abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151167840
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk NDF zeker? Dan zien we binnenkort wel een zuivering ben ik bang.

De coalitie zou daar op moeten reageren.
:O
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151167885
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:29 schreef UpsideDown het volgende:
Is meer ter info voor de slechter geinformeerden, maar ik wil eerst wel eens betere beelden zien, kan net zo goed zo'n behaarde jihadi zijn. Als je dat account checkt wat voor gekkies er nog meer bijzitten ga je spontaan lachen.

Sommigen roepen zelfs dat het een Mossad-chick is.
het is sowieso een curiositeit!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151168000
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:37 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

metesohtaoglu twitterde op zondag 29-03-2015 om 19:33:27 #JN fighter in #Idlib is a man. No long hair ,its the collar of the jacket.📷 http://t.co/kOhPi9zieP reageer retweet
[ afbeelding ]
ziet er nog steeds uit als een vrouw
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 29 maart 2015 @ 20:42:14 #64
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151168047
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

:O
Say what?
  zondag 29 maart 2015 @ 20:43:29 #65
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151168119
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

ziet er nog steeds uit als een vrouw
Dat jij het verschil tussen vrouwen en mannen niet ziet kan ik ook niet helpen.
Say what?
pi_151168437
wat stellen deze gasten nog voor dan? :?

archicivilians twitterde op zondag 29-03-2015 om 20:33:50 #Syria: The Syrian Coalition announced #Idlib City as their HQ inside #Syria. http://t.co/U7xE2FvAUc reageer retweet
benieuwd if true

markito0171 twitterde op zondag 29-03-2015 om 16:16:39 #Syria Reports: #Assad-forces try to outbreak from besieged Shiite enclaves Al Fu'ah & Kafarya via road Ram-Hamdan http://t.co/WpFT8m6Gll reageer retweet
die hollanders ook...

Turkish soldiers detain 5 Dutch citizens as ISIL raises flag near border

[ Bericht 17% gewijzigd door Slayage op 29-03-2015 21:01:03 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151169169
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151173239
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:49 schreef Slayage het volgende:
wat stellen deze gasten nog voor dan? :?

archicivilians twitterde op zondag 29-03-2015 om 20:33:50 #Syria: The Syrian Coalition announced #Idlib City as their HQ inside #Syria. http://t.co/U7xE2FvAUc reageer retweet
benieuwd if true

Nog meer bewijs dat de "gematigden" samenwerkem met Al Qaida.
pi_151173340
Turkish soldiers detain 5 Dutch citizens as ISIL raises flag near border

http://www.hurriyetdailyn(...)nid=80322&pageID=238

Edit: Oh, was al gepost zie ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 22:14:32 ]
pi_151176668
Amerika gaat nooit toelaten dat Al-Nusra groot gaat worden. Denkt men echt dat de VS 9/11 is vergeten?
#freefrederike
  zondag 29 maart 2015 @ 23:33:14 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151176893
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:27 schreef PizzaMizza het volgende:
Amerika gaat nooit toelaten dat Al-Nusra groot gaat worden. Denkt men echt dat de VS 9/11 is vergeten?
Ze hebben geen keus, Assad is niet goed en islamisten zijn ook niet goed.

Waarschijnlijk zijn ze over 10 jaar nog aan het vechten.
Say what?
pi_151177224
Het is feest in de Arabische wereld, Idlib en Sanaa vrij van Iraanse handen!
pi_151177324
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze hebben geen keus, Assad is niet goed en islamisten zijn ook niet goed.

Waarschijnlijk zijn ze over 10 jaar nog aan het vechten.
Lijkt me dat de VS en EU zich bij de Saudische coalitie gaat scharen met Sisi als leidende figuur voor het militaire gebeuren en dan accepteren dat het allemaal niet zo netjes gaat als dat de NAVO zou willen. In ruil voor de aanpak van ISIS en Al Qaida. Erg veel andere keuze is er niet.

De Chinezen zullen zich daarbij waarschijnlijk ook neerleggen (die blijven neutraal). De grote vraag is of Vladimir zijn steun voor Assad opgeeft en kiest voor Egypte en de Saudi's of juist nog meer steun gaat geven, omdat de Saudi's hem beledigd hebben.
  zondag 29 maart 2015 @ 23:46:20 #74
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151177348
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:42 schreef Khalid_ibn_Walied het volgende:
Het is feest in de Arabische wereld, Idlib en Sanaa vrij van Iraanse handen!
Al-Qaida _O_
Say what?
pi_151177407
Nusra is zo erg nog niet, ik vermoed dat zij binnen de kortste keren wel afstand gaan nemen van Al Qaida als je ziet dat het voornamelijk autochtonen Syrirs die onder hun vlag strijden; en als dat gaat gebeuren dan kan Asad lekker in ballingschap gaan!
pi_151177408
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

Lijkt me dat de VS en EU zich bij de Saudische coalitie gaat scharen met Sisi als leidende figuur voor het militaire gebeuren en dan accepteren dat het allemaal niet zo netjes gaat als dat de NAVO zou willen. In ruil voor de aanpak van ISIS en Al Qaida. Erg veel andere keuze is er niet.
Assad heeft nog een troef...hij heeft niet al zijn chemische wapens weggedaan. Het vallen van zijn regime zorgt voor het gevaar dat die wapens in handen vallen van groepen waar het Westen ook niet blij van wordt. Tijd dat ie deze joker achter de schermen op nette wijze verduidelijkt aan Westerse diplomaten. Niemand zou immers willen dat Nusrah aan chemische wapens komt nadat Assad valt. Daar gaat niemand op vooruit. Dan maar Assad met die wapens })
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 29 maart 2015 @ 23:48:46 #77
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151177439
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

Lijkt me dat de VS en EU zich bij de Saudische coalitie gaat scharen met Sisi als leidende figuur voor het militaire gebeuren en dan accepteren dat het allemaal niet zo netjes gaat als dat de NAVO zou willen. In ruil voor de aanpak van ISIS en Al Qaida. Erg veel andere keuze is er niet.

De Chinezen zullen zich daarbij waarschijnlijk ook neerleggen (die blijven neutraal). De grote vraag is of Vladimir zijn steun voor Assad opgeeft en kiest voor Egypte en de Saudi's of juist nog meer steun gaat geven, omdat de Saudi's hem beledigd hebben.
Om nog meer Saudische kanker verspreiden? Lijkt me een volstrekt absurde gedachte.
Say what?
pi_151177830
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:48 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Om nog meer Saudische kanker verspreiden? Lijkt me een volstrekt absurde gedachte.
Het blijven de bondgenoten van de VS in de Arabische wereld en de VS heeft niet veel bondgenoten meer in dat gebied. Daarnaast verliezen de Amerikanen steeds meer grip op de situatie en is Obama besluiteloos op dit dossier. Hij kan niet ineens een draai maken naar Iran en een militaire samenwerking van 10/12 Arabische landen links laten liggen is ook geen optie. Het is nu hopen dat Sisi en de Saudi's de situatie min of meer onder controle krijgen en de NAVO/VN dan genoeg druk uit kan oefenen om geleidelijk een meer democratisch bestuur in te richten, zodat een chaotische 'Arabische Lente' niet nogmaals gaat plaatsvinden en westerse landen met een min of meer goed geweten kunnen handeldrijven met het Midden Oosten.

De grote vraag is wat Putin gaat doen, maar dit proces zal zo lang duren dat Putin dan waarschijnlijk al van het toneel is verdwenen. Het grootste probleem blijft echter dat al die Arabische landen (Saudi Arabie, Egypte etc.) nog heel kwetsbaar zijn voor binnenlandse terreur en/of revoluties. Door het leger sterker te maken riskeer je ook een militaire coup. Met name in Saudi Arabie, waar de gezondheid van de nieuwe koning zeer twijfelachtig is, is dat een groot risico.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:06:37 #79
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178046
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het blijven de bondgenoten van de VS in de Arabische wereld en de VS heeft niet veel bondgenoten meer in dat gebied. Daarnaast verliezen de Amerikanen steeds meer grip op de situatie en is Obama besluiteloos op dit dossier. Hij kan niet ineens een draai maken naar Iran en een militaire samenwerking van 10/12 Arabische landen links laten liggen is ook geen optie. Het is nu hopen dat Sisi en de Saudi's de situatie min of meer onder controle krijgen en de NAVO/VN dan genoeg druk uit kan oefenen om geleidelijk een meer democratisch bestuur in te richten, zodat een chaotische 'Arabische Lente' niet nogmaals gaat plaatsvinden en westerse landen met een min of meer goed geweten kunnen handeldrijven met het Midden Oosten.

