Zeg het ze!quote:Op zaterdag 4 april 2015 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij moet het zijn: je bent natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen... OF... het staat je vrij om.....enz.
Bij 'je staat vrij' moet ik automatisch denken aan voetbal.
Dat zal deze zijnquote:Op zondag 5 april 2015 19:02 schreef xStroop het volgende:
Hallo FOK!kers,
Ik ben op zoek naar een nummer dat nu vaak gedraaid wordt.
Hij was gisteren middag op SLAM FM tussen 14.10 - 14.25. Nu heb ik daar gekeken in de playlist wat er in die tijd werd afgespeeld, maar het lied dat ik zoek zat er niet tussen.
In het lied wordt 1 deuntje steeds herhaald, op verschillende manieren. Met een drum, en een beat er onder, maar later ook met trompet/trombone o.i.d. Volgens mij wordt er niet in dit lied gezongen.
Het is een dance-nummer.
Wie kan mij helpen?![]()
Thanks!quote:
quote:
Ik moest hieraan denken, waarom weet ik ook nietquote:Op zondag 5 april 2015 20:02 schreef Skeletor. het volgende:
Help! Ik zoek een nummer uit eind jaren '80. Ik heb geen titel en alleen summiere tekst...de volgende woorden kwamen erin voor:
1. "under the moonlight.
2. "yellow light"
3. "crazy night".
In het refrein werd ook zoiets gezongen als "pa-pa-pa pa-pa-pa-pa-pa pa-pa, pa-pa-pa-pa pa-pa-pa. Beetje dat ritme, als jullie het snappen.voor mijn uitleg.
Dank! Helaas is Thomas Dolby ook niet de zanger van het stukquote:Op zondag 5 april 2015 20:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik moest hieraan denken, waarom weet ik ook niet
Deze danquote:Op zondag 5 april 2015 20:25 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dank! Helaas is Thomas Dolby ook niet de zanger van het stuk.
Ik ga een hele wilde gok doen:quote:Op zondag 5 april 2015 20:02 schreef Skeletor. het volgende:
Help! Ik zoek een nummer uit eind jaren '80. Ik heb geen titel en alleen summiere tekst...de volgende woorden kwamen erin voor:
1. "under the moonlight.
2. "yellow light"
3. "crazy night".
In het refrein werd ook zoiets gezongen als "pa-pa-pa pa-pa-pa-pa-pa pa-pa, pa-pa-pa-pa pa-pa-pa. Beetje dat ritme, als jullie het snappen.voor mijn uitleg.
Dit is 'm! Bedanktquote:
Dank je, ook niet. Het was Tambourinequote:Op zondag 5 april 2015 20:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik ga een hele wilde gok doen:
Tasmin Archer - Sleeping Satellite
Je moet de blue note trip cd's gaan beluisteren.quote:Op maandag 6 april 2015 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik zoek voor mijn schoonmoeder muziek die ze in spanje heeft gehoord. Ze omschrijft het als lounge (maar of het dan ook echt lounge is weet ik niet). Ze heeft tijdens een lange wandelvakantie in spanje de muziek gehoord en heeft toen gevraagd wat het was.
Dit heeft ze opgeschreven: blue note, trip, armonia show.
Met armonia show heb ik wel verzamelalbums van latin muziek gevonden, maar dat was het absoluut niet. Iemand een idee?
ow haha, dat is gewoon iets dus. Ik ga luisteren! Tnx.quote:Op maandag 6 april 2015 17:25 schreef kvd het volgende:
[..]
Je moet de blue note trip cd's gaan beluisteren.
daar heb je gewoon andere mensen voorquote:Op maandag 6 april 2015 17:28 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ow haha, dat is gewoon iets dus. Ik ga luisteren! Tnx.
Edit: ja ze zegt dat dit t is. Tnx! En ik kan blijkbaar niet googelen.![]()
quote:Op maandag 6 april 2015 14:05 schreef Tem het volgende:
Mijn dochter heeft gisteren dit muziekdoosje gehad voor haar verjaardag en ik herken de melodie wel maar kan het niet thuisbrengen. Weet iemand misschien welke componist het is?
Hmmm not sure, ik hoor het er niet echt in eigenlijk.quote:
Hey, na mijn "puberale" reactie en 4 topics heb je je weg toch gevonden? Geweldig man. Ik hoop dat je het het nummer nog ergens tegenkomt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef sloopkogel het volgende:
Ik ben een film aan het kijken (The Gambler 2014 ) en gelijk aan het begin werd ik geraakt door een geweldig mooi nummer. Het is vrijwel in het begin van de film dat de vader van Mark Wahlberg (in de film) wordt begraven. Het lijkt iets op het Ave Maria ofzo. Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?
Shazam herkent het niet en bij IMDB kan ik dat nummer ook al niet vinden. Zelfs op de soundtrack cd staat het niet. Iemand een idee?
Dit is een klein stukje wat in die film zit:
http://vocaroo.com/i/s0HqUvWfaOis
Thanx!
Theo Green en John Brion zijn betrokken bij de film qua muziek.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef sloopkogel het volgende:
Ik ben een film aan het kijken (The Gambler 2014 ) en gelijk aan het begin werd ik geraakt door een geweldig mooi nummer. Het is vrijwel in het begin van de film dat de vader van Mark Wahlberg (in de film) wordt begraven. Het lijkt iets op het Ave Maria ofzo. Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?
Shazam herkent het niet en bij IMDB kan ik dat nummer ook al niet vinden. Zelfs op de soundtrack cd staat het niet. Iemand een idee?
Thanx!
http://lmgtfy.com/?q=chords+hou+van+mij+goede+doelquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:48 schreef SonicVolcano het volgende:
Als iemand de akkoorden weet van Hou van Mij (Het Goede Doel), heel graag
Ben er zelf al mee begonnen, maar kom er niet helemaal uit.
(ik weet het, geen liedje, maar kan het altijd proberen)
Allang geprobeerd natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2015 16:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=chords+hou+van+mij+goede+doel
Even voor je uitgezocht. Het is globaal dit:quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:33 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Allang geprobeerd natuurlijkStaan nergens. Zelfs een programma als Chordify krijgt de verkeerde akkoorden.
Maar ik zoek wel verder ergens anders
Thanks man!quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Even voor je uitgezocht. Het is globaal dit:
Intro:
A... ..... Am... A...... Am......
Intro (gitaar):
A... A7... Dm... A....
A... A7... Dm... A....
A
Couplet:
Dmaj7, D7, Cmaj7, Em
Dmaj7, D7, Cmaj7, Em
D#... Dm... Gm... D#....
Refrein:
Gm... D#... Edim ... F6 F# (2x)
Loopje:
D#-Dm-Cm-A#-A-D........
Couplet / Refr. / Loopje herhalen
Gitaarsolo:
A.... B/A bass... A#... C... D (2x)
A.... B/A bass... A#... C... C/A# bass
Dm(7).. D#(maj7), D#(maj7)/F bass, Gm.... .....
Refrein (rustig)
Gm... D#/G bass, Edim/G bass, F6, F# (2x)
Refrein (uptempo)
Gm... D#/G bass, Edim/G bass, F6, F# (4x)
Outro-loopje:
D#-Dm-Cm-A#-A-D#(maj7)...
D#(maj7)/F bass, Gm
NB: Met Edim/G bass bedoel ik een Edim-akkoord, met een G als basnoot.
Er zitten wat rare progressies in, inderdaad. Vooral die loopjes.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:26 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Thanks man!![]()
Dit nummer heeft erg bijzondere akkoorden.
Klopt. Knap, zeker voor Nederlandse begrippen. Maar ze waren dan ook echt een goede bandquote:Op dinsdag 7 april 2015 19:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zitten wat rare progressies in, inderdaad. Vooral die loopjes.
Dit is Milan Knol, die maakt vaak de outro's en intro's zelf. Ook die van zijn broer Enzo. Dus ik zou Milan Knol even mailen/tweeten ofzo als je het zeker wilt weten...quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:40 schreef pinman het volgende:
Ik zoek dit nummer nog steeds
In dit filmpje
Komt een electro house(?) nummer voor.
Op 3:06.
Weet iemand hoe het heet?
Maar hij gebruikt ook vaak bestaande nummers zoals Razor Sharp van de Pegboard Nerds en Tristam. Dus deze zal ook al wel bestaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:13 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Dit is Milan Knol, die maakt vaak de outro's en intro's zelf. Ook die van zijn broer Enzo. Dus ik zou Milan Knol even mailen/tweeten ofzo als je het zeker wilt weten...
Precies, dus als iemand het weet is het Milan welquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:23 schreef pinman het volgende:
[..]
Maar hij gebruikt ook vaak bestaande nummers zoals Razor Sharp van de Pegboard Nerds en Tristam. Dus deze zal ook al wel bestaan.
(In een van zijn Maandelijks WTF momentjes op zijn gamekanaal, DagelijksHaaDee.)
quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:32 schreef Aloria het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen, ik zoek een liejde waarvan ik de lyric eigenlijk ook niet eens ken.
Het is al een ouder nummer van ik gok ergens rond de 1998.
Het is een franse/spaanse/griekse ?? tekst met daarna de dj mix erin.
Wat ik mij kan herinneren begint het met ( zal het typpen zoals mijn geheugen het kan herinneren onverstaanbare woorden )
Amino, contra vesta amino liberte liberte amino amino liberte sa. Amino ( dj )
Ik kan mij alleen de woorden animo amino of iets in die trent herinneren. Word ook steeds herhaald erg korte tekst. Maar het is zo'n lekker nummer.
Ik had hem in mijn computer maar ben hem helaas kwijtgeraakt en kan het niet meer vinden op eigen kracht snik
ditte?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:57 schreef Aloria het volgende:
Kreeg te horen dat ik hier moet zitten dus quote ik even mijn oude post. Hopelijk kan iemand mij helpen.
[..]
Dank u ik ga voor dezequote:
Of iets van mauro picotto. Ameno of proximus. Kan nu niet zoeken.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:57 schreef Aloria het volgende:
Kreeg te horen dat ik hier moet zitten dus quote ik even mijn oude post. Hopelijk kan iemand mij helpen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 56% gewijzigd door vigilant7 op 08-04-2015 14:50:20 ]✞
quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef sloopkogel het volgende:
Ik vind em erg veel lijken op deze.
Is dit em niet staan hier alle nummers van die film. Zoek ze op youtube op en hopla
http://filmbioscoop.com/film/the-gambler/
Thanx!
Deze PS?quote:Op woensdag 8 april 2015 18:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ahhh ik ben zo dichtbij er achter te komen welk nummer ik in mijn hoofd heb. Help! Het is een zomers/dans nummer, beetje in gipsy stukje zoals We No Speak Americano, doet ook erg denken aan Papatouai van Stromae, maar heeft engelse vocals ("come take me home, take me.." oid. Met latin (?) accent, vrouw?) en een duidelijke beat. Super populair, volgens mij. Help!!
nee! Maar die is wel leukquote:
Ditte misschien?quote:Op woensdag 8 april 2015 20:25 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Een verzoekje van mijn broer, dus ik geen zijn vragen door. Hij zoekt een recent nummer, zomers met een mariachi-achtig melodie. Engelstalig en het woord mariachi zit er ook in.
Je bent zijn nieuwe internetheld!quote:
quote:Op woensdag 8 april 2015 21:57 schreef Ranjit het volgende:
Oke, dit wordt een longshot hoor, maar ik ik probeer het gewoon..
Zo af en toe schiet mij een melodie te binnen van een redelijk oud nummer. Ik had het zo rond 1993-1999 op een cassettebandje staan.
Geen idee meer van welke artiest / groep. Er was in ieder geval wel een engelse tekst, maar geen idee waar die over ging. In mijn herinnering is het een soort hele oude electronische disco/pop.
De melodie was als volgt: http://vocaroo.com/i/s1KCDUT8HQQi
Ik heb al allerlei melodie-herkennings-tools geprobeerd, maar zonder succes.
Iemand die toen leefde en mij kan verlossen uit dit meerjarig vraagstuk?
Haha fantastisch! Precies die ja, bedankt!quote:
Helaas, hij lijkt er wel op maar het is hem beslist niet.quote:
En de nummers op die site?quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:10 schreef sloopkogel het volgende:
[..]
Helaas, hij lijkt er wel op maar het is hem beslist niet.
Toch bedankt voor je moeite
Deze toevallig?quote:Op woensdag 8 april 2015 18:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ahhh ik ben zo dichtbij er achter te komen welk nummer ik in mijn hoofd heb. Help! Het is een zomers/dans nummer, beetje in gipsy stukje zoals We No Speak Americano, doet ook erg denken aan Papatouai van Stromae, maar heeft engelse vocals ("come take me home, take me.." oid. Met latin (?) accent, vrouw?) en een duidelijke beat. Super populair, volgens mij. Help!!
Nee, helaasquote:
Het vocaaltje wat je hoort, komt uit:quote:Op zaterdag 11 april 2015 01:15 schreef Dimens het volgende:
Ik ben op zoek naar het nummer op 1:29. Shazem pakt het helaas niet.
Dankje. In de video is het ook DJ Chuckie die dit op Sensation White draait. Op Soundcloud is de volledige set te vinden.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:04 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Het vocaaltje wat je hoort, komt uit:
Misschien kom je daar verder mee, ik kon niet zo snel een remix of iets dergelijks vinden...
Ik zie wel dat Chuckie en Morillo ook dat stukje gebruiken
Hij tweet erover zag ik: https://twitter.com/djchuckie/status/376133831994388480quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dankje. In de video is het ook DJ Chuckie die dit op Sensation White draait. Op Soundcloud is de volledige set te vinden.
https://soundcloud.com/se(...)ensation-amsterdam-1
Helaas kan ik niets van DJ Chuckie vinden. Ik denk dat het een mash-up is met een ander nummer. Misschien enkel gebruikt voor Sensation White.
En hebbes, dankzij de website midomi.comquote:Op vrijdag 10 april 2015 22:32 schreef Troel het volgende:
Ja, hoe omschrijf je iets wat je wel kan zingen maar niet de heel precieze tekst weet
't Is een oudje al overigens
En het gaat iets als "hey na na na na naaaaa, na na na na na a ride, that's what I wanna dohoho, I do those things for you"
Waarbij de tekst dus iets is wat in mijn hoofd zit, en niet daadwerkelijk de tekst hoeft te zijn
Volgens mij is het een mash-up van A Pedir Su Mano (Chuckie Aruba Edit) en nog een ander nummer wat in de set van Sensation White gebruikt wordt. Eigenlijk gaat het mij voornamelijk om dat andere gedeelte.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:16 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Hij tweet erover zag ik: https://twitter.com/djchuckie/status/376133831994388480
quote:Op zondag 12 april 2015 13:00 schreef bondage het volgende:
Ik hoorde deze afgelopen vrijdag op Slam tijdens de Mix Marathon. Ik ben er inmiddels achter dat de set van Sam Feldt afkomstig is maar kan de tracklist niet vinden.
Dit is de volledige set (nummer waar ik op doel begint op 23:35): https://www.mixcloud.com/(...)am-feldt-10-04-2015/
Hier een stukje van het nummer waar ik op doel: https://www.thuisserver.net/temp/welkeisdit.wma
Iemand een idee hoe dit nummer heet?
quote:Op maandag 13 april 2015 11:45 schreef EvanStone het volgende:
Ik zoek een pop/rock nummer dat begint met een saxofoon, lijkt een beetje op de intro van VOF de kust - Kopje koffie, Een man in een wit pak zingt.
Al gevonden: Bryan Ferry - Let's Stick Togetherquote:
Goeie gok ChatGirl!quote:
Dat lied is speciaal voor Veronica gemaakt, maar volgens mij herken je hierin Love is All van Roger Gloverquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:45 schreef jasperte het volgende:
Weet iemand deze van 7 tot 10 seconde! Deze reclame van radio veronica is veel op tv, dus hoop dat iemand em weet!
Daar dacht ik eerst ook aan. Maar is niet exact hetzelfde inderdaad. Zou inderdaad een verbastering hiervan kunnen zijn en dus geen bestaand echt nummerquote:Op woensdag 15 april 2015 19:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat lied is speciaal voor Veronica gemaakt, maar volgens mij herken je hierin Love is All van Roger Glover
Doet me klein beetje denken aanquote:Op zondag 19 april 2015 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Het deuntje op 46 seconden, het doet me denken aan een ander danceliedje met hetzelfde soort geluidje. Weet iemand wat ik bedoel?
quote:Op zondag 19 april 2015 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Het deuntje op 46 seconden, het doet me denken aan een ander danceliedje met hetzelfde soort geluidje. Weet iemand wat ik bedoel?
1. ?quote:Op maandag 20 april 2015 11:09 schreef LoginError het volgende:
Hey, I am looking for two songs that I've heard on yesterday's So You Think You Can Dance show. These are background songs for the trainings videos, so were not easy to track down (I can't properly mimic lyrics, they are just generic sounds ah ah oh ah oh etc.)
The first one starts exactly at 36:15 and goes for a couple of seconds, the second one starts at 46:37, both times as seen in the video of the latest show:
So You Think You Can Dance - afl.10
http://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/256498620270000
Help, it's killing me : )
Monde Celeste met untitled album outro komt er bij mij uit shazamquote:Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef vluggejapie99 het volgende:
Ik zoek de naam van een deuntje (als deze al een naam zou hebben) dat vaak te horen is in (zeer) oude horrorfilms en zwart/wit films. In deze video is het zeer duidelijk te horen vanaf 0:00 en 0:46. Kent iemand dit deuntje en zo ja, weet iemand hoe dit heet?
quote:Op maandag 20 april 2015 17:13 schreef brombeer_ het volgende:
Een of ander tropisch nummer die ik nou al een paar dagen op slam fm langs hoor komen. Kygo achtig.
Iemand een idee?
Geen dank.quote:
Dat staat er ook onder maar het slaat als een tang op een varken, totaal ander genre. Vreemd.quote:Op maandag 20 april 2015 13:52 schreef Guy1243 het volgende:
[..]
Monde Celeste met untitled album outro komt er bij mij uit shazam
Deze toevallig?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:53 schreef PippenScottie het volgende:
Ik voel me een beetje nostalgisch en ben liedjes van vroeger aan het opzoeken op youtube.
Nou was er ergens in de mid-nineties een liedje waarbij een gast steeds instrumenten aan het lied toevoegde.
De voice over zegt dan dingen als "let's add some bass", "now, let's add a snare drum" of "that's how you create a pop hit"..
Ik weet de details niet meer, maar heb het volste vertrouwen dat mijn mede fokkers wel weten welke plaat ik bedoel.
Alvast bedankt!
Ja hoor!!! Met TMF logo en alles.quote:
Heb het inmiddels gevonden. Zoeken is niet meer nodig.quote:Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef vluggejapie99 het volgende:
Ik zoek de naam van een deuntje (als deze al een naam zou hebben) dat vaak te horen is in (zeer) oude horrorfilms en zwart/wit films. In deze video is het zeer duidelijk te horen vanaf 0:00 en 0:46. Kent iemand dit deuntje en zo ja, weet iemand hoe dit heet?
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:11 schreef WTBer het volgende:
Oke ik heb een hele moeilijke.
Het is er eentje van de 90s ofzo. Beetje zo'n chillout/dance nummer volgens mij.
Het enige wat ik me herinner is "mm"
Iemand (volgens mij een vrouw maar niet heel hoog) zingt dan telkens iets van
ta ta tadada MM. ta ta ta tada MM
En dat vaak herhalen.
ta en da zijn lettergrepen van woorden.
iets van 100-110 bpm ofzo
iemand?
EDIT: Die mm is telkens op de eerste beat van de maat
Ik vermoed dit:quote:Op woensdag 22 april 2015 16:11 schreef WTBer het volgende:
Oke ik heb een hele moeilijke.
Het is er eentje van de 90s ofzo. Beetje zo'n chillout/dance nummer volgens mij.
Het enige wat ik me herinner is "mm"
Iemand (volgens mij een vrouw maar niet heel hoog) zingt dan telkens iets van
ta ta tadada MM. ta ta ta tada MM
En dat vaak herhalen.
ta en da zijn lettergrepen van woorden.
iets van 100-110 bpm ofzo
iemand?
EDIT: Die mm is telkens op de eerste beat van de maat
Ik denk dat je gelijk hebt, maar die is zeker 118 - 122 bpm.quote:
Hahaha wauw ja dat is 'm.quote:
quote:Op donderdag 23 april 2015 20:27 schreef Chaos-Zero het volgende:
Hoe heet dat nummer ook alweer waarvan je in de videoclip eigenlijk alleen maar tshirts ziet met de tekst (en misschien ook wel plaatjes, dat weet ik niet meer) op borsthoogte? Het is een dance nummer dacht ik en is denk ik zo'n 10 jaar oud. In ieder geval bestond ie al in 2008, want toen draaide we hem veel op weg naar Rome.
Juist!quote:Op donderdag 23 april 2015 20:29 schreef Tim86 het volgende:
[..]
aka Bas Bron aka Majoor Vlosshart aka De Neger Des Heils aka Seymour Bits
quote:Op zondag 22 februari 2015 19:49 schreef jimmieboy het volgende:
Weet iemand hoe het nummer heet wat gebruikt wordt in de reclame/promo van Dagboek Van Een Callgirl op Net5?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |