1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?
Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?
Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Ik vind het ook merkwaardig.quote:Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustigquote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef Za het volgende:
[..]
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:37 schreef hmmmz het volgende:
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:30 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef crystal_meth het volgende:
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
Dat hoeft toch niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef TLC het volgende:
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
Dat is pretty much hoe depressies werken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef crystal_meth het volgende:
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is pretty much hoe depressies werken.
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:55 schreef crystal_meth het volgende:
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"?
quote:During the flight’s final minutes, pounding could be heard on the cockpit door as the plane’s instrument alarms sounded but the co-pilot’s breathing was calm and that of a fully conscious man, Robin said.
“You don’t get the impression that there was any particular panic, because the breathing is always the same. The breathing is not panting. It’s a classic, human breathing,” Brice said.
euhm jawel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
Ja een geanimeerd gesprek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:56 schreef Impressme het volgende:
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ja een geanimeerd gesprek.
Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ja dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.quote:Zo luidt de slotalinea: ,,Ik vraag me serieus wel eens af wie er in de cockpit naast me zit. ... Of je je cockpitgenoot al langer kent of voor het eerst ontmoet, wie garandeert me dat je hem of haar kunt vertrouwen? Misschien is er net iets verschrikkelijks in iemands leven gebeurd waardoor hij het allemaal niet meer ziet zitten? Ik hoop niet dat ik zoiets ooit ontdek als ik na een bezoekje aan de WC geconfronteerd wordt met een cockpitdeur die nooit meer open gaat."
De nieuwe Nostradamus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
ik vermoed dat het een plan was dat al een tijdje in zijn hoofd zat. Ze zullen wel onderzoeken of hij op voorgaande vluchten momenten alleen is geweest. Of dit dus de eerste kans was die is gegrepen. En misschien was het niet de eerste kans, maar waren de vorige kansen op niet gewenste locaties. Bv boven zee of boven bewoond gebied en wilde hij dat om watvoor reden dan ook niet, kans op te grote brokstukken of wilde hij niet 'nog meer' mensen meeslepen om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Ik denk ook dat het zo is, dat de gelegenheid zich nu net voordeed. Deze co piloot heeft besloten om zijn hersenspinsel uit te voeren als de gelegenheid zich voordeed. Hij heeft alleen zitten te denken en te beslissen: "Ja of nee". Maar toen het eenmaal de "ja" geworden was, dan was een tijd van 10 minuten veel te kort om het weer in een "nee" te laten switchen in zijn gedachten. Het is pure pech dat het vliegtuig nu propvol zat. Het had ook eerder kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Ik neem aan dat dat op de voice recorder te horen is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Ja, als ik ooit een airbus of boeing mag besturen ben ik dit nu ook van plan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041quote:Some began doing so Thursday. Canadian Transport Minister Lisa Raitt announced that airlines would immediately enforce the so-called "rule of two" after Air Canada, WestJet Airlines and Air Transat voluntarily adopted the practice Thursday.
The German Aviation Association will consider changing its rules Friday for implementation "as soon as possible," a spokeswoman said. Germanwings' parent company, Lufthansa, and Air Berlin voluntarily adopted the policy Thursday, the airlines said.
Britain's largest airline, easyJet, said it would put the rule into practice Friday. Another major British airline, Virgin Air, also said it would change its rules.
Other airlines that announced new rules Thursday include Norwegian Air Shuttle and Icelandair.
Ook niet logisch dat de co piloot zou slapen. Vlak ervoor was hij nog aan het keuvelen met de piloot. Dan zou hij nadat de piloot naar het toilet ging meteen als een blok in slaap zijn gevallen en dan ook niet wakker zijn geworden van de diverse geluiden in die laatste 8 minuten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.
Dat kan waarschijnlijk helemaal niet. Ook andere al te gekke dingen zouden automatisch gecorrigeerd zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Ze hebben vrij veel spullen de huizen uitgedragen, dus dat duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:02 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden.
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Gawd, de zoveelste zelfbenoemde zelfmoordexpert...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.
[..]
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041
Welke waslijst is dat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"
Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren.
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.quote:
Ok. Wat heeft 'ie nu gewonnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef Loekie1 het volgende:
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder.
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat mag wel zo zijn, maar het zou net de stok achter de deur kunnen zijn om dezelfde avond in hotel zich op te hangen en niet dat vliegtuig naar beneden laten komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
In welk vlak? Dus een kurkentrekker, een 'salto' of gewoon een rondje vliegen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Precies, de piloot hoort het beste te weten wat de situatie is. Dat ga je als ATC niet overrulen, dat is nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben?
Op het knopje "deur open" drukken als de uitgescheten piloot er via de intercom om vraagt "quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Hackerdehackhackquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat is de telegraaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:26 schreef JeMoeder het volgende:
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek.
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Egypt Air 990
SilkAir 195
Mozambique Airlines 470
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Hoe is het eigenlijk in Duitsland met de geestelijke gezondheidszorg? Is dat ook zwaar verschraald?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dat is de telegraaf.
En mijn baas leest alleen maar de telegraag
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Pandaplint het volgende:
Smakeloze voorpagina weer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Ja, maar je moet natuurlijk ook een kelder hebben die dan weer de toren over kan nemen!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
M'n opa noemde het altijd de nsb krantquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.
[..]
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.
Drie gevallen vind ik niet schokkend vaak, al helemaal niet als ik lees dat er bij minstens twee niet duidelijk geconcludeerd kon worden dat het zelfmoord was. Laat staan of het dan voorkomen had kunnen worden als er niet maar een piloot in de cabine was geweest. Als dat al het geval was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.
Ik wist niet dat Ros van Tonningen en Mussert daar een vinger in de pap hadden?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:35 schreef quirina het volgende:
[..]
M'n opa noemde het altijd de nsb krant
Ja, ok. Maar dat is dan niet iets wat hij bij volle bewustzijn heeft gedaan zeg maar.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide.
Dat kan alleen de telegraaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Pandaplint het volgende:
Smakeloze voorpagina weer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Beter gewoon nazi-collaborateurs inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Ros van Tonningen en Mussert daar een vinger in de pap hadden?
Of HvNL of WNL/Telegraaf TV.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kan alleen de telegraaf.
Smakeloos idd.
Ik snap dat ze dit soort dingen doen om aandacht te trekken en dus meer exemplaren verkopen, maar bij mij werkt het afstotend. Zo'n verhaal wíl je gewoon niet lezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kan alleen de telegraaf.
Smakeloos idd.
Makkelijk lullen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen.
Hoewel ik wel denk dat mensen die veel verantwoordelijkheid dragen zoals piloten en een aantoonbare psychiatrische voorgeschiedenis hebben extra en verplicht onderworpen moeten worden aan psychologische tests etc. Laten we wel wezen; die tests zijn zeker niet 100% proof en kunnen ook weer schijnveiligheid bieden. Een beetje slim suïcidaal persoon weet prima de sociaal gewenste antwoorden te produceren.
idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:42 schreef starla het volgende:
[..]
Ik snap dat ze dit soort dingen doen om aandacht te trekken en dus meer exemplaren verkopen, maar bij mij werkt het afstotend. Zo'n verhaal wíl je gewoon niet lezen.
Op tv hadden ze het over een burn out, maar als je wordt opgenomen in een inrichting is er volgens mij meer aan de hand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:46 schreef Injetta het volgende:
Ja, als hij echt opgenomen is geweest dan is dat toch wel voor iets serieus geweest. Iemand die zich wat depri voelt krijgt een pil en klaar.
Een psychose is niet ondenkbaar.
Dit dus. Er lijkt mij toch nog een onderscheid tussen een psycholoog en een psychiater...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Op tv hadden ze het over een burn out, maar als je wordt opgenomen in een inrichting is er volgens mij meer aan de hand.
Lastig te zeggen. Je kunt ook jezelf vrijwillig laten opnemen om oprechtelijk beter te willen worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Op tv hadden ze het over een burn out, maar als je wordt opgenomen in een inrichting is er volgens mij meer aan de hand.
Wat is een IBS of RM?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:56 schreef starla het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Je kunt ook jezelf vrijwillig laten opnemen om oprechtelijk beter te willen worden.
Als er sprake was van een IBS of RM dan is het een ander verhaal en had hij nooit meer mogen vliegen natuurlijk.
Dat hebben ze in z'n flat ontdekt? Hing er een dwangbuis in de garderobekast?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:52 schreef banaantjeEE het volgende:
LIVE: 'Belangrijke ontdekking' in flat Lubitz - "Copiloot zat tijd in psychiatrie"
Dan zou je eerder aan manisch depressief denken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:53 schreef starla het volgende:
Nog sterker; een psychose is vrij plausibel. Een gigantisch depressief iemand wil dood, gaat dus niet naar werk en hangt zichzelf op of springt voor een trein. Die denkt niet: laat ik tijdens mijn zelfmoord 149 onschuldige mensen vermoorden.
Als je dat bewust doet overstijgt dat een 'gewone' suïcide en kun je gerust over een depressie met psychotische kenmerken spreken.
In bewaring stelling en rechterlijke machtiging; ofwel gedwongen opname.quote:
Hoezo?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan zou je eerder aan manisch depressief denken.
En waarom?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:58 schreef quirina het volgende:
Ze moeten gewoon mensen die opgenomen zijn geweest niet toelaten als piloot.
Ze wisten het dus van te voren.
Nee, hoezo? Als hij manisch was had hij een vliegtuig gekocht ipv 1 te laten crashen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan zou je eerder aan manisch depressief denken.
Waarom omdat het risico te groot is dat een psychose/depressie/manie terugkomt vroeg of laat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:59 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
En waarom?
Mensen kunnen mits bijvoorbeeld medicatie perfect functioneren?
Gewoon een betere opvolging lijkt mij meer dan voldoende.
maar misschien wel depressief.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:01 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Als hij manisch was had hij een vliegtuig gekocht ipv 1 te laten crashen.
De term manische depressie wordt vaak ten onrechte gebruikt. Ten tijde van het ongeluk was hij zeker niet manisch (althans, dat verwacht je niet) dus kun je moeilijk concluderen dat hij manisch depressief was.
medicijnen gevonden? Of delen van zn medisch dossier?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat hebben ze in z'n flat ontdekt? Hing er een dwangbuis in de garderobekast?
Maar zijn er aanwijzingen voor manische episoden dan? Daar zijn criteria voor namelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:02 schreef aloa het volgende:
[..]
omdat men daarbij plotseling depressief wordt en het niet constant aanwezig is.
Haha, we beginnen in cirkels te lullen nu. Ja, dat kan heel goed, maar dat betekent niet per se dat hij manisch depressief wasquote:
Kenmerk van het manische is nou juist dat het van heel goed naar heel slecht gaat, op en neer. Als de hele goeie periodes er niet zijn (en daar is hier gewoon geen aanwijzing voor) is er geen sprake van een bipolaire stoornis.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:02 schreef aloa het volgende:
[..]
omdat men daarbij plotseling depressief wordt en het niet constant aanwezig is.
ik ben ook geen kenner. Maar je hoeft niet uitgesproken manisch te zijn om die ziekte te hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:04 schreef starla het volgende:
[..]
Maar zijn er aanwijzingen voor manische episoden dan? Daar zijn criteria voor namelijk.
Niet alleen een depressie die wisselt qua intensiteit.
Ok, hier ben je me kwijt...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:06 schreef aloa het volgende:
[..]
ik ben ook geen kenner. Maar je hoeft niet uitgesproken manisch te zijn om die ziekte te hebben.
twitter:NOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 08:42:39De Duitse co-piloot Andreas Lubitz zou 1,5 jaar onder psychiatrische behandeling hebben gestaan.http://t.co/qq3za6yPYu reageer retweet
twitter:volkskrant twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 09:07:02Copiloot Lubitz 'onderging 1,5 jaar lang een psychiatrische behandeling' http://t.co/a1qTX01ZVY http://t.co/lD29ys9Rj8 reageer retweet
bedankt voor je snelle updates steedsquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:07 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 08:42:39De Duitse co-piloot Andreas Lubitz zou 1,5 jaar onder psychiatrische behandeling hebben gestaan.http://t.co/qq3za6yPYu reageer retweet
Misschien omdat ze toen de grond zo snel dichterbij zagen komen dat ze zich begonnen te realiseren dat het niet meer goed kon komen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Had ie niet van de Golden Gate kunnen springen? Hij zat er toch. Vuile egoïst.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:46 schreef aloa het volgende:
[..]
idd.
AD is meer bescheiden.
[ afbeelding ]
Maar waarom is dat je premisse? Je gaat er a priori vanuit dat hij manisch depressief was op basis van wat? Welke symptomen ken jij van die piloot waardoor jij denkt aan een bipolaire stoornis?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is niet aan iedereen te merken dat hij/zij manisch depressief is.
Rot op met je getroll.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:58 schreef hpeopjes het volgende:
Over een half jaar zal blijken dat de co-piloot Ahmed, Rachid of Mohamed heette.
Ik ga nergens van uit. Maar het is een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:10 schreef starla het volgende:
[..]
Maar waarom is dat je premisse? Je gaat er a priori vanuit dat hij manisch depressief was op basis van wat? Welke symptomen ken jij van die piloot waardoor jij denkt aan een bipolaire stoornis?
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
bedankt voor je snelle updates steeds
Acht minuten is een eeuwigheid in zo'n situatie. Hell, één minuut is dat dan al.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zal de enige wel zijn, maar t zal me niks verbazen als blijkt dat ie homo was.
Juist. Dat je op basis van wat wij weten de conclusie trekt dat hij depressief was kan ik inkomen. Dat je denkt dat hij een psychose had, zou inderdaad zo kunnen. Dat je de conclusie trekt dat hij een bipolaire stoornis had is echter net zo gerechtvaardigd als de conclusie dat hij gewoon niet op zat te letten omdat hij in een vies boekje aan het bladeren was: het blijkt gewoon nergens uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:10 schreef starla het volgende:
[..]
Maar waarom is dat je premisse? Je gaat er a priori vanuit dat hij manisch depressief was op basis van wat? Welke symptomen ken jij van die piloot waardoor jij denkt aan een bipolaire stoornis?
Ja, het is ook een mogelijkheid dat hij hallucineerde op basis van paddo's en dacht dat hij naar de hemel kon vliegen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga nergens van uit. Maar het is een mogelijkheid.
Ja, dan is het in Europa ook verplicht maar als mensen 3 tientjes pp kunnen besparen vliegen ze met Afriqiyah Airways naar Johannesburg of een of andere goedkope maatschappij de halve vlucht met een oud Russisch toestel naar Thailand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen.
Ik denk meer dat de situatie binnen het vliegtuig escaleerde; in het begin zullen ze dat gordijn wel hebben dichtgetrokken en op een normale manier hebben geprobeerd naar binnen te komen, bellen, kloppen, code. Tegen de tijd dat het doordringt bij de piloot dat hij echt niet naar binnen kan terwijl hij weet dat het vliegtuig in een daalvlucht zit op weg naar de Alpen zijn er al een paar minuten voorbij.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien omdat ze toen de grond zo snel dichterbij zagen komen dat ze zich begonnen te realiseren dat het niet meer goed kon komen?
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:13 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, het is ook een mogelijkheid dat hij hallucineerde op basis van paddo's en dacht dat hij naar de hemel kon vliegen.
Wat is daar nu mis mee. Is gewoon een massamoordenaarquote:
quote:'Copiloot was opgenomen na depressie'
Gisteren was al bekendgemaakt dat Lubitz zijn opleiding zes jaar geleden enkele maanden had onderbroken, maar Lufthansa-CEO Carsten Spohr weigerde daar verder details over te geven. Volgens Bild lag een ernstige depressie aan de basis van de onderbreking.
De luchtvaartschool van Lufthansa in het Amerikaanse Phoenix zou Lubitz zes jaar geleden een tijdelijk vliegverbod op hebben gelegd omdat de Duitser toen 'niet geschikt was om te vliegen'.
Lubitz onderging 1,5 jaar lang een psychiatrische behandeling. Hij moest verscheidene keren zijn vlieglessen herhalen wegens paniek- en angstaanvallen, mogelijk als gevolg van relatieproblemen, voor hij uiteindelijk zijn opleiding succesvol afrondde.
In 2009 werd er een 'ernstig depressieve episode' vastgesteld en kreeg hij nadien regelmatig 'speciale' medische controles.
Lubitz liet dinsdag vermoedelijk bewust het toestel van Germanwings neerstorten in de Franse Alpen waardoor 150 mensen omkwamen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-depressie~a3929549/
Sensatie zoeken, dat is er mis mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:16 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Wat is daar nu mis mee. Is gewoon een massamoordenaar
Wisten we al hoorquote:
Ik ken iemand die bipolair is en die is qua gedrag zo veranderlijk als het weer.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:10 schreef starla het volgende:
[..]
Maar waarom is dat je premisse? Je gaat er a priori vanuit dat hij manisch depressief was op basis van wat? Welke symptomen ken jij van die piloot waardoor jij denkt aan een bipolaire stoornis?
Nonsens. Het publiek heeft recht op informatie over deze verschrikkelijke gebeurtenisquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Sensatie zoeken, dat is er mis mee.
Natuurlijk, maar de manier waarop het gebracht wordt kan veel meer ingetogen, niet zo schreeuwerig, puur om je vodje te verkopen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:19 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nonsens. Het publiek heeft recht op informatie over deze verschrikkelijke gebeurtenis
Die aanname is net zo ongegrond als een bipolaire stoornis als diagnose noemen. Paddo's noemde ik om te chargeren, maar wie weet was hij wel onder de invloed van drugs. Met een psychiatrische voorgeschiedenis is een aanname dat hij verslaafd was aan 'iets' en daardoor impulsief handelde net zo gerechtvaardigd.quote:
Maar als ze manisch zijn willen ze meestal niet dood, en depressieve zelfmoorden hebben meestal een ander patroon qua uitvoering.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik ken iemand die bipolair is en die is qua gedrag zo veranderlijk als het weer.
Die kan in de ochtend positief en blij zijn en in de middag is alles lelijk/kut/gemeen u name it.
Heel moeilijk omdat je totaal niet kan inschatten hoe ze gaat reageren. De ene keer kritiek goed opvatten en de andere keer dikke tranen/overdrijven/drama
Om heel eerlijk te zijn kan ik daar persoonlijk heel slecht tegen.
Spijker en kop.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar als ze manisch zijn willen ze meestal niet dood, en depressieve zelfmoorden hebben meestal een ander patroon qua uitvoering.
Je geeft geen antwoord op de vraag..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik ken iemand die bipolair is en die is qua gedrag zo veranderlijk als het weer.
Die kan in de ochtend positief en blij zijn en in de middag is alles lelijk/kut/gemeen u name it.
Heel moeilijk omdat je totaal niet kan inschatten hoe ze gaat reageren. De ene keer kritiek goed opvatten en de andere keer dikke tranen/overdrijven/drama
Gewoon niet zo aanstellen dus?quote:Om heel eerlijk te zijn kan ik daar persoonlijk heel slecht tegen.
Niemand is verplicht om de website van de Telegraaf te bezoeken of de krant te kopen. Ik schat in dat 99% van de mensen weet wat ze daar kunnen verwachten. Wie er verontwaardigd over gaat doen het te zijn 'tegengekomen' is hypocriet bezig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de manier waarop het gebracht wordt kan veel meer ingetogen, niet zo schreeuwerig, puur om je vodje te verkopen.
Ben ik volledig met je eens, we weten helemaal niet wat hij had. Maar psychiatrische behandeling met opname suggereert wel wat ernstigs.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:22 schreef starla het volgende:
[..]
Die aanname is net zo ongegrond als een bipolaire stoornis als diagnose noemen. Paddo's noemde ik om te chargeren, maar wie weet was hij wel onder de invloed van drugs. Met een psychiatrische voorgeschiedenis is een aanname dat hij verslaafd was aan 'iets' en daardoor impulsief handelde net zo gerechtvaardigd.
Echt iemand om 150 mensenlevens bij in de handen te leggen dus, op een manier waarbij een kortstondige verstandsverbijstering/episode genoeg kan zijn om een ramp te veroorzaken.quote:
vodjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de manier waarop het gebracht wordt kan veel meer ingetogen, niet zo schreeuwerig, puur om je vodje te verkopen.
Nee dat is het niet, het is eerder het gevoel om op eieren te moeten lopen continue.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag..
[..]
Gewoon niet zo aanstellen dus?
Ja, maar omdat bi-polair bekend is beginnen mensen daarover schat ik in. Met bekend bedoeld ik; mensen hebben er wel eens over gehoord en hebben een algemeen idee over wat het betekent.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze hebben het toch over paniek en angstaanvallen, is heel iets anders dan bipolair of manisch zijn.
..en nog steeds geen antwoord op de vraag. Verrassend..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, het is eerder het gevoel om op eieren te moeten lopen continue.
Je hoeft er ook niet mee om te gaan, je bent niet de therapeut van de mensen in je directe omgeving.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, het is eerder het gevoel om op eieren te moeten lopen continue.
Hij was onder psychiatrische behandeling; dat suggereert dat er iets aan de hand was. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is psychiatrische behandeling niet zo heel gebruikelijk. Het is een duidelijke escalatie in de behandeling. Opname is een extreme escalatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:27 schreef Re het volgende:
ahh de diagnoseoorlog is er weer, want je moet toch psychisch iets hebben om zoiets te kunnen doen, het moet een oorzaak zijn zodat er wat makkelijker gerationaliseerd kan worden
Klopt, vrijwillige behandelingen duren vaak niet 1,5 jaar incluis een opname. Maar ook dát is speculeren. De enige die het echt weet is zijn behandelend psychiater.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, we weten helemaal niet wat hij had. Maar psychiatrische behandeling met opname suggereert wel wat ernstigs.
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:30 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, vrijwillige behandelingen duren vaak niet 1,5 jaar incluis een opname. Maar ook dát is speculeren. De enige die het echt weet is zijn behandelend psychiater.
Ik vraag me af hoe de communicatie is geweest tussen de geestelijke zorg en germanwings.
Dit zou zomaar aansprakelijkheid kunnen betekenen van germanwings als straks blijkt dat hij inderdaad gedwongen opgenomen is geweest. Kan nog een interessante zaak worden.
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNWquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij was onder psychiatrische behandeling; dat suggereert dat er iets aan de hand was. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is psychiatrische behandeling niet zo heel gebruikelijk. Het is een duidelijke escalatie in de behandeling.
Wat mogen ze nog meer niet van je? Voor de rest van hun levenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort.
Waarom in BNW?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNW
Verantwoordelijk zijn voor het leven van anderen. Zou ik ze totaal niet mee vertrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:32 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Wat mogen ze nog meer niet van je? Voor de rest van hun leven
Dat lijkt me inderdaad te kort door de bocht. Daarmee misken je gewoon dat mensen kunnen genezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort.
Overmedicatie/bijwerking?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNW
Waarom laat je zo`n man in godsnaam een vliegtuig besturen?quote:De 27-jarige man zou paniek- en angstaanvallen hebben gehad, mogelijk als gevolg van relatieproblemen. Nadat hij weer aan het werk was gegaan, kreeg hij regelmatig „speciale” medische controles. Volgens Bild was de copiloot anderhalf jaar onder psychiatrische behandeling.
Kan ook vrijwillig zijn geweest.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij was onder psychiatrische behandeling; dat suggereert dat er iets aan de hand was. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is psychiatrische behandeling niet zo heel gebruikelijk. Het is een duidelijke escalatie in de behandeling. Opname is een extreme escalatie.
Maar dat (onjuist) gebruik van SRI's op een bepaald deel van de bevolking dit effect kan hebben is algemeen bekend. Sterker nog: gerelateerde DNA markers zijn al geidentificeerd en er zou op getest kunnen worden. Dat gebeurt alleen niet want kosten.quote:
Want?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef Perox het volgende:
...
Belangrijkste hier is dat deze man eigenlijk niet had moeten vliegen. ...
het gaat mij juist meer om de redenatie dat dit wel een actie moet zijn geweest onder invloed van een psychische stoornis, want een normal mens zal dit nooit doen...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef Perox het volgende:
[..]
Overmedicatie/bijwerking?
Je kunt heel lang speculeren.
Belangrijkste hier is dat deze man eigenlijk niet had moeten vliegen. Maar daar zijn geldstromen mee gemoeid natuurlijk... Een piloot afkeuren is geen goedkope onderneming. En dat kan je dus gerust aan de markt overlaten.
Psychiatrie kan niet eens in de buurt komen van zekerheid over genezing.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad te kort door de bocht. Daarmee misken je gewoon dat mensen kunnen genezen.
Alsof dat zo gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook vrijwillig zijn geweest.
I know...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar dat (onjuist) gebruik van SRRI's op een bepaald deel van de bevolking dit effect kan hebben is algemeen bekend, sterker nog gerelateerde DNA markers zijn al geidentificeerd en er zou getest op kunnen worden. Dat gebeurt alleen niet want kosten.
Dat zijn nogal wat situaties. Geen auto rijden, geen zorg mogen verlenen, koken voor anderenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Verantwoordelijk zijn voor het leven van anderen. Zou ik ze totaal niet mee vertrouwen.
Jij oordeelt gelijk door te zeggen dat ik beweer dat iemand zich niet moet aanstellen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
..en nog steeds geen antwoord op de vraag. Verrassend..
Als hij genezen is verklaard is het niet zo een probleem lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort.
makkelijk roepen hé achterafquote:
Ehm ja? Psychiatrische inrichtingen hebben ook open afdelingen. Er zijn dagbehandelingen.quote:
Ja ben je de enige meid? Wat bijzonder!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zal de enige wel zijn, maar t zal me niks verbazen als blijkt dat ie homo was.
Wat mijn persoonlijke geestelijke gezondheid betreft; dat gaat jou geen reet aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:36 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat situaties. Geen auto rijden, geen zorg mogen verlenen, koken voor anderen
Mensen voor de rest van hun leven afschrijven... Heb je zelf psychische problemen?
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:38 schreef niels0 het volgende:
Bild heeft het over dat de gezagvoerder met een bijl geprobeerd heeft in de cockpit te komen.
Die bijl ligt toch in de cockpit zelf en niet daarbuiten?
NewHorizon, verlicht ons.
Alcohol verslaving is natuurlijk van een volkomen andere orde dan een psychiatrisch ziektebeeld dat tot opname noopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als hij genezen is verklaard is het niet zo een probleem lijkt me.
Luchtvaart is wat dat betreft een vrij open wereld, non-punitive. Dat kun je het beste zo houden. Als je mensen die een psychiatrische aandoening bij zichzelf vermoeden straft door ze nooit meer te laten vliegen, zullen ze zich niet melden.
Hetzelfde zie je bij dingen als alcoholverslaving. Bij bijvoorbeeld de KLM krijgt iemand de kans zich te melden, daar zijn dan hulptrajecten voor. Gedurende die tijd vlieg je niet.
Sterker nog, als jij op een dag aankomt en teveel hebt gedronken de dag ervoor, en je meldt dat alsnog op tijd, dan zul je nooit je baan verliezen.
Als je echter met alcohol instapt met de intentie om te gaan vliegen, is het uiteraard direct einde verhaal.
Dat non-punitive, wat je ook terugziet bij onderzoeken (die mogen niet gebruikt worden om verantwoordelijken aan te wijzen of mensen te vervolgen) is denk ik van essentieel belang voor de veiligheid in de luchtvaart.
Misschien had je die kosten moeten besparen hem op te leiden als hij op z'n 21ste al opgenomen is geweest voor een psychiatrische behandeling.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:33 schreef Perox het volgende:
[..]
Overmedicatie/bijwerking?
Je kunt heel lang speculeren.
Belangrijkste hier is dat deze man eigenlijk niet had moeten vliegen. Maar daar zijn geldstromen mee gemoeid natuurlijk... Een piloot afkeuren is geen goedkope onderneming. En dat kan je dus gerust aan de markt overlaten.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doen
De vraag was waarom je ervan uit zou gaan dat deze piloot bipolair was. Heeft verder helemaal niks met jouw persoonlijke ervaring met iemand met deze aandoening te maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij oordeelt gelijk door te zeggen dat ik beweer dat iemand zich niet moet aanstellen.
Dat is niet zo.
Ik zeg dat ik er wel moeite mee heb ja.
Het is moeilijk om continue rekening te houden of je iemand kwetst of niet. Dat betekent niet dat het me koud laat ofzo.
Genoeg antwoord?
Langerquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren.
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alcohol verslaving is natuurlijk van een volkomen andere orde dan een psychiatrisch ziektebeeld.
Ik ook hoorquote:
Dan had het je gesierd gewoon niet te reageren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doen
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.
Laatste post voor nu ; omdat psychiaters er zelf aan twijfelen heb jij ook reden voor een gezonde portie wantrouwen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen.
Oh jee, jankende mensen op fok, wat vreselijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan weer 3 pagina's gejank dat iemand een vraag niet beantwoord zeker....
Als zij eraan twijfelen lijkt het me niet verstandig inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
[..]
Laatste post voor nu ; omdat psychiaters er zelf aan twijfelen heb jij ook reden voor een gezonde portie wantrouwen.
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:19 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
Nonsens. Het publiek heeft recht op informatie over deze verschrikkelijke gebeurtenis
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:45 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vraag me gewoon af in welke mate piloten mentaal gescreend worden...Wat moet je hieronder verstaan? 'Hoe voel je je?' "Goed." 'Oké. Tot binnen een jaar.'
Dan mag dit topic ook wel dichtquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.
En dan denk je "Goh wat zitten we eigenlijk laag" en niet "OMG WE GAAN DOOD!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:33 schreef starla het volgende:
[..]
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.
Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren.
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan.
Word je daar eigenlijk ook psychologisch getest, of is het puur lichamelijk en krijg je daarna nog wat vragen in de trend van "Heb je suicidale gedachten ja/nee" ?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.
Sja..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNW
Als nu blijkt dat hij die idd slikte? Of pas gestopt was?quote:The reported behavior of Andrea Lubitz is eerily similar to SSRI-drug-induced school shooters who have carried out mass murders in the United States (see detailed list below). In case after case, school shooters have been found to either be on prescription antidepressant drugs or have been recently taken off them, causing withdrawal side effects.
En dat zei ik alleen om hadjememaar 'gerust te stellen'quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.
Als je strandt op zee, ver van scheepsvaartsroutes en de bewoonde wereld en je geen eten meer hebt, zou jij dan een ander eten of opgegeten worden?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig.
enge totalitaire gedachtequote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie.
Dat iemand die er normaal uit ziet, normaal functioneert zoiets doet (en daarmee een plekje in geschiedenisboeken verovert) is zo evil, daar kunnen we niet bij. Dus moet er wel iets mis mee zijn. Dat is een veel veiliger gevoel. We kunnen de islam deze keer nog steeds de schuld niet geven (sommigen hopen nog op een verborgen bekering oid). Maar gelukkig was hij ooit al eens behandeld voor depressie, dus dat is de verklaring. Nu alle ooit depressieve piloten ontslaan en we kunnen weer opgelucht adem halen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:27 schreef Re het volgende:
ahh de diagnoseoorlog is er weer, want je moet toch psychisch iets hebben om zoiets te kunnen doen, het moet een oorzaak zijn zodat er wat makkelijker gerationaliseerd kan worden
Als het een gecontroleerde afdaling is kan ik me voorstellen dat mensen alleen maar denken dat het vliegtuig gewoon laag zit. Pilot suicide zou niet mijn eerste gedachte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:48 schreef MrTorture het volgende:
[..]
En dan denk je "Goh wat zitten we eigenlijk laag" en niet "OMG WE GAAN DOOD!!"
whutquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
Zoiets zal het wel worden.. vragenlijstje invullen en klaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:45 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik vraag me gewoon af in welke mate piloten mentaal gescreend worden...Wat moet je hieronder verstaan? 'Hoe voel je je?' "Goed." 'Oké. Tot binnen een jaar.'
Serieus?!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
"Och, de deur gaat niet open, nu moet de co-piloot alleen vliegen"quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Mula het volgende:
Ik snap alleen niet dat passagiers pas in de laatste minuut doorhadden dat er iets mis was als er een piloot op de cockpitdeur staat te bonken. Zo groot is een A320 nou ook weer niet dat je dat bij de passagiers kan weghouden.
We zijn en blijven mensen... dus zulke dingen zullen altijd blijven gebeurenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden.. vragenlijstje invullen en klaar.
Die behandeling van die piloot was jaren geleden en als ik het goed lees voor angst- en paniekaanvallen. Om daar nou een causaal verband uit te trekken met zijn daad van dinsdag...misschien staat het er wel volkomen los van. Ik las ook dat hij toen relatieproblemen had en zou zomaar kunnen dat dat nu weer het geval was. Verder denk ik dat we maar moeten accepteren dat 100% veiligheid niet bestaat en je zoiets niet kan voorkomen. Je kan vanaf nu wel met zijn 10en in de cockpit gaan zitten en iedereen die ooit een dipje heeft gehad weren van de pilotenopleiding.. maar dan gebeurt er wel weer iets anders waardoor een vliegtuig neerstort.
Lees het artikelquote:
heeft hij al doodverwensingen gekregenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
Pfffquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
quote:
Zijn vriendin stond wel eventjes op de lijst Most Wantedquote:
Flinke vragenlijst;quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Word je daar eigenlijk ook psychologisch getest, of is het puur lichamelijk en krijg je daarna nog wat vragen in de trend van "Heb je suicidale gedachten ja/nee" ?
Out of the question. We kunnen altijd nog gaan vissen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je strandt op zee, ver van scheepsvaartsroutes en de bewoonde wereld en je geen eten meer hebt, zou jij dan een ander eten of opgegeten worden?
Ja, want als je je vriend verlaat en hij vervolgens 149 onschuldige mensen de dood injaagt is jouw schuld. De domheid van mensenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:59 schreef banaantjeEE het volgende:
Zijn vriendin stond wel eventjes op de lijst Most Wanted
Dat is wel netjes inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:00 schreef niels0 het volgende:
[..]
Flinke vragenlijst;
Allerlei strikvragen om te kijken of je wel goed bij je hoofd bent;
Men kijkt of je het mentaal aankunt.
Gebeurt allemaal door dezelfde arts. Zowel lichamelijk als psychologisch.
Routine-onderzoekjes worden gedaan door een assistent.
De vriendin van de man op de foto's, die niet de piloot is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, want als je je vriend verlaat en hij vervolgens 149 onschuldige mensen de dood injaagt is jouw schuld. De domheid van mensen
Of van de Rabobankquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, want als je je vriend verlaat en hij vervolgens 149 onschuldige mensen de dood injaagt is jouw schuld. De domheid van mensen
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:58 schreef MrTorture het volgende:
Op je 38e nog aangezien worden voor een 28-jarige. Wat zeurt die man?
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vriendin van de man op de foto's, die niet de piloot is.
Dat begreep ik wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:02 schreef Lienekien het volgende:
De vriendin van de man op de foto's, die niet de piloot is.
Zo gek is het toch niet dat men zou willen praten met de vriendin van de piloot?quote:
Nee, dat is niet gek! Ik begreep dat mensen boos op haar waren, maar dat staat dus nergens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Zo gek is het toch niet dat men zou willen praten met de vriendin van de piloot?
En dit is dus waarom ik zo'n enorme hekel heb aan dat namen gelijk vrijgegeven worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:54 schreef banaantjeEE het volgende:
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam.
Nou, dat is op zich niet erg, maar dat mensen (journalisten) er zelf foto's bij gaan googlen is niet zo handig. Ik dacht vanaf het begin bij de foto's van Andreas al: straks is dat gewoon een andere gozer...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef Pandaplint het volgende:
En dit is dus waarom ik zo'n enorme hekel heb aan dat namen gelijk vrijgegeven worden.
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:12 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
En dit is dus waarom ik zo'n enorme hekel heb aan dat namen gelijk vrijgegeven worden.
Je weet dat dit gebeurt. Daarnaast heeft een volledige naam geen enkele toegevoegde waarde voor een buitenstaander. Gaat niemand wat aan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat is op zich niet erg, maar dat mensen (journalisten) er zelf foto's bij gaan googlen is niet zo handig. Ik dacht vanaf het begin bij de foto's van Andreas al: straks is dat gewoon een andere gozer...
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit.
Er zijn maar weinig namen 'uniek'en los daarvan, wat zo'n persoon ook wel of niet gedaan heeft, ook die had familie die dat niet kan bevatten en daarmee geconfronteerd wordt met allerlei schuldgevoelens en beschuldigingen.
meidquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja ben je de enige meid? Wat bijzonder!
Oh nee, gisteren riepen diverse mensen dit ook al. Sorry.
"Die foto staat overal, iemand zal het wel gecontroleerd hebben"quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Dat ook niemand dat checkt voordat die foto's op een voorpagina worden gezet.
Maar.... als degene op de foto nou die kok uit Bern is, wiens vriendin gemeld heeft dat haar verkering wel op de foto staat maar niet de piloot is....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
meiddank je!
Heb aardig bijgelezen dacht ik, maar was het nog niet tegengekomen. Maar zal best voorbij zijn gekomen, als jij t zegt.
Zulke tests heb ik ook wel eens gemaakt, een multiple choice met vragen als "ben je wel eens bang, heb je wel eens het idee dat de wereld tegen je is", en ook over suicidaal gedrag.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Word je daar eigenlijk ook psychologisch getest, of is het puur lichamelijk en krijg je daarna nog wat vragen in de trend van "Heb je suicidale gedachten ja/nee" ?
ik kan niet goed zien of die man op de foto bij die brug dezelfde is als de man op de foto waar ik op reageerde, die hardloper.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar.... als degene op de foto nou die kok uit Bern is, wiens vriendin gemeld heeft dat haar verkering wel op de foto staat maar niet de piloot is....
In de luchtvaart zijn de wettelijk verplichte keuringen (voor je medische licentie) voor het grootste deel lichamelijk, en een kort gesprek met de behandelend arts inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zulke tests heb ik ook wel eens gemaakt, een multiple choice met vragen als "ben je wel eens bang, heb je wel eens het idee dat de wereld tegen je is", en ook over suicidaal gedrag.
Mag hopen dat het iets dieper gaat dan dat.
Nou ja, een vliegtuig vol met mensen een berg inboren is per definitie niet normaal, toch? Het is dus volstrekt logisch om de vraag te stellen wát daar dan achter zit. Stellen dat er niks achter hoeft te zitten en dat dit een daad kan zijn van iemand die in elk opzicht van zijn leven normaal functioneert, is absurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat iemand die er normaal uit ziet, normaal functioneert zoiets doet (en daarmee een plekje in geschiedenisboeken verovert) is zo evil, daar kunnen we niet bij. Dus moet er wel iets mis mee zijn. Dat is een veel veiliger gevoel.
En dan houdt de co-piloot 1 deur open waardoor de andere dicht blijft... Als je kwaad wilt vind je een manier.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepanserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
denk dat het wellicht een optie is om 2 deuren systeem te hanteren.. als 1 deur open is kan de andere deur niet open
Dat kun je niet zomaar stellen, het lijkt me namelijk ook wel erg prettig om de cockpit dicht te kunnen houden voor kwaadwillenden. En een twee deuren systeem lost dit probleem nog niet op...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepantserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
denk dat het wellicht een optie is om 2 deuren systeem te hanteren.. als 1 deur open is kan de andere deur niet open
Op basis waarvan kom je tot die conclusie? Die gepantserde deuren zitten er met reden, hè. In dit specifieke geval was het gevaarlijk om zo'n deur te hebben, maar in talloze andere gevallen hebben ze misschien vele levens gered. (Geen idee of dat daadwerkelijk zo is, dus als je je baseert op een bepaald onderzoek, dan hoor ik dat graag.)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:39 schreef Onnoman het volgende:
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepantserde deur te hebben dan dat het veiliger is..
touchéquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:40 schreef loveli het volgende:
[..]
En dan houdt de co-piloot 1 deur open waardoor de andere dicht blijft... Als je kwaad wilt vind je een manier.
Sensatiezucht héquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Dat ook niemand dat checkt voordat die foto's op een voorpagina worden gezet.
Je hebt op langere vluchten nog steeds 3 of 4 piloten. Het principe blijft echter hetzelfde, er zitten er twee voorin en de anderen liggen te slapen. Die ga je ook niet even wakker bellen als je naar de WC moetquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:43 schreef Onnoman het volgende:
[..]
touché
dan zou ik zeggen, maak de cockpit ruimte groter en plaats er een toilet in en spreek af dat er nooit 1 persoon in de cockpit ruimte mag zitten..
vroeger kwam het trouwens vaker voor dat je 3 piloten had, 2 achter de knoppen en één reserve
Je bedoelt de boordwerktuigbouwkundige?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:43 schreef Onnoman het volgende:
[..]
touché
dan zou ik zeggen, maak de cockpit ruimte groter en plaats er een toilet in en spreek af dat er nooit 1 persoon in de cockpit ruimte mag zitten..
vroeger kwam het trouwens vaker voor dat je 3 piloten had, 2 achter de knoppen en één reserve
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt op langere vluchten nog steeds 3 of 4 piloten. Het principe blijft echter hetzelfde, er zitten er twee voorin en de anderen liggen te slapen. Die ga je ook niet even wakker bellen als je naar de WC moet.
kloptquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Je bedoelt de boordwerktuigbouwkundige?
Dat ben ik met je eens! Maar dat staat los verder van extra piloten die meereizen. Daar kun je toch niet over beschikken (ja, op de wisselmomenten).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..
Ik denk juist naar de toekomst toe dat er meer en meer mensen mentale stoornissen zullen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:47 schreef Onnoman het volgende:
[..]
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is..
waarom denk je datquote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik denk juist naar de toekomst toe dat er meer en meer mensen mentale stoornissen zullen ontwikkelen.
Daarom niet super extreem, maar zaken zoals een dwangneurose, paniek -en angstaanvallen, burn-out, veranderingen van perceptie,...
Maatschappij waarin we nu leven. Alles dient snel te gebeuren. Meer stress. Weinig respect voor medemens etc.quote:
Omdat de stress overal wel hoger ziet worden. Mensen moeten harder werken, kosten lager, minder subsidies. Minder baangarantie. Restgevolgen van gesloten kredieten in het verleden.quote:
prestatiedruk is hoger bedoel je?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Maatschappij waarin we nu leven. Alles dient snel te gebeuren. Meer stress. Weinig respect voor medemens etc.
Ik kom het dagelijks tegen...
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat de stress overal wel hoger ziet worden. Mensen moeten harder werken, kosten lager, minder subsidies. Minder baangarantie. Restgevolgen van gesloten kredieten in het verleden.
Ja, mensen raken oververmoeid. Hebben bijvoorbeeld heel weekend nodig om te recupereren.quote:
In heel veel sectoren, zie je dat mensen meer werk moeten verrichten, ten opzichte van 10 jaar geleden zeg maar. Waar er vroeger 10 man het werk deden, zie je nu 4 man de helft (het werk wat vroeger 5 man deden) uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..
tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken
Ja, klopt, maar blijf erbij dat de druk is toegenomen... hetgeen wat je niet kon doen wegens vrije dag, zal je moeten inhalen wanneer je terug bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..
tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken
En dit ook... wij doen nu meer werk met 2 man minder...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:59 schreef Fer het volgende:
[..]
In heel veel sectoren, zie je dat mensen meer werk moeten verrichten, ten opzichte van 10 jaar geleden zeg maar. Waar er vroeger 10 man het werk deden, zie je nu 4 man de helft (het werk wat vroeger 5 man deden) uitvoeren.
Zowel in de commerciële sector als publieke.
Of paar mensen zijn ontslagen, maar nu het werk aantrekt, worden er geen extra mensen aangenomen.
Volgens mij weet je niet zo goed wat er allemaal speelt in Nederland. Hoe komt dat? Ben je de laatste jaren soms in het buitenland geweest?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger..
tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |