Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Alentejana het volgende:
Ze weten zeker dat hij en niemand anders, handelingen heeft verricht die tot de crash hebben geleid.
[..]
Er is ook nog de mogelijkheid van een psychose. Dat hij dus bewust deed wat hij deed, alleen in zijn wereld die niet klopte met de werkelijkheid.
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met psychoses maar vertoon je dan geen merkwaardig gedrag? Hij vertoonde geen eigenaardig gedrag als ik het goed begrepen heb.
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat 9-11 geen complot van de CIA is is ook nog niet zeker.. zo kan je overal wel over gaan twijfelen
Ik bedoel het gedrag voorafgaand aan zijn daad.. verwilderd uit je ogen kijken, vreemde uitspraken doen etc.. dat heb ik wel eens gezien bij iemand die schizofrenie heeft en mogelijk in een psychose zat.. maar iemand die uiterlijk volkomen kalm is en waar niets aan valt te zien.. kan die in een psychose zitten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, een passagiersvliegtuig moedwillig de alphen in boren kan opgemerkt worden als merkwaardig.
Die systemen zijn altijd meervoudig uitgevoerd... Zo ook de flight control computer.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niks geen trol.
Airbus regelt veel electronica via de boardcomputer. Het zal niet de eerste keer zijn dat die boardcomputer faalt. En zou ook zomaar kunnen dat de opening van de deur en de autopiloot op hetzelfde circuit zitten.
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het doen van zulke uitspraken als gisteren heeft de nodige implicaties, waarom niet wachten tot hun vermoeden gestaafd wordt met feiten (datarecorder), vanwaar de haast het is bijna provocerend om het op zo'n manier mede te delen als gisteren gebeurde.
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens. Men had gewoon rustig een onderzoek kunnen doen en zich niet moeten laten beïnvloeden door de pers. Dat soort druk, daar zou de BEA gevoelloos voor moeten zijn. Maar goed, één of andere Fransoos heeft natuurlijk gelekt, dus werden ze min of meer gedwongen toch officieel te reageren.
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Mogelijk,quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:57 schreef Alentejana het volgende:
De angst leeft onder piloten dat hun collegas dit doen. Dat is dus geen absurd iets, maar iets dat voorkomt en waar rekening mee gehouden wordt.
Hoeveel mensen je meesleept kan je niet schelen en soms willen ze juist dat anderen ook boeten. Rationaliteit is nl ver te zoeken als je suïcidaal bent.
Daarbij is het mogelijk dat hij een kalmeringsmiddel heeft genomen of sowieso al aan de meds zat wegens depressie of wat. Huiszoeking zal daar dan aanwijzingen naar vinden.
Persoonlijk is mijn hartslag in rust 40 en dan is 70 dus al verhoogd...
Over dat moment van naar de wc gaan wil ik ook nog wat zeggen. Dat was wellicht een gelukje dat het makkelijker maakte. Anders had hij misschien de piloot gewoon wat aangedaan.
Dat geldt dan alleen voor de wetenschappelijke puristen onder ons.. denk dat de meeste mensen blij zijn met de informatie die bekend is gemaakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou als onderzoeker zeker de FDR data willen zien om er 100% en niet 99% zeker van te zijn dat alle andere scenario's uitgesloten kunnen worden.
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou het ook niet gewoon zo kunnen zijn dat ze er vrijwel 100% van overtuigd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze zoiets naar buiten brengen als ze nog rekening houden met andere scenario's.
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhuquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Wat een gezwets weer:
[ afbeelding ]
Die zit meer dan een meter af van:
[ afbeelding ]
En de besturing van een vliegtuig gaat over meerdere computers, met verschillende, dan wel dezelfde of overlappende functies. Er bestaat niet zoiets als "de boordcomputer".
Ieder geval gaan de cockpit doorlock en de vlieghoogte regeling niet over dezelfde systemen.
Bij zelfmoord van de piloot was in vorige gevallen ook geen 100% bewijs te leveren.. er was geen afscheidsbrief o.i.d. Gevolg is dat degenen die het niet willen accepteren het kunnen blijven ontkennen. Zoiets zal nu ook wel gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou zelf met zoiets hards geen vroegtijdige conclusie willen geven nee.
Maar hoe kunnen ze er 100% van overtuigd zijn? Er is zowel uit de tot nu toe verkregen opnames geen 100% zekerheid te geven, ook uit de huiszoeking is niet gebleken dat dit bewust is.
Wat probeer je nu te zeggen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mogelijk,
Maar als je alles bij elkaar pakt hoeft die conclusie over zelfmoord niet te kloppen. Het is een optie maar wel veel te vroeg gegeven als zijnde een feit.
Ik denk dat wel bekend is wat van deze man zijn normale hartslag is. En dat maakt ook niet echt uit want je kunt de ademhaling controleren met andere opnames daarvan.
De ademhaling van iemand die zoiets aan het doen is zal verhoogd zijn, hoe goed hij het ook zou voorbereiden.
Enige wat kan is inderdaad medicijnen/pillen daartegen. Maar ik weet niet hoe lang dat werkt?
Als hij dat innam toen de piloot weg ging dan moeten ze het hem hebben horen nemen in de opnames denk ik.
Maar ja alles bij elkaar blijft het dus aannames.
Je kijkt teveel Hollywoodfilms.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Sterker nog, dat komt uit promo materiaal van Airbus. Dus ja, echt. En zo ziet het er in Boeings ook uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Kun je vinden, maar het klopt gewoon. Hier een foto:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Je wilt niet weten wat je voor zo een MCP betaaltquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want iedereen hier is een piloot en weet precies waar alle knoppen en dergelijke zitten uhu![]()
En is dat echt de bewuste cockpit knopjes? Ziet er echt simpel, goedkoop en fake uit.
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:02 schreef Fer het volgende:
Maar je ziet dus:
Om de vlieghoogte aan te passen moet je naar voren leunen. Cockpit op slot is naar de zijkant draaien of naar achteren rijken met je arm. Weinig kans om dat per ongeluk te doen.
Het lijkt ook wel vrij makelijk. Ipv van ergens af springen of een mes in je hart steken, pil innemen. Gewoon aan dat ene knopje draaien en die andere naar achteren drukken en wachten.
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:59 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Misschien viel hij met z'n neus precies op dat knopje
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En je wordt niet totaal vergeten, je wordt herinnerd als een enorme eikel, maar iig vergeet de wereld je niet...
Ja dat verandert de zaak natuurlijkquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Narcistische persoonlijkheidsstoornis dan ook nog?
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manierquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zoals je in de cockpit foto kan zien is het onmogelijk dat hij op beide knopjes tegelijk valt. Daarnaast is de vluchtcomputer hoogte in te stellen met een draaiknop, en daar moet je flink aan draaien om de hoogte op zeeniveau te zetten vanaf kruishoogte.
Dan houdt het helemaal op inderdaad!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Naast draaien moet je die knop voor de hoogte eerst ook uittrekken om de AP te overriden.
Indien zo, op gegeven moment behoort het tot het bereiken van de volwassenheid om te berusten in het gegeven dat je slechts één der talloos vele miljoenen bent, lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij is de wens er iets toe te doen aanwezig in vrijwel iedereen, narcistisch of niet
jammer dat dit soort vrouwen nooit aan gepakt worden. als het dus bewezen is dat hij het niet gedaan heeft dan is er nog niets aan de hand voor de vrouw maar de man heeft hier door wel veel last had, dit soort valse beschuldigingen mogen van mij de hoogste staf krijgen minimaal 20 jaarquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Beetje categorietje van vrouw die man van pedofilie beschuldigt om zo de voogdij te eisen, ook al is het ontkracht/bewezen onwaar te zijn, je komt nooit van zo'n stigma af.
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik dan in geschiedenisboeken terecht kom, dan graag positief en niet op zo'n manierDus die wens is er misschien wel, maar denk dat weinig mensen als een gehaat mens herinnerd willen worden.
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.quote:Lubitz was born in Montabaur in the Rhineland-Palatinate area of Germany.[7] His mother was a piano teacher and his father was a business executive. Lubitz attended flying lessons at the local Luftsportclub Westerwald.[8] He trained as a pilot at the Lufthansa Flight Training school in Bremen.[8] Lubitz was a keen runner and ran the Frankfurt half-marathon in 2011, 2012 and 2013.[8]
In the years prior to the crash of Flight 9525, Lubitz had visited the United States at least once, having attended flight training in Arizona. Lubitz took time off from his flight training, due to an onset of depression. He later completed the training, and worked as a flight attendant before becoming a pilot for Lufthansa. During one visit to the US, Lubitz visited San Francisco, where he was photographed posing near the Golden Gate Bridge. Lubitz posted the photo to Facebook.[9]
Lubitz spent a year-and-a-half receiving psychiatric treatment. Several times he was forced to repeat his flying classes because of depression, before he successfully finished his training. In 2009 he was diagnosed with a Major Depressive Disorder. He was given a "special regular medical examination" by a doctor as well as the coding "SIC". This coding also appeared on his Medical Certificate.[10][11][12][13]
Vraag is hoe accuraat dat is natuurlijk. Iedereen roept elkaar na op het moment.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz
[..]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
Dat staat ook in het guardianartikel dat ik dom niet linkte in mijn eerdere post:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft iig al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz
[..]
Staat wat extra info in die nog niet echt bekend was ook.
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
De gezagvoerder heeft geprobeerd met een hakbijl de deur te openen.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)et-een-hakbijl.dhtml
De vraag wordt al gesteld of helemaal van de gesloten deur afgestapt moet worden.
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
German airlines introduced the two-person cockpit rule with immediate effect on Friday. The German Aviation Association (BDL), which represents the airline industry, released a statement saying that the airlines had voluntarily agreed to introduce the rule “following the tragic accident in France.”
Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times. The BDL’s statement said the measure had been taken in coordination with the German transport ministry and the federal aviation office.
Airlines in Europe are not required to have two people in the cockpit at all times, unlike the standard US operating procedure, which was changed after the 9/11 attacks to require a flight attendant to take the spot of a briefly absent pilot.
EasyJet was the first airline in the UK to announce it would implement it rule from Friday. “The safety and security of its passengers and crew is the airline’s highest priority,” an easyJet spokesperson said.
Some experts said even two was not enough, and called for rules to require three.
“The flight deck is capable of accommodating three pilots and there shouldn’t ever be a situation where there is only one person in the cockpit,” said James Hall, a former chairman of the US National Transportation Safety Board, referring to the “jump seats” all airliners are equipped with.
Others questioned the wisdom of sealing off the cockpit at all. “The kneejerk reaction to the events of 9/11 with the ill-thought reinforced cockpit door has had catastrophic consequences,” said Philip Baum, London-based editor of the trade magazine Aviation Security International.
http://www.theguardian.co(...)round-under-scrutiny
Drie man in de cockpit zelfs. Twee lijkt me genoeg, ik weet van geen enkel 'incident' waarbij de ene piloot de andere aanviel of uitschakelde.
Hoe staat het eigenlijk met de KLM? Willen ze nog steeds eerst een onderzoek afwachten?
Er staat met twee personen in de cockpit. Ik bedoelde dat er gesproken wordt om zelfs drie personen in de cockpit te hebben standaard.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dus alle Duitse airlines vliegen vanaf heden met drie piloten? Of vliegen ze met twee piloten maar mag niemand meer naar buiten?
Ik denk dat er ergens een interpretatiefout is gemaakt.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er staat met twee personen in de cockpit.
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
100% dat de passagiers dan ook goed doorhadden wat er gaande was.
Bah bah bah.
En die diagnose was?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
Wachten op de eerste folie à deux dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
quote:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
Op wiens initiatief werd hij gediagnostiseerd? Ik denk dat hij wel doorhad dat z'n vliegcarrière ten einde was. Dat hij een vol vliegtuig meeneemt lijkt mij wraak op de werkgever die hem misschien al ontslag aangekondigd had. Kan best dat hij daar ook nog wat over gezegd heeft in de laatste minuten en dat ze daarom niet twijfelen aan opzet. Goed dat het uitgelekt is anders was dit een doofpot geworden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:12:38Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot attended hospital in February and March - most recently on 10 March for a diagnosis reageer retweet
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dat had ik ook niet verwacht.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Neen, idd na zo'n crashquote:
Dat wordt weer een hele klus in ieder geval, om alle lichamen min of meer compleet te krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
Dit is meteen het grote nadeel. Een terrorist hoeft dan maar te solliciteren voor een cabinebaantje en hij kan de cockpit in.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:33:39#Germanwings ramp: "We hebben geen enkel intact lichaam gevonden" - zegt Gendarmerie reageer retweet
twitter:AP twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:36:32BREAKING: French police: 400-600 pieces of human remains retrieved from German flight; no intact bodies. reageer retweet
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:39 schreef 11en30 het volgende:
Ik las dat bij een vergelijkbare impact het grootste teruggevonden deel zo groot als een duim was. Nou ja beter toch? Dan weet je zeker dat het in 1 klap over was.
Vermijden of voorkomen is ook het doel helemaal niet. De maatschappijen willen hun klanten laten zien dat ze dit serieus nemen en willen bedrijfsrisico's beperken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Kunnen de complottheorie denkers weer mee aan de slagquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 16:31:05Update - Düsseldorf clinic says #Germanwings co-pilot Andreas #Lubitz was treated there on 10 March but not for depression reageer retweet
wow, ook al zo'n dramatische crashquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeur. Dit soort dingen zijn niet te vermijden. Niet alleen even in de cockpit moeten zijn schept een wantrouwen naar het personeel. Een buschauffeur kan net zo goed vol het ravijn in rijden.
Allemaal schijnveiligheid. Er zit standaard een hakbijl in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
EU-parlementariërs: twee personen in cockpit
BRUSSEL -
Het moet wereldwijd worden verplicht dat er steeds twee personen in een cockpit zijn. Dat stelt de grootste fractie in het Europees Parlement, de christendemocraten, vrijdag als reactie op de vliegtuigcrash van Germanwings in Frankrijk.
Het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid EASA en Brussel moeten op de regel aandringen bij de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart ICAO, aldus fractievoorzitter Manfred Weber. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp kwam met het voorstel, aldus een woordvoerder van de fractie
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_in_cockpit__.html
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een vreemde.![]()
Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook een psychische fouten.
Psychopathie? schizofrenie?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen depressie. Okee. Wat dan, jubeltenen?
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.![]()
Het probleem zit hem echter nu in het imago van Germanwings, waar voorheen Malaysia Airways onder te lijden heeft gehad en dat is een leegloop van reizigers. Rampen als deze zullen nooit een positieve bijdrage leveren aan het vliegen, daarom zal een luchtvaartmaatschappij er alles aan doen om de veiligheidsbeeld optimaal te houden, ook al is de realiteit heel anders. De twee rampen van Malaysia airlines kostte de maatschappij al bijna de kop, terwijl de competitie binnen de luchtvaart moordend is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klopt. We proberen graag elk risico te ondervangen, maar dat is onmogelijk. Tegen iemand die echt kwaad wil en het niets kan schelen of hij of zij het zelf overleeft valt weinig te doen. In wezen verschilt dit niet bijzonder veel van een jongen die rond gaat schieten in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn of iemand die op Koninginnedag met de auto een menigte in rijdt. Hij (deze piloot dus) had alleen de controle over een methode waar veel meer doden bij vielen.
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Jij bent op de hoogte van alle lichamelijke en geestelijke klachten van al je collega's, ook degenen die je amper tegenkomt..? Het is geen vast paar piloten wat elke vlucht samen doet.
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Wel iemand die dezelfde zware opleiding en strenge selectieprocedures heeft doorlopen, althans daar mag je je werkgever toch op vertrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Des te erger! Welke idioot vertrouwt 150 mensen aan een total stranger toe? Hij was de senior en de man in charge.
Toen was er nog geen DNA shizzle natuurlijk, vandaar 27 ongeïdentificeerden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
Zo gek is dat toch niet.. Het was weliswaar geen vliegtuigongeluk, maar na het instorten van de Twin Towers op 9-11 zijn ook van veel mensen helemaal geen resten teruggevonden.. er komen zoveel krachten vrij dat lichamen verpulverenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
'Door de hoge snelheid en daaropvolgende klap zijn tot op heden 27 inzittenden niet geïdentificeerd.'
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je collega's niet vertrouwen zorgt zeker wel voor een werkbare situatie...
Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen en dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Verder kent bijvoorbeeld de kinderopvang ook hun wantrouwen naar de medewerkers toe, altijd met twee medewerkers op een zaal in verband met de kindermisbruik. het is dan ook denk ik meer de zelfbescherming, dat dit soort maatregelen worden getroffen en dat heeft niets te maken met het vertrouwen tussen collega's maar is het gewoon beleid die je moet uitvoeren.
Dat is helaas ook gewoon nodig. Heel erg veel mensen leven met het goedmaak excuus 'kan het bedrijf wel missen' .quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:20 schreef MakkieR het volgende:
inderdaad, ik vind het zelf ook vreemd om te denken dat het vertrouwen een vereiste is voor een werkbare situatie.
In vrijwel elke sector waar ik heb gewerkt vind je wantrouwen terug. Bij de bank mag je niet bij de gegevens komen dat niet van toepassing is voor jou. Bij de verzekeringmaatschappij krijg je alleen de programma's toebedeeld waarin je mag werken. En zelfs wanneer je kranten bezorgt, dan krijg je de kranten uitgeteld en niet een krant te veel, laat staan dat je ze zelf mag tellen.
Als je zo naief bent moet je ook niet zeuren als je collega er met je kist vandoor gaat en deze tegen een bergwand kwakt of een oceaan in vliegt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Dat is wel bekend dacht ik want op de voice recorder is tot twee keer toe het signaal van de noodprocedure te horen, evenals dat dat geluid afgebroken wordt. Dacht ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet bekend of hij de code wist.
Lijkt mij sterk dat die code in alle vliegtuigen hetzelfde is.
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zijn steeds voorbeelden van iemand die dat van hogere hand bepaalt. Als piloten onderling heb je dat vertrouwen gewoon nodig.
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:53 schreef NewHorizon het volgende:
Je zal die verloofde maar zijn zeg...![]()
Je kan er niks aan doen, maar zo zal het waarschijnlijk niet voelen.
Vraag is wat de oorzaak van die breuk is, ze hadden toch al 7 jaar een relatie. Is het zijn depressie geweest? Of is de depressie het gevolg?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je zou er ook de bevestiging in kunnen zien dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je als man al niet met zoiets onbeduidends om kunt gaan..
Heavy, net gelezen bij thuiskomst...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Flight 1771, met 1.200 km/u de grond in, een klap van 5.000 G (!), de grootste gevonden delen waren voeten die nog in schoenen zaten....
Oh, hier geef ik je volledig gelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
bij de voorbeelden is het vertrouwen tussen de collega's er ook gewoon nog steeds. Dus ik denk dat een beleidsverandering binnen de maatschappij niets zal veranderen aan het vertrouwen tussen de piloten. In veel gevallen versterkt het zelfs vertrouwensgevoel wetende dat je met zijn allen in het zelfde schuitje zit. Naar de baas is het een ander verhaal, maar ach hoe vaak zit ik wel niet te klagen over mijn baas en al zijn regeltjes, als collega's lachen we er gewoon om, je volgt ze op en je doet gewoon je werk.
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit had vermeden kunnen worden als deze gozer niet aangenomen was, meteen op straat gezet was na zijn eerste psychiatrische episode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.![]()
Vreemden blind willen vertrouwen en je verantwoordelijkheden niet nemen zijn ook psychische fouten.
Ze kunnen op zijn minst zeggen of het psychiatrisch is of somatisch idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan echt nog niet zeggen waarvoor dan wel
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellenquote:Maar liefst 18,7% van de Nederlandse bevolking tot 65 jaar heeft ooit in het leven last gehad van een depressie (Nemesis-2, de Graaf et al., 2010). Bij vrouwen komt een depressie bijna twee keer zoveel voor als bij mannen: 24,3% van de vrouwen heeft in haar leven ooit last gehad van een depressie. Bij mannen is dit percentage 13,1%.
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Daarbij komt nog dat als je je baan kwijt raakt als duidelijk is dat je een depressie hebt, dat die mensen dus nooit naar een arts gaan om die diagnose te stellen
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningenquote:Met deze gegevens kon het life-time risico op het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis worden berekend; namelijk 37,7% bij vrouwen en 32,1% bij mannen. Ongeveer 1/3 van alle Denen heeft in hun leven behandeling van psychische klachten gehad
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Of als je in het geheel naar 'psychiatrische problemen' wilt kijken:
[..]
Linkjes: http://www.dejongepsychia(...)trische-aandoeningen
http://www.depressie.nl/epidemiologie/
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook wel weer een containerbegrip, en er zijn gradaties en de medische stand heeft er ook niet echt een antwoord op anders dan mensen weer aan de tiet van BigPharma hangen hè.
De één schopt een deuk in een auto, de ander molt een heel vliegtuig. Tja.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch vaag joh, wat zijn nou psychiatrische klachten?
Niet genoeg om elke random idioot voor 100 euro per ticket veilig naar z'n bestemming te brengen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Houden we dan nog piloten, artsen etcetera over?
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar hier wordt soms gezegd dat ze niet begrijpen dat iemand met een psychiatrisch verleden mocht vliegen. Ik denk dat er bar veel piloten zijn met een psychiatrisch probleem (nu of in verleden). Waar leg je de grens? Wanneer wordt iemand onbetrouwbaar of eventueel zelfs gevaarlijk?
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.quote:Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de enorme hoeveelheid piloten op de wereld, het enorme aantal vluchten sinds 1904 dan lijkt het me veilig om te stellen dat het hier om een zeer zeldzaam incident gaat. Om daar grote gevolgen voor piloten met een depressie in het verleden voor te creëren lijkt me volkomen onzinnig.
Zou ik iig een nozele maatregel hebben gevonden...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:
Hoorde ik nou net op de radio dat hij van een arts een vliegverbod zou hebben gekregen?
Sorry, mobiel en nog niet bijgelezen.
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
In de buurt van?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
Las trouwens vandaag in de Telegraaf een verhaal over zijn zweefvliegclub, hij schijnt precies op zijn favoriete zweefvliegplekje gecrasht te zijn..
op zich niet raar, want wat krijgt Hannie ervan mee als de co ff aan wat knopjes draait. Als ze al opmerkt dat ie iets doet denkt ze oh zal wel goed zitten. Hoe zit mn haar???quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
" Two authorised members of the flight crew must now be in the cockpit at all times."
Dan moet je dus 3 flight crew leden bij je hebben als iemand naar buiten wil. Waarschijnlijk bedoelen ze ook cabincrew, maar dat is niet wat er staat
nou ja hij had angstaanvallen, dat op zich is best een algemene psychopathie. We verzinnen er gewoon een zware depressie bij want dat klopt beter bij het gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt idd, alleen bij een zware depressie zie je dus wel suïcidale neigingen en die lijken me niet echt te combineren met het beroep van piloot, maar ook niet met die van buschauffeur of vorkheftruckchauffeur...
[..]
Dat klopt ook idd, alleen als iemand acuut een zware depressie heeft... en als iemand een verleden van depressies heeft is het zeker iets om in de gaten te houden, voor de arbodienst van een luchtvaartmaatschappij... maar kennelijk kennen ze geen arbo-diensten in Dld.
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is dan wel toeval, dat de piloot precies op dat moment de cockpit uitgelopen is.
Ze waren net een paar minuten op kruishoogte. Prima gelegenheid om even te plassen lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Misschien had hij gewacht tot hij wel een keer alleen zou zitten? Het is maar een idee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
eerst b. Dan c. A sowieso niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wie weet wat hij gedaan zou hebben als de piloot was blijven zitten..? Had hij hem dan overmeesterd, met een smoes de cockpit uitgelokt of had hij gewacht tot de volgende vlucht?
Ik heb nog nooit zulke domme reacties gelezen als hier. Deze en die onzin over dat vallen op knopjesquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden allen passagiers met gezamelijke kracht tegen de deur moeten aanduwen, dan was ie wel opengegaan.
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:34 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wat zo'n persoon doet als er een regel is dat er twee personen in de cockpit moeten zitten. Dan ziet hij er waarschijnlijk van af.
Vraag het de overlevendenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Ik hoorde vandaag ook van anderen dat de buitengesloten piloot de deur uiteindelijk wist te forceren met een hakbijl maar dat het net te laat was. Iemand die iets in die richting heeft gelezen en er meer van weet?
Of met zijn zweefvliegtuigje tegen de bergen aangeknald.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Lijkt me ook, kans op slagen is aanzienlijk kleiner dan. Misschien dat ze hem dan de volgende dag dood in z'n hotelkamer aantreffen.
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet besproken is, maar ik zit met de vraag waarom de copiloot de ziekmelding heeft verscheurd. Ergens begin ik te denken dat we in een samenleving werken waarin ziekte niet meer wordt getolereerd, waarbij het de copiloot zijn baan kan kosten, als het uitkwam dat hij ziek was. Heeft dat ook te maken dat hierdoor de copiloot zijn ziekte verzwijgt en zou hij het ook verzwijgen als zijn baan niet op het spel stond. dus tot hoever is een luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk dat zijn medewerkers te angstig zijn om openheid te geven over zijn of haar gezondheid.
een luchtvaartmaatschappij zou ook het beeld kunnen creëren dat je in geen geval wordt ontslagen maar tijdelijk wordt geschorst en in die tijd in een traject komt met alle hulp om beter te worden zodat je gezond en wel weer terug kunt keren als piloot. Het is natuurlijk wel zijn lust en zijn leven om te mogen vliegen, waar alles voor aan de kant is geschoven en letterlijk tonnen in de schuld gestoken om maar te kunnen vliegen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Vind ik niet verantwoordelijk, een psychisch zieke man kan natuurlijk geen vliegtuig besturen. Een arts zegt dat hij niet mag vliegen want hij is niet in orde. Hoezo is de maatschappij dan verantwoordelijk voor angst, niet meer als normaal dat je dan je baan verliest. Die man wist dat gewoon en deed dit.
Impulsief misschien maar je zit toch eerst met uren voorbereiding en gesprekken met je collega's...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarschijnlijk kon hij zijn werk niet meer aan en wou zich ziek melden en ging daarom naar de dokter.
Maar op het laatste moment besloot hij om toch dat vliegtuig in te stappen om er een einde aan te maken. Dan heb je niets meer aan zo'n briefje. Sowieso lijkt zijn daad gedaan te zijn na een impulsieve beslissing.
Dat weet toch niemand...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:57 schreef 11en30 het volgende:
pisode of nu op tijd op nonactief gesteld. Werkgever heeft zo al 3 duidelijke kansen laten schieten om dit te voorkomen. Dan de gezagvoerder nog die de deur van de cockpit achter zich in het slot trekt en het toestal volledig in handen geeft van een onbekende wappie.
Misschien had-ie dan niets gedaan, maar op een volgende vlucht wel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Niets waarschijnlijk op die vlucht. Op de heenreis vanuit Dusseldorf vlogen ze die ochtend ook al samenquote:
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
0,5% van alle vliegtuigcrashes heeft als oorzaak het handelen van de piloot.. dus inderdaad voorzichtig zijn met het nemen van rigoureuze maatregelen.
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lekker bekrompen weer. Mensen die ooit depressief zijn geweest mogen geen kansen meer krijgen.
En dan vooral die opmerking over die gezagvoerder, hoe kan hij ruiken dat hij met een labiel van doen heeft?
Ben je zelf toevallig ook onder behandeling?
Maar is dat oorzaak of gevolg van het bezoek aan dit forum?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:05 schreef byah het volgende:
[..]
De kans dat users op dit forum depressief zijn of ooit onder behandeling hebben gestaan is bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde.
Misschien was er dan wel niks gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit ook nog met een vraag... misschien is ie hier al gesteld.
Maar wát als de gezagvoerder niet had moeten piesen?
Zelf meer, ongelooflijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Ik bedoelde zelfmoord door de piloot..mijn excuses voor de onduidelijkheidquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Schuif die komma maar 2 plekken naar rechts hoor, gemiddelde ligt op > 50%
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Wel zo verstandig, inderdaadquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
De Europese agentschap voor veiligheid in de luchtvaart EASA wil ook dat er tijdens vluchten minstens twee bemanningsleden in de cockpit zijn. Een van hen moet een gekwalificeerde piloot zijn, aldus de EASA in ,,tijdelijke'' aanbevelingen die het vandaag doet.
De organisatie komt met de aanbevelingen naar aanleiding van de crash met het toestel van Germanwings dinsdag. Vermoedelijk heeft de copiloot het vliegtuig bewust laten neerstorten op het moment dat hij alleen in de cockpit was.
Snel mogelijk
KLM gaat ,,zo snel mogelijk'' de regel instellen dat er altijd twee bemanningsleden in de cockpit moeten zijn. De luchtvaartmaatschappij geeft daarmee gehoor aan de richtlijn van EASA.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)sen-in-cockpit.dhtml
Kijk eens, KLM!
Wat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Als de gezagvoerder het wel had gewetegeweten, hoeft ie gelukkig net spijt verder te leven.
Trek het eens door, misschien zat hij al wel weken te wachten tot eindelijk die irritante gezagvoerder eens naar het toilet moest.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien was er dan wel niks gebeurd.
Weet niet of het allemaal zo gepland is geweest. Veel zelfmoorden worden helemaal niet voorbereid of vantevoren uitgedacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |