Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:09 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog een grafiekje: Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: [ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 31-03-2015 10:14:55 ] | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:12 | |||
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc. Maar dit gaat wel heel erg ver. Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van.. ![]() | ||||
kalinhos | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:19 | |||
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is. | ||||
waht | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:21 | |||
Ach, dat blijf je altijd houden. Mensen zijn vrij achterlijk over het algemeen, en hebben allerlei waanbeelden over de macht van regeringen. | ||||
ThePlaneteer | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:24 | |||
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor: "Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?" Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!! | ||||
Perrin | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:26 | |||
Wat mij betreft hoeven we er niet alsnog een bnw-draadje van te maken. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:37 | |||
Haha. Ik vind het altijd heel grappig om te zien hoe dat soort mensen bepaalde berichten uit de media of ergens anders op internet in twijfel trekken, maar daarnaast onbewust en heel selectief andere informatie wel voor waar aannemen. Om daarmee dan vervolgens de andere berichten onderuit te halen. Toevallig zeg, dat ze precies die berichten wel geloven. | ||||
PicoMMP | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:37 | |||
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten. | ||||
Nielsch | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:45 | |||
Beetje als dit zeg maar, maar dan iets grotere schaal: NWS / Gemeente Utrecht strooit extra afval voor opruimers | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:46 | |||
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch? Freedom of speech geldt ook voor dit soort onderwerpen. Hoe controversieel het vaak ook is. | ||||
PicoMMP | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:53 | |||
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie. Op die manier kun je overal wel een BNW-topic over openen, maar het neemt de toch al niet zo hoge geloofwaardigheid van dat subforum weg als je alles maar als false flag gaat bestempelen. Ik denk wel dat een BNW-topic open blijft als er genoeg voer is voor discussie met een onderbouwde OP. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 10:54 | |||
Daar heb je gelijk ik. Ken de inhoud van de bewuste topics niet om het te beoordelen. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk. | ||||
Ferry_76 | dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07 | |||
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan..... ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 11:44 | |||
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier. Hoge snelheden van .8 mach (800 km/pu) vliegt men niet op zeeniveau vanwege de "drag" die dat oplevert door de samenstelling van de lucht. Toestel is daar niet op gebouwd. Op grotere hoogte is de lucht ijler (dunner) en dus kan men met hogere snelheid vliegen (flight level. De overgang van sealevel naar flightlevel heet transition altitude, voor zover ik heb begrepen). ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 11:47:27 ] | ||||
Ferry_76 | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:06 | |||
800 kilometer per uur op zeeniveau is inderdaad niet mogelijk, dat breekt het toestel simpelweg in stukjes door de krachten die erop staan. Volgens deze site: Dan lijkt het er toch op als we dit vergelijken met de ground speed data van flightradar in de OP dat de co-piloot bewust het toestel onder deze limiet heeft gehouden (Het toestel remt nog af voor de crash) om het heel te houden en zo op zijn uitgekozen plek te crashen | ||||
Specularium | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:33 | |||
Niet in dit topic. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:35 | |||
We hadden het over BNW ![]() | ||||
Specularium | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:37 | |||
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:40 | |||
Daar heb je gelijk in. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:35 | |||
Dat zou zeer waarschijnlijk toch snel veranderen in een zinloos topic waar aluhoedjes en niet-aluhoedjes tegen elkaar lopen te schelden. | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:40 | |||
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html | ||||
Fluffypinkcupcake | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:19 | |||
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerd | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:34 | |||
Ja maar er was hier gisteren de vraag of die toon überhaupt wel geregistreerd was op de CVR. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:44 | |||
Heel expliciet inderdaad. Nog niet eerder gehoord/gelezen. Dank voor de link. | ||||
Ryan3 | dinsdag 31 maart 2015 @ 20:49 | |||
| ||||
agter | dinsdag 31 maart 2015 @ 20:51 | |||
Wouw. Iemand die het gefilmd heeft. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:03 | |||
http://edition.cnn.com/20(...)gs-plane-crash-main/ http://www.bild.de/news/a(...)n-40379746.bild.html | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:05 | |||
Zou je 't willen zien? | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:07 | |||
Wow. ![]() Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)? | ||||
Marrije | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:07 | |||
dat dan weer wel. Met het geluid uit. | ||||
Copycat | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:08 | |||
Lijkt me wel dat dat onderdeel van het onderzoek is. Ik hoef het niet te horen, het relaas lezen vind ik al voldoende naargeestig. Wat een horror, die laatste minuten. | ||||
Blistering | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:09 | |||
Zeker. Nieuwsgierigheid overwint altijd bij mij, bij dat soort filmpjes. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:09 | |||
Bild en ParisMatch doen het goed qua scoops in dit drama. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:11 | |||
Keer wat anders dan onthoofdingen, verbrandingen en stenigingen. Ja. | ||||
Leandra | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:17 | |||
Absoluut niet. Wat mij betreft worden zulke filmpjes nooit openbaar. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:19 | |||
Die eigenschap heb ik helaas ook. Ben inmiddels ook wel redelijk afgestompt door alle narigheid die ik op internet allemaal gezien heb, maar dit lijkt me toch wel iets dat nog impact op me zou kunnen hebben... Kut internet ![]() | ||||
agter | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:20 | |||
Oef. Moeilijke vraag. Wsl wel. Het hoeft van mij niet online te komen. Maar als het er is, denk ik wel dat ik toch ga kijken. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:22 | |||
Het zal wel weer lekken. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:23 | |||
Ik denk dat ik ook wel een poging zou durven nemen. Waarschijnlijk is het kijken naar de video ook niet het grootste probleem, want ik schat in dat de filmert wel iets beters aan z'n hoofd had dan vanuit de beste hoeken alles op beeld te krijgen. Het geluid daarentegen.. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:25 | |||
Reken maar dat er mensen compleet doordraaiden daar in dat vliegtuig. Brrr... de gedachte er aan... | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:29 | |||
Ja, bij elk groot drama gaat daar de vlag uit | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:31 | |||
De video zou volgens CNN op een SIM kaart gevonden zijn? ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:33 | |||
Ze zullen wel SD bedoelen. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:35 | |||
Hier op FOK! ook. Ramptopics lopen goed. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:36 | |||
Dan bedoelen ze misschien ook wel neusverkouden ipv suicidaal. ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:36 | |||
![]() | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:37 | |||
Overigens vind ik dit het meest schokkende nieuws van vandaag :Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen. ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:38 | |||
Oh.. fijn hé... er kunnen koppen gaan rollen.. ![]() ![]() Steek de fakkels maar aan en pak de hooivorken, mensen... [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 21:41:00 ] | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:40 | |||
koppen hebben al gerold... | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:40 | |||
En dan is Lufthansa nog een degelijke maatschappij. MH370 zelfde verhaal? En wat komt er dit jaar nog allemaal naar beneden? Als ze maar niet op mijn zolder vallen! | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:42 | |||
Ja, dit had ik ook nooit verwacht van LH. | ||||
voetbalmanager2 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:50 | |||
Jezus, het wordt steeds erger en zo'n beetje alles wat Lufthansa verklaard heeft blijkt niet te kloppen. -Ze wisten wel dat Lubitz zware depressieve klachten had. -Lubitz had wel lichamelijke gebreken. Zo erg zelfs dat hij ook daardoor niet mocht vliegen -De passagiers wisten al ruim voordat ze neerstorten wat hun te wachten stond. ![]() | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:52 | |||
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren. Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea. | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:55 | |||
Volgens NOS: Hoewel het vliegtuig in veel stukken uiteen werd gereten, werd de geheugenkaart ongeschonden gevonden door bergingswerkers. Een van hen speelde de beelden door naar de bladen. | ||||
Webschip | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:55 | |||
Ik wil ze niet niet. Iemand wel? | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:56 | |||
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte. | ||||
alpeko | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:56 | |||
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit. | ||||
voetbalmanager2 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:56 | |||
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant. | ||||
TC03 | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57 | |||
Ik wil het wel zien. ![]() | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02 | |||
Geloven we het bericht dat alle menselijke resten inmiddels geborgen zijn? 150 Pax in blokjes of puree binnen een week gesorteerd en alles netjes in de vriezer? | ||||
Webschip | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02 | |||
Ik hoop ook niet dat ze nog online komen. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:03 | |||
Ook niet op LiveLeak? | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:03 | |||
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen. Als er nu onder piloten een schaarste was dan zou je het kunnen overwegen, maar nu.. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:04 | |||
Nee, maar dat beweer ik ook niet. ![]() | ||||
alpeko | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:06 | |||
Nee klopt. Ik vind ook niet dat zo iemand niet meer mag werken in deze branch. Maar hem uit het oog verliezen is absoluut een kwalijke zaak. LH heeft dat kennelijk wel gedaan en dat maakt LH mede-verantwoordelijk voor wat er is gebeurd. Ik heb een collega gehad met psychische klachten in de weinig boeiende ICT branch maar die werd na terugkeer niet aan zijn lot overgelaten en jaren na dato nog steeds niet. | ||||
voetbalmanager2 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:08 | |||
http://www.telegraaf.nl/t(...)_moet_boeten___.html | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:08 | |||
Gisteren: berging lichamen gaat nog maanden duren want alles zit meters diep in de berg begraven http://www.independent.co(...)d-them-10143777.html Vandaag: klaar!! http://www.businessinside(...)horities-2015-3?IR=T : | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:12 | |||
Uh.. het is een psychische ziekte. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:14 | |||
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'. | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:17 | |||
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:17 | |||
Bedankt Hans. | ||||
D.D.W. | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:18 | |||
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit"). Mocht ik van te voren weten dat een piloot jaren struggled en zelfs in een kliniek heeft gezeten zou ik serieus niet instappen. Onverantwoord dit. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:19 | |||
Of hij was weer ziek ![]() | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:20 | |||
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar. | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:21 | |||
Nee, 2 in de afgelopen 10 jaar. | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:23 | |||
Daarom is het maar goed ook dat we niet alles van elkaar weten. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:24 | |||
Ik hou het op 3 binnen de afgelopen 1,5 jaar en snel stijgende trend. | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:25 | |||
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilot 2 in de afgelopen 10 jaar. | ||||
roos94 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:29 | |||
Die video gaat heus wel lekken | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:31 | |||
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:32 | |||
AD: "Passagiers huilen." http://m.ad.nl/ad/m/nl/3(...)avigationItemId=5585 | ||||
falling_away | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:34 | |||
Verlicht ons.. Hebben we hier ook weer te maken met vicsims? | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:34 | |||
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken. | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:39 | |||
Ja, wellicht dat het aantal incidenten hierdoor niet zal afnemen. Depressies zijn overigens vaak een terugkomend iets. Ik verwacht niet dat er veel mensen ooit van genezen. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:41 | |||
2001: AAL11 2001: UA175 2001: AAL77 2001: UA93 2013: TM470 2014: MH370 2015: 4U9525 2003-2012: +8 pilot suicides met weinig of geen passagiers [ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 01-04-2015 11:46:30 ] | ||||
eight | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:41 | |||
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg.. ![]() | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:45 | |||
De slachtoffers ook. ![]() | ||||
Speculant. | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:46 | |||
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me.. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:47 | |||
Dat waren ook piloten. | ||||
Speculant. | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:47 | |||
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst ![]() | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:48 | |||
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar. | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:50 | |||
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo. ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:51 | |||
Kregen die boeven iig niet betaald voor hun massamoord. | ||||
Xa1pt | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:52 | |||
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk. 9/11 was langer dan 10 jaar terug en bovendien ging dat om een kaping, niet om een suïcidale piloot op een reguliere lijnvlucht. | ||||
IsaacCuenca | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:55 | |||
zijn de beelden al gelekt? | ||||
11en30 | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:59 | |||
Ik twijfel er niet aan. Maar goed ze hebben het nu een paar keer voorgedaan, nou is het een kwestie van wachten op de depressieve copycats. Wel filmen he mensen! | ||||
Speculant. | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:00 | |||
Oke Henk | ||||
opgebaarde | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:01 | |||
Heel scherp. En het betrof in al die gevallen vliegtuigen en ik bedenk me net, laat mijn zoontje gisteren in de woonkamer een vliegtuig gecrasht te hebben.. Mijn neukende God, wat nu?!? | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:08 | |||
Pak het vliegtuig en lazer op! ![]() | ||||
opgebaarde | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:12 | |||
En als een passagier zelfmoord pleegt op bijv het toilet. Telt die vlucht dan ook mee? Statistieken zijn al verneukeratief maar zo escaleert het helemaal | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:18 | |||
Nog niet. | ||||
Injetta | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:18 | |||
Echt gruwelijk die arme mensen... Gewoon zien dat je neerstort en niks kunnen doen. En de nabestaanden die moeten dealen hiermee..... | ||||
Ketchupcurry | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:23 | |||
-edit- waarschijnlijk fake. [ Bericht 96% gewijzigd door Ketchupcurry op 31-03-2015 23:43:42 ] | ||||
High-on-Fire | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:25 | |||
Ik had wel meer berichten hier verwacht over "bekeerde co-piloot" | ||||
kurk_droog | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:26 | |||
Dat beeld fade eruit? Zou er geknipt zijn? | ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:26 | |||
De bladen laten op hun site geen beelden van de video zien. De video duurt enkele seconden en laat zien wat er de laatste momenten aan boord gebeurt. De digitale video werd op de rampplek gevonden door iemand rond het onderzoek op die plek. Er zijn op de beelden volgens de kranten geen personen te zien. Wel is de paniek van de passagiers te horen. In verschillende talen zou er 'My God' worden geroepen. Er zijn ook metalen bonken te horen, mogelijk van de piloot die de cockpitdeur probeert te forceren met een zwaar voorwerp. Net voor het einde van de video wordt het toestel heen en weer geslingerd, het lijkt op dat moment een berg te raken. Passagiers huilen. Vervolgens gaat het beeld op zwart. http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)crasht-toestel.dhtml | ||||
High-on-Fire | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:27 | |||
Vreemd dat de Duitse media alle info overnemen van de New York Times. | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:27 | |||
Nvm. | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:32 | |||
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud. ![]() | ||||
OEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:35 | |||
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321) | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:39 | |||
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus. ![]() | ||||
BlueMage | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:40 | |||
Ja dit, kan ook gewoon rommelig met 'n foon gefilmd zijn bij bijv opstijgen met slecht weer. ![]() | ||||
Physsic | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:41 | |||
Nooit in een airbus gezeten. Ik denk een soort schot te zien die het voorste deel van de cabine deels afsluit van het achterste deel. Heeft een airbus dat? Verder hoor ik ook geen gebonk. | ||||
OEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:42 | |||
'kee, bij het boarden is het duidelijk 3+3, dus dat kan wel. Daarna wordt het idd wel een beetje dubieus. | ||||
Ketchupcurry | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:43 | |||
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen. | ||||
Tourniquet | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:44 | |||
| ||||
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:45 | |||
Telegraaf heeft al een grote zwart/witte kop met daaronder die video op hun site. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 23:46:03 ] | ||||
kurk_droog | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:47 | |||
ik laat hem lekker staan ![]() | ||||
Coelho | woensdag 1 april 2015 @ 00:03 | |||
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker? En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden? Ik vraag het me oprecht af. | ||||
Downwards | woensdag 1 april 2015 @ 00:08 | |||
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen. Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 00:11 | |||
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:12 | |||
| ||||
Downwards | woensdag 1 april 2015 @ 00:12 | |||
Oké, Truus. | ||||
Nessie7 | woensdag 1 april 2015 @ 00:14 | |||
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan. Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet... | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:17 | |||
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen? ![]() | ||||
Ryan3 | woensdag 1 april 2015 @ 00:19 | |||
Maar goed, dat filmpje is dus niet echt. ![]() Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht? | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:22 | |||
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden? Grapjas? Geen idee. | ||||
OEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:22 | |||
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af? Reden: omdat iedereen een aandachtshoer is, zowel prive als professioneel. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:24 | |||
Doe je geen gekke dingen? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 00:24:58 ] | ||||
Coelho | woensdag 1 april 2015 @ 00:25 | |||
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken. Juist als nabestaande zou ik zeggen 'dood is dood'. Het is een door iemand anders gekozen dood. Op de schaal van niemand gunnen misschien wel 99 op de 100. Maakt het onnodig emotioneel lijden het dan nog een slag erger voor de nabestaande? Ik weet het niet. Dan heb je tenslotte nog de buitenstaander. Hoe veel mensen ineens emotioneel betrokken zijn bij mensen die ze niet kennen. Natuurlijk is het vreselijk (ik val in herhaling), maar buiten een soort van boosheid kun je hier toch geen verdriet over voelen? Afgelopen zomer was het respect van het land voor de slachtoffers en nabestaanden van MH17 grandioos, de boosheid meer dan terecht maar dan nog kan ik er niet bij dat mensen die er zelf op geen enkele wijze bij betrokken waren compleet emotioneel van slag zijn omdat ze zich 'kunnen inleven in de ander'. Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee. | ||||
eight | woensdag 1 april 2015 @ 00:25 | |||
![]() | ||||
D.D.W. | woensdag 1 april 2015 @ 00:25 | |||
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentie ![]() | ||||
Ryan3 | woensdag 1 april 2015 @ 00:26 | |||
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook. En dan die ParisMatch krijgen dus een mailtje, waarvoor ze wrs betalen, en nemen dan aan dat dat om een filmpje uit het vliegtuig gaat? Of zonder betalen misschien, omdat-ie een soort wat? klokkenluider wil zijn? Omdat dit de eerste bevindingen van die aanklager Robin weerspreekt? En als het echt is dan zit er dus iemand bij het onderzoek die dat filmpje gauw even kopieert en bedenkt dat-ie daar dan geld voor kan vragen via ParisMatch? | ||||
D.D.W. | woensdag 1 april 2015 @ 00:26 | |||
| ||||
Ryan3 | woensdag 1 april 2015 @ 00:28 | |||
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg. Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien. Is het zogenaamde filmpje hieruit gehaald? | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 00:29 | |||
![]() | ||||
Tourniquet | woensdag 1 april 2015 @ 00:31 | |||
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien. ![]() | ||||
Ryan3 | woensdag 1 april 2015 @ 00:31 | |||
Ik zie het op youtube nu meerdere van dergelijke turbulentie filmpjes... | ||||
D.D.W. | woensdag 1 april 2015 @ 00:32 | |||
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben. Het France om neem ik sowieso niet serieus. Best lang niks vertellen (alleen omdat een onderzoeker de NY times benaderde). Gevolgd met bullshit dat de passagiers pas op het allerlaatste moment doorhadden met wat er aan de hand was ![]() | ||||
Ryan3 | woensdag 1 april 2015 @ 00:33 | |||
Hun eigen schuld dus van ParisMatch. Te graag willen scoren. De concurrentie is ook moordend. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 00:33 | |||
Ernstig wel eigenlijk, dat Bild een betrouwbaardere bron is dan het OM. Maar het is wel zo. | ||||
TLC | woensdag 1 april 2015 @ 04:23 | |||
Stel, er is een leven na de dood en al die zielen stijgen na het neerstorten op naar het hiernamaals, ik vraag me af wat ze dan zullen zeggen als ze Andreas zien .. iets van 'godverdomme kutjong ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 05:56 | |||
Eerlijk gezegd vind ik wat hier gebeurd is een betere dood dan sterven aan alzheimer, zoals mijn moeder is overkomen. Die heeft de laatste anderhalf jaar psychisch verschrikkelijk geleden. Kiezen mag je niet,* en er zijn vrijwel altijd ergere doden te bedenken. *tenzij je zelfmoord pleegt ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 06:00:03 ] | ||||
Isabeau | woensdag 1 april 2015 @ 08:00 | |||
Er kunnen best SD kaartjes heel zijn gebleven en ik kan me zo voorstellen dat als een captain is buiten gesloten en op de cockpitdeur begint te bonken dat er in ieder geval wat van die scholieren hun camera pakken. De jeugd is daarmee vastgegroeid en het lijkt mij geen gekke reactie. | ||||
Twiitch | woensdag 1 april 2015 @ 08:58 | |||
Ik noem je niks van dat maar je hebt natuurlijk heel makkelijk praten nu. | ||||
Injetta | woensdag 1 april 2015 @ 09:18 | |||
Je kind gaat op schoolreisje naar Barcelona. Spannend. Je kijkt uit naar de opgewonden verhalen als je kind weer thuis is. Je maakt je klaar om je kind op te halen van het vliegveld. Je gaat haar straks zien. En dan... Over en uit. Je kind is ergens in Frankrijk uit elkaar gespat. Ze heeft minstens 8 minuten in doodsangst verkeerd. Geschreeuwd... Je zult haar nooit meer zien. Er is niks meer van haar over. Misschien dat je over een hele lange tijd denkt. Gelukkig waren het maar 8 minuten en ze heeft geen pijn gehad of hoeven lijden. Maar.... Nu overheerst er de pijn, de gedachten aan jouw kind in doodsangst, aan haar lichaam waar niks meer van over is. Hoezo moet je meteen denken: dood is dood? Schouders ophalen en meteen doorgaan met je leven? | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 09:30 | |||
Geen paniek mensen, dit gebeurt zoooooo weinig. Geen maatregelen nodig. | ||||
Tijn | woensdag 1 april 2015 @ 09:35 | |||
Het gebeurt elk jaar wel een keer dat de piloot besluit het vliegtuig te crashen. Tot nu toe was dat alleen meestal in Afrika of Azië en dan kan het ons minder schelen. | ||||
Re | woensdag 1 april 2015 @ 09:37 | |||
ik denk niet dat hij dat laatste bedoelde, meer de extra emotionele lading te weten dat men heel erg moet hebben geleden die 8 minuten en of dat significant uitmaakt op de dood zelf... natuurlijk is het niet leuk te weten hoe iemands laatste minuten zijn geweest, maar het resultaat is hetzelfde, men is dood, ook als ze niet hadden geweten wat zich in de cockpit had afgespeeld | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 09:56 | |||
De nabestaanden hebben levenslang die beelden op hun netvlies. Hadden we net de MH17 een beetje verwerkt, ook een ramp die niet had gehoeven als KLM een beetje had opgelet, krijgen we nu dit voor onze kiezen, weer vanwege naieve luchtvaartmaatschappijen. | ||||
Swetsenegger | woensdag 1 april 2015 @ 09:56 | |||
Is dat zo? Volgens mij veel minder toch? | ||||
Tijn | woensdag 1 april 2015 @ 10:03 | |||
Mijn vriendin heeft toevallig gisteren over nog wat vergelijkbare incidenten gelezen, maar dan in Botswana enzo. Verder precies hetzelfde. Ik kan de linkjes later wel even opzoeken, maar het gebeurt vaker dan ik dacht. Niet dat er continu vliegtuigen uit de lucht vallen om deze reden natuurlijk, maar zo ongeveer 1x per jaar is wel realistisch. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 10:10 | |||
In Afrika is dat aan de orde van de dag. Gemiddeld zo'n 33 per dag die zich met vliegtuig en al de grond in boren.
| ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 10:12 | |||
empathie is niet helemaal je dingetje? is er voor jou gevoelsmatig geen verschil tussen overlijden van naaste op hoogbejaarde leeftijd in hun slaap of op jonge leeftijd door slopende ziekte of doodgereden door alcoholist | ||||
ThePlaneteer | woensdag 1 april 2015 @ 10:20 | |||
1x per jaar is gelukkig niet realistisch. | ||||
Isabeau | woensdag 1 april 2015 @ 11:28 | |||
"we"? huh? Wie is we? Krijg jij dit voor je kiezen? Ik? Volgens mij krijg jij niets voor de kiezen en ik al helemaal niet. Ik heb ook niets hoeven verwerken, want ik had er niets mee te maken. | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 12:07 | |||
Zijn er geen testen om de mate van emphatie te meten bij piloten? Dan kom je al een heel eind. Of je doet het heel wetenschappelijk en kijkt of iemand grotere pupillen krijgt bij het denken aan geweld. Daarmee vis je de ergste psychopaten er wel uit. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:12 | |||
Psychopaten kunnen empathie faken als de beste. Nog beter zelfs dan Fok!kers. | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 12:13 | |||
Ik denk niet dat ze controle hebben over hun pupillen. En depressieven die onder de antidepressiva zitten zullen niet zo'n neiging hebben om te faken. | ||||
MissButterflyy | woensdag 1 april 2015 @ 12:15 | |||
Dat je als je zelf in dat vliegtuig zit nog op het idee komt je laatste minuten te filmen. Ik was er in alle paniek niet op gekomen. | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 12:16 | |||
Het is dan ook een broodje aapverhaal. | ||||
MissButterflyy | woensdag 1 april 2015 @ 12:17 | |||
O ja? | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 12:17 | |||
ik ook niet, maar tegenwoordig zijn er zat mensen (vooral >25) die elke drol nog op feestboek zetten | ||||
Loekie1 | woensdag 1 april 2015 @ 12:17 | |||
Ja. | ||||
MissButterflyy | woensdag 1 april 2015 @ 12:18 | |||
Maar dat nieuws kwam gisteren toch naar buiten? | ||||
Webschip | woensdag 1 april 2015 @ 12:18 | |||
Toch geen filmpje dus. Vooralsnog. | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 12:19 | |||
gepubliceerd | ||||
MissButterflyy | woensdag 1 april 2015 @ 12:21 | |||
Is het nu wel of niet waar? Dat het niet is gepubliceerd klopt. | ||||
SeLang | woensdag 1 april 2015 @ 12:23 | |||
We storten neer!!!11EINZ111!! #YOLO | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 12:27 | |||
geen idee of het waar is, maar de gepubliceerde was van niet van deze crash | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:29 | |||
Ik ga er wel vanuit dat ze bij Bild en ParisMatch niet zo achterlijk zijn dat ze denken dat die youtubefake echt is. Daarom moeten ze de beelden ook sofort inleveren. http://www.bbc.com/news/world-europe-32144374 | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:29 | |||
Ze hebben nog geen beelden gepubliceerd. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 12:31 | |||
Dat wil niet zeggen dat er geen beelden zijn natuurlijk. Dat is dezelfde redenatie als je nu gaat zeggen dat er geen data recorder is, want de echte tapes heb je ook nog niet gehoord. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 12:31:50 ] | ||||
MissButterflyy | woensdag 1 april 2015 @ 12:33 | |||
Ik lees dat het vooral een geluidsopname is en dat er qua beeld niet echt iets duidelijks is te zien. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:35 | |||
Ik zeg juist dat ik wel geloof dat ze authentiek materiaal in bezit of gezien hebben. En handig om niet meteen alles te publiceren maar in fases onthullingen te doen. Zo kun je meerde keren de clicks vangen op hetzelfde topic. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 12:37 | |||
Het lijkt me eerlijk gezegd ook dat de onderzoekers geen beelden mogen publiceren die zijn opgenomen met de telefoons van de passagiers. De beelden zijn namelijk niet van de onderzoekers, maar van de nabestaanden. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 12:38 | |||
Ik zeg dan ook niet dat jij het tegendeel beweert, maar ik quote je om een aanvulling te geven. Dat laatste zal voor de boulevard bladen zeker meespelen ja. Maar het is de vraag of zij die tapes wel in handen hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 12:38:34 ] | ||||
wuuht | woensdag 1 april 2015 @ 12:40 | |||
Of je ziet gewoon in dat dit niet een subtantieel probleem is en dit soort rare dingen gewoon heel afentoe gebeuren en dat je daarom niet allemaal rompslomp moet bedenken om de verwaarloosbare kleine kans op dit soort incidenten te proberen verminderen. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:49 | |||
Makkelijke mening zolang je niet in een vliegtuig met een geestelijk gekwelde piloot zit. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:50 | |||
Ok nu snap ik je. | ||||
PicoMMP | woensdag 1 april 2015 @ 12:54 | |||
Hoe vervelend het ook is, je kunt nou eenmaal niet alles uitsluiten of voorkomen. | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 12:56 | |||
Hoe kun je dit soort rampen uitsluiten vraag ik me al een week af? Niet toch? Je moet als je het vliegtuig pakt maar gewoon geluk hebben dat je piloot niet net de relatie met z'n meissie heeft uitgemaakt en lekker in z'n vel zit. | ||||
Tourniquet | woensdag 1 april 2015 @ 12:58 | |||
Lijkt mij dat het nu aan Bild en Paris Match is te bewijzen dat het filmpje dat zij claimen in bezit te hebben authentiek is. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 12:59 | |||
Eens. Maar deze wel denk ik. LH was ervan op de hoogte dat dit een suicidaal type was. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:00 | |||
En wat als je tegenligger op de provinciale weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt? En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt? Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:18:19 ] | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 13:02 | |||
Dit soort types ![]() | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 13:03 | |||
Misschien is het wel onderdeel van hun spel om eerst de roep om de beelden te laten groeien voor ze publiceren. Anders waren het maar een stel immorele honden, nu kunnen ze met tegenzin en schoorvoetend oke dan doen. | ||||
hhh38 | woensdag 1 april 2015 @ 13:03 | |||
Dit is ook mijn standpunt ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:04 | |||
Wat dit soort types? Alles wat ik beschrijf kan mogelijk gebeuren. En als het dan daadwerkelijk is gebeurd, moet je dan allerlei procedures gaan bedenken om een dergelijk incident niet nog eens te laten gebeuren? Ook als de procedures lastiger zijn dan de baten? [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:06:39 ] | ||||
ChevyCaprice | woensdag 1 april 2015 @ 13:04 | |||
alles wat hij zegt is gewoon mogelijk boswachter | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 13:06 | |||
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten. | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 13:08 | |||
![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:09 | |||
Zegt Henk ![]() Natuurlijk denk je zo niet als je daadwerkelijk in een dergelijke situatie terecht komt. Maar ik denk wel zo voor toekomstige vliegreizen etc. En ik denk velen met mij, gezien het feit dat er mensen gewoon instappen. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:09:54 ] | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 13:09 | |||
Ja, alles kan. Maar een piloot die 200 man in z'n laadruim heeft vind ik van een andere orde als je buurman die je naar je werk rijdt. | ||||
wuuht | woensdag 1 april 2015 @ 13:10 | |||
Heel moralistisch op veel te moeilijke wijze dit soort vliegtuig ongelukken willen voorkomen maar dan wel zo iets zieks roepen ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:12 | |||
En de buschauffeur die een vermeende zelfmoordpoging doet in een tunnel met een bus vol met kinderen? Het zijn (gelukkig) uitzonderingen, en dat zullen uitzonderingen blijven. In mijn ogen moet je de regelgeving niet onnodig gaan uitbreiden om dit soort incidenten voor te zijn. Je zult dan ook alle stewards/stewardessen moeten gaan testen en blijven volgen, want als die een deur open zetten heb je ook een probleem. Paniek zaaien is niet nodig, en kan gevaarlijker zijn dan onnodig allerlei kunstgrepen uit te gaan halen om zaken te voorkomen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:13:58 ] | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 13:12 | |||
Troost je, misschien houwt een pasgescheiden slager vanmiddag wel m'n kop eraf. | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 13:13 | |||
De officiele lezing is dat de chauffeur onwel werd. Je verzint nu vanalles wat niet waar is. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 13:14 | |||
Hoezo veel te moeilijk? Welke maatschappij neemt nou een ernstig depressieve starter aan als piloot? Dit is nou juist heel makkelijk te voorkomen. Ik hoop trouwens dat dit normaal ook niet mogelijk is maar dat deze mafklapper een kruiwagen heeft gehad waardoor hij door het net kon glippen. Vriendje van z'n pa of zo. [ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 01-04-2015 13:19:16 ] | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:14 | |||
Ik verzin niks, ik doel niet alleen op dat bericht. Maar het is wel mogelijk dat zoiets in de toekomst gaat gebeuren... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:15:06 ] | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:15 | |||
Dat noemen ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. Op de provinciale weg zal het idd vaak genoeg gebeuren, auto's die onverklaarbare frontaal botsen. | ||||
PirE | woensdag 1 april 2015 @ 13:15 | |||
Ik vind het niet zo vreemd. Er is ook nog gebeld vanuit de gekaapte United Airlines 93. Ik kan me best voorstellen dat er beelden zijn en dan is het alleen maar afwachten totdat ze werkende sd-kaartjes vinden. Waarom zou je het niet doen? Je kan het gebruiken om een laatste boodschap achter te laten voor de nabestaanden. Je moet dan wel cool blijven, maar zulke mensen bestaan. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:15 | |||
Zo kan je het ook omschrijven inderdaad. En dat is bij deze ramp helaas ook het geval. Dat is bij elke ramp vaak het geval trouwens. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:17:37 ] | ||||
de_boswachter | woensdag 1 april 2015 @ 13:19 | |||
Alles is mogelijk. De kans dat er nu een man achter je staat met een groot kapmes die je strot afsnijdt is ook zeer groot.
| ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:20 | |||
Het gaat er juist om dat die kans zeer klein is. En dat je met allerlei procedures de normale gang van zaken meer verstoort dan dat je er baat bij hebt.
| ||||
ChevyCaprice | woensdag 1 april 2015 @ 13:28 | |||
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:38 | |||
Ik zou maar oppassen met wat je zegt, want schijnbaar vinden een aantal mensen dit hier ![]() Ik ben het trouwens volkomen met je eens. En als je in dat vliegtuig zit boeit het je denk ik helemaal niks of de motor nu in de fik staat of dat de piloot zelfmoord aan het plegen is. Beide is ultiem k*t. Het is anders als je van de een op de andere seconde ontploft en er niks van mee krijgt natuurlijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:38:48 ] | ||||
ChevyCaprice | woensdag 1 april 2015 @ 13:41 | |||
Dat is anders ja, maar niet heel veel erger denk ik. Je gaat immers toch wel dood. Dan maakt het voor mij niet uit of ik het wel of niet weet. Lang kan het niet duren en als je dood bent ben je dood. Voel je niks meer. Ook niet heel verkeerd eigenlijk, niet dat ik het wil of zo, begrijp me niet verkeerd. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:42 | |||
Tussen een (fatale)motorbrand of een zelfmoord zoals dit zou het voor mij denk ik ook weinig verschil maken. Beide situaties en de gevolgen daarvan zijn hetzelfde, alleen de oorzaak is anders en die boeit je dan denk ik vrij weinig. Maar als ik moest kiezen zou ik toch echt het liefst in 1 klap weg zijn zonder dat je er iets van meekrijgt. En nee, ook ik wil dat niet uiteraard. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 13:44:01 ] | ||||
ChevyCaprice | woensdag 1 april 2015 @ 13:45 | |||
In een klap heeft mijn voorkeur ook wel ja. Aan de andere kant: het weten lijkt aan de ene kant ook wel interessant. Dan weet je tenminste dat je laatste uur heeft geslagen. Alhoewel: dat zeg ik wel heel stoer maar als het me echt zou overkomen zou ik wel zwaar zitten stressen natuurlijk. ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 13:48 | |||
Dat denk ik ook ja ![]() ![]() | ||||
Roger_Epiales | woensdag 1 april 2015 @ 14:00 | |||
Fijn, nu zit ik dus met het beeld in mn hoofd van een neerstortend vliegtuig vol mensen in paniek, terwijl er een paar in hun baard krabben en mompelen: "Hmm, interesting. Yes, quite interesting." ![]() | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 14:07 | |||
Eigenlijk is het een vorm van heel veel geluk hebben. ![]() | ||||
ChevyCaprice | woensdag 1 april 2015 @ 14:11 | |||
Heel veel pech bedoel je? | ||||
Physsic | woensdag 1 april 2015 @ 17:21 | |||
Het lijkt me inderdaad veel beter om per definitie geen piloten meer aan te nemen die ook maar ooit in hun leven de meest minimale psychische problemen hebben gehad. Dit zorgt er namelijk totaal niet voor dat piloten in opleiding niet meer naar de huisarts durven met een lichte klacht, om vervolgens niet behandeld te worden door een psycholoog o.i.d., wat dan ook totaal niet als resultaat heeft dat de klachten alleen maar erger worden. /sarcasm In deze gevallen heeft niemand enige kennis over de staat van de piloot, die uiteraard gewoon wordt aangenomen, want niemand kan in je hoofd kijken en alles is te verbergen. Deze piloten worden niet behandeld, waardoor er dus geen zicht is op verbetering. Sterker nog, het wordt erger en erger. [Dit is in de VS al getest] Stap jij lekker bij die piloten in het vliegtuig, dan stap ik in bij die piloten die niet bang zijn met hun klachten naar een huisarts te stappen, de signalen zelf goed herkennen en de keuze van het beroepsgeheim daarmee in handen leggen van de arts. | ||||
NewHorizon | woensdag 1 april 2015 @ 18:14 | |||
Hier ben ik het wel mee eens. Luchtvaart gebruikt al sinds jaar en dag een ' non-punitive' systeem, om zo de veiligheid te vergroten. Maak je een fout? Bijvoorbeeld een checklist vergeten? Meldt het in een rapport en het blijft onbestraft. Zo kun je problemen spotten die spelen binnen het bedrijf. (Komt deze fout bijvoorbeeld heel vaak voor, dan zal er waarschijnlijk ergens iets fout zitten. Dan kun je gaan kijken naar omstandigheden in rapporten die overeenkomsten tonen, etc). Zodra je dit soort dingen gaat afstraffen lever je echt een stuk veiligheid in. Zorg dat er goede vangnetten en hulptrajecten zijn voor mensen die zich vrijwillig melden met mentale problemen. En dat ze, als ze genezen zijn verklaard, gewoon weer kunnen vliegen. Zo gaat het ook bij andere psychologische problemen, zoals bijvoorbeeld alcoholisme. | ||||
Arcee | woensdag 1 april 2015 @ 18:14 | |||
‘Video met eigen ogen gezien’ Nou, laat zien dan. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 18:43 | |||
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot. Het gaat hier niet over een keer een checklist vergeten en ook niet over een tijdelijke dip of verslaving. Deze man had nooit op die stoel terecht mogen komen. En die non-punitive aanpak werkt dus niet want hij verscheurde zijn briefjes ipv de werkgever te informeren. | ||||
NewHorizon | woensdag 1 april 2015 @ 18:45 | |||
Uiteraard is er bij kwade opzet geen mogelijk tot het ontlopen van een eventuele vervolging. Ik had het over toekomstige gevallen van depressiviteit onder vliegers. Je hoeft echt niet ongeneeslijk depressief te zijn. | ||||
eight | woensdag 1 april 2015 @ 18:52 | |||
Lufthansa is toast. Verzekeraar hoeft blijkbaar niet uit te betalen bij nalatigheid en aangezien er nu bewijzen zijn dat LH wel op de hoogte was kan het wel eens een heeel duur grapje worden. | ||||
epicbeardman | woensdag 1 april 2015 @ 21:08 | |||
Vraag me af of dit is gebeurd en indien zo hoe het is geblokkeerd door de co-piloot. @ 3:57 btw | ||||
BE | woensdag 1 april 2015 @ 21:15 | |||
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Goed opgemerkt zeg! | ||||
epicbeardman | woensdag 1 april 2015 @ 21:17 | |||
Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet. | ||||
Swetsenegger | woensdag 1 april 2015 @ 21:21 | |||
Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar ![]() | ||||
High-on-Fire | woensdag 1 april 2015 @ 21:22 | |||
doelbewust neergestort ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 21:27 | |||
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart. De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden. Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen. 737 slachtoffers Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden. Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml | ||||
Swetsenegger | woensdag 1 april 2015 @ 21:29 | |||
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot" | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 21:31 | |||
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten. | ||||
Swetsenegger | woensdag 1 april 2015 @ 21:34 | |||
Wellicht. Misschien ook niet. | ||||
BE | woensdag 1 april 2015 @ 21:38 | |||
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder. ![]() | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 21:41 | |||
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen? | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 21:48 | |||
klopt. | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 21:51 | |||
Daar komen we nooit achter... | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 21:54 | |||
En hoe is dat volgens jou relevant? | ||||
BE | woensdag 1 april 2015 @ 22:04 | |||
Ik heb zo snel niet het linkje naar het verslag van de voice recorder van de prosecutor (dacht ik) en aangezien de nos die animatie daarop gebaseerd heeft leek me dat een goede referentie naar het feit dat de gestelde vraag al 364628393846834 keer beantwoord is, hier en elders en dat mijn thumbs op dus sarcastisch bedoeld was. ![]() Maar als je het uitlegt klinkt het ineens een stuk minder bijdehand. ![]() | ||||
HaverMoutKoekje | woensdag 1 april 2015 @ 22:12 | |||
Ooooohhhh. Ik dacht dat er weer een BNW poging gaande was. | ||||
11en30 | woensdag 1 april 2015 @ 22:25 | |||
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html | ||||
opgebaarde | woensdag 1 april 2015 @ 22:30 | |||
Maar dus niks over de hond die hij nooit kreeg van zijn ouders of zijn oude lerares in de derde klas die hem onheus heeft bejegend. Trauma's die deze ramp hebben veroorzaakt, sjongejongejonguh Bedankt voor het delen | ||||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:41 | |||
Jij zoekt ook bewust naar "Andreas-nieuwtjes"? | ||||
Physsic | woensdag 1 april 2015 @ 23:07 | |||
Volgens mij niet 'steeds weer', bij 1x overrulen wordt de deur voor een paar minuten vergrendeld. Op het keypad buiten die cockpit (waar de code moet worden ingevoerd) is dan een rood lampje te zien, in plaats van een groen. | ||||
Murmeli | donderdag 2 april 2015 @ 08:45 | |||
Het is inderdaad niet bepaald makkelijk voor de ouders. Je zoon is dood, dat is een ramp, maar hij is ook (waarschijnlijk) een moordenaar. Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan. Al weet je natuurlijk nooit wat hun rol is geweest in de mentale isuues van hun zoon. Ouders willen daar vaak wel (onbewust) de oorzaak van zijn. Dus ook dat is weer dubbel. | ||||
waht | donderdag 2 april 2015 @ 08:48 | |||
Ongeveer de essentie van al dit soort problemen. | ||||
ThePlaneteer | donderdag 2 april 2015 @ 09:40 | |||
Wat heeft dit er nou mee te maken? Het aantal bekende zelfmoord gevallen is vrij klein, dat is gewoon een feit. | ||||
11en30 | donderdag 2 april 2015 @ 10:46 | |||
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald. | ||||
Murmeli | donderdag 2 april 2015 @ 12:48 | |||
Tuurlijk vinden ze dat. Er zijn weinig ouders die bewust en/of opzettelijk hun kind ongelukkig maken. Neemt niet weg dat ze er wel een rol in kunnen spelen. | ||||
Pleun2011 | donderdag 2 april 2015 @ 12:53 | |||
Niet? ![]() | ||||
Toga | donderdag 2 april 2015 @ 13:11 | |||
Ik kan me trouwens wel indenken dat zodra hij de autopiloot eraf haalde en een glijvlucht inzette, hij meteen wist dat z'n vliegcarrière ook over zou zijn. De volgende 8 minuten kon hij eigenlijk niet meer terug. | ||||
Xa1pt | donderdag 2 april 2015 @ 13:20 | |||
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet. | ||||
Tourniquet | donderdag 2 april 2015 @ 15:54 | |||
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden: http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
| ||||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 15:55 | |||
moetwillig ![]() | ||||
Tourniquet | donderdag 2 april 2015 @ 15:57 | |||
![]() Al fixed door nu.nl ![]() | ||||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 16:01 | |||
Hopen dat ze die nog kunnen gebruiken. | ||||
Houtenbeen | donderdag 2 april 2015 @ 16:14 | |||
| ||||
Bittere_Ernst. | donderdag 2 april 2015 @ 16:19 | |||
Op het internet gaan zoeken hoe de cockpitdeur werkt, terwijl je er elke dag mee vliegt, en een vreselijk dure opleiding gevolgd hebt in een branche waarin veiligheid erg belangrijk is. Klinkt plausibel ![]() | ||||
ems. | donderdag 2 april 2015 @ 16:22 | |||
Dat lijkt me niet zo vreemd toch? Als je dan toch (zelf)moord gaat plegen lijkt wat extra huiswerk me nou niet bepaald een overbodige luxe. Verder kan je altijd nog wat belangrijke details oppikken, ook als je al zoveel jaar in het vak zit. | ||||
raptorix | donderdag 2 april 2015 @ 16:27 | |||
Mjah totaal niet nuttig op dit moment natuurlijk, alles is wel bekend. | ||||
Toga | donderdag 2 april 2015 @ 16:30 | |||
Gebruiken In een nieuwe Airbus om wat kosten te besparen? Ik neem aan dat je "uitlezen" bedoelde ![]() | ||||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 16:31 | |||
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint. Stel dat die deur toch op één of andere manier was open gegaan... | ||||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 16:31 | |||
Dat bedoel ik ja ![]() | ||||
waht | donderdag 2 april 2015 @ 16:33 | |||
Zeker wel nuttig voor bevestiging. | ||||
Bittere_Ernst. | donderdag 2 april 2015 @ 16:47 | |||
Dan kijk je toch eerder in documentatie van het vliegtuig zelf lijkt me, althans, hij lijkt dit niet echt gepland te hebben voor deze vlucht, maar eerder gepland voor het moment dat de kans zich voor zou doen. En als de deur open was gegaan omdat het lock systeem niet goed had gewerkt, had hij nog de vermoorde onschuld kunnen spelen. Het zag er niet heel ingewikkeld uit, dat schakelaartje en de woordjes lock en unlock. | ||||
11en30 | donderdag 2 april 2015 @ 17:09 | |||
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens. In dit voortraject kun je mooi het kaf van het koren scheiden. LH heeft hier grote steken laten vallen. En ik wil weten waarom deze gast door het net heeft kunnen glippen. Welke kruiwagen dit voor hem geregeld heeft. Hopelijk wordt dat in het onderzoek meegenomen. | ||||
Murmeli | donderdag 2 april 2015 @ 17:15 | |||
Mooi dat dat ding is gevonden ![]() | ||||
Bittere_Ernst. | donderdag 2 april 2015 @ 17:16 | |||
Kwalijke zaak dan dat mensen die honderden mensen moeten vervoeren dit zonder licentie kunnen doen, en moeten googlen hoe de apparatuur ook alweer werkt. | ||||
Murmeli | donderdag 2 april 2015 @ 17:16 | |||
Ja, open deur, weet ik. No pun intended ![]() | ||||
Xa1pt | donderdag 2 april 2015 @ 17:20 | |||
Ja, en? | ||||
Xa1pt | donderdag 2 april 2015 @ 17:22 | |||
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen. | ||||
Physsic | donderdag 2 april 2015 @ 17:24 | |||
Haha, true, true. | ||||
Pleun2011 | donderdag 2 april 2015 @ 17:51 | |||
Deutsche Grundlichkeit | ||||
alpeko | donderdag 2 april 2015 @ 18:19 | |||
Interessant item bij EenVandaag. Machinisten worden strenger gecontroleerd dan piloten. | ||||
Physsic | donderdag 2 april 2015 @ 18:29 | |||
En nogsteeds falen ze vaker. | ||||
alpeko | donderdag 2 april 2015 @ 18:32 | |||
Maar plegen wel minder vaak zelfmoord op de werkplek | ||||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 18:41 | |||
hoe falen de machinisten dan? Of bedoel je de NS ![]() | ||||
alpeko | donderdag 2 april 2015 @ 18:45 | |||
Door rood rijden, bedoelt hij denk ik. | ||||
Za | donderdag 2 april 2015 @ 19:53 | |||
Persverkaring OM: http://web.de/magazine/pa(...)id-blackbox-30553260 Browsergeschiedenis was niet gewist, dit was dus al een week bekend. | ||||
11en30 | donderdag 2 april 2015 @ 21:22 | |||
Ben benieuwd of hij het tijdens de vlucht heeft geïmproviseerd of dat hij zich speciaal aangemeld heeft voor deze route omdat zijn plannetje dan goed zou lukken met de timing. | ||||
quirina | donderdag 2 april 2015 @ 23:34 | |||
Het waren nu toevallig de Alpen. Als het een ander gebergte zou zijn had hij het vast ook gedaan. | ||||
Nieuwschierig | donderdag 2 april 2015 @ 23:46 | |||
Er ligt daar vlak bij, aan de Rôhne een grote kerncentrale die vanuit de lucht heel makkelijk te vinden is. Voor het zelfde geld was hij daar in gevlogen. | ||||
Jane | vrijdag 3 april 2015 @ 00:02 | |||
Ik denk niet dat het hem erg veel uitmaakte wáár hij zich te pletter vloog, toch? Hij had ook een dorp van de kaart kunnen vegen. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 3 april 2015 @ 00:07 | |||
Het maakte hem denk ik wel uit omdat de Alpen van jongsaf zijn geliefde plek was om te vliegen.. die heeft hij in zijn plannetje echt wel doelbewust uitgekozen | ||||
A_Fortiori | vrijdag 3 april 2015 @ 00:11 | |||
Weet men welke routes hij nog meer vloog als co-piloot? Want dan had het ook ergens anders kunnen gebeuren. Of was deze route de enige die hij vloog? | ||||
Pleun2011 | vrijdag 3 april 2015 @ 00:17 | |||
Geen idee.. je kan ook de vraag stellen waarom hij het niet op de heenweg deed, want toen ging de gezagvoerder ook pissen. Denk alleen dat hij de Alpen doelbewust heeft gekozen, al het andere zou ik niks over kunnen zeggen. Edit.. waarschijnlijk deed hij het op de terugweg omdat de afstand tot de Alpen groter was en hij meer tijd had voor de glijvlucht bedenk ik me | ||||
A_Fortiori | vrijdag 3 april 2015 @ 00:25 | |||
Waarom op de heenweg doen, als hij nog een keer kan vliegen op de terugweg? Op de heenweg heeft hij genoeg tijd gehad om te beslissen of de terugweg zijn laatste vlucht zou gaan worden. En dat heeft ie besloten, helaas. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 3 april 2015 @ 00:27 | |||
Gezien de grondige voorbereiding denk ik niet dat hij het op het laatste moment heeft besloten eerlijk gezegd. Ach, doet er allemaal niet meer toe. | ||||
kurk_droog | vrijdag 3 april 2015 @ 01:30 | |||
Dan geef je een ruk aan dat stuur en valt het toestel in de lucht al uiteen. | ||||
BlueMage | vrijdag 3 april 2015 @ 01:50 | |||
Uhm is het zo makkelijk om zo'n vliegtuig kapot te krijgen? ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 3 april 2015 @ 09:32 | |||
Een uitslag wellicht niet direct, maar zeker als je enkele volle uitslagen achter elkaar geeft zal de vliegtuigstructuur daar absoluut (fatale) schade aan overhouden. Daar komen enorme krachten bij kijken. | ||||
Pietverdriet | vrijdag 3 april 2015 @ 09:35 | |||
Machinisten krijgen veel vaker met zelfmoord te maken, er gaat er niet één met pensioen zonder minstens 1 springer ervoor te hebben gehad. | ||||
Toga | vrijdag 3 april 2015 @ 09:46 | |||
Dan nog mocht hij uitleggen waarom hij de autopiloot eraf had gehaald en een duikvlucht had ingezet. Geen van zijn antwoorden had de piloot het vertrouwen kunnen geven een landing met deze gek in te zetten. Ik denk dat hij 'm uit de cockpit had laten zetten. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 3 april 2015 @ 12:15 | |||
nu.nl | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 12:40 | |||
Ik vraag mij ook af of die ouder bij zich zelf denken "wat heb ik fout gedaan in de opvoeding" en of ze stellig zeggen "ik houd niet meer van mijn bloed eigen zoon". | ||||
Loekie1 | vrijdag 3 april 2015 @ 12:55 | |||
Twijfelt nog iemand aan opzet? | ||||
Webschip | vrijdag 3 april 2015 @ 12:58 | |||
Die man was gewoon erg geestelijk ziek. Natuurlijk kunnen ze van hun zoon houden en tegelijkertijd zijn actie afkeuren. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 13:02 | |||
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 3 april 2015 @ 13:15 | |||
Weet niet of het een knop is die je dan zo omzet. | ||||
Isegrim | vrijdag 3 april 2015 @ 13:16 | |||
Zo werkt dat alleen niet. Mensen zijn geen rationele wezens. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 13:33 | |||
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 3 april 2015 @ 13:43 | |||
Dat weet je allemaal pas als je het meemaakt. En meestal ga je dan fases van rouwen in en kunnen je gevoelens heel veel kanten uitgaan. Van ontkenning van het gebeurde tot boos worden. | ||||
Isegrim | vrijdag 3 april 2015 @ 13:52 | |||
Leuk bedacht, maar dat hoeft allemaal helemaal niet zo te zijn. Ik zou ook echt niet weten waarom je ineens niet meer van je kind zou houden als er zoiets gebeurt. | ||||
Apekoek | vrijdag 3 april 2015 @ 13:54 | |||
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem... | ||||
CherryOnTop | vrijdag 3 april 2015 @ 13:59 | |||
Kwaad zijn snap ik, maar je kind ''uitspugen" om iets dat hij iets deed terwijl hij ziek in zijn hoofd was? |