abonnement Unibet Coolblue
pi_151157519


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe, Ubershave en Diqiu-Long.



Er is mij gevraagd of ik een deluxe scheersetje wilde showen, en dat wilde ik wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151157591
Mijn favoriete scheerzepen blijven nog steeds wel de TFS, en HTGAM/PAA. Stirling staat bij mij ook hoog en de klassieker Tabac en MWF ook :D Haslinger was ik ook erg verrast door :) Martin De Candre, Penhaligon's zijn ook fijne zepen, maar het prijskaartje daaraan wat minder :P
pi_151158352
HTGAM/PAA? (Ken nog vrij weinig merken, ben nieuw in deze scheermethode)
En waar bestel jij al je goederen?
dr harris ook al geprobeerd?

[ Bericht 35% gewijzigd door Progrance op 29-03-2015 16:24:47 ]
pi_151160714
Ik bestel vrijwel al mijn spullen bij Barbiere di Figaro. Zeker 95% van mijn spullen komt daar vandaan.
Dingen van Phoenix haal ik direct uit de USA.

Dr.Harris is fijn spul :)
pi_151161052
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:21 schreef Ubershave het volgende:
Ik bestel vrijwel al mijn spullen bij Barbiere di Figaro. Zeker 95% van mijn spullen komt daar vandaan.
Dingen van Phoenix haal ik direct uit de USA.

Dr.Harris is fijn spul :)
En is dr harris fijner spul dan bovengenoemde merken?
bedoel dan va geur en makkelijk "lather" te maken...

Probeer er een beetje achter te komen welke mijne volgende scheerzeep word die dan ook een beetje een leuk geurtje heeft ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Progrance op 29-03-2015 18:26:15 ]
pi_151164704
Equal :D
Tis goed spul, ruikt lekker, schuimt vrij makkelijk op en redelijk betaalbaar :D
pi_151164932
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:23 schreef Ubershave het volgende:
Equal :D
Tis goed spul, ruikt lekker, schuimt vrij makkelijk op en redelijk betaalbaar :D
En mijn laatste vraag: is er veel verschil tussen scheerzeep en scheercreme?
denk dat dr harris en tayler of old bond street ook equal zijn dan?
pi_151173300
Ja. Dat is er :) Scheerzeep is harder, dus dat vraagt iets meer werk om het te laden in de kwast en daar schuim van te krijgen. Scheercreme is zachter en daardoor ook makkelijker te laden en op te kloppen.

Qua creme is het idd equal. In zeep is de taylor minder dan Dr Harris.

De harde zepen van Taylor zijn meh at best
pi_151189434
scheer nu een maand met krabber en astra mesjes , wat fijn , wilde dat ik dit eerder was gaan doen

enige is dat ik me vroeger om de dag kon scheren , en nu toch wel vaker , lijkt of het harder groeit
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 30 maart 2015 @ 14:34:45 #10
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151189574
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:29 schreef Thezappa het volgende:
scheer nu een maand met krabber en astra mesjes , wat fijn , wilde dat ik dit eerder was gaan doen

enige is dat ik me vroeger om de dag kon scheren , en nu toch wel vaker , lijkt of het harder groeit
Pokon in het schuim :D
I'm not the girl in the picture..
pi_151189593
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:34 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Pokon in het schuim :D
misschien is dat het , jammere is dat het schuim het zelfde is ,
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_151189653
Ik scheer me al een paar jaar met een vintage Gillette flare tip rocket en ik gebruik random mesjes uit dat scheerwinkel.nl probeerpakket. Vooraf smeer ik me in met proraso scheerschuim, maar achteraf doe ik niks. Ik heb me een tijdje met aluin ingesmeerd en dat was wel fijn op zich, maar dat steentje is nu helaas op. Ik zit nu te kijken naar aftershave en zie in de OP dat die van de Lidl aardig is. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met een nadere betaalbare aftershave?

En waar kun je goedkope aluin kopen?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  maandag 30 maart 2015 @ 14:42:52 #13
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151189794
quote:
5s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:37 schreef wimjongil het volgende:
Ik scheer me al een paar jaar met een vintage Gillette flare tip rocket en ik gebruik random mesjes uit dat scheerwinkel.nl probeerpakket. Vooraf smeer ik me in met proraso scheerschuim, maar achteraf doe ik niks. Ik heb me een tijdje met aluin ingesmeerd en dat was wel fijn op zich, maar dat steentje is nu helaas op. Ik zit nu te kijken naar aftershave en zie in de OP dat die van de Lidl aardig is. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met een nadere betaalbare aftershave?

En waar kun je goedkope aluin kopen?
https://www.kruidvat.nl/vergulde-hand-stick-aluin/p/528017

2 euro kruidvat maar wel op meer plekken te krijgen.

Je gebruikt er ook geen kilo's van gelukkig. Oh wat prikt dat spul :'( :@
I'm not the girl in the picture..
pi_151201630
Is hier iemand die (veel) ervaring heeft met taylor of old bondstreet scheercreme? Vb sandalwood of almond...
pi_151202299
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:10 schreef Progrance het volgende:
Is hier iemand die (veel) ervaring heeft met taylor of old bondstreet scheercreme? Vb sandalwood of almond...
Ik heb sandalwood als eerste gebruikt. Daarna almond en nu lavendel.
pi_151202934
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:25 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik heb sandalwood als eerste gebruikt. Daarna almond en nu lavendel.
Welke geur vond je het beste tussen sandal en almond?
raad je taylor of old bond street in het algemeen aan?
pi_151204207
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef Progrance het volgende:

[..]

Welke geur vond je het beste tussen sandal en almond?
raad je taylor of old bond street in het algemeen aan?
Almond vond ik de lekkerste geur. Maar dat is misschien puur persoonlijk.
Ik vind het prima spul. Maar ik heb verder ook nog niet heel veel anders gebruikt...
pi_151204370
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Almond vond ik de lekkerste geur. Maar dat is misschien puur persoonlijk.
Ik vind het prima spul. Maar ik heb verder ook nog niet heel veel anders gebruikt...
Ik vind amandel zowiezo een lekker geurtje maar of ik het dan in mijn scheerritueel wil ruiken weet ik niet ;)
dus de sandalwood raadt je niet aan qua geur? (Kan me niet direct iets voorstellen bij die geur...)
pi_151204477
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:09 schreef Progrance het volgende:

[..]

Ik vind amandel zowiezo een lekker geurtje maar of ik het dan in mijn scheerritueel wil ruiken is iets anders...
dus de sandalwood raadt je niet aan qua geur? (Kan me niet direct iets voorstellen bij die geur...)
Ik douche altijd na het scheren dus geur maakt voor mij niet uit.
pi_151204562
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:11 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik douche altijd na het scheren dus geur maakt voor mij niet uit.
Ik doe tegenwoordig net het omgekeerde ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 21:17:45 #21
148823 znarch
ondertitel
pi_151204772
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:11 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik douche altijd na het scheren dus geur maakt voor mij niet uit.
Is het niet handiger dat om te keren? :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_151206743
Dat schijnt wel zo te zijn, maar ik vind het fijner om me eerst te scheren en dan te douchen en klaar.
pi_151214377
Ik scheer me tegenwoordig onder het douchen. Werkt erg chill, alleen mis ik af en toe een paar haartjes, maar soit.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:42 schreef Dimauro het volgende:

[..]

https://www.kruidvat.nl/vergulde-hand-stick-aluin/p/528017

2 euro kruidvat maar wel op meer plekken te krijgen.

Je gebruikt er ook geen kilo's van gelukkig. Oh wat prikt dat spul :'( :@
Ah ja, zal eens in de etos kijken.

Haha zeker waar, maar ik voel me wel altijd ziek mannelijk na me ingesmeerd te hebben met aluin. Alles lekker dichtbranden. ^O^
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:22:50 #24
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151216339
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:09 schreef Progrance het volgende:

[..]

Ik vind amandel zowiezo een lekker geurtje maar of ik het dan in mijn scheerritueel wil ruiken weet ik niet ;)
dus de sandalwood raadt je niet aan qua geur? (Kan me niet direct iets voorstellen bij die geur...)
Sandalwood ouderwetse scheerzeeplucht. Vind hem wel prettig.

Nu lemon&lime dat ruikt meer naar kauwgomballen toch iets minder.
I'm not the girl in the picture..
pi_151228501
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:22 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Sandalwood ouderwetse scheerzeeplucht. Vind hem wel prettig.

Nu lemon&lime dat ruikt meer naar kauwgomballen toch iets minder.
bedankt voor je post..nu weet ik tenminste wat ik moet verwachten van sandalwood.
dan zal ik toch maar gaan voor almond :)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:12:21 #26
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151228946
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:58 schreef Progrance het volgende:

[..]

bedankt voor je post..nu weet ik tenminste wat ik moet verwachten van sandalwood.
dan zal ik toch maar gaan voor almond :)
Het blijft lastig met geuren en smaken het is allemaal persoonlijke voorkeur. Ik heb gezocht naar samplepotjes maar die waren in Nederland lastig te krijgen.
I'm not the girl in the picture..
pi_151229762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:58 schreef Progrance het volgende:

[..]

bedankt voor je post..nu weet ik tenminste wat ik moet verwachten van sandalwood.
dan zal ik toch maar gaan voor almond :)
Als je iets van TOBS zoekt dat lekker ruikt: Jermyn Street.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_151230196
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:36 schreef mjan het volgende:

[..]

Als je iets van TOBS zoekt dat lekker ruikt: Jermyn Street.
kan je de geur beschrijven?
pi_151233834
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:46 schreef Progrance het volgende:

[..]

kan je de geur beschrijven?
Fris, licht en kruidig :9
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_151234070
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 18:53 schreef mjan het volgende:

[..]

Fris, licht en kruidig :9
Precies dat, en wellicht nog in de verte iets houtachtigs :)
pi_151257410
Zo, daar zijn we weer! Dit keer met een nieuwe zeep waarvan ik de naam al amper uitgesproken krijg :P

Setup:

Muhle R41 (2011) met Personna (2)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Saponificio Varesino Felce Aromatico Scheerzeep
Pinaud Clubman Musk Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

Thank you all for the support!

pi_151292219
Ik ga ook overstappen naar klassiek scheren en heb een Simpsons Berkely 46 Best badger aangeschaft met een TFS zeep. Nu heb ik een vraag over de kwast; moet die ook worden voorbehandeld of kan ik er direct mee aan de slag?
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_151296277
Ik zou m even een keertje goed uitwassen met eem milde shampioo zodat de lucht wat uit de kwast gaat.

Verder kan je er zo mee aan de slag :)
pi_151331536


My Freaky Friday setup:

Roedter 1909 met Personna (vers)
Simpson Wee Scot
PPF Malbolge
Captain's Choice Cat O' Nine Tails

Everyone, have a great day!
pi_151334794
Vandaag geschoren met een feather mesje en merk dat dit niks voor mij is...veel te agressief...heb voor de eerste keer een paar wondjes dus moest iemand geinteresseerd zijn in feather mesjes...
  zondag 5 april 2015 @ 13:26:55 #36
97745 Thorical
finding a way
pi_151385454
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 18:12 schreef Progrance het volgende:
Vandaag geschoren met een feather mesje en merk dat dit niks voor mij is...veel te agressief...heb voor de eerste keer een paar wondjes dus moest iemand geinteresseerd zijn in feather mesjes...
Schaaf nou eerst wat aan je techniek en geef de Feathers nog een kans. Want echt, als je de juiste scheerhoek of drukt op je krabber dan straft een Feather dat direct af. Ook van een te droog of te nat schuim houden ze niet.
Succes met gaaf scheren.
pi_151385517
Goedemorgen allemaal!
Iedereen een hele fijne pasen!

Anyway, hier weer een nieuwe shave met de TFS Ambassador.

Setup:

Roedter 1909 met Personna (1)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
TFS Ambassador Limited Edition
Speick ASL

Hope you all will enjoy the video!

pi_151386328
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:26 schreef Thorical het volgende:

[..]

Schaaf nou eerst wat aan je techniek en geef de Feathers nog een kans. Want echt, als je de juiste scheerhoek of drukt op je krabber dan straft een Feather dat direct af. Ook van een te droog of te nat schuim houden ze niet.
Succes met gaaf scheren.
Als ik me scheer met een derby of merkur mesje heb ik dit probleem toch niet...
pi_151404069
Eergisteren heb ik mijn eerste klassieke shave gedaan met een Muhle R89. Uit het sample pakket scheermesjes heb ik gekozen voor de Astra groen. Eerst goed ingezeept met TFS en scheren maar! Vooraf veel filmpjes bekeken hoe te scheren en gelukkig werd het geen veldslag. Toch wel meer wondjes dan normaal en vooral wat razorburn. Dat had ik nog nooit eerder gehad dus dat was geen pretje.
Achteraf twijfelde ik of de lather wel goed genoeg was dus vandaag weer een nieuwe poging gedaan.
Misschien was de Astra groen te aggressief voor mij dus daarom, na wat rondspeuren op fora, gekozen voor Supermax Platinum. Deze zou wat minder agressief zijn. Ook gekozen voor een andere zeep, Proraso wit. Bij het maken van de lather heb ik wat meer water toegevoegd en het resultaat was veel beter dan met TFS. Daarna scheren en ditmaal ging het stukken beter. 3 passes gedaan en geen wondjes en razorburn. Heerlijke scheerbeurt en volgende keer de TFS maar eens proberen.

Ik had het DE samplepack 16 supermerken van Barbiere di Figaro besteld en ben benieuwd welke hiervan vergelijkbaar zijn met de Supermax Platinum. Heeft iemand suggesties?
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  maandag 6 april 2015 @ 13:54:57 #40
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_151416191
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:28 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Eergisteren heb ik mijn eerste klassieke shave gedaan met een Muhle R89. Uit het sample pakket scheermesjes heb ik gekozen voor de Astra groen. Eerst goed ingezeept met TFS en scheren maar! Vooraf veel filmpjes bekeken hoe te scheren en gelukkig werd het geen veldslag. Toch wel meer wondjes dan normaal en vooral wat razorburn. Dat had ik nog nooit eerder gehad dus dat was geen pretje.
Achteraf twijfelde ik of de lather wel goed genoeg was dus vandaag weer een nieuwe poging gedaan.
Misschien was de Astra groen te aggressief voor mij dus daarom, na wat rondspeuren op fora, gekozen voor Supermax Platinum. Deze zou wat minder agressief zijn. Ook gekozen voor een andere zeep, Proraso wit. Bij het maken van de lather heb ik wat meer water toegevoegd en het resultaat was veel beter dan met TFS. Daarna scheren en ditmaal ging het stukken beter. 3 passes gedaan en geen wondjes en razorburn. Heerlijke scheerbeurt en volgende keer de TFS maar eens proberen.

Ik had het DE samplepack 16 supermerken van Barbiere di Figaro besteld en ben benieuwd welke hiervan vergelijkbaar zijn met de Supermax Platinum. Heeft iemand suggesties?
Ik heb niet zo'n zware baardgroei, maar: Bolzano O+
I'm not the girl in the picture..
pi_151432014
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:28 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Eergisteren heb ik mijn eerste klassieke shave gedaan met een Muhle R89. Uit het sample pakket scheermesjes heb ik gekozen voor de Astra groen. Eerst goed ingezeept met TFS en scheren maar! Vooraf veel filmpjes bekeken hoe te scheren en gelukkig werd het geen veldslag. Toch wel meer wondjes dan normaal en vooral wat razorburn. Dat had ik nog nooit eerder gehad dus dat was geen pretje.
Achteraf twijfelde ik of de lather wel goed genoeg was dus vandaag weer een nieuwe poging gedaan.
Misschien was de Astra groen te aggressief voor mij dus daarom, na wat rondspeuren op fora, gekozen voor Supermax Platinum. Deze zou wat minder agressief zijn. Ook gekozen voor een andere zeep, Proraso wit. Bij het maken van de lather heb ik wat meer water toegevoegd en het resultaat was veel beter dan met TFS. Daarna scheren en ditmaal ging het stukken beter. 3 passes gedaan en geen wondjes en razorburn. Heerlijke scheerbeurt en volgende keer de TFS maar eens proberen.

Ik had het DE samplepack 16 supermerken van Barbiere di Figaro besteld en ben benieuwd welke hiervan vergelijkbaar zijn met de Supermax Platinum. Heeft iemand suggesties?
Ik merk dat ik met TFS Sottozero meer water moet toevoegen om een goed schuim te krijgen dan bij TOBS Jeremyn Street. Bij Sottozero heb ik het idee dat mijn huid minder snakt naar een verkoelende after shave balm, maar ik vind het beide goeie zepen.
pi_151432368
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:26 schreef Thorical het volgende:

[..]

Schaaf nou eerst wat aan je techniek en geef de Feathers nog een kans. Want echt, als je de juiste scheerhoek of drukt op je krabber dan straft een Feather dat direct af. Ook van een te droog of te nat schuim houden ze niet.
Succes met gaaf scheren.
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 14:03 schreef Progrance het volgende:

[..]

Als ik me scheer met een derby of merkur mesje heb ik dit probleem toch niet...
Als je een fikse baard hebt of stugge baardharen dan gaat een Feather met een goeie schuim er als boter doorheen.
En verder zoals Thorical zegt!
pi_151495345
Setup:

Merkur 37c met NOS Gilette Bleue Extra (fresh)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 Band Badger
Tabac Shaving Soap
Tabac Aftershave Lotion

Hope you all will enjoy the video!
pi_151604419
Setup:

Merkur 37C met NOS Gilette Bleue Extra (2)
Omega 10019 aka Miss Piggy
Proraso Groen Pre-Shave
Proraso Groen Scheerzeep
Osage Rub
Proraso Groen ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_151607084
Naar flink wat mesjes met elkaar te vergelijken ben ik er over uit: Dit zijn voor mij de beste mesjes:



Zodra mijn andere mesjes opzijn bestel ik hier een doosje van.
  zondag 12 april 2015 @ 19:46:08 #46
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_151621124
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:15 schreef Wiehoe het volgende:
Naar flink wat mesjes met elkaar te vergelijken ben ik er over uit: Dit zijn voor mij de beste mesjes:

[ afbeelding ]

Zodra mijn andere mesjes opzijn bestel ik hier een doosje van.
Bijkomend voordeel; mocht je echt eens een keer onverhoopt zonder zitten, dan zijn dit volgens mij dezelfde mesjes als die de Hema verkoopt als eigen merk. :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 12 april 2015 @ 20:03:22 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151621801
Na een jaar lang uit pure gemakzucht alleen scheerpzeep van DVH gebruikt te hebben, was het vandaag de beurt aan een gloednieuw bakje TOBS Eton College, geweldige creme, alsof ik na wekenlang schnitzel weer eens een goede biefstuk mocht eten. _O_

Lekker geurtje ook.
pi_151678341
Tips voor een lekkere pre-shave? Mijn Blue-beards revenge is op en wil wel eens opzoek naar een nieuwe pre en post shave creme.
pi_151700535
Ja, Baume.be heeft een fijne pre-shave en ook TFS heeft hele fijne pre-shaves
  woensdag 15 april 2015 @ 07:50:13 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151700681
Ik moet je gelijk geven. Heb laatst een fles ASB van Baume.be cadeau gekregen, geweldig spul. Al vind ik 30¤ voor 100 ml echt veel te duur, dus zou hem zelf niet gauw kopen. Zuinig op deze fles zijn dus :P
pi_151700941
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2015 19:46 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Bijkomend voordeel; mocht je echt eens een keer onverhoopt zonder zitten, dan zijn dit volgens mij dezelfde mesjes als die de Hema verkoopt als eigen merk. :P
Dat zijn ook Personna mesjes maar niet dezelfde als op de foto.
pi_151718210
vraagje; ik heb nu ook een berg probeer-mesjes die alleen maar verpakt zitten in een papiertje. Hoe gooien jullie die mesjes na gebruik weg?

Ik heb nog wel zo'n plastic doosje van Feather maar die zit vol :{
  woensdag 15 april 2015 @ 19:29:31 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151718257
Heb zo'n cheap ass spaarpot gekocht bij de action. Voordat die vol zit ben ik al dood.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:31:16 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_151720721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:28 schreef spetterpoep het volgende:
vraagje; ik heb nu ook een berg probeer-mesjes die alleen maar verpakt zitten in een papiertje. Hoe gooien jullie die mesjes na gebruik weg?

Ik heb nog wel zo'n plastic doosje van Feather maar die zit vol :{
In de vuilnisbak???
  woensdag 15 april 2015 @ 21:09:26 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151722819
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

In de vuilnisbak???
Eh, dat kan met een beetje pech nog weleens heel fout uitpakken.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:12:37 #56
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_151722991
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Eh, dat kan met een beetje pech nog weleens heel fout uitpakken.
Valt wel mee, ik gooi ze in de vuilnisbak op de badkamer, daar zit een zak in. Deze zak doe ik in de grotere vuilniszak met het huisvuil. Dat kan echt geen kwaad. Tevens pakken vuilnismannen de vuilniszak aan de bovenkant vast.
Plus gaan de vuilniszakken bij mij, in een grote container welke geleegd wordt in de vuilniswagen.
Je kunt een scheermesje gewoon tussen wijsvinger en duim gewoon samenknijpen. Geen centje pijn, pas als je ermee gaat slepen is het gevaarlijk.
pi_151723046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:28 schreef spetterpoep het volgende:
vraagje; ik heb nu ook een berg probeer-mesjes die alleen maar verpakt zitten in een papiertje. Hoe gooien jullie die mesjes na gebruik weg?

Ik heb nog wel zo'n plastic doosje van Feather maar die zit vol :{
Ik heb een potje van de Jumbo, zaten pecannoten in volgens mij, kunnen makkelijk 100 mesjes in voordat ik het weggooi :)
pi_151723090
Setup:
Merkur 34C HD met Rapira (vers)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Barbiere Di Figaro Classico
Barbiere Di Figaro Classico ASB

Hope you all will enjoy the video!

  woensdag 15 april 2015 @ 21:44:44 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_151724526
dit is een goede en goedkope aftershave creme, verkrijgbaar bij de hema

pi_151724936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:44 schreef THEFXR het volgende:
dit is een goede en goedkope aftershave creme, verkrijgbaar bij de hema

[ afbeelding ]
Keertje proberen...

Die Cien aftershave mag wat mij betrefd wel uit de OP, tijdje terug een flesje gehaald, haalt het qua verzorging niet bij bv de Nivea ASB en heeft ook nog eens een naar chemisch luchtje..
  woensdag 15 april 2015 @ 22:18:02 #61
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_151726228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:54 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Keertje proberen...

Die Cien aftershave mag wat mij betrefd wel uit de OP, tijdje terug een flesje gehaald, haalt het qua verzorging niet bij bv de Nivea ASB en heeft ook nog eens een naar chemisch luchtje..
heb hem zelf online moeten bestellen, want hij lag nog niet in de winkel.
  donderdag 16 april 2015 @ 13:00:12 #62
97745 Thorical
finding a way
pi_151739993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb hem zelf online moeten bestellen, want hij lag nog niet in de winkel.
Ik heb me rot gezocht in de Hema. Niet te vinden bij de scheer mesjes en de scheerschuim maar op de kadootjes afdeling samen met de olijfolie. 8)7
pi_151744419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:00 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb me rot gezocht in de Hema. Niet te vinden bij de scheer mesjes en de scheerschuim maar op de kadootjes afdeling samen met de olijfolie. 8)7
huh, olijfolie, wat een gekke plaats. :+
pi_151749481
Heeft iemand zich al geschoren met timor sollingen mesjes?
Vind deze vergelijkbaar met feathers alleen niet zo agressief...
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:32:33 #65
97745 Thorical
finding a way
pi_151762353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

huh, olijfolie, wat een gekke plaats. :+
Je weet toch dat je ook met olijfolie kunt scheren? Misschien de Hema ook.
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:33:06 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_151762366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:32 schreef Thorical het volgende:

[..]

Je weet toch dat je ook met olijfolie kunt scheren? Misschien de Hema ook.
hahaha
pi_151788415
Setup:

NOS Jaguar 5/8, Full Hollow
Henk's Scheerkraam Custom Silvertip
Stirling Bonaparte
Speick ASL

Hope you all will enjoy the video!

pi_151821233
Zo'n beetje de meest gladde scheerbeurt die ik in weken heb gehad :D Very nice! :D

Setup:

Merkur 34C HD met Rapira (1)
Semogue Owners Club 2 Band Finest
Mitchell's Wool Fat Shaving Soap
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne

Hope you all will enjoy the video!

pi_151929927
Eindelijk, na lange tijd weer terug bij de Soap Commander!

Setup:

Gilette Super Adjustable W1 met Gilette Silver Blue (vers)
Soap Commander Courage
Pinaud Clubman Aftershave Cologne

Hope you all will enjoy the video!

pi_151932390
sinds vandaag in het bezit van de voorloper (denk ik) van de safety razor...

niet dat ik deze ga gebruiken maar is gewoon een hebbedingetje...

pi_151967984
Hebben mensen hier ervaring met het parfum van Taylor Old Bond? Ik zit erover na te denken om die Sandalwood van ze te kopen alleen twijfel ik of ik de aftershave of cologne moet doen. Welke blijft beter hangen? :P
pi_151987432
Man o man, wat een heerlijke dag is dit weer! Zonnetje schijnt, lekker temperatuurtje en een gruwelijk lekkere zeep om mee te scheren.

Vandaag: Stirling Sharp Dressed Man!

De zeep ruikt aardig sterk, kan m goed ruiken door de verpakking heen!
Een zeep met een heerlijk fris luchtje met wat lekkere groene tonen erin.
Ruikt werkelijk waar fantastisch!

Let's started with this bad boy!

Setup:

Gilette Super Adjustable W1 with a Gilette Silver Blue blade (1)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Stirling Sharp Dressed Man
Proraso ASL

Hope you all will enjoy the video!

pi_152016173
Kijk net voor de grap eens naar mijn massa voorraad van scheercremes... een hoop zijn 'goed' tot juli 2015.. Kan geen kwaad toch als ze nog ongeopend in de verpakking zitten? Moet dan wel héél snel scheren als ik alles voor juli op wil hebben ;)
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:47:30 #74
97745 Thorical
finding a way
pi_152018436
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:16 schreef Deezertje het volgende:
Kijk net voor de grap eens naar mijn massa voorraad van scheercremes... een hoop zijn 'goed' tot juli 2015.. Kan geen kwaad toch als ze nog ongeopend in de verpakking zitten? Moet dan wel héél snel scheren als ik alles voor juli op wil hebben ;)
Misschien je benen enzo ook maar iedere dag scheren.
pi_152021373
En het hoofd :P dan schiet het ook wel op :P Gewoon alles kaal, hoppaaaa! Laat de tubes scheercreme maar komen!
pi_152042007
Setup:

Gilette Super Adjustable W1 met Gilette Silver Blue (2)
Simpson Commadore X3
Penhaligon's English Fern Tallow
Pinaud Clubman Vanilla

Hope you all will enjoy the video!

pi_152135703
Setup:

Pearl TP SHD21GB met Bolzano Superinox (vers)
1st gen. Plisson
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Pre-Shave
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Scheerzeep
TFS Linea Intenso Arancio Amaro ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_152188981
Setup:

Pearl TP SHD21GB met Bolzano Superinox (1)
Simpson Commodore X3
Saponificio Varesino Dolomiti
Pinaud Clubman Vanilla

Hope you all will enjoy the video!

pi_152202382
Hoi iedereen,

Even updaten:
Mijn setup blijft ongewijzigd, dus de Merkur 38C en een standaard Omega varkenshaar.
Ik ben aan het denken aan een andere borstel, maar ik vind het nogal moeilijk een keuze te maken, dus als iemand tips heeft... budget ligt rond de 50 euro.
Grootste teleurstelling intussen kwestie zepen: TOBS Sandalwood, die werk wel maar er wordt soms zo 'Wauw' gedaan over deze zeep... die indruk heb ik zelf niet.
TOBS Mr. Taylor vind ik dan wel heel goed.
Proraso Rood wordt niet vervangen, intussen vind ik het maar een middelmatig zeepje. De groene versie blijft wel top, zeker na het sporten, frist lekker op.
Grootste ontdekking: Tabac, man, dit is wel een superzeepje met een super macho geur.
Beste zeep so far: nog steeds Dr. Harris Arlington in combinatie met de ASB.
Mesjes: Astra en Personna, Feathers nog niet geprobeerd, zijn wat duur vind ik en ik ben tevreden met die ik nu heb.

Ik ga nu met de lente en zomer wat voddenmarkten en garageverkopen afschuimen op zoek naar oude scheermsessen en misschien ook een scuttle als die voor een appel en een ei op de kop te tikken valt.

Voilà, iedereen weer ne goeiendag!
pi_152208999
Ik ga er ook aan geloven!

Te beginnen met een Gilette Tech en de bulk Voskhod mesjes van Ebay. (stiekem al mee geschoren met water en shampoo.. :') , maar wel glad!)

Vandaag ook mijn bestelling van scheerplein.nl binnen. Een weekje op moeten wachten, omdat de Omega 10048 niet op voorraad was. Gelijk even de factuur nagekeken, omdat er meer in de doos leek te zitten dan dat ik besteld had. Zit er gewoon een gratis pot Proraso scheerzeep bij! :D

Nu alleen nog een Mühle R89 aanschaffen :)
pi_152243992
Setup:

Pearl TP SHD21GB met Bolzano Superinox (2)
Semogue SOC 2 Band Badger
TFS/Rasozero Eucalyptus
Osage Rub
Proraso 'Green' ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_152330820
Setup:
Merkur 34c met Polsiver Super Iridium (vers)
Simpson Commodore X3
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Scheerzeep
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_152343691
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een DE setje
de eerste houder die ik kocht was een goedkope chinese reis-houder met een enkel mesje erbij.
Was zo'n model dat je openschroeft om het mesje in te leggen,
Was geen succes, scheer resultaat slecht, was ook erg licht in gewicht.

Toch besloten verder ermee te gaan en een mooie set gekocht van Muhle, inc standaard, kwast & bowl plus een hele set probeermesjes.
Wil nooit meer iets anders.

Denk dat ik de prijs die ik voor de hele set heb betaald, inc mesjes & zeep, ik in het afgelopen jaar al zeker kwijt was geweest aan de 'normale' mesjes.
En dat terwijl ik nog niet eens alle DE-mesjes heb opgemaakt.
  donderdag 7 mei 2015 @ 02:55:32 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152357173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:33 schreef maduropa het volgende:
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een DE setje
de eerste houder die ik kocht was een goedkope chinese reis-houder met een enkel mesje erbij.
Was zo'n model dat je openschroeft om het mesje in te leggen,
Was geen succes, scheer resultaat slecht, was ook erg licht in gewicht.

Toch besloten verder ermee te gaan en een mooie set gekocht van Muhle, inc standaard, kwast & bowl plus een hele set probeermesjes.
Wil nooit meer iets anders.

Denk dat ik de prijs die ik voor de hele set heb betaald, inc mesjes & zeep, ik in het afgelopen jaar al zeker kwijt was geweest aan de 'normale' mesjes.
En dat terwijl ik nog niet eens alle DE-mesjes heb opgemaakt.
tegenwoordig 100 voor 6 euro :D
pi_152363048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tegenwoordig 100 voor 6 euro :D
Welke zijn dat en waar te koop ?

klinkt interessant.

Maar ik heb al gemerkt dat niet ieder merk mesje dezelfde kwaliteiten heeft.
  donderdag 7 mei 2015 @ 19:14:38 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152377502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:03 schreef maduropa het volgende:

[..]

Welke zijn dat en waar te koop ?

klinkt interessant.

Maar ik heb al gemerkt dat niet ieder merk mesje dezelfde kwaliteiten heeft.
op ebay, russische mesjes
pi_152414544
Setup:

Merkur 34c met Polsiver Super Iridium (1)
1st gen. Plisson
TFS Linea Intenso Tabacco Verde Scheerzeep
TFS Linea Intenso Tabacco Verde ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_152455286
AAAWWW YEEAAH! :D Good morning everyone!
Welkom op deze prachtige, zonnige Zondagmorgen!

Gisteren een leuk pakketje binnen gehad :D
Dus weer leuk nieuw spul om uit te proberen!

Dit keer kan ik weer met trots zeggen dat ik de eerste ben in NL die dit product heeft weten te bemachtigen :D

De nieuwe Proraso 'Rood' pre-shave!

Setup:

Merkur 34c met Polsiver Super Iridium (2)
Omega 10019
Proraso 'Red' Pre-Shave
Proraso 'Red' Scheerzeep
Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne

Hope you all will enjoy the video!

  zondag 10 mei 2015 @ 17:53:34 #89
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_152464500
wat is volgens jullie de beste houder rond de 25 a 30 euro? En waar koop je de Derby mesjes goedkoop in?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 10 mei 2015 @ 18:15:56 #90
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_152465047
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_152465101
Merkur 34C HD, Edwin Jagger DE89, sommige modellen van Pearl, prima spul. Parkers ben ik zelf niet bepaald weg van. Het TTO mechanisme laat nog wel wat te wensen over (wil wel eens wat losser gaan zitten terwijl je aan het scheren bent, dat is NIET wat je wilt dat er gebeurt)

Derby mesjes kosten volgens mij per 100 een tientje online, goedkoper ga je ze niet krijgen .
pi_152468350
Iemand nog aanraders voor iets anders dan Astra? Wil iets scherpers proberen omdat het resultaat niet super glad is. Zelfs niet met 3 passes.
pi_152468783
Feather :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:17:27 #94
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_152546111
Concurrentie voor feather?? http://en.blades.diamaze-gfd.com
Aigh aigh Captain!
  woensdag 13 mei 2015 @ 00:11:22 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152548085
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:19 schreef Accursius het volgende:
Iemand nog aanraders voor iets anders dan Astra? Wil iets scherpers proberen omdat het resultaat niet super glad is. Zelfs niet met 3 passes.
welke krabber gebruik je dan?
pi_152552733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 00:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

welke krabber gebruik je dan?
Poeh dat weet ik niet. Met een vlindersysteem, kostte rond de 20-30,- ongeveer.
pi_152558423
TIMOR double edge scheermesjes 10 stuks
Taylor of Old Bond Str. scheercrème St. James 150gr

Beide nog niet eerder gebruikt, ik ben benieuwd :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:07:44 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152564258
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:26 schreef Accursius het volgende:

[..]

Poeh dat weet ik niet. Met een vlindersysteem, kostte rond de 20-30,- ongeveer.
ik zou een agressieve krabber kopen, want die mesjes zijn goed genoeg.
pi_152566235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zou een agressieve krabber kopen, want die mesjes zijn goed genoeg.
:P Welke zijn agressief? Hoe kan ik dat weten
  woensdag 13 mei 2015 @ 18:53:29 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152567419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:14 schreef Accursius het volgende:

[..]

:P Welke zijn agressief? Hoe kan ik dat weten
http://www.shaving101.com(...)-aggressiveness.html





http://sharpologist.com/2(...)ve-or-efficient.html

genoeg leesvoer? :P
pi_152574822
Setup:

Merkur 37c met Gilette Silver Blue (vers)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
PPF Speakeasy
Baume.be ASB
007 Quantum Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

pi_152586508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef Questular het volgende:
TIMOR double edge scheermesjes 10 stuks
Taylor of Old Bond Str. scheercrème St. James 150gr

Beide nog niet eerder gebruikt, ik ben benieuwd :)
ben best wel tevreden over de Timor mesjes en gebruik de Taylor of Old Bond Str. scheercrème Almond en vind die zalig ;)
pi_152598401
quote:
Hahaha kijk, hier kan ik wat mee. Merci _O_
pi_152627811
Goedenmiddag allemaal!
Vandag een shave met een shave stick van 42 jaar oud! :D

Setup:

Merkur 37c met Gilette Silver Blue (1)
1st gen. Plisson Synthetic
Chicman Paris Shaving Stick
Baume.be ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_152631161
@ubershave

je hebt precies echt wel veel scheerproducten, denk dat je zo een winkel kan beginnen ;)
pi_152791173
Goedenmiddag allemaal, hier ben ik weer!
Dit keer met 2 video's ipv 1.

Had geen tijd/zin gehad om die van afgelopen zondag te posten, dus dat doe ik dan vandaag maar gelijk met de shave van vanmorgen :D

Hope you all will enjoy the videos!


pi_152817872
Hey, nieuw in dit topic. Maar mijn interesse gaat ook steeds verder uit naar klassiek scheren. Ik zat er aan te denken om te beginnen met een krabbertje, heeft iemand tips welke aan te raden is, en welke pre-shave en after-shave als dit noodzakelijk is etc.
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_152817895
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:27 schreef Makoto het volgende:
Hey, nieuw in dit topic. Maar mijn interesse gaat ook steeds verder uit naar klassiek scheren. Ik zat er aan te denken om te beginnen met een krabbertje, heeft iemand tips welke aan te raden is, en welke pre-shave en after-shave als dit noodzakelijk is etc.
Hoeveel wil je uitgeven?
pi_152817927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:28 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Hoeveel wil je uitgeven?
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
pi_152818952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Makoto het volgende:

[..]

Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.
Al eens bij http://www.barbieredifigaro.nl/ gekeken?

Qua scheermes is een simpele Pearl waarschijnlijk prima, al is de stap naar een Muhle niet veel duurder. Varkensharen kwastje erbij van Omega of Semogue erbij en een pot Proraso en je hebt de basics.

Op ebay kan je voor een schijntje een leuk samplepakket met mesjes halen, je kan ook kiezen om een dashaar kwast uit China te halen voor krap 20 euro, heb ik een tijd terug gedaan en werkt prima.

Gezien de prijs vind ik de Nivea aftershave balsem nog altijd een topper, verzorgt, ruikt niet onaardig en aangezien ze zo'n beetje elke maand in de aanbieding zijn bij de Kruidvat ook prima te betalen.

Het kan natuurlijk allemaal duurder (en ook goedkoper) maar dit lijkt me een prima startpakket ;)
pi_152819245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:01 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Al eens bij http://www.barbieredifigaro.nl/ gekeken?

Qua scheermes is een simpele Pearl waarschijnlijk prima, al is de stap naar een Muhle niet veel duurder. Varkensharen kwastje erbij van Omega of Semogue erbij en een pot Proraso en je hebt de basics.

Op ebay kan je voor een schijntje een leuk samplepakket met mesjes halen, je kan ook kiezen om een dashaar kwast uit China te halen voor krap 20 euro, heb ik een tijd terug gedaan en werkt prima.

Gezien de prijs vind ik de Nivea aftershave balsem nog altijd een topper, verzorgt, ruikt niet onaardig en aangezien ze zo'n beetje elke maand in de aanbieding zijn bij de Kruidvat ook prima te betalen.

Het kan natuurlijk allemaal duurder (en ook goedkoper) maar dit lijkt me een prima startpakket ;)
Top! Bedankt voor je advies! Ik ga eens even rondkijken. :)
Op zaterdag 15 augustus 2015 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind jou - en dat bedoel ik echt niet zo kinderachtig of iets dergelijks - echt een leuk aandoenlijk kereltje. Vind jou iets leuks, gemoedelijks en tofs hebben.
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:14:29 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152835072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Makoto het volgende:

[..]

Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.
heb je de OP doorgelezen?
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:36:57 #113
97745 Thorical
finding a way
pi_152836406
Goede en goedkope aftershave? Pitralon kopen bij de Action. ¤1,59 pst.
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:09:55 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_152841499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:36 schreef Thorical het volgende:
Goede en goedkope aftershave? Pitralon kopen bij de Action. ¤1,59 pst.
[ afbeelding ]
lijkt mij geen action stand
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:43:23 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_152846947
Ik vermoed op=op voordeelshop.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:00:20 #116
97745 Thorical
finding a way
pi_152847317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lijkt mij geen action stand
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:43 schreef Mylene het volgende:
Ik vermoed op=op voordeelshop.
De foto was alleen ter illustratie. De aanbieding is bij de Action, de foto van op=op.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:03:03 #117
16715 Mylene
*schatje*
pi_152847361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:00 schreef Thorical het volgende:

[..]

[..]

De foto was alleen ter illustratie. De aanbieding is bij de Action, de foto van op=op.
Okay, ik zag ook Biodermal producten staan voor heren, aftershave geloof ik.
pi_152911883
Na tijden van lurken toch maar eens aangemeld.

Tot nu toe altijd met Gilette fusion geschoren, onder de douche met nog steeds de nodige pijn onder mijn nek en links op mijn kin. Vorige week eens bij een barbier laten scheren, hoewel het resultaat niet helemaal super was toch een grote verbetering dan wat ik normaal altijd doe.

Ik ben me aan het inlezen en zie dat er veel krabbertjes worden aangeraden voor beginners, oa de . Merkur 23c

Zelf zit ik meer te kijken naar een setje als http://www.scheersalon.nl(...)tyrazor-dashaar.html , met name zodat het ook nog mooi staat in de badkamer.

Zijn zulke krabbertjes een beetje goed voor beginners of kan ik beter met een andere beginnen danwel geen setje kopen maar zelf samenstellen?
pi_152998917
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:20 schreef MrWally het volgende:
Na tijden van lurken toch maar eens aangemeld.

Tot nu toe altijd met Gilette fusion geschoren, onder de douche met nog steeds de nodige pijn onder mijn nek en links op mijn kin. Vorige week eens bij een barbier laten scheren, hoewel het resultaat niet helemaal super was toch een grote verbetering dan wat ik normaal altijd doe.

Ik ben me aan het inlezen en zie dat er veel krabbertjes worden aangeraden voor beginners, oa de . Merkur 23c

Zelf zit ik meer te kijken naar een setje als http://www.scheersalon.nl(...)tyrazor-dashaar.html , met name zodat het ook nog mooi staat in de badkamer.

Zijn zulke krabbertjes een beetje goed voor beginners of kan ik beter met een andere beginnen danwel geen setje kopen maar zelf samenstellen?
Hoi, en welkom! Die set ziet er inderdaad heel mooi uit. De krabber heeft dezelfde kop als op de Mühle R89 en Edwin Jagger DE89 series, en die is uitstekend geschikt voor beginners! Met name omdat ie behoorlijk mild is. Ik gebruik em zelf al jaren, en ben er erg tevreden mee. Van de kwasten van Mühle ben ik wat minder wat minder een fan, de graudas haren vond ik wel een beetje prikken en de zachtere varianten van Mühle schijnen juist weer te slap te zijn.

Het ding met deze set is dat je best wel betaalt voor het design, als je het belangrijk vindt dat het er strak uitziet in de badkamer heb je daar een goeie aan. Zelf zou ik er met dat budget voor kiezen om die Mühle Rytmo krabber (als dat je favoriet is) los te bestellen (¤37,50) en ¤60 over te houden om te besteden aan de kwast, maar ik ben al tevreden met een plastic houder voor de kwast à 3 euro en dan zet ik de krabber naast m'n tandenborstel 8)7 .
Dan kan je bijvoorbeeld denken aan een Simpsons kwast in 'best badger' (Berkely, Commodore, Colonel), die kwasten zijn toch een categorie hoger dan de Mühle die je hier noemt.
Maar met een luxe krabber (¤35) kwast (¤35) en houder (¤25) kom je al snel op hetzelfde bedrag als van de set op scheersalon, daar is niks mis mee. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een stukje goedkoper te beginnen met een budgetkrabber en een varkensharen-kwast om te kijken hoe het je bevalt.
In ieder geval is er keuze genoeg in scheerland en gaat het er vooral om dat je er zelf een goed gevoel bij hebt, het is heel erg persoonlijk. :) Als zeep kan ik je D.R. Harris Arlington van harte aanraden. :P Succes ermee!

[ Bericht 0% gewijzigd door n0ir op 27-05-2015 09:15:30 ]
pi_153011470
Hallo allemaal!
Daar ben ik weer, na een paar dagen uit de running geweest te zijn. Door wat nieuwe PC hardware en een nieuwe verse installatie even geen tijd gehad voor video's.
Maar vanaf vandaag ben ik er weer :D

Vanavond ook nog een leuke afspraak staan bij een barbershop :D

Anyway, vandaag weer een lekker kruidige TFS dag :D

Setup:

Merkur 34C HD with Lord Platinum (vers)
Simpson Commodore X3
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Pre-Shave
TFS Linea Intenso Arancio Amaro Scheerzeep
TFS Linea Intenso Arancio Amaro ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_153159581
Hello again! :D

Ben ik weer met een dubbele aflevering :P

De eerste is met mijn recent verkregen HTGAM Bay Rum!
Heerlijke zeep, alleen had de geur wel wat sterker gemogen.....
Misschien maar eens op zoek naar een nieuwere formulering en kijken wat die doet?

Setup:

Merkur 34C met Lord Platinum (1)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 band
HTGAM Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Aftershave


En mijn 2e video is weer gevuld met redelijk bijzonder spul, namelijk een Thomas Fougere shaving stick....een stick van al meer dan 30 jaar oud!

En in het pakket waar deze zepen in zaten, zat een kwastje....en varkenshaar kwastje.....waarvan ik eigenlijk dacht dat het een re-knotted kwast was.....
Maar had ik het even verkeerd!

Een NOS Omega uit de 80's! (#65 geloof ik)

Setup:

NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega (1980's #65?) varkenshaar kwast
THOMAS Fougères Shaving Stick
Swiss Pitralon Aftershave

pi_153213292
Setup:

NOS Jaguar 5/8, Full Hollow
NOS 80's Omega #65?
Stirling Pumpkin Spice
Ogallala Bay Rum Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

pi_153271151
Setup:

NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega (1980's #65)
LEA Classic Scheerzeep
LEA Classic Aftershave Lotion

Hope you all will enjoy the video!

  zondag 7 juni 2015 @ 13:25:07 #124
402999 Weekendwarrior
We dropping c4.
pi_153324668
Hallo, ik wil graag ook overstappen, wat is een goed degelijk scheermes(inklapbaar) tegen een normale prijs?
In iedergeval al bedankt!
pi_153432322
Weet iemand misschien waar ik een Omega 10048 oftewel Omega #48 kan bestellen zonder dat deze van amazon moet komen o.i.d.?

Ik ben gister echt de hele avond bezig geweest een te vinden. Ik kom alleen uit op een externe verkoper op BOL, welke mij nou niet bepaald betrouwbaar leek. Komt van de italiaansewinkel punt nl waarvan de website best goedkoop eruit ziet etc.

Ik hoor het graag. Ik wil heel graag deze brush proberen alleen wat een drama om er 1 te vinden..

Barbieredfiralo ofzo is tie overigens uitverkocht en hij verwacht in augustus/september weer nieuwe :')
pi_153450878
Setup:

NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega (1980's #65) Varkenshaar kwast
BAUME.BE Pre-Shave
TFS DiVino Scheerzeep
TFS DiVino Aftershave Balm

Hope you all will enjoy the video!

pi_153467260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:06 schreef sylents het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een Omega 10048 oftewel Omega #48 kan bestellen zonder dat deze van amazon moet komen o.i.d.?

