abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151246991
-edit- waarschijnlijk fake.

[ Bericht 96% gewijzigd door Ketchupcurry op 31-03-2015 23:43:42 ]
pi_151247087
Ik had wel meer berichten hier verwacht over "bekeerde co-piloot"
pi_151247166
quote:
Dat beeld fade eruit? Zou er geknipt zijn?
pi_151247167
De bladen laten op hun site geen beelden van de video zien. De video duurt enkele seconden en laat zien wat er de laatste momenten aan boord gebeurt. De digitale video werd op de rampplek gevonden door iemand rond het onderzoek op die plek.

Er zijn op de beelden volgens de kranten geen personen te zien. Wel is de paniek van de passagiers te horen. In verschillende talen zou er 'My God' worden geroepen. Er zijn ook metalen bonken te horen, mogelijk van de piloot die de cockpitdeur probeert te forceren met een zwaar voorwerp. Net voor het einde van de video wordt het toestel heen en weer geslingerd, het lijkt op dat moment een berg te raken. Passagiers huilen. Vervolgens gaat het beeld op zwart.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)crasht-toestel.dhtml
pi_151247204
Vreemd dat de Duitse media alle info overnemen van de New York Times.
pi_151247213
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
De bladen laten op hun site geen beelden van de video zien. De video duurt enkele seconden en laat zien wat er de laatste momenten aan boord gebeurt. De digitale video werd op de rampplek gevonden door iemand rond het onderzoek op die plek.

Er zijn op de beelden volgens de kranten geen personen te zien. Wel is de paniek van de passagiers te horen. In verschillende talen zou er 'My God' worden geroepen. Er zijn ook metalen bonken te horen, mogelijk van de piloot die de cockpitdeur probeert te forceren met een zwaar voorwerp. Net voor het einde van de video wordt het toestel heen en weer geslingerd, het lijkt op dat moment een berg te raken. Passagiers huilen. Vervolgens gaat het beeld op zwart.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)crasht-toestel.dhtml
Nvm.
pi_151247401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:23 schreef Ketchupcurry het volgende:
Beelden (vanaf 00:30)
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud. :')
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:35:28 #110
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151247557
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Lijkt mij fake, volgens mij is dat geen A320.
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)
pi_151247712
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:35 schreef OEM het volgende:

[..]

De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus. :P
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:40:34 #112
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151247743
quote:

[..]

Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud. :')
Ja dit, kan ook gewoon rommelig met 'n foon gefilmd zijn bij bijv opstijgen met slecht weer. :')
Hallon!
pi_151247784
quote:

[..]

Nooit in een airbus gezeten.
Ik denk een soort schot te zien die het voorste deel van de cabine deels afsluit van het achterste deel. Heeft een airbus dat?
Verder hoor ik ook geen gebonk.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:42:05 #114
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151247799
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus. :P
'kee, bij het boarden is het duidelijk 3+3, dus dat kan wel. Daarna wordt het idd wel een beetje dubieus.
pi_151247842
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.
pi_151247886
mashable twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 22:46:05 French officials tell @NBCNews: "The video claim by @ParisMatch is false. It is a fake. There is no such video." http://t.co/xdxuQhKDUP reageer retweet
pi_151247934
Telegraaf heeft al een grote zwart/witte kop met daaronder die video op hun site. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 23:46:03 ]
pi_151247995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:43 schreef Ketchupcurry het volgende:

[..]

Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.
ik laat hem lekker staan :{w
  woensdag 1 april 2015 @ 00:03:43 #119
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151248387
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:18 schreef Injetta het volgende:
Echt gruwelijk die arme mensen... Gewoon zien dat je neerstort en niks kunnen doen.
En de nabestaanden die moeten dealen hiermee.....
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?

En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?

Ik vraag het me oprecht af.
pi_151248480
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:
En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.

Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
pi_151248546
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:

[..]

De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.

Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
pi_151248568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:

[..]

pi_151248570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
Oké, Truus.
pi_151248606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?

Ik vraag het me oprecht af.
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.

Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
pi_151248652
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:

[..]

Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.

Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen? :+
pi_151248686
Maar goed, dat filmpje is dus niet echt. :{.
Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht?
I´m back.
pi_151248740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, dat filmpje is dus niet echt. :{.
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?

Grapjas?

Geen idee.
  woensdag 1 april 2015 @ 00:22:44 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151248748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?

Reden: omdat iedereen een aandachtshoer is, zowel prive als professioneel.
pi_151248789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef OEM het volgende:

[..]

In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?

Reden: omdat iedereen een aandachtshoer is, zowel prive als professioneel.
Doe je geen gekke dingen? }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 00:24:58 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 00:25:30 #130
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151248806
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen? :+
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.

Juist als nabestaande zou ik zeggen 'dood is dood'. Het is een door iemand anders gekozen dood. Op de schaal van niemand gunnen misschien wel 99 op de 100. Maakt het onnodig emotioneel lijden het dan nog een slag erger voor de nabestaande? Ik weet het niet.

Dan heb je tenslotte nog de buitenstaander. Hoe veel mensen ineens emotioneel betrokken zijn bij mensen die ze niet kennen. Natuurlijk is het vreselijk (ik val in herhaling), maar buiten een soort van boosheid kun je hier toch geen verdriet over voelen? Afgelopen zomer was het respect van het land voor de slachtoffers en nabestaanden van MH17 grandioos, de boosheid meer dan terecht maar dan nog kan ik er niet bij dat mensen die er zelf op geen enkele wijze bij betrokken waren compleet emotioneel van slag zijn omdat ze zich 'kunnen inleven in de ander'.

Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee.
pi_151248810
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

;( X 100
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151248814
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Grapjas?

Geen idee.
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentie :') Video staat ergens op Youtube.
Why stay small, if you can grow big..
pi_151248819
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Grapjas?

Geen idee.
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.

En dan die ParisMatch krijgen dus een mailtje, waarvoor ze wrs betalen, en nemen dan aan dat dat om een filmpje uit het vliegtuig gaat? Of zonder betalen misschien, omdat-ie een soort wat? klokkenluider wil zijn? Omdat dit de eerste bevindingen van die aanklager Robin weerspreekt?

En als het echt is dan zit er dus iemand bij het onderzoek die dat filmpje gauw even kopieert en bedenkt dat-ie daar dan geld voor kan vragen via ParisMatch?
I´m back.
pi_151248827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.

En dan die ParisMatch krijgen dus een mailtje, waarvoor ze wrs betalen, en nemen dan aan dat dat om een filmpje uit het vliegtuig gaat? Of zonder betalen misschien, omdat-ie een soort wat? klokkenluider wil zijn? Omdat dit de eerste bevindingen van die aanklager Robin weerspreekt?

En als het echt is dan zit er dus iemand bij het onderzoek die dat filmpje gauw even kopieert en bedenkt dat-ie dara dan geld voor kan vragen via ParisMatch.
pi_151248858
quote:
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.

Is het zogenaamde filmpje hieruit gehaald?
I´m back.
pi_151248872
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.
:')
pi_151248914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentie :') Video staat ergens op Youtube.
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien. :')
pi_151248915
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')
Ik zie het op youtube nu meerdere van dergelijke turbulentie filmpjes...
I´m back.
pi_151248923
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.

Het France om neem ik sowieso niet serieus. Best lang niks vertellen (alleen omdat een onderzoeker de NY times benaderde). Gevolgd met bullshit dat de passagiers pas op het allerlaatste moment doorhadden met wat er aan de hand was :')
pi_151248949
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien. :')
Hun eigen schuld dus van ParisMatch.
Te graag willen scoren.
De concurrentie is ook moordend.
I´m back.
pi_151248959
Ernstig wel eigenlijk, dat Bild een betrouwbaardere bron is dan het OM. Maar het is wel zo.
pi_151250773
Stel, er is een leven na de dood en al die zielen stijgen na het neerstorten op naar het hiernamaals, ik vraag me af wat ze dan zullen zeggen als ze Andreas zien .. iets van 'godverdomme kutjong :r ' of zo ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151250955
quote:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik wat hier gebeurd is een betere dood dan sterven aan alzheimer, zoals mijn moeder is overkomen. Die heeft de laatste anderhalf jaar psychisch verschrikkelijk geleden. Kiezen mag je niet,* en er zijn vrijwel altijd ergere doden te bedenken.

*tenzij je zelfmoord pleegt :X

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 06:00:03 ]
pi_151251645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:32 schreef D.D.W. het volgende:
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.
Er kunnen best SD kaartjes heel zijn gebleven en ik kan me zo voorstellen dat als een captain is buiten gesloten en op de cockpitdeur begint te bonken dat er in ieder geval wat van die scholieren hun camera pakken. De jeugd is daarmee vastgegroeid en het lijkt mij geen gekke reactie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 april 2015 @ 08:58:36 #145
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151252377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.

Juist als nabestaande zou ik zeggen 'dood is dood'. Het is een door iemand anders gekozen dood. Op de schaal van niemand gunnen misschien wel 99 op de 100. Maakt het onnodig emotioneel lijden het dan nog een slag erger voor de nabestaande? Ik weet het niet.

Dan heb je tenslotte nog de buitenstaander. Hoe veel mensen ineens emotioneel betrokken zijn bij mensen die ze niet kennen. Natuurlijk is het vreselijk (ik val in herhaling), maar buiten een soort van boosheid kun je hier toch geen verdriet over voelen? Afgelopen zomer was het respect van het land voor de slachtoffers en nabestaanden van MH17 grandioos, de boosheid meer dan terecht maar dan nog kan ik er niet bij dat mensen die er zelf op geen enkele wijze bij betrokken waren compleet emotioneel van slag zijn omdat ze zich 'kunnen inleven in de ander'.

Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee.
Ik noem je niks van dat maar je hebt natuurlijk heel makkelijk praten nu.
pi_151252765
Je kind gaat op schoolreisje naar Barcelona. Spannend. Je kijkt uit naar de opgewonden verhalen als je kind weer thuis is.
Je maakt je klaar om je kind op te halen van het vliegveld. Je gaat haar straks zien. En dan... Over en uit. Je kind is ergens in Frankrijk uit elkaar gespat. Ze heeft minstens 8 minuten in doodsangst verkeerd. Geschreeuwd... Je zult haar nooit meer zien. Er is niks meer van haar over.
Misschien dat je over een hele lange tijd denkt. Gelukkig waren het maar 8 minuten en ze heeft geen pijn gehad of hoeven lijden.
Maar.... Nu overheerst er de pijn, de gedachten aan jouw kind in doodsangst, aan haar lichaam waar niks meer van over is.

Hoezo moet je meteen denken: dood is dood? Schouders ophalen en meteen doorgaan met je leven?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_151253020
Geen paniek mensen, dit gebeurt zoooooo weinig. Geen maatregelen nodig.
  woensdag 1 april 2015 @ 09:35:10 #148
12221 Tijn