Nee, dat staat er niet op. Heeft je werkgever niets mee te maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:45 schreef loveli het volgende:
In Duitsland ga je naar de huisarts als je griep/zere rug/depressie hebt, die schrijft een ziekenbriefje waarop staat dat je de komende x daden niet kunt werken. Briefje is voor de werkgever.
Weet niet of op dat briefje ook staat voor welke kwaal je bent geweest.
Oei... Die speel ik ook....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Zal je zien dat hij gewelddadige videospelletjes speelde!
Klopt. Zelfs als onze zoon 3 dagen niet naar school kan door ziekte moeten we naar de huisarts voor zo'n briefje. Prima systeem hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, maar ik bedoel je moet dus altijd naar een huisarts om je ziek te melden in Dld?
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs als onze zoon 3 dagen niet naar school kan door ziekte moeten we naar de huisarts voor zo'n briefje. Prima systeem hoor
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?
Dat hoort hier bij de taak van de huisarts.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?
Dat is maar de vraag. Het zou zeker het meest logische zijn maar Lufthansa heeft nogal wat gezeik met hun piloten. Dat zou op de achtergrond best wel eens een rol kunnen spelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Lufthansa. Die zouden eerder druk zetten om thuis te blijven.
Arbo brieft dat ook niet door aan je werkgever...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.
GermanWings is anders wel een prijsvechter. Indien er sprake is van niet fitte piloten, verwacht je dit als eerste bij prijsvechters. Hun hebben immers minder financiële ruimte om dit goed op te vangen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:20 schreef NewHorizon het volgende:
Ik weet van de meeste mayor airlines dat 'not fit to fly' bijzonder serieus wordt genomen. Je kan je op die manier op de dag zelf nog afmelden, daar worden verder ook geen vragen over gesteld (tenzij je 10x in het jaar je zo afmeld, dan gaan ze wellicht vragen of ze je ergens bij kunnen helpen).
GermanWings, als dochter van Lufthansa, zal daarop geen uitzondering op zijn. Het is geen RyanAir.
Maar ook dit zal de komende tijd moeten blijken..
Die van Ryainair blijven anders wel gewoon in de lucht.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:20 schreef NewHorizon het volgende:
Ik weet van de meeste mayor airlines dat 'not fit to fly' bijzonder serieus wordt genomen. Je kan je op die manier op de dag zelf nog afmelden, daar worden verder ook geen vragen over gesteld (tenzij je 10x in het jaar je zo afmeld, dan gaan ze wellicht vragen of ze je ergens bij kunnen helpen).
GermanWings, als dochter van Lufthansa, zal daarop geen uitzondering op zijn. Het is geen Ryanair.
Maar ook dit zal de komende tijd moeten blijken..
Absoluut, maar GW is een toonaangevende maatschappij, niet te vergelijken met andere prijsvechters. Ik ken jongens die er zijn gaan werken, en die zijn altijd erg positief geweest. Goede arbeidsvoorwaarden, nette werkgever. Daarom kon ik me ook al niet echt vinden in de eerste berichten dat er gestaakt werd omdat ze de toestellen niet vertrouwden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:22 schreef eight het volgende:
[..]
GermanWings is anders wel een prijsvechter. Indien er sprake is van niet fitte piloten, verwacht je dit als eerste bij prijsvechters. Hun hebben immers minder financiële ruimte om dit goed op te vangen.
Gelukkig welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:26 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Die van Ryainair blijven anders wel gewoon in de lucht.
Gezeik gaat over pensioen, co-piloot zal daar geen stress van hebben gehad (30 jaar te vroeg). Lufthansa is zich er heel erg van bewust dat een gezonde piloot zonder stress essentieel is. Wat dat betreft hebben zij het veel en veel beter voor elkaar dan de prijsvechters die hun piloten uitbuiten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:15 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Het zou zeker het meest logische zijn maar Lufthansa heeft nogal wat gezeik met hun piloten. Dat zou op de achtergrond best wel eens een rol kunnen spelen.
Over een paar weken vlieg ik vanaf Eindhoven met Ryanair, dus ik hoop dat ze het nog ff volhoudenquote:
Nee.... Er staat HAD. Hij was dus niet ziek gemeld (anders vloog hij toch niet lol?).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Hij had zich kennelijk ziek gemeld op de dag van de ramp...twitter:JeroenAkkermans twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 12:40:34Co-piloot had ziek thuis moeten zitten. In zijn woning is een verscheurd ziekenbriefje gevonden. Geen afscheidsbrief. http://t.co/vlARsjagYL reageer retweet
Dat heb ik nergens nog gelezen hoor?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:42 schreef Twiitch het volgende:
Bewijs gevonden dat die jongen dus krankzinnig was. Ben benieuwd wat precies...
Daar ben ik het wel met je eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Absoluut, maar GW is een toonaangevende maatschappij, niet te vergelijken met andere prijsvechters. Ik ken jongens die er zijn gaan werken, en die zijn altijd erg positief geweest. Goede arbeidsvoorwaarden, nette werkgever. Daarom kon ik me ook al niet echt vinden in de eerste berichten dat er gestaakt werd omdat ze de toestellen niet vertrouwden.
Maar ik heb dit dus van horen zeggen, de tijd zal leren hoe de vork in de steel zit.
Die advertentie rechtsonder. Top travelquote:
twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:36:21Tjemig. Lijkt me niet de bedoeling..RT: "@brouwertje: @arcinho: Of ik een krantje wil bij de gate... http://t.co/hrFUWoXQWV"#Germanwings reageer retweet
Wat ik vooral opvallend vindt is dat gezegd wordt dat de co-piloot heel rustig ademende.quote:
na, het werkt wel in de hand dat je met een verkoudheid gewoon naar het werk gaat, en dus niet ff uit kan zieken, terwijl je in NL misschien 2 dagen thuisblijft en het over is..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.
Goed over nagedacht jaquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:36:21Tjemig. Lijkt me niet de bedoeling..RT: "@brouwertje: @arcinho: Of ik een krantje wil bij de gate... http://t.co/hrFUWoXQWV"#Germanwings reageer retweet
Goede vlucht, meneer.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |