abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 26 maart 2015 @ 09:15:00 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151047179

quote:
UTRECHT - Zelf afval verspreiden in een park, zodat het even later opgeruimd kan worden tijdens een maatschappelijke opruimactie. Dat is wat een aantal medewerkers van de gemeente woensdagochtend deed in de Voorveldse Polder. Tot grote schrik van Erwin van Selm.

Van Selm woont aan de rand van het park en zag 's ochtends opeens een gemeentewagentje verschijnen. Tot zijn verbazing stapten de gemeentemedewerkers uit om vervolgens allerlei afval rond te strooien.

Hij sprong op zijn scooter en reed naar de mannen toe. Ze vertelden hem dat ze het vuil aan het verspreiden waren vanwege een opruimactie. Een dik uur later kwamen inderdaad twee touringcars vol medewerkers van bierbrouwer AB InBev aan.

In het kader van het zogeheten maatschappelijk ondernemen zouden ze de Voorveldse Polder van al het zwerfvuil ontdoen. En dus gingen ze, voorzien van een hesje, zakken en knijpers, aan de slag. AB InBev was niet op de hoogte van de actie van de gemeente en voelt zich belazerd.

Wim Horst, parkcoördinator bij de gemeente Utrecht, was niet op de hoogte van de actie van zijn collega's. "Ik heb begrepen dat in een over-enthousiaste bui wat extra vuilnis in een rand om het park gelegd is, maar dat lijkt mij niet helemaal te bedoeling. Het is fijn dat het schoongemaakt is, maar het is niet de bedoeling dat het neergegooid wordt voor mensen om op te ruimen."

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1295058/

quote:
UTRECHT - Raadsleden reageren geschokt op het nieuws dat medewerkers van de gemeente Utrecht woensdag afval hebben gedumpt in de Voorveldse Polder. De ambtenaren deden dit zodat deelnemers aan een maatschappelijke opruimactie het even later op konden ruimen.

"Ik dacht 'dit kan niet waar zijn'", zegt een verbijsterde Monique Bollen van GroenLinks. "En het lijkt me ook echt oprecht niet leuk voor die mensen die komen opruimen. Als je naderhand hoort dat het daar neergelegd is...' Er zijn voldoende plekken in Utrecht waar ze afval dat er al langer lag konden opruimen."

Ook Maarten van Ooijen van de ChristenUnie is verbijsterd. Hij snapt niet dat de gemeente dit doet en tegelijkertijd campagne voert tegen zwerfafval op straat. "De gemeente Utrecht draait die campagne zo in één keer de nek om. Want de bereidheid om afval netjes in de prullenbak te gooien die daalt natuurlijk tot onder het vriespunt door zo'n actie van die ambtenaren."

BELAZERD
De expres neergegooide troep zou in het kader van een teambuildingsactie worden opgeruimd door medewerkers van AB InBev, een bedrijf dat bier brouwt. Zij voelen zich enorm belazerd en wisten niet dat de rotzooi speciaal voor hen was neergelegd, zegt woordvoerder Kim Vogten. "Wij zijn allemaal erg geschrokken van het nieuws dat er voorafgaand aan onze actie zwerfvuil in het park verspreid is. Hier waren wij absoluut niet van op de hoogte en wij zouden daar ook nooit aan meewerken."

Een woordvoerder van de gemeente zegt dat het allemaal niet zo slecht is bedoeld. "Het is een overijverige medewerker geweest die dacht: 'Als er straks mensen komen opruimen, moet er wel wat op te ruimen zijn'. "De medewerker heeft het zelf bedacht, het was geen opdracht van de gemeente. Het is niet helemaal oké, maar niet slecht bedoeld. Het was dom en het verdient geen schoonheidsprijs. De medewerker is hierop aangesproken door zijn leidinggevende."

De bizarre actie van de ambtenaren werd vastgelegd door een oplettende buurtbewoner. Hij filmde hen en stapte met de beelden naar RTV Utrecht.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ende-ambtenaren.html

FILMPJE: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1295058/

[ Bericht 1% gewijzigd door Paul op 26-03-2015 09:22:12 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:17:23 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151047240
HAHAHAHA :D
Wat een onzin weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_151047250
Geweldig _O_ _O-
pi_151047451
Nederland.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_151047454
Hoe kom je erop _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:30:24 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151047502
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:27 schreef KaBuf het volgende:
Hoe kom je erop _O-
pi_151047612
Geweldig _O-
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_151047805
Ambtenaren die initiatief tonen, gelijk afkappen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:44:18 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151047826
Ambtenaren ^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151047934
ik mag toch hopen dat die ambtenaar ook nog een boete tegenmoet kan zien
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:49:58 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_151047987
Leuke practical joke van die ambtenaar ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:50:00 #12
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_151047988
Ambtenaar logica _O-
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_151048389
:N
pi_151048672
Doet me denken aan het "teamuitje" van die bezorgboer, dat ze in kader van teambuilding hun eigen bussen moesten wassen. Iemand die dat bericht nog kan vinden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151048739
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Water naar de zee ole ole *O* *O* *O* *O*

:') :') :') :') |:( |:( |:( |:(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:18:58 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_151048812
Mwhahaha, welkom in Nederland. :') Dit soort dingen verzin je niet.
pi_151049270
ambtenaren, kwaadaardige kanker van de samenleving
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:43:41 #18
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151049393
En zie hoe de verantwoordelijkheid doorgeschoven wordt tot een soloactie van een "medewerker" (lees participatie uitkerings-trekker), ja vast. :N
Eerst een opdracht krijgen van je leidinggevende om dit te doen en daarna op je donder krijgen dat je het gedaan hebt, typisch nederlandse overheid.
There is only one religion
pi_151049843
Dit is toch hopelijk een artikel van 'de Speld', toch?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_151050083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:38 schreef hans1985 het volgende:
ambtenaren, kwaadaardige kanker van de samenleving
Doe even normaal. Het grootste deel van de ambtenaren doet gewoon nuttig werk.
pi_151050428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Doe even normaal. Het grootste deel van de ambtenaren doet gewoon nuttig werk.
ambtenaren zijn mensen die in het bedrijfsleven geen kans hebben.
Ze zijn dom, inefficient en verschaffen alleen zichzelf werk.
wat zei met 3 man doen kan een normale werknemer in zijn eentje.

en erge is dat ze door hun achtelijke gedoe de normale economie belemmeren.
dus het is gewoon kanker van de samenleving.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:24:30 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151050451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dat iemand die op de uni gezeten heeft zulke bekrompen dingen kan zeggen. Wauw.
pi_151050893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat iemand die op de uni gezeten heeft zulke bekrompen dingen kan zeggen. Wauw.
en nog jaar bestuurskunde gedaan.
En dat is niet bekrompen maar de werkelijkheid.
ik heb mails en conversaties met de gemeente dat je haast gaat huilen van zoveel domheid.

Wil heel graag in nederland verder bouwen. Ik zou zelfs binnen paar jaar paar man in dienst kunnen nemen. Maar alleen al door het gezeik met ambtenaren overweeg ik weer in dld te gaan bouwen.
(bouwvergunning kost 180 euro en binnen 2 a 3 weken geregeld met 1 simpele bouwtekening en constructie berekening)
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:42:33 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_151050942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

en nog jaar bestuurskunde gedaan.
En dat is niet bekrompen maar de werkelijkheid.
ik heb mails en conversaties met de gemeente dat je haast gaat huilen van zoveel domheid.

Wil heel graag in nederland verder bouwen. Ik zou zelfs binnen paar jaar paar man in dienst kunnen nemen. Maar alleen al door het gezeik met ambtenaren overweeg ik weer in dld te gaan bouwen.
(bouwvergunning kost 180 euro en binnen 2 a 3 weken geregeld met 1 simpele bouwtekening en constructie berekening)
Nee precies, dan zijn alle ambtenaren kut.

Echt, kortzichtigheid ten top.
pi_151051070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Aah daar hebben we er weer zo eentje die de echte wereld nog nooit van dichtbij heeft gezien en daarom alles wat hij niet kent met kanker gaat vergelijken.
Even een realitycheck artsen en verpleegkundigen in academische ziekenhuizen, leraren op openbare scholen, vuilnismannen, rechters, politieagenten en militairen zijn allemaal ambtenaar en in jou ogen de kanker van de samenleving.
Begin je het al te snappen, of blijf je gewoon nabrullen wat je dronken oom op een familiefeestje je ooit heeft verteld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')