edit
Niet de plek om deze discussie te voeren
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 19:53:08 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151427729
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was ik ook niet van plan :P Voor ¤30k minder heb ik bij mij in het dorp vrijstaand huis met een mooi zwembad en een grote schuur met daarin café ingebouwd. Dan was voor mij de keuze niet moeilijk
  maandag 6 april 2015 @ 19:54:34 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151427780
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat was ik ook niet van plan :P Voor ¤30k minder heb ik bij mij in het dorp vrijstaand huis met een mooi zwembad en een grote schuur met daarin café ingebouwd. Dan was voor mij de keuze niet moeilijk
Gefeliciteerd! Fijn daar blijven, dan hoef je je geen zorgen te maken over de prijzen op andere plekken.
Kan het nu weer over dit huis gaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_151428015
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Fijn daar blijven, dan hoef je je geen zorgen te maken over de prijzen op andere plekken.
Kan het nu weer over dit huis gaan?
Dat ja.

In andere delen van de wereld koop je voor dat geld een half continent en in Shanghai koop je voor dit geld een timeshared bezemkast. Dit huis staat hier en hier is dit een hele normale en volgens mij ook schappelijke prijs.
pi_151428059
Wat een prachtige woning gaat dit worden!
S. 2014
J. 2016
pi_151428473
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ja.

In andere delen van de wereld koop je voor dat geld een half continent en in Shanghai koop je voor dit geld een timeshared bezemkast. Dit huis staat hier en hier is dit een hele normale en volgens mij ook schappelijke prijs.
:D
Ik vind het ook geen schrikbarend bedrag eigenlijk. Toen wij 7 jaar geleden voor huizen keken hadden we in die plaats geen huis naar ons zin voor dat bedrag hoor. Een van de redenen dat wij uitgeweken zijn :D

Gaat volgens mij wel heel leuk worden laziness! Mooie keuken al uitgezocht iig!

En idd hoe meer ruimte hoe voller het wordt :+
pi_151428579
Mens ik ben me suf aan het pinteresten naar leuke plaatjes :D laat eens wat zien van jouw inspiratieplaatjes voor de verschillende ruimtes? :9
  maandag 6 april 2015 @ 20:21:43 #68
244125 laziness
pi_151428760
Precies dus de reden waarom ik niet zo'n behoefte had om op de prijs in te gaan :{

Ik heb het er voor over op deze locatie en kan het betalen dus dat is dan aan mij.
Na 6 jaar op 60m2 waarvan vier jaar met kind, reken maar dat we er met veel plezier zullen wonen.

We hebben er gisteren een tijdje rond gelopen en het is voor een nieuwbouwwijk best ruim opgezet met hele brede autoluwe straten en ook aan het groen is nog wel een beetje gedacht. Het oorspronkelijke idee is ook een soort van dorps karakter. Aan de andere kant van de grote weg die de wijk in tweeën gaat delen bouwen ze meer met een stadsidee en meer hoogbouw.
Dit is de situatieschets voor onze fase. Iedereen krijgt trouwens twee eigen parkeerplaatsen toegewezen aan de achterkant. Die zitten bij de koop in.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 06-04-2015 20:44:55 ]
  maandag 6 april 2015 @ 20:49:26 #69
244125 laziness
pi_151429890
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:16 schreef mignonne het volgende:
Mens ik ben me suf aan het pinteresten naar leuke plaatjes :D laat eens wat zien van jouw inspiratieplaatjes voor de verschillende ruimtes? :9
:D O+

Voor kind kwam ik weer iets compleet anders tegen wat ik ook erg tof vind en wat minder leeftijd gebonden is dan het robot of auto behang. Ik zou er dan een soort bergen idee van maken en dus wat meer in hoogte variëren met de punten.
  maandag 6 april 2015 @ 22:10:23 #70
244125 laziness
pi_151433751
We hebben best wel veel nieuwe spullen nodig.
Nieuwe hoekbank, tv meubel, eetkamerstoelen. Eigenlijk wil ik ook een andere eettafel maar alleen als er aan het eind nog budget voor is.
Kast voor op onze slaapkamer, nieuw bed, kind een éénpersoonsbed en een kledingkast.
Dat was het wel geloof ik :')

Aan grote zaken dan want behang, verf, decoratie slurpt ook zo je portemonnee leeg gok ik.
pi_151439458
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:10 schreef laziness het volgende:
We hebben best wel veel nieuwe spullen nodig.
Nieuwe hoekbank, tv meubel, eetkamerstoelen. Eigenlijk wil ik ook een andere eettafel maar alleen als er aan het eind nog budget voor is.
Kast voor op onze slaapkamer, nieuw bed, kind een éénpersoonsbed en een kledingkast.
Dat was het wel geloof ik :')

Aan grote zaken dan want behang, verf, decoratie slurpt ook zo je portemonnee leeg gok ik.
Lekker shoppen!
Een kinderkamer inrichten moet ook wel briljant zijn, zeker als het de eerste eigen kamer wordt.

En het is precies wat je zegt, zo tussen neus en lippen door vloeit er heeeel veel geld weg bij een nieuwe woning. Even naar de Praxis dit, snel nog even bij Karwei dat, klusspulletjes hier, verfrollertje daar!
pi_151467520
Even ter info; je kan makkelijk na het tegelen/keuken opleveren behangen hoor :Y
Moeten de behangers alleen ff goed afdekken/schoonmaken, maar behanglijm is geen secondelijm dus komt wel goed :s)

leuk project! *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_151470820
Leuk wijkplan, niet zo recht. Een straat met een flauwe bocht oogt veel ruimtelijke.
En 2 eigen parkeerplaatsen, dat is toch al minstens ¤10.000 per stuk? Heel fijn, ook al zou je maar één auto hebbben.

Geniet van de voorpret en straks van het huis!
  woensdag 8 april 2015 @ 07:03:43 #74
422610 Barrah
pi_151474065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:30 schreef emceeiteepro het volgende:
Leuk wijkplan, niet zo recht. Een straat met een flauwe bocht oogt veel ruimtelijke.
En 2 eigen parkeerplaatsen, dat is toch al minstens ¤10.000 per stuk? Heel fijn, ook al zou je maar één auto hebbben.

2 parkeerplaatsen is vrij normaal bij nieuwbouw hoor. Hetzij op eigen grond, hetzij dat de straat er op berekend is. En dan nog heb je wel parkeerproblemen in dit soort wijken.
  woensdag 8 april 2015 @ 07:17:43 #75
244125 laziness
pi_151474119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:30 schreef emceeiteepro het volgende:

We betalen niks apart voor de parkeerplaatsen. Die zitten bij de v.o.n. prijs in.

Aan de voorkant komen nog parkeervakken langs de straat. Visite kan dan daar parkeren.
  woensdag 8 april 2015 @ 07:21:21 #76
244125 laziness
pi_151474138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:23 schreef tombolafan het volgende:
Even ter info; je kan makkelijk na het tegelen/keuken opleveren behangen hoor :Y
Moeten de behangers alleen ff goed afdekken/schoonmaken, maar behanglijm is geen secondelijm dus komt wel goed :s)

leuk project! *O*
Ah goed om te weten. Het leek me niet heel makkelijk tussen keukenkastjes en afzuigkap door en we willen in principe het behangen niet uitbesteden.
Maar ik neem het mee als ik naar vliesbehang ga kijken.
  woensdag 8 april 2015 @ 08:07:58 #77
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_151474401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:40 schreef happyme28 het volgende:
Oh wat leuk, om de hoek :D ben heel benieuwd hoe het wordt!
haha, same here! Nouja, zo ongeveer.

Zal binnenkort eens door die wijk fietsen. Geloof dat de eerste woningen redelijk of al helemaal af zijn inmiddels en ben eigenlijk wel benieuwd.
Ook hoi!
  woensdag 8 april 2015 @ 09:04:53 #78
244125 laziness
pi_151475050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:07 schreef Uitgebloed het volgende:

[..]

haha, same here! Nouja, zo ongeveer.

Zal binnenkort eens door die wijk fietsen. Geloof dat de eerste woningen redelijk of al helemaal af zijn inmiddels en ben eigenlijk wel benieuwd.
De eerste fases zijn al meer dan een jaar af.
Deze mensen hebben ook al hun eerste energienota ontvangen en de opbrengsten van de zonnepanelen zijn positief.
pi_151475232
Twee parkeerplaatsen is zelfs ruim in de meeste nieuwbouw. Parkeernorm is vaak maar 1,5 of 1,3.
Ik ben benieuwd naar de slaapkamer voor zoonlief, dat gaat vast mooi worden.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_151475253
p.p.p.p.p.piiiiiiiiinterest!!! :D ik ben de ochtend vrij, kom, doe eens een paar do's en dont's voor O. zn kamertje? O+
  woensdag 8 april 2015 @ 09:29:52 #81
422610 Barrah
pi_151475453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:17 schreef d.k. het volgende:
Twee parkeerplaatsen is zelfs ruim in de meeste nieuwbouw. Parkeernorm is vaak maar 1,5 of 1,3.
Het aantal hangt af van het verwachte inkomensniveau per huishouden denk ik :7
  woensdag 8 april 2015 @ 09:30:22 #82
244125 laziness
pi_151475465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
p.p.p.p.p.piiiiiiiiinterest!!! :D ik ben de ochtend vrij, kom, doe eens een paar do's en dont's voor O. zn kamertje? O+
*O*
Dos zijn bed, kast en leeshoekje.
Er zijn niet echte don'ts volgens mij. Beetje licht wel. Geen hele donkere muren e.d.
pi_151477004
Leeshoekjes O+

Leeshoek bij het bed kan eventueel ook nog, als het toch niet helemaal ideaal uitkomt qua ruimte.

Okay dit is meer meisjes, maar als je het bed bij het raam zou plaatsen, dan hou je wellicht een leuk knus hoekje over nog, afhankelijk van hoe groot het bed wordt.

Awesome bed :D

leeshoekje, en misschien ook idee voor de witte muur (toch?), iets van een draad of iets anders hoog en daar tekeningen en kunstwerkjes aan hangen.

Dat bergen-idee wat je had met behang, zoiets?

of een leeshoek onder een Ikea Kura

nog meer bergen!

leesplek en gelijk een plekje om te kleuren

bergen en sneeuw/stippen

een dichte kast voor alle boekjes enzo kan natuurlijk ook

leesplekje met een kleedje en beanbag en een bureautje ernaast om het echt een hoekje te maken

knus bed

voor als ie into dino's is :D

boekenbak op pootjes

pi_151477010
vanmiddag ff verder kijken!
  woensdag 8 april 2015 @ 12:14:14 #85
244125 laziness
pi_151479351
Haha een hele hoop had ik zelf ook gepind O+
Ik denk dat ik de bergen zelf ga schilderen.
En ik vind dit bed tof maar vreselijk onhandig in formaat vrees ik...
pi_151480281
och dat is idd heel erg tof O+ O+ wat is er niet handig aan formaat? Ik kan niet goed inschatten of dit een volwaardig eenpersoons is of niet eigk.
pi_151480622
Heel leuk projectp, Lazi!

Wij wonen ook in een duurzaam nieuwbouwhuis (2012) met zonnepanelen, ook een warmtepomp (elk huis eigen bron in tuin) en vloerverwarming en koeling op alle verdiepingen. Bevalt prima!

Uiteindelijk vorig jaar toch een afzuigkap naar buiten aangesloten, maar ervaar het eerst zou ik zeggen.

Veel shop en inspiratieplezier *O* ik volg!
pi_151481653
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 07:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah goed om te weten. Het leek me niet heel makkelijk tussen keukenkastjes en afzuigkap door en we willen in principe het behangen niet uitbesteden.
Maar ik neem het mee als ik naar vliesbehang ga kijken.
Je zou ook kunnen overwegen om te verven (ipv behang, of zelfs in plaats van tegels). Van bijv Sigma hebben ze verfsoorten die water- en schrobvast zijn. Dat kan je zelf doen (en is daardoor al snel goedkoper). Wij zijn van plan het in onze keuken te doen :P.

Wat een leuke inspiratieplaatjes!
  woensdag 8 april 2015 @ 14:15:15 #89
244125 laziness
pi_151482615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:49 schreef mignonne het volgende:
och dat is idd heel erg tof O+ O+ wat is er niet handig aan formaat? Ik kan niet goed inschatten of dit een volwaardig eenpersoons is of niet eigk.
Ik denk dat het wel een heel groot blok vormt direct bij de ingang van de kamer. Bij voorkeur zet ik het bed neer op de plek waar die van jouw jongste ook staat.

Het is een 90x200cm dus dat is een volwaardig eenpersoons. De bovenkant kan er ook af als je kind zich te groot gaat voelen voor de tipi.
Wel duur trouwens :X
  woensdag 8 april 2015 @ 14:22:00 #90
244125 laziness
pi_151482760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:01 schreef Jipster het volgende:
Heel leuk projectp, Lazi!

Wij wonen ook in een duurzaam nieuwbouwhuis (2012) met zonnepanelen, ook een warmtepomp (elk huis eigen bron in tuin) en vloerverwarming en koeling op alle verdiepingen. Bevalt prima!

Uiteindelijk vorig jaar toch een afzuigkap naar buiten aangesloten, maar ervaar het eerst zou ik zeggen.

Veel shop en inspiratieplezier *O* ik volg!
Ah een ervaringsdeskundige!
Hebben jullie ook vloerverwarming op zolder? Dat kon ik aan laten leggen als extra optie maar hebben we geskipt. Ik begreep dat gezien het feit dat warmte naar boven trekt de temperatuur daar ook best aangenaam is zonder extra verwarming.
Merk je het ook aan je energierekening al die duurzaamheid? ;)

Haha die afzuigkap :D Misschien als we een paar jaar verder zijn dat ik het minder erg vind om een gat in mijn mooie huis te laten maken :P
  woensdag 8 april 2015 @ 14:23:05 #91
244125 laziness
pi_151482796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:36 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen overwegen om te verven (ipv behang, of zelfs in plaats van tegels). Van bijv Sigma hebben ze verfsoorten die water- en schrobvast zijn. Dat kan je zelf doen (en is daardoor al snel goedkoper). Wij zijn van plan het in onze keuken te doen :P.

