De castquote:Enschede vormt op 2 april 2015 het decor van The Passion. De vijfde editie van deze grote live tv-productie wordt opgevoerd in de binnenstad en op andere karakteristieke plekken van deze universiteitsstad. The Passion vertelt tijdens een groots en uniek muziekevenement over het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. Net als voorgaande jaren trekt er een processie met duizend mensen en een groot verlicht kruis door de straten op weg naar het hoofdpodium.
Het is komend jaar 15 jaar geleden dat de vuurwerkramp plaats vond in Enschede. De wijk Roombeek is inmiddels als een feniks uit de as herrezen. Niettemin staat deze gebeurtenis nog in het geheugen van de inwoners gegrift. Het paasverhaal uit de Bijbel, dat in The Passion centraal staat, is ook een verhaal over verdriet, lijden en hoop.
Enschede is van oudsher een industriestad die is uitgegroeid naar een ambitieuze stad die zich continue ontwikkelt op het gebied van cultuur, techniek, onderwijs en innovatie. Burgemeester Peter den Oudsten: ‘We zijn enorm blij dat The Passion komend voorjaar naar Enschede komt, we kijken uit naar dit bijzondere evenement in onze prachtige stad!’.
Samenwerking
The Passion is een samenwerking tussen de omroepen EO en KRO, het Nederlands Bijbelgenootschap, de Protestantse Kerk in Nederland, Jong Katholiek en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. De KRO neemt vanaf 2015 de plek in van omroep RKK.
Hier verder.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:34 schreef KingRoland het volgende:
[..]
hallo nober, beetje laat maar toch.
Sked en ik zijn teleurgesteld.
Hee figuur, ik had de lapo!quote:Op donderdag 2 april 2015 21:37 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De cast
[ afbeelding ]
Van links naar rechts :
Jeroen van Koningsbrugge- Judas
Jeroen van der Boom - Petrus
Jim de Groot - Jezus
Shirma Rouse - Maria
Jon van Eerd - Pontius Pilatus
[ afbeelding ]
Robert ten Brink - Verteller
[ afbeelding ]
Bridget Maasland - Verslaggever processie
Whehe, srs?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:35 schreef Aardappeltaart het volgende: Half uur te laat ingeschakeld. Heb ik iets gemist?
Nee die hoeft niet aan deze onzin mee te doenquote:
twitter:nynke twitterde op donderdag 02-04-2015 om 21:20:11Ik wil wel iets zeggen over Shirma, maar zo zing ik ook altijd onder de douche, dus ik moet sowieso mijn mond houden. #tp15 reageer retweet
Met Finkers als Jezus!quote:Op donderdag 2 april 2015 21:37 schreef ieniminimuis het volgende:
Ze hadden het hele verhaal gewoon in het Twents moeten doen.
Neequote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Diegene die lapo heeft opent het nieuwe deel.
Typisch een NPO1 productie bedoel je?quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik kan mij hier echt niet inleven Maria Is donker en zingt slecht, Jezus Is blank en kan niet goed acteren er knallen steeds mensen tegen de camera aan en het geheel in gewoon slecht afgewerkt.
Niet in een livetopic.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit is zo maart 2015quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Max 150kgquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag op anoniem
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef KingRoland het volgende:
Wij missen :Geraldine doet niet mee aan deze onzinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
Ze heeft een dikke huid, dat komt wel goed.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Ik vermoed dat Shirma geen prettige dagen gaat hebben de komende tijd.
die redt zichzelf wel maar haar etenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
Ik vermoed dat Shirma geen prettige dagen gaat hebben de komende tijd.
quote:Op donderdag 2 april 2015 21:39 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze heeft een dikke huid, dat komt wel goed.
Vorig jaar Was veel mooier.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Typisch een NPO1 productie bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |