ben best wel tevreden over de Timor mesjes en gebruik de Taylor of Old Bond Str. scheercrème Almond en vind die zaligquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef Questular het volgende:
TIMOR double edge scheermesjes 10 stuks
Taylor of Old Bond Str. scheercrème St. James 150gr
Beide nog niet eerder gebruikt, ik ben benieuwd
Hahaha kijk, hier kan ik wat mee. Merciquote:Op woensdag 13 mei 2015 18:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
http://www.shaving101.com(...)-aggressiveness.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://sharpologist.com/2(...)ve-or-efficient.html
genoeg leesvoer?
Hoeveel wil je uitgeven?quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:27 schreef Makoto het volgende:
Hey, nieuw in dit topic. Maar mijn interesse gaat ook steeds verder uit naar klassiek scheren. Ik zat er aan te denken om te beginnen met een krabbertje, heeft iemand tips welke aan te raden is, en welke pre-shave en after-shave als dit noodzakelijk is etc.
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.quote:
Al eens bij http://www.barbieredifigaro.nl/ gekeken?quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Makoto het volgende:
[..]
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.
Top! Bedankt voor je advies! Ik ga eens even rondkijken.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:01 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Al eens bij http://www.barbieredifigaro.nl/ gekeken?
Qua scheermes is een simpele Pearl waarschijnlijk prima, al is de stap naar een Muhle niet veel duurder. Varkensharen kwastje erbij van Omega of Semogue erbij en een pot Proraso en je hebt de basics.
Op ebay kan je voor een schijntje een leuk samplepakket met mesjes halen, je kan ook kiezen om een dashaar kwast uit China te halen voor krap 20 euro, heb ik een tijd terug gedaan en werkt prima.
Gezien de prijs vind ik de Nivea aftershave balsem nog altijd een topper, verzorgt, ruikt niet onaardig en aangezien ze zo'n beetje elke maand in de aanbieding zijn bij de Kruidvat ook prima te betalen.
Het kan natuurlijk allemaal duurder (en ook goedkoper) maar dit lijkt me een prima startpakket
heb je de OP doorgelezen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Makoto het volgende:
[..]
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel degelijk. Mocht het me bevallen ben ik wel bereid om wat duurders aan te schaffen.
lijkt mij geen action standquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:36 schreef Thorical het volgende:
Goede en goedkope aftershave? Pitralon kopen bij de Action. ¤1,59 pst.
[ afbeelding ]
Okay, ik zag ook Biodermal producten staan voor heren, aftershave geloof ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:00 schreef Thorical het volgende:
[..]
[..]
De foto was alleen ter illustratie. De aanbieding is bij de Action, de foto van op=op.
Hoi, en welkom! Die set ziet er inderdaad heel mooi uit. De krabber heeft dezelfde kop als op de Mühle R89 en Edwin Jagger DE89 series, en die is uitstekend geschikt voor beginners! Met name omdat ie behoorlijk mild is. Ik gebruik em zelf al jaren, en ben er erg tevreden mee. Van de kwasten van Mühle ben ik wat minder wat minder een fan, de graudas haren vond ik wel een beetje prikken en de zachtere varianten van Mühle schijnen juist weer te slap te zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:20 schreef MrWally het volgende:
Na tijden van lurken toch maar eens aangemeld.
Tot nu toe altijd met Gilette fusion geschoren, onder de douche met nog steeds de nodige pijn onder mijn nek en links op mijn kin. Vorige week eens bij een barbier laten scheren, hoewel het resultaat niet helemaal super was toch een grote verbetering dan wat ik normaal altijd doe.
Ik ben me aan het inlezen en zie dat er veel krabbertjes worden aangeraden voor beginners, oa de . Merkur 23c
Zelf zit ik meer te kijken naar een setje als http://www.scheersalon.nl(...)tyrazor-dashaar.html , met name zodat het ook nog mooi staat in de badkamer.
Zijn zulke krabbertjes een beetje goed voor beginners of kan ik beter met een andere beginnen danwel geen setje kopen maar zelf samenstellen?
Waarom niet de #49? De #49 heeft iets korter haar maar is verder gelijk. Dit is eveneens een erg goede kwast voor het geld.quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:06 schreef sylents het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een Omega 10048 oftewel Omega #48 kan bestellen zonder dat deze van amazon moet komen o.i.d.?
Ik ben gister echt de hele avond bezig geweest een te vinden. Ik kom alleen uit op een externe verkoper op BOL, welke mij nou niet bepaald betrouwbaar leek. Komt van de italiaansewinkel punt nl waarvan de website best goedkoop eruit ziet etc.
Ik hoor het graag. Ik wil heel graag deze brush proberen alleen wat een drama om er 1 te vinden..
Barbieredfiralo ofzo is tie overigens uitverkocht en hij verwacht in augustus/september weer nieuwe
Ligt een beetje aan je eigen wensen. . Derby's vind ik persoonlijk een beetje te stomp, waardoor je automatisch wat meer gaat drukken (en je dus gaat snijden). Je zou ook eens Dorco's kunnen proberen, die zijn wat scherper maar wel de meest vergevingsgezinde mesjes die ik ken.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan een jaar geleden heb ik wat spullen gekocht omdat ik nat scheren ook wilde uitproberen.
Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik vond het uiteindelijk niet wat.
Zelfs na 3x bleef groot deel van de haren zitten, rond m'n mond/kin is lastig/niet te scheren en wondjes.
Dat laatste werd wel minder maar ik zou er 's morgens niet op vertrouwen dat ik die dag zonder wondjes kon beginnen.
Maar de huid voelde wel veel beter aan dan na droogscheren. En als de haren wél weg waren ook veel gladder.
Dus ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen.
Daarom een vraag; welke mesjes zijn in dit geval slim om te bestellen? Ik had er toen Astra mesjes bij en als ik de OP lees lag daar blijkbaar ook al een deel van het probleem.![]()
Dus de Derby's bestellen?
Of?
de overstap naar klassiek nat scheren duurt wel een maandje of 2, je huid moet er echt aan wennen.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan een jaar geleden heb ik wat spullen gekocht omdat ik nat scheren ook wilde uitproberen.
Heb het een aantal keer geprobeerd maar ik vond het uiteindelijk niet wat.
Zelfs na 3x bleef groot deel van de haren zitten, rond m'n mond/kin is lastig/niet te scheren en wondjes.
Dat laatste werd wel minder maar ik zou er 's morgens niet op vertrouwen dat ik die dag zonder wondjes kon beginnen.
Maar de huid voelde wel veel beter aan dan na droogscheren. En als de haren wél weg waren ook veel gladder.
Dus ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen.
Daarom een vraag; welke mesjes zijn in dit geval slim om te bestellen? Ik had er toen Astra mesjes bij en als ik de OP lees lag daar blijkbaar ook al een deel van het probleem.![]()
Dus de Derby's bestellen?
Of?
quote:Op zondag 14 juni 2015 21:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Ligt een beetje aan je eigen wensen. . Derby's vind ik persoonlijk een beetje te stomp, waardoor je automatisch wat meer gaat drukken (en je dus gaat snijden). Je zou ook eens Dorco's kunnen proberen, die zijn wat scherper maar wel de meest vergevingsgezinde mesjes die ik ken.
Of een proefsetje kopen met een aantal verschillende mesjes.
Proefset is ook een idee inderdaad.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:41 schreef neo2000 het volgende:
Klassiek scheren en haast is sowieso geen goeie combi ben ik inmiddels achter. Gewoon wat verschillende mesjes proberen en kijken wat voor je "werkt".
Jep en warm/heet water. Zeg maar het hele rataplan zoals je zou moeten doen.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:50 schreef MarcelR het volgende:
Als na 3 passes het grootste deel van je haren blijft staan doe je iets structureels verkeerd. De wondjes zijn daar het bewijs van. Heb je tutorials gevolgd en wat is je voorbereiding?
Deze krabber en Palmolive For Men Classic.quote:Wat voor krabber gebruik je en met welke zeep?
ik hoop dat je wat aan deze video's hebt, iig geen druk zetten.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[..]
Proefset is ook een idee inderdaad.
En inderdaad; ik neem er de tijd voor.
[..]
Jep en warm/heet water. Zeg maar het hele rataplan zoals je zou moeten doen.
[..]
Deze krabber en Palmolive For Men Classic.
Scheerplein.nl heeft ze. Even goed kijken want de type nummers staan er niet bij.quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:06 schreef sylents het volgende:
Weet iemand misschien waar ik een Omega 10048 oftewel Omega #48 kan bestellen zonder dat deze van amazon moet komen o.i.d.?
Ik ben gister echt de hele avond bezig geweest een te vinden. Ik kom alleen uit op een externe verkoper op BOL, welke mij nou niet bepaald betrouwbaar leek. Komt van de italiaansewinkel punt nl waarvan de website best goedkoop eruit ziet etc.
Ik hoor het graag. Ik wil heel graag deze brush proberen alleen wat een drama om er 1 te vinden..
Barbieredfiralo ofzo is tie overigens uitverkocht en hij verwacht in augustus/september weer nieuwe
Nog wel bij Amazon.de in de aanbieding voor ¤18.99.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:51 schreef neo2000 het volgende:
Ik heb de Gilette krabber ook liggen. Later een Edwin Jagger DE86 gekocht voor weinig bij Amazon Duitsland. Wereld van verschil. De Gilette is zo licht dat scheren best lukt, maar je moet daarbij wel iets druk zetten. De EJ is echt een wereld van verschil. Geen druk nodig.. Hoeft iig bij Amazon niet veel te kosten; is regelmatig in Blotzangebot/Daily deals in geval van amazon.co.uk. Zo was er vandaag ook weer tijdelijk een EJ in de aanbieding bij amazon.co.uk voor £16.99
http://www.amazon.co.uk/g(...)&smid=A3P5ROKL5A1OLE
Helaas aanbieding alweer afgelopen.
deze krabbers zijn ook goed en incl verzenden.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nog wel bij Amazon.de in de aanbieding voor ¤18.99.
Als je er zo'n goedkoop mogelijke boek bijkoopt (ik kan zo snel deze vinden) betaal je geen verzendkosten.
Alleen de krabber is ¤18.99 + ¤3.31 verzending = ¤22.30.
Met genoemde boek is het ¤18.99 + ¤1.98 = ¤20.97.
Deze truc kwam ik tegen met boeken van ~¤0.40 maar die kan ik zo niet vinden.
En op zich heb ik dat wel voor een krabber over, maar ik wil eerlijk gezegd nog niet direct zoveel geld tegenaan gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: Ik sta trouwens geregistreerd onder het 'trading board' op budgetgaming met met 16 goede dealsik ben dus wel betrouwbaar. mocht je twijfelen, kan je mij daar opzoeken in het trading board en mij een PM sturen, dan stuur ik een PM terug. Mijn naam op budgetgaming is Aubrionna.
uiteraard kan alles ook opgehaald worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door sylents op 26-06-2015 18:07:01 ]
hmm ik zal er over nadenken cliffy, welke zepen heb je interesse? In principe valt alles af te kijken/lezen onder de spoiler wat ik op voorraad heb. Geen enkele zeep is gebruikt, wel uiteraard even papiertje eromweg gewikkeld om die geur lekker op te ruiken en papier weer terug gewikkeldquote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:58 schreef Cliffy het volgende:
Mocht je besluiten om los te verkopen dan heb ik eventueel wel interesse in wat zepen.
Ik zie de sandalwood + bowl, lime en jermyn, welke mis ik dan? Deze drie heb ik sowieso al wel interesse inquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:04 schreef sylents het volgende:
[..]
hmm ik zal er over nadenken cliffy, welke zepen heb je interesse? In principe valt alles af te kijken/lezen onder de spoiler wat ik op voorraad heb. Geen enkele zeep is gebruikt, wel uiteraard even papiertje eromweg gewikkeld om die geur lekker op te ruiken en papier weer terug gewikkeldman man, TOBS is duur maar ruikt zó lekker.
zo uit mijn hoofd heb ik 4 na-vul zepen en 1x zeep in wooden bowl, alles van TOBS. Zeer mooi allemaal
Ik heb:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:21 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik zie de sandalwood + bowl, lime en jermyn, welke mis ik dan? Deze drie heb ik sowieso al wel interesse in
Heeft Ubershave een baard van 14 dagen of is ie gewoon met vakantie?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:00 schreef Ubershave het volgende:
Setup:
NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow
NOS Omega #65 (1980's) Varkenshaar kwast
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Dure Scheerzeep
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli ASB
Hope you all will enjoy the video!
Reserveer dat spul ff, zit nu mobiel dus kan niet handig communiceren maar denk dat we er wel uitkomenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:48 schreef sylents het volgende:
iemand die mn meuk dan voor ¤150 inclusief wil overnemen? (wel 4x dubbel en dwars zo waard) zorg ik ervoor dat alles goed verpakt wordt etc![]()
zie post #143
zal ik doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:49 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Reserveer dat spul ff, zit nu mobiel dus kan niet handig communiceren maar denk dat we er wel uitkomen
mijn huid moest 2 maanden wennen aan het scheren met een safety razor en aangezien dit systeem in 1913 is uitgevonden hebben miljarden mannen ermee geschoren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:03 schreef sylents het volgende:
[..]
zal ik doen.
ik probeer geen verkooppraatjes uit te kramen, maar dit is echt een musthave collectie voor die prijs. Aan de foto's te zien kan je zien wat ik er allemaal zelf voor gegeven heb. Ik heb enkel de goedkope boarhair kwast 1x gebruikt, klein beetje scheercreme ter grootte van een amandel en een mesje wat gratis bij de scheerset zat.
Alleen de scheerset was heeft mij al 223 gekost en nooit gebruikt![]()
Mocht je een link van de webshop willen hebben dan stuur ik die wel per PM. Daar staat namelijk alle informatie m.b.t de producten
echter; lager dan 150 wil ik echt niet gaan. Dan kan ik het net zo goed gratis weg geven... ik wil er ook nog iets aan over houden![]()
wil je graag van alles losse foto's ontvangen, heb ik graag je 06 in DM. dan kan ik sneller foto's sturen
alles is zo'n 2 weken oud. Ik durf het niet terug te sturen en mijn geld terug te vragen![]()
de thuja wood scheerset hoor je leven lang mee te gaan, de producten die erbij komen kan je de komende 2.5-3 jaar wel mee vooruit met scheren (dan heb ik het alleen over de scheercreme's/samples/zepen/gels)
(mij is verteld door de verkoper dat TOBS één van de betere en duurdere merken zijn. Kenners moeten dit weten. Meeste producten zijn van Jermyn street (sensitive skin). Jammer dat dit zo'n zoveelste impuls aankoop is geweestIk wou dat ik er mee kon scheren, ook al ben ik een half jaar geleden niet voor niets overgestapt naar een stoppelbaardtrimmer, omdat ik al wist dat ik een gevoelige/geirriteerde huid krijg na scheren met mesjes)
En ontvangen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:35 schreef sylents het volgende:
spullen zijn niet meer beschikbaar, verkocht aan cliffy
Schorem zit in Rotterdam, toch? Die moeten vast wel wat adresjes wetenquote:Op woensdag 1 juli 2015 11:33 schreef Stickers het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat (voor zover ik weet) de enige winkel in Rotterdam (Renata) is gesloten.
Nu moet ik alles online bestellen, maar dan kan ik niets ruiken![]()
Weet iemand nog een scheerwinkel in regio rotterdam??
Het is echt een anders systeem en anders scheren dan de gillette cartridge.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:06 schreef Faeroer het volgende:
Wat raden jullie aan voor iemand die wat meer wil dan standaard modern Gillette scheren? Ik zoek met name een klassiek scheermes en wat mesjes voor een beginner. Ook qua onderhoud zou ik het graag echt schoon willen hebben dus liever geen roest-gevoelig krabbertje.
Heb zelf al het volgende liggen (was een cadeautje en ligt er al 5 jaar, nog nooit gebruikt):
Mühle dashaar kwast (classic grey)
Mühle scheerzeep Aloe Vera 65gr
Mühle scheerkom (porselein wit)
Mühle open scheermes (carbon)
Zou het toch graag weer willen uitproberen, maar dan met een klassiek scheermes. Ik wil later wel over willen gaan naar een open scheermes, maar dat doe ik voorlopig nog niet aan qua techniek en onderhoud.
Tips voor eventuele oliën of aftershaves en dergelijke zijn ook welkom.
http://coconutsale.com/he(...)ng-hair-removal.htmlquote:Op maandag 20 juli 2015 13:34 schreef Stansfield het volgende:
Gefeliciteerd!
Je kon toch ergens op ebay veel feather mesjes voor weinig kopen? Weet iemand die link nog?
Nu gebruik ik alleen lauw water om mijn kwast nat te maken voordat ik hem met zeep laad.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
Gebruiken jullie altijd heet water bij het scheren of zijn er hier ook mensen die (lauw)warm of koud water gebruiken?
altijd met warm water, vooral eerst mijn harde baard weken.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
Gebruiken jullie altijd heet water bij het scheren of zijn er hier ook mensen die (lauw)warm of koud water gebruiken?
Maar dat doe ik onder de douche, en zelfs die heb ik periode koud (brr 15 gr) genomen.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
altijd met warm water, vooral eerst mijn harde baard weken.
een turkse Sedef?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:39 schreef McNulty het volgende:
Kan iemand mij hier een shavette aanbevelen? Het liefst een waar het mesje niet te ver uitsteekt. Zoals bij deze.
[ afbeelding ]
Heb je hier iets aan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:58 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Sedef voor me staan maar DE masjes breken en dan er in te moeten frutten. Dat is niets voor mij.
Je kan je huid/baard beter voorbereiden, door van te voren te douchen en je gezicht te wassen. Als de haartjes zachter zijn gaat het scheren makkelijker.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:54 schreef kaiiestan het volgende:
Na enige tijd dit topic, en een vergelijkbaar topic op een ander forum te hebben gelezen ben ik echt geïnspireerd geraakt door het echte scheren. Scheren met een scheerapparaat is niet echt mannelijk. Daarom opzoek gegaan naar een goedkoop alternatief omdat ik het eerst eens wil proberen en niet al te veel spullen tegelijk wil aanschaffen. Ik ben uitgekomen bij een scheermes van http://openscheermes.nl en een bus scheergel van de kruidvat.
Eerste keer scheren was echt bloederig....haha... 5 keer erin geschoren maar de 2e keer ging al beter. Alleen is mijn huid heel branderig. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen?
ik heb die van tinydeal ontvangen maar wel een metalen steel opgeschroefd ipv plastic op ebay staan ook aanbiedingen of dealextreme.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:47 schreef topdeck het volgende:
Ben een noob wat dit betreft, maar hebben mensen hier die goedkoopste gillette besteld van tinydeal.com? Ik heb nogal slechte reviews gelezen over die site. Kan misschien beter iets van amazon.de bestellen denk ik, zoals dit bijvoorbeeld:
http://www.amazon.de/FOON(...)070SEKCYV2T5M4D9J7KN
Is gewoon een Rimei zo te zien. Die staat ook op Dealextreme inderdaad.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:47 schreef topdeck het volgende:
Ben een noob wat dit betreft, maar hebben mensen hier die goedkoopste gillette besteld van tinydeal.com? Ik heb nogal slechte reviews gelezen over die site. Kan misschien beter iets van amazon.de bestellen denk ik, zoals dit bijvoorbeeld:
http://www.amazon.de/FOON(...)070SEKCYV2T5M4D9J7KN
Toevallig. Gisteren m'n laatste poging met de Tabac gedaan. Ik maak er heerlijk schuim van maar de geur is echt niet te harden. Erg jammer.quote:Op zondag 9 augustus 2015 14:18 schreef Ubershave het volgende:
Beetje kutweek gehad, dus was niet echt in de stemming om de videos die ik opgenomen had ook direct te editen enzo. Dus dat vandaag maar gedaan. Alle video's zouden op dit moment allemaal op het kanaal moeten staan
Vandaag was gelukkig een iets betere dag. Heb de vrouw lekker de zeep en aftershave uit laten zoeken en er gewoon voor gegaan!
Setup:
Merkur 34C HD met Feather (2)
Omega Professional #10098
Tabac Scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion
Hope you all will enjoy the video!
Laat ik nou net een nieuwe tandenborstel hebbenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:37 schreef Ubershave het volgende:
jawarm water en een oude tandenborstel
uurtje in azijn weken, daarna afspoelen met waterquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:58 schreef Cliffy het volgende:
Iemand hier nog een huis-tuin-keuken protip om het witte residu op je krabber te verwijderen?
die overstap maak je niet zomaar even, het is een andere manier van scheren waar je huid aan moet wennen. wel zal dit gladdere resultaten geven met de juiste techniek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:40 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Merk het verschil met het gebruiken van een kwast ten opzichte van scheerschuim/gel enorm. Ik heb langer geen voelbare stoppels. Ik heb een zeer lichte huid en zeer donkere haren, daardoor lijkt het eigenlijk altijd alsof ik een blauwe plek, op de plekken waar ik baardgroei heb, heb. Nu gebruik ik een Gilette Proglide en ik voel dus geen stoppels meer na het scheren, Zou het aanschaffen van een ander scheermes, zoals een traditioneel mes of een krabber mij nog iets betere resultaten kunnen geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |