abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151333140
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:53 schreef Szikha het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dag in de bijbel ( Yom = een dag)

De bekendste verklaarder Rashi (met hem velen) zocht diepere betekenis in de bijbel tekst. Dus hij las de tekst en dacht "hmm nee hoor dit kan niet, de bijbel bedoeld iets anders, het heeft een diepere betekenis"

Dus Rashi dacht er staat dan wel letterlijk 'dag' "maar zo bedoelen ze het helemaal niet"
Hij leerde zijn studenten (en later ook anderen dus) dat het woordje 'dag' ook wel 1000 jaar kan beteken.
En om dit te bewijzen citeerde hij een stukje uit psalm 90
Bovendien leerde hij (en vele voor hem en velen na hem) dat de bijbel niet tot doel had uit te leggen hoe de schepping is gegaan.

Je kan je in allerlei bochten wringen om het maar niet te geloven en allerlei geheimzinnige dingen in lezen. Maar feit blijft dat er gewoon 'dag' staat, en geen jaar of jaren. En als je niet letterlijk wilt lezen dan kun je natuurlijk ook nog zo denken: (wat uiteraard nog stupid is)

[..]

Geloof jij ook in een jonge aarde dan eigenlijk?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_151333745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Geloof jij ook in een jonge aarde dan eigenlijk?
Hu? Weet niets eens wat dit is
pi_151334153
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het is toch vrijwillige bijdrage? Je kon ook gewoon ¤10 geven. Of je had indruk willen maken op die iemand ;)
Ik bedoel dat ik op dat moment vond dat het een goed idee was om ¤50 te geven aan die mensen. En nee 'die iemand' wist daar niks van af. Het was niet zo amerikaans dat iedereen geld in een grote open bak gooide, maar gewoon netjes anoniem op zijn hollands.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_151334434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:42 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik op dat moment vond dat het een goed idee was om ¤50 te geven aan die mensen. En nee 'die iemand' wist daar niks van af. Het was niet zo amerikaans dat iedereen geld in een grote open bak gooide, maar gewoon netjes anoniem op zijn hollands.
Nee. Ik bedoel "hoe bedoel je dat ze er goed in zijn mensen zoveel mogelijk geld uit hun zakken te kloppen".
Want het bedrag is vrijwillig. Je mag zelfs een euro geven.
Bovendien begrijp ik niet waarom daarover altijd wordt gezeurd. Allerlei stichtingen vragen ook donaties. De regering vraagt belasting. Zo heeft de kerk ook geld nodig om het gebouw te onderhouden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:59:32 #80
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151334524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

maar wetenschappers daarentegen kunnen er wel naast zitten. ;)
Dat kan. Aan de andere kant: dat gebeurt niet vaak. Substantieel minder vaak dan boeken zoals de Bijbel ernaast zitten.

En dat is natuurlijk niet zo heel vreemd: de Bijbel is geen wetenschapsboek, en is ook niet geschreven door mensen die zichzelf wetenschappers zouden kunnen noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:01:26 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151334569
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel "hoe bedoel je dat ze er goed in zijn mensen zoveel mogelijk geld uit hun zakken te kloppen".
Want het bedrag is vrijwillig. Je mag zelfs een euro geven.
Bovendien begrijp ik niet waarom daarover altijd wordt gezeurd. Allerlei stichtingen vragen ook donaties. De regering vraagt belasting. Zo heeft de kerk ook geld nodig om het gebouw te onderhouden.
Er wordt over gezeurd omdat de indruk wordt gewekt dat er wordt geprobeerd zoveel mogelijk geld op te halen. Veel meer dan ze nodig hebben. En het vergaren van aardse rijkdommen staat nogal haaks op de leer die ze zelf zeggen te verkondigen.
pi_151334577
Dat 'kloppen' was van Eficaz en gaat denk ik meer over het opdringen van vaste donaties, zoals 10% van je inkomen.. Dan wordt het niet echt vrijblijvend meer als er veel druk op staat...

Met ' best wel goed' bedoel ik dat ik de dag ervoor geen moment gedacht had dat ik ooit wat zou geven aan zo'n club en na het evenement ook niet meer. Toch deed ik het, uit vrije wil inderdaad , dus dat vind ik best wel knap van ze, dat ze iets neerzetten dat mij tot zulk gedrag beweegt.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_151334619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat het verzonnen is?
Staat in een heilig boek, dus.
Conscience do cost.
pi_151334736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij wordt in het verhaal over de val van jericho ook het woord yom gebruikt voor dag.
dus dan zou dat niet kloppen als yom duizend jaar betekend op dat moment.
want dat zou betekenen dat ze er wel heel lang over doen om rond die muur te lopen.
dus het zou wel gewoon dag moeten betekenen zowel in genesis als in dat verhaal, anders hadden ze in genesis wel andere woorden gebruikt.
Ik weet niet. Heb Jozua nog niet bestudeerd.
Maar yom betekent dag in het Hebreeuws.
Dus 6 dagen ( Genesis)

Hier Joshua in het Hebreeuws:
http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0601.htm
pi_151335057
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:53 schreef Szikha het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dag in de bijbel ( Yom = een dag)

De bekendste verklaarder Rashi (met hem velen) zocht diepere betekenis in de bijbel tekst. Dus hij las de tekst en dacht "hmm nee hoor dit kan niet, de bijbel bedoeld iets anders, het heeft een diepere betekenis"

Dus Rashi dacht er staat dan wel letterlijk 'dag' "maar zo bedoelen ze het helemaal niet"
Hij leerde zijn studenten (en later ook anderen dus) dat het woordje 'dag' ook wel 1000 jaar kan beteken.
En om dit te bewijzen citeerde hij een stukje uit psalm 90
Bovendien leerde hij (en vele voor hem en velen na hem) dat de bijbel niet tot doel had uit te leggen hoe de schepping is gegaan.

Je kan je in allerlei bochten wringen om het maar niet te geloven en allerlei geheimzinnige dingen in lezen. Maar feit blijft dat er gewoon 'dag' staat, en geen jaar of jaren. En als je niet letterlijk wilt lezen dan kun je natuurlijk ook nog zo denken: (wat uiteraard nog stupid is)

[..]

Ik bedoel als er staat dat de aarde in 6 dagen is gemaakt, letterlijk, dat er staat in 6 dagen, dat het symbolisch kan zijn.

Een dag kan een symbool zijn.

Ik stupide? :')

En ik ken al die verklaarders niet; ik kan zélf ná denken met mijn door God gegeven Verstand.

quote:
dat de bijbel niet tot doel had uit te leggen hoe de schepping is gegaan.
Ik geloof wel dat God ervoor verantwoordelijk is, voor het leven, maar niet in 'wereldse' zes dagen. Want waarom zijn alle wetenschappers er allang uit dat het miljarden jaren moeten zijn geweest?

[ Bericht 3% gewijzigd door Eficaz op 03-04-2015 18:56:55 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:28:22 #86
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151335209
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:26 schreef Szikha het volgende:

[..]

Een deel van de Christenen die de Bijbel nogal letterlijk lezen komen tot de conclusie dat de aarde in de orde van 6000-8000 jaar oud is, en niet 4,5 miljard jaar.

Zoals Dawkins zegt: 'that would not be a trivial error. That's off by a factor of a million'.
pi_151335393
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Het is toch vrijwillige bijdrage? Je kon ook gewoon ¤10 geven. Of je had indruk willen maken op die iemand ;)
Een goed doel oid is heel wat anders. Of als je wéét dat er goede dingen met je geld gedaan worden.

Nu gaat het om de nieuwe Mercedes en het nieuwe, nog te bouwen vrijstaande optrekje van de voorganger...en de rest van zijn familie wil ook lux op vakantie.

Ik ben er ook jaren ingetrapt, en vele met mij. De 'ooit evangelischen'(zie google). Want in een traditionele kerken(die ik ken), doen ze niet zo idioot aan 'fondswerving', door op mensen hun emotie en gevoel in te spelen. Daar heeft een predikant gewoon een salaris van een CAO. En wordt er wat gegeven is het 'gewoon' belasting aftrekbaar omdat het geen cash betreft.

Dus het maakt niet denk ik niet uit, of iemand 10, 50, 100, of wat dan ook geeft, het gaat om het idee erachter dat mensen worden gemanipuleerd in evangelische kringen, Snap je?

En ik zeg niet dat iemand die niet onder een CAO valt meteen corrupt is, maar heb het wel zien gebeuren, lang en intensief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 03-04-2015 19:29:59 ]
― C.S. Lewis
pi_151335616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:36 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Een goed doel oid is heel wat anders. Of als je wéét dat er goede dingen met je geld gedaan worden.

Nu gaat het om de nieuwe Mercedes en het nieuwe, nog te bouwen vrijstaande optrekje van de prediker...en de rest van zijn familie wil ook lux op vakantie.

Ik ben er ook jaren ingetrapt, en vele met mij. De 'ooit evangelischen'(zie google). Want in een traditionele kerken(die ik ken), doen ze niet zo idioot aan 'fondswerving', door op mensen hun emotie en gevoel in te spelen. Daar heeft een predikant gewoon een salaris van een CAO. En wordt er wat gegeven is het 'gewoon' belasting aftrekbaar omdat het geen cash betreft.

Dus het maakt niet denk ik niet uit, of iemand 10, 50, 100, of wat dan ook geeft, het gaat om het idee erachter dat mensen worden gemanipuleerd in evangelische kringen, Snap je?

En ik zeg niet dat iemand die niet onder een CAO valt meteen corrupt is, maar heb het wel zien gebeuren, lang en intensief.
Oh ja?
Gelukkig gaat het er anders toe bij JG ;)
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:47:07 #89
224960 highender
Travellin' Light
pi_151335628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:15 schreef Molurus het volgende:
Het hangt er natuurlijk maar vanaf wat je onder 'dag' verstaat.

Als 'dag' hier betekent: '1 rotatie van de aarde' dan zou dat natuurlijk wat vreemd zijn, als de aarde (nog) niet bestaat. Een object dat niet bestaat kan ook niet roteren. :P

(Nog los van alle kosmologische problemen die hierboven zijn genoemd.)
pi_151335649
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:46 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Oh ja?
Gelukkig gaat het er anders toe bij JG ;)
Natuurlijk :) ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Eficaz op 03-04-2015 18:55:26 ]
― C.S. Lewis
pi_151337361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:21 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

ze zijn er best goed in. Ik heb een keer ¤50,- gegeven op zo'n evangelisch evenement terwijl ik atheist ben omdat ik gegrepen werd door de sfeer :@

(ik was daar omdat ik meegevraagd was door iemand en ook wel om nou eens te zien wat ze nu echt doen op zo'n evenement, het heette 'New Wine' misschien ken je het )
De naam komt we wel erg bekend voor, als je zoals ik jaren in dat sfeertje zat ken je al die namen wel, ben je ook overal zo'n beetje geweest.

Als zou er een goede sfeer zou zijn(deze was volgens mij kunstmatig opgewekt), dan is het toch helemaal té gek, dat je dan wordt opgeroepen om te gaan betálen....

Zie:
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er wordt over gezeurd omdat de indruk wordt gewekt dat er wordt geprobeerd zoveel mogelijk geld op te halen. En het vergaren van aardse rijkdommen staat nogal haaks op de leer die ze zelf zeggen te verkondigen.
Dit bedoel ik dus ook...
― C.S. Lewis
pi_151338169
Ik werd opgeroepen om te betalen bij een begrafenis. :P
Conscience do cost.
pi_151339122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:00 schreef ems. het volgende:
Ik werd opgeroepen om te betalen bij een begrafenis. :P
Alle mogelijkheden worden aangegrepen om mensen zoveel mogelijk geld afhandig te maken in de naam van God, om hun eigen hebzuchtige verlangens te stillen.

Derren Brown - Miracles for Sale (Full)

En precies ditzelfde gebeurd in Nederland, op hele grote schaal, ik kan me ff niet een evangelisch getinte club bedenken waar dat niet zo is.

59 seconden, dan zie je Benny Hinn, daar, van 'preken' van hem, heb ik nog dvd's van gekocht enkele jaren terug ;( , op de boekentafel in een evangelische gemeente :')

(en natuurlijk, er zijn ook uitzonderingen die de regel bevestigen ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Eficaz op 03-04-2015 20:37:50 ]
― C.S. Lewis
pi_151349227
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:26 schreef Szikha het volgende:

[..]

Google "jonge aarde" maar eens dan...
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:02:09 #95
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151349858
Het zijn allemaal geloven. Geloof in geen God staat feitelijk gelijk aan het geloof in een God. Het is niets meer dan een overtuiging. Het verstand moet zich ergens in vastbijten. En alsof het iets uitmaakt. Dood ga je toch. Geen enkele overtuiging verandert daar iets aan. Het grootste geloof is het geloof dat er iemand is, die het leven kan sturen. Er is niemand voor nodig om het hart te laten kloppen en te ademen en het bloed te laten stromen. Zelfs het denken heeft niemand nodig. Het leven redt zich prima zonder overtuigingen. Er is een intelligentie die het menselijk verstand simpelweg te boven gaat.

Er is uiteindelijk geen controle. God of geen God. Het leven is het om het even.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:04:14 #96
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151349890
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:02 schreef DO2 het volgende:

Er is een intelligentie die het menselijk verstand simpelweg te boven gaat.
Oh?
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:08:10 #97
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151349933
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh?
Oh, jij denkt dat het verstand je hartje laat kloppen? Ok.
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:09:29 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151349949
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:08 schreef DO2 het volgende:

[..]

Oh, jij denkt dat het verstand je hartje laat kloppen? Ok.
Jij bent degene die over een "intelligentie" begint.

Waarom zou er een "intelligentie die het menselijk verstand te boven gaat" zijn, terwijl je zelf ook zegt dat dat helemaal niet nodig is?
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:14:04 #99
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350031
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jij bent degene die over een "intelligentie" begint.

Waarom zou er een "intelligentie die het menselijk verstand te boven gaat" zijn, terwijl je zelf ook zegt dat dat helemaal niet nodig is?
Nu ja, ik moet een term gebruiken. Er is een onzichtbare impuls die het leven mogelijk maakt, mag ook. Vul maar in.
pi_151350111
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:02 schreef DO2 het volgende:
Het zijn allemaal geloven. Geloof in geen God staat feitelijk gelijk aan het geloof in een God. Het is niets meer dan een overtuiging. Het verstand moet zich ergens in vastbijten. En alsof het iets uitmaakt. Dood ga je toch. Geen enkele overtuiging verandert daar iets aan. Het grootste geloof is het geloof dat er iemand is, die het leven kan sturen. Er is niemand voor nodig om het hart te laten kloppen en te ademen en het bloed te laten stromen. Zelfs het denken heeft niemand nodig. Het leven redt zich prima zonder overtuigingen. Er is een intelligentie die het menselijk verstand simpelweg te boven gaat.

Er is uiteindelijk geen controle. God of geen God. Het leven is het om het even.
Er is een afwezigheid van geloof in een god, niet geloof in geen god.
pi_151350118
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:14 schreef DO2 het volgende:

[..]

Nu ja, ik moet een term gebruiken. Er is een onzichtbare impuls die het leven mogelijk maakt, mag ook. Vul maar in.
een onzichtbare impuls? Een vaag begrip wordt vervangen voor een net zo vage, schiet je geen centimeter mee op.
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:21:23 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151350154
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:14 schreef DO2 het volgende:

[..]

Tijd bedoel je?
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:21:55 #103
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:18 schreef MrGuma het volgende:

[..]

een onzichtbare impuls? Een vaag begrip wordt vervangen voor een net zo vage, schiet je geen centimeter mee op.
Klopt. Had ik al gezegd dat het het menselijk verstand te boven gaat?
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:23:42 #104
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350178
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:18 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Er is een afwezigheid van geloof in een god, niet geloof in geen god.
Das waar. Maar ben je het wel met me eens dat het leven geen overtuiging nodig heeft?
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:25:43 #105
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350205
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tijd bedoel je?
Tijd? Nee. Tijd is ook een term.
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:26:36 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151350216
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:25 schreef DO2 het volgende:

[..]

Tijd? Nee. Tijd is ook een term.
Oh het mag geen term zijn, ok.
pi_151350218
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:21 schreef DO2 het volgende:

[..]

Klopt. Had ik al gezegd dat het het menselijk verstand te boven gaat?
Kom je makkelijk mee weg, buiten het mogelijke te houden; elke vorm van discussie is dan direct klaar. Ook dat jij het er niet over kan hebben nog kan waarnemen of benoemen

quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:23 schreef DO2 het volgende:

[..]

Das waar. Maar ben je het wel met me eens dat het leven geen overtuiging nodig heeft?
Waar doel je op met overtuiging? Als ik het letterlijk neem, dan ja. Er is geen overtuiging nodig om te leven.
pi_151350220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:21 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

ze zijn er best goed in. Ik heb een keer ¤50,- gegeven op zo'n evangelisch evenement terwijl ik atheist ben omdat ik gegrepen werd door de sfeer :@

(ik was daar omdat ik meegevraagd was door iemand en ook wel om nou eens te zien wat ze nu echt doen op zo'n evenement, het heette 'New Wine' misschien ken je het )
De naam 'New Wine' komt denk ik van de tekst: Marcus 2 22Niemand giet jonge wijn in oude leren zakken, want dan scheuren ze open en gaat de wijn verloren, net als de zakken zelf. Jonge wijn hoort in nieuwe zakken.’

Wat ik eruit opmaak is dat het geen zin heeft om nieuwe wijn in oude zakken te doen, want dan scheuren de zakken en loopt de nieuwe wijn weg. Anders gezegd: je moet geen nieuwe denkbeelden verkondigen in kringen die niet in staat zijn daar iets zinnigs mee te doen. Want al het zinnige wat je zegt gaat verloren; is uiteindelijk verspilde tijd, moeite en energie.

Hier dingen tegenin brengen is als nieuwe wijn in oude zakken doen, nieuw verkregen inzichten van mij(en de 'ooit evangelischen'), gaan verloren als het ware, als ik die probeer uit te leggen aan iemand die nog steeds vasthoudt aan oude achterhaalde denkbeelden. Bijvoorbeeld dat de aarde in 6 dagen is geschapen en dat Jezus vandaag nog steeds geneest dmv handoplegging en gebed....

Dat gebeurd dmv artsen en psychologen, maar nee, men(evangelische) heeft geen arts of psycholoog nodig, want, Jezus geneest...Ik heb pas nog gehoord dat psychologie van de satan is... :')

Het is ontzettend frustrerend om met iemand te praten die het zélf nadenken heeft afgeleerd, en dan ook nog denk dat ie heel goed bezig is. Mijn woorden gaan dan als het ware verloren, bij iemand die er achterhaalde(oude) denkbeelden op na houdt.

Het is wel erg ironisch dat deze sekte uitgerekend 'New Wine' heet. :') Als je daar De New Wine Bookshop aanklikt dan krijg je 'Toerusting voor Gods Koninkrijk', met een pagina waar je boeken kan kopen. :')

Ik pak er even een boek tussenuit :') : Leef Boven Je Gevoel van Joyce Meyer .

Ik zelf leef liever mét (mijn door God gegeven) gevoel dan erboven.
Gevoel uitschakelen is mi gevaarlijk.
En mee gaan in een opgezweept nep-gevoel door massahypnose en hersenspoeling in evangelische kringen ook. Daarom krijgen ze ook zoveel geld los van mensen die dat normaal nooit zouden geven voor zulke dingen. :|W

Voor de geïnteresseerden een filmpje over Joyce Meijer, het heet: Joyce Meyer en co Exposed(ontmaskerd)
En: Corrupt preachers part 2, Joyce Meyer
En ja, boeken van dat soort televisie evangelisten die oa daardoor Multi miljonair zijn geworden gaan als warme broodjes over de toonbank. Het mens heeft helemaal geen psychologie gestudeerd, en schrijft maar wat erover; duizenden oppervlakkige boeken met dezelfde doctrines... :')

Op haar site site staat: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer.... :')

(Nee, kom niet voor hulp bij evangelische instellingen(géven kan je!) en al helemaal niet als je om een reden waar je niets aan kan doen even geen geld hebt, nadat je zelf jarenlang een klein fortuin hebt weggeven...

En dit was maar één schrijver van boeken op de site van "New Wine".... :')

*Het lullige is ook bij die sekten dat er halve waarheden worden verkondigd. als je dan zegt dit en dat klopt niet, dan komen ze met dingen die wel zo zijn, zo van 'kijk maar we zeggen wél zinnige zaken' dus ben je gewoon uitgeluld.... :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Eficaz op 04-04-2015 17:23:44 ]
― C.S. Lewis
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:31:59 #109
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350267
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh het mag geen term zijn, ok.
Mag wel. Maar geen enkele term volstaat. Hoe kan een term nu invloed hebben op het leven? Alsof een term, een begrip, een woord, letters, ook maar enige zeggenschap hebben.
  zaterdag 4 april 2015 @ 01:56:57 #110
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151350484
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:31 schreef DO2 het volgende:

[..]

Mag wel. Maar geen enkele term volstaat. Hoe kan een term nu invloed hebben op het leven? Alsof een term, een begrip, een woord, letters, ook maar enige zeggenschap hebben.
Hoe kom je nou weer bij "invloed hebben op het leven"? We beschrijven hier gewoon de wereld om ons heen, we oefenen geen invloed daarop uit.

Jij komt met een of andere magische kracht aanzetten, dus jij moet uitleggen wat voor term je daarop wil plakken. Het is jouw bedenksel, wat mij betreft is-ie er helemaal niet.
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:28:59 #111
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350832
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer bij "invloed hebben op het leven"? We beschrijven hier gewoon de wereld om ons heen, we oefenen geen invloed daarop uit.

Jij komt met een of andere magische kracht aanzetten, dus jij moet uitleggen wat voor term je daarop wil plakken. Het is jouw bedenksel, wat mij betreft is-ie er helemaal niet.
Magische kracht. Haha. Grappig dat je het zo invult. Ik heb nergens gesproken over magische krachten, hoor, :D.

Alles wat ik zeg is dat het leven geen overtuigingen nodig heeft om te overleven en dat het menselijk denken daarin dus een ondergeschikte rol speelt. Een dier heeft geen taal, dus overtuigingen, tot z'n beschikking, en ook die leeft.

De grap is dat we er zo van overtuigd zijn dat we iemand zijn, dat we niet eens meer kunnen bevatten dat het leven het ook zonder dat idee afkan.
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:33:54 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151350881
Ik denk dat er weinig mensen zijn die denken dat wat wij mensen bedenken, nodig is om het universum aan de praat te houden, hoor.
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:36:55 #113
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350904
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:33 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die denken dat wat wij mensen bedenken, nodig is om het universum aan de praat te houden, hoor.
Dan ben je het dus met me eens dat intelligentie een verwaarloosbaar begrip is. Mooi.
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:38:11 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151350914
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:36 schreef DO2 het volgende:

[..]

Dan ben je het dus met me eens dat intelligentie een verwaarloosbaar begrip is. Mooi.
Maar wat is er dan met de "intelligentie die ons verstand te boven gaat" gebeurd? Die is nu opeens weg ofzo?
  zaterdag 4 april 2015 @ 02:40:01 #115
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151350920
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar wat is er dan met de "intelligentie die ons verstand te boven gaat" gebeurd? Die is nu opeens weg ofzo?
Ja, dan gaan we weer over definities muggenziften. Ik ga nu liever naar bed, Tijn.
pi_151350957
Slaap lekker :z
― C.S. Lewis
pi_151351490
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:40 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, dan gaan we weer over definities muggenziften. Ik ga nu liever naar bed, Tijn.
*O*
  zaterdag 4 april 2015 @ 09:19:20 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151352052
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 02:40 schreef DO2 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een lastige vraag. ;)
pi_151360799
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 09:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is inderdaad een lastige vraag. ;)
Héél moeilijk, ik zou het ook niet weten :?

*O*
― C.S. Lewis
pi_151431694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:26 schreef Eficaz het volgende:

[..]

De naam 'New Wine' komt denk ik van de tekst: Marcus 2 22Niemand giet jonge wijn in oude leren zakken, want dan scheuren ze open en gaat de wijn verloren, net als de zakken zelf. Jonge wijn hoort in nieuwe zakken.’

Wat ik eruit opmaak is dat het geen zin heeft om nieuwe wijn in oude zakken te doen, want dan scheuren de zakken en loopt de nieuwe wijn weg. Anders gezegd: je moet geen nieuwe denkbeelden verkondigen in kringen die niet in staat zijn daar iets zinnigs mee te doen. Want al het zinnige wat je zegt gaat verloren; is uiteindelijk verspilde tijd, moeite en energie.

Hier dingen tegenin brengen is als nieuwe wijn in oude zakken doen, nieuw verkregen inzichten van mij(en de 'ooit evangelischen'), gaan verloren als het ware, als ik die probeer uit te leggen aan iemand die nog steeds vasthoudt aan oude achterhaalde denkbeelden. Bijvoorbeeld dat de aarde in 6 dagen is geschapen en dat Jezus vandaag nog steeds geneest dmv handoplegging en gebed....

Dat gebeurd dmv artsen en psychologen, maar nee, men(evangelische) heeft geen arts of psycholoog nodig, want, Jezus geneest...Ik heb pas nog gehoord dat psychologie van de satan is... :')

Het is ontzettend frustrerend om met iemand te praten die het zélf nadenken heeft afgeleerd, en dan ook nog denk dat ie heel goed bezig is. Mijn woorden gaan dan als het ware verloren, bij iemand die er achterhaalde(oude) denkbeelden op na houdt.

Het is wel erg ironisch dat deze sekte uitgerekend 'New Wine' heet. :') Als je daar De New Wine Bookshop aanklikt dan krijg je 'Toerusting voor Gods Koninkrijk', met een pagina waar je boeken kan kopen. :')

Ik pak er even een boek tussenuit :') : Leef Boven Je Gevoel van Joyce Meyer . [ afbeelding ]

Ik zelf leef liever mét (mijn door God gegeven) gevoel dan erboven.
Gevoel uitschakelen is mi gevaarlijk.
En mee gaan in een opgezweept nep-gevoel door massahypnose en hersenspoeling in evangelische kringen ook. Daarom krijgen ze ook zoveel geld los van mensen die dat normaal nooit zouden geven voor zulke dingen. :|W

Voor de geïnteresseerden een filmpje over Joyce Meijer, het heet: Joyce Meyer en co Exposed(ontmaskerd)
En: Corrupt preachers part 2, Joyce Meyer
En ja, boeken van dat soort televisie evangelisten die oa daardoor Multi miljonair zijn geworden gaan als warme broodjes over de toonbank. Het mens heeft helemaal geen psychologie gestudeerd, en schrijft maar wat erover; duizenden oppervlakkige boeken met dezelfde doctrines... :')

Op haar site site staat: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer.... :')

(Nee, kom niet voor hulp bij evangelische instellingen(géven kan je!) en al helemaal niet als je om een reden waar je niets aan kan doen even geen geld hebt, nadat je zelf jarenlang een klein fortuin hebt weggeven...

En dit was maar één schrijver van boeken op de site van "New Wine".... :')

*Het lullige is ook bij die sekten dat er halve waarheden worden verkondigd. als je dan zegt dit en dat klopt niet, dan komen ze met dingen die wel zo zijn, zo van 'kijk maar we zeggen wél zinnige zaken' dus ben je gewoon uitgeluld.... :')
Ik begin steeds minder van jouw opvatting over christelijk geloof te snappen.
zoals over gebeds genezing, want ik geloof dat dit wel degelijk nog steeds iets van deze dag is.
het gaat dan in eerste instantie niet over de lichamelijke genezing, maar eerst de geestelijk genezing.
Dus genezing van de zonden, en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen.
want niet alleen Jezus genas mensen, een paar van zijn dicipelen hebben ook genezingen gedaan in die beschreven staan.
Dus waarom zou het vandaag de dag niet ook gebeuren?

En geef eigenlijk ook eens 1 reden waarom God de wereld niet in 6 dagen zou kunnen maken.
zonder de bijbel in twijfel te trekken.

En waarom zou new wine een sekte zijn?

en ben jij wel eens op opwekking geweest?

En hoe denk jij er over dat je mede christenen nodig hebt voor je eigen geloof en vind jij ook dat er geëvangeliseerd moet worden?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_151432593
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 21:27 schreef sjoemie1985 het volgende:

want niet alleen Jezus genas mensen, een paar van zijn dicipelen hebben ook genezingen gedaan in die beschreven staan.
Iedereen in die tijd was wonderdoener en genezer ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:53:48 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151444558
quote:
De bijbel beweert ook dat, als je maar genoeg gelooft, jij zelf ook zieken kunt genezen en doden kunt opwekken. Ook het verzetten van bergen zou je geen enkele moeite moeten kosten.

Ik heb alleen nog nooit iemand dit zien doen. :{ Wat voor conclusie kunnen we daar uit trekken?
pi_151445586
dat jij niet genoeg mensen kent
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:03:49 #124
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151448001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:36 schreef poker4lifee het volgende:
dat jij niet genoeg mensen kent
Ik neem ook genoegen met mensen die ik niet ken. Als ik ze maar een berg zie verzetten, of een dode opwekken waar ik bij sta. Een geamputeerd been dat in 20 seconden aangroeit is voor mij ook reden tot bekering. :P
pi_151450704
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De bijbel beweert ook dat, als je maar genoeg gelooft, jij zelf ook zieken kunt genezen en doden kunt opwekken. Ook het verzetten van bergen zou je geen enkele moeite moeten kosten.

Ik heb alleen nog nooit iemand dit zien doen. :{ Wat voor conclusie kunnen we daar uit trekken?
En welke bijbeltekst beweert dat? Want ik ben het nooit tegen gekomen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:47:39 #126
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151450860
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En welke bijbeltekst beweert dat? Want ik ben het nooit tegen gekomen.
Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)

Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

m.a.w., als je gelooft ben je almachtig!! WOWWW!!!

Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."

In het OT wekten Elia en Elisa doden op.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 07-04-2015 15:54:40 ]
pi_151452152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Onderschat nooit de bijbelkennis van een JG, Hoatz! En vooral deze niet ;)

quote:

[..]

Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

Matth 10:

Dat was tegen de apostelen, aapie! Na hun dood kan niemand meer het werk van Jezus op aarde, doen.

Jaja, dus toen je nog gelovig was dacht je dat je zou kunnen genezen en doden opwekken...
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:29:45 #128
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151452274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Dat was tegen de apostelen, aapie! Na hun dood kan niemand meer het werk van Jezus op aarde, doen.

Oh dus de apostelen waren almachtig? En hoe zat dat met Elia en Elisa? ook apostelen?
quote:
Jaja, dus toen je nog gelovig was dacht je dat je zou kunnen genezen en doden opwekken...
Nee dat dacht ik toen ook al niet. Mijn geloof was zeker niet sterk genoeg.

Trouwens: er liepen toentertijd veel meer wonderdokters en weldoeners rond die messiaanse verwachtingen opriepen. Die konden zieken genezen en doden opwekken. Echt waar.

Ze zijn nu allemaal dood.
pi_151453811
quote:

[..]

Matth 10:

En gif drinken :Y

Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_151456919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Idd. :)

Dat was toen, tegen de apostelen.

:)
― C.S. Lewis
pi_151457365
quote:

[..]

Matth 10:

quote:
Dit is in geestelijk zin.

quote:
Matth 10:
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen. :)

quote:
Geestelijk zin...bergenverzetten.... :)
― C.S. Lewis
pi_151457741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:18 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja? Gerustsellend idee. Trouwens als je kijkt naar de e-nummers....

quote:
Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven,
[/quote]
Psychologie

[quote]ze zullen spreken in onbekende talen[/quote],

Hoeveel talen spreken velen wel niet? Dan heb je nog het aanvoelen en 'tussen de regels door'.

[quote] [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte ;)

en kijk maar eens naar ziekten waar vaccins voor zijn, operaties, etc. etc. etc.

Edit: even vet gemaakt mijn antwoorden, ben net wakker, weet niet hoe ik dít eruit krijg... :O :z ....iets met 'quote', ipv 'wijzigen' vermoed ik, kijk er later nog even na. }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 19:20:58 ]
― C.S. Lewis
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:16:00 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151457850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:18 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

ja de zoveelste leugen. ^O^
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:19:52 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef Eficaz het volgende:
Dit is in geestelijk zin.
Geestelijk melaats?
quote:
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen. :)
Vanaf 1850 ineens meer echter gelovigen?
quote:
Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte ;)
Waarom lezen we het dan nu nog als het niet meer geldt? Geldt de rest oook niet meer omdat het voor "toen" was?
pi_151458403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geestelijk melaats?

[..]

Vanaf 1850 ineens meer echter gelovigen?
Daarvoor was de kennis wb geneeskunde ook al erg groot(maar mijn geschiedenis kennis niet zo ;)

[..]

quote:
Waarom lezen we het dan nu nog als het niet meer geldt? Geldt de rest oook niet meer omdat het voor "toen" was?
Het geldt wel: psychologie, geneeskunde...noem maar op :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 19:34:41 ]
― C.S. Lewis
pi_151458764
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik neem ook genoegen met mensen die ik niet ken. Als ik ze maar een berg zie verzetten, of een dode opwekken waar ik bij sta. Een geamputeerd been dat in 20 seconden aangroeit is voor mij ook reden tot bekering. :P
Neem bijvoorbeeld 'het oog'. dat is, an sich al een wonder, als je kijkt hoe dat in mekaar zit, met lenzen, zenuwen etc, opdat we kunnen zien....Wij zijn daar alleen al zo aan gewend dat we dat niet meer zien, zeg maar :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 20:26:53 ]
― C.S. Lewis
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:35:55 #137
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:26 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Daarvoor was de kennis wb geneeskunde ook al erg groot(maar mijn geschiedenis kennis niet zo ;)

[..]

[..]

Het geldt wel: psychologie, geneeskunde...noem maar op :)
nogmaals: geestelijk melaats. Draai toch niet steeds om de hete brei heen man.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:38:19 #138
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:33 schreef Eficaz het volgende:

[..]

[..]

Neem bijvoorbeeld 'het oog'. dat is, an sich al een wonder, als je kijkt hoe dat in mekaar zit, met lenzen, zenuwen etc, opdat we kunnen zien....Wij zijn daar alleen al zo aan gewend dat we dat niet meer zien, zeg maar :)
Het oog zit een storende ontwerpfout in. De (aanhechting) oogzenuw zit aan de binnenkant waardoor we een blinde vlek hebben. Foutje van de meesterlijke ontwerper?

Alleen octopussen hebben de oogzenuw waar hij hoort. Aan de buitenkant. Het kan dus wel...
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:45:02 #139
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151459396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:13 schreef Eficaz het volgende:
Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte
quote:
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen
"Voorwaar voorwaar ik zeg u, wie tot geloof is gekomen kan over pakweg 2000 jaar een hoop zieken genezen. Niet alle maar wel een hoop."

Yeah right. :')
pi_151459967
quote:

[..]

zoals over gebeds genezing, want ik geloof dat dit wel degelijk nog steeds iets van deze dag is.
het gaat dan in eerste instantie niet over de lichamelijke genezing, maar eerst de geestelijk genezing.

En geef eigenlijk ook eens 1 reden waarom God de wereld niet in 6 dagen zou kunnen maken.
zonder de bijbel in twijfel te trekken.

En waarom zou new wine een sekte zijn?

en ben jij wel eens op opwekking geweest?

En hoe denk jij er over dat je mede christenen nodig hebt voor je eigen geloof en vind jij ook dat er geëvangeliseerd moet worden?
Mensen die het hele topic, en die daarvoor niet lezen... ;)

quote:
Als gebedsgenezing werkte waren er 'wonderen', in de zin van benen aangroeien etc. Nog nooit gezien, ja, alleen scam...

Wonderen zijn oa medische wereld, ontdekkingen in de psychologie, en kijk alleen maar eens om je heen.....een film is een wonder...hoe ze konden acteren is een wonder(zeg ik als liefhebber van klassiekers;)

Idd: geestelijke genezing. En waarom heeft God de psychologen wijsheid gegeven denk je ;)

Er staat geschreven: "Bidt en werkt"(gebod!!!) Geloof, bidden moet dan samengaan met psychologie....er wordt in sommige/veel groeperingen voorbij gegaan aan psychische processen.

Een slachtoffer van weet ik veel wat is niet inene genezen na gebed, daarvoor is een vaak lang psychisch traject voor nodig, met inzicht(hoe zijn dingen gekomen?, en dan niet, meteen moeten vergeven als er niet eens berouw is, dat verergert de zaak dus, maar wordt vaak wel 'bevolen in die groepen:....."Jezus heeft jou ook vergeven dus nu moet jij ook...."... :X

quote:
Zonden genezen niet, zonden worden vergeven. daarom, door oa vergeving aan dierbaren/geliefden/vrienden kunnen relaties hersteld worden wat anders niet had gekund....indien berouw....(en geen gemaakt berouw)...en dus ook lang niet altijd bij gemaakt berouw, niet alles eraan doen om 'het goed te maken'....hoeveel zaken kunnen niet gebeuren die niet expres gaan, maar door omstandigheden, wat niet zo was bedoeld?

quote:
en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen
O ja? en degene die ziek blijven? die hebben dus nog zonden.....Hoevaak ik dat gezien heb, dat men dat zei...is iemand ziek, helpt gebed niet, krijgt degene ook nog es de schuld dat ie zonden heeft, dat degene daardoor niet geneest. :? :X :% Heerlijk dat evangelie(dus niet....)

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 20:17:29 ]
― C.S. Lewis
pi_151460072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

nogmaals: geestelijk melaats. Draai toch niet steeds om de hete brei heen man.
Geestelijk melaats ja, zo kan je mi iemand noemen die psychisch helemaal in de vernieling zit, en ja, je ziet mensen uit dingen komen door het geloof, waar ze anders nooit hadden uitgekomen.

Ook zie je andersom: mensen die ziek worden gemaakt door het geloof, dat ligt dan aan die gelovigen....die de hele boel verdraaien...
― C.S. Lewis
pi_151460246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het oog zit een storende ontwerpfout in. De (aanhechting) oogzenuw zit aan de binnenkant waardoor we een blinde vlek hebben. Foutje van de meesterlijke ontwerper?

Alleen octopussen hebben de oogzenuw waar hij hoort. Aan de buitenkant. Het kan dus wel...
Dat zou bij ons mensen dus geen gezicht zijn, en link, je zou maar es ergens tegenaan stoten, zenuw stuk... ;), nee, overal is over nagedacht door een intelligentie die ons verstand niet kan bevatten.... en we merken die blinde vlek niet...iig ik niet als ik straks op straat loop....en ook niet nu ik hier typ.... ;)
― C.S. Lewis
  woensdag 8 april 2015 @ 07:47:39 #143
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151474258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Dat zou bij ons mensen dus geen gezicht zijn, en link, je zou maar es ergens tegenaan stoten, zenuw stuk... ;), nee, overal is over nagedacht door een intelligentie die ons verstand niet kan bevatten.... en we merken die blinde vlek niet...iig ik niet als ik straks op straat loop....en ook niet nu ik hier typ.... ;)
Je geeft door je onzinnige reacties aan dat je er geen bal van snapt. Maar die indruk had ik al langer. 8)7
pi_151474762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oh dus de apostelen waren almachtig? En hoe zat dat met Elia en Elisa? ook apostelen?

[..]

Nee dat dacht ik toen ook al niet. Mijn geloof was zeker niet sterk genoeg.

Trouwens: er liepen toentertijd veel meer wonderdokters en weldoeners rond die messiaanse verwachtingen opriepen. Die konden zieken genezen en doden opwekken. Echt waar.

Ze zijn nu allemaal dood.
Wat jij hier schrijft zegt ook dat je de bijbel niet helemaal snapt... :)

Of je doet opzettelijk dwars.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 08:49:36 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 08:56:04 #145
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151474932
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:41 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat jij hier schrijft zegt ook dat je de bijbel niet helemaal snapt... :)
Waar maak je dat uit op?
  woensdag 8 april 2015 @ 08:57:20 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151474947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:33 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Het oog is fascinerend en mooi. Maar een wonder zou ik het toch niet noemen.
  woensdag 8 april 2015 @ 08:59:20 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151474976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Huh? Hoe verhoogt het plaatsen van de oogzenuwen aan de juiste kant van de retina het risico op letsel?

En dat je die blinde vlek niet merkt is omdat je hersenen verzinnen wat je waarschijnlijk zou zien op die plek als die blinde vlek er niet zat. (En dat gaat niet altijd goed.)
  woensdag 8 april 2015 @ 09:03:36 #148
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151475032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Huh? Hoe verhoogt het plaatsen van de oogzenuwen aan de juiste kant van de retina het risico op letsel?

En dat je die blinde vlek niet merkt is omdat je hersenen verzinnen wat je waarschijnlijk zou zien op die plek als die blinde vlek er niet zat. (En dat gaat niet altijd goed.)
Hij denkt dat ik bedoel dat de oogzenuw dan aan de buitenkant, dus letterlijk aan de buitenkant van je gezicht op je wenkbrauw geplakt zit of zo... 8)7 _O-
pi_151475061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar maak je dat uit op?
Als je het snapte (al ben je niet gelovig) had je geweten waarom de apostelen het konden en alleen de apostelen. Had je geweten dat anderen dan hen, kwakzalvers waren/zijn.

En dat doden opwekken niet betekent dat niemand meer dood is/gaat.
  woensdag 8 april 2015 @ 09:09:06 #150
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151475106
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als je het snapte (al ben je niet gelovig) had je geweten waarom de apostelen het konden en alleen de apostelen. Had je geweten dat anderen dan hen, kwakzalvers waren/zijn.

En dat doden opwekken niet betekent dat niemand meer dood is/gaat.
Waar staat dat alleen apostelen dat kunnen/konden en waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')