1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?
Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?
Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Ik vind het ook merkwaardig.quote:Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustigquote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef Za het volgende:
[..]
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:37 schreef hmmmz het volgende:
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:30 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef crystal_meth het volgende:
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
Dat hoeft toch niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef TLC het volgende:
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
Dat is pretty much hoe depressies werken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef crystal_meth het volgende:
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is pretty much hoe depressies werken.
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:55 schreef crystal_meth het volgende:
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"?
quote:During the flight’s final minutes, pounding could be heard on the cockpit door as the plane’s instrument alarms sounded but the co-pilot’s breathing was calm and that of a fully conscious man, Robin said.
“You don’t get the impression that there was any particular panic, because the breathing is always the same. The breathing is not panting. It’s a classic, human breathing,” Brice said.
euhm jawel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
Ja een geanimeerd gesprek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:56 schreef Impressme het volgende:
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ja een geanimeerd gesprek.
Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ja dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.quote:Zo luidt de slotalinea: ,,Ik vraag me serieus wel eens af wie er in de cockpit naast me zit. ... Of je je cockpitgenoot al langer kent of voor het eerst ontmoet, wie garandeert me dat je hem of haar kunt vertrouwen? Misschien is er net iets verschrikkelijks in iemands leven gebeurd waardoor hij het allemaal niet meer ziet zitten? Ik hoop niet dat ik zoiets ooit ontdek als ik na een bezoekje aan de WC geconfronteerd wordt met een cockpitdeur die nooit meer open gaat."
De nieuwe Nostradamus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |