Oei... Die speel ik ook....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Zal je zien dat hij gewelddadige videospelletjes speelde!
Klopt. Zelfs als onze zoon 3 dagen niet naar school kan door ziekte moeten we naar de huisarts voor zo'n briefje. Prima systeem hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, maar ik bedoel je moet dus altijd naar een huisarts om je ziek te melden in Dld?
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs als onze zoon 3 dagen niet naar school kan door ziekte moeten we naar de huisarts voor zo'n briefje. Prima systeem hoor
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?
Dat hoort hier bij de taak van de huisarts.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo is dat prima? Dat belast de huisarts toch?
Dat is maar de vraag. Het zou zeker het meest logische zijn maar Lufthansa heeft nogal wat gezeik met hun piloten. Dat zou op de achtergrond best wel eens een rol kunnen spelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Lufthansa. Die zouden eerder druk zetten om thuis te blijven.
Arbo brieft dat ook niet door aan je werkgever...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.
GermanWings is anders wel een prijsvechter. Indien er sprake is van niet fitte piloten, verwacht je dit als eerste bij prijsvechters. Hun hebben immers minder financiële ruimte om dit goed op te vangen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:20 schreef NewHorizon het volgende:
Ik weet van de meeste mayor airlines dat 'not fit to fly' bijzonder serieus wordt genomen. Je kan je op die manier op de dag zelf nog afmelden, daar worden verder ook geen vragen over gesteld (tenzij je 10x in het jaar je zo afmeld, dan gaan ze wellicht vragen of ze je ergens bij kunnen helpen).
GermanWings, als dochter van Lufthansa, zal daarop geen uitzondering op zijn. Het is geen RyanAir.
Maar ook dit zal de komende tijd moeten blijken..
Die van Ryainair blijven anders wel gewoon in de lucht.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:20 schreef NewHorizon het volgende:
Ik weet van de meeste mayor airlines dat 'not fit to fly' bijzonder serieus wordt genomen. Je kan je op die manier op de dag zelf nog afmelden, daar worden verder ook geen vragen over gesteld (tenzij je 10x in het jaar je zo afmeld, dan gaan ze wellicht vragen of ze je ergens bij kunnen helpen).
GermanWings, als dochter van Lufthansa, zal daarop geen uitzondering op zijn. Het is geen Ryanair.
Maar ook dit zal de komende tijd moeten blijken..
Absoluut, maar GW is een toonaangevende maatschappij, niet te vergelijken met andere prijsvechters. Ik ken jongens die er zijn gaan werken, en die zijn altijd erg positief geweest. Goede arbeidsvoorwaarden, nette werkgever. Daarom kon ik me ook al niet echt vinden in de eerste berichten dat er gestaakt werd omdat ze de toestellen niet vertrouwden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:22 schreef eight het volgende:
[..]
GermanWings is anders wel een prijsvechter. Indien er sprake is van niet fitte piloten, verwacht je dit als eerste bij prijsvechters. Hun hebben immers minder financiële ruimte om dit goed op te vangen.
Gelukkig welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:26 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Die van Ryainair blijven anders wel gewoon in de lucht.
Gezeik gaat over pensioen, co-piloot zal daar geen stress van hebben gehad (30 jaar te vroeg). Lufthansa is zich er heel erg van bewust dat een gezonde piloot zonder stress essentieel is. Wat dat betreft hebben zij het veel en veel beter voor elkaar dan de prijsvechters die hun piloten uitbuiten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:15 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Het zou zeker het meest logische zijn maar Lufthansa heeft nogal wat gezeik met hun piloten. Dat zou op de achtergrond best wel eens een rol kunnen spelen.
Over een paar weken vlieg ik vanaf Eindhoven met Ryanair, dus ik hoop dat ze het nog ff volhoudenquote:
Nee.... Er staat HAD. Hij was dus niet ziek gemeld (anders vloog hij toch niet lol?).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Hij had zich kennelijk ziek gemeld op de dag van de ramp...twitter:JeroenAkkermans twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 12:40:34Co-piloot had ziek thuis moeten zitten. In zijn woning is een verscheurd ziekenbriefje gevonden. Geen afscheidsbrief. http://t.co/vlARsjagYL reageer retweet
Dat heb ik nergens nog gelezen hoor?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:42 schreef Twiitch het volgende:
Bewijs gevonden dat die jongen dus krankzinnig was. Ben benieuwd wat precies...
Daar ben ik het wel met je eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Absoluut, maar GW is een toonaangevende maatschappij, niet te vergelijken met andere prijsvechters. Ik ken jongens die er zijn gaan werken, en die zijn altijd erg positief geweest. Goede arbeidsvoorwaarden, nette werkgever. Daarom kon ik me ook al niet echt vinden in de eerste berichten dat er gestaakt werd omdat ze de toestellen niet vertrouwden.
Maar ik heb dit dus van horen zeggen, de tijd zal leren hoe de vork in de steel zit.
Die advertentie rechtsonder. Top travelquote:
twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:36:21Tjemig. Lijkt me niet de bedoeling..RT: "@brouwertje: @arcinho: Of ik een krantje wil bij de gate... http://t.co/hrFUWoXQWV"#Germanwings reageer retweet
Wat ik vooral opvallend vindt is dat gezegd wordt dat de co-piloot heel rustig ademende.quote:
na, het werkt wel in de hand dat je met een verkoudheid gewoon naar het werk gaat, en dus niet ff uit kan zieken, terwijl je in NL misschien 2 dagen thuisblijft en het over is..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar je werkgever hoeft niet altijd te weten welke kwaaltjes je hebt. Ik vind het eigenlijk wel prima.
Goed over nagedacht jaquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:36:21Tjemig. Lijkt me niet de bedoeling..RT: "@brouwertje: @arcinho: Of ik een krantje wil bij de gate... http://t.co/hrFUWoXQWV"#Germanwings reageer retweet
Goede vlucht, meneer.
.
GTAV voor de pc in de pre-order...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Zal je zien dat hij gewelddadige videospelletjes speelde!
Waarschijnlijk het benadrukken van het emotieloze aspect?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:41 schreef bianconeri het volgende:
Als ik mijn boerenverstand gebruik maak ik dan totaal niet de connectie met rustig ademen?
God wat foutquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DABNOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:36:21Tjemig. Lijkt me niet de bedoeling..RT: "@brouwertje: @arcinho: Of ik een krantje wil bij de gate... http://t.co/hrFUWoXQWV"#Germanwings reageer retweet
Goede vlucht, meneer.
.
Misschien was ie juist opgelucht met z'n beslissing en wachtte hij rustig de dood af? Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar het zou best kunnen toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vindt is dat gezegd wordt dat de co-piloot heel rustig ademende.
Zowel ong 10 min voor de crash als op het moment van het gegil en het op seconden af knallen tegen de bergwand.
Als je doelbewust dat vliegtuig laat neerstorten, de bergen ziet opdoemen, al dat gegil nog even hoort, het geram op de deur....
Als ik mijn boerenverstand gebruik maak ik dan totaal niet de connectie met rustig ademen?
Maar aan andere kant als iemand echt een probleem met zijn gezondheid heeft, en daardoor de crash gebeurde, dan is de ademhaling ook niet rustig. Tenzij een klein probleem was waardoor hij toch niets meer kon of bewusteloos (Ik weet niet of bij bewusteloos zijn je ademhaling gewoon regelmatig blijft?).
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:41 schreef bianconeri het volgende:
Tenzij een klein probleem was waardoor hij toch niets meer kon of bewusteloos (Ik weet niet of bij bewusteloos zijn je ademhaling gewoon regelmatig blijft?).
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.quote:
Ja. Prima regeling. Je regelt alles met je arts ipv met de arbodienst.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel je moet dus altijd naar een huisarts om je ziek te melden in Dld?
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Fer het volgende:
Maar waarom drukt ie dan de lock knop in, als hij zich niet goed voelt?
Tenzij er sprake was een defect aan de deur.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
En aan de automatische piloot, net toen die andere ff moest pissen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Tenzij er sprake was een defect aan de deur.
Dan was de co-piloot ook wel in paniek geweest, denk je niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Tenzij er sprake was een defect aan de deur.
Check even de OP bij technische informatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:46 schreef Fer het volgende:
Hoe weten ze dat die autopilot op 29m stond? Geeft ie dat door via de radio?
Het is een airbus, ik acht niets onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:46 schreef Fer het volgende:
En aan de automatische piloot, net toen die andere ff moest pissen.
De hoogte is handmatig ingesteld dus dat kan nietquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:46 schreef Fer het volgende:
[..]
En aan de automatische piloot, net toen die andere ff moest pissen.
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Waarschijnlijk het benadrukken van het emotieloze aspect?
Je moet niet je eigen belevingswereld los laten op iemand die je totaal niet begrijpt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef bianconeri het volgende:
Zelfs als iemand dit volledig voorbereidt dan gaat je ademhaling omhoog lijkt mij?
Een terrorist bv, die doet het bewust, maar denk je dat zo iemand totaal geen spanning voelt?
En doodleuk een hartslag van 70 heeft?
Tuurlijk in deze zieke mensenmaatschappij weet je het maar nooit, maar dat klinkt mij allemaal onlogisch in de oren. Hoe kan iemand geen spanning hebben als hij zelfmoord pleegt samen met 149 anderen en recht op een grote berg af vliegt?
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is een airbus, ik acht niets onmogelijk.
Degenen die meteen een conclusie willen trekken, zonder bevestigde info, zijn volgens mij niet degenen die "terugkomen op".quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:42 schreef bianconeri het volgende:
Dan komen ze wel terug van dat belachelijk vroeg zo'n harde conclusie al te gaan trekken.
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:47 schreef eight het volgende:
De hoogte is handmatig ingesteld dus dat kan niet
Ja, zodat in dit onderhavige geval de luchtvaartmaatschappij niet op de hoogte is dat er iets aan de hand is met dat manneke?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. Prima regeling. Je regelt alles met je arts ipv met de arbodienst.
Kan ik mij niet voorstellen eigenlijk. Dat kan toch haast niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef hhh38 het volgende:
Misschien was ie juist opgelucht met z'n beslissing en wachtte hij rustig de dood af? Ik heb geen idee of dat zo werkt, maar het zou best kunnen toch?
Ligt er aan waar die knop zit en of die openlijk in te drukken is (zonder beschermkap).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef Fer het volgende:
Maar waarom drukt ie dan de lock knop in, als hij zich niet goed voelt?
Die kranten worden straks ook uitgedeeld in het vliegtuig. "Wilt u een krant of tijdschrift?"
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Niks geen trol.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef eight het volgende:
De A320 is zowat het veiligste toestel wat er is. Ga ergens anders trollen.
Nee, check de OP nog eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar een aanname op basis van de geluidsopname.
Zolang de FDR niet is gevonden zullen we het niet zeker weten.
Daar haal ik alleen uit dat de instelling gewijzigd is.quote:
Nee dat klopt al niet. Dan heeft het niets met gezondheid te maken want hij heeft die knop dan ja al ingedrukt... Dan is het gewoon zelfmoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, vlak voor je toevallig bewusteloos raakt zet je het vliegtuig op 29 meter en dus dalend en doe je het slot op de cockpit deur zo dat je collega er niet meer in kan. Wat een toeval allemaal.
Je wilt niet weten wat je aan kunt raken als je bewusteloos valtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:44 schreef Pek het volgende:
Dan had de buitengesloten piloot met een code de deur kunnen openen, dus nee..hij was wakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |