abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:12:28 #271
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151240083
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Daarom zou een assimilatiepolitiek naar Ataturkmodel het beste zijn voor Europa.
:')_!

Als je een burgeroorlog in pakweg Spanje of Italië wil ontketenen wel ja, of houd je de inheemse minderheden buiten schot?
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:20:10 #272
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151240572
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In Turkije heeft ie idd wel gewerkt. Een groot deel van de Griekse, Koerdische, Armeense en Laz-gemeenschap in Turkije is geassimileerd en ziet zich alleen als Turk.
Ja lekker allemaal separatistische clubjes en duizenden doden, werkte wel goed ja. En anders gewoon genocide op minderheden toch?
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:21:57 #273
365082 IPA35
Patriarch
pi_151240662
Die Friezen zijn wel allemaal staatsgevaarlijk anders.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151240841
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:09 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoezo onhaalbaar? Alsof onze democratie nu al perfect i....Er is hier niet eens een echte scheiding der machten.
Je bent van de realiteit compleet los als jij denkt dat een Attaturk assimilatiepolitiek in Europa haalbaar is. Dan moet je een regime als dat van Assad nastreven en willen instaleren of dat in Peking. Je vergeet dat Attaturk zijn politiek met harde hand heeft opgelegd. Je moet dan dus de democratie ontmantelen want binnen een parlementaire democratie waar concessies worden gedaan sneuvelen dit soort plannetjes gewoon.

quote:
In Turkije heeft ie idd wel gewerkt. Een groot deel van de Griekse, Koerdische, Armeense en Laz-gemeenschap in Turkije is geassimileerd en ziet zich alleen als Turk.
Je haalt nationaal-etnische identiteit en religieuze door elkaar nu. Je verwees naar de Islam in NL oftewel religieuze identiteit. Die is door Attaturk ook geprobeerd te onderdrukken maar nu blijkt met Erdogan's vele verkiezingswinsten (en AKP) dat die identiteit gewoon een comeback maakt min of meer. Daarnaast heeft de assimilatie wat betreft Turkse Koerden in ieder geval niet helemaal gewerkt zoals men hoopte. Die voelen zich vaak nog uitgesproken Koerdisch, ook als ze enkel nog Turks spreken. Dat nationale gevoel is dus niet weggenomen.

quote:
Saudie kan heus niet zonder de VS en EU. Zij hebben ons keihard nodig. Daarnaast, Saudie heeft ook bondgenootschappen met landen die zulke dingen niet toestaan.
Dat laatste is waar. Maar het gaat nooit gebeuren. Lectuur verbieden of zelfs salafisme gaat tegen kernwaarden van Europese democratieen in dus ja.

quote:
Hopelijk komt die assimilatiepolitiek er ooit eens.
Ik geef het een kleine kans. Maar wie weet heb ik het mis.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151241319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

:')_!

Als je een burgeroorlog in pakweg Spanje of Italië wil ontketenen wel ja, of houd je de inheemse minderheden buiten schot?
In Nederland bedoel ik he.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:20 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja lekker allemaal separatistische clubjes en duizenden doden, werkte wel goed ja. En anders gewoon genocide op minderheden toch?
Het heeft wel gewerkt.
#freefrederike
pi_151241540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:24 schreef Aloulu het volgende:
Je bent van de realiteit compleet los als jij denkt dat een Attaturk assimilatiepolitiek in Europa haalbaar is. Dan moet je een regime als dat van Assad nastreven en willen instaleren of dat in Peking. Je vergeet dat Attaturk zijn politiek met harde hand heeft opgelegd. Je moet dan dus de democratie ontmantelen want binnen een parlementaire democratie waar concessies worden gedaan sneuvelen dit soort plannetjes gewoon.
Een assimilatiepolitiek haal je dan ook niet meteen doorheen. Dat doe je langzaam. Met kleine stappen. De mensen goed verdelen ipv in 1 stad te gooien zodat ze juist naar elkaar toetrekken(zoals Den Haag en Rotterdam). Zo kunnen ze sneller wennen aan de Nederlandse cultuur. Dat is echter iets wat zou hadden gemoeten, is helaas niet gebeurd.


quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:24 schreef Aloulu het volgende:
Je haalt nationaal-etnische identiteit en religieuze door elkaar nu. Je verwees naar de Islam in NL oftewel religieuze identiteit. Die is door Attaturk ook geprobeerd te onderdrukken maar nu blijkt met Erdogan's vele verkiezingswinsten (en AKP) dat die identiteit gewoon een comeback maakt min of meer.
Ataturk heeft de islam niet onderdrukt. Sterker nog, hij heeft de Koran in het Turks laten vertalen. Hij heeft mensen alfabetisch gemaakt, zodat ze die ook konden lezen. Erdogan's succes komt trouwens door het falen van de corrupte coup-leides voor hem, niet door Ataturk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:24 schreef Aloulu het volgende:
Daarnaast heeft de assimilatie wat betreft Turkse Koerden in ieder geval niet helemaal gewerkt zoals men hoopte. Die voelen zich vaak nog uitgesproken Koerdisch, ook als ze enkel nog Turks spreken. Dat nationale gevoel is dus niet weggenomen.
De helft van hen stemt op Erdogan en haat de Koerdische partij. :') Kijk maar eens hoe goed het is gelukt bij de Bosniers, Lazen en Circassians. Zijn allemaal geassimileerd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:24 schreef Aloulu het volgende:
Dat laatste is waar. Maar het gaat nooit gebeuren. Lectuur verbieden of zelfs salafisme gaat tegen kernwaarden van Europese democratieen in dus ja.
Salafisme verbieden gaat niet in tegen onze kernwaarden. Salafisme is een ernstige ideologie. Nazisme en andere extreme ideologieen zijn ook verbannen in EU.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:24 schreef Aloulu het volgende:
Ik geef het een kleine kans. Maar wie weet heb ik het mis.
Revoluties gebeuren altijd onverwachts.
#freefrederike
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:48:06 #277
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151241958
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:21 schreef IPA35 het volgende:
Die Friezen zijn wel allemaal staatsgevaarlijk anders.
Vergeleken met Basken of Catalanen zijn het schatjes, nooit gedonder mee geweest.
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:49:19 #278
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:48 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Vergeleken met Basken of Catalanen zijn het schatjes, nooit gedonder mee geweest.
Catalanen zijn gewoon zeikballen. Basken kan ik wel begrijpen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:49:59 #279
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242047
Maar nu is Spanje netjes gefederaliseerd en nu klagen de daadwerkelijk onderdrukte Basken niet meer. Alleen die zeik Catalanen die geeneens een echte taal hebben huilen veel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:50:42 #280
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242085
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In Nederland bedoel ik he.

[..]

Het heeft wel gewerkt.
Genocide en deportatie werken altijd als je het goed uitvoert, kijk maar naar Polen, Tsjechië en Oost-Pruisen.
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:52:11 #281
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Genocide en deportatie werken altijd als je het goed uitvoert, kijk maar naar Polen, Tsjechië en Oost-Pruisen.
Wegpesten ook. Het aantal inheemse Grieken in Istanbul is op één hand te tellen immers.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151242173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Catalanen zijn gewoon zeikballen. Basken kan ik wel begrijpen.
Catalanen zijn geen zeikballen. Ze zijn slachtoffer van hetzelfde rijk waar Nederland zich van af heeft gescheiden in 1588.
#freefrederike
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:53:30 #283
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242235
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Catalanen zijn geen zeikballen. Ze zijn slachtoffer van hetzelfde rijk waar Nederland zich van af heeft gescheiden in 1588.
Catalanen zijn sprekers van een Spaans dialect net als Friezen ook gewoon een Nederlands dialect spreken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151242299
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef UpsideDown het volgende:
Genocide en deportatie werken altijd als je het goed uitvoert, kijk maar naar Polen, Tsjechië en Oost-Pruisen.
En joden. Zeker als Duitsers het uitvoeren werkt het goed dus, punktlich enzo.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:54:58 #285
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242303
Wat ik wilde zeggen is dat we inheemse en uitheemse minderheden strikt dienen te scheiden als het gaat om assimilatie.
Say what?
pi_151242385
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Catalanen zijn sprekers van een Spaans dialect net als Friezen ook gewoon een Nederlands dialect spreken.
Het Catalaans is geen Spaans dialect. Het Catalaans is een onafhankelijke taal. Net zoals het Nederlands een onafhankelijke taal is van het Duits.
#freefrederike
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57:09 #287
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242441
Smoesjes voor aandacht.

#Hala Madrid
#CR7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57:39 #288
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En joden. Zeker als Duitsers het uitvoeren werkt het goed dus, punktlich enzo.
Inderdaad. Zulke fascistische praktijken werken contraproductief en hebben in het geval van de joden geleid tot een Joodse (onzin)staat.
Say what?
pi_151242500
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:57 schreef UpsideDown het volgende:
Inderdaad. Zulke fascistische praktijken werken contraproductief en hebben in geval van de joden geleid tot een Joodse (onzin)staat.
Maar ze zijn wel weg uit Duitsland en vele Europese landen. En dat was het doel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:58:50 #290
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel weg uit Duitsland en vele Europese landen. En dat was het doel.
:7 8-) B-) *)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:59:33 #291
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242572
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel weg uit Duitsland en vele Europese landen. En dat was het doel.
Op wat orthodoxe radicalen in Antwerpen na dan, juist die hadden wel daar heen gemogen.
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:00:39 #292
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242632
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Op wat orthodoxe radicalen in Antwerpen na dan, juist die hadden wel daar heen gemogen.
Velen zijn juist anti-zionistisch. Niet teveel Joods Actueel lezen hè.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:01:28 #293
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Catalanen zijn sprekers van een Spaans dialect net als Friezen ook gewoon een Nederlands dialect spreken.
En dat zijn weer Engelse dialecten.
Say what?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02:00 #294
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151242702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Velen zijn juist anti-zionistisch. Niet teveel Joods Actueel lezen hè.
Dat zal wel, maar ze lopen er bij als woestijnrakkers.
Say what?
pi_151242706
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:59 schreef UpsideDown het volgende:
Op wat orthodoxe radicalen in Antwerpen na dan, juist die hadden wel daar heen gemogen.
Zijn maar zo weinig van dat ze nu schattig zijn in kleine aantallen, enigszins authentiek en ook zijn uitgeroepen bij de judeo-christelijke cultuur te horen O+

Dus wie weet, nadat er een in West-Europa een Moslimgenocide heeft plaatsgevonden dat daarna Geert wel opeens ervoor is de Nederlandse culturele beschaving er een te noemen van een Islamitische-judeochristelijke. Het kan snel gaan laat de geschiedenis soms zien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:03:47 #296
365082 IPA35
Patriarch
pi_151242820
Er is slechts een Judeo-Islamitische cultuur, geen Judeo-Christelijke.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151242928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:03 schreef IPA35 het volgende:
Er is slechts een Judeo-Islamitische cultuur, geen Judeo-Christelijke.
_O_

Als zelfs een verdomd kafir dit zegt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 22:07:42 ]
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:08:09 #298
365082 IPA35
Patriarch
pi_151243066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

_O_

Als zelfs een verdomd kafir dit zegt.
Joden zijn jullie dhimmies, niet de onze.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151243109
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Joden zijn jullie dhimmies, niet de onze.
Christenen niet minder bro, zijn mogen er ook bij, soort van.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:09:58 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_151243171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Christenen niet minder bro, zijn mogen er ook bij, soort van.
#JeSuisCharlieMartel
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')