De castquote:Enschede vormt op 2 april 2015 het decor van The Passion. De vijfde editie van deze grote live tv-productie wordt opgevoerd in de binnenstad en op andere karakteristieke plekken van deze universiteitsstad. The Passion vertelt tijdens een groots en uniek muziekevenement over het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. Net als voorgaande jaren trekt er een processie met duizend mensen en een groot verlicht kruis door de straten op weg naar het hoofdpodium.
Het is komend jaar 15 jaar geleden dat de vuurwerkramp plaats vond in Enschede. De wijk Roombeek is inmiddels als een feniks uit de as herrezen. Niettemin staat deze gebeurtenis nog in het geheugen van de inwoners gegrift. Het paasverhaal uit de Bijbel, dat in The Passion centraal staat, is ook een verhaal over verdriet, lijden en hoop.
Enschede is van oudsher een industriestad die is uitgegroeid naar een ambitieuze stad die zich continue ontwikkelt op het gebied van cultuur, techniek, onderwijs en innovatie. Burgemeester Peter den Oudsten: ‘We zijn enorm blij dat The Passion komend voorjaar naar Enschede komt, we kijken uit naar dit bijzondere evenement in onze prachtige stad!’.
Samenwerking
The Passion is een samenwerking tussen de omroepen EO en KRO, het Nederlands Bijbelgenootschap, de Protestantse Kerk in Nederland, Jong Katholiek en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. De KRO neemt vanaf 2015 de plek in van omroep RKK.
Hier verder.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
hallo nober, beetje laat maar toch.
Sked en ik zijn teleurgesteld.
Hee figuur, ik had de lapo!quote:Op donderdag 2 april 2015 21:37 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De cast
[ afbeelding ]
Van links naar rechts :
Jeroen van Koningsbrugge- Judas
Jeroen van der Boom - Petrus
Jim de Groot - Jezus
Shirma Rouse - Maria
Jon van Eerd - Pontius Pilatus
[ afbeelding ]
Robert ten Brink - Verteller
[ afbeelding ]
Bridget Maasland - Verslaggever processie
Whehe, srs?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:35 schreef Aardappeltaart het volgende: Half uur te laat ingeschakeld. Heb ik iets gemist?
Nee die hoeft niet aan deze onzin mee te doenquote:
twitter:nynke twitterde op donderdag 02-04-2015 om 21:20:11Ik wil wel iets zeggen over Shirma, maar zo zing ik ook altijd onder de douche, dus ik moet sowieso mijn mond houden. #tp15 reageer retweet
Met Finkers als Jezus!quote:Op donderdag 2 april 2015 21:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Ze hadden het hele verhaal gewoon in het Twents moeten doen.
Neequote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Diegene die lapo heeft opent het nieuwe deel.
Typisch een NPO1 productie bedoel je?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik kan mij hier echt niet inleven Maria Is donker en zingt slecht, Jezus Is blank en kan niet goed acteren er knallen steeds mensen tegen de camera aan en het geheel in gewoon slecht afgewerkt.
Niet in een livetopic.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit is zo maart 2015quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Max 150kgquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag op anoniem
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef KingRoland het volgende:
Wij missen :Geraldine doet niet mee aan deze onzinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
Ze heeft een dikke huid, dat komt wel goed.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Ik vermoed dat Shirma geen prettige dagen gaat hebben de komende tijd.
die redt zichzelf wel maar haar etenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze heeft een dikke huid, dat komt wel goed.
Vorig jaar Was veel mooier.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Typisch een NPO1 productie bedoel je?
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef KingRoland het volgende:
Wij missen :Gerry in de PasionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
We gaan een hernia vieren
SOONY
Ook in Twente hebben ze de McDonalds, maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Dan is er vast meer te doen.quote:
Eigenlijk wel sneu.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Ja natuurlijk, met de regisseur want die werkte vroeger bij dwdd.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef marcodej het volgende:
Gaan ze morgen bij DWDD weer bespreken hoe geweldig het allemaal was?
Maria die in de grond zakt zou briljant zijnquote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef iBenny het volgende:
Zo'n tof einde als vorig jaar zal er wel niet in zitten he?
En de KFCquote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook in Twente hebben ze de McDonalds, maak je geen zorgen.
Ze hebben een kabelbaanshot over het plein.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef iBenny het volgende:
Zo'n tof einde als vorig jaar zal er wel niet in zitten he?
Dit is hun versie van ABN want als ze Twents zouden praten dan zou je er helemaal niets van verstaan.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef opperkleurder het volgende:
Deze mensen lopen mee in de hoop dat ze ooit ABN kunnen spreken.
Rotterdam zal nooit overtroffen worden denk ikquote:Op donderdag 2 april 2015 21:41 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ze hebben een kabelbaanshot over het plein.
Wel eerst wassen.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:
Ik zal mijn enorme kruis is naar bridget sturen!
Nee man, prachtig accentquote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef Trebo het volgende:
dat taaltje.. ik moet gewoon elke keer een beetje lachen.
En dat gebeurde allemaal in de Jordaan !!quote:
Wat jij zegtquote:Op donderdag 2 april 2015 21:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee man, prachtig accentTwents
#jesuistwentsquote:
Alles in een modern jasjequote:Op donderdag 2 april 2015 21:42 schreef BrunodeBruineBeer het volgende:
Wordt ie zo onthoofd als variant van een kruisiging?
natuurlijk.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef marcodej het volgende:
Gaan ze morgen bij DWDD weer bespreken hoe geweldig het allemaal was?
Nee, hele stad stond vastquote:
Jon is een baasquote:
eens*quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:
Ik zal mijn enorme kruis is naar bridget sturen!
Ga de bijbel lezen en kom dan maar terug over deze uitspraak.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jezus is tegen belastingen, ik ben voor Jezus
Nu nog onthoofden en iedereen is blijquote:Op donderdag 2 april 2015 21:45 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat ze opzettelijk zo'n IS pakje hebben gebruikt
Vooral met Mariaquote:Op donderdag 2 april 2015 21:44 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel een beetje een raar lied voor deze context.
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:45 schreef TLC het volgende:
Ik vind jou username wel goed bij Jesus passenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:45 schreef TLC het volgende:
Guantánamoquote:Op donderdag 2 april 2015 21:45 schreef TLC het volgende:
Volgend jaar dan maar een zanger die een beetje kan acteren?quote:
Is altijd zo, vorige keer Glenn Helder en paar jaar geleden Thomas Dekker, in het jaar dat die zijn dopinggebruik bekendequote:
Moet nu eenmaal. Is ingestudeerd.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom kiest het publiek elk jaar voor Barabas? En willen ze Jezus kruisigen? Een goed christen weigert dat toch te schreeuwen op het plein?
Dat valt wel mee.quote:
Ja je zou op een gegeven moment wel denken dat het publiek verstandiger wordtquote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom kiest het publiek elk jaar voor Barabas? En willen ze Jezus kruisigen? Een goed christen weigert dat toch te schreeuwen op het plein?
Mooi ja.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef Max23 het volgende:
[..]
Is altijd zo, vorige keer Glenn Helder en paar jaar geleden Thomas Dekker, in het jaar dat die zijn dopinggebruik bekende
Net als met het Glazen Huis.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef marcodej het volgende:
De sjeu is er wel af. Een paar jaartjes wachten tot de volgende.
Beter denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Volgend jaar dan maar een zanger die een beetje kan acteren?
Weinig moois gezien...quote:
Wij christenen noemen de dag van de kruisiging Goede Vrijdag. Dat is niet voor niks.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Normaal heb je altijd wel een paar FOK!kers die hun stad gaan verdedigen maar die beginnen er zelfs niet aan. Zegt genoegquote:
Die zijn allemaal op dat pleinquote:Op donderdag 2 april 2015 21:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Normaal heb je altijd wel een paar FOK!kers die hun stad gaan verdedigen maar die beginnen er zelfs niet aan. Zegt genoeg![]()
Vreemd volkje die christenenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wij christenen noemen de dag van de kruisiging Goede Vrijdag. Dat is niet voor niks.
Die staan allemaal op dat plein, dat niet weten.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:48 schreef tralalala het volgende:
[..]
Normaal heb je altijd wel een paar FOK!kers die hun stad gaan verdedigen maar die beginnen er zelfs niet aan. Zegt genoeg![]()
Hoezo dat danquote:Op donderdag 2 april 2015 21:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Die staan allemaal op dat plein, dat niet weten.
Stef B. als verteller.quote:
Hij stierf voor onze zonden. Toffe gozer.quote:
Vreemd concept blijft het.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij stierf voor onze zonden. Toffe gozer.
Dat deed die gast van de 3j's dan wewr niet.quote:
Ik vind het ook erg tegenvallen jaquote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Dit is toch wel de slechtste Passion ooit
Goed gezongen wit lichtquote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, beter dan de rest, al deed Jeroen v Koningsbrugge het ook nog wel aardig.
Eens.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Maar hoe kan je sterven voor een heel mensenras zijn zonden? En waarom willen ze hem niet sparen?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij stierf voor onze zonden. Toffe gozer.
Elk stad krijgt de Passion die ze verdient.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Jupquote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Lees de bijbel en u vragen worden beantwoordt.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Maar hoe kan je sterven voor een heel mensenras zijn zonden? En waarom willen ze hem niet sparen?
Ik snap het echt niet.
Deden ze dat altijd al?quote:
Zeker weten ja.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:51 schreef iBenny het volgende:
Hier wordt sowieso een parodie op gemaakt met IS
Hij had een groot hart.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Maar hoe kan je sterven voor een heel mensenras zijn zonden?
Omdat ie dan niet sterft voor onze zonden.quote:En waarom willen ze hem niet sparen?
Ik snap het echt niet.
Nieuw in de bijbel?quote:
Van de bijbel krijg ik alleen maar meer vragen.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Lees de bijbel en u vragen worden beantwoordt.
Ze missen een type Jack van Gelderquote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef zeefje het volgende:
Maar hoe komt het nou dat deze het slechtste Is.
Yup, alleen Jon en Jeroen van K. steken er boven uit, Maria is de slechste vertolking ooitquote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Locatie, zang, liederen.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef zeefje het volgende:
Matige Jezus en matige Maria.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef zeefje het volgende:
Slechte artiesten en omgevingquote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef zeefje het volgende:
Sowieso zijn de lucky's van de passion beter dan de passion zelf.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Arabische muziek eronder en klaar is Lucky Tv.
Matige locaties, matige figuranten behalve Marijke.quote:
Ik val nu pas binnen. Dus ben wel benieuwd naar het waaromquote:Op donderdag 2 april 2015 21:50 schreef Laysa het volgende:
Lekker egoïstisch, iemand laten sterven voor jouw zondenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij had een groot hart.
[..]
Omdat ie dan niet sterft voor onze zonden.
Hoe kan je maria matig noemen. Viesdikquote:
Suggestie, doet het altijd goed.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Arabische muziek eronder en klaar is Lucky Tv.
Nog lelijker.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:53 schreef Pandaplint het volgende:
Is het nog nooit in Eindhoven geweest? Lijkt me ook wel een mooie stad er voor
Het is niet de slechtste, die Maria zangeres is gewoon erg erg matigquote:Op donderdag 2 april 2015 21:52 schreef zeefje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |