abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151080586
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:



[ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 09:35:55 ]
pi_151080592
En verder. OP maar weer wat updaten.
-Edit- Done en bedtijd. :z

[ Bericht 64% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 02:56:58 ]
pi_151081097
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?

Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?

Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.

Lubitz indien zwaar depressief, had helemaal niet hoevel wachten op deze "toevalsfactor" van de toiletgaande collega boven onbewoond gebied, aangezien toch niemand zijn plan zou overleven had hij hem ook een mep met de brandblusser kunnen geven en de daling inzetten.
Dus hoe ten einde raad was hij eigenlijk, was dit echt een bewuste daad?

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 27-03-2015 03:37:07 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:38:51 #4
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?

Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?

Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):


Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:


Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:40:50 #6
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:

[..]

Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:

Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:53:23 #8
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:

[..]

Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:

Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.

Is het 100 procent zeker dat de co piloot heeft geweigerd de deur te openen cq deze gelocked heeft of zal dat pas met zekerheid te zeggen zijn na het onderzoeken van de datarecorder?
pi_151081247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:

Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:06:31 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:

[..]

Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:

Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:13:52 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:

[..]

Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:14:58 #14
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081287
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081289
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:

Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.

Is het zeker dat hij de deur gelocked heeft, of was de piloot in de consternatie de code vergeten, dat zal moeten blijken uit de datarecorder.
pi_151081290
Als je die vlucht afspeelt dan hadden ze toch moeten zien dat ze een andere route namen?
pi_151081293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.

10:31 verlaat de piloot de cockpit, 10:31 wordt de daling ingezet.
pi_151081294
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:28:41 #19
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081299
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:30:09 #20
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081302
A locked door is opened by a flight crew inside the cockpit but can also be unlocked by cabin crew entering a keycode from the outside. Crew inside the cockpit can manually override it to keep a door locked for up to five minutes.

http://www.theguardian.co(...)ll-planes-questioned
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081303
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen ;)
In the coolest little capital of the world
pi_151081306
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.

quote:
Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Ik vind het ook merkwaardig.
pi_151081308
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151081309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:

Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
pi_151081311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:37:58 #26
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081314
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef Za het volgende:

[..]

Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:

Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
pi_151081320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:37 schreef hmmmz het volgende:

Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:41:21 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151081321
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
are we infinite or am I alone
pi_151081322
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:30 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen ;)
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift.

Als je extreem vermoeid bent kan je bepaalde geluiden niet opmerken/buitensluiten of verwerken in je slaap.

Nogmaals ik weet het niet, maar als mensen de IS ed erbij gaan slepen mag ik ook wel even mijn gedachten laten dwalen ;)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_151081324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef crystal_meth het volgende:
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:46:19 #32
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:39 schreef Za het volgende:

[..]

En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
Dat hoeft toch niet?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:48:06 #34
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151081328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:

[..]

Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
are we infinite or am I alone
pi_151081329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef TLC het volgende:

Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
pi_151081330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
Dat is pretty much hoe depressies werken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151081332
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef crystal_meth het volgende:

iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 04:55:44 #38
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151081333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was:
geen verstikking, geen medische noodsituatie, geen zuurstofgebrek, geen zuurstofmasker op, geen panieksituatie die je zou verwachten als het vliegtuig tegen z'n wil aan het neerstorten was.
are we infinite or am I alone
pi_151081334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:

[..]

Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_151081344
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:49 schreef oompaloompa het volgende:

Dat is pretty much hoe depressies werken.
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
pi_151081346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:55 schreef crystal_meth het volgende:

hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"?
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:09:56 #42
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151081348
quote:
During the flight’s final minutes, pounding could be heard on the cockpit door as the plane’s instrument alarms sounded but the co-pilot’s breathing was calm and that of a fully conscious man, Robin said.

“You don’t get the impression that there was any particular panic, because the breathing is always the same. The breathing is not panting. It’s a classic, human breathing,” Brice said.
are we infinite or am I alone
pi_151081349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:05 schreef Za het volgende:

[..]

Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
euhm jawel?
Kenmerkend van depressies is een afvlakking van emoties.

Uberhaupt, het feit dat mensen die bang voor iets, bijvoorbeeld spinnen, zijn, en daar extreem op reageren met hartkloppingen, zweet en spanning geeft al aan dat je uitspraak totaal onjuist is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151081352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:56 schreef Impressme het volgende:

En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
Ja een geanimeerd gesprek.

Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:14:38 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081353
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Berusting in zijn keuze, rust zoekende het einde tegemoet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:16:10 #46
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:14 schreef Za het volgende:

[..]

Ja een geanimeerd gesprek.

Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:25:04 #48
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Ja dat is natuurlijk ook weer zo.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151081368
quote:
Zo luidt de slotalinea: ,,Ik vraag me serieus wel eens af wie er in de cockpit naast me zit. ... Of je je cockpitgenoot al langer kent of voor het eerst ontmoet, wie garandeert me dat je hem of haar kunt vertrouwen? Misschien is er net iets verschrikkelijks in iemands leven gebeurd waardoor hij het allemaal niet meer ziet zitten? Ik hoop niet dat ik zoiets ooit ontdek als ik na een bezoekje aan de WC geconfronteerd wordt met een cockpitdeur die nooit meer open gaat."
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:40:28 #50
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
De nieuwe Nostradamus.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:42:17 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151081375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
ik vermoed dat het een plan was dat al een tijdje in zijn hoofd zat. Ze zullen wel onderzoeken of hij op voorgaande vluchten momenten alleen is geweest. Of dit dus de eerste kans was die is gegrepen. En misschien was het niet de eerste kans, maar waren de vorige kansen op niet gewenste locaties. Bv boven zee of boven bewoond gebied en wilde hij dat om watvoor reden dan ook niet, kans op te grote brokstukken of wilde hij niet 'nog meer' mensen meeslepen om maar wat te noemen.
pi_151081378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_151081379
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Ik denk ook dat het zo is, dat de gelegenheid zich nu net voordeed. Deze co piloot heeft besloten om zijn hersenspinsel uit te voeren als de gelegenheid zich voordeed. Hij heeft alleen zitten te denken en te beslissen: "Ja of nee". Maar toen het eenmaal de "ja" geworden was, dan was een tijd van 10 minuten veel te kort om het weer in een "nee" te laten switchen in zijn gedachten. Het is pure pech dat het vliegtuig nu propvol zat. Het had ook eerder kunnen gebeuren.
Misschien is het vorig jaar ook gebeurd met de vlucht van Malaisian Airlines.
pi_151081381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:

Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Ik neem aan dat dat op de voice recorder te horen is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_151081383
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet :{
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:54:40 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_151081388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:

[..]

Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 27 maart 2015 @ 05:55:25 #57
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet :{
Ja, als ik ooit een airbus of boeing mag besturen ben ik dit nu ook van plan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 06:01:36 #58
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151081398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.
quote:
Some began doing so Thursday. Canadian Transport Minister Lisa Raitt announced that airlines would immediately enforce the so-called "rule of two" after Air Canada, WestJet Airlines and Air Transat voluntarily adopted the practice Thursday.

The German Aviation Association will consider changing its rules Friday for implementation "as soon as possible," a spokeswoman said. Germanwings' parent company, Lufthansa, and Air Berlin voluntarily adopted the policy Thursday, the airlines said.

Britain's largest airline, easyJet, said it would put the rule into practice Friday. Another major British airline, Virgin Air, also said it would change its rules.

Other airlines that announced new rules Thursday include Norwegian Air Shuttle and Icelandair.
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041
are we infinite or am I alone
  vrijdag 27 maart 2015 @ 06:02:50 #59
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151081399
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marrije op 27-03-2015 06:15:14 ]
pi_151081444
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 05:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.
Ook niet logisch dat de co piloot zou slapen. Vlak ervoor was hij nog aan het keuvelen met de piloot. Dan zou hij nadat de piloot naar het toilet ging meteen als een blok in slaap zijn gevallen en dan ook niet wakker zijn geworden van de diverse geluiden in die laatste 8 minuten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_151081858
En dan in één rechte lijn naar beneden!

Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 07:47:45 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151081872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!

Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Dat kan waarschijnlijk helemaal niet. Ook andere al te gekke dingen zouden automatisch gecorrigeerd zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 07:48:47 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151081884
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 06:02 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden.
Ze hebben vrij veel spullen de huizen uitgedragen, dus dat duurt nog wel even.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 maart 2015 @ 07:51:42 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151081919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"

Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren.
pi_151081936
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.

Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.

Ik denk:

-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Gawd, de zoveelste zelfbenoemde zelfmoordexpert...

Andreas lijkt jouw het type niet om... wtf was je z'n psychiater ofzo dat jou dat lijkt?
PWBF
pi_151081945
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 06:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.

[..]

http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 07:56:11 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151081956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
Welke waslijst is dat?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 07:57:40 #68
184769 crew  Deisyy
pi_151081969
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 maart 2015 @ 07:59:18 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151081980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"

Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:00:06 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151081991
Uiteraard is het onmogelijk om het 100% veilig te maken. Wel is het mogelijk het veiliger te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151081996
Volgens luchtvaartexperts wordt deze regel gehanteerd om situaties als de crash met het Germanwings-vliegtuig te voorkomen, schrijft The Washington Post. De Airline Pilots Association, de Amerikaanse vereniging voor verkeersvliegers, meldt dat elke vliegmaatschappij in de Verenigde Staten de regel dat er zich nooit een situatie mag voordoen waar de piloot, of iemand anders, zich alleen in de cockpit bevindt.

Wanneer de piloot de cockpit verlaat moet een ander persoon, bijvoorbeeld de purser, zijn plaats innemen. Ook moet dan het gangpad naar de cockpit worden geblokkeerd door een ander lid van het cabinepersoneel.

In Europa bestaat deze regel niet.
8)7

http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 08:05:16 #72
184769 crew  Deisyy
pi_151082032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_151082069
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder.
pi_151082140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef Loekie1 het volgende:
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder.
Ok. Wat heeft 'ie nu gewonnen?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:18:37 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151082164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:05 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151082174
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:03 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:32 #78
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151082191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
Dat mag wel zo zijn, maar het zou net de stok achter de deur kunnen zijn om dezelfde avond in hotel zich op te hangen en niet dat vliegtuig naar beneden laten komen.

Wanneer er twee personen in de cockpit bevinden kunnen ze in ieder geval communiceren. Als de co-piloot de piloot ombrengt dan is iedereen alsnog de lul.

Net als wanneer de co-piloot een zak TNT in zijn handbagage meeneemt.

100% veiligheid bestaat niet
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20:59 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151082195
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151082198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!

Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
In welk vlak? Dus een kurkentrekker, een 'salto' of gewoon een rondje vliegen?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:21:14 #81
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151082199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
Precies, de piloot hoort het beste te weten wat de situatie is. Dat ga je als ATC niet overrulen, dat is nog veel gevaarlijker.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24:00 #82
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082235
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 07:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welke waslijst is dat?
Egypt Air 990
SilkAir 195
Mozambique Airlines 470
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24:48 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben?
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151082250
quote:
Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Op het knopje "deur open" drukken als de uitgescheten piloot er via de intercom om vraagt " :7
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_151082252
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:26:13 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_151082265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Hackerdehackhack
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:26:43 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082274
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151082294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:26 schreef JeMoeder het volgende:
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek.
Dat is de telegraaf.

En mijn baas leest alleen maar de telegraag :')
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:29:56 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151082307
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Egypt Air 990
SilkAir 195
Mozambique Airlines 470
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:29:59 #90
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151082309
Smakeloze voorpagina weer :') :r
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151082312
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen.

Hoewel ik wel denk dat mensen die veel verantwoordelijkheid dragen zoals piloten en een aantoonbare psychiatrische voorgeschiedenis hebben extra en verplicht onderworpen moeten worden aan psychologische tests etc. Laten we wel wezen; die tests zijn zeker niet 100% proof en kunnen ook weer schijnveiligheid bieden. Een beetje slim suïcidaal persoon weet prima de sociaal gewenste antwoorden te produceren.
I feel kinda Locrian today
pi_151082314
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30:32 #93
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151082315
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Hoe is het eigenlijk in Duitsland met de geestelijke gezondheidszorg? Is dat ook zwaar verschraald?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:31:22 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082322
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:28 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Dat is de telegraaf.

En mijn baas leest alleen maar de telegraag :')
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Pandaplint het volgende:
Smakeloze voorpagina weer :') :r
[ afbeelding ]
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2015 @ 08:32:20 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151082332
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 maart 2015 @ 08:32:40 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_151082334
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen.
pi_151082350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.

Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren.
I feel kinda Locrian today
pi_151082352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
Ja, maar je moet natuurlijk ook een kelder hebben die dan weer de toren over kan nemen!!
pi_151082375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Helaas zijn er veel van dat soort mensen.

[..]

Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.
M'n opa noemde het altijd de nsb krant
  vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38:08 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151082409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 08:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.
Drie gevallen vind ik niet schokkend vaak, al helemaal niet als ik lees dat er bij minstens twee niet duidelijk geconcludeerd kon worden dat het zelfmoord was. Laat staan of het dan voorkomen had kunnen worden als er niet maar een piloot in de cabine was geweest. Als dat al het geval was.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')