SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Diverse links:
Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system
Technische informatie:
Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa
1
2
3
4Tijd Positie Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G
Eerste Berichtgeving 24-03-15:
-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
Update 27-03-15:
-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.
Update 26-03-15:
-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.
-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.
-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).
-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.
-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.
-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.
-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.
Update 25-03-15:
-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.
Update 24-03-15:
-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
YouTubes:
[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 31-03-2015 10:14:55 ]
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.
Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van..
Ach, dat blijf je altijd houden. Mensen zijn vrij achterlijk over het algemeen, en hebben allerlei waanbeelden over de macht van regeringen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.
Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van..
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.
Haha.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"
Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.
Beetje als dit zeg maar, maar dan iets grotere schaal:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"
Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?
Freedom of speech geldt ook voor dit soort onderwerpen. Hoe controversieel het vaak ook is.
Daar heb je gelijk ik. Ken de inhoud van de bewuste topics niet om het te beoordelen. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:53 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.
Op die manier kun je overal wel een BNW-topic over openen, maar het neemt de toch al niet zo hoge geloofwaardigheid van dat subforum weg als je alles maar als false flag gaat bestempelen.
Ik denk wel dat een BNW-topic open blijft als er genoeg voer is voor discussie met een onderbouwde OP.
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan.....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:57 schreef Toeps het volgende:
De logica ook van die conspiracy-mensen:
[..]
[ afbeelding ]
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan.....
800 kilometer per uur op zeeniveau is inderdaad niet mogelijk, dat breekt het toestel simpelweg in stukjes door de krachten die erop staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.
Hoge snelheden van .8 mach (800 km/pu) vliegt men niet op zeeniveau vanwege de "drag" die dat oplevert door de samenstelling van de lucht. Toestel is daar niet op gebouwd. Op grotere hoogte is de lucht ijler (dunner) en dus kan men met hogere snelheid vliegen (flight level. De overgang van sealevel naar flightlevel heet transition altitude, voor zover ik heb begrepen).
Dan lijkt het er toch op als we dit vergelijken met de ground speed data van flightradar in de OP dat de co-piloot bewust het toestel onder deze limiet heeft gehouden (Het toestel remt nog af voor de crash) om het heel te houden en zo op zijn uitgekozen plek te crashenquote:Dive Speeds: MD/VD = M0.89/381kts (705 km/h)
Maximum Operating Speeds: MMO/VMO = M0.82/350kts. (648 km/h)
Expedite Descent (as on FCU, if available) M0.8/340kts (630 km/h)
Niet in dit topic.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.quote:
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
Dat zou zeer waarschijnlijk toch snel veranderen in een zinloos topic waar aluhoedjes en niet-aluhoedjes tegen elkaar lopen te schelden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerdquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
Ja maar er was hier gisteren de vraag of die toon überhaupt wel geregistreerd was op de CVR.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:19 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerd
Heel expliciet inderdaad. Nog niet eerder gehoord/gelezen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
twitter:PzFeed twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 20:42:49BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN reageer retweet
Wouw. Iemand die het gefilmd heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:PzFeed twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 20:42:49BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN reageer retweet
Zou je 't willen zien?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:51 schreef agter het volgende:
BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN
Lijkt me wel dat dat onderdeel van het onderzoek is. Ik hoef het niet te horen, het relaas lezen vind ik al voldoende naargeestig. Wat een horror, die laatste minuten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
Wow.![]()
Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)?
Zeker. Nieuwsgierigheid overwint altijd bij mij, bij dat soort filmpjes.quote:
Die eigenschap heb ik helaas ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zeker. Nieuwsgierigheid overwint altijd bij mij, bij dat soort filmpjes.
Oef. Moeilijke vraag. Wsl wel.quote:
Het zal wel weer lekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Wat mij betreft worden zulke filmpjes nooit openbaar.
Ja, bij elk groot drama gaat daar de vlag uitquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef 11en30 het volgende:
Bild en ParisMatch doen het goed qua scoops in dit drama.
Ze zullen wel SD bedoelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:31 schreef 11en30 het volgende:
De video zou volgens CNN op een SIM kaart gevonden zijn?
Hier op FOK! ook. Ramptopics lopen goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:29 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, bij elk groot drama gaat daar de vlag uit
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dan bedoelen ze misschien ook wel neusverkouden ipv suicidaal.
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.quote:Ook werd vandaag bekend dat de vliegschool van Lufthansa waar de Duitser Andreas Lubitz les kreeg, afwist van de depressies waaraan de latere copiloot van Germanwings had geleden. Dat blijkt uit een e-mail uit 2009 van Lubitz aan de school.
Die e-mail stuurde hij voordat hij zijn tijdelijk gestaakt opleiding hervatte. Hij lichtte de school daarin in over de afgelopen 'zware depressieve periode' die hij had doorgemaakt. Lufthansa, moederbedrijf van Germanwings, maakte dat vandaag bekend.
Oh.. fijn hé... er kunnen koppen gaan rollen..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:37 schreef eight het volgende:
Overigens vind ik dit het meest schokkende nieuws van vandaag :
[..]
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.
koppen hebben al gerold...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oh.. fijn hé... er kunnen koppen gaan rollen..![]()
En dan is Lufthansa nog een degelijke maatschappij. MH370 zelfde verhaal? En wat komt er dit jaar nog allemaal naar beneden? Als ze maar niet op mijn zolder vallen!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:37 schreef eight het volgende:
Overigens vind ik dit het meest schokkende nieuws van vandaag :
[..]
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.
Ja, dit had ik ook nooit verwacht van LH.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En dan is Lufthansa nog een degelijke maatschappij. MH370 zelfde verhaal? En wat komt er dit jaar nog allemaal naar beneden? Als ze maar niet op mijn zolder vallen!
Volgens NOS: Hoewel het vliegtuig in veel stukken uiteen werd gereten, werd de geheugenkaart ongeschonden gevonden door bergingswerkers. Een van hen speelde de beelden door naar de bladen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
Wow.![]()
Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)?
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.quote:
Ik hoop ook niet dat ze nog online komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen. Als er nu onder piloten een schaarste was dan zou je het kunnen overwegen, maar nu..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Nee, maar dat beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.
Nee klopt. Ik vind ook niet dat zo iemand niet meer mag werken in deze branch. Maar hem uit het oog verliezen is absoluut een kwalijke zaak. LH heeft dat kennelijk wel gedaan en dat maakt LH mede-verantwoordelijk voor wat er is gebeurd.quote:
Uh.. het is een psychische ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef eight het volgende:
[..]
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Of hij was weer ziekquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Nee, 2 in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.
Daarom is het maar goed ook dat we niet alles van elkaar weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").
Mocht ik van te voren weten dat een piloot jaren struggled en zelfs in een kliniek heeft gezeten zou ik serieus niet instappen.
Onverantwoord dit.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilotquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik hou het op 3 binnen de afgelopen 1,5 jaar en snel stijgende trend.
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Verlicht ons.. Hebben we hier ook weer te maken met vicsims?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef 11en30 het volgende:
Geloven we het bericht dat alle menselijke resten inmiddels geborgen zijn? 150 Pax in blokjes of puree binnen een week gesorteerd en alles netjes in de vriezer?
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:31 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.
Ja, wellicht dat het aantal incidenten hierdoor niet zal afnemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.
2001: AAL11quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilot
2 in de afgelopen 10 jaar.
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:
AD:
"Passagiers huilen."
http://m.ad.nl/ad/m/nl/3(...)avigationItemId=5585
De slachtoffers ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef eight het volgende:
[..]
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
Dat waren ook piloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Kregen die boeven iig niet betaald voor hun massamoord.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk. 9/11 was langer dan 10 jaar terug en bovendien ging dat om een kaping, niet om een suïcidale piloot op een reguliere lijnvlucht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
2013: TM470
2014: MH370
2015: 4U9525
2003-2012: +8 pilot suicides met weinig of geen passagiers
Ik twijfel er niet aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk.
Oke Henkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.![]()
Heel scherp.quote:
Pak het vliegtuig en lazer op!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel scherp.
En het betrof in al die gevallen vliegtuigen en ik bedenk me net, laat mijn zoontje gisteren in de woonkamer een vliegtuig gecrasht te hebben.. Mijn neukende God, wat nu?!?
En als een passagier zelfmoord pleegt op bijv het toilet. Telt die vlucht dan ook mee?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.
Dat beeld fade eruit? Zou er geknipt zijn?quote:
Nvm.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
De bladen laten op hun site geen beelden van de video zien. De video duurt enkele seconden en laat zien wat er de laatste momenten aan boord gebeurt. De digitale video werd op de rampplek gevonden door iemand rond het onderzoek op die plek.
Er zijn op de beelden volgens de kranten geen personen te zien. Wel is de paniek van de passagiers te horen. In verschillende talen zou er 'My God' worden geroepen. Er zijn ook metalen bonken te horen, mogelijk van de piloot die de cockpitdeur probeert te forceren met een zwaar voorwerp. Net voor het einde van de video wordt het toestel heen en weer geslingerd, het lijkt op dat moment een berg te raken. Passagiers huilen. Vervolgens gaat het beeld op zwart.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)crasht-toestel.dhtml
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat geen A320.
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:35 schreef OEM het volgende:
[..]
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)
Ja dit, kan ook gewoon rommelig met 'n foon gefilmd zijn bij bijv opstijgen met slecht weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud.![]()
Nooit in een airbus gezeten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud.![]()
'kee, bij het boarden is het duidelijk 3+3, dus dat kan wel. Daarna wordt het idd wel een beetje dubieus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.
twitter:mashable twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 22:46:05French officials tell @NBCNews: "The video claim by @ParisMatch is false. It is a fake. There is no such video." http://t.co/xdxuQhKDUP reageer retweet
ik laat hem lekker staanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:43 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:18 schreef Injetta het volgende:
Echt gruwelijk die arme mensen... Gewoon zien dat je neerstort en niks kunnen doen.
En de nabestaanden die moeten dealen hiermee.....
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:
En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.
Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.
Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
Oké, Truus.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?
En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?
Ik vraag het me oprecht af.
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, dat filmpje is dus niet echt..
Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht?
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht?
Doe je geen gekke dingen?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef OEM het volgende:
[..]
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?
Reden: omdat iedereen een aandachtshoer is, zowel prive als professioneel.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen?
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentiequote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?
Grapjas?
Geen idee.
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?
Grapjas?
Geen idee.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.
En dan die ParisMatch krijgen dus een mailtje, waarvoor ze wrs betalen, en nemen dan aan dat dat om een filmpje uit het vliegtuig gaat? Of zonder betalen misschien, omdat-ie een soort wat? klokkenluider wil zijn? Omdat dit de eerste bevindingen van die aanklager Robin weerspreekt?
En als het echt is dan zit er dus iemand bij het onderzoek die dat filmpje gauw even kopieert en bedenkt dat-ie dara dan geld voor kan vragen via ParisMatch.
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentieVideo staat ergens op Youtube.
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.
Hun eigen schuld dus van ParisMatch.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien.
Eerlijk gezegd vind ik wat hier gebeurd is een betere dood dan sterven aan alzheimer, zoals mijn moeder is overkomen. Die heeft de laatste anderhalf jaar psychisch verschrikkelijk geleden. Kiezen mag je niet,* en er zijn vrijwel altijd ergere doden te bedenken.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Er kunnen best SD kaartjes heel zijn gebleven en ik kan me zo voorstellen dat als een captain is buiten gesloten en op de cockpitdeur begint te bonken dat er in ieder geval wat van die scholieren hun camera pakken. De jeugd is daarmee vastgegroeid en het lijkt mij geen gekke reactie.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:32 schreef D.D.W. het volgende:
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.
Ik noem je niks van dat maar je hebt natuurlijk heel makkelijk praten nu.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.
Juist als nabestaande zou ik zeggen 'dood is dood'. Het is een door iemand anders gekozen dood. Op de schaal van niemand gunnen misschien wel 99 op de 100. Maakt het onnodig emotioneel lijden het dan nog een slag erger voor de nabestaande? Ik weet het niet.
Dan heb je tenslotte nog de buitenstaander. Hoe veel mensen ineens emotioneel betrokken zijn bij mensen die ze niet kennen. Natuurlijk is het vreselijk (ik val in herhaling), maar buiten een soort van boosheid kun je hier toch geen verdriet over voelen? Afgelopen zomer was het respect van het land voor de slachtoffers en nabestaanden van MH17 grandioos, de boosheid meer dan terecht maar dan nog kan ik er niet bij dat mensen die er zelf op geen enkele wijze bij betrokken waren compleet emotioneel van slag zijn omdat ze zich 'kunnen inleven in de ander'.
Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee.
Het gebeurt elk jaar wel een keer dat de piloot besluit het vliegtuig te crashen. Tot nu toe was dat alleen meestal in Afrika of Azië en dan kan het ons minder schelen.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Geen paniek mensen, dit gebeurt zoooooo weinig. Geen maatregelen nodig.
ik denk niet dat hij dat laatste bedoelde, meer de extra emotionele lading te weten dat men heel erg moet hebben geleden die 8 minuten en of dat significant uitmaakt op de dood zelf... natuurlijk is het niet leuk te weten hoe iemands laatste minuten zijn geweest, maar het resultaat is hetzelfde, men is dood, ook als ze niet hadden geweten wat zich in de cockpit had afgespeeldquote:Op woensdag 1 april 2015 09:18 schreef Injetta het volgende:
Je kind gaat op schoolreisje naar Barcelona. Spannend. Je kijkt uit naar de opgewonden verhalen als je kind weer thuis is.
Je maakt je klaar om je kind op te halen van het vliegveld. Je gaat haar straks zien. En dan... Over en uit. Je kind is ergens in Frankrijk uit elkaar gespat. Ze heeft minstens 8 minuten in doodsangst verkeerd. Geschreeuwd... Je zult haar nooit meer zien. Er is niks meer van haar over.
Misschien dat je over een hele lange tijd denkt. Gelukkig waren het maar 8 minuten en ze heeft geen pijn gehad of hoeven lijden.
Maar.... Nu overheerst er de pijn, de gedachten aan jouw kind in doodsangst, aan haar lichaam waar niks meer van over is.
Hoezo moet je meteen denken: dood is dood? Schouders ophalen en meteen doorgaan met je leven?
De nabestaanden hebben levenslang die beelden op hun netvlies.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij dat laatste bedoelde, meer de extra emotionele lading te weten dat men heel erg moet hebben geleden die 8 minuten en of dat significant uitmaakt op de dood zelf... natuurlijk is het niet leuk te weten hoe iemands laatste minuten zijn geweest, maar het resultaat is hetzelfde, men is dood, ook als ze niet hadden geweten wat zich in de cockpit had afgespeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |