abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155925746
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 23:16 schreef sobertje het volgende:
https://werkenbijdefensie.nl/userfiles/fit%20op%20keuring.pdf
Lees deze brochure even en met name hst 3

Verder geld voor elk persoon weer een andere eis. O.a. Afhankelijk van je leeftijd,gewicht, maximale hartslag, hoe lang hou je dit vol en ook ;hoe snel je hartslag herstelt na max. inspanning.

Verkijk je ook echt niet op het fietsen - want als je 5-10 km kunt hardlopen wil nog niet zeggen dat je ook die fietstest wel even doet :)
Of andersom. Fietsen no problemo maar hekel aan hardlopen :P
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_155926216
Als je de fietstest niet haalt voor de Natres zou ik me eerder zorgen maken om je gezondheid.
pi_155926594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:59 schreef koreem het volgende:
Als je de fietstest niet haalt voor de Natres zou ik me eerder zorgen maken om je gezondheid.
Je kunt volgens mij wel gezond zijn maar gewoon net onderpresteren tijdens de fietstest, gewoon omdat je dit bijvoorbeeld normaal nooit doet of niet goed genoeg hebt getraind.
------
Nothing but the rain
pi_155926767
Precies. Hier iemand die gewoon 13km achter elkaar liep zonder probleem. DCP ook geen probleem... toch net te kort op de fietstest... En naar huis. Maar het is al heel wat als je de fietstest mag doen heb ik gezien :-)
Genoeg jongens die naar huis mochten vanwege gebit, gewrichten, kleurenblindheid en noem maar op... Bereid je maar gewoon goed voor en ga fietsen!
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:42:44 #205
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155926949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:59 schreef koreem het volgende:
Heeft niets met de NATRES te maken. Elke kandidaat voor welke functie dan ook moet die test doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_155935782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Heeft niets met de NATRES te maken. Elke kandidaat voor welke functie dan ook moet die test doen.
Maar het hangt van de functie af waarvoor je solliciteert hoe lang je moet fietsen. Natres is de laagste cluster en dat moet elk gezond persoon kunnen halen.
pi_155962229
Dan zou ik zeggen; iedereen met een goede lichamelijke conditie, zou het moeten halen. En voor die goede lichamelijke conditie moet je toch echt ( al is het maar iets ) voorbereiden. kijk maar naar wat nkerkhof zegt. En anders zou defensie niet van dit soort folders maken.
------
Nothing but the rain
pi_156284139
quote:
1. Wat zijn de fysieke eisen voor de Nationale Reserve? Momenteel voetbal en fiets ik wat maar ik heb niet een steenharde conditie, maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden.
2. Is er ook de hardheid die je in het beroepsleger zou verwachten?
3. Raden jullie het aan?

Ik zou het erg waarderen als iemand mij kan beantwoorden!
1. Aansluitend bij de anderen: met een beetje fatsoenlijke conditie ga jij dat gewoon halen. Op de keuring mag je op een fiets gaan zitten. Er worden dan ook allerlei plakkers op je borstkas gezet om tegelijkertijd je hart te meten. Er zijn soms berichten van mensen die zakken op de fietstest terwijl ze wel een redelijke conditie hebben. Dat kun je zelf voorkomen door vooraf een paar keer bij een sportschool op zo'n fiets te trainen. Start op standje 5 en ga vervolgens elke minuut één level omhoog. Hou dit 15 levels vol en je bent er sowieso. Daarnaast is het ook een kwestie van doorbijten vind ik. Mensen geven die fietstest te snel op. Kom van je zadel af als je helemaal kapot bent en ga letterlijk op die pedalen staan, gebruik je lichaamsgewicht om die dingen nog 10 rondjes op en neer te krijgen. Durf tot het uiterste te gaan. Derde tip hierbij: er zijn lui die heel stoer met een frequentie van 120 gaan trappen. Laat dat lekker uit je hoofd en ga op iets van 90 ofzo zitten.

2. Ligt er aan wat de mentaliteit in jouw peloton is. Ik vond het soms wel heel erg slappe hap worden. Iedereen kent iedereen. Men deed wel gewoon wat er gedaan moest worden, maar het heilige vuur ontbrak zeg maar. Het peloton waar ik bij zat was dus easy. Het peloton naast mij werd geleid door een fanatieke sergeant. Ik baalde ervan dat ik niet bij hem zat. Op de Bison Challenge was die sergeant nummer 1 op de stormbaan, ik nummer 2. En dan was die sergeant de 50 al gepasseerd en ik 25...

3. Zeker. Het is een zeer nuttige en leuke ervaring om meegemaakt te hebben.
pi_156494761
Volgende week start ik met mijn amo. Eindelijk na een jaar wachten.
Nu er zo bezuinigd wordt en alles zo onzeker lijkt vroeg ik mij af of je na je amo gelijk kunt starten bij je compagnie of zit daar ook weer een wachttijd op?
pi_156495793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:54 schreef car87 het volgende:
Volgende week start ik met mijn amo. Eindelijk na een jaar wachten.
Nu er zo bezuinigd wordt en alles zo onzeker lijkt vroeg ik mij af of je na je amo gelijk kunt starten bij je compagnie of zit daar ook weer een wachttijd op?
Je kunt gelijk starten. Kan alleen ff duren vanwege uren reductie. Maar ga er maar vanuit dat je vanaf 1.1.2016 gewoon weer normale uren draait.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_156496953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Je kunt gelijk starten. Kan alleen ff duren vanwege uren reductie. Maar ga er maar vanuit dat je vanaf 1.1.2016 gewoon weer normale uren draait.
Hij kan gelijk starten met niks doen ja.
pi_156497218
Zij ;)

Maar hoe zit het dan met de verplichte avonden en zaterdagen per maand? Komen die ook te vervallen tot eind 2015?

Nog een hele andere vraag. Waar kun je de 'agenda' van activiteiten/oefeningen waar je je op kunt inschrijven vinden? Zou gelijk na mijn amo aan de slag willen. Dacht via de natres website iets te kunnen vinden maar het aanmelden lukt daar niet.
pi_156497531
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:20 schreef car87 het volgende:
Zij ;)

Maar hoe zit het dan met de verplichte avonden en zaterdagen per maand? Komen die ook te vervallen tot eind 2015?
Het ligt er een beetje aan bij welke club je terecht komt, maar in het slechtse geval wel ja.

quote:
Nog een hele andere vraag. Waar kun je de 'agenda' van activiteiten/oefeningen waar je je op kunt inschrijven vinden? Zou gelijk na mijn amo aan de slag willen. Dacht via de natres website iets te kunnen vinden maar het aanmelden lukt daar niet.
Dit wordt vanzelf allemaal duidelijk zodra je bij je eenheid bent geweest.

Verder weet ik niet hoe je het je precies voorstelt, maar er is geen online agenda oid waar je je op steunverleningen kunt inschrijven. Meestal gaat dit gewoon via de mail (1/2/3 maand van tevoren, héél af en toe iets op korte termijn).
pi_156497600
quote:
Verder weet ik niet hoe je het je precies voorstelt, maar er is geen online agenda oid waar je je op steunverleningen kunt inschrijven. Meestal gaat dit gewoon via de mail (1/2/3 maand van tevoren, héél af en toe iets op korte termijn).
Ah dat is helder. Ik kon er al niets over vinden. Thnx
pi_156498026
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:20 schreef car87 het volgende:
Zij ;)

Mi scusi

Er zijn in mijn geval nog enkele avonden/zaterdagen overgebleven. Maar dat is tot eind van het jaar op een hand te tellen. Sommige vast steunverleningen/inzetten komen in het jaarrooster wat meestal in november/december verschijnt. Herdenkingen, geplande brigade oefeningen enzo.
  woensdag 30 september 2015 @ 20:26:48 #216
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_156505453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Maar ga er maar vanuit dat je vanaf 1.1.2016 gewoon weer normale uren draait.
Mij is verteld dat er in 2016 ook nog een urenreductie is en strakkere handhaving op het aantal gedraaide uren (icm de functie die je draait).
pi_156513261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Schild het volgende:

[..]

Mij is verteld dat er in 2016 ook nog een urenreductie is en strakkere handhaving op het aantal gedraaide uren (icm de functie die je draait).
idd, brief van de ltgen is ook al over facebook gegaan, ze moeten in 2016 nog steeds bezuinigen. Dit betekent waarschijnlijk minder uren over het hele jaar.
pi_156520770
Als jou cie gewoon zn zaakjes op orde heeft is er volgend jaar niks aan de hand. Maar begreep dat een paar clubs gewoon jaren op 160% hebben gedraait en het daarmee dus verziekt hebben voor de rest.

En mensen die elke minuut die ze kwijt zijn zonodig moeten declareren. Gaat op den duur ook veel uren kosten.
pi_156520835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Maar begreep dat een paar clubs gewoon jaren op 160% hebben gedraait en het daarmee dus verziekt hebben voor de rest.
Laat me raden ... 20 lumblnatresbat :')
pi_156524815
Zit er verschil in bijvoorbeeld de intensiteit van de AMO's van de verschillende bataljons? Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld in de AMO van het 20e wat valt onder het commando van 11 Luchtmobiele Brigade de touwtjes wat strakker worden aangetrokken. Of heb ik dit mis?
pi_156524950
Je hebt het mis.

De AMO's worden gegeven door parate eenheden (school noord & zuid, af en toe schaarsbergen). In (vrijwel) elke AMO zitten cursisten uit 10, 20, en 30.
pi_156525269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Als jou cie gewoon zn zaakjes op orde heeft is er volgend jaar niks aan de hand. Maar begreep dat een paar clubs gewoon jaren op 160% hebben gedraait en het daarmee dus verziekt hebben voor de rest.

En mensen die elke minuut die ze kwijt zijn zonodig moeten declareren. Gaat op den duur ook veel uren kosten.
Wat is er mis met je daadwerkelijk gewerkte uren schrijven?

Of moet je gewoon vrijwilligerswerk gaan doen? Vanuit de baas komt niks gratis.....
  donderdag 1 oktober 2015 @ 19:53:13 #223
319525 Schild
pi_156529277
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:17 schreef Awsom het volgende:

[..]

_O- _O- Wat een club is dat zeg...in Amerika beetje rondhangen om 10 minuten op een dag Opfor te spelen, even een BHT doen omdat het kan...vervolgens in Nederland bij sportevenementen met je roze LMB trui rondlopen.
pi_156544748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:53 schreef Schild het volgende:

[..]

_O- _O- Wat een club is dat zeg...in Amerika beetje rondhangen om 10 minuten op een dag Opfor te spelen, even een BHT doen omdat het kan...vervolgens in Nederland bij sportevenementen met je roze LMB trui rondlopen.
Net als de rest van lumbl dus ;)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:50:42 #225
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156545485
quote:

De leiding heeft dus gewoon lopen snurken. 160% realisatie... :')
pi_156555741
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:17 schreef Awsom het volgende:

[..]

Stelletje klojo´s, zij hebben het inderdaad verziekt voor de rest. Naar mijn weten heeft alleen het 10e zich aan het budget gehouden.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:33:35 #227
319525 Schild
pi_156589642
Vanochtend even bij KPU ingelogd, en zag dat de ballistische bril (Revision Sawfly) nu in het kledingpakket erbij zit. Deze is ook automatisch door KPU in bestelling gezet. Helaas wel in back-order. :D
pi_156591529
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:33 schreef Schild het volgende:
Vanochtend even bij KPU ingelogd, en zag dat de ballistische bril (Revision Sawfly) nu in het kledingpakket erbij zit. Deze is ook automatisch door KPU in bestelling gezet. Helaas wel in back-order. :D
Dat zal dan wel een back order zijn van 3000 stuks :P Ik ben benieuwd wanneer we die bril werkelijk ontvangen. :)
pi_156593003
Heb er al geruime tijd een. Top ding.
pi_156593461
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:35 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Heb er al geruime tijd een. Top ding.
is fucking snel bekrast. Elastiek achter springt om de seconde los en dat neus ding zit veelste los (valt van het glas af)

Nah niet zo heel veel top aan hoor :P
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_156601848
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:48 schreef Thaboel het volgende:

[..]

is fucking snel bekrast. Elastiek achter springt om de seconde los en dat neus ding zit veelste los (valt van het glas af)

Nah niet zo heel veel top aan hoor :P
Krasjes gaan idd wel snel, maar storen mij niet. Elastiek heb ik er niet bij, en neusding heb ik nog nooit problemen mee gehad. Vind die gele glazen echt heel chill bij schieten en bewolkt weer.
pi_156638840
De eerste amaroks zijn ook uitgeleverd.

Maar liefst 60 stuks voor het hele bataljon!
pi_156639771
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:04 schreef Awsom het volgende:

Wij hebben dr precies 0!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:59:05 #234
319525 Schild
pi_156644780
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:04 schreef Awsom het volgende:

Gelukkig wel de uitvoering met peppie zoeklicht op het dak. *O*
Zou schijnbaar van binnenuit via soort joystick te besturen zijn.
pi_156645316
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:59 schreef Schild het volgende:

[..]

Gelukkig wel de uitvoering met peppie zoeklicht op het dak. *O*
Zou schijnbaar van binnenuit via soort joystick te besturen zijn.
Klopt. Helaas geen zwaailicht... :P
pi_156950067
Afgelopen week het PO gehad... Mocht niet meer alleen over het terrein.... :-) Ik kreeg een kinderjuf toegewezen :-)
pi_156950227
Mag ik wat vragen? Ik weet niet hoe ik het best kan stellen, ik hoor via bepaalde dingen op facebook en zo dat de dienstplicht weer opnieuw ingeroepen wordt. Enige onderbouwing dat het zou kunnen gebeuren.
  maandag 19 oktober 2015 @ 19:03:05 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156950733
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:45 schreef MotherFoker het volgende:
Mag ik wat vragen? Ik weet niet hoe ik het best kan stellen, ik hoor via bepaalde dingen op facebook en zo dat de dienstplicht weer opnieuw ingeroepen wordt. Enige onderbouwing dat het zou kunnen gebeuren.
Gebeurt niet, geen geld, middelen, infra, personeel voor.

Mochten ze de opkomstplicht nu op dit moment toch weer reactiveren moet je aan 2030 denken voordat de eerste lichting opgeroepen kan worden.
pi_156950861
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mochten ze de opkomstplicht nu op dit moment toch weer reactiveren moet je aan 2030 denken voordat de eerste lichting opgeroepen kan worden.
Oh oké, het kwam opeens in mij op omdat mijn moeders vriendinnen voor dienstplicht zijn, maar mijn moeder en haar vriendin (beetje mijn tante) zijn er vel op tegen, want vooruit de angst dat mijn broer als het ooit zover zou komen hij zichzelf van het leven beroofd net zoals mijn oom. Ik maakte me een beetje zorgen toen ik dit hoorde zegmaar.

Bedankt!
pi_156956861

[ Bericht 100% gewijzigd door sobertje op 19-10-2015 22:24:20 (dubbel ) ]
------
Nothing but the rain
pi_156957039
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:38 schreef nkerkhof het volgende:
Afgelopen week het PO gehad... Mocht niet meer alleen over het terrein.... :-) Ik kreeg een kinderjuf toegewezen :-)
Maar mag je terugkomen om te fietsen?

quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat def niet zit te wachten op weer ladingen ongemotiveerde lui. Eigenlijk zou je een soort tussenvariant moeten hebben. Vrijwillige dienstplicht of iets dergelijks.
Niet perse om een carriere te maken bij defensie ( zoals bijv. VeVa ) maar wel de mogelijkheid hebben om ervaring op te doen. Ik zou het iig geprobeerd hebben als het kon toen ik 18 was!
------
Nothing but the rain
pi_156957081
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:22 schreef sobertje het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat def niet zit te wachten op weer ladingen ongemotiveerde lui. Eigenlijk zou je een soort tussenvariant moeten hebben. Vrijwillige dienstplicht of iets dergelijks.
Niet perse om een carriere te maken bij defensie ( zoals bijv. VeVa ) maar wel de mogelijkheid hebben om ervaring op te doen. Ik zou het iig geprobeerd hebben als het kon toen ik 18 was!
Die bestaat! Er is zelfs een topic over op FOK!
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:27:57 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156957185
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:22 schreef sobertje het volgende:

[..]

[..]

Ook voor een plichtig salaris? Daarbij komt bijna niemand meer bij defensie om een carrière op te bouwen, ff een paar jaar dienen en weer pleite.

En ik kan je op een briefje meegeven dat de dienstplichtigen niet slecht waren, ik durf zelfs te stellen dat ze over de hele linie beter waren dan de beroepssoldaten.
pi_156957567
Liever tegen minimum (jeugd)loon .. maar voor die "paar honderd euro" moet je het dan niet doen.
------
Nothing but the rain
pi_156957667
quote:
99s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:23 schreef Awsom het volgende:

[..]

Die bestaat! Er is zelfs een topic over op FOK!

Die had ik verwacht, maar ik doel eigenlijk op een keuze die je kan maken rond je 18e.
Een maatschappelijke dienstplicht ... geef het een naam.
------
Nothing but the rain
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:56:02 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156957971
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:44 schreef sobertje het volgende:

[..]

Die had ik verwacht, maar ik doel eigenlijk op een keuze die je kan maken rond je 18e.
Een maatschappelijke dienstplicht ... geef het een naam.
Als het een keuze is dan komt er toch niemand opdagen en kan je het "plicht" deel ook schrappen.

Maar goed, deze discussie is hier al vaak zat gevoerd. En het is gewoon niet meer haalbaar. Tenzij men vandaag gaat beginnen met de bouw van nieuwe kazernes, mobcomplexen en oefenterreinen, over gaat tot de aanschaf van een shitload aan materiaal, uniformen, munitie etc, Paresto weer afgeschaft wordt en we weer echt militair klasse 1 opgevoerd krijgen en weet ik het allemaal wat. Dan kunnen we misschien in 2030 de eerste plichtigen weer welkom heten.

Tegen die tijd staat adjudant AchJa met stok het hele circus uit de bussen te bonjouren. *O*
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:13:29 #247
445329 detaris
pi_156965885
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het een keuze is dan komt er toch niemand opdagen en kan je het "plicht" deel ook schrappen.

Maar goed, deze discussie is hier al vaak zat gevoerd. En het is gewoon niet meer haalbaar. Tenzij men vandaag gaat beginnen met de bouw van nieuwe kazernes, mobcomplexen en oefenterreinen, over gaat tot de aanschaf van een shitload aan materiaal, uniformen, munitie etc, Paresto weer afgeschaft wordt en we weer echt militair klasse 1 opgevoerd krijgen en weet ik het allemaal wat. Dan kunnen we misschien in 2030 de eerste plichtigen weer welkom heten.

Tegen die tijd staat adjudant AchJa met stok het hele circus uit de bussen te bonjouren. *O*
Heb je er al zoveel jaren bijgekregen?
Adjudanten van 85 :'(
pi_156972250
quote:

Ja hoor... Speciale uitnodiging gehad voor de fietsclub...

Gaan we eerst weer door de mangel helemaal en daarna lekker fietsen met uitzicht op de monitorkoekeloerders... :-)
pi_157044052
~:)
AJ
pi_157044066
Ik wil volgend jaar starten met een hbo. Zou ik dat kunnen combineren met de Natres? Daarmee bedoel ik dat je bijvoorbeeld de AMO van een paar weken zelf in kan plannen in een vakantie etc.
AJ
pi_157047789
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:36 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik wil volgend jaar starten met een hbo. Zou ik dat kunnen combineren met de Natres?
Ja.

quote:
Daarmee bedoel ik dat je bijvoorbeeld de AMO van een paar weken zelf in kan plannen in een vakantie etc.
In principe wordt je ingedeeld in de eerstvolgende AMO met plek, nadat je alle keuringen succesvol hebt doorlopen... Meestal valt er wel iets te regelen dat je een AMO opschuift oid, maar dat zou dan wel betekenen dat het allemaal (nog) langer gaat duren voordat je bij een eenheid terecht komt.

Daarnast zou ik adviseren om zo snel mogelijk te beginnen met solliciteren. Dit is een erg lang traject...
pi_157047870
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:05 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja.

[..]

In principe wordt je ingedeeld in de eerstvolgende AMO met plek, nadat je alle keuringen succesvol hebt doorlopen... Meestal valt er wel iets te regelen dat je een AMO opschuift oid, maar dat zou dan wel betekenen dat het allemaal (nog) langer gaat duren voordat je bij een eenheid terecht komt.

Daarnast zou ik adviseren om zo snel mogelijk te beginnen met solliciteren. Dit is een erg lang traject...
Welke rang zou ik kunnen solliciteren met mijn mbo4? (staat gelijk aan havo vgm)
AJ
pi_157048545
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:08 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Welke rang zou ik kunnen solliciteren met mijn mbo4? (staat gelijk aan havo vgm)
Iedereen zonder militaire ervaring wordt bij de natres (ongeacht vooropleiding) eerst gewoon soldaat. :)
pi_157049272
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

Iedereen zonder militaire ervaring wordt bij de natres (ongeacht vooropleiding) eerst gewoon soldaat. :)
^O^
AJ
pi_157049544
Er zijn voorlopig geen voorlichtingen :{
AJ
pi_157052462
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:36 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik wil volgend jaar starten met een hbo. Zou ik dat kunnen combineren met de Natres? Daarmee bedoel ik dat je bijvoorbeeld de AMO van een paar weken zelf in kan plannen in een vakantie etc.
Ja. Als je wat geluk hebt kan je idd in een vakantie de AMO doen, en anders kan je altijd wat colleges missen ;)
pi_157055774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:59 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Ja. Als je wat geluk hebt kan je idd in een vakantie de AMO doen, en anders kan je altijd wat colleges missen ;)
Tja achja voorlopig zijn er toch geen voorlichtingen.
AJ
pi_157062958
De natres heeft veel hbo/wo studenten, volgens mij is het prima te combineren met een enkele uitzondering (bijv. tentamens).
pi_157074863
Binnenkort maar eens naar een voorlichting.

Hopen dat ik wel max Tinus kan doen bij al die burgers als zijnde voormalig 'beroeps' uit 'actieve dienst'. :+
pi_157084725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 15:37 schreef Druid het volgende:
De natres heeft veel hbo/wo studenten, volgens mij is het prima te combineren met een enkele uitzondering (bijv. tentamens).
Is het dan wel geldig om natres af te zeggen?
AJ
pi_157085458
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:38 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Is het dan wel geldig om natres af te zeggen?
School gaat voor.
pi_157086048
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:06 schreef Awsom het volgende:

[..]

School gaat voor.
Ben ik ook van mening maar zijn zij dat ook?
AJ
pi_157086346
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:26 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Ja.

Privé > School > Werk > Natres

Tenzij de Russen binnenvallen natuurlijk.
pi_157100405
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 15:26 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je moet het zeker niet te vaak doen maar als jij tentamens hebt kun je prima een keer afzeggen. Als je af gaat zeggen omdat je de avond voor je werkdag graag wil gaan zuipen kun je beter iets anders gaan zoeken.
pi_157101561
Enig idee hoe het zit met automatische uitschrijvingen? Laatste fase WO Rechten hier en zag dit als dé ideale optie om 'iets' voor het land te kunnen doen. Waar kan ik terecht voor wat hulp hierbij?

Wilde bij de voorlichting van 26 oktober zijn, 20 natresbataljon, maar na elke inschrijving volgt een automatische uitschrijving:

"Mogelijk bent door ons afgemeld omdat wij hebben geconstateerd dat u niet in de regio woonachtig bent en het alleen mogelijk is een voorlichting te volgen in die regio waarin u woonachtig bent. Mogelijk dat er in u regio op dit moment gëen voorlichtingen zijn."

Terwijl ik gewoon in Amsterdam sta ingeschreven volgens mijn.overheid.nl :{

EDIT: Blijkbaar is de postcode filter niet 100% betrouwbaar. De voorlichtingen in Amersfoort zijn niet voor de 20 natresbataljon.

[ Bericht 9% gewijzigd door Riot- op 26-10-2015 19:03:29 ]
pi_157182162
Riot-

Ik snap je teleurstelling. Maar even vanuit werving&selectie gedacht: Het voorlichten van mensen, terwijl ze uiteindelijk niet in aanmerking komen voor een plaatsing, is natuurlijk zonde van de tijd en geld ;)

Het kan ook zijn dat de voorlichting is voor een gedeelte is van 20e gebied, dus dat je wel toegelaten wordt wanneer je in de regio Amersfoort woont ( of in elk geval in Amersfoort geplaatst wordt in de Ecie of Fcie) maar niet wanneer je in Amsterdam woont, en daar dus in de Ccie geplaatst zou worden.

Net als bijv. de vacature voor 10e - specifiek staat Regio Overijssel Noord, woon je in Zuid Overijssel heeft solliciteren ook geen zin, ook ivm de reistijd naar de kazerne.

[ Bericht 13% gewijzigd door sobertje op 29-10-2015 13:59:03 ]
------
Nothing but the rain
pi_157185049
Dank voor de antwoorden.
AJ
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:28:45 #268
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_157200866
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:34:25 #269
445329 detaris
pi_157200966
quote:
Daar kunnen we natuurlijk maar op een manier op reageren :(
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:41:11 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157203321
quote:
Telegraaf :')
"Het leger is nog goed" :')
Als de mindef nou eens realistisch zou zijn zouden we misschien ook eindelijk meer budget krijgen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:45:41 #272
445329 detaris
pi_157204346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:46 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Telegraaf :')
"Het leger is nog goed" :')
Als de mindef nou eens realistisch zou zijn zouden we misschien ook eindelijk meer budget krijgen.
En kunnen we eens meer investeren in de actief dienende militairen in plaats van in de weekend warriors. :O
pi_157204905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 14:45 schreef detaris het volgende:

[..]

En kunnen we eens meer investeren in de actief dienende militairen in plaats van in de weekend warriors. :O
:')
pi_157208737
De Telegraaf weet ook wel weer de 'juiste' woorden te kiezen met 'muiten' zeg :P

quote:
En kunnen we eens meer investeren in de actief dienende militairen in plaats van in de weekend warriors.
Ga je reet is afvegen ofzo, dan doe je zinnigere dingen dan dit soort onzin uitkramen. Als je moet kiezen tussen beroeps of reserve bij totaal gebrek aan geld, dan kies je voor beroeps, maar dat ''weekend warriors'' is wel heel denigrerend.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:29:21 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157209280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 18:55 schreef Shockwave12 het volgende:
De Telegraaf weet ook wel weer de 'juiste' woorden te kiezen met 'muiten' zeg :P

[..]

Ga je reet is afvegen ofzo, dan doe je zinnigere dingen dan dit soort onzin uitkramen. Als je moet kiezen tussen beroeps of reserve bij totaal gebrek aan geld, dan kies je voor beroeps, maar dat ''weekend warriors'' is wel heel denigrerend.
Hoe moet het anders genoemd worden dan... :')
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:49:06 #276
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_157220307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen hobbyisten ja! :( :( :( :( :(
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_157220841
quote:
Heeeel simpel: gewoon reservisten.
Opkomstavond is bij ons bijvoorbeeld ook gewoon ín de werkweek, op dinsdagavond. Veel ook op zaterdag ja, maar dat 'weekend warriors' is gewoon denigrerend bedoeld, en niet als benaming voor dat we vooral in het weekend trainen. En als de dames en heren beroeps zich hier dan toch zo verheven voelen: kom maar is een keer een hindernisbaan, DCP'tje of schietwedstrijd doen met mij.
pi_157234219
Zijn reservisten niet ook de mensen die naast hun eigen baan bij Defensie ook de rest van defensie sponsoren met hun belastingcenten? :-)
pi_157239620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 12:30 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

Opkomstavond is bij ons bijvoorbeeld ook gewoon ín de werkweek, op dinsdagavond. Veel ook op zaterdag ja, maar dat 'weekend warriors' is gewoon denigrerend bedoeld, en niet als benaming voor dat we vooral in het weekend trainen. En als de dames en heren beroeps zich hier dan toch zo verheven voelen: kom maar is een keer een hindernisbaan, DCP'tje of schietwedstrijd doen met mij.
Gaat het dappertje?
  maandag 2 november 2015 @ 14:01:04 #281
445329 detaris
pi_157268315
quote:

[..]

:') !!!

quote:
Gaat het dappertje?
pi_157268529
quote:

[..]

Sorry, ik kan niet op zaterdag of dinsdagavond(en jij dit jaar ook niet meer).

Maar eh, een beetje sporten maakt je een goede militair?

En bedankt voor t bevestigen van het denkbeeld dat iedereen heeft over de nastressers.
  maandag 2 november 2015 @ 14:32:03 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157268989
quote:

[..]

Opkomstavond is bij ons bijvoorbeeld ook gewoon ín de werkweek, op dinsdagavond. Veel ook op zaterdag ja, maar dat 'weekend warriors' is gewoon denigrerend bedoeld, en niet als benaming voor dat we vooral in het weekend trainen.
Infantrozen, torren, pleunen, coniferen, klonten, propellorartilleristen, geneeskrachtige kruiden, sokkentellers, roze maffia, Jan Willem Fiasco, van Kneus, combi infanterie, van Schnitzelma, Niks Lukt, etc... Ik kan nog wel even doorgaan...

Het is maar waar je je druk om maakt he. :')

quote:
En als de dames en heren beroeps zich hier dan toch zo verheven voelen: kom maar is een keer een hindernisbaan, DCP'tje of schietwedstrijd doen met mij.
Dus dat doen jullie bij de opkomstdagen... Een fatsoenlijke drierols concertina uitleggen lukt dat ook? (Zo ongeveer de reden van jullie bestaan).
pi_157269807
Ik lees al een tijdje mee met dit topic om een beeld te krijgen van de natres. Zelf studeer ik op dit moment en wil ik graag iets bijdragen aan de samenleving.

Voor de zomer heb ik daarom besloten om te kiezen tussen de vrijwillige politie en de natres, omdat dit deels aansluit bij mijn opleiding, ik zo praktijk ervaring opdoe en iets voor de samenleving kan betekenen.

Na lang wikken en wegen besloot ik om voor de politie te kiezen, omdat hier meer contact en interactie met de burger is. Ik heb een nachtdienst meegedraaid en ik was helemaal om. Helaas kreeg ik vorige week slecht nieuws, er er voor minimaal één jaar een stop op het aanmelden voor de vrijwillige politie, omdat de klassen allemaal vol zitten.

Ik ga niet een jaar wachten, dus mijn volgende keus is daarom de natres. Ik kan me niet aanmelden omdat er geen voorlichten voor mijn regio (Noord-Brabant) beschikbaar zijn. Ik zit nog met een aantal vragen, die ik graag op de voorlichtingsavond had gesteld, maar aangezien hier ervaringsdeskundigen zitten weten jullie misschien ook de antwoorden.

• Ik ben rood-groen kleurenblind. Ik heb tientallen online testen gedaan waar dat uit blijkt, hoewel ik er in de praktijk geen last van heb. Bij de eisen voor reservist staat er niks over vermeld. Word er op kleurenblindheid getest? Zoja, welke test is dit dan en kan ik hierop worden afgekeurd?

• Ben je als reservist ambtenaar, en heb je daarbij bepaalde bevoegdheden?

• Stel dat je als reservist wordt aangehouden, moet dan de Kmar komen (net als bij een regulire militair)?

• Mijn vriendin woont in een andere provincie, dat is niet op 1 uur reizen van de dichtstbijzijnde kazerne waar ik in mijn regio geplaatst kan worden. Is dit een probleem?

• Is het mogelijk om een dag mee te lopen om een indruk van het werk te krijgen?

• Wanneer komen er voor mijn regio weer voorlichtingen beschikbaar?

• Hoe snel gaat de procedure van het uitschrijven? In het geval ik na mijn studie werk heb gevonden wat niet met de natres te combineren valt.

Alvast bedankt!
pi_157270853
1. Mogelijk. Bel W&S voor zekerheid.
2. Ja. Je mag bij het ABP.
3. Nee. Alleen tijdens diensttijd, daarbuiten ben je voor de strafrecht burger. Tuchtrecht is ander verhaal.
4. Je word geplaatste op de plek het dichtste bij jou woonplaats.
5. Soms kan via via wat geregeld worden. Anders opendagen.
6. Bel W&S
7. Snel genoeg
pi_157312274
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:58 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

1. Mogelijk. Bel W&S voor zekerheid.
2. Ja. Je mag bij het ABP.
3. Nee. Alleen tijdens diensttijd, daarbuiten ben je voor de strafrecht burger. Tuchtrecht is ander verhaal.
4. Je word geplaatste op de plek het dichtste bij jou woonplaats.
5. Soms kan via via wat geregeld worden. Anders opendagen.
6. Bel W&S
7. Snel genoeg
Bedankt ^O^
pi_157453597
Yes! Goedgekeurd!
Een jaar terug haalde ik cluster 1 niet en vandaag hoorde ik dat ik cluster 5 had! :-)
Nu op naar de AMO... :-)
pi_157454047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:00 schreef nkerkhof het volgende:
Yes! Goedgekeurd!
Een jaar terug haalde ik cluster 1 niet en vandaag hoorde ik dat ik cluster 5 had! :-)
Nu op naar de AMO... :-)
^O^
  woensdag 11 november 2015 @ 06:34:24 #289
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_157463570

[ Bericht 64% gewijzigd door ErwinRommel op 11-11-2015 06:59:21 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_157470577
Weet iemand de AMO data van 2016?
pi_157472716
Er zijn er 2 in januari en 1 in maart. De rest heb ik niet kunnen zien en ook de data weet ik niet...
Voormijzelf heb ik hoop op de 2e van januari.
pi_157476709
quote:
Maar eh, een beetje sporten maakt je een goede militair?

En bedankt voor t bevestigen van het denkbeeld dat iedereen heeft over de nastressers.
Dat zeg ik nergens, en suggereer ik ook nergens. Lezen, en niet mij woorden in de mond leggen graag. Wat je (en anderen hier) doet is eerst de natres te kakken zetten, ik reageer daar vervolgens op, en dan zie jij je weer bevestigd in je vooroordeel. Kruip uit die cirkel man.
pi_157476868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:05 schreef Shockwave12 het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens, en suggereer ik ook nergens. Lezen, en niet mij woorden in de mond leggen graag. Wat je (en anderen hier) doet is eerst de natres te kakken zetten, ik reageer daar vervolgens op, en dan zie jij je weer bevestigd in je vooroordeel. Kruip uit die cirkel man.
Ach knul, neem een kopje rooibosthee en ga in een hoekje zitten uithuilen.
pi_157479959
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Infantrozen, torren, pleunen, coniferen, klonten, propellorartilleristen, geneeskrachtige kruiden, sokkentellers, roze maffia, Jan Willem Fiasco, van Kneus, combi infanterie, van Schnitzelma, Niks Lukt, etc... Ik kan nog wel even doorgaan...

Het is maar waar je je druk om maakt he. :')

[..]

Dus dat doen jullie bij de opkomstdagen... Een fatsoenlijke drierols concertina uitleggen lukt dat ook? (Zo ongeveer de reden van jullie bestaan).
Laat ze even van het enige werk afblijven dat wij golfjes nog doen...
pi_157489554
Kan iemand mij vertellen hoe het er uit ziet als je je amo hebt gehad?
Kom je dan in een peloton/groep met andere nieuwelingen of is het gewoon waar er plaats is?
pi_157492061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:27 schreef nkerkhof het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het er uit ziet als je je amo hebt gehad?
Kom je dan in een peloton/groep met andere nieuwelingen of is het gewoon waar er plaats is?
In een pel. / groep waar er plaats is en niet alle nieuwelingen bij elkaar.
------
Nothing but the rain
pi_157563926
Thanks! Ben erg benieuwd.
  zondag 15 november 2015 @ 11:53:48 #298
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_157564185
Pff het was mei dat ik dacht het lijkt me leuk om reservist te worden, maar pas in november zouden er weer vacatures zijn in mijn regio. Dus nu is het november en zijn er vacatures, maar ik ga nu voor mijn studie binnenkort richting Utrecht verhuizen en nu zijn er daar natuurlijk weer geen vacatures... en dat zal nog wel ff duren ook denk ik?

Al heb ik wel het idee dat vanwege het terrorisme er misschien een (groter) beroep gaat worden gedaan op reguliere militairen en er dan misschien wat meer ruimte ontstaat? Bizar dat in deze tijden bezuinigd wordt...
pi_157570919
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:53 schreef Hondenfluitje het volgende:
Pff het was mei dat ik dacht het lijkt me leuk om reservist te worden, maar pas in november zouden er weer vacatures zijn in mijn regio. Dus nu is het november en zijn er vacatures, maar ik ga nu voor mijn studie binnenkort richting Utrecht verhuizen en nu zijn er daar natuurlijk weer geen vacatures... en dat zal nog wel ff duren ook denk ik?

Al heb ik wel het idee dat vanwege het terrorisme er misschien een (groter) beroep gaat worden gedaan op reguliere militairen en er dan misschien wat meer ruimte ontstaat? Bizar dat in deze tijden bezuinigd wordt...
Als je eenmaal binnen bent is het wel veel makkelijker om van een peloton naar een ander peloton te verplaatsen.
pi_157654180
Ik lees regelmatig over niveau's. Niveau 1 en 2 en misschien wel meer.

Kan iemand zeggen wat dat inhoudt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')