Oh, dan heb je wel de verkeerde veerboot genomen Buzz. Want Ardbeg komt van hét whisky-eiland Islay, en op Skye hebben ze Talisker.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar allemaal wel heel gewillig....![]()
En voor echte whiskey moet je natuurlijk op Isle of Skye zijn. Ik zeg Ardbeg!
Natuurlijk heb je gelijk. Dom dom dom. Isle of Islay, andere whiskydrink ik niet. Maar het was weer een lange 500 km rit vandaag naar huis, dus mea culpa!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, dan heb je wel de verkeerde veerboot genomen Buzz. Want Ardbeg komt van hét whisky-eiland Islay, en op Skye hebben ze Talisker.
En whiskey met een E schenken ze op een groot eiland iets zuidwestelijk van Schotland, en nog een paar duizend km verder naar het westen. Maar daar maken ze het van mais, dat mag je eigenlijk niet eens een lekker drankje noemen.
![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar allemaal wel heel gewillig....![]()
En voor echte whiskey moet je natuurlijk op Isle of Skye zijn. Ik zeg Ardbeg!
Usa...... Wel eens van jack daniels gehoord?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk. Dom dom dom. Isle of Islay, andere whiskydrink ik niet. Maar het was weer een lange 500 km rit vandaag naar huis, dus mea culpa!
Marruh, die Ierse whiskey is toch best te pruimen, gewoon Paddy's en naar binnen klokken zoals ze dat in Westerns deden, John Wayne wannabee.
Gottegot , maakt het wat uit hoe je whisk(e)y schrijft? Ennuh, Jack Daniels? Niet te zuipen man, Maker's Mark, Bill drinkt het nog iedere dag en Monica vond het ook wel lekker denk ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Usa...... Wel eens van jack daniels gehoord?
Vind ik niet echt bijzonder, maar ik heb daarvan dan ook nog nooit oudere dan 10 jaar gedronken. Gaat nu een Grappa inschenken en dan m'n mandje in.....quote:
Nee, er is maar 1 quarter cask, maar die heeft niet echt een duidelijke leeftijd. Ze stoppen gewoon wat ze hebben in dat grote QC vat, en dan komt er een restje (maar wel een fakking lekker restje!! ) uit tevoorschijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Is de quarter cask in meerdere 'leeftijden' te krijgen dan?
No problem ouwequote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je gelijk. Dom dom dom. Isle of Islay, andere whiskydrink ik niet. Maar het was weer een lange 500 km rit vandaag naar huis, dus mea culpa!
Marruh, die Ierse whiskey is toch best te pruimen, gewoon Paddy's en naar binnen klokken zoals ze dat in Westerns deden, John Wayne wannabee.
Pff zoveel goeds.quote:
Die vuile kleine aziaten apen alles na. (En zowaar zijn ze er nog goed in ook, in dit geval)quote:
tussen de schrijfwijze van triple en tripel zit haast geen verschil