Wat een leuke inspiratieplaatjes!
Ja maar dan moet ik de muur wel eerst goed egaal maken e.d. denk ik gezien de definitie van behangklaar bij bouwbedrijven.
pi_151488705
Wel mooi om te zien :D
De mannen in dit topic hebben het over de technieken in het huis.
En de vrouwen hebben het over inrichting en stouwen het topic helemaal vol met plaatjes (van iemand anders) van kinderkamers _O-
  woensdag 8 april 2015 @ 18:08:09 #93
422610 Barrah
pi_151489314
Goede isolatie e.d. merk je zeker wel aan je energierekening, dat is het hele idee ervan :) Daarnaast levert het ook extra comfort op.

Elke vorm van verwarming op zolder is alleen zinvol als je er een afgesloten verblijfsruimte gaat maken. Dus een muur met een deur die het grootste deel van de zolder afsluit van je overloop. Houd je alles open dan voegt verwarming op zolder weinig toe, warmte trekt wel naar boven. Als je de zolder alleen gebruikt om te slapen, voor opslag en/of je was drogen zou ik daar geen geld in steken.
pi_151491080
Je zou alvast in een hoekje van de zolder een aanvoer en een retour van de verwarming wegmoffelen.
Als je dan ooit een keer wat wilt dan ligt het al "klaar" op die verdieping.
Anders moet je jaren later een verdieping lager ook weer van alles slopen om vanaf daar de leiding naar de zolder door te trekken.
  woensdag 8 april 2015 @ 19:39:43 #95
244125 laziness
pi_151492236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Je zou alvast in een hoekje van de zolder een aanvoer en een retour van de verwarming wegmoffelen.
Als je dan ooit een keer wat wilt dan ligt het al "klaar" op die verdieping.
Anders moet je jaren later een verdieping lager ook weer van alles slopen om vanaf daar de leiding naar de zolder door te trekken.
Op zich een goede tip maar...
Aangezien alles vloerverwarming is zou ik dat toch wel moeten dat slopen of ik moet aan een elektrische radiator.
Ik wil niet weten wat het meerwerk voor die aan en afvoer voor wellicht (n)ooit zou kosten dus we hebben het er maar mee te doen zo.
Mochten we nog een tweede kind willen en dus ooit een tiener op zolder willen leggen moeten we ook al aan een maatwerk dakkapel dus dan moet alles maar op de schop ;)
  woensdag 8 april 2015 @ 19:44:41 #96
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151492455
Tof huis! Prima prijs ook.
Wel erg relaxt dat ze het gelijk voorzien van warmtepomp en zonnepanelen.
  woensdag 8 april 2015 @ 20:11:07 #97
244125 laziness
pi_151493604
Ja shit mignonne nu moet ik misschien toch een tentje of tipi als leeshoekje en nu wil ik een witte muur met gekleurde draad voor vrolijke tekeningen en tierelantijntjes maar daar moet ook nog een kledingkast tegen aan.
En het tipi bed staat mooier middenin een kamer dan tegen een muur.

Conclusie die kamer is nu al te klein voor alles :P
pi_151493910
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:11 schreef laziness het volgende:
Ja shit mignonne nu moet ik misschien toch een tentje of tipi als leeshoekje en nu wil ik een witte muur met gekleurde draad voor vrolijke tekeningen en tierelantijntjes maar daar moet ook nog een kledingkast tegen aan.
En het tipi bed staat mooier middenin een kamer dan tegen een muur.

Conclusie die kamer is nu al te klein voor alles :P
:D
muur doorbreken en jullie in de kleinste kamer dan maar? :+

Je gaat er vast wat leuks van maken, straks met een mooie basis kun je altijd kijken wat je nog toe kunt voegen toch?

Kan de deur nog goed open als je het bed op dezelfde plek als hier zet? Ik zie dat die muur 2.80 is, hoe breed is een standaard deur? 80 of 90 cm? Hier staat een peutedbedje, een 1persoons zou niet passen dus het is wel echt een fijne maat kamer denk ik, slag groter dan die van E. Zou zomaar meer in de buurt van die van A. kunnen komen.
pi_151493976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Wel mooi om te zien :D
De mannen in dit topic hebben het over de technieken in het huis.
En de vrouwen hebben het over inrichting en stouwen het topic helemaal vol met plaatjes (van iemand anders) van kinderkamers _O-
ofcourse! :7 ieder zn kwaliteiten :+
pi_151494281

Ik vind dit bed echt heel gaaf :Y Maar die tipi is ook wel echt heel tof O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')