SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Diverse links:
Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system
Technische informatie:
Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa
1
2
3
4Tijd Positie Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G
Eerste Berichtgeving 24-03-15:
-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
Update 27-03-15:
-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.
Update 26-03-15:
-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.
-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.
-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).
-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.
-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.
-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.
-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.
Update 25-03-15:
-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.
Update 24-03-15:
-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
YouTubes:
[ Bericht 1% gewijzigd door Physsic op 31-03-2015 10:14:55 ]
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.
Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van..
Ach, dat blijf je altijd houden. Mensen zijn vrij achterlijk over het algemeen, en hebben allerlei waanbeelden over de macht van regeringen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:12 schreef Physsic het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die altijd vraagtekens zetten bij de echtheid van dergelijke rampen, zoals dat de CIA achter de aanslag op Charlie Hebdo zat etc.
Maar dit gaat wel heel erg ver.
Je zou bijna hopen dat er de volgende keer iemand van..
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er zijn geen rokende brokstukken en er zijn geen verkoolde lichamen en lichaamsdelen. Geen bagage en geen knuffels. Men heeft geleerd van Vlucht MH-17, blijkbaar. Er kan van alles en nog wat aan de hand zijn, maar er is daar in de Alpen géén vliegtuig met 150 mensen aan boord tegen een bergwand te pletter geslagen. Punt.
Haha.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"
Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
tsja. het is een achterlijke reflex die die mensen zegt dat iets niet kan gebeuren. Ook al slaat het nergens op. Verbaas me trouwens wel, in positieve zin, dat er nog geen topic op BNW over geopend is.
Beetje als dit zeg maar, maar dan iets grotere schaal:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hun argumentatie is wel waterdicht hoor:
"Who would purposely drive an airplane into a mountain, even if this could be done?"
Ja jongens hadden jullie daar al over nagedacht? Alsof iemand zo maar dit doet. Het is veel logischer dat de zionistische regeringen van Frankrijk en Duitsland expres brokstukken verspreiden om ons in de war te brengen!!
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Er waren zelfs twee topics, maar die waren (terecht) gesloten.
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?
Freedom of speech geldt ook voor dit soort onderwerpen. Hoe controversieel het vaak ook is.
Daar heb je gelijk ik. Ken de inhoud van de bewuste topics niet om het te beoordelen. Boeit me verder ook niet zo eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:53 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Oh, van mij hoeven de topics ook niet dicht, als er een normale discussie op gang kan komen. Maar ik snap de mods in dit geval wel. Er was totaal geen onderbouwing en niemand kwam met aanwijzingen. Er was geen zicht op een goede discussie.
Op die manier kun je overal wel een BNW-topic over openen, maar het neemt de toch al niet zo hoge geloofwaardigheid van dat subforum weg als je alles maar als false flag gaat bestempelen.
Ik denk wel dat een BNW-topic open blijft als er genoeg voer is voor discussie met een onderbouwde OP.
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan.....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:57 schreef Toeps het volgende:
De logica ook van die conspiracy-mensen:
[..]
[ afbeelding ]
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toch apart dat die Airbussen (En Boeings ook) uberhaupt van de grond kunnen komen dan.....
800 kilometer per uur op zeeniveau is inderdaad niet mogelijk, dat breekt het toestel simpelweg in stukjes door de krachten die erop staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ergens snap ik wel waar die opmerking van die lui vandaan komt, alleen hij gaat niet op hier.
Hoge snelheden van .8 mach (800 km/pu) vliegt men niet op zeeniveau vanwege de "drag" die dat oplevert door de samenstelling van de lucht. Toestel is daar niet op gebouwd. Op grotere hoogte is de lucht ijler (dunner) en dus kan men met hogere snelheid vliegen (flight level. De overgang van sealevel naar flightlevel heet transition altitude, voor zover ik heb begrepen).
Dan lijkt het er toch op als we dit vergelijken met de ground speed data van flightradar in de OP dat de co-piloot bewust het toestel onder deze limiet heeft gehouden (Het toestel remt nog af voor de crash) om het heel te houden en zo op zijn uitgekozen plek te crashenquote:Dive Speeds: MD/VD = M0.89/381kts (705 km/h)
Maximum Operating Speeds: MMO/VMO = M0.82/350kts. (648 km/h)
Expedite Descent (as on FCU, if available) M0.8/340kts (630 km/h)
Niet in dit topic.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe idioot sommige beweringen of verdenkingen vaak ook zijn, censuur is ook niet de oplossing. Laat mensen lekker zelf weten wat ze van zo'n gebeurtenis denken. Toch?
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.quote:
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
Dat zou zeer waarschijnlijk toch snel veranderen in een zinloos topic waar aluhoedjes en niet-aluhoedjes tegen elkaar lopen te schelden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanleiding om hier een complot achter te zoeken dus ik snap wel dat ze niet zitten te wachten op een topic op basis van wat hersenscheten.
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerdquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
Ja maar er was hier gisteren de vraag of die toon überhaupt wel geregistreerd was op de CVR.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:19 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
En daarna heeft hij de toegang alsnog geweigerd
Heel expliciet inderdaad. Nog niet eerder gehoord/gelezen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Tourniquet het volgende:
In deze reconstructie van de NOS wordt wel expliciet gezegd dat in de cockpit de toon hoorbaar was van het openen van de deur via de noodprocedure: http://nos.nl/video/20275(...)ldreconstructie.html
twitter:PzFeed twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 20:42:49BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN reageer retweet
Wouw. Iemand die het gefilmd heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:PzFeed twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 20:42:49BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN reageer retweet
Zou je 't willen zien?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:51 schreef agter het volgende:
BREAKING NEWS: Cell phone video found at Germanwings crash site shows screaming passengers as plane goes down - CNN
Lijkt me wel dat dat onderdeel van het onderzoek is. Ik hoef het niet te horen, het relaas lezen vind ik al voldoende naargeestig. Wat een horror, die laatste minuten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
Wow.![]()
Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)?
Zeker. Nieuwsgierigheid overwint altijd bij mij, bij dat soort filmpjes.quote:
Die eigenschap heb ik helaas ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zeker. Nieuwsgierigheid overwint altijd bij mij, bij dat soort filmpjes.
Oef. Moeilijke vraag. Wsl wel.quote:
Het zal wel weer lekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Wat mij betreft worden zulke filmpjes nooit openbaar.
Ja, bij elk groot drama gaat daar de vlag uitquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef 11en30 het volgende:
Bild en ParisMatch doen het goed qua scoops in dit drama.
Ze zullen wel SD bedoelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:31 schreef 11en30 het volgende:
De video zou volgens CNN op een SIM kaart gevonden zijn?
Hier op FOK! ook. Ramptopics lopen goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:29 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, bij elk groot drama gaat daar de vlag uit
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dan bedoelen ze misschien ook wel neusverkouden ipv suicidaal.
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.quote:Ook werd vandaag bekend dat de vliegschool van Lufthansa waar de Duitser Andreas Lubitz les kreeg, afwist van de depressies waaraan de latere copiloot van Germanwings had geleden. Dat blijkt uit een e-mail uit 2009 van Lubitz aan de school.
Die e-mail stuurde hij voordat hij zijn tijdelijk gestaakt opleiding hervatte. Hij lichtte de school daarin in over de afgelopen 'zware depressieve periode' die hij had doorgemaakt. Lufthansa, moederbedrijf van Germanwings, maakte dat vandaag bekend.
Oh.. fijn hé... er kunnen koppen gaan rollen..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:37 schreef eight het volgende:
Overigens vind ik dit het meest schokkende nieuws van vandaag :
[..]
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.
koppen hebben al gerold...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oh.. fijn hé... er kunnen koppen gaan rollen..![]()
En dan is Lufthansa nog een degelijke maatschappij. MH370 zelfde verhaal? En wat komt er dit jaar nog allemaal naar beneden? Als ze maar niet op mijn zolder vallen!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:37 schreef eight het volgende:
Overigens vind ik dit het meest schokkende nieuws van vandaag :
[..]
Lufthansa was dus overal van op de hoogte en liet willens en wetens een piloot met een psychische verleden een vliegtuig besturen.
Ja, dit had ik ook nooit verwacht van LH.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En dan is Lufthansa nog een degelijke maatschappij. MH370 zelfde verhaal? En wat komt er dit jaar nog allemaal naar beneden? Als ze maar niet op mijn zolder vallen!
Volgens NOS: Hoewel het vliegtuig in veel stukken uiteen werd gereten, werd de geheugenkaart ongeschonden gevonden door bergingswerkers. Een van hen speelde de beelden door naar de bladen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:07 schreef Physsic het volgende:
Wow.![]()
Maar wie zijn die telefoons dan aan het doorzoeken? Hoort dat bij het onderzoek (als verzamelen van bewijs)?
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.quote:
Ik hoop ook niet dat ze nog online komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze staan nergens online dus die vraag is irrelevant.
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen. Als er nu onder piloten een schaarste was dan zou je het kunnen overwegen, maar nu..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef Physsic het volgende:
Ik vind niet dat iemand die jaren geleden een depressie heeft gehad per definitie nooit meer zo'n beroep mag uitvoeren.
Je kan daar ook gewoon van 'genezen', hea.
Nee, maar dat beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar het een beetje monitoren kan geen kwaad. Het is geen griepje. Het is iets dat zegt dat je mentaal kwetsbaar bent en kans op herhaling is derhalve ook niet uitgesloten. Laakbaar feit dit.
Nee klopt. Ik vind ook niet dat zo iemand niet meer mag werken in deze branch. Maar hem uit het oog verliezen is absoluut een kwalijke zaak. LH heeft dat kennelijk wel gedaan en dat maakt LH mede-verantwoordelijk voor wat er is gebeurd.quote:
Uh.. het is een psychische ziekte.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Niet in dit soort beroepen, dat risico kun je niet nemen. En nee, het is niet te genezen. Het is namelijk ook geen ziekte.
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef eight het volgende:
[..]
Dit moet je als luchtvaartmaatschappij niet willen.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uh.. het is een psychische ziekte.
Of hij was weer ziekquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar zijn de psychiaters het lang niet over eens. Hoe je er ook over denkt, deze was iig niet 'genezen'.
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Nee, 2 in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je mist de trend. Minimaal 3 gevallen binnen de afgelopen 1.5 jaar.
Daarom is het maar goed ook dat we niet alles van elkaar weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Een depressie begint met een gemoedstoestand, wat met een beetje pech permanente gevolgen aan je brein bewerkstelligd (het veranderd serieus fysiek, met als consequentie dat je overgevoelig blijft voor "negativiteit").
Mocht ik van te voren weten dat een piloot jaren struggled en zelfs in een kliniek heeft gezeten zou ik serieus niet instappen.
Onverantwoord dit.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilotquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik hou het op 3 binnen de afgelopen 1,5 jaar en snel stijgende trend.
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met slechts 2 gevallen in 10 jaar op duizenden vluchten is er niet echt sprake van een probleem. Bovendien is een depressie lang niet altijd chronisch van aard.
Verlicht ons.. Hebben we hier ook weer te maken met vicsims?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef 11en30 het volgende:
Geloven we het bericht dat alle menselijke resten inmiddels geborgen zijn? 150 Pax in blokjes of puree binnen een week gesorteerd en alles netjes in de vriezer?
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:31 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je kunt kiezen uit duizenden piloten kun je de psychisch bekende gevallen met gemak uitsluiten.
Ja, wellicht dat het aantal incidenten hierdoor niet zal afnemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat dergelijke beroepsgroepen geen hulp of begeleiding meer zoeken. Bovendien is het niet echt een realistische eis omdat depressies en dergelijke vaak maar tijdelijk van aard zijn en dus ook geen invloed op het werk hoeven te hebben. Dat zul je per geval moeten bekijken.
2001: AAL11quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_pilot
2 in de afgelopen 10 jaar.
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:32 schreef Physsic het volgende:
AD:
"Passagiers huilen."
http://m.ad.nl/ad/m/nl/3(...)avigationItemId=5585
De slachtoffers ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef eight het volgende:
[..]
Tering. De nabestaanden krijgen het wel te verduren zeg..
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
Dat waren ook piloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat zijn de vluchten van 9/11. Kun je hier niet echt onder rekenen lijkt me..
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Kregen die boeven iig niet betaald voor hun massamoord.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Die stonden anders niet bepaald op de loonlijst
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk. 9/11 was langer dan 10 jaar terug en bovendien ging dat om een kaping, niet om een suïcidale piloot op een reguliere lijnvlucht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
2011: AAL11
2011: UA175
2011: AAL77
2011: UA93
2013: TM470
2014: MH370
2015: 4U9525
2003-2012: +8 pilot suicides met weinig of geen passagiers
Ik twijfel er niet aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Van de MH370 is de black box niet gevonden dus of dat hier ook onder valt is nog onduidelijk.
Oke Henkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk wel voor de slachtoffers. Dan ben je toch iets minder dood. Of zo.![]()
Heel scherp.quote:
Pak het vliegtuig en lazer op!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel scherp.
En het betrof in al die gevallen vliegtuigen en ik bedenk me net, laat mijn zoontje gisteren in de woonkamer een vliegtuig gecrasht te hebben.. Mijn neukende God, wat nu?!?
En als een passagier zelfmoord pleegt op bijv het toilet. Telt die vlucht dan ook mee?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik rekende ze ook niet mee met mijn 1,5 jaar maar het zijn wel degelijk moord-zelfmoordvluchten in de afgelopen 10 jaar.
Dat beeld fade eruit? Zou er geknipt zijn?quote:
Nvm.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
De bladen laten op hun site geen beelden van de video zien. De video duurt enkele seconden en laat zien wat er de laatste momenten aan boord gebeurt. De digitale video werd op de rampplek gevonden door iemand rond het onderzoek op die plek.
Er zijn op de beelden volgens de kranten geen personen te zien. Wel is de paniek van de passagiers te horen. In verschillende talen zou er 'My God' worden geroepen. Er zijn ook metalen bonken te horen, mogelijk van de piloot die de cockpitdeur probeert te forceren met een zwaar voorwerp. Net voor het einde van de video wordt het toestel heen en weer geslingerd, het lijkt op dat moment een berg te raken. Passagiers huilen. Vervolgens gaat het beeld op zwart.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)crasht-toestel.dhtml
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat geen A320.
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:35 schreef OEM het volgende:
[..]
De verhoudingen zijn redelijk zoek, maar 2 nooduitgangen boven de vleugel = A320 (of A321)
Ja dit, kan ook gewoon rommelig met 'n foon gefilmd zijn bij bijv opstijgen met slecht weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud.![]()
Nooit in een airbus gezeten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij fake, volgens mij is dat niet het interieur van een A320. Video is ook 6 dagen oud.![]()
'kee, bij het boarden is het duidelijk 3+3, dus dat kan wel. Daarna wordt het idd wel een beetje dubieus.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat gedeelte zogenaamd van binnen gefilmd. Dat is een wide-body, je ziet ook schermpjes in de stoelen enz (heeft Germanwings niet). Dat Youtube-kanaal is ook "lichtelijk" dubieus.
twitter:mashable twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 22:46:05French officials tell @NBCNews: "The video claim by @ParisMatch is false. It is a fake. There is no such video." http://t.co/xdxuQhKDUP reageer retweet
ik laat hem lekker staanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:43 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Hmm, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, had de datum van upload ook nog niet gezien, lijkt me inderdaad fake. Zal 'm eruit halen.
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:18 schreef Injetta het volgende:
Echt gruwelijk die arme mensen... Gewoon zien dat je neerstort en niks kunnen doen.
En de nabestaanden die moeten dealen hiermee.....
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:
En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.
Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen het psychisch extra belastend vinden als ze weten dat hun geliefden doodsangsten hebben uitgestaan net voordat ze kwamen te overlijden. Bewust of onbewust zullen ze zich voorstellingen maken van die laatste momenten en zich vragen stellen waar ze nooit meer een antwoord op zullen krijgen.
Niet dat het anders wel meevalt, maar die wetenschap kan het zeker lastiger maken om het te verwerken.
Oké, Truus.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Het is klote dat ze dood zijn door zo'n imbeciel en klote dat ze waarschijnlijk hebben ze geweten dat ze er aan gingen. Zal niet prettig geweest zijn, maar iedereen is dood en er is er dus geen enkele passagier die nog jaren met dit idee moet leven. Waarom is het dan nóg gruwelijker?
En waarom zou het verschil maken voor de nabestaanden? Zou het echt zo veel makkelijker verwerken zijn als je je kunt vasthouden aan de gedachte dat ze net van tevoren nog uit het raampje naar regenbogen en lachende eenhoorns aan het kijken waren ipv dat ze wisten dat het noodlottig zou worden?
Ik vraag het me oprecht af.
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, dat filmpje is dus niet echt..
Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht?
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
Wie maakt zoiets dan en hoe komt dat bij die nieuws outlet terecht?
Doe je geen gekke dingen?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef OEM het volgende:
[..]
In een wereld van selfies bij rampen en het ontbreken van (journalistieke) normen en waarden vraag je je dit serieus af?
Reden: omdat iedereen een aandachtshoer is, zowel prive als professioneel.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Door je hoofd schieten of beginnend bij je enkels door de gehaktmolen?
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Pfffffffffffff dan zeg je gewoon dat ze zich niet moeten aanstellen want vliegen is veiliger dan ander vervoer.
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentiequote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?
Grapjas?
Geen idee.
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Een reconstructie die te schokkend werd bevonden?
Grapjas?
Geen idee.
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet toch aardig wat mensen hebben om dat filmpje in scene te zetten. Daarnaast heb je zo te zien toch wel een vliegtuig nodig ook.
En dan die ParisMatch krijgen dus een mailtje, waarvoor ze wrs betalen, en nemen dan aan dat dat om een filmpje uit het vliegtuig gaat? Of zonder betalen misschien, omdat-ie een soort wat? klokkenluider wil zijn? Omdat dit de eerste bevindingen van die aanklager Robin weerspreekt?
En als het echt is dan zit er dus iemand bij het onderzoek die dat filmpje gauw even kopieert en bedenkt dat-ie dara dan geld voor kan vragen via ParisMatch.
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Is gewoon een American Airlines toestel wat eens last had van hevige turbulentieVideo staat ergens op Youtube.
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja ik geloof graag dat 1 of meerdere passagiers wrs wel een filmpje heeft gemaakt. Duurde ook lang genoeg.
Gekker vind ik het dat iemand zo'n filmpje zou willen namaken, bovendien is het ook nog zo dat daar aardig wat moeite in gestoken is, zo te zien.
Hun eigen schuld dus van ParisMatch.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, dat is 'm! Zou wat zijn als Bild en Paris Match een edit van dat filmpje hebben gezien.
Eerlijk gezegd vind ik wat hier gebeurd is een betere dood dan sterven aan alzheimer, zoals mijn moeder is overkomen. Die heeft de laatste anderhalf jaar psychisch verschrikkelijk geleden. Kiezen mag je niet,* en er zijn vrijwel altijd ergere doden te bedenken.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:14 schreef Nessie7 het volgende:
[..]
Hoe zou jij zelf liever doodgaan als je moest kiezen? Vrolijk pratende en dan in één klap dood of 8 minuten lang (die waarschijnlijk als een eeuwigheid aanvoelen) doodsangsten uitstaan.
Ik zou het wel weten, net als 99 procent van de andere mensen gok ik. Het idee dat je geliefde of familielid dat heeft moeten doormaken waar ieder mens zo verschrikkelijk lijkt maakt het zo erg denk ik. Iedereen hoopt toch op een zo vredig mogelijk dood, en dat is dit totaal niet...
Er kunnen best SD kaartjes heel zijn gebleven en ik kan me zo voorstellen dat als een captain is buiten gesloten en op de cockpitdeur begint te bonken dat er in ieder geval wat van die scholieren hun camera pakken. De jeugd is daarmee vastgegroeid en het lijkt mij geen gekke reactie.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:32 schreef D.D.W. het volgende:
Tuurlijk is er wel een filmpje gevonden. Twee bronnen melden het, en de bild heeft iig bewezen goede bronnen te hebben.
Ik noem je niks van dat maar je hebt natuurlijk heel makkelijk praten nu.quote:Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Pijn en angst zijn beiden vreselijke emoties. Als het echter 8 minuten later met je gedaan is dan heb je er 'slechts' 8 minuten last van gehad. Nogmaals, ik vind het vreselijk, ik vind alleen het psychologische effect altijd zo de boventoon voeren bij dit soort zaken.
Juist als nabestaande zou ik zeggen 'dood is dood'. Het is een door iemand anders gekozen dood. Op de schaal van niemand gunnen misschien wel 99 op de 100. Maakt het onnodig emotioneel lijden het dan nog een slag erger voor de nabestaande? Ik weet het niet.
Dan heb je tenslotte nog de buitenstaander. Hoe veel mensen ineens emotioneel betrokken zijn bij mensen die ze niet kennen. Natuurlijk is het vreselijk (ik val in herhaling), maar buiten een soort van boosheid kun je hier toch geen verdriet over voelen? Afgelopen zomer was het respect van het land voor de slachtoffers en nabestaanden van MH17 grandioos, de boosheid meer dan terecht maar dan nog kan ik er niet bij dat mensen die er zelf op geen enkele wijze bij betrokken waren compleet emotioneel van slag zijn omdat ze zich 'kunnen inleven in de ander'.
Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee.
Het gebeurt elk jaar wel een keer dat de piloot besluit het vliegtuig te crashen. Tot nu toe was dat alleen meestal in Afrika of Azië en dan kan het ons minder schelen.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Geen paniek mensen, dit gebeurt zoooooo weinig. Geen maatregelen nodig.
ik denk niet dat hij dat laatste bedoelde, meer de extra emotionele lading te weten dat men heel erg moet hebben geleden die 8 minuten en of dat significant uitmaakt op de dood zelf... natuurlijk is het niet leuk te weten hoe iemands laatste minuten zijn geweest, maar het resultaat is hetzelfde, men is dood, ook als ze niet hadden geweten wat zich in de cockpit had afgespeeldquote:Op woensdag 1 april 2015 09:18 schreef Injetta het volgende:
Je kind gaat op schoolreisje naar Barcelona. Spannend. Je kijkt uit naar de opgewonden verhalen als je kind weer thuis is.
Je maakt je klaar om je kind op te halen van het vliegveld. Je gaat haar straks zien. En dan... Over en uit. Je kind is ergens in Frankrijk uit elkaar gespat. Ze heeft minstens 8 minuten in doodsangst verkeerd. Geschreeuwd... Je zult haar nooit meer zien. Er is niks meer van haar over.
Misschien dat je over een hele lange tijd denkt. Gelukkig waren het maar 8 minuten en ze heeft geen pijn gehad of hoeven lijden.
Maar.... Nu overheerst er de pijn, de gedachten aan jouw kind in doodsangst, aan haar lichaam waar niks meer van over is.
Hoezo moet je meteen denken: dood is dood? Schouders ophalen en meteen doorgaan met je leven?
De nabestaanden hebben levenslang die beelden op hun netvlies.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij dat laatste bedoelde, meer de extra emotionele lading te weten dat men heel erg moet hebben geleden die 8 minuten en of dat significant uitmaakt op de dood zelf... natuurlijk is het niet leuk te weten hoe iemands laatste minuten zijn geweest, maar het resultaat is hetzelfde, men is dood, ook als ze niet hadden geweten wat zich in de cockpit had afgespeeld
Is dat zo? Volgens mij veel minder toch?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gebeurt elk jaar wel een keer dat de piloot besluit het vliegtuig te crashen.
Mijn vriendin heeft toevallig gisteren over nog wat vergelijkbare incidenten gelezen, maar dan in Botswana enzo. Verder precies hetzelfde. Ik kan de linkjes later wel even opzoeken, maar het gebeurt vaker dan ik dacht. Niet dat er continu vliegtuigen uit de lucht vallen om deze reden natuurlijk, maar zo ongeveer 1x per jaar is wel realistisch.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij veel minder toch?
In Afrika is dat aan de orde van de dag. Gemiddeld zo'n 33 per dag die zich met vliegtuig en al de grond in boren.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij veel minder toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
empathie is niet helemaal je dingetje?quote:Op woensdag 1 april 2015 00:25 schreef Coelho het volgende:
Noem me afgestompt, gevoelloos of rationeel, maar ondanks dat ik iedereen oprecht in zijn waarde wil laten kan ik er helemaal niks mee.
1x per jaar is gelukkig niet realistisch.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet dat er continu vliegtuigen uit de lucht vallen om deze reden natuurlijk, maar zo ongeveer 1x per jaar is wel realistisch.
"we"? huh? Wie is we? Krijg jij dit voor je kiezen? Ik? Volgens mij krijg jij niets voor de kiezen en ik al helemaal niet. Ik heb ook niets hoeven verwerken, want ik had er niets mee te maken.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:56 schreef Loekie1 het volgende:
Hadden we net de MH17 een beetje verwerkt, ook een ramp die niet had gehoeven als KLM een beetje had opgelet, krijgen we nu dit voor onze kiezen, weer vanwege naieve luchtvaartmaatschappijen.
Ik denk niet dat ze controle hebben over hun pupillen. En depressieven die onder de antidepressiva zitten zullen niet zo'n neiging hebben om te faken.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:12 schreef 11en30 het volgende:
Psychopaten kunnen empathie faken als de beste. Nog beter zelfs dan Fok!kers.
Het is dan ook een broodje aapverhaal.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat je als je zelf in dat vliegtuig zit nog op het idee komt je laatste minuten te filmen. Ik was er in alle paniek niet op gekomen.
O ja?quote:Op woensdag 1 april 2015 12:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is dan ook een broodje aapverhaal.
ik ook niet, maar tegenwoordig zijn er zat mensen (vooral >25) die elke drol nog op feestboek zettenquote:Op woensdag 1 april 2015 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat je als je zelf in dat vliegtuig zit nog op het idee komt je laatste minuten te filmen. Ik was er in alle paniek niet op gekomen.
Is het nu wel of niet waar? Dat het niet is gepubliceerd klopt.quote:
We storten neer!!!11EINZ111!!quote:Op woensdag 1 april 2015 12:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ook niet, maar tegenwoordig zijn er zat mensen (vooral >25) die elke drol nog op feestboek zetten
geen idee of het waar is, maar de gepubliceerde was van niet van deze crashquote:Op woensdag 1 april 2015 12:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het nu wel of niet waar? Dat het niet is gepubliceerd klopt.
Ik ga er wel vanuit dat ze bij Bild en ParisMatch niet zo achterlijk zijn dat ze denken dat die youtubefake echt is.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het nu wel of niet waar? Dat het niet is gepubliceerd klopt.
Ze hebben nog geen beelden gepubliceerd.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
geen idee of het waar is, maar de gepubliceerde was van niet van deze crash
Dat wil niet zeggen dat er geen beelden zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen beelden gepubliceerd.
Ik zeg juist dat ik wel geloof dat ze authentiek materiaal in bezit of gezien hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:31 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat er geen beelden zijn natuurlijk.
Dat is dezelfde redenatie als je nu gaat zeggen dat er geen data recorder is, want de echte tapes heb je ook nog niet gehoord.
Het lijkt me eerlijk gezegd ook dat de onderzoekers geen beelden mogen publiceren die zijn opgenomen met de telefoons van de passagiers. De beelden zijn namelijk niet van de onderzoekers, maar van de nabestaanden.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen beelden gepubliceerd.
Ik zeg dan ook niet dat jij het tegendeel beweert, maar ik quote je om een aanvulling te geven.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:35 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ik wel geloof dat ze authentiek materiaal in bezit of gezien hebben.
En handig om niet meteen alles te publiceren maar in fases onthullingen te doen. Zo kun je meerde keren de clicks vangen op hetzelfde topic.
Of je ziet gewoon in dat dit niet een subtantieel probleem is en dit soort rare dingen gewoon heel afentoe gebeuren en dat je daarom niet allemaal rompslomp moet bedenken om de verwaarloosbare kleine kans op dit soort incidenten te proberen verminderen.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
Zijn er geen testen om de mate van emphatie te meten bij piloten? Dan kom je al een heel eind. Of je doet het heel wetenschappelijk en kijkt of iemand grotere pupillen krijgt bij het denken aan geweld. Daarmee vis je de ergste psychopaten er wel uit.
Makkelijke mening zolang je niet in een vliegtuig met een geestelijk gekwelde piloot zit.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:40 schreef wuuht het volgende:
[..]
Of je ziet gewoon in dat dit niet een subtantieel probleem is en dit soort rare dingen gewoon heel afentoe gebeuren en dat je daarom niet allemaal rompslomp moet bedenken om de verwaarloosbare kleine kans op dit soort incidenten te proberen verminderen.
Ok nu snap ik je.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat jij het tegendeel beweert, maar ik quote je om een aanvulling te geven.
Hoe vervelend het ook is, je kunt nou eenmaal niet alles uitsluiten of voorkomen.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Makkelijke mening zolang je niet in een vliegtuig met een geestelijk gekwelde piloot zit.
Lijkt mij dat het nu aan Bild en Paris Match is te bewijzen dat het filmpje dat zij claimen in bezit te hebben authentiek is.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat jij het tegendeel beweert, maar ik quote je om een aanvulling te geven.
Dat laatste zal voor de boulevard bladen zeker meespelen ja. Maar het is de vraag of zij die tapes wel in handen hebben.
Eens. Maar deze wel denk ik. LH was ervan op de hoogte dat dit een suicidaal type was.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:54 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoe vervelend het ook is, je kunt nou eenmaal niet alles uitsluiten of voorkomen.
En wat als je tegenligger op de provinciale weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?quote:Op woensdag 1 april 2015 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe kun je dit soort rampen uitsluiten vraag ik me al een week af? Niet toch?
Je moet als je het vliegtuig pakt maar gewoon geluk hebben dat je piloot niet net de relatie met z'n meissie heeft uitgemaakt en lekker in z'n vel zit.
Dit soort typesquote:Op woensdag 1 april 2015 13:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En wat als je tegenligger op de provinciaalse weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?
En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt?
Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig.
Misschien is het wel onderdeel van hun spel om eerst de roep om de beelden te laten groeien voor ze publiceren. Anders waren het maar een stel immorele honden, nu kunnen ze met tegenzin en schoorvoetend oke dan doen.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het nu aan Bild en Paris Match is te bewijzen dat het filmpje dat zij claimen in bezit te hebben authentiek is.
Dit is ook mijn standpuntquote:Op woensdag 1 april 2015 12:40 schreef wuuht het volgende:
[..]
Of je ziet gewoon in dat dit niet een subtantieel probleem is en dit soort rare dingen gewoon heel afentoe gebeuren en dat je daarom niet allemaal rompslomp moet bedenken om de verwaarloosbare kleine kans op dit soort incidenten te proberen verminderen.
Wat dit soort types?quote:
alles wat hij zegt is gewoon mogelijk boswachterquote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
Zegt Henkquote:Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
Ja, alles kan. Maar een piloot die 200 man in z'n laadruim heeft vind ik van een andere orde als je buurman die je naar je werk rijdt.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:04 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat dit soort types?
Alles wat ik beschrijf kan mogelijk gebeuren. En als het dan daadwerkelijk is gebeurd, moet je dan allerlei procedures gaan bedenken om een dergelijk incident niet nog eens te laten gebeuren? Ook als de procedures lastiger zijn dan de baten?
Heel moralistisch op veel te moeilijke wijze dit soort vliegtuig ongelukken willen voorkomen maar dan wel zo iets zieks roepenquote:Op woensdag 1 april 2015 13:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het troost mij te denken dat ook zulke types in het vliegtuig zaten.
En de buschauffeur die een vermeende zelfmoordpoging doet in een tunnel met een bus vol met kinderen? Het zijn (gelukkig) uitzonderingen, en dat zullen uitzonderingen blijven. In mijn ogen moet je de regelgeving niet onnodig gaan uitbreiden om dit soort incidenten voor te zijn. Je zult dan ook alle stewards/stewardessen moeten gaan testen en blijven volgen, want als die een deur open zetten heb je ook een probleem.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja, alles kan. Maar een piloot die 200 man in z'n laadruim heeft vind ik van een andere orde als je buurman die je naar je werk rijdt.
Troost je, misschien houwt een pasgescheiden slager vanmiddag wel m'n kop eraf.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:09 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Zegt Henk. Diegene die in dit topic zijn eigen onkunde al meerdere malen ten toon heeft gespreid.
De officiele lezing is dat de chauffeur onwel werd. Je verzint nu vanalles wat niet waar is.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:12 schreef Blue_note het volgende:
En de buschauffeur die een vermeende zelfmoordpoging doet in een tunnel met een bus vol met kinderen?
Hoezo veel te moeilijk? Welke maatschappij neemt nou een ernstig depressieve starter aan als piloot? Dit is nou juist heel makkelijk te voorkomen.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:10 schreef wuuht het volgende:
[..]
Heel moralistisch op veel te moeilijke wijze dit soort vliegtuig ongelukken willen voorkomen maar dan wel zo iets zieks roepenJij bent geen piloot hoop ik.
Ik verzin niks, ik doel niet alleen op dat bericht. Maar het is wel mogelijk dat zoiets in de toekomst gaat gebeuren...quote:Op woensdag 1 april 2015 13:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De officiele lezing is dat de chauffeur onwel werd. Je verzint nu vanalles wat niet waar is.
Dat noemen ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En wat als je tegenligger op de provinciaalse weg net een slechte dag heeft en jouw kant op stuurt?
En wat als de buschauffeur besluit om eens richting de vangrail te sturen? En wat als de politieagent besluit om in het rond te gaan schieten? Of als de slager besluit z'n hakbijl richting je hoofd te smijten omdat het hem teveel wordt?
Alles kan, maar je hier druk om maken is in mijn ogen totaal onnodig.
Ik vind het niet zo vreemd. Er is ook nog gebeld vanuit de gekaapte United Airlines 93. Ik kan me best voorstellen dat er beelden zijn en dan is het alleen maar afwachten totdat ze werkende sd-kaartjes vinden.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat je als je zelf in dat vliegtuig zit nog op het idee komt je laatste minuten te filmen. Ik was er in alle paniek niet op gekomen.
Zo kan je het ook omschrijven inderdaad. En dat is bij deze ramp helaas ook het geval. Dat is bij elke ramp vaak het geval trouwens.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat noemen ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn.
Op de provinciale weg zal het idd vaak genoeg gebeuren, auto's die onverklaarbare frontaal botsen.
Alles is mogelijk. De kans dat er nu een man achter je staat met een groot kapmes die je strot afsnijdt is ook zeer groot.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:14 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik verzin niks, ik doel niet alleen op dat bericht. Maar het is wel mogelijk dat zoiets in de toekomst gaat gebeuren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
quote:Op woensdag 1 april 2015 13:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alles is mogelijk. De kans dat er nu een man achter je staat met een groot kapmes die je strot afsnijdt is ook zeer groot.Het gaat er juist om dat die kans zeer klein is. En dat je met allerlei procedures de normale gang van zaken meer verstoort dan dat je er baat bij hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou maar oppassen met wat je zegt, want schijnbaar vinden een aantal mensen dit hierquote:Op woensdag 1 april 2015 13:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks
Dat is anders ja, maar niet heel veel erger denk ik. Je gaat immers toch wel dood. Dan maakt het voor mij niet uit of ik het wel of niet weet. Lang kan het niet duren en als je dood bent ben je dood. Voel je niks meer. Ook niet heel verkeerd eigenlijk, niet dat ik het wil of zo, begrijp me niet verkeerd.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik zou maar oppassen met wat je zegt, want schijnbaar vinden een aantal mensen dit hier.
Ik ben het trouwens volkomen met je eens. En als je in dat vliegtuig zit boeit het je denk ik helemaal niks of de motor nu in de fik staat of dat de piloot zelfmoord aan het plegen is. Beide is ultiem k*t. Het is anders als je van de een op de andere seconde ontploft en er niks van mee krijgt natuurlijk.
Tussen een (fatale)motorbrand of een zelfmoord zoals dit zou het voor mij denk ik ook weinig verschil maken. Beide situaties en de gevolgen daarvan zijn hetzelfde, alleen de oorzaak is anders en die boeit je dan denk ik vrij weinig.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is anders ja, maar niet heel veel erger denk ik. Je gaat immers toch wel dood. Dan maakt het vor mij niet uit of ik het wel of niet weet. Lang kan het niet duren en als je dood bent ben je dood. Voel je niks meer. Ook niet heel verkeerd eigenlijk, niet dat ik het wil of zo, begrijp me niet verkeerd.
In een klap heeft mijn voorkeur ook wel ja.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:42 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Tussen een motorbrand of een zelfmoord zoals dit zou het voor mij denk ik ook weinig verschil maken. Beide situaties en de gevolgen daarvan zijn hetzelfde, alleen de oorzaak is anders en die boeit je dan denk ik vrij weinig.
Maar als ik moest kiezen zou ik toch echt het liefst in 1 klap weg zijn zonder dat je er iets van meekrijgt. En nee, ook ik wil dat niet uiteraard.
Fijn, nu zit ik dus met het beeld in mn hoofd van een neerstortend vliegtuig vol mensen in paniek, terwijl er een paar in hun baard krabben en mompelen: "Hmm, interesting. Yes, quite interesting."quote:Op woensdag 1 april 2015 13:48 schreef Blue_note het volgende:
Dat denk ik ook ja. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het op dat moment echt niet meer interessant is
.
Eigenlijk is het een vorm van heel veel geluk hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk maar zo: de kans op neerstorten is 1 op 3 miljoen. En als het gebeurt dan is het jammer maar helaas. Verder niks
Heel veel pech bedoel je?quote:Op woensdag 1 april 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een vorm van heel veel geluk hebben.
Het lijkt me inderdaad veel beter om per definitie geen piloten meer aan te nemen die ook maar ooit in hun leven de meest minimale psychische problemen hebben gehad.quote:Op woensdag 1 april 2015 13:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoezo veel te moeilijk? Welke maatschappij neemt nou een ernstig depressieve starter aan als piloot? Dit is nou juist heel makkelijk te voorkomen.
Ik hoop trouwens dat dit normaal ook niet mogelijk is maar dat deze mafklapper een kruiwagen heeft gehad waardoor hij door het net kon glippen. Vriendje van z'n pa of zo.
Hier ben ik het wel mee eens. Luchtvaart gebruikt al sinds jaar en dag een ' non-punitive' systeem, om zo de veiligheid te vergroten.quote:Op woensdag 1 april 2015 17:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad veel beter om per definitie geen piloten meer aan te nemen die ook maar ooit in hun leven de meest minimale psychische problemen hebben gehad.
Dit zorgt er namelijk totaal niet voor dat piloten in opleiding niet meer naar de huisarts durven met een lichte klacht, om vervolgens niet behandeld te worden door een psycholoog o.i.d., wat dan ook totaal niet als resultaat heeft dat de klachten alleen maar erger worden.
/sarcasm
In deze gevallen heeft niemand enige kennis over de staat van de piloot, die uiteraard gewoon wordt aangenomen, want niemand kan in je hoofd kijken en alles is te verbergen.
Deze piloten worden niet behandeld, waardoor er dus geen zicht is op verbetering. Sterker nog, het wordt erger en erger.
[Dit is in de VS al getest]
Stap jij lekker bij die piloten in het vliegtuig, dan stap ik in bij die piloten die niet bang zijn met hun klachten naar een huisarts te stappen, de signalen zelf goed herkennen en de keuze van het beroepsgeheim daarmee in handen leggen van de arts.
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:14 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Luchtvaart gebruikt al sinds jaar en dag een ' non-punitive' systeem, om zo de veiligheid te vergroten.
Maak je een fout? Bijvoorbeeld een checklist vergeten? Meldt het in een rapport en het blijft onbestraft. Zo kun je problemen spotten die spelen binnen het bedrijf. (Komt deze fout bijvoorbeeld heel vaak voor, dan zal er waarschijnlijk ergens iets fout zitten. Dan kun je gaan kijken naar omstandigheden in rapporten die overeenkomsten tonen, etc).
Zodra je dit soort dingen gaat afstraffen lever je echt een stuk veiligheid in.
Zorg dat er goede vangnetten en hulptrajecten zijn voor mensen die zich vrijwillig melden met mentale problemen. En dat ze, als ze genezen zijn verklaard, gewoon weer kunnen vliegen. Zo gaat het ook bij andere psychologische problemen, zoals bijvoorbeeld alcoholisme.
Uiteraard is er bij kwade opzet geen mogelijk tot het ontlopen van een eventuele vervolging. Ik had het over toekomstige gevallen van depressiviteit onder vliegers. Je hoeft echt niet ongeneeslijk depressief te zijn.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.
Het gaat hier niet over een keer een checklist vergeten en ook niet over een tijdelijke dip of verslaving. Deze man had nooit op die stoel terecht mogen komen. En die non-punitive aanpak werkt dus niet want hij verscheurde zijn briefjes ipv de werkgever te informeren.
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
Vraag me af of dit is gebeurd en indien zo hoe het is geblokkeerd door de co-piloot.
@ 3:57 btw
Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaarquote:Op woensdag 1 april 2015 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft toevallig gisteren over nog wat vergelijkbare incidenten gelezen, maar dan in Botswana enzo. Verder precies hetzelfde. Ik kan de linkjes later wel even opzoeken, maar het gebeurt vaker dan ik dacht. Niet dat er continu vliegtuigen uit de lucht vallen om deze reden natuurlijk, maar zo ongeveer 1x per jaar is wel realistisch.
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou in dat lijstje op wiki zie ik er 9 in de afgelopen 40 jaar (undisputed). En 14 als ik ze allemaal meetel. Dat is toch beduidend minder dan 1 keer per jaar
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh ja. Mysterieus vermiste vliegtuigen schaar ik niet onder "dus dat was zelfmoord van de piloot of co-piloot"
Wellicht. Misschien ook niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Snap ik, maar de oorzaak is niet bekend dus zullen er mogelijk wel een aantal tussen zitten.
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het lijkt me natuurlijk wel weer zo dat de piloot zelf de opening kan tegen gaan indien hij gewoon bij bewustzijn is geweest, dus hij kan telkens deze manier van cockpit openen stop hebben gezet.
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh nou... Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Goed opgemerkt zeg!
klopt.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
En hoe is dat volgens jou relevant?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lees even wat terug. Eerder in dit topic, of het vorige, staat een link naar een NOS animatie naar aanleiding van wat er bekend is van de voice recorder.
Ik heb zo snel niet het linkje naar het verslag van de voice recorder van de prosecutor (dacht ik) en aangezien de nos die animatie daarop gebaseerd heeft leek me dat een goede referentie naar het feit dat de gestelde vraag al 364628393846834 keer beantwoord is, hier en elders en dat mijn thumbs op dus sarcastisch bedoeld was.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
En hoe is dat volgens jou relevant?
Maar dus niks over de hond die hij nooit kreeg van zijn ouders of zijn oude lerares in de derde klas die hem onheus heeft bejegend. Trauma's die deze ramp hebben veroorzaakt, sjongejongejonguhquote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Jij zoekt ook bewust naar "Andreas-nieuwtjes"?quote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Volgens mij niet 'steeds weer', bij 1x overrulen wordt de deur voor een paar minuten vergrendeld.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Snap hem niet? De copiloot heeft toch steeds weer op 'lock' gedrukt om die noodprocedure te overrulen?
Het is inderdaad niet bepaald makkelijk voor de ouders. Je zoon is dood, dat is een ramp, maar hij is ook (waarschijnlijk) een moordenaar. Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:25 schreef 11en30 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)o-pilots-father.html
Ongeveer de essentie van al dit soort problemen.quote:His aunt, who still lives in Neuburg, said: "We never imagined anything like this to happen, we are all very shocked, but you can never see what's really going on inside a man."
Wat heeft dit er nou mee te maken? Het aantal bekende zelfmoord gevallen is vrij klein, dat is gewoon een feit.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Sinds 1948 lijken er zeker 54 vliegtuigen volledig van de aardbol verdwenen te zijn. Dat blijkt uit gegevens van het Aviation Safety Network. Dat komt in de buurt van gemiddeld één vermist vliegtuig per jaar. Wij plaatsten alle vermiste toestellen op een kaart.
De huidige Boeing van Malaysian Airlines niet meegerekend, is het recentste enigma in de luchtvaart een Cessna-vliegtuigje dat in Congo verdween. Het toestel bracht voedsel vanuit Goma naar Walikale. Het had er bij slecht weer drie keer proberen te landen, nadien werd niets meer vernomen. Het vliegtuig werd nooit teruggevonden.
Dat is maar één voorbeeld uit de gegevens van het Aviation Safety Network, dat historische data rond vliegtuigongevallen verzamelt en beheert. De organisatie heeft in haar databank gegevens zitten van alle gekende veiligheidsproblemen en crashes van vliegtuigen sinds 1921. Het gaat dan om commerciële toestellen (die minstens twaalf passagiers kunnen vervoeren), maar ook militaire en bedrijfsvliegtuigen.
737 slachtoffers
Uit de databank blijkt dat er sinds 1948 minstens 54 toestellen nog steeds als vermist te boek staan. Samen zijn die goed voor op z'n minst 737 slachtoffers. In 1965, nabij Costa Rica, ging het zelfs over 69 mensen in één klap, nadat hun Douglas C-54-transportvliegtuig van de radar verdween, na de noodoproep dat het toestel probeerde terug te keren naar Puerto Limon. Sindsdien werd er niets meer van vernomen en het wrak werd nooit gevonden.
Vaak raakten de toestellen boven zee vermist, maar in afgelegen gebieden van Zuid-Amerika en Alaska zijn ook al heel wat vliegtuigen mysterieus verdwenen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Al weet je natuurlijk nooit wat hun rol is geweest in de mentale isuues van hun zoon. Ouders willen daar vaak wel (onbewust) de oorzaak van zijn. Dus ook dat is weer dubbel.
Tuurlijk vinden ze dat. Er zijn weinig ouders die bewust en/of opzettelijk hun kind ongelukkig maken. Neemt niet weg dat ze er wel een rol in kunnen spelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zelf vinden ze niet dat zij de psychische chaos in z'n hoofd gevormd hebben en daarmee zijn leven onnodig moeilijk gemaakt nee hij heeft hun leven vergald.
Niet?quote:Op donderdag 2 april 2015 08:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heel dubbel, ik zou niet in hun schoenen willen staan.
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet.quote:Op woensdag 1 april 2015 18:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alsof elke suicidale gek recht heeft op een positie als piloot.
quote:De tweede zwarte doos van het vliegtuig van Germanwings, dat vorige week neerstorte in de Franse Alpen, is gevonden. Het gaat om de Flight Data Recorder, waarvan eerder al de omhulsel van werd gevonden.
Dat zegt de Franse aanklager, meldt AFP.
Op de Flight Data Recorder staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren.
De eerste zwarte doos, ofwel de Cockpit Voice Recorder (CVR) werd vorige week dinsdag zwaar beschadigd aangetroffen. Op basis van de gesprekken in de cockpit konden onderzoekers vrij snel achterhalen dat de copiloot zeer waarschijnlijk het vliegtuig moetwillig heeft laten neerstorten.
moetwilligquote:Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
[..]
Hopen dat ze die nog kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
[..]
twitter:BBCBreaking twitterde op donderdag 02-04-2015 om 16:13:32#Germanwings crash co-pilot had researched cockpit security & ways to take own life, prosecutors say http://t.co/RQyzb1WwVE reageer retweet
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 02-04-2015 om 16:12:44Copiloot #Lubitz zocht op computer naar zelfmoordmethoden en informatie over cockpitdeur http://t.co/nw8kmoUEQ1 #Germanwings #4U9525 reageer retweet
Op het internet gaan zoeken hoe de cockpitdeur werkt, terwijl je er elke dag mee vliegt, en een vreselijk dure opleiding gevolgd hebt in een branche waarin veiligheid erg belangrijk is. Klinkt plausibelquote:Op donderdag 2 april 2015 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BBCBreaking twitterde op donderdag 02-04-2015 om 16:13:32#Germanwings crash co-pilot had researched cockpit security & ways to take own life, prosecutors say http://t.co/RQyzb1WwVE reageer retweet
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 02-04-2015 om 16:12:44Copiloot #Lubitz zocht op computer naar zelfmoordmethoden en informatie over cockpitdeur http://t.co/nw8kmoUEQ1 #Germanwings #4U9525 reageer retweet
Dat lijkt me niet zo vreemd toch? Als je dan toch (zelf)moord gaat plegen lijkt wat extra huiswerk me nou niet bepaald een overbodige luxe. Verder kan je altijd nog wat belangrijke details oppikken, ook als je al zoveel jaar in het vak zit.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:19 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Op het internet gaan zoeken hoe de cockpitdeur werkt, terwijl je er elke dag mee vliegt, en een vreselijk dure opleiding gevolgd hebt in een branche waarin veiligheid erg belangrijk is. Klinkt plausibel
Mjah totaal niet nuttig op dit moment natuurlijk, alles is wel bekend.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:54 schreef Tourniquet het volgende:
Onbrekende deel van de Flight Data Recorder is ook gevonden:
http://www.nu.nl/buitenla(...)nwings-gevonden.html
[..]
Gebruiken In een nieuwe Airbus om wat kosten te besparen?quote:Op donderdag 2 april 2015 16:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Hopen dat ze die nog kunnen gebruiken.
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo vreemd toch? Als je dan toch (zelf)moord gaat plegen lijkt wat extra huiswerk me nou niet bepaald een overbodige luxe. Verder kan je altijd nog wat belangrijke details oppikken, ook als je al zoveel jaar in het vak zit.
Dat bedoel ik jaquote:Op donderdag 2 april 2015 16:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Gebruiken In een nieuwe Airbus om wat kosten te besparen?
Ik neem aan dat je "uitlezen" bedoelde
Zeker wel nuttig voor bevestiging.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah totaal niet nuttig op dit moment natuurlijk, alles is wel bekend.
Dan kijk je toch eerder in documentatie van het vliegtuig zelf lijkt me, althans, hij lijkt dit niet echt gepland te hebben voor deze vlucht, maar eerder gepland voor het moment dat de kans zich voor zou doen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef aloa het volgende:
[..]
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.
Stel dat die deur toch op één of andere manier was open gegaan...
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens. In dit voortraject kun je mooi het kaf van het koren scheiden. LH heeft hier grote steken laten vallen. En ik wil weten waarom deze gast door het net heeft kunnen glippen. Welke kruiwagen dit voor hem geregeld heeft. Hopelijk wordt dat in het onderzoek meegenomen.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar mensen hebben wel het recht om enigszins rechtvaardig behandeld te worden. De aanpak waarbij iemand met een psychische aandoening of dito problemen nooit meer mag vliegen is dat niet.
Kwalijke zaak dan dat mensen die honderden mensen moeten vervoeren dit zonder licentie kunnen doen, en moeten googlen hoe de apparatuur ook alweer werkt.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens. In dit voortraject kun je mooi het kaf van het koren scheiden. LH heeft hier grote steken laten vallen. En ik wil weten waarom deze gast door het net heeft kunnen glippen. Welke kruiwagen dit voor hem geregeld heeft. Hopelijk wordt dat in het onderzoek meegenomen.
Ja, en?quote:Op donderdag 2 april 2015 17:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij moest nog solliciteren, had z'n licentie nog niet eens.
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:47 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Dan kijk je toch eerder in documentatie van het vliegtuig zelf lijkt me, althans, hij lijkt dit niet echt gepland te hebben voor deze vlucht, maar eerder gepland voor het moment dat de kans zich voor zou doen.
En als de deur open was gegaan omdat het lock systeem niet goed had gewerkt, had hij nog de vermoorde onschuld kunnen spelen. Het zag er niet heel ingewikkeld uit, dat schakelaartje en de woordjes lock en unlock.
Haha, true, true.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.
Deutsche Grundlichkeitquote:Op donderdag 2 april 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je zoiets plant kun je maar beter de factor toeval een zo klein mogelijke rol laten spelen.
En nogsteeds falen ze vaker.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:19 schreef alpeko het volgende:
Interessant item bij EenVandaag. Machinisten worden strenger gecontroleerd dan piloten.
Door rood rijden, bedoelt hij denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
hoe falen de machinisten dan?
Of bedoel je de NS
Het waren nu toevallig de Alpen. Als het een ander gebergte zou zijn had hij het vast ook gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:22 schreef 11en30 het volgende:
Ben benieuwd of hij het tijdens de vlucht heeft geïmproviseerd of dat hij zich speciaal aangemeld heeft voor deze route omdat zijn plannetje dan goed zou lukken met de timing.
Het maakte hem denk ik wel uit omdat de Alpen van jongsaf zijn geliefde plek was om te vliegen.. die heeft hij in zijn plannetje echt wel doelbewust uitgekozenquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:02 schreef Jane het volgende:
Ik denk niet dat het hem erg veel uitmaakte wáár hij zich te pletter vloog, toch? Hij had ook een dorp van de kaart kunnen vegen.
Weet men welke routes hij nog meer vloog als co-piloot? Want dan had het ook ergens anders kunnen gebeuren. Of was deze route de enige die hij vloog?quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het maakte hem denk ik wel uit omdat de Alpen van jongsaf zijn geliefde plek was om te vliegen.. die heeft hij in zijn plannetje echt wel doelbewust uitgekozen
Geen idee.. je kan ook de vraag stellen waarom hij het niet op de heenweg deed, want toen ging de gezagvoerder ook pissen. Denk alleen dat hij de Alpen doelbewust heeft gekozen, al het andere zou ik niks over kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:11 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Weet men welke routes hij nog meer vloog als co-piloot? Want dan had het ook ergens anders kunnen gebeuren. Of was deze route de enige die hij vloog?
Waarom op de heenweg doen, als hij nog een keer kan vliegen op de terugweg? Op de heenweg heeft hij genoeg tijd gehad om te beslissen of de terugweg zijn laatste vlucht zou gaan worden. En dat heeft ie besloten, helaas.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen idee.. je kan ook de vraag stellen waarom hij het niet op de heenweg deed, want toen ging de gezagvoerder ook pissen. Denk alleen dat hij de Alpen doelbewust heeft gekozen, al het andere zou ik niks over kunnen zeggen.
Edit.. waarschijnlijk deed hij het op de terugweg omdat de afstand tot de Alpen groter was en hij meer tijd had voor de glijvlucht bedenk ik me
Gezien de grondige voorbereiding denk ik niet dat hij het op het laatste moment heeft besloten eerlijk gezegd. Ach, doet er allemaal niet meer toe.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:25 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
En daar heeft ie besloten, helaas.
Dan geef je een ruk aan dat stuur en valt het toestel in de lucht al uiteen.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef aloa het volgende:
[..]
lijkt mij ook! Je moet wel 100% garantie hebben dat het gaat lukken als je zoiets verzint.
Stel dat die deur toch op één of andere manier was open gegaan...
Uhm is het zo makkelijk om zo'n vliegtuig kapot te krijgen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dan geef je een ruk aan dat stuur en valt het toestel in de lucht al uiteen.
Een uitslag wellicht niet direct, maar zeker als je enkele volle uitslagen achter elkaar geeft zal de vliegtuigstructuur daar absoluut (fatale) schade aan overhouden. Daar komen enorme krachten bij kijken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhm is het zo makkelijk om zo'n vliegtuig kapot te krijgen?
Machinisten krijgen veel vaker met zelfmoord te maken, er gaat er niet één met pensioen zonder minstens 1 springer ervoor te hebben gehad.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar plegen wel minder vaak zelfmoord op de werkplek
Dan nog mocht hij uitleggen waarom hij de autopiloot eraf had gehaald en een duikvlucht had ingezet. Geen van zijn antwoorden had de piloot het vertrouwen kunnen geven een landing met deze gek in te zetten. Ik denk dat hij 'm uit de cockpit had laten zetten.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:47 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En als de deur open was gegaan omdat het lock systeem niet goed had gewerkt, had hij nog de vermoorde onschuld kunnen spelen.
nu.nlquote:Informatie uit de tweede zwarte doos van het ramptoestel van Germanwings bevestigt dat de copiloot het toestel moedwillig liet neerstorten.
Dat zeggen onderzoekers die de informatie uit de vluchtdatarecorder onderzochten vrijdag volgens het Franse persbureau AFP.
Volgens de onderzoekers zou de copiloot het toestel meerdere malen hebben laten versnellen, op het moment dat deze richting de bergen vloog.
Op de Flight Data Recorder (FDR) staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos werd donderdag gevonden op de rampplek in de Franse Alpen. Daar stortte het toestel van Germanwings vorige week dinsdag neer. Daarbij kwamen alle 150 inzittenden om het leven.
Uit de gegevens van de eerste zwarte doos, ofwel de Cockpit Voice Recorder (CVR), bleek al dat de copiloot het toestel bewust liet crashen.
Automatische piloot
De gezagvoerder van het Germanwings-toestel had de cockpit even verlaten. De copiloot bleef achter en deed vervolgens de deur niet meer open. Hij schakelde de automatische piloot uit en zette handmatig een daling in. Daarna crashte het toestel op een berghelling.
Die man was gewoon erg geestelijk ziek. Natuurlijk kunnen ze van hun zoon houden en tegelijkertijd zijn actie afkeuren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:40 schreef Apekoek het volgende:
Ik vraag mij ook af of die ouder bij zich zelf denken "wat heb ik fout gedaan in de opvoeding" en of ze stellig zeggen "ik houd niet meer van mijn bloed eigen zoon".
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die man was gewoon erg geestelijk ziek. Natuurlijk kunnen ze van hun zoon houden en tegelijkertijd zijn actie afkeuren.
Weet niet of het een knop is die je dan zo omzet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.
Zo werkt dat alleen niet. Mensen zijn geen rationele wezens.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik snap dan werkelijk waar niet dat je dan nog van hem zou houden. Ziek of niet, ik zou niet meer van mijn kind houden na een dergelijke massamoord.
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo werkt dat alleen niet. Mensen zijn geen rationele wezens.
Dat weet je allemaal pas als je het meemaakt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.
Leuk bedacht, maar dat hoeft allemaal helemaal niet zo te zijn. Ik zou ook echt niet weten waarom je ineens niet meer van je kind zou houden als er zoiets gebeurt.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit is zo ontzettend erg, je kan dan niet meer van iemand houden. Dit is zo onwerkelijk dat je dan echt wel de knop om wil gaan zetten. Ik hoop nooit voor die keuze te hoeven staan, maar het is in dat geval wel mijn enige beslissing. Houden van, zit er dan niet meer bij.
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou ook echt niet weten waarom je ineens niet meer van je kind zou houden als er zoiets gebeurt.
Kwaad zijn snap ik, maar je kind ''uitspugen" om iets dat hij iets deed terwijl hij ziek in zijn hoofd was?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:54 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kom op nou man, je kan niet van iemand houden die zoiets heeft gedaan. Ik zou echt mijn kind uitspugen en alleen maar kwaad zijn, ook alleen al om het feit dat mijn kind ook mij dit heeft aangedaan. Dus andersom doe ik mijn kind ook wat ergs aan, het niet meer houden van hem...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |