Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:02 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:02 | |||
nee ik ben daar niet mee eens. denk meer dat het een oorzaak is van meerdere factoren waaronder zelfs de multiculturele samenleving. de afgelopen jaren is er in de wereld bizar veel veranderd als je dat in perceptie legt met de geschiedenis. Daarnaast denk ik dat ook social media bijdraagt aan een het big brother effect van de mens. Het gevoel dat iedereen over je schouders meekijkt zorgt voor teveel prikkels. Deze prikkels zijn in mijn optiek niet goed en gezond. Dat is ook een van de redenen waarom ik Facebook heb verwijderd.. ik wil namelijk niet meer dagelijks op de hoogte gebracht worden van de ontwikkelingen van mijn vrienden. | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:03 | |||
Dat kun je nog niet stellen, want je weet niet hoeveel kapingen voorkomen zijn sinds de invoering van dit systeem. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:04 | |||
Ja en ook mede door de sociale media raken mensen oververmoeid. | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:10 | |||
maar goed.. geestes zieke mensen zijn van alle tijden.. ik ben blij dat ik binnenkort weer met een pilsje het terras op kan ![]() Dood ga ik toch wel, waarom haast maken ![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:12 | |||
Omdat je er anders op je werk wordt op berispt ![]() Maar je hebt gelijk hoor... alles dien je te relativeren en genieten wanneer je kan ![]() | ||||
Arcee | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:34 | |||
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150327_01601353 En dan: http://www.telegraaf.nl/b(...)na_depressie___.html Is die foto bij de Golden Gate Bridge nou wel of niet van de dader? | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:35 | |||
Dat vind ik dus niet duidelijk. Onder een andere foto stond dat die foto gebruikt werd, maar niet klopte. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:41 | |||
Daarom heb ik 'm ook maar niet in de OP geplaatst. Ik kijk sowieso altijd uit met berichtgeving van Bild en Telegraag. | ||||
Drugshond | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:51 | |||
In de flat in Düsseldorf zou Lubitz hebben samengewoond met een vriendin. Niet zolang geleden werd Lubitz gedumpt door zijn verloofde. --------- Druppel emmer. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:53 | |||
Je zal die verloofde maar zijn zeg... ![]() Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen. | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:53 | |||
Dit inderdaad.. | ||||
SeLang | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:01 | |||
Als je niet meer wil leven snap ik niet waarom je dan 150 mensen vermoordt die er niets mee te maken hebben. | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:02 | |||
Misschien was zelfdoding niet zijn eerste reden, maar hooguit een "acceptabel" offer. Of was hij echt ontoerekeningsvatbaar in die 10 minuten. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:02 | |||
Misschien maar goed ook dat we dat niet snappen. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:03 | |||
Klopt idd, snap daar ook het argument niet achter, behalve een soort bewustzijnsvernauwing door de depressie. | ||||
SeLang | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:09 | |||
| ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:18 | |||
Pff. | ||||
nils7 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:22 | |||
Kijk als je niet gelukkig bent in een relatie en zelfs verloofd bent (waarom zeg je dan "ja", maar goed) dan moet je eruit kunnen stappen. Maar zij zal allicht geweten hebben, van wat ik hier lees, van zijn labiele verleden. Dan vind ik wel dat zij dit ergens moet melden dat zij bij hem weg is, want hijzelf zal niet daartoe in staat zijn ook al is hij intelligent (anders ben je geen piloot). Hetzelfde geldt overigens voor de ouders want hij heeft een grote verantwoordelijkheid als piloot in de burgerluchtvaart. Wat we niet weten in watvoor tijdsbestek het is gegaan, kijk als ze net 3 dagen bij 'm weg is dan is dat denk ik te kort om maatregelen te hebben getroffen. | ||||
motorbloempje | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:25 | |||
Nee, dit is inderdaad niet een ontzettende opening naar nog meer ex-wraak-mogelijkheden ![]() Beetje rotte scheiding voor mevrouw en die kan zijn hele carrière verwoesten, omdat dan zo'n maatschappij geen enkel risico kan nemen. Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af. | ||||
Fluffypinkcupcake | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:27 | |||
Man met vriendin lijkt op de dader bij de Golden Gate bridge? | ||||
Frutsel | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:37 | |||
Ontopic aub | ||||
Twiitch | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:42 | |||
Bewijs gevonden dat die jongen dus krankzinnig was. Ben benieuwd wat precies... | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:43 | |||
Hij had zich kennelijk ziek gemeld op de dag van de ramp... | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:44 | |||
Krijg de indruk dat iemand behoorlijk in de war was en onder de radar is gebleven... | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:45 | |||
In Duitsland ga je naar de huisarts als je griep/zere rug/depressie hebt, die schrijft een ziekenbriefje waarop staat dat je de komende x daden niet kunt werken. Briefje is voor de werkgever. Weet niet of op dat briefje ook staat voor welke kwaal je bent geweest. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:46 | |||
Hebben ze geen arbo-dienst? ![]() | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:46 | |||
Voor een griepje? | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:47 | |||
Nee, maar ik bedoel je moet dus altijd naar een huisarts om je ziek te melden in Dld? | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:47 | |||
Wat raar dat ie toch is gaan werken dan. Als ie wel eerst de moeite doet naar de huisarts te gaan | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:48 | |||
Dat bewijs van krankzinnigheid was er al. Of zie jij het bewust laten crashen van het vliegtuig niet als bewijs? | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:49 | |||
Raar hé, efficiëntie | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:49 | |||
En hoe gaat dat in het weekend dan, of savonds? | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:50 | |||
Lijkt me iets efficiënter om een arbo-dienst te hebben... | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:52 | |||
Juist niet. Het leidt alleen maar tot meer wirwar. Maar goed, het is nogal offtopic. | ||||
CherryLips | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:53 | |||
Dan werken veel mensen niet denk ik. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 12:55 | |||
Sorry, dat is echt heel wat efficiënter. Voor een griepje hoef je niet naar de dokter, idem als je rug eruit ligt... | ||||
Twiitch | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:01 | |||
Nou nee, is een terrorist ook per definitie krankzinnig? Valt over te discussiëren. | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:02 | |||
Dat is toch gewoon per werkgever verschillend ![]() Een doktersbriefje is niet verplicht in Duitsland klaar. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:02 | |||
Het lijkt niet echt een voorbereide actie verder. Is terrorisme meestal wel. En daar zit een boodschap achter. Dit niet. | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:03 | |||
Of we wachten het onderzoek gewoon af. | ||||
Max23 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:03 | |||
Op de Belgische zender één nu het journaal. Er komen toch steeds meer verhalen naar boven over die gast zeg. | ||||
PicoMMP | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:04 | |||
Zoals? | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:06 | |||
Goed verhaal. | ||||
Max23 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:06 | |||
Er zou bij zijn werkgever een rapport liggen over zijn psychische gesteldheid. Al is dat nog niet bevestigd. En hij was volgens kennissen de afgelopen maanden nog meer einzelganger geworden dan daarvoor. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:06 | |||
Vertel. ![]() | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:06 | |||
Stel nu dat, het weleens zou kunnen zijn dat zijn werkgever er een bepaalde druk op legt dat ie toch moest komen werken. Puur hypothetische gedachte.. | ||||
ems. | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:07 | |||
Zal je zien dat hij gewelddadige videospelletjes speelde! | ||||
gateway | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:07 | |||
jupp ![]() Ontopic: Benieuwd wat de reactie van Germinwings cq Lufthansa hierop gaat zijn........ | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:07 | |||
Lufthansa. Die zouden eerder druk zetten om thuis te blijven. | ||||
Rewimo | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:08 | |||
Nee, dat staat er niet op. Heeft je werkgever niets mee te maken. | ||||
PicoMMP | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:08 | |||
Oei... Die speel ik ook.... | ||||
Rewimo | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:09 | |||
Klopt. Zelfs als onze zoon 3 dagen niet naar school kan door ziekte moeten we naar de huisarts voor zo'n briefje. Prima systeem hoor ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:10 | |||
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch? | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:13 | |||
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima. | ||||
Rewimo | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:15 | |||
Dat hoort hier bij de taak van de huisarts. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:15 | |||
Dat is maar de vraag. Het zou zeker het meest logische zijn maar Lufthansa heeft nogal wat gezeik met hun piloten. Dat zou op de achtergrond best wel eens een rol kunnen spelen. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:15 | |||
Arbo brieft dat ook niet door aan je werkgever... Maar in geval van een piloot met psychische problemen zal de arbo-arts hem meteen verbieden te vliegen en hem in de ziektewet houden, lijkt me. Terwijl die huisarts misschien niet eens weet wat-ie doet. [ Bericht 15% gewijzigd door Ryan3 op 27-03-2015 13:27:53 ] | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:20 | |||
Ik weet van de meeste mayor airlines dat 'not fit to fly' bijzonder serieus wordt genomen. Je kan je op die manier op de dag zelf nog afmelden, daar worden verder ook geen vragen over gesteld (tenzij je 10x in het jaar je zo afmeld, dan gaan ze wellicht vragen of ze je ergens bij kunnen helpen). GermanWings, als dochter van Lufthansa, zal daarop geen uitzondering op zijn. Het is geen Ryanair. Maar ook dit zal de komende tijd moeten blijken.. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:22 | |||
GermanWings is anders wel een prijsvechter. Indien er sprake is van niet fitte piloten, verwacht je dit als eerste bij prijsvechters. Hun hebben immers minder financiële ruimte om dit goed op te vangen. | ||||
ShevaJB | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:26 | |||
Die van Ryainair blijven anders wel gewoon in de lucht. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:26 | |||
Absoluut, maar GW is een toonaangevende maatschappij, niet te vergelijken met andere prijsvechters. Ik ken jongens die er zijn gaan werken, en die zijn altijd erg positief geweest. Goede arbeidsvoorwaarden, nette werkgever. Daarom kon ik me ook al niet echt vinden in de eerste berichten dat er gestaakt werd omdat ze de toestellen niet vertrouwden. Maar ik heb dit dus van horen zeggen, de tijd zal leren hoe de vork in de steel zit. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:27 | |||
Gelukkig wel ![]() | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:27 | |||
Gezeik gaat over pensioen, co-piloot zal daar geen stress van hebben gehad (30 jaar te vroeg). Lufthansa is zich er heel erg van bewust dat een gezonde piloot zonder stress essentieel is. Wat dat betreft hebben zij het veel en veel beter voor elkaar dan de prijsvechters die hun piloten uitbuiten. | ||||
ems. | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:27 | |||
Jij tikkende tijdbom jij! | ||||
ShevaJB | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:31 | |||
Over een paar weken vlieg ik vanaf Eindhoven met Ryanair, dus ik hoop dat ze het nog ff volhouden | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:34 | |||
![]() | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:37 | |||
Nee.... Er staat HAD. Hij was dus niet ziek gemeld (anders vloog hij toch niet lol?). Dat heb ik nergens nog gelezen hoor? Alleen dat hij relatieproblemen had en schijnbaar ziek was. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:37 | |||
Daar ben ik het wel met je eens. Ze staan zowat bovenaan in het lijstje van beste budgetairlines. Daarnaast zie je de Duitse "grundlichkeit" bij hun terug. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:39 | |||
Die advertentie rechtsonder. Top travel ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:40 | |||
![]() Goede vlucht, meneer. ![]() | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:41 | |||
Wat ik vooral opvallend vindt is dat gezegd wordt dat de co-piloot heel rustig ademende. Zowel ong 10 min voor de crash als op het moment van het gegil en het op seconden af knallen tegen de bergwand. Als je doelbewust dat vliegtuig laat neerstorten, de bergen ziet opdoemen, al dat gegil nog even hoort, het geram op de deur.... Als ik mijn boerenverstand gebruik maak ik dan totaal niet de connectie met rustig ademen? Maar aan andere kant als iemand echt een probleem met zijn gezondheid heeft, en daardoor de crash gebeurde, dan is de ademhaling ook niet rustig. Tenzij een klein probleem was waardoor hij toch niets meer kon of bewusteloos (Ik weet niet of bij bewusteloos zijn je ademhaling gewoon regelmatig blijft?). | ||||
gateway | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:42 | |||
na, het werkt wel in de hand dat je met een verkoudheid gewoon naar het werk gaat, en dus niet ff uit kan zieken, terwijl je in NL misschien 2 dagen thuisblijft en het over is.. + dat je dus terwijl je je belabbert voelt in een wachtkamer zit tussen andere zieken te wachten tot je aan de beurt bent..... Want het is ALTIJD druk...... Wat dat betreft vind ik het maar een r*ksysteem....... | ||||
Pek | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:42 | |||
Goed over nagedacht ja ![]() ![]() | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:42 | |||
Door dat verhaal over zijn gezondheid ga je toch nog weer extra twijfelen aan dat zelfmoordverhaal. Wat zal dat een blunder zijn als straks blijkt dat het geen zelfmoord actie was ![]() Dan komen ze wel terug van dat belachelijk vroeg zo'n harde conclusie al te gaan trekken. | ||||
PirE | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43 | |||
GTAV voor de pc in de pre-order... | ||||
Serieus_Persoon | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43 | |||
Waarschijnlijk het benadrukken van het emotieloze aspect? | ||||
Rabieluh | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43 | |||
God wat fout ![]() | ||||
hhh38 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43 | |||
Misschien was ie juist opgelucht met z'n beslissing en wachtte hij rustig de dood af? Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar het zou best kunnen toch? | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:43 | |||
Maar waarom drukt ie dan de lock knop in, als hij zich niet goed voelt? Die kranten worden straks ook uitgedeeld in het vliegtuig. "Wilt u een krant of tijdschrift?" | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:44 | |||
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal. | ||||
Pek | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:44 | |||
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker. | ||||
Tinkepink | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:44 | |||
Ja. Prima regeling. Je regelt alles met je arts ipv met de arbodienst. | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:45 | |||
Tenzij er sprake was een defect aan de deur. | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:46 | |||
Hoe weten ze dat die autopilot op 29m stond? Geeft ie dat door via de radio? | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:46 | |||
En aan de automatische piloot, net toen die andere ff moest pissen. | ||||
Pek | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:46 | |||
Dan was de co-piloot ook wel in paniek geweest, denk je niet? | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:47 | |||
Check even de OP bij technische informatie. ![]() | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:47 | |||
Het is een airbus, ik acht niets onmogelijk. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:47 | |||
De hoogte is handmatig ingesteld dus dat kan niet | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:47 | |||
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij? Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt? En doodleuk een hartslag van 70 heeft? Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt? | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48 | |||
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt. | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48 | |||
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen. | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48 | |||
Degenen die meteen een conclusie willen trekken, zonder bevestigde info, zijn volgens mij niet degenen die "terugkomen op". | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48 | |||
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname. Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:48 | |||
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke? | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50 | |||
Kan ik mij niet voorstellen eigenlijk. Dat kan toch haast niet? En zelfs al ben je opgelucht dan merk je dat denk ik wel aan ademhaling (een zucht van opluchting) en een stukje spanning zal je dan ook wel een moment hebben lijkt mij. Zeker als je merkt dat ze achter je op de deur rammen, dat gegil en die berg die steeds groter wordt. Zelfs al wil je heel graag dood kan ik mij niet bedenken dat je dan geen spanning hebt. Ligt er aan waar die knop zit en of die openlijk in te drukken is (zonder beschermkap). Je kunt bewusteloos raken, dat je net die knop raakt ofzo. Maar as said ik weet niet precies of je dat zo even kunt doen, of die knop bij de co-piloots kant zit. Of dat je 2 knoppen moet indrukken (auto piloot uit en deur op slot) | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50 | |||
Dit. | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50 | |||
Niks geen trol. Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten. | ||||
DustPuppy | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:50 | |||
Nee, check de OP nog eens. | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52 | |||
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is. Het blijft een aanname dat het door de co-piloot is gebeurd. | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52 | |||
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord. Ik weet niet hoe gemakkelijk je bij het bewusteloos vallen dat soort knoppen eventueel kunt aanraken? Maar zoals ik al zei ik vind dat ook niet heel logisch. Maar dat het doelbewust is komt ook niet heel logisch over. Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valt ![]() Of dat logisch is met alle plekken waar die knoppen zitten weet ik niet. Maar is evt een optie. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:52 | |||
Nee hoor, de informatie van de ingestelde waardes is digitaal verstuurd naar ATC. Ik heb de ruwe data in de OP gezet. Ik heb hier ook een bestand met de techniek voor de liefhebber. ADS-B S-mode, maar misschien is dat wat droge kost voor je. | ||||
Tinkepink | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53 | |||
Als jij in Nederland gewoon naar een dokter gaat en je niet ziek meldt bij je werkgever weet je werkgever toch ook niet dat er iets aan de hand is? Je bent ook in Duitsland gewoon zelf verantwoordelijk voor je ziekmelding hoor. Het grootste verschil zit er in dat je behandelend arts degene is die bepaalt of je weer fit genoeg bent om te werken of niet, en niet een vreemde arboarts die je ziektegeschiedenis nauwelijks kent. | ||||
DustPuppy | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53 | |||
Wat, van buitenaf gehackt op het moment dat de gezagvoerder de cockpit verliet? Of de boordcomputer die het zelf deed? Wat impliceer je? | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:54 | |||
Is gewoon boerenverstand. Ik heb ook al duidelijk gezegd dat je het in deze zieke mensenmaatschappij nooit zeker weet. Maar als je gewoon logisch nadenkt dan klopt dat gewoon niet. Zelfs al doe je het bewust dan heb je een bepaalde spanning wat te merken is aan iemands ademhaling. Maar ja uitzonderingen zijn er altijd, maar ik denk even na over wat logisch is. Die mensjes trekken conclusies uit die opnames, dus die doen dat ook zonder enig begrip daarvan. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:54 | |||
Het is een draaiknop. van 38000 naar 100 doe je niet in een seconde. Het kostte hem 3 seconden. Het is echt heel aannemelijk dat de co-piloot daar verantwoordelij voor is. Je ziet namelijk dat er na 2 seconde 13000 wordt doorgegeven. Dat rijmt helemaal met het gebruik van een draaiknop. Stel, de Flight Management Computer had het gedaan, dan was de ingestelde waarde instantly van 38000 naar 96 gefloept. [ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 14:02:19 ] | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:55 | |||
Als je bij een luchtvaartmaatschappij werkt en je meldt je ziek bij de arbo-dienst dan zal die arts je onder deze omstandigheden verbieden te vliegen en dit doorgeven aan je werkgever... | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56 | |||
Het is niet bekend of hij de code wist. Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is. | ||||
Tinkepink | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:56 | |||
Moet je je alleen wel ziekmelden. Is nu niet anders. | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:57 | |||
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt. Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent. Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden. Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd... Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan. | ||||
Fred | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:57 | |||
Ik impliceer niets, maar ik vraag me af of de conclusies niet te snel worden getrokken. Voor mijn gevoel wordt er nu heel makkelijk gezegd dat het aan de piloot ligt en vooral niet aan het vliegtuig. Dat heb ik eerder gehoord na het neerstorten van een Airbus 320 in Frankrijk. Ik vind het allemaal verdacht. | ||||
Rabieluh | vrijdag 27 maart 2015 @ 13:59 | |||
Dan zijn er toch nog een aantal stewardessen die de code weten. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:01 | |||
Dat klopt, maar hij had zich ziek gemeld. | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:01 | |||
Die code woor bij binnenkomst afgesproken en die weet de crew ook. Dus als jij hem vergeet is er wel een ander die hem nog weet. | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:02 | |||
Wie weten die code eigenlijk allemaal? | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:03 | |||
Dat gebeurt in het dagelijks leven ook vaak | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:04 | |||
De hele crew. Op elk vliegtuig is die anders. Het aantal stewards M/V kan varieren. Maar altijd meer dan 1 persoon dus. | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:04 | |||
De crew. Die code is ook bedoeld voor als beide piloten onwel zijn. Zie Youtube-filmpje in de OP. | ||||
SeLang | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06 | |||
![]() | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06 | |||
Dat filmpje heb ik gezien. Maar mij is niet duidelijk hoe dat werkt. Spreken ze voor iedere start een code met de voltallige crew af en stellen ze die code dan in? Wie stelt die code in? En wie zijn daarbij aanwezig? Checken ze hem ook, voor geval een verkeerde code ingevoerd is als code? | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:06 | |||
Doktersverklaring die verscheurd is.. dus er stond iets in wat hij niet wilde accepteren. Misschien wel schizofrenie..die ziekte schijnt zicht te openbaren als je in de twintig bent. Met zo'n diagnose valt je carrière als piloot wel in duigen | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:07 | |||
Of hartritmestoornissen... Kan zoveel zijn. | ||||
roos85 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:08 | |||
Of een hersentumor... | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:09 | |||
Klopt ja.. maar dat het iets is wat hem zijn loopbaan zou kosten lijkt me wel aannemelijk. | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:10 | |||
Waarom? | ||||
Fluffypinkcupcake | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:10 | |||
![]() | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:11 | |||
Logisch nadenken Vliegen is wat hij van jongsaf het liefste doet Je moet aan strenge medische eisen voldoen om te vliegen Hij heeft een doktersverklaring dus kennelijk is hij ziek De doktersverklaring is verscheurd Waarom verscheur je een doktersverklaring? Mogelijk omdat je de inhoud niet kan accepteren Waarom kan hij zijn ziekte niet accepteren? Omdat het gevolgen heeft voor zijn loopbaan als piloot [ Bericht 32% gewijzigd door Pleun2011 op 27-03-2015 14:16:57 ] | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:11 | |||
Hij verfde zijn haar, of wat? | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12 | |||
Mijn eerste vraag in een van de eerste topics was ook de vraag of een en ander gehacked kon worden. Maar zelfs al ligt het aan het vliegtuig, een heleboel dingen kunnen uiteindelijk opgelost door piloten, daar worden ze juist tot in den treuren op getrained. Normaal vliegen is niet zo moeilijk, dat doet het toestel zelf. Daarbij worden problemen normaal gesproken meteen doorgegeven zodra ze opgemerkt worden. Daar er goed zicht was, is een daling wel degelijk met het blote oog op te merken zelfs zonder instrumenten. Er worden geen toeters en bellen gehoord van alarmen, behalve op het moment dat de grond te dichtbij komt, dus die deed het in elk geval... | ||||
waht | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12 | |||
Hardlopen. ![]() | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12 | |||
Daar zullen ongetwijfeld procedures voor bestaan. Waarvan het denk ik niet handig is die openbaar te maken voor iedereen. ![]() | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:14 | |||
Dus we weten ook niet of daar mogelijke wijze iets mis gegaan is... | ||||
Kingstown | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:15 | |||
Gezien zijn langdurige zware depressieve periodes die bekend waren bij werkgever moet het wel heel zwaarwegend zijn voordat iets je loopbaan gaat kosten. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:16 | |||
Dat weet je ook niet als je wel bekend bent met de exacte procedures, toch ![]() Dat soort dingen zal sowieso onderzoek naar gedaan worden. Als er een code is gebruikt maakt dat best een herrie, dus dat zou al uit de CVR af te leiden moeten zijn. | ||||
agter | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:17 | |||
Geen uitleg dus. | ||||
Tinkepink | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:17 | |||
Nee hoor. Niet bij zijn werkgever. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:17 | |||
Post aangepast (zie boven) | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:18 | |||
Depressie is meestal tijdelijk.. als hij een chronische psychische ziekte blijkt te hebben of iets anders dat chronisch is ligt het misschien wel anders en kost het je loopbaan | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:18 | |||
Nee idd, omdat-ie door het systeem dat men hanteert in Dld niet bij een arbo-dienst, maar bij de huisarts ziek meldt. | ||||
Kingstown | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:19 | |||
Sinds 2009. Dat kun je niet echt meer tijdelijk noemen imo. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:20 | |||
Er staat toch nergens dat hij sinds 2009 depressief is? Alleen dat hij toen een tijdje onder behandeling is geweest.. | ||||
Kingstown | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:21 | |||
| ||||
Tinkepink | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:22 | |||
Nee. Je meldt je ziek bij je werkgever. Bij je huisarts haal het briefje waarmee je bewijst dat je echt ziek bent. Maar je meldt je dus gewoon ziek bij je werkgever. Net als in Nederland. Het enige verschil is dat er hier (ja, ik woon in Duitsland) meestal geen arbodienstachtige instantie wordt ingeschakeld. Maar nogmaals, je meldt je dus gewoon zelf ziek bij je werkgever. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:24 | |||
Ja, dus? Dat komt toch overeen met wat ik zeg? Dat hij in 2009 een diagnose depressie kreeg wil niet zeggen dat hij dat al de jaren erna ook is geweest.. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:26 | |||
Maar zou er dus een arbo-dienst tussen hebben gezeten, dan had de arbo-arts adequaat kunnen handelen in dit geval. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:31 | |||
Imo was het gewoon handiger geweest indien ze gisteren op de persconferentie hadden gezegd 'We hebben redenen om aan te nemen dat de co piloot mogelijk etc., verder onderzoek zal zekerheid hieromtrend geven' ipv 'Copiloot liet Germanwings bewust crashen'. Dat laatste is imo nl nog steeds niet zeker ondanks zijn angststoornis van 6 jaar geleden of verscheurde ziekenbriefje. | ||||
Alentejana | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:32 | |||
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.Hoe kun je een verkeerde code instellen? Er is geen verkeerd. Hij kan ook niet op dat lock knopje vallen. Het is nl een hendeltje tussen walletjes die hoger zijn. Alleen met vingers te bedienen. Er is overal aan gedacht... Bovendien tussen de stoelen, of hij zit boven het hoofd, ook lastig tegen aan vallen. En dan is er vervolgens nog met zijn lijf dat het zogenaamd niet meer (goed) doet aan een ander instrument nogal precies gedraaid? Lijkt mij dat er eerder bruuske dingen woren gedaan, dat wordt dan gecorrigeerd en toeters en bellen gaan af. En je gaat wel proberen verbaal iets te uiten. Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:32 | |||
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:33 | |||
Dat mag jij vinden. Ik kom dit echter tegen op een andere site, die laat zien hoe bepaalde kranten het nieuws vanochtend brengen. Bild is telegraaf in het kwadraat, verschrikkelijke sensatiezoekerij die zich kan meten met News of the World. Dus ja, een vodje, het zou beter zijn om het niet te drukken. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:35 | |||
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb. | ||||
ems. | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:37 | |||
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39 | |||
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39 | |||
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten? | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39 | |||
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer. | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:41 | |||
Wat een gezwets weer:![]() Die zit meer dan een meter af van: ![]() En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer". Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42 | |||
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:44 | |||
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:48 | |||
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden. | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:49 | |||
Mogelijk, Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit. Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan. De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden. Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt? Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik. Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:50 | |||
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt. | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:51 | |||
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee. Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is. | ||||
bianconeri | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:52 | |||
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu ![]() En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:54 | |||
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeuren | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55 | |||
Wat probeer je nu te zeggen? Mensen die zelfmoord plegen kunnen dat erg kalm en rustig (koel) doen. Je hartslag heeft daarnaast geen directe verbinding met je ademhaling, kijk bijvoorbeeld naar sporters die met verhoogde hartslag een rustig ademritme aan houden om hun lichaam in de ruststand te krijgen. En als derde hebben ze waarschijnlijk helemaal geen andere opnames van deze man zijn ademhaling waarmee ze iets zouden vergelijken. Dit soort zaken worden nooit gedownload uit de CVR wanneer er niets gebeurt is. Daarnaast is het vergelijken van ademhaling geen wetenschap waarmee de 'state-of-mind' van een persoon achterhaald kan worden. Het moord-zelfmoord scenario is heel aannemelijk, maar de BAE had moeten wachten tot ze ook over de FDR data beschikte en dit had kunnen analyseren. Rare pseudo-wetenschappelijke prietpraat kan je echter direct aan de kant schuiven. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55 | |||
Je kijkt teveel Hollywoodfilms. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55 | |||
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit. En nog iets: FUCKING GOOGLE. Redundancy is standaard in commerciële luchtvaart. Systemen zijn minimaal dubbel uitgevoerd, zij het niet drie- of vierdubbel. | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:57 | |||
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto: ![]() Het door Fer geposte paneel zit in het midden onder de ramen. De deur-lock/unlock knop zie je helemaal onderin. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:57 | |||
[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 27-03-2015 15:02:46 ] | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:57 | |||
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaalt ![]() | ||||
ShevaJB | vrijdag 27 maart 2015 @ 14:59 | |||
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00 | |||
relatiecrisis & depressief volgens de guardian | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:02 | |||
Maar je ziet dus: Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen. Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03 | |||
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet... | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03 | |||
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:04 | |||
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog? | ||||
ShevaJB | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05 | |||
Ja dat verandert de zaak natuurlijk | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05 | |||
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet ![]() | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:06 | |||
Toen die 'rustige ademhaling' werd benoemd, werd dat in verband gebracht met ademhaling bij een hersenbloeding of hartaanval: de ademhaling was dus in zoverre rustig dat er niet uit afgeleid kon worden dat er zoiets anders aan de hand was. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:08 | |||
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier ![]() | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:10 | |||
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:12 | |||
Dan houdt het helemaal op inderdaad! | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:15 | |||
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me. | ||||
RAVW | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30 | |||
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaar | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33 | |||
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald: http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:43 | |||
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment. Overigens denk ik niet dat deze pagina nog lang bestaat: http://en.wikipedia.org/w(...)etion/Andreas_Lubitz | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44 | |||
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post: http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:11 | |||
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen. http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden. | ||||
Blistering | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:12 | |||
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was. Bah bah bah. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:16 | |||
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.” Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office. Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot. EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said. Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three. “The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with. Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International. http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde. Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten? | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:18 | |||
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten? Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:21 | |||
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:21 | |||
| ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:22 | |||
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times." Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ![]() | ||||
zuchtje | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:24 | |||
Gewoon weer terug naar het gordijntje. Terroristen moeten gewoon tegengehouden worden door de medepassagiers en stewardessen. | ||||
IsaacCuenca | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26 | |||
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26 | |||
En die diagnose was? | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26 | |||
In elk geval zijn er nu al bijna meer mensen gedood door deze antiterroristenmaatregel dan door terroristen zelf. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:27 | |||
Wachten op de eerste folie à deux dan. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:33 | |||
| ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:33 | |||
Op wiens initiatief werd hij gediagnostiseerd? Ik denk dat hij wel doorhad dat z'n vliegcarrière ten einde was. Dat hij een vol vliegtuig meeneemt lijkt mij wraak op de werkgever die hem misschien al ontslag aangekondigd had. Kan best dat hij daar ook nog wat over gezegd heeft in de laatste minuten en dat ze daarom niet twijfelen aan opzet. Goed dat het uitgelekt is anders was dit een doofpot geworden. Vriendin weg, baan weg, toekomst weg, deze gast had niets meer te verliezen. Was de gezagvoerder van MH370 niet ook gedumpt door zijn vrouw voor hij met een vol vliegtuig verdween? | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:34 | |||
| ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:34 | |||
Dat had ik ook niet verwacht. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:35 | |||
Als je die beelden zag niet nee | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:35 | |||
Neen, idd na zo'n crash | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:36 | |||
Dat wordt weer een hele klus in ieder geval, om alle lichamen min of meer compleet te krijgen. | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:36 | |||
Dit is meteen het grote nadeel. Een terrorist hoeft dan maar te solliciteren voor een cabinebaantje en hij kan de cockpit in. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:38 | |||
| ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:39 | |||
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was. | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:39 | |||
Wat een werk trouwens, lichaamsdelen bij elkaar zoeken. Lijkt me niet echt prettig. | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:39 | |||
Misschien denken ze dat de deur wat verder naar achter komt en dan in het gesloten gedeelte altijd 3 crewleden. Dus 2 piloten en 1 stewardess die wat zaakjes regelt voorin. Gelukkig serveren zijn maaltijden meer. Dan zou je zo;n schnitzel of kipfilet vinden en dan afvragen of het een lichaamsdeel is of niet. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:41 | |||
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:45 | |||
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen. | ||||
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:45 | |||
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten.... | ||||
Belabor | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:47 | |||
Vermijden of voorkomen is ook het doel helemaal niet. De maatschappijen willen hun klanten laten zien dat ze dit serieus nemen en willen bedrijfsrisico's beperken. Ook al kon Malaysian Airlines in feite niets doen om de gebeurtenissen van het afgelopen jaar te voorkomen, toch heeft hun imago grote schade opgelopen. | ||||
Speculant. | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:50 | |||
Kunnen de complottheorie denkers weer mee aan de slag ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:51 | |||
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen? | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:51 | |||
wow, ook al zo'n dramatische crash ![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:53 | |||
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel ![]() | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:55 | |||
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit BRUSSEL - Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk. Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:57 | |||
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. ![]() Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten. [ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 27-03-2015 17:05:28 ] | ||||
Trebo | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:57 | |||
Allemaal schijnveiligheid. Er zit standaard een hakbijl in de cockpit. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:58 | |||
![]() | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:59 | |||
Psychopathie? schizofrenie? | ||||
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 16:59 | |||
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet. | ||||
MakkieR | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:02 | |||
Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is. | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:03 | |||
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:04 | |||
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.' ![]() | ||||
hhh38 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:07 | |||
![]() Je collega's niet kunnen vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie... Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever. [ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:19:05 ] | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:08 | |||
![]() | ||||
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:08 | |||
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen. | ||||
Gezicht | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:10 | |||
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:12 | |||
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulveren | ||||
MakkieR | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:20 | |||
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie. In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen. Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren. | ||||
maily | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:20 | |||
Kok uit Bern aangezien voor co-piloot. ![]() | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:24 | |||
Pers, echt bloedhonden. Die worden geselecteerd op onfatsoenlijkheid volgens mij. | ||||
hhh38 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:28 | |||
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig. | ||||
Speculant. | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:32 | |||
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' . | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:33 | |||
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:33 | |||
Dit ja. | ||||
BE | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34 | |||
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik. Kan het niet terugvinden [ Bericht 3% gewijzigd door BE op 27-03-2015 17:48:04 ] | ||||
MakkieR | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34 | |||
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk. | ||||
Downwards | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:37 | |||
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan.. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:46 | |||
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg? | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:47 | |||
Heavy, net gelezen bij thuiskomst... | ||||
hhh38 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:49 | |||
Oh, hier geef ik je volledig gelijk. Ging om de opmerking van 11en30 dat die piloot de co-piloot nooit alleen had mogen laten, dat ie hem niet had mogen vertrouwen. Dat lijkt me geen gewenste situatie, dat piloten elkaar niet vertrouwen. Als iemand mag vliegen van Lufthansa moet je er als piloot van uit kunnen gaan dat die persoon ook te vertrouwen is. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om op tijd door te hebben of iemand kampt met psychische problemen. [ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:54:19 ] | ||||
opgebaarde | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:51 | |||
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over? | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:54 | |||
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:55 | |||
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:57 | |||
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:58 | |||
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen http://www.depressie.nl/epidemiologie/ | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 17:59 | |||
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten? | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:00 | |||
![]() Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig. | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:04 | |||
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja. | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:05 | |||
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen? Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen. | ||||
11en30 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:10 | |||
Niet genoeg om elke random idioot voor 100 euro per ticket veilig naar z'n bestemming te brengen. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:10 | |||
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur... Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:11 | |||
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen. | ||||
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:12 | |||
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn.. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:12 | |||
Zou ik iig een nozele maatregel hebben gevonden... | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:15 | |||
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:18 | |||
In de buurt van? | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:18 | |||
leuk zo lekker wantrouwen kweken onder je collega's ... | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21 | |||
op zich niet raar, want wat krijgt Hannie ervan mee als de co ff aan wat knopjes draait. Als ze al opmerkt dat ie iets doet denkt ze oh zal wel goed zitten. Hoe zit mn haar??? | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21 | |||
nou ja hij had angstaanvallen, dat op zich is best een algemene psychopathie. We verzinnen er gewoon een zware depressie bij want dat klopt beter bij het gebeuren | ||||
byah | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:22 | |||
al die shit van 3 personen in de cockpit etc, volgens mij is dit het enige dat echt werkt http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)ststellend-toe.dhtml | ||||
Ferry_76 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:29 | |||
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht? | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:32 | |||
Ze waren net een paar minuten op kruishoogte. Prima gelegenheid om even te plassen lijkt me. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:32 | |||
Misschien had hij gewacht tot hij wel een keer alleen zou zitten? Het is maar een idee. | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:33 | |||
eerst b. Dan c. A sowieso niet. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:34 | |||
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af. | ||||
MakkieR | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41 | |||
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid. | ||||
kurk_droog | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41 | |||
Ik heb nog nooit zulke domme reacties gelezen als hier. Deze en die onzin over dat vallen op knopjes ![]() | ||||
hhh38 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41 | |||
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42 | |||
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet? | ||||
danos | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42 | |||
![]() | ||||
kurk_droog | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42 | |||
Vraag het de overlevenden | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42 | |||
Of met zijn zweefvliegtuigje tegen de bergen aangeknald. | ||||
Admiraal_Kontkanaal | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:45 | |||
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit. | ||||
voetbalmanager2 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:46 | |||
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter. Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing. | ||||
Blues | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:51 | |||
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld. Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen? | ||||
MakkieR | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:51 | |||
een luchtvaartmaatschappij zou ook het beeld kunnen creëren dat je in geen geval wordt ontslagen maar tijdelijk wordt geschorst en in die tijd in een traject komt met alle hulp om beter te worden zodat je gezond en wel weer terug kunt keren als piloot. Het is natuurlijk wel zijn lust en zijn leven om te mogen vliegen, waar alles voor aan de kant is geschoven en letterlijk tonnen in de schuld gestoken om maar te kunnen vliegen. | ||||
Blues | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:52 | |||
Impulsief misschien maar je zit toch eerst met uren voorbereiding en gesprekken met je collega's... Dus het is met voorbedachte rade en niet impulsief lijkt me. | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:54 | |||
Dat weet toch niemand... | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56 | |||
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen. En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft? Ben je zelf toevallig ook onder behandeling? | ||||
Blues | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56 | |||
Met dat scenario had ie toch echt wel rekening gehouden. Lijkt me /speculee overflakkee ![]() | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56 | |||
Misschien had-ie dan niets gedaan, maar op een volgende vlucht wel? Alhoewel schijnt dat-ie wel wat had met dat specifieke gebied in de Alpen, omdat zijn zweefclubje daar vaak op kamp ging. Misschien vloog hij altijd wel al op dit vluchtnummer, je weet het niet. | ||||
Joenes | vrijdag 27 maart 2015 @ 18:58 | |||
Niets waarschijnlijk op die vlucht. Op de heenreis vanuit Dusseldorf vlogen ze die ochtend ook al samen | ||||
Tourniquet | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:01 | |||
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50% http://www.planecrashinfo.com/cause.htm | ||||
byah | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:05 | |||
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde. | ||||
Ryan3 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:06 | |||
Maar is dat oorzaak of gevolg van het bezoek aan dit forum? | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:12 | |||
Misschien was er dan wel niks gebeurd. Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:12 | |||
Zelf meer, ongelooflijk. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:17 | |||
Ik bedoelde zelfmoord door de piloot..mijn excuses voor de onduidelijkheid | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:23 | |||
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet. De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was. Snel mogelijk KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA. http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml Kijk eens, KLM! ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:24 | |||
Wel zo verstandig, inderdaad ![]() | ||||
Rabieluh | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:25 | |||
Braaf zo KLM. | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:27 | |||
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:27 | |||
Wat? | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:28 | |||
Trek het eens door, misschien zat hij al wel weken te wachten tot eindelijk die irritante gezagvoerder eens naar het toilet moest. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 19:32 | |||
De hakbijl ligt in de cockpit zelf en het is dus complete nonsens dat de piloot op de deur zou hebben staan hakken.... Tenzij de piloot met een hakbijl naar de wc ging ![]() |