abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151092774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Alentejana het volgende:
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.

[..]

Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
pi_151092836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Conscience do cost.
pi_151092897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Pleun2011 het volgende:

Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
pi_151092913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:39:39 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niks geen trol.

Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151092961
Wat een gezwets weer:



Die zit meer dan een meter af van:



En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42:01 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151092993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:48:15 #159
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093189
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:

De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.

Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.

Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...

Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
pi_151093285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.
pi_151093301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:

Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
pi_151093352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:

[ afbeelding ]

Die zit meer dan een meter af van:

[ afbeelding ]

En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".

Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
pi_151093402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeuren
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:05 #165
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.

Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.

Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Wat probeer je nu te zeggen?

Mensen die zelfmoord plegen kunnen dat erg kalm en rustig (koel) doen.
Je hartslag heeft daarnaast geen directe verbinding met je ademhaling, kijk bijvoorbeeld naar sporters die met verhoogde hartslag een rustig ademritme aan houden om hun lichaam in de ruststand te krijgen.
En als derde hebben ze waarschijnlijk helemaal geen andere opnames van deze man zijn ademhaling waarmee ze iets zouden vergelijken. Dit soort zaken worden nooit gedownload uit de CVR wanneer er niets gebeurt is. Daarnaast is het vergelijken van ademhaling geen wetenschap waarmee de 'state-of-mind' van een persoon achterhaald kan worden.

Het moord-zelfmoord scenario is heel aannemelijk, maar de BAE had moeten wachten tot ze ook over de FDR data beschikte en dit had kunnen analyseren. Rare pseudo-wetenschappelijke prietpraat kan je echter direct aan de kant schuiven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 14:55:50 #167
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.

En nog iets: FUCKING GOOGLE. Redundancy is standaard in commerciële luchtvaart. Systemen zijn minimaal dubbel uitgevoerd, zij het niet drie- of vierdubbel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:


Het door Fer geposte paneel zit in het midden onder de ramen. De deur-lock/unlock knop zie je helemaal onderin.
pi_151093493


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 27-03-2015 15:02:46 ]
pi_151093495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu 8)7

En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaalt :D
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:59:54 #171
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00:34 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093590
relatiecrisis & depressief volgens de guardian
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151093653
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:26 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:

Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.

Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:03:58 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151093729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:36 #177
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_151093756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Ja dat verandert de zaak natuurlijk
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:05:58 #178
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151093769
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:06:51 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151093806
Toen die 'rustige ademhaling' werd benoemd, werd dat in verband gebracht met ademhaling bij een hersenbloeding of hartaanval: de ademhaling was dus in zoverre rustig dat er niet uit afgeleid kon worden dat er zoiets anders aan de hand was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151093857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151093909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 15:12:45 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151093963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
Dan houdt het helemaal op inderdaad!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151094041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet :P
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me.
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30:40 #184
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_151094505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af.
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaar
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_151094574
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manier 8-) Dus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

quote:
Lubitz was born in Montabaur in the Rhineland-Palatinate area of Germany.[7] His mother was a piano teacher and his father was a business executive. Lubitz attended flying lessons at the local Luftsportclub Westerwald.[8] He trained as a pilot at the Lufthansa Flight Training school in Bremen.[8] Lubitz was a keen runner and ran the Frankfurt half-marathon in 2011, 2012 and 2013.[8]

In the years prior to the crash of Flight 9525, Lubitz had visited the United States at least once, having attended flight training in Arizona. Lubitz took time off from his flight training, due to an onset of depression. He later completed the training, and worked as a flight attendant before becoming a pilot for Lufthansa. During one visit to the US, Lubitz visited San Francisco, where he was photographed posing near the Golden Gate Bridge. Lubitz posted the photo to Facebook.[9]

Lubitz spent a year-and-a-half receiving psychiatric treatment. Several times he was forced to repeat his flying classes because of depression, before he successfully finished his training. In 2009 he was diagnosed with a Major Depressive Disorder. He was given a "special regular medical examination" by a doctor as well as the coding "SIC". This coding also appeared on his Medical Certificate.[10][11][12][13]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
I´m back.
pi_151094960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment.
Overigens denk ik niet dat deze pagina nog lang bestaat: http://en.wikipedia.org/w(...)etion/Andreas_Lubitz
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44:32 #187
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151095014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz

[..]

Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post:
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151095933
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:12:34 #189
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151095976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml

De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151096094
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
pi_151096140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”

Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.

Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.

EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.

Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.

“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.

Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny

Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.

Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
pi_151096228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?

Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard.
pi_151096248
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
pi_151096282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er staat met twee personen in de cockpit.
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
pi_151096331
Gewoon weer terug naar het gordijntje. Terroristen moeten gewoon tegengehouden worden door de medepassagiers en stewardessen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:26:12 #196
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151096412
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.

Bah bah bah.
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
pi_151096413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
En die diagnose was?
I´m back.
pi_151096435
In elk geval zijn er nu al bijna meer mensen gedood door deze antiterroristenmaatregel dan door terroristen zelf.
pi_151096440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
Wachten op de eerste folie à deux dan.
I´m back.
pi_151096717
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die diagnose was?
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
pi_151096735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
Op wiens initiatief werd hij gediagnostiseerd? Ik denk dat hij wel doorhad dat z'n vliegcarrière ten einde was. Dat hij een vol vliegtuig meeneemt lijkt mij wraak op de werkgever die hem misschien al ontslag aangekondigd had. Kan best dat hij daar ook nog wat over gezegd heeft in de laatste minuten en dat ze daarom niet twijfelen aan opzet. Goed dat het uitgelekt is anders was dit een doofpot geworden.

Vriendin weg, baan weg, toekomst weg, deze gast had niets meer te verliezen. Was de gezagvoerder van MH370 niet ook gedumpt door zijn vrouw voor hij met een vol vliegtuig verdween?
pi_151096766
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
pi_151096783
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat had ik ook niet verwacht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151096803
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik ook niet verwacht.
Als je die beelden zag niet nee
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:35:27 #205
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_151096810
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik ook niet verwacht.
Neen, idd na zo'n crash
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:36:34 #206
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151096853
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat wordt weer een hele klus in ieder geval, om alle lichamen min of meer compleet te krijgen.
pi_151096863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
Dit is meteen het grote nadeel. Een terrorist hoeft dan maar te solliciteren voor een cabinebaantje en hij kan de cockpit in.
pi_151096902
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39 #Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
AP twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:36:32 BREAKING: French police: 400-600 pieces of human remains retrieved from German flight; no intact bodies. reageer retweet
pi_151096937
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:39:26 #210
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151096951
Wat een werk trouwens, lichaamsdelen bij elkaar zoeken. Lijkt me niet echt prettig.
pi_151096953
Misschien denken ze dat de deur wat verder naar achter komt en dan in het gesloten gedeelte altijd 3 crewleden. Dus 2 piloten en 1 stewardess die wat zaakjes regelt voorin.

Gelukkig serveren zijn maaltijden meer. Dan zou je zo;n schnitzel of kipfilet vinden en dan afvragen of het een lichaamsdeel is of niet.
.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:41:14 #212
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151097004
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151097145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151097158
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:39 schreef 11en30 het volgende:
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:47:35 #215
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_151097211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Vermijden of voorkomen is ook het doel helemaal niet. De maatschappijen willen hun klanten laten zien dat ze dit serieus nemen en willen bedrijfsrisico's beperken.

Ook al kon Malaysian Airlines in feite niets doen om de gebeurtenissen van het afgelopen jaar te voorkomen, toch heeft hun imago grote schade opgelopen.
pi_151097366
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Kunnen de complottheorie denkers weer mee aan de slag :')
pi_151097369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05 Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
I´m back.
pi_151097371
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
wow, ook al zo'n dramatische crash -O- Nooit eerder over gelezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:53:44 #219
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_151097460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel :')
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_151097497
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit

BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.

Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
pi_151097553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 27-03-2015 17:05:28 ]
pi_151097557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit

BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.

Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie

http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
Allemaal schijnveiligheid. Er zit standaard een hakbijl in de cockpit.
pi_151097597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een vreemde. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook een psychische fouten.
pi_151097625
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Psychopathie? schizofrenie?
pi_151097662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
pi_151097801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is.
pi_151097816
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
pi_151097873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:07:12 #229
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151097978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
:')

Je collega's niet kunnen vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...

Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:19:05 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:08:52 #230
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151098045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
:') Hij had toch geen enkele reden om hem niet te vertrouwen? Tenzij ze zo close waren dat hij wist van de psychische problemen.
pi_151098047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:10:15 #232
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151098085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden.
Flesje bier
pi_151098146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'

:o
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulveren
pi_151098438
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]

:')

Je collega's niet vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...

Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.

Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
  Spellchecker vrijdag 27 maart 2015 @ 17:20:57 #235
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151098603
quote:
Pers, echt bloedhonden. Die worden geselecteerd op onfatsoenlijkheid volgens mij.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:28:59 #237
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151098730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.

Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
pi_151098839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' .
pi_151098845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:33:42 #240
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151098864
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit ja.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34:15 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151098881
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik.
Kan het niet terugvinden

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 27-03-2015 17:48:04 ]
***
pi_151098903
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
pi_151099004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:53 schreef NewHorizon het volgende:
Je zal die verloofde maar zijn zeg... ;(
Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen.
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
pi_151099243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg?
I´m back.
pi_151099265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Heavy, net gelezen bij thuiskomst...
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:49:00 #246
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151099309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef MakkieR het volgende:

[..]

bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
Oh, hier geef ik je volledig gelijk.

Ging om de opmerking van 11en30 dat die piloot de co-piloot nooit alleen had mogen laten, dat ie hem niet had mogen vertrouwen. Dat lijkt me geen gewenste situatie, dat piloten elkaar niet vertrouwen.

Als iemand mag vliegen van Lufthansa moet je er als piloot van uit kunnen gaan dat die persoon ook te vertrouwen is. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om op tijd door te hebben of iemand kampt met psychische problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-03-2015 17:54:19 ]
pi_151099388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie. :|W

Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
pi_151099467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel :')
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd.
I´m back.
pi_151099490
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
quote:
Maar liefst 18,7% van de Nederlandse bevolking tot 65 jaar heeft ooit in het leven last gehad van een depressie (Nemesis-2, de Graaf et al., 2010). Bij vrouwen komt een depressie bijna twee keer zoveel voor als bij mannen: 24,3% van de vrouwen heeft in haar leven ooit last gehad van een depressie. Bij mannen is dit percentage 13,1%.
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099543
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen ^O^
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
I´m back.
pi_151099560
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:
quote:
Met deze gegevens kon het life-time risico op het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis worden berekend; namelijk 37,7% bij vrouwen en 32,1% bij mannen. Ongeveer 1/3 van alle Denen heeft in hun leven behandeling van psychische klachten gehad
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:

[..]

Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
I´m back.
pi_151099621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
:Y maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?

Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151099694
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:05:41 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151099706
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?

Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151099780
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Niet genoeg om elke random idioot voor 100 euro per ticket veilig naar z'n bestemming te brengen.
pi_151099782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...
quote:
Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
I´m back.
pi_151099810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
pi_151099814
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
pi_151099822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?

Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Zou ik iig een nozele maatregel hebben gevonden...
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:15:45 #261
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151099889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
pi_151099968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
In de buurt van?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:18:46 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151099971
leuk zo lekker wantrouwen kweken onder je collega's ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21:03 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151100038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."

Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat ;)
op zich niet raar, want wat krijgt Hannie ervan mee als de co ff aan wat knopjes draait. Als ze al opmerkt dat ie iets doet denkt ze oh zal wel goed zitten. Hoe zit mn haar???
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:21:07 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151100040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...

[..]

Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
nou ja hij had angstaanvallen, dat op zich is best een algemene psychopathie. We verzinnen er gewoon een zware depressie bij want dat klopt beter bij het gebeuren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151100069
al die shit van 3 personen in de cockpit etc, volgens mij is dit het enige dat echt werkt

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)ststellend-toe.dhtml
pi_151100252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
pi_151100338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Ze waren net een paar minuten op kruishoogte. Prima gelegenheid om even te plassen lijkt me.
pi_151100358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Misschien had hij gewacht tot hij wel een keer alleen zou zitten? Het is maar een idee.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:33:16 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151100364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
eerst b. Dan c. A sowieso niet.
pi_151100396
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
pi_151100623
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
pi_151100625
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
Ik heb nog nooit zulke domme reacties gelezen als hier. Deze en die onzin over dat vallen op knopjes :')
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:41:59 #274
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151100635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
pi_151100649
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
pi_151100661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
:')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151100664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
Vraag het de overlevenden
pi_151100669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
Of met zijn zweefvliegtuigje tegen de bergen aangeknald.
pi_151100749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
pi_151100761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151100913
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
pi_151100924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
een luchtvaartmaatschappij zou ook het beeld kunnen creëren dat je in geen geval wordt ontslagen maar tijdelijk wordt geschorst en in die tijd in een traject komt met alle hulp om beter te worden zodat je gezond en wel weer terug kunt keren als piloot. Het is natuurlijk wel zijn lust en zijn leven om te mogen vliegen, waar alles voor aan de kant is geschoven en letterlijk tonnen in de schuld gestoken om maar te kunnen vliegen.
pi_151100940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Impulsief misschien maar je zit toch eerst met uren voorbereiding en gesprekken met je collega's...
Dus het is met voorbedachte rade en niet impulsief lijkt me.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:54:34 #284
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151100988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Dat weet toch niemand...
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56:07 #285
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151101032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
pisode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.

En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?

Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
pi_151101045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat weet toch niemand...
Met dat scenario had ie toch echt wel rekening gehouden.
Lijkt me

/speculee overflakkee ;)
pi_151101057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Misschien had-ie dan niets gedaan, maar op een volgende vlucht wel?
Alhoewel schijnt dat-ie wel wat had met dat specifieke gebied in de Alpen, omdat zijn zweefclubje daar vaak op kamp ging.
Misschien vloog hij altijd wel al op dit vluchtnummer, je weet het niet.
I´m back.
pi_151101091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:54 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat weet toch niemand...
Niets waarschijnlijk op die vlucht. Op de heenreis vanuit Dusseldorf vlogen ze die ochtend ook al samen
pi_151101199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
pi_151101297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.

En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?

Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
pi_151101333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:05 schreef byah het volgende:

[..]

De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
Maar is dat oorzaak of gevolg van het bezoek aan dit forum?
I´m back.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:12:05 #292
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151101509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Misschien was er dan wel niks gebeurd.

Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151101515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Zelf meer, ongelooflijk.
pi_151101672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Ik bedoelde zelfmoord door de piloot..mijn excuses voor de onduidelijkheid
pi_151101912
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.

Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml

Kijk eens, KLM! _O_
pi_151101929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.

Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml

Kijk eens, KLM!
Wel zo verstandig, inderdaad :Y
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:25:12 #297
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151101957
Braaf zo KLM.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151102027
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
.
pi_151102044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
Wat?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:28:15 #300
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151102066
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Misschien was er dan wel niks gebeurd.

Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
Trek het eens door, misschien zat hij al wel weken te wachten tot eindelijk die irritante gezagvoerder eens naar het toilet moest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')