De grote vraag is wat Putin gaat doen, maar dit proces zal zo lang duren dat Putin dan waarschijnlijk al van het toneel is verdwenen. Het grootste probleem blijft echter dat al die Arabische landen (Saudi Arabie, Egypte etc.) nog heel kwetsbaar zijn voor binnenlandse terreur en/of revoluties. Door het leger sterker te maken riskeer je ook een militaire coup. Met name in Saudi Arabie, waar de gezondheid van de nieuwe koning zeer twijfelachtig is, is dat een groot risico.
De werkelijkheid is dat een strategie voor Syri volledig ontbreekt. Ze hebben het alleen maar over het trainen van 'moderate rebels', die we vervolgens helemaal niet meer op het toneel zien. Hoe willen die dan JAN, ISIS n het leger gaan verslaan als ze nu al geen rol van betekenis meer spelen? De VS kan alleen maar wensdenken en wat bommen gooien op ISIS, wat ze nog wel 10 jaar kunnen doen zonder resultaat.
Say what?
  maandag 30 maart 2015 @ 00:07:24 #80
365082 IPA35
Patriarch
pi_151178077
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151178219
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De werkelijkheid is dat een strategie voor Syri volledig ontbreekt. Ze hebben het alleen maar over het trainen van 'moderate rebels', die we vervolgens helemaal niet meer op het toneel zien. Hoe willen die dan JAN, ISIS n het leger gaan verslaan als ze nu al geen rol van betekenis meer spelen? De VS kan alleen maar wensdenken en wat bommen gooien op ISIS, wat ze nog wel 10 jaar kunnen doen zonder resultaat.
Dat gaat veranderen onder de volgende president (Hillary of Bush), want die zijn allebei voor een meer actieve rol voor de VS op het wereldtoneel. Iets wat Obama hekelt.
  maandag 30 maart 2015 @ 00:13:56 #82
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178341
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat gaat veranderen onder de volgende president (Hillary of Bush), want die zijn allebei voor een meer actieve rol voor de VS op het wereldtoneel. Iets wat Obama hekelt.
Welke meer actieve rol kan de VS in Syrie nog nemen als ook Hillary en Bush boots on the ground uitsluiten? Waar ik voor het gemak vanuit ga. Ik zie weinig realistische scenario's waarin een "actievere houding" de situatie enigszins kan verbeteren voor de VS in Syrie.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151178358
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze hebben geen keus, Assad is niet goed en islamisten zijn ook niet goed.

Waarschijnlijk zijn ze over 10 jaar nog aan het vechten.
wie heeft geen keus? Amerika? Amerika heeft juist de keus. Als Amerika morgen zegt: Al-Nusra is aan de beurt, dan is Al-Nusra de volgende.

Voor de VS is Syrie in een staat van oorlog houden trouwens het beste.
#freefrederike
pi_151178373
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:42 schreef Khalid_ibn_Walied het volgende:
Het is feest in de Arabische wereld, Idlib en Sanaa vrij van Iraanse handen!
De_ilias, stop met je kloons. Berber met een identiteitscrisis. :')
#freefrederike
  maandag 30 maart 2015 @ 00:19:26 #86
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178394
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

wie heeft geen keus? Amerika? Amerika heeft juist de keus. Als Amerika morgen zegt: Al-Nusra is aan de beurt, dan is Al-Nusra de volgende.

Voor de VS is Syrie in een staat van oorlog houden trouwens het beste.
Ja en dan spelen ze ongewild Assad in de kaart want die gaan dan meteen in de counter bij Idlib.
Say what?
  maandag 30 maart 2015 @ 00:22:22 #87
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178468
+ JAN verzwakken is reel risico dat ISIS hun plek kan innemen.
Say what?
pi_151178472
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja en dan spelen ze ongewild Assad in de kaart want die gaan dan meteen in de counter bij Idlib.
Alsof hij Idlib kan behouden als hij het al heroverd. Zou oerdom zijn, verlies je weer mankrachten voor iets waarvan ik zelfs begrijp dat je dat op termijn toch weer verliest. Assad heeft zijn krachten nu nodig op het front waar de rebellen nadat ze Idlib hebben veroverd hun nieuwe offensief gaan richten. Richting Lattakia wellicht, Hama of die sjitische dorpjes boven Idlib die nu nog over zijn en vrij geisoleerd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151178552
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja en dan spelen ze ongewild Assad in de kaart want die gaan dan meteen in de counter bij Idlib.
De VS gaat niet nu meteen Al-Nusra aanvallen. De VS kijkt gewoon toe. Als Al-Nusra te groot wordt(wat betekent dat Assad op dat moment al hevig verzwakt is), dan pas begint de VS.

Net zoals met ISIS. ISIS kon jaren operern in Syrie, maar pas toen ze groot werden, kwam VS ^O^
#freefrederike
  maandag 30 maart 2015 @ 00:26:19 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178580
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Alsof hij Idlib kan behouden als hij het al heroverd. Zou oerdom zijn, verlies je weer mankrachten voor iets waarvan ik zelfs begrijp dat je dat op termijn toch weer verliest. Assad heeft zijn krachten nu nodig op het front waar de rebellen nadat ze Idlib hebben veroverd hun nieuwe offensief gaan richten. Richting Lattakia wellicht, Hama of die sjitische dorpjes boven Idlib die nu nog over zijn en vrij geisoleerd.
Het verlies van Idlib was geen zware klap voor het leger, veel doden zijn er niet gevallen. Maar inderdaad het is niet slim om nu proberen Idlib te heroveren, dat gaat ze niet lukken.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')