Ik ben gister echt de hele avond bezig geweest een te vinden. Ik kom alleen uit op een externe verkoper op BOL, welke mij nou niet bepaald betrouwbaar leek. Komt van de italiaansewinkel punt nl waarvan de website best goedkoop eruit ziet etc.

Ik hoor het graag. Ik wil heel graag deze brush proberen alleen wat een drama om er 1 te vinden..

Barbieredfiralo ofzo is tie overigens uitverkocht en hij verwacht in augustus/september weer nieuwe :')
Waarom niet de #49? De #49 heeft iets korter haar maar is verder gelijk. Dit is eveneens een erg goede kwast voor het geld.
pi_153474834
Setup:
NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega #65 (1980's) Varkenshaar kwast
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Dure Scheerzeep
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_153474852
Wat is er aan de hand met razorstore.nl ?

Ik heb eergisteren een bestelling geplaatst en alleen nog een bestelbevestiging ontvangen. Alles was op moment van bestellen op voorraad, reactie op contactformulier blijft uit.

edit: ziet er naar uit dat meerdere mensen dit probleem ondervinden.
Site lijkt mij niet betrouwbaar en kan zich niet aan de levertijd houden.
Sommige mensen hebben een maand later nog niks ontvangen. Waarschijnlijk gewoon een oplichter.

ik was van plan om te beginnen met nat scheren dmv safety razor, dus een setje hier besteld. Kan ik nu wel vergeten dus de komende tijd, want geld is nu op :')

blijf weg van deze site mensen!

[ Bericht 29% gewijzigd door sylents op 12-06-2015 17:10:36 ]
pi_153530579
Meer dan een jaar geleden heb ik wat spullen gekocht omdat ik nat scheren ook wilde uitproberen.
Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik vond het uiteindelijk niet wat.
Zelfs na 3x bleef groot deel van de haren zitten, rond m'n mond/kin is lastig/niet te scheren en wondjes.
Dat laatste werd wel minder maar ik zou er 's morgens niet op vertrouwen dat ik die dag zonder wondjes kon beginnen.
Maar de huid voelde wel veel beter aan dan na droogscheren. En als de haren wél weg waren ook veel gladder.
Dus ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen.

Daarom een vraag; welke mesjes zijn in dit geval slim om te bestellen? Ik had er toen Astra mesjes bij en als ik de OP lees lag daar blijkbaar ook al een deel van het probleem. :@
Dus de Derby's bestellen?
Of?
pi_153531256
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan een jaar geleden heb ik wat spullen gekocht omdat ik nat scheren ook wilde uitproberen.
Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik vond het uiteindelijk niet wat.
Zelfs na 3x bleef groot deel van de haren zitten, rond m'n mond/kin is lastig/niet te scheren en wondjes.
Dat laatste werd wel minder maar ik zou er 's morgens niet op vertrouwen dat ik die dag zonder wondjes kon beginnen.
Maar de huid voelde wel veel beter aan dan na droogscheren. En als de haren wél weg waren ook veel gladder.
Dus ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen.

Daarom een vraag; welke mesjes zijn in dit geval slim om te bestellen? Ik had er toen Astra mesjes bij en als ik de OP lees lag daar blijkbaar ook al een deel van het probleem. :@
Dus de Derby's bestellen?
Of?
Ligt een beetje aan je eigen wensen. . Derby's vind ik persoonlijk een beetje te stomp, waardoor je automatisch wat meer gaat drukken (en je dus gaat snijden). Je zou ook eens Dorco's kunnen proberen, die zijn wat scherper maar wel de meest vergevingsgezinde mesjes die ik ken.
Of een proefsetje kopen met een aantal verschillende mesjes.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 14 juni 2015 @ 21:41:00 #132
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_153532375
Het is denk ik net wat je prettig vind. Persoonlijk scheer ik mij graag met Derby mesjes (die idd in de OP als gunstig wegezet worden, op veel andere sites vaak net niet als "goed" beschouwd worden, juist omdat ze zo vergevingsgezind zijn), maar net zo graag met Astra's of Hema personna's. Klassiek scheren en haast is sowieso geen goeie combi ben ik inmiddels achter. Gewoon wat verschillende mesjes proberen en kijken wat voor je "werkt".
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 14 juni 2015 @ 22:53:10 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153535294
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan een jaar geleden heb ik wat spullen gekocht omdat ik nat scheren ook wilde uitproberen.
Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik vond het uiteindelijk niet wat.
Zelfs na 3x bleef groot deel van de haren zitten, rond m'n mond/kin is lastig/niet te scheren en wondjes.
Dat laatste werd wel minder maar ik zou er 's morgens niet op vertrouwen dat ik die dag zonder wondjes kon beginnen.
Maar de huid voelde wel veel beter aan dan na droogscheren. En als de haren wél weg waren ook veel gladder.
Dus ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen.

Daarom een vraag; welke mesjes zijn in dit geval slim om te bestellen? Ik had er toen Astra mesjes bij en als ik de OP lees lag daar blijkbaar ook al een deel van het probleem. :@
Dus de Derby's bestellen?
Of?
de overstap naar klassiek nat scheren duurt wel een maandje of 2, je huid moet er echt aan wennen.
wondjes, ligt aan de techniek, veel oefenen dus. Hier kan je per mesje bestellen dus er veel uit proberen. http://www.tryablade.com/
pi_153541507
Als na 3 passes het grootste deel van je haren blijft staan doe je iets structureels verkeerd. De wondjes zijn daar het bewijs van. Heb je tutorials gevolgd en wat is je voorbereiding?
Wat voor krabber gebruik je en met welke zeep?
pi_153545777
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Ligt een beetje aan je eigen wensen. . Derby's vind ik persoonlijk een beetje te stomp, waardoor je automatisch wat meer gaat drukken (en je dus gaat snijden). Je zou ook eens Dorco's kunnen proberen, die zijn wat scherper maar wel de meest vergevingsgezinde mesjes die ik ken.
Of een proefsetje kopen met een aantal verschillende mesjes.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:41 schreef neo2000 het volgende:
Klassiek scheren en haast is sowieso geen goeie combi ben ik inmiddels achter. Gewoon wat verschillende mesjes proberen en kijken wat voor je "werkt".
Proefset is ook een idee inderdaad.
En inderdaad; ik neem er de tijd voor.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 08:50 schreef MarcelR het volgende:
Als na 3 passes het grootste deel van je haren blijft staan doe je iets structureels verkeerd. De wondjes zijn daar het bewijs van. Heb je tutorials gevolgd en wat is je voorbereiding?
Jep en warm/heet water. Zeg maar het hele rataplan zoals je zou moeten doen.
quote:
Wat voor krabber gebruik je en met welke zeep?
Deze krabber en Palmolive For Men Classic.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:38:47 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153545986
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Proefset is ook een idee inderdaad.
En inderdaad; ik neem er de tijd voor.

[..]

Jep en warm/heet water. Zeg maar het hele rataplan zoals je zou moeten doen.

[..]

Deze krabber en Palmolive For Men Classic.
ik hoop dat je wat aan deze video's hebt, iig geen druk zetten.



  maandag 15 juni 2015 @ 14:51:57 #137
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_153549225
Ik heb de Gilette krabber ook liggen. Later een Edwin Jagger DE86 gekocht voor weinig bij Amazon Duitsland. Wereld van verschil. De Gilette is zo licht dat scheren best lukt, maar je moet daarbij wel iets druk zetten. De EJ is echt een wereld van verschil. Geen druk nodig.. Hoeft iig bij Amazon niet veel te kosten; is regelmatig in Blotzangebot/Daily deals in geval van amazon.co.uk. Zo was er vandaag ook weer tijdelijk een EJ in de aanbieding bij amazon.co.uk voor £16.99

http://www.amazon.co.uk/g(...)&smid=A3P5ROKL5A1OLE

Helaas aanbieding alweer afgelopen.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_153551867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:06 schreef sylents het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een Omega 10048 oftewel Omega #48 kan bestellen zonder dat deze van amazon moet komen o.i.d.?

Ik ben gister echt de hele avond bezig geweest een te vinden. Ik kom alleen uit op een externe verkoper op BOL, welke mij nou niet bepaald betrouwbaar leek. Komt van de italiaansewinkel punt nl waarvan de website best goedkoop eruit ziet etc.

Ik hoor het graag. Ik wil heel graag deze brush proberen alleen wat een drama om er 1 te vinden..

Barbieredfiralo ofzo is tie overigens uitverkocht en hij verwacht in augustus/september weer nieuwe :')
Scheerplein.nl heeft ze. Even goed kijken want de type nummers staan er niet bij.

Edit: http://www.scheerplein.nl(...)/G3_H10_C31_P240036/
pi_153552153
quote:
8s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:51 schreef neo2000 het volgende:
Ik heb de Gilette krabber ook liggen. Later een Edwin Jagger DE86 gekocht voor weinig bij Amazon Duitsland. Wereld van verschil. De Gilette is zo licht dat scheren best lukt, maar je moet daarbij wel iets druk zetten. De EJ is echt een wereld van verschil. Geen druk nodig.. Hoeft iig bij Amazon niet veel te kosten; is regelmatig in Blotzangebot/Daily deals in geval van amazon.co.uk. Zo was er vandaag ook weer tijdelijk een EJ in de aanbieding bij amazon.co.uk voor £16.99

http://www.amazon.co.uk/g(...)&smid=A3P5ROKL5A1OLE

Helaas aanbieding alweer afgelopen.
Nog wel bij Amazon.de in de aanbieding voor ¤18.99.
Als je er zo'n goedkoop mogelijke boek bijkoopt (ik kan zo snel deze vinden) betaal je geen verzendkosten.

Alleen de krabber is ¤18.99 + ¤3.31 verzending = ¤22.30.
Met genoemde boek is het ¤18.99 + ¤1.98 = ¤20.97.

Deze truc kwam ik tegen met boeken van ~¤0.40 maar die kan ik zo niet vinden.

En op zich heb ik dat wel voor een krabber over, maar ik wil eerlijk gezegd nog niet direct zoveel geld tegenaan gooien.
  maandag 15 juni 2015 @ 17:30:41 #140
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_153553074
Begrijpelijk. Punt is, als je de chinatech Gilette als referentie houdt voor alle mesjes, doe je jezelf tekort. ;)

Heeft voor mij ook een week of 6 geduurd voor ik het geld voor de EJ weg wilde leggen, ondanks in de aanbieding bij Amazon. Maar nadat ie binnen was, nooit de Gilette meer aangeraakt. :P Ik heb er destijds een doosje van 100 Astra blades bijgedaan. Ook in de aanbieding voor 8 euro. Bij elkaar dus geen verzendkosten. Met sommige dingen is de Duitse Amazon dus best goedkoop.

Overigens heeft sinds kort de lokale DA drogist 2 varianten proraso toegevoegd aan het assortiment. De rode Sandalwood en de groene mint/eucalyptus variant. Da's leuker dan online kopen zo zonder verzendkosten. :D
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 15 juni 2015 @ 20:38:30 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153559961
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 16:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nog wel bij Amazon.de in de aanbieding voor ¤18.99.
Als je er zo'n goedkoop mogelijke boek bijkoopt (ik kan zo snel deze vinden) betaal je geen verzendkosten.

Alleen de krabber is ¤18.99 + ¤3.31 verzending = ¤22.30.
Met genoemde boek is het ¤18.99 + ¤1.98 = ¤20.97.

Deze truc kwam ik tegen met boeken van ~¤0.40 maar die kan ik zo niet vinden.

En op zich heb ik dat wel voor een krabber over, maar ik wil eerlijk gezegd nog niet direct zoveel geld tegenaan gooien.
deze krabbers zijn ook goed en incl verzenden.
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr

erg efficiente krabber ook goed in gewicht.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:16:45 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153574902
Comparing modern razors to Safety razors

pi_153862066
Ik weet niet of dit een acceptabele manier is maar ik probeer 't toch.
Ik heb namelijk een mooi aanbod voor safety razor fanaten die weten wat de waarde hiervan is:

Een zeer uitgebreide en zeer luxe scheerset + toebehoren/producten NIEUW *)

Wie is hier een die-hard klassiek scheren fan en wil mijn scheer assortiment voor zeer goedkoop overnemen?

Kosten hebben totaal opgelopen tot ¤550+ waaronder veel nieuwe producten van Taylor old Bond Street (colognes, scheerzepen, scheercreme's) heel erg groot assortiment aan mesjes etc. en een Muhle scheerset van 232 euro.

Alleen contact opnemen bij interesse graag :D
Hele assortiment van mij is slechts een enkele ding eenmalig gebruikt (merkur 34c mesje 1x gebruikt en 1x varkenshaar scheerkwast 1x gebruikt, 1 mesje en klein dotje scheercreme en een pufje cologne, meer niet). Voor de rest is alles hagelnieuw.

Veel producten zijn van TOBS Jermyn Street (speciaal voor de gevoelige huid en ruikt onwijs lekker). De scheerkwast van de Muhle set is van Fibre en onwijs zacht.

Ik denk dat ¤200 euro inclusief verzending dan ook héééééééuul erg goedkoop is. ophalen kan in Drachten voor dezelfde prijs. De prijs staat vast, tenzij je 250 wil geven aan deze lieve jongen O+ :) ^O^

reden van verkoop: impuls aankoop. Leek allemaal leuk, veel geld geinvesteerd, uiteindelijk kan ik er niet mee omgaan. Scheert lekker glad maar vervolgens 3 dagen lang rete veel jeuk aan mijn hals :'( ik zweer en blijf bij mn stoppelbaardje trimmer.

assortiment bevat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Ik sta trouwens geregistreerd onder het 'trading board' op budgetgaming met met 16 goede deals :') ik ben dus wel betrouwbaar. mocht je twijfelen, kan je mij daar opzoeken in het trading board en mij een PM sturen, dan stuur ik een PM terug. Mijn naam op budgetgaming is Aubrionna.
uiteraard kan alles ook opgehaald worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sylents op 26-06-2015 18:07:01 ]
pi_153862286
Mocht je besluiten om los te verkopen dan heb ik eventueel wel interesse in wat zepen.
pi_153862404
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:58 schreef Cliffy het volgende:
Mocht je besluiten om los te verkopen dan heb ik eventueel wel interesse in wat zepen.
hmm ik zal er over nadenken cliffy, welke zepen heb je interesse? In principe valt alles af te kijken/lezen onder de spoiler wat ik op voorraad heb. Geen enkele zeep is gebruikt, wel uiteraard even papiertje eromweg gewikkeld om die geur lekker op te ruiken en papier weer terug gewikkeld :P man man, TOBS is duur maar ruikt zó lekker.

zo uit mijn hoofd heb ik 4 na-vul zepen en 1x zeep in wooden bowl, alles van TOBS. Zeer mooi allemaal :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door sylents op 26-06-2015 18:11:08 ]
pi_153862655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:04 schreef sylents het volgende:

[..]

hmm ik zal er over nadenken cliffy, welke zepen heb je interesse? In principe valt alles af te kijken/lezen onder de spoiler wat ik op voorraad heb. Geen enkele zeep is gebruikt, wel uiteraard even papiertje eromweg gewikkeld om die geur lekker op te ruiken en papier weer terug gewikkeld :P man man, TOBS is duur maar ruikt zó lekker.

zo uit mijn hoofd heb ik 4 na-vul zepen en 1x zeep in wooden bowl, alles van TOBS. Zeer mooi allemaal :Y
Ik zie de sandalwood + bowl, lime en jermyn, welke mis ik dan? Deze drie heb ik sowieso al wel interesse in ;)
pi_153862703
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:21 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Ik zie de sandalwood + bowl, lime en jermyn, welke mis ik dan? Deze drie heb ik sowieso al wel interesse in ;)
Ik heb:

1x Lime Refill
1x Jermyn Refull
2x Sandalwood Refill
1x Sandalwood in Bowl

mogelijk heb ik 1x sandalwood ergens anders besteld, kan ik mij zo niet meer herinneren eigenlijk..
pi_153868240
iemand die mn meuk dan voor ¤150 inclusief wil overnemen? (wel 4x dubbel en dwars zo waard) zorg ik ervoor dat alles goed verpakt wordt etc ^O^

zie post #143
  vrijdag 26 juni 2015 @ 21:58:41 #149
97745 Thorical
finding a way
pi_153868543
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:00 schreef Ubershave het volgende:
Setup:
NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega #65 (1980's) Varkenshaar kwast
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Dure Scheerzeep
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli ASB

Hope you all will enjoy the video!

Heeft Ubershave een baard van 14 dagen of is ie gewoon met vakantie?
pi_153869813
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 21:48 schreef sylents het volgende:
iemand die mn meuk dan voor ¤150 inclusief wil overnemen? (wel 4x dubbel en dwars zo waard) zorg ik ervoor dat alles goed verpakt wordt etc ^O^

zie post #143
Reserveer dat spul ff, zit nu mobiel dus kan niet handig communiceren maar denk dat we er wel uitkomen ;)
pi_153870036
:D nee had druk weekje, dus even niets gepost
pi_153870204
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:49 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Reserveer dat spul ff, zit nu mobiel dus kan niet handig communiceren maar denk dat we er wel uitkomen ;)
zal ik doen.
ik probeer geen verkooppraatjes uit te kramen, maar dit is echt een musthave collectie voor die prijs. Aan de foto's te zien kan je zien wat ik er allemaal zelf voor gegeven heb. Ik heb enkel de goedkope boarhair kwast 1x gebruikt, klein beetje scheercreme ter grootte van een amandel en een mesje wat gratis bij de scheerset zat.

Alleen de scheerset was heeft mij al 223 gekost en nooit gebruikt :')

Mocht je een link van de webshop willen hebben dan stuur ik die wel per PM. Daar staat namelijk alle informatie m.b.t de producten

echter; lager dan 150 wil ik echt niet gaan. Dan kan ik het net zo goed gratis weg geven... ik wil er ook nog iets aan over houden :)

wil je graag van alles losse foto's ontvangen, heb ik graag je 06 in DM. dan kan ik sneller foto's sturen

alles is zo'n 2 weken oud. Ik durf het niet terug te sturen en mijn geld terug te vragen :@

de thuja wood scheerset hoor je leven lang mee te gaan, de producten die erbij komen kan je de komende 2.5-3 jaar wel mee vooruit met scheren (dan heb ik het alleen over de scheercreme's/samples/zepen/gels)

(mij is verteld door de verkoper dat TOBS één van de betere en duurdere merken zijn. Kenners moeten dit weten. Meeste producten zijn van Jermyn street (sensitive skin). Jammer dat dit zo'n zoveelste impuls aankoop is geweest :N Ik wou dat ik er mee kon scheren, ook al ben ik een half jaar geleden niet voor niets overgestapt naar een stoppelbaardtrimmer, omdat ik al wist dat ik een gevoelige/geirriteerde huid krijg na scheren met mesjes)

[ Bericht 8% gewijzigd door sylents op 26-06-2015 23:12:09 ]
  zaterdag 27 juni 2015 @ 01:07:57 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153873530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:03 schreef sylents het volgende:

[..]

zal ik doen.
ik probeer geen verkooppraatjes uit te kramen, maar dit is echt een musthave collectie voor die prijs. Aan de foto's te zien kan je zien wat ik er allemaal zelf voor gegeven heb. Ik heb enkel de goedkope boarhair kwast 1x gebruikt, klein beetje scheercreme ter grootte van een amandel en een mesje wat gratis bij de scheerset zat.

Alleen de scheerset was heeft mij al 223 gekost en nooit gebruikt :')

Mocht je een link van de webshop willen hebben dan stuur ik die wel per PM. Daar staat namelijk alle informatie m.b.t de producten

echter; lager dan 150 wil ik echt niet gaan. Dan kan ik het net zo goed gratis weg geven... ik wil er ook nog iets aan over houden :)

wil je graag van alles losse foto's ontvangen, heb ik graag je 06 in DM. dan kan ik sneller foto's sturen

alles is zo'n 2 weken oud. Ik durf het niet terug te sturen en mijn geld terug te vragen :@

de thuja wood scheerset hoor je leven lang mee te gaan, de producten die erbij komen kan je de komende 2.5-3 jaar wel mee vooruit met scheren (dan heb ik het alleen over de scheercreme's/samples/zepen/gels)

(mij is verteld door de verkoper dat TOBS één van de betere en duurdere merken zijn. Kenners moeten dit weten. Meeste producten zijn van Jermyn street (sensitive skin). Jammer dat dit zo'n zoveelste impuls aankoop is geweest :N Ik wou dat ik er mee kon scheren, ook al ben ik een half jaar geleden niet voor niets overgestapt naar een stoppelbaardtrimmer, omdat ik al wist dat ik een gevoelige/geirriteerde huid krijg na scheren met mesjes)
mijn huid moest 2 maanden wennen aan het scheren met een safety razor en aangezien dit systeem in 1913 is uitgevonden hebben miljarden mannen ermee geschoren.
misschien toch maar even doorzetten?
pi_153881934
spullen zijn niet meer beschikbaar, verkocht aan cliffy :)
pi_153957660
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:35 schreef sylents het volgende:
spullen zijn niet meer beschikbaar, verkocht aan cliffy :)
En ontvangen. ^O^
pi_153974217
Ik ben er vandaag achter gekomen dat (voor zover ik weet) de enige winkel in Rotterdam (Renata) is gesloten.

Nu moet ik alles online bestellen, maar dan kan ik niets ruiken :'(
Weet iemand nog een scheerwinkel in regio rotterdam??
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:44:00 #157
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153974475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:33 schreef Stickers het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat (voor zover ik weet) de enige winkel in Rotterdam (Renata) is gesloten.

Nu moet ik alles online bestellen, maar dan kan ik niets ruiken :'(
Weet iemand nog een scheerwinkel in regio rotterdam??
Schorem zit in Rotterdam, toch? Die moeten vast wel wat adresjes weten :)
nee, jij dan!
pi_154018760
Hier in Dordt hebben we een scheerwinkel zitten :P
Ben er nog niet geweest, dus ik kan er weinig over melden :D
pi_154029845
Zo, ik loop een beetje achter met de video's. Smerige hitte maakt t niet zo lekker om achter de PC bezig te zijn, maar goed...hier is 1 van de 2 die ik jullie vandaag zal voorschotelen :)

Setup:

Merkur 34c with Personna Medical (vers)
1st gen. Plisson Synthetic
Phoenix Artisan Accoutrements Bay Rum Scheerzeep
Ogallala Bay Rum Cologne

(sorry voor de missende foto, vergeten te maken)

Hope you all will enjoy the video!



Setup:

R.Schäfer 6/8, Full Hollow
Shaving SocietyxRod Neep 2014 Limited Edition 2 Band Badger
TFS Lineo Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
Figaro Crema da Barba Black Shaving Soap
TFS Lineo Intenso Bergamotto Neroli ASB

Hope you all will enjoy the video!



[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2015 17:43:14 ]
pi_154173667
Haaj volk, daar ben ik weer! Vandaag 2 nieuuwe video's!

Nu maar even aftrappen met een zeep die ik al enorm lang wilde proberen!

Setup:

Merkur 34C met Personna Medical (2)
TGC Synthetic kwast
Soapy Bathman Amaretto On The Rocks (sample)
Figaro ASB

Hope you all will enjoy the video!


And here is video #2!

Setup:

Merkur 34C HD met Personna Medical (3)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Figaro Crema da Barba Gold
Figaro EDT Aftershave Gel

Hope you all will enjoy the video!



[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 18:52:27 ]
pi_154226777
Setup:

Merkur 34C HD met Personna Medical (4)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 Band Badger
Stirling Pumpkin Spice
Ogallala Bay Rum Cologne

Hope you all will enjoy the video!

pi_154326447
Wat raden jullie aan voor iemand die wat meer wil dan standaard modern Gillette scheren? Ik zoek met name een klassiek scheermes en wat mesjes voor een beginner. Ook qua onderhoud zou ik het graag echt schoon willen hebben dus liever geen roest-gevoelig krabbertje.

Heb zelf al het volgende liggen (was een cadeautje en ligt er al 5 jaar, nog nooit gebruikt):

Mühle dashaar kwast (classic grey)
Mühle scheerzeep Aloe Vera 65gr
Mühle scheerkom (porselein wit)
Mühle open scheermes (carbon)

Zou het toch graag weer willen uitproberen, maar dan met een klassiek scheermes. Ik wil later wel over willen gaan naar een open scheermes, maar dat doe ik voorlopig nog niet aan qua techniek en onderhoud.

Tips voor eventuele oliën of aftershaves en dergelijke zijn ook welkom. :D
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:43:47 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154329137
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:06 schreef Faeroer het volgende:
Wat raden jullie aan voor iemand die wat meer wil dan standaard modern Gillette scheren? Ik zoek met name een klassiek scheermes en wat mesjes voor een beginner. Ook qua onderhoud zou ik het graag echt schoon willen hebben dus liever geen roest-gevoelig krabbertje.

Heb zelf al het volgende liggen (was een cadeautje en ligt er al 5 jaar, nog nooit gebruikt):

Mühle dashaar kwast (classic grey)
Mühle scheerzeep Aloe Vera 65gr
Mühle scheerkom (porselein wit)
Mühle open scheermes (carbon)

Zou het toch graag weer willen uitproberen, maar dan met een klassiek scheermes. Ik wil later wel over willen gaan naar een open scheermes, maar dat doe ik voorlopig nog niet aan qua techniek en onderhoud.

Tips voor eventuele oliën of aftershaves en dergelijke zijn ook welkom. :D
Het is echt een anders systeem en anders scheren dan de gillette cartridge.
om uit te proberen staan in de OP tips, veel hangt af van je baard en huidtype.
bij mij moest mijn huid 2 mnd wennen.
pi_154485565
Een klein feestje voor mijzelf en alle kijkers vandaag.
Vandaag is het punt aangebroken dat ik met trots kan zeggen dat ik de 100 subscribers heb aangetikt op YouTube!

Wie had dat ooit verwacht? :D

Thank you everybody, for all the support and the views!

Op naar de 200!

Setup:

Merkur 37C met Astra (2)
NOS Omega #65
TFS DiVino scheerzeep
TFS DiVino ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_154485748
Gefeliciteerd!

Je kon toch ergens op ebay veel feather mesjes voor weinig kopen? Weet iemand die link nog?
  maandag 20 juli 2015 @ 14:17:05 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154486881
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:34 schreef Stansfield het volgende:
Gefeliciteerd!

Je kon toch ergens op ebay veel feather mesjes voor weinig kopen? Weet iemand die link nog?
http://coconutsale.com/he(...)ng-hair-removal.html
  maandag 20 juli 2015 @ 16:11:17 #167
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_154489830
Gebruiken jullie altijd heet water bij het scheren of zijn er hier ook mensen die (lauw)warm of koud water gebruiken?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 20 juli 2015 @ 16:19:20 #168
97745 Thorical
finding a way
pi_154490011
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
Gebruiken jullie altijd heet water bij het scheren of zijn er hier ook mensen die (lauw)warm of koud water gebruiken?
Nu gebruik ik alleen lauw water om mijn kwast nat te maken voordat ik hem met zeep laad.
Scheren doe ik zomers met koud water.
In de winter wel alles met warm water.
  maandag 20 juli 2015 @ 16:32:52 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154490335
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
Gebruiken jullie altijd heet water bij het scheren of zijn er hier ook mensen die (lauw)warm of koud water gebruiken?
altijd met warm water, vooral eerst mijn harde baard weken.
pi_154501159
Warm water is goed genoeg :D
Koud vind ik niet lekker :P
  maandag 20 juli 2015 @ 22:34:19 #171
97745 Thorical
finding a way
pi_154501380
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

altijd met warm water, vooral eerst mijn harde baard weken.
Maar dat doe ik onder de douche, en zelfs die heb ik periode koud (brr 15 gr) genomen.
pi_154549706
Zo, daar zijn we weer. Met een nieuwe, verdomd lekkere shave op een vrij warme dag.

Nog steeds erg in mijn nopjes met het aantal subscribers. Beetje mindblown eigenlijk :D

Anyway, kon het niet voorbij laten gaan om ook credit te geven aan de mensen die me goed geholpen hebben om mijn ding te kunnen doen en die me constant gemotiveerd houden om hetgeen te doen wat ik leuk vind, scheren (en alles daar omheen)

Setup:

Pearl OC TTO met Bolzano blade (vers)
1st gen Plisson Synthetic
Saponificio Varesino Dolomiti
Floid Blue Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

pi_154733478
Setup:

Muhle R41 (2011) with Personna Medical (vers)
Omega Professional #10098
Haslinger Schafmilch & Lanoline Scheerzeep
Proraso Aftershave Splash

Hope you all will enjoy the video!

pi_154792404
Zo, voor het eerst eens wat pomade-gerelateerds op video gedaan :)

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!


En uiteraard, mijn SOTD van vandaag!

Setup:

Muhle R41 (2011) met Personna Medical (1)
Simpson Wee Scot
Meissner Tremonia Mint Ice Menthol Shaving Creme
Proraso 'Groen' Aftershave Balm

Hope you all will enjoy the video!



[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2015 16:26:18 ]
pi_154884996
Kan iemand mij hier een shavette aanbevelen? Het liefst een waar het mesje niet te ver uitsteekt. Zoals bij deze.

we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 01:21:23 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154885692
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:39 schreef McNulty het volgende:
Kan iemand mij hier een shavette aanbevelen? Het liefst een waar het mesje niet te ver uitsteekt. Zoals bij deze.

[ afbeelding ]
een turkse Sedef?

  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:58:48 #177
97745 Thorical
finding a way
pi_154903667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 01:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een turkse Sedef?

[ afbeelding ]
Ik heb zo'n Sedef voor me staan maar DE masjes breken en dan er in te moeten frutten. Dat is niets voor mij.
Maar deze een Feather weer wel

[ Bericht 13% gewijzigd door Thorical op 04-08-2015 20:06:26 ]
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:03:55 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154903811
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:58 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Sedef voor me staan maar DE masjes breken en dan er in te moeten frutten. Dat is niets voor mij.
Heb je hier iets aan?

http://badgerandblade.com(...)rial-%28with-pics%29

of

Hierdoor is de shavette heel dun en kun je dus goed zien wat je doet. Het grote nadeel is dat in het begin de stripjes te strak zitten en het moeilijk is om de mesjes erin en uit te schuiven. Dit is echter simpel op te lossen door er voor het eerste gebruik een aardappel scheermesje meermalen erdoorheen te jassen. In het begin lijkt het verwisselen van mesjes lastig en gevaarlijk maar als je het truukje eenmaal door hebt is het geen probleem meer.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:26:00 #179
148823 znarch
ondertitel
pi_154904444
Feather shavettes staan op eenzame hoogte ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_154906826
Feathers for the win! :D
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:11:45 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_154909469
die prijs is niet normaal,voor de normale gebruiker.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:54:48 #182
123479 kaiiestan
vakantieveilingenoplichting.nl
pi_154931133
Na enige tijd dit topic, en een vergelijkbaar topic op een ander forum te hebben gelezen ben ik echt geïnspireerd geraakt door het echte scheren. Scheren met een scheerapparaat is niet echt mannelijk. Daarom opzoek gegaan naar een goedkoop alternatief omdat ik het eerst eens wil proberen en niet al te veel spullen tegelijk wil aanschaffen. Ik ben uitgekomen bij een scheermes van http://openscheermes.nl en een bus scheergel van de kruidvat.

Eerste keer scheren was echt bloederig....haha... 5 keer erin geschoren maar de 2e keer ging al beter. Alleen is mijn huid heel branderig. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?
pi_154942902
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:54 schreef kaiiestan het volgende:
Na enige tijd dit topic, en een vergelijkbaar topic op een ander forum te hebben gelezen ben ik echt geïnspireerd geraakt door het echte scheren. Scheren met een scheerapparaat is niet echt mannelijk. Daarom opzoek gegaan naar een goedkoop alternatief omdat ik het eerst eens wil proberen en niet al te veel spullen tegelijk wil aanschaffen. Ik ben uitgekomen bij een scheermes van http://openscheermes.nl en een bus scheergel van de kruidvat.

Eerste keer scheren was echt bloederig....haha... 5 keer erin geschoren maar de 2e keer ging al beter. Alleen is mijn huid heel branderig. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?
Je kan je huid/baard beter voorbereiden, door van te voren te douchen en je gezicht te wassen. Als de haartjes zachter zijn gaat het scheren makkelijker.
Een scheerschuim maken van een ouderwetse scheerzeep of -crème met een kwast helpt echt een boel, de haren van de kwast masseren het schuim beter tussen de baardhaartjes, die meer overeind komen te staan en makkelijker kunnen worden afgeschoren.
Na het scheren moet je je huid verzorgen, na het afspoelen van de scheerzeep kan je de huid koelen met koud water, aluin op de huid aanbrengen om te ontsmetten en de poriën te sluiten, en een aftershave-balsem of wat anders vettigs op je huid smeren.
Bovendien zal mettertijd het verbeteren van je techniek (juiste hoek en druk) veel helpen, en moet je huid vast nog even wennen aan deze manier van scheren. Succes ermee =)
pi_154944601
Ben een noob wat dit betreft, maar hebben mensen hier die goedkoopste gillette besteld van tinydeal.com? Ik heb nogal slechte reviews gelezen over die site. Kan misschien beter iets van amazon.de bestellen denk ik, zoals dit bijvoorbeeld:

http://www.amazon.de/FOON(...)070SEKCYV2T5M4D9J7KN
pi_154945928
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:47 schreef topdeck het volgende:
Ben een noob wat dit betreft, maar hebben mensen hier die goedkoopste gillette besteld van tinydeal.com? Ik heb nogal slechte reviews gelezen over die site. Kan misschien beter iets van amazon.de bestellen denk ik, zoals dit bijvoorbeeld:

http://www.amazon.de/FOON(...)070SEKCYV2T5M4D9J7KN
ik heb die van tinydeal ontvangen maar wel een metalen steel opgeschroefd ipv plastic op ebay staan ook aanbiedingen of dealextreme.
pi_155044459
Beetje kutweek gehad, dus was niet echt in de stemming om de videos die ik opgenomen had ook direct te editen enzo. Dus dat vandaag maar gedaan. Alle video's zouden op dit moment allemaal op het kanaal moeten staan :)

Vandaag was gelukkig een iets betere dag. Heb de vrouw lekker de zeep en aftershave uit laten zoeken en er gewoon voor gegaan!

Setup:

Merkur 34C HD met Feather (2)
Omega Professional #10098
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion

Hope you all will enjoy the video!

  zondag 9 augustus 2015 @ 14:28:08 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155044663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:47 schreef topdeck het volgende:
Ben een noob wat dit betreft, maar hebben mensen hier die goedkoopste gillette besteld van tinydeal.com? Ik heb nogal slechte reviews gelezen over die site. Kan misschien beter iets van amazon.de bestellen denk ik, zoals dit bijvoorbeeld:

http://www.amazon.de/FOON(...)070SEKCYV2T5M4D9J7KN
Is gewoon een Rimei zo te zien. Die staat ook op Dealextreme inderdaad.
http://www.dx.com/nl/p/ri(...)-116281#.VcdHOvntlBc

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:18 schreef Ubershave het volgende:
Beetje kutweek gehad, dus was niet echt in de stemming om de videos die ik opgenomen had ook direct te editen enzo. Dus dat vandaag maar gedaan. Alle video's zouden op dit moment allemaal op het kanaal moeten staan :)

Vandaag was gelukkig een iets betere dag. Heb de vrouw lekker de zeep en aftershave uit laten zoeken en er gewoon voor gegaan!

Setup:

Merkur 34C HD met Feather (2)
Omega Professional #10098
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion

Hope you all will enjoy the video!

Toevallig. Gisteren m'n laatste poging met de Tabac gedaan. Ik maak er heerlijk schuim van maar de geur is echt niet te harden. Erg jammer.
pi_155044893
Je mag m altijd hier naartoe doneren hoor :D hier krijgt ie nog wel een 2e leven, no problem :D
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:38:06 #189
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155044928
M'n broer gaat hem eerst proberen. Als dat niks wordt mag je hem komen halen .
pi_155044959
Prima :D
pi_155209446
Vandaag is een beetje een speciale shave.
TFS heeft vanwege het 70 jarige bestaan van het bedrijf een set van 2 zepen uitgebracht (inclusief pre-shaves en ASB's) en ik heb 1 van die 2 in bezit :D

En ik heb hier enorm naar uit zitten kijken, de zepen zijn al ruim een maand uit en ik wilde ze eigenlijk al direct bij de release proberen!

Maar goed, vandaag is de dag dat ik ermee aan de slag kan :D

De geur, dat begint al vast goed!

Zoet, bloemig met een wat donkere vanille-achtige toon erbij. Erg lekker, erg vol (if that makes sense)

Setup:

Merkur 37C met Polsilver (1)
Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 Band
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda Pre-Shave
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda Shaving Soap
TFS Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_155218101
Iemand hier nog een huis-tuin-keuken protip om het witte residu op je krabber te verwijderen?
pi_155219102
ja :D warm water en een oude tandenborstel :)
pi_155219112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:37 schreef Ubershave het volgende:
ja :D warm water en een oude tandenborstel :)
Laat ik nou net een nieuwe tandenborstel hebben :)
pi_155219178
Mooi. de oude gebruiken voor het schoonhouden van je krabbers :)
pi_155222937
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:58 schreef Cliffy het volgende:
Iemand hier nog een huis-tuin-keuken protip om het witte residu op je krabber te verwijderen?
uurtje in azijn weken, daarna afspoelen met water
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:40:24 #197
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_155396682
Merk het verschil met het gebruiken van een kwast ten opzichte van scheerschuim/gel enorm. Ik heb langer geen voelbare stoppels. Ik heb een zeer lichte huid en zeer donkere haren, daardoor lijkt het eigenlijk altijd alsof ik een blauwe plek, op de plekken waar ik baardgroei heb, heb. Nu gebruik ik een Gilette Proglide en ik voel dus geen stoppels meer na het scheren, Zou het aanschaffen van een ander scheermes, zoals een traditioneel mes of een krabber mij nog iets betere resultaten kunnen geven?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_155396956
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 00:40 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Merk het verschil met het gebruiken van een kwast ten opzichte van scheerschuim/gel enorm. Ik heb langer geen voelbare stoppels. Ik heb een zeer lichte huid en zeer donkere haren, daardoor lijkt het eigenlijk altijd alsof ik een blauwe plek, op de plekken waar ik baardgroei heb, heb. Nu gebruik ik een Gilette Proglide en ik voel dus geen stoppels meer na het scheren, Zou het aanschaffen van een ander scheermes, zoals een traditioneel mes of een krabber mij nog iets betere resultaten kunnen geven?
die overstap maak je niet zomaar even, het is een andere manier van scheren waar je huid aan moet wennen. wel zal dit gladdere resultaten geven met de juiste techniek.
pi_155411245
Zijn we weer!
Knallen er gelijk weer een klassieker uit, Proraso 'Rood'

Setup:

IKON OC Head on DE89 handle met Lord Platinum (3)
Omega #10098
Proraso 'Red' Pre-Shave
Proraso 'Red' Scheerzeep
Pinaud Clubman Bay Rum Aftershave

Hope you all will enjoy the video!

pi_155462972
Jep, het is weer die tijd van het jaar....bijna 31....
Dus tijd voor een verjaardagsshave, nou ja, pre- verjaardagsshave...want de maandag ligt niet op het videoschema :P

Anyway,vandaag ga ik scheren met een vrij bijzonder scheermes. Een Schick Repeating Type C 1 Injector en in behoorlijk goede conditie ook nog! Heb m als logee van 1 van mijn collega's van Shaving Society.

Dus vandaag maar eens aan de slag met deze setup....will it be any good?

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick blade (vers)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion

Hope you all will enjoy the video!

pi_155481935
Heeft er hier iemand wel eens scheermesjes besteld bij de verkoper Scheermes4less op marktplaats? Prijzen lijken mij oke. Ben vooral geinteresseerd in dit proefpakket dat hij aanbiedt.
http://www.marktplaats.nl(...)te-astra-rapira.html
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:19:12 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_155482140
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:15 schreef zmokkie het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens scheermesjes besteld bij de verkoper Scheermes4less op marktplaats? Prijzen lijken mij oke. Ben vooral geinteresseerd in dit proefpakket dat hij aanbiedt.
http://www.marktplaats.nl(...)te-astra-rapira.html
nope, dit vind je op ebay voor de helft
of je kan hier bestellen http://tryablade.com/
pi_155483151
Ja maar via ebay duurt het 3 weken voordat ik ze in huis heb..
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:50:10 #204
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_155483593
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:39 schreef zmokkie het volgende:
Ja maar via ebay duurt het 3 weken voordat ik ze in huis heb..
is dit een soort van undercover spam? want die prijzen zijn duur en 2 weken actief is ook kort
pi_155489181
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is dit een soort van undercover spam? want die prijzen zijn duur en 2 weken actief is ook kort
Die 2 weken actief was ook precies de reden dat ik het hier vroeg..
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:52:38 #206
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155495424
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:15 schreef zmokkie het volgende:
Heeft er hier iemand wel eens scheermesjes besteld bij de verkoper Scheermes4less op marktplaats? Prijzen lijken mij oke. Ben vooral geinteresseerd in dit proefpakket dat hij aanbiedt.
http://www.marktplaats.nl(...)te-astra-rapira.html
Schandalig duur. 23¤ voor 100 Voskhod :')

Op Ebay letterlijk nog geen tientje.
pi_155496109
Daarover gesproken; wat is dan een mooi sample pakket van Ebay om verschillende types mesjes te proberen om zo te weten komen wat het beste bevalt.
Dit? Of er een betere aanbieding?
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:03:05 #208
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155497555
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken; wat is dan een mooi sample pakket van Ebay om verschillende types mesjes te proberen om zo te weten komen wat het beste bevalt.
Dit? Of er een betere aanbieding?
Daar zit zo te zien het gros van wat ik iemand aan zou raden wel tussen. Al vind ik dik 9¤ voor 20 mesjes nog steeds aan de prijs. :P
pi_155497704
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:03 schreef Twiitch het volgende:
Daar zit zo te zien het gros van wat ik iemand aan zou raden wel tussen. Al vind ik dik 9¤ voor 20 mesjes nog steeds aan de prijs. :P
Kwam ik ook achter. Je kunt 100 dezelfde mesjes krijgen voor dat geld, maar een sample pack is een stuk duurder...
pi_155499483
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kwam ik ook achter. Je kunt 100 dezelfde mesjes krijgen voor dat geld, maar een sample pack is een stuk duurder...
Stuur me vanavond ff een PM, ik kan wel een samplepakketje samenstellen voor je, goedkoper dan marktplaats iig :)
pi_155559976
Whoppaa! Daar zijn we weer!
De eerste shave na mijn verjaardag met een leuk zeepje wat ik gehad heb waar ik ERG naar uit zat te kijken, de 2e zeep uit de 70th Anniversary reeks van TFS: Sotto la Mole.

Eens kijken hoe deze het doet......

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick mesje (1)
NOS Omega #65 (1980's)
TFS Torino Forti Sensazioni Sotto la Mole Scheerzeep
TFS Torino Forti Sensazioni Sotto la Mole ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_155627514
Dit is denk ik wel 1 van de meest vreemde geur-ervaringen die ik heb meegemaakt in mijn scheerjaren.
Ik bedoel, ik heb eens de Cyril R Salter French Vetiver gehad en die had ook het zelfde soort rokerige eraan zitten, maar die rook gewoon ranzig.

Deze daarentegen ruikt best goed,als je ervan houd iig :)
Ik krijg er een beetje honger van zelfs :P

Anyway, watch and see for yourself :D

Setup:

1920's/30's Schick Injector C1 met Schick mesje (2)
Stirling 26mm Synthetic
Meissner Strong 'n Scottish
Castle Forbes Cedarwood & Sandalwood ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_155773740
Ik ben nu toch al een redelijke tijd aan het natscheren, maar me nog nooit geschoren met een DE89 :P

Werd toch maar eens tijd....dus bij deze :D

Setup:

Edwin Jagger DE89 met Treet blade (vers)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
PAA Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails

Hope you all will enjoy the video!



Deze zeep verkregen uit ruil met iemand van Shaving Society.
Moet zeggen dat ik hier al een hele poos naar uit gekeken heb, maar gewoon geen zin had om m zelf te importeren.

Bevalt best aardig moet ik zeggen :D

Setup:

Edwin Jagger DE89 met Treet blade (1)
Rod Neep Retro Deluxe #1978
Mickey Lee Soapworks The Kraken
Floid Blue

Hope you all will enjoy the video!



[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 23:11:59 ]
pi_155773862
laatst geschoren met dorco, gelijk bot vanaf de eerste streek. wat een rotzooi.
pi_155774549
:D Ja, als je idd Feathers gewend bent.....
pi_155774800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:11 schreef Ubershave het volgende:
:D Ja, als je idd Feathers gewend bent.....
nee, dat niet, maar kreeg het niet doorgetrokken
pi_155780090
Feathers zijn gewoon de beste :D
pi_155808559
Ik zoek nog wat mesjes voor krabbertjes. Alleen kwam ik er gisteravond achter dat mijn mesje wat ik nu gebruik vrij bot is en dat mijn doosje leeg is. En morgen ga ik op vakantie. Iemand enig idee of je die ook gewoon bij de DA of kruitvat kan kopen?
  vrijdag 4 september 2015 @ 10:19:05 #219
97745 Thorical
finding a way
pi_155810263
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 08:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek nog wat mesjes voor krabbertjes. Alleen kwam ik er gisteravond achter dat mijn mesje wat ik nu gebruik vrij bot is en dat mijn doosje leeg is. En morgen ga ik op vakantie. Iemand enig idee of je die ook gewoon bij de DA of kruitvat kan kopen?
Ik heb wel eens DE mesjes gezien bij een DA drogist maar vanachter de toonbank dus ff vragen.Waren trouwens Derby en Super-Max mesjes.
Bij de Hema kan je redelijke mesjes kopen en ook bij de Dio ook al zijn die wel duur.
Bij de Kruitvat, Etos en Trekpleister heb ik ze nooit gezien.
pi_155810444
Tnx ga ik het even bij de hema en DA proberen.
pi_155811111
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:28 schreef Stansfield het volgende:
Tnx ga ik het even bij de hema en DA proberen.
bij de hema 2.10 voor 10 mesjes.
pi_155811136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bij de hema 2.10 voor 10 mesjes.
Top. en zijn die bij elke hema te koop? Hier is een relatief kleine hema. Voor een grotere moet ik wel even wat verder fietsen.
pi_155811171
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Top. en zijn die bij elke hema te koop? Hier is een relatief kleine hema. Voor een grotere moet ik wel even wat verder fietsen.
normaal gezien wel, ik zou zelf eerst even bellen naar het filiaal.
pi_155811197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

normaal gezien wel, ik zou zelf eerst even bellen naar het filiaal.
Ik fiets er langs op de weg terug dus dat is het probleem niet. Was er alleen benieuwd naar.
pi_155811202
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:08 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik fiets er langs op de weg terug dus dat is het probleem niet. Was er alleen benieuwd naar.
pi_155811228
tnx.
pi_155814319
Gelukt. Pakje gekocht. Kan ik in de vakantie weer even vooruit. Bedankt!
pi_155870010
Zo, daar ben ik weer.....soort van :P

De telefoon van de vrouw maar even gekaapt om het hele spul op te nemen :D

Anyway, vandaag hebben we stiekem wel wat te vieren. Barbiere di Figaro viert zijn 6e verjaardag! :D

Ben daar toch nu al een paar jaartjes een trouwe klant en ze zijn bij mij verantwoordelijk voor zeker 95% van mijn scheerspullen :D

Dus vandaag toasten we op BdF!
En waarmee kan dat beter dan met TFS DiVino?

Proost!

Setup:

Edwin Jagger DE89 with Treet blade (3)
Simpson Wee Scott
TFS DiVino Shaving Soap
TFS DiVino ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_155945458
Ah, man....wat een prutochtend was het hier weer. Alles wat tegen kon zitten, zit ook daadwerkelijk tegen.
Camera settings op de S5 van de vrouw stonden schijnbaar anders dan ik had verwacht/gepland. Schijnbaar stond het ding op 4k de video op te nemen, wat ie niet zo leuk vond (aangezien het apparaat om de 5 minuten de camera uit gooide). Mijn vermoeden, oververhitting en daardoor de camera maar uitgooien.

Maar goed, heb met wat knippen en plakken nog mooi de video af gekregen, tis wat rommelig, maar so be it :P

Anyway, ik heb gisteren een berg serieus fijne zeepjes binnen gehad, namelijk de hele 2.0 serie van de Barbiere Di Figaro zepen! Ja, alle 4! :D Gemaakt in Italie door TFS. Dus je weet wat je van de zepen mag verwachten: kwaliteit!

Vandaag start ik in ieder geval met Mistero 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (fresh)
Simpson Commodore X3
Barbiere Di Figaro Mistero 2.0
Floid Blue Aftershave
Barbiere Di Figaro Mistero ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_155974157
Scheerbeurt van de dag



Setup:

Scheren & Verzorging SV15 Krabber
Voskhod Mesje
Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast
Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep
Duitse Old Spice Aftershave Lotion

Ik wens jullie een prettig dag heren :)
pi_155974549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Scheerbeurt van de dag

[ afbeelding ]

Setup:

Scheren & Verzorging SV15 Krabber
Voskhod Mesje
Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast
Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep
Duitse Old Spice Aftershave Lotion

Ik wens jullie een prettig dag heren :)
hij leeft nog, he's back :D is dat die krabber uit http://www.maggardrazors.(...)handle-safety-razor/
pi_155976634
Ja dat is inderdaad precies hetzelfde model, dit is ook echt een megazwaar handvat wat samen met de scheerkop ruim 180g weegt. Dus ja dat is wel een fijn handvat om mee te scheren, want het gewicht doet letterlijk al het werk en dat is dus een wereld van verschil met een standaard Edwin Jagger handvat.

Ik heb deze krabber dus niet bij Maggard Razors gekocht, want ze worden namelijk gewoon in Pakistan gemaakt en als je ze zelf importeert dan scheelt dat direct de helft van de prijs die Maggards vraagt. En je kunt ze daarnaast ook nog laten voorzien van een eigen code, dat heeft Maggards zover ik weet ook bij diversen modellen gedaan. Maar goed ik heb deze krabbers in een kleine oplage gekocht voor de gelijknamige Facebook groep, naast dit model heb ik dus ook nog de SV14 laten maken ( MR5 ).



Het is trouwens wel beslist niet makkelijk om zaken met een Pakistaan te doen, want god op bepaalde momenten bezorgen die je gewoon grijze haren :( Maar gelukkig is alles goed gegaan, want het was natuurlijk wel een risicovolle actie en ik schiet dat geld uiteraard ook nog eens voor ;)
pi_155976786
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat is inderdaad precies hetzelfde model, dit is ook echt een megazwaar handvat wat samen met de scheerkop ruim 180g weegt. Dus ja dat is wel een fijn handvat om mee te scheren, want het gewicht doet letterlijk al het werk en dat is dus een wereld van verschil met een standaard Edwin Jagger handvat.

Ik heb deze krabber dus niet bij Maggard Razors gekocht, want ze worden namelijk gewoon in Pakistan gemaakt en als je ze zelf importeert dan scheelt dat direct de helft van de prijs die Maggards vraagt. En je kunt ze daarnaast ook nog laten voorzien van een eigen code, dat heeft Maggards zover ik weet ook bij diversen modellen gedaan. Maar goed ik heb deze krabbers in een kleine oplage gekocht voor de gelijknamige Facebook groep, naast dit model heb ik dus ook nog de SV14 laten maken ( MR5 ).

[ afbeelding ]

Het is trouwens wel beslist niet makkelijk om zaken met een Pakistaan te doen, want god op bepaalde momenten bezorgen die je gewoon grijze haren :( Maar gelukkig is alles goed gegaan, want het was natuurlijk wel een risicovolle actie en ik schiet dat geld uiteraard ook nog eens voor ;)
ja, de verzendkosten uit de USA zijn ook grote drempel, omdat zij het aangetekend versturen.
pi_156001032
Zoals beloofd, de tweede zeep uit de reeks van de nieuwe zepen van Barbiere di Figaro. Namelijk: Classico 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (1)
Omega Professional #10098
Barbiere Di Figaro Classico 2.0
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
Barbiere Di Figaro Classico ASB

Hope you all will enjoy the video!



[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 16:03:52 ]
pi_156020306
Ik heb ook net m'n eerste safety razor gekocht en heb al meteen een domme vraag. Het komt hier vast constant langs maar kan het met de zoekfunctie niet terugvinden, dus.. Hoe gooien jullie je oude mesjes weg? Het lijkt me niet dat je die zomaar in de prullenbak kunt werpen, eerst een paar keer in wat papier wikkelen of iets dergelijks?
pi_156023251
Simpel, pak een oud blik, maak daar in het deksel een sleuf en voila
pi_156023618
ik doe het oude mesje altijd in het papiertje van het nieuwe mesje en gooi het zo in de vuilnisbak...
pi_156024876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:30 schreef Ireyon het volgende:
Ik heb ook net m'n eerste safety razor gekocht en heb al meteen een domme vraag. Het komt hier vast constant langs maar kan het met de zoekfunctie niet terugvinden, dus.. Hoe gooien jullie je oude mesjes weg? Het lijkt me niet dat je die zomaar in de prullenbak kunt werpen, eerst een paar keer in wat papier wikkelen of iets dergelijks?
spaarvarken van de action :+
pi_156043788
Zoals beloofd, de 3e zeep uit de nieuwe 2.0 serie van de Barbiere Di Figaro zepen: Esclusivo 2.0!

Setup:

Merkur 34C HD with Gilette Silver Blue (2)
Rod NeepxShaving Society 2014 LE 2 Band Badger
Barbiere Di Figaro Esclusivo 2.0
Barbiere Di Figaro Esclusivo ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_156069248
Elektriek met Nivea en handmatig met De vergulden Hand.
Daarna is een zo-heet-mogelijk washandje het ultieme genot!
pi_156092942
iemand nog aanraders voor en nieuwe scheercrème? eerder voornamelijk proraso green gebruikt,
iets vergelijkbaars mag maar ben ook wel nieuwsgierig naar iets anders :)
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_156094088
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:20 schreef sjeppert het volgende:
iemand nog aanraders voor en nieuwe scheercrème? eerder voornamelijk proraso green gebruikt,
iets vergelijkbaars mag maar ben ook wel nieuwsgierig naar iets anders :)
TOBS?
pi_156134291
ToOBS, Geo F Trumpers, Truefit & Hill
pi_156147852
Goedenmiddag mensjes!

De laatste in de serie van de Barbiere di Figaro zepen! :D

De geur van deze knaap heerlijk en is goed sterk!

Setup:

Roedter 1909 met Lord Captain mesje (vers)
Omega Professional #10098
Barbiere Di Figaro Raffinato 2.0
TFS Mandorla ASB

Hope you all will enjoy the video!

pi_156251170
Scheerbeurt van de dag :)



Setup:

• Scheren & Verzorging SV16 Krabber
• Gillette 7Oclock Super Stainless Mesje
• Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast
• Bea Scheerstaaf
• Balea Men Fresh Aftershave Lotion

Ik wens jullie allemaal een fijne avond verder ;)
pi_156276944
Iemand ervaring met de Derby double edge scheermesjes? Heb momenteel de "normale" mesjes van Wilkinson maar worden vrij snel bot naar mijn idee.
pi_156280315
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:12 schreef Vjenne12345 het volgende:
Iemand ervaring met de Derby double edge scheermesjes? Heb momenteel de "normale" mesjes van Wilkinson maar worden vrij snel bot naar mijn idee.
ik heb ervaring,maar wat is bij jou snel bot?
pi_156280895
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb ervaring,maar wat is bij jou snel bot?
2 keer heb ik ze gebruikt, vindt die van Wilkinson nu behoorlijk bot.
pi_156281768
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:09 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

2 keer heb ik ze gebruikt, vindt die van Wilkinson nu behoorlijk bot.
hangt van je baard af, maar derby gaat wel langer mee, zijn turkse mesjes, dus die kunnen wel wat hebben.
pi_156554922
Weet iemand een winkel welke aan/in Nederland levert voor Captain's Choice producten?

http://www.captainschoicestore.com/shop/

Wil graag die zeep en aftershave :D
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:04:05 #251
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156557612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:42 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand een winkel welke aan/in Nederland levert voor Captain's Choice producten?

http://www.captainschoicestore.com/shop/

Wil graag die zeep en aftershave :D
Dat zul je, voor zover ik weet, uit de VS moeten importeren. En dan betaal je dus helaas flink wat verzendkosten.
pi_156557634
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat zul je, voor zover ik weet, uit de VS moeten importeren. En dan betaal je dus helaas flink wat verzendkosten.
Daar was ik al bang voor :'( Erg jammer. Weet niet of ik dat er voor over heb
pi_156558667
Na een poepweek, ben ik er weer!
Gelijk nieuw kwastje erbij :)

Setup:

IKON OC met Feather (1)
Frank Shaving 24mm Synthetic
PAA Bay Rum
Captain's Choice Cat O' Nine Tails

Hope you all will enjoy the video!

  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:15:48 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_156562052
Ook weer eens posten hier, wellicht zijn er andere mensen met tips :)

Bij het doorkomen van mijn baardharen raakt mijn huid super geïrriteerd.. Vooral in de hals en kaaklijn.
Als ik het glad houd gaat het wel, maar als ik iets te lang wacht met scheren wordt het rood, gaat jeuken en trekken en krijg bultjes.. Ziet er niet uit :(

Al heel veel geprobeerd, fortuinen aan mesjes, pre shaves, zeep en smeersels uitgegeven, doktersbezoeken gehad, noem maar op..

Nu scrub ik om de dag met betadine maar ook dat helpt niet veel.

Nu weet ik eigenlijk vrij zeker dat het gaat om Folliculitis Barbae. Haartjes die na het doorkomen weer terug de huid in groeien/krullen.

Iemand bekend mee, of wellicht een (gouden) tip?

Schijnt een moeilijk te behandelen kwaal te zijn..
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:08:53 #255
97745 Thorical
finding a way
pi_156567677
De oplossing zal er wel niet zijn maar scheer niet tegen de haargroei in. Nou is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan omdat niet ieders gezichtsbeharing regelmatig groeit.Ook in je gezichtsbeharing kunnen meerdere kruinen zitten. Gebruik een DE mes en een goede scheerzeep.
Daarnaast kan je ook niet scheren maar met een trimmer je baardlengte verminderen tot een paar mm.
pi_156648129
Al eens vaker gevraagd maar weet iemand waar ik feather mesjes goedkoop kan kopen. En toevallig ook taylor of bond scheercreme?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:14:10 #257
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_156650265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:03 schreef Stansfield het volgende:
Al eens vaker gevraagd maar weet iemand waar ik feather mesjes goedkoop kan kopen. En toevallig ook taylor of bond scheercreme?
de verzendkosten zitten erin.
http://coconutsale.com/he(...)ng-hair-removal.html
pi_156654584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de verzendkosten zitten erin.
http://coconutsale.com/he(...)ng-hair-removal.html
Tnx besteld. Weet je misschien ook nog een goed adresjes voor taylor of bond scheercreme?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:53:01 #259
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_156654816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:46 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx besteld. Weet je misschien ook nog een goed adresjes voor taylor of bond scheercreme?
ik heb ze in nl besteld met andere dingen, anders drukt de verzendkosten hoog op het totale bedrag.
wereldwijd online gaat het niet echt goedkoper zijn.
http://www.verzorgingvoor(...)5&min=0&brand=335435
pi_157316698
Nu op Massdrop is er een (imo) mooi scheermes in de aanbieding:
https://www.massdrop.com/(...)set?&mode=guest_open

Het idee is dat, hoe meer mensen het ding kopen, hoe goedkoper de individuele prijs wordt (omdat aanschaf in bulk enzo). Misschien dat er hier nog meer mensen zijn die dat ding willen.. Vind zelf die zwarte wel heel tof :s)
pi_157318153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:52 schreef Ireyon het volgende:
Nu op Massdrop is er een (imo) mooi scheermes in de aanbieding:
https://www.massdrop.com/(...)set?&mode=guest_open

Het idee is dat, hoe meer mensen het ding kopen, hoe goedkoper de individuele prijs wordt (omdat aanschaf in bulk enzo). Misschien dat er hier nog meer mensen zijn die dat ding willen.. Vind zelf die zwarte wel heel tof :s)
ja, die zwarte is echt cool, de prijs mag nog wat zakken.
  woensdag 4 november 2015 @ 19:52:57 #262
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_157320660
Scheren?
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_157514309
Zo, daar ben ik weer.
De laatste tijd druk geweest met de Grote Scheerzeeptest 2015 van Shaving Society en BDF en daarnaast ook niet al te best in m'n vel gezeten.
Waarom dan vraag je je misschien af? Vakantie komt eraan :P En dat is altijd een beetje stressvolle periode. Dus was niet echt in de mood om me bezig te houden met de SOTDs en de filmpjes. Maar goed, ik wil dat dus weer een beetje op gaan pakken. En laten we dan maar gewoon beginnen met de SOTD van vandaag :D

Mijn nieuwe Grip Schick die ik via Jarno Verhelst uit ruil heb verkregen bevalt me erg goed! Effectief, comfortabel en het levert me verdomd goede resultaten op :D Dit mes gaat mooi mee op vakantie, dat kan ik wel vast garanderen :D

Ik weet ook dat er 1 van mijn syntetische kwasten mee gaat, maar ik zit nog een beetje te dubben tussen de Stirling 26mm of mijn 24mm Frank Shaving. Wat vinden jullie?

pi_157622087
Ik wil graag een open scheermes cadeau doen.

Welke merken raden jullie aan? En welke webshops? Wat heb ik daarnaast nog nodig om het cadeau compleet te maken?

LIF / Open scheermes <=== is die winkel in Breukelen anno 2015 nog steeds the place to be?

Budget is rond de 100 euro.

Ik zou jullie adviezen op prijs stellen heren ^O^.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:46:19 #265
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_157622502
Iemand had mij ooit over een winkel in Breukelen verteld en zei dat ik die zeker moest bezoeken, helaas niet gedaan maar als het er nog steeds staat zal het vast wel goed zijn.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_157658463
Vandaag kwam mijn eerste grote bestelling mesjes binnen. 50 stuks feather mesjes voor een eurotje of 16. Toen was mijn vrouw erg verbaasd dat dit zo goedkoop was. Zij koopt natuurlijk altijd die dure mesjes voor benen en bikinilijn.

Dus was haar vraag of dit er ook niet voor vrouwen was aangezien dat een stuk goedkoper is. Of mogelijk te gebruiken voor benen en bikinilijn? Iemand hier enig idee van?
pi_157659380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag kwam mijn eerste grote bestelling mesjes binnen. 50 stuks feather mesjes voor een eurotje of 16. Toen was mijn vrouw erg verbaasd dat dit zo goedkoop was. Zij koopt natuurlijk altijd die dure mesjes voor benen en bikinilijn.

Dus was haar vraag of dit er ook niet voor vrouwen was aangezien dat een stuk goedkoper is. Of mogelijk te gebruiken voor benen en bikinilijn? Iemand hier enig idee van?
Uiteraard.

Even een snelle google: http://hairfreelife.com/t(...)r-shaving-for-women/

Kijk uit dat ze niet al je zeep inpikt ;)
pi_157660116
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag kwam mijn eerste grote bestelling mesjes binnen. 50 stuks feather mesjes voor een eurotje of 16. Toen was mijn vrouw erg verbaasd dat dit zo goedkoop was. Zij koopt natuurlijk altijd die dure mesjes voor benen en bikinilijn.

Dus was haar vraag of dit er ook niet voor vrouwen was aangezien dat een stuk goedkoper is. Of mogelijk te gebruiken voor benen en bikinilijn? Iemand hier enig idee van?
Kan prima :+
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_157660183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag kwam mijn eerste grote bestelling mesjes binnen. 50 stuks feather mesjes voor een eurotje of 16. Toen was mijn vrouw erg verbaasd dat dit zo goedkoop was. Zij koopt natuurlijk altijd die dure mesjes voor benen en bikinilijn.

Dus was haar vraag of dit er ook niet voor vrouwen was aangezien dat een stuk goedkoper is. Of mogelijk te gebruiken voor benen en bikinilijn? Iemand hier enig idee van?
ja, op YT staan genoeg clips van vrouwen die zich met een DE scheren, sommige merken hebben ook nog leuke kleurtjes krabbers.
pi_157664424
Tnx. Dat gaat helemaal goed komen dan ;).

Scheelt ons weer een heel goed voor die matige venus meuk.
pi_157672613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:09 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag kwam mijn eerste grote bestelling mesjes binnen. 50 stuks feather mesjes voor een eurotje of 16. Toen was mijn vrouw erg verbaasd dat dit zo goedkoop was. Zij koopt natuurlijk altijd die dure mesjes voor benen en bikinilijn.

Dus was haar vraag of dit er ook niet voor vrouwen was aangezien dat een stuk goedkoper is. Of mogelijk te gebruiken voor benen en bikinilijn? Iemand hier enig idee van?
waar besteld?
pi_157692040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:01 schreef Progrance het volgende:

[..]

waar besteld?
http://www.ebay.nl/itm/50(...)?hash=item3ce9fbdc80

Tipje van THEFXR
pi_157991894
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:15 schreef Mubassie het volgende:
Ook weer eens posten hier, wellicht zijn er andere mensen met tips :)

Bij het doorkomen van mijn baardharen raakt mijn huid super geïrriteerd.. Vooral in de hals en kaaklijn.
Als ik het glad houd gaat het wel, maar als ik iets te lang wacht met scheren wordt het rood, gaat jeuken en trekken en krijg bultjes.. Ziet er niet uit :(

Al heel veel geprobeerd, fortuinen aan mesjes, pre shaves, zeep en smeersels uitgegeven, doktersbezoeken gehad, noem maar op..

Nu scrub ik om de dag met betadine maar ook dat helpt niet veel.

Nu weet ik eigenlijk vrij zeker dat het gaat om Folliculitis Barbae. Haartjes die na het doorkomen weer terug de huid in groeien/krullen.

Iemand bekend mee, of wellicht een (gouden) tip?

Schijnt een moeilijk te behandelen kwaal te zijn..
Ik heb deels hetzelfde probleem. Heb je al adjustable krabbers geprobeerd? Zelf zit ik te denken of om een adjustable krabber of een slant krabber te kopen.

Heeft iemand trouwens interesse om mijn Merkur HD 34C voor een schappelijk prijsje over te nemen?

[ Bericht 3% gewijzigd door de40reoverz op 03-12-2015 19:06:18 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:22:25 #274
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158032341
Oke, de knoop doorgehakt.
Heb mezelf al 100-en malen met een krabbertje geschoren. En wil nu een stapje omhoog.
Ik ben dus op zoek naar een open scheermes, eentje voor een schappelijke prijs (lees om en nabij de 100 Euro).
Ik weet dat er een riem, pasta, slijpsteen bij moet. Maar die tel ik er niet bij. Dus rond de 100 Euro voor het mes, of 150 voor een hele set.
Ik wil met 1 mes beginnen, en afwisselen met 1 van de krabbers. Na verloop van tijd wil ik naar 2-3-4 messen toe, maar dat zal nog minimaal een jaar duren.
Dus het mes waarmee ik begin, moet straks meeroeleren zeg maar. Dus wel enigzins kwalitatief in orde zijn.
Iemand een of meerdere tips? Of een mes op het oog waarmee het "makkelijker" is om te beginnen.
Heb al het 1 en ander gelezen en bekeken aan tutorials (zetten en slijpen van je mes etc).
pi_158032869
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:22 schreef tja77 het volgende:
Oke, de knoop doorgehakt.
Heb mezelf al 100-en malen met een krabbertje geschoren. En wil nu een stapje omhoog.
Ik ben dus op zoek naar een open scheermes, eentje voor een schappelijke prijs (lees om en nabij de 100 Euro).
Ik weet dat er een riem, pasta, slijpsteen bij moet. Maar die tel ik er niet bij. Dus rond de 100 Euro voor het mes, of 150 voor een hele set.
Ik wil met 1 mes beginnen, en afwisselen met 1 van de krabbers. Na verloop van tijd wil ik naar 2-3-4 messen toe, maar dat zal nog minimaal een jaar duren.
Dus het mes waarmee ik begin, moet straks meeroeleren zeg maar. Dus wel enigzins kwalitatief in orde zijn.
Iemand een of meerdere tips? Of een mes op het oog waarmee het "makkelijker" is om te beginnen.
Heb al het 1 en ander gelezen en bekeken aan tutorials (zetten en slijpen van je mes etc).
je kan ook een sedef kopen, waar je losse mesjes in doet, de helft van een double edge, gewoon breken.
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:51:03 #276
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158033012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan ook een sedef kopen, waar je losse mesjes in doet, de helft van een double edge, gewoon breken.
Een soort van shavette bedoel je? Overwogen, maar gaat hem niet worden.
Ik ben best bereid dieper in de buidel te tasten voor een mes indien het kwalitatief echt goed is (150-200).
pi_158036991
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een soort van shavette bedoel je? Overwogen, maar gaat hem niet worden.
Ik ben best bereid dieper in de buidel te tasten voor een mes indien het kwalitatief echt goed is (150-200).
Mag ik weten waarom niet?
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:41:37 #278
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158037849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:02 schreef de40reoverz het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom niet?
Ik wil zelf bepalen hoe scherp mijn mes is.
De enige DE mesjes die ik ECHT fijn vind, zijn de Feathers. En daar doe ik 2 max. 3 keer mee.
Ik heb gelezen dat een shavette anders scheert dan een open mes. Tis immers niet voor niets dat barbieren veelvuldig voor het open scheermes kiezen.
Een open scheermes is in een bepaalde vorm geslepen (hollow ground, extra hollow ground, square point, round point enz.) en dus kun je kiezen wat het je het beste schikt.
Elke keer het scheermes zetten voor een scheerbeurt, geeft het scherpste resultaat. Elke scheerbeurt een nieuw DE mesje is uiteindelijk duurder.
pi_158037860
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een soort van shavette bedoel je? Overwogen, maar gaat hem niet worden.
Ik ben best bereid dieper in de buidel te tasten voor een mes indien het kwalitatief echt goed is (150-200).
ik heb zelf die kennis niet, hier hebben ze die wel.
http://www.shavingsociety.com/
http://badgerandblade.com/vb/forum.php

p.s heb je al ballonnen in huis?
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:50:04 #280
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158038017
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb zelf die kennis niet, hier hebben ze die wel.
http://www.shavingsociety.com/
http://badgerandblade.com/vb/forum.php

p.s heb je al ballonnen in huis?
Nog geen ballonnen, komt misschien nog wel.
Maar heb een vaste hand, en volgens mij is mijn scheertechniek door de jaren heen flink vooruitgegaan.
Eerst een stukje oefenen, wordt het een bloedbad, schakel ik ff terug naar een ballon.
Moeilijke gedeeltes kan ik de eerste periode nog met de krabber doen.
pi_158041162
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nog geen ballonnen, komt misschien nog wel.
Maar heb een vaste hand, en volgens mij is mijn scheertechniek door de jaren heen flink vooruitgegaan.
Eerst een stukje oefenen, wordt het een bloedbad, schakel ik ff terug naar een ballon.
Moeilijke gedeeltes kan ik de eerste periode nog met de krabber doen.
Zoiets,

http://www.scheersalon.nl(...)assic-anthrazit.html

of zoiets:

http://www.scheersalon.nl/dovo-open-scheermes-ebbenhout-4580.html

Met een beginners Dovo/Böker kun je je niet echt een buil vallen. Liefst 5/8 met een ronde punt.

En zorg dat je hem laat checken/slijpen nadat je hem koop. Meeste zijn niet scheerklaar ook al beweren winkels van wel.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:17:44 #282
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158042081
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:51 schreef znarch het volgende:

[..]

Zoiets,

http://www.scheersalon.nl(...)assic-anthrazit.html

of zoiets:

http://www.scheersalon.nl/dovo-open-scheermes-ebbenhout-4580.html

Met een beginners Dovo/Böker kun je je niet echt een buil vallen. Liefst 5/8 met een ronde punt.

En zorg dat je hem laat checken/slijpen nadat je hem koop. Meeste zijn niet scheerklaar ook al beweren winkels van wel.
Kijk, daar heb ik wat aan.
Had al naar een Dovo zitten kijken maar omdat die wat vriendelijker geprijsd zijn, was ik er een beetje huiverig voor.
Had ook al gelezen dat sommige heften erg gevoellig zijn voor temperatuurswisselingen.
Er zijn zoveel mogelijkheden qua materiaal, merk ed.
Maar ik zal me wat meer gaan concentreren op Dovo en Böker.
pi_158044142
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kijk, daar heb ik wat aan.
Had al naar een Dovo zitten kijken maar omdat die wat vriendelijker geprijsd zijn, was ik er een beetje huiverig voor.
Had ook al gelezen dat sommige heften erg gevoellig zijn voor temperatuurswisselingen.
Er zijn zoveel mogelijkheden qua materiaal, merk ed.
Maar ik zal me wat meer gaan concentreren op Dovo en Böker.
Materiaal bedoel je het handvat mee? Dat is buiten wat exlusiviteit absoluut niet boeiend.

Alle messen zelf zijn tegenwoordig (uitzonderingen daargelaten) van koolstofstaal.

Dovo en Böker zijn 2 goede namen en hebben ook messen die niet al te duur zijn. Temperatuur zou ik niet bang voor zijn, water en vocht is erger voor je scheermes.

Elk merk heeft ook miskleunen, en die zullen relatief vaker voorkomen in het goedkopere segment dan het duurdere maar in dat geval is het gewoon garantie, en als je bij een goede nederlandse (web)shop koopt hoeft dat geen probleem te zijn.

Het goedkoopst is btw een sight unseen van Larry.

http://www.whippeddog.com/products/view/sight-unseen-razor

Voor 40 dollar heb je een mes wat perfect scheert maar er niet zo geweldig uitziet.

Bv:



Als je puur het scheren wil uitproberen zonder veel uit te geven en het niet om de looks gaat is dit je beste optie.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_158080641
Ik heb nu een tijdje met de Gilette Tech krabbertje gewerkt. Nubwordr het tijd voor een nieuwe krabbertje. Ik heb een lichte haargroei, scheer me eens in de drie dagen. Welke krabber raden jullie mij aan?
pi_158082825
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:58 schreef johnnyd83 het volgende:
Ik heb nu een tijdje met de Gilette Tech krabbertje gewerkt. Nubwordr het tijd voor een nieuwe krabbertje. Ik heb een lichte haargroei, scheer me eens in de drie dagen. Welke krabber raden jullie mij aan?
Edward Jagger, Muhle, Merkur oid, gewoon met een gesloten kam.

Ik heb eventueel een Merkur 34C te koop (nieuw in doos), PM maar als je interesse hebt.
pi_158122309
Iemand nog een open scheermes in de aanbieding?
  woensdag 9 december 2015 @ 06:09:03 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158122878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 01:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand nog een open scheermes in de aanbieding?
Ik heb een complete set besteld incl. strijkriem, spanriem pasta's ed.
Ik post een foto als hij binnen is.
pi_158124092
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 06:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb een complete set besteld incl. strijkriem, spanriem pasta's ed.
Ik post een foto als hij binnen is.
nice, ik ben benieuwd. ;)
pi_158134694
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 06:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik heb een complete set besteld incl. strijkriem, spanriem pasta's ed.
Ik post een foto als hij binnen is.
Zelf heb ik ook al een complete set, ik ben echter opzoek naar een mes voor mijn vader. Hij wil het scheren op deze manier namelijk een keer proberen.

Wie weet heeft iemand een schone en scheerklare in de aanbieding?
pi_158138636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Zelf heb ik ook al een complete set, ik ben echter opzoek naar een mes voor mijn vader. Hij wil het scheren op deze manier namelijk een keer proberen.

Wie weet heeft iemand een schone en scheerklare in de aanbieding?
the shaving society heeft wel wat liggen http://www.shavingsociety.com/
pi_158139297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

the shaving society heeft wel wat liggen http://www.shavingsociety.com/

Zie ik het over het hoofd, of is er geen verkoop gedeelte
?

Dat kan dus pas vanaf 15 berichten..

Staat er ook iets bijzonders op, of jij weet?
pi_158139945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:57 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]


Zie ik het over het hoofd, of is er geen verkoop gedeelte
?

Dat kan dus pas vanaf 15 berichten..

Staat er ook iets bijzonders op, of jij weet?
ja, vanaf 35 tot 150
pi_160171522
Ik heb het al eens eerder gevraagd. Maar je hebt ook klassiek scheren voor vrouwen toch? Qua benen enz. Iemand een goede site waar je dat kunt kopen?
pi_160174982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd. Maar je hebt ook klassiek scheren voor vrouwen toch? Qua benen enz. Iemand een goede site waar je dat kunt kopen?
Je bedoelt het krabbertje, in roze, blauw, groen?
pi_160175088
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je bedoelt het krabbertje, in roze, blauw, groen?
Ja idd. Geschikt voor vrouwen. Waar kan ik die bestellen?
pi_160175312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ja idd. Geschikt voor vrouwen. Waar kan ik die bestellen?
Hier staan er wel een paar bij, jagger of pearl

http://www.barbieredifiga(...)t/category&path=1_39
pi_160175530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hier staan er wel een paar bij, jagger of pearl

http://www.barbieredifiga(...)t/category&path=1_39
Tnx.
pi_160713964
Zo, na kleine pauze, zijn we weer van start gegaan!

Nieuwe producten en dus ook nieuwe video's!

Vandaag een aantal nieuwe Pinaud producten :D Enjoy!

pi_160761187
Kleine scheerbeurt en nog wat Pinaud productjes die ik even geprobeerd heb :)

Enjoy!

pi_161438740
zijn er van die fysieke winkels om die mesjes te kopen @ Den Haag of Utrecht?

Die online shops zijn echt een bitch :') ik wil gewoon één pakje feather of derby kopen om te proberen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 03:18:49 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161438954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 02:03 schreef topdeck het volgende:
zijn er van die fysieke winkels om die mesjes te kopen @ Den Haag of Utrecht?

Die online shops zijn echt een bitch :') ik wil gewoon één pakje feather of derby kopen om te proberen.
is dit iets voor je?
http://www.tryablade.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')