1 2 3 4 | Tijd Hoogte-instelling Druk-instelling vanaf zeeniveau 09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa 09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT: 96 ft QNH: 1006.0 hPa |
1 2 3 4 | Tijd Positie Hoogte 09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G 09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G 09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G |
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk):quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:18 schreef Za het volgende:
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken?
Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker?
Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen.
Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt.
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef Za het volgende:
[..]
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen.
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:40 schreef hmmmz het volgende:
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten.
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:46 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord.
Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad.
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:53 schreef hmmmz het volgende:
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn.
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:00 schreef Za het volgende:
[..]
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien?
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:06 schreef hmmmz het volgende:
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd.
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend.
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:13 schreef hmmmz het volgende:
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit.
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:14 schreef hmmmz het volgende:
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers.
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap.
Ik vind het ook merkwaardig.quote:Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustigquote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:28 schreef hmmmz het volgende:
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open.
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef Za het volgende:
[..]
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet?
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:34 schreef oompaloompa het volgende:
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:37 schreef hmmmz het volgende:
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn.
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:30 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah.
plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef crystal_meth het volgende:
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ...
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten.
Dat hoeft toch niet?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute?
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:36 schreef TLC het volgende:
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan).
Dat is pretty much hoe depressies werken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef crystal_meth het volgende:
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus...
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:48 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk.
Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie?
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:49 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is pretty much hoe depressies werken.
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:55 schreef crystal_meth het volgende:
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"?
quote:During the flight’s final minutes, pounding could be heard on the cockpit door as the plane’s instrument alarms sounded but the co-pilot’s breathing was calm and that of a fully conscious man, Robin said.
“You don’t get the impression that there was any particular panic, because the breathing is always the same. The breathing is not panting. It’s a classic, human breathing,” Brice said.
euhm jawel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen.
Ja een geanimeerd gesprek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:56 schreef Impressme het volgende:
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc.
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ja een geanimeerd gesprek.
Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is.
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ja dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.quote:Zo luidt de slotalinea: ,,Ik vraag me serieus wel eens af wie er in de cockpit naast me zit. ... Of je je cockpitgenoot al langer kent of voor het eerst ontmoet, wie garandeert me dat je hem of haar kunt vertrouwen? Misschien is er net iets verschrikkelijks in iemands leven gebeurd waardoor hij het allemaal niet meer ziet zitten? Ik hoop niet dat ik zoiets ooit ontdek als ik na een bezoekje aan de WC geconfronteerd wordt met een cockpitdeur die nooit meer open gaat."
De nieuwe Nostradamus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
ik vermoed dat het een plan was dat al een tijdje in zijn hoofd zat. Ze zullen wel onderzoeken of hij op voorgaande vluchten momenten alleen is geweest. Of dit dus de eerste kans was die is gegrepen. En misschien was het niet de eerste kans, maar waren de vorige kansen op niet gewenste locaties. Bv boven zee of boven bewoond gebied en wilde hij dat om watvoor reden dan ook niet, kans op te grote brokstukken of wilde hij niet 'nog meer' mensen meeslepen om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen.
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret.
Deze column is een paar maanden geleden al geschreven.
Ik denk ook dat het zo is, dat de gelegenheid zich nu net voordeed. Deze co piloot heeft besloten om zijn hersenspinsel uit te voeren als de gelegenheid zich voordeed. Hij heeft alleen zitten te denken en te beslissen: "Ja of nee". Maar toen het eenmaal de "ja" geworden was, dan was een tijd van 10 minuten veel te kort om het weer in een "nee" te laten switchen in zijn gedachten. Het is pure pech dat het vliegtuig nu propvol zat. Het had ook eerder kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren.
Ik neem aan dat dat op de voice recorder te horen is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:38 schreef hmmmz het volgende:
Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open.
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:43 schreef Za het volgende:
[..]
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde.
Ja, als ik ooit een airbus of boeing mag besturen ben ik dit nu ook van plan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:49 schreef Trebo het volgende:
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan.
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041quote:Some began doing so Thursday. Canadian Transport Minister Lisa Raitt announced that airlines would immediately enforce the so-called "rule of two" after Air Canada, WestJet Airlines and Air Transat voluntarily adopted the practice Thursday.
The German Aviation Association will consider changing its rules Friday for implementation "as soon as possible," a spokeswoman said. Germanwings' parent company, Lufthansa, and Air Berlin voluntarily adopted the policy Thursday, the airlines said.
Britain's largest airline, easyJet, said it would put the rule into practice Friday. Another major British airline, Virgin Air, also said it would change its rules.
Other airlines that announced new rules Thursday include Norwegian Air Shuttle and Icelandair.
Ook niet logisch dat de co piloot zou slapen. Vlak ervoor was hij nog aan het keuvelen met de piloot. Dan zou hij nadat de piloot naar het toilet ging meteen als een blok in slaap zijn gevallen en dan ook niet wakker zijn geworden van de diverse geluiden in die laatste 8 minuten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 05:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt.
Dat kan waarschijnlijk helemaal niet. Ook andere al te gekke dingen zouden automatisch gecorrigeerd zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Ze hebben vrij veel spullen de huizen uitgedragen, dus dat duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:02 schreef Marrije het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden.
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Gawd, de zoveelste zelfbenoemde zelfmoordexpert...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 04:22 schreef Impressme het volgende:
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient.
Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding.
Ik denk:
-Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder
-GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot
-Andreas valt in slaap
-systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid.
-GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden
-Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?)
-GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang
-VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed.
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren.
[..]
http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041
Welke waslijst is dat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen"
Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren.
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.quote:
Ok. Wat heeft 'ie nu gewonnen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:10 schreef Loekie1 het volgende:
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder.
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard.
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat mag wel zo zijn, maar het zou net de stok achter de deur kunnen zijn om dezelfde avond in hotel zich op te hangen en niet dat vliegtuig naar beneden laten komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen.
In welk vlak? Dus een kurkentrekker, een 'salto' of gewoon een rondje vliegen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:45 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan in één rechte lijn naar beneden!
Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat.
Precies, de piloot hoort het beste te weten wat de situatie is. Dat ga je als ATC niet overrulen, dat is nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef DustPuppy het volgende:
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben?
Op het knopje "deur open" drukken als de uitgescheten piloot er via de intercom om vraagt "quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, ik denk even met je mee. Piloot wil een berg crashen, copiloot gaat schijten. Stewardess Hannie zit twee minuten naast hem, en Piloot zet een fikse daling in. Wat gaat Hannie doen?
Hackerdehackhackquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef byah het volgende:
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn
Dat is de telegraaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:26 schreef JeMoeder het volgende:
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek.
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Egypt Air 990
SilkAir 195
Mozambique Airlines 470
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Hoe is het eigenlijk in Duitsland met de geestelijke gezondheidszorg? Is dat ook zwaar verschraald?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:25 schreef quirina het volgende:
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie...
Lekker dan.
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Dat is de telegraaf.
En mijn baas leest alleen maar de telegraag
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Pandaplint het volgende:
Smakeloze voorpagina weer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen?
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert.
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef Injetta het volgende:
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt.
Aan de andere kant: het heeft allemaal
Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar....
Ja, maar je moet natuurlijk ook een kelder hebben die dan weer de toren over kan nemen!!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt?
M'n opa noemde het altijd de nsb krantquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Helaas zijn er veel van dat soort mensen.
[..]
Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank.
Drie gevallen vind ik niet schokkend vaak, al helemaal niet als ik lees dat er bij minstens twee niet duidelijk geconcludeerd kon worden dat het zelfmoord was. Laat staan of het dan voorkomen had kunnen worden als er niet maar een piloot in de cabine was geweest. Als dat al het geval was.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |