abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:47:39 #126
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151450860
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]


En welke bijbeltekst beweert dat? Want ik ben het nooit tegen gekomen.
Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)


Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

m.a.w., als je gelooft ben je almachtig!! WOWWW!!!

Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."

In het OT wekten Elia en Elisa doden op.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 07-04-2015 15:54:40 ]
pi_151452152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)

Onderschat nooit de bijbelkennis van een JG, Hoatz! En vooral deze niet ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)

Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

m.a.w., als je gelooft ben je almachtig!! WOWWW!!!

Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."

Dat was tegen de apostelen, aapie! Na hun dood kan niemand meer het werk van Jezus op aarde, doen.

Jaja, dus toen je nog gelovig was dacht je dat je zou kunnen genezen en doden opwekken...
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:29:45 #128
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151452274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Onderschat nooit de bijbelkennis van een JG, Hoatz! En vooral deze niet ;)

[..]

Dat was tegen de apostelen, aapie! Na hun dood kan niemand meer het werk van Jezus op aarde, doen.

Oh dus de apostelen waren almachtig? En hoe zat dat met Elia en Elisa? ook apostelen?
quote:
Jaja, dus toen je nog gelovig was dacht je dat je zou kunnen genezen en doden opwekken...
Nee dat dacht ik toen ook al niet. Mijn geloof was zeker niet sterk genoeg.

Trouwens: er liepen toentertijd veel meer wonderdokters en weldoeners rond die messiaanse verwachtingen opriepen. Die konden zieken genezen en doden opwekken. Echt waar.

Ze zijn nu allemaal dood.
pi_151453811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)


Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

m.a.w., als je gelooft ben je almachtig!! WOWWW!!!

Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."

In het OT wekten Elia en Elisa doden op.
En gif drinken :Y

Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_151456919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Onderschat nooit de bijbelkennis van een JG, Hoatz! En vooral deze niet ;)

[..]

Dat was tegen de apostelen, aapie! Na hun dood kan niemand meer het werk van Jezus op aarde, doen.

Jaja, dus toen je nog gelovig was dacht je dat je zou kunnen genezen en doden opwekken...
Idd. :)

Dat was toen, tegen de apostelen.

:)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151457365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is jouw bijbelkennis niet zo denderend Hexx? >:)

Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."

In het OT wekten Elia en Elisa doden op.
quote:
Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’
Dit is in geestelijk zin.

quote:
Matth 10:
"Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets."
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen. :)

quote:
Matth: 17
Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’
Geestelijk zin...bergenverzetten.... :)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151457741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:18 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

En gif drinken :Y
Ja? Gerustsellend idee. Trouwens als je kijkt naar de e-nummers....

quote:
Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven,
[/quote]
Psychologie

[quote]ze zullen spreken in onbekende talen[/quote],

Hoeveel talen spreken velen wel niet? Dan heb je nog het aanvoelen en 'tussen de regels door'.

[quote] [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’


Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte ;)

en kijk maar eens naar ziekten waar vaccins voor zijn, operaties, etc. etc. etc.

Edit: even vet gemaakt mijn antwoorden, ben net wakker, weet niet hoe ik dít eruit krijg... :O :z ....iets met 'quote', ipv 'wijzigen' vermoed ik, kijk er later nog even na. }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 19:20:58 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:16:00 #133
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151457850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:18 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

En gif drinken :Y

Mc.16:
[17] Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, [18] met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

ja de zoveelste leugen. ^O^
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:19:52 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458073
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef Eficaz het volgende:
Dit is in geestelijk zin.
Geestelijk melaats?
quote:
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen. :)
Vanaf 1850 ineens meer echter gelovigen?
quote:
Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte ;)
Waarom lezen we het dan nu nog als het niet meer geldt? Geldt de rest oook niet meer omdat het voor "toen" was?
pi_151458403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geestelijk melaats?

[..]

Vanaf 1850 ineens meer echter gelovigen?
Daarvoor was de kennis wb geneeskunde ook al erg groot(maar mijn geschiedenis kennis niet zo ;)

[..]

quote:
Waarom lezen we het dan nu nog als het niet meer geldt? Geldt de rest oook niet meer omdat het voor "toen" was?
Het geldt wel: psychologie, geneeskunde...noem maar op :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 19:34:41 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151458764
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik neem ook genoegen met mensen die ik niet ken. Als ik ze maar een berg zie verzetten, of een dode opwekken waar ik bij sta. Een geamputeerd been dat in 20 seconden aangroeit is voor mij ook reden tot bekering. :P
Neem bijvoorbeeld 'het oog'. dat is, an sich al een wonder, als je kijkt hoe dat in mekaar zit, met lenzen, zenuwen etc, opdat we kunnen zien....Wij zijn daar alleen al zo aan gewend dat we dat niet meer zien, zeg maar :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 20:26:53 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:35:55 #137
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:26 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Daarvoor was de kennis wb geneeskunde ook al erg groot(maar mijn geschiedenis kennis niet zo ;)

[..]

[..]

Het geldt wel: psychologie, geneeskunde...noem maar op :)
nogmaals: geestelijk melaats. Draai toch niet steeds om de hete brei heen man.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:38:19 #138
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151458982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:33 schreef Eficaz het volgende:

[..]

[..]

Neem bijvoorbeeld 'het oog'. dat is, an sich al een wonder, als je kijkt hoe dat in mekaar zit, met lenzen, zenuwen etc, opdat we kunnen zien....Wij zijn daar alleen al zo aan gewend dat we dat niet meer zien, zeg maar :)
Het oog zit een storende ontwerpfout in. De (aanhechting) oogzenuw zit aan de binnenkant waardoor we een blinde vlek hebben. Foutje van de meesterlijke ontwerper?

Alleen octopussen hebben de oogzenuw waar hij hoort. Aan de buitenkant. Het kan dus wel...
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:45:02 #139
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151459396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:13 schreef Eficaz het volgende:
Nou dat was toen, hoe Hexx terecht opmerkte
quote:
En dit, als ik es kijk hoe de geneeskunde vooruit is gegaan vanaf zo 1850. Er bijvoorbeeld zijn vaccins voor ziekten die daardoor amper meer voorkomen
"Voorwaar voorwaar ik zeg u, wie tot geloof is gekomen kan over pakweg 2000 jaar een hoop zieken genezen. Niet alle maar wel een hoop."

Yeah right. :')
pi_151459967
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 21:27 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik begin steeds minder van jouw opvatting over christelijk geloof te snappen.
zoals over gebeds genezing, want ik geloof dat dit wel degelijk nog steeds iets van deze dag is.
het gaat dan in eerste instantie niet over de lichamelijke genezing, maar eerst de geestelijk genezing.
Dus genezing van de zonden, en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen.
want niet alleen Jezus genas mensen, een paar van zijn dicipelen hebben ook genezingen gedaan in die beschreven staan.
Dus waarom zou het vandaag de dag niet ook gebeuren?

En geef eigenlijk ook eens 1 reden waarom God de wereld niet in 6 dagen zou kunnen maken.
zonder de bijbel in twijfel te trekken.

En waarom zou new wine een sekte zijn?

en ben jij wel eens op opwekking geweest?

En hoe denk jij er over dat je mede christenen nodig hebt voor je eigen geloof en vind jij ook dat er geëvangeliseerd moet worden?
Mensen die het hele topic, en die daarvoor niet lezen... ;)

quote:
Ik begin steeds minder van jouw opvatting over christelijk geloof te snappen.
zoals over gebeds genezing, want ik geloof dat dit wel degelijk nog steeds iets van deze dag is.
het gaat dan in eerste instantie niet over de lichamelijke genezing, maar eerst de geestelijk genezing.
Dus genezing van de zonden, en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen.
want niet alleen Jezus genas mensen, een paar van zijn dicipelen hebben ook genezingen gedaan in die beschreven staan.
Dus waarom zou het vandaag de dag niet ook gebeuren?
Als gebedsgenezing werkte waren er 'wonderen', in de zin van benen aangroeien etc. Nog nooit gezien, ja, alleen scam...

Wonderen zijn oa medische wereld, ontdekkingen in de psychologie, en kijk alleen maar eens om je heen.....een film is een wonder...hoe ze konden acteren is een wonder(zeg ik als liefhebber van klassiekers;)

Idd: geestelijke genezing. En waarom heeft God de psychologen wijsheid gegeven denk je ;)

Er staat geschreven: "Bidt en werkt"(gebod!!!) Geloof, bidden moet dan samengaan met psychologie....er wordt in sommige/veel groeperingen voorbij gegaan aan psychische processen.

Een slachtoffer van weet ik veel wat is niet inene genezen na gebed, daarvoor is een vaak lang psychisch traject voor nodig, met inzicht(hoe zijn dingen gekomen?, en dan niet, meteen moeten vergeven als er niet eens berouw is, dat verergert de zaak dus, maar wordt vaak wel 'bevolen in die groepen:....."Jezus heeft jou ook vergeven dus nu moet jij ook...."... :X

quote:
Dus genezing van de zonden, en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen.
want niet alleen Jezus genas mensen, een paar van zijn dicipelen hebben ook genezingen gedaan in die beschreven staan.
Dus waarom zou het vandaag de dag niet ook gebeuren?
Zonden genezen niet, zonden worden vergeven. daarom, door oa vergeving aan dierbaren/geliefden/vrienden kunnen relaties hersteld worden wat anders niet had gekund....indien berouw....(en geen gemaakt berouw)...en dus ook lang niet altijd bij gemaakt berouw, niet alles eraan doen om 'het goed te maken'....hoeveel zaken kunnen niet gebeuren die niet expres gaan, maar door omstandigheden, wat niet zo was bedoeld?

quote:
en daarna kan er ook lichamelijke genezing komen
O ja? en degene die ziek blijven? die hebben dus nog zonden.....Hoevaak ik dat gezien heb, dat men dat zei...is iemand ziek, helpt gebed niet, krijgt degene ook nog es de schuld dat ie zonden heeft, dat degene daardoor niet geneest. :? :X :% Heerlijk dat evangelie(dus niet....)

[ Bericht 4% gewijzigd door Eficaz op 07-04-2015 20:17:29 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151460072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

nogmaals: geestelijk melaats. Draai toch niet steeds om de hete brei heen man.
Geestelijk melaats ja, zo kan je mi iemand noemen die psychisch helemaal in de vernieling zit, en ja, je ziet mensen uit dingen komen door het geloof, waar ze anders nooit hadden uitgekomen.

Ook zie je andersom: mensen die ziek worden gemaakt door het geloof, dat ligt dan aan die gelovigen....die de hele boel verdraaien...
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_151460246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het oog zit een storende ontwerpfout in. De (aanhechting) oogzenuw zit aan de binnenkant waardoor we een blinde vlek hebben. Foutje van de meesterlijke ontwerper?

Alleen octopussen hebben de oogzenuw waar hij hoort. Aan de buitenkant. Het kan dus wel...
Dat zou bij ons mensen dus geen gezicht zijn, en link, je zou maar es ergens tegenaan stoten, zenuw stuk... ;), nee, overal is over nagedacht door een intelligentie die ons verstand niet kan bevatten.... en we merken die blinde vlek niet...iig ik niet als ik straks op straat loop....en ook niet nu ik hier typ.... ;)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  woensdag 8 april 2015 @ 07:47:39 #143
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151474258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Dat zou bij ons mensen dus geen gezicht zijn, en link, je zou maar es ergens tegenaan stoten, zenuw stuk... ;), nee, overal is over nagedacht door een intelligentie die ons verstand niet kan bevatten.... en we merken die blinde vlek niet...iig ik niet als ik straks op straat loop....en ook niet nu ik hier typ.... ;)
Je geeft door je onzinnige reacties aan dat je er geen bal van snapt. Maar die indruk had ik al langer. 8)7
pi_151474762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oh dus de apostelen waren almachtig? En hoe zat dat met Elia en Elisa? ook apostelen?

[..]

Nee dat dacht ik toen ook al niet. Mijn geloof was zeker niet sterk genoeg.

Trouwens: er liepen toentertijd veel meer wonderdokters en weldoeners rond die messiaanse verwachtingen opriepen. Die konden zieken genezen en doden opwekken. Echt waar.

Ze zijn nu allemaal dood.
Wat jij hier schrijft zegt ook dat je de bijbel niet helemaal snapt... :)

Of je doet opzettelijk dwars.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 08:49:36 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 08:56:04 #145
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151474932
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:41 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat jij hier schrijft zegt ook dat je de bijbel niet helemaal snapt... :)
Waar maak je dat uit op?
  woensdag 8 april 2015 @ 08:57:20 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151474947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:33 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld 'het oog'. dat is, an sich al een wonder, als je kijkt hoe dat in mekaar zit, met lenzen, zenuwen etc, opdat we kunnen zien....Wij zijn daar alleen al zo aan gewend dat we dat niet meer zien, zeg maar :)
Het oog is fascinerend en mooi. Maar een wonder zou ik het toch niet noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 8 april 2015 @ 08:59:20 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151474976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Dat zou bij ons mensen dus geen gezicht zijn, en link, je zou maar es ergens tegenaan stoten, zenuw stuk... ;), nee, overal is over nagedacht door een intelligentie die ons verstand niet kan bevatten.... en we merken die blinde vlek niet...iig ik niet als ik straks op straat loop....en ook niet nu ik hier typ.... ;)
Huh? Hoe verhoogt het plaatsen van de oogzenuwen aan de juiste kant van de retina het risico op letsel?

En dat je die blinde vlek niet merkt is omdat je hersenen verzinnen wat je waarschijnlijk zou zien op die plek als die blinde vlek er niet zat. (En dat gaat niet altijd goed.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 8 april 2015 @ 09:03:36 #148
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151475032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Huh? Hoe verhoogt het plaatsen van de oogzenuwen aan de juiste kant van de retina het risico op letsel?

En dat je die blinde vlek niet merkt is omdat je hersenen verzinnen wat je waarschijnlijk zou zien op die plek als die blinde vlek er niet zat. (En dat gaat niet altijd goed.)
Hij denkt dat ik bedoel dat de oogzenuw dan aan de buitenkant, dus letterlijk aan de buitenkant van je gezicht op je wenkbrauw geplakt zit of zo... 8)7 _O-
pi_151475061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar maak je dat uit op?
Als je het snapte (al ben je niet gelovig) had je geweten waarom de apostelen het konden en alleen de apostelen. Had je geweten dat anderen dan hen, kwakzalvers waren/zijn.

En dat doden opwekken niet betekent dat niemand meer dood is/gaat.
  woensdag 8 april 2015 @ 09:09:06 #150
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_151475106
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als je het snapte (al ben je niet gelovig) had je geweten waarom de apostelen het konden en alleen de apostelen. Had je geweten dat anderen dan hen, kwakzalvers waren/zijn.

En dat doden opwekken niet betekent dat niemand meer dood is/gaat.
Waar staat dat alleen apostelen dat kunnen/konden en waarom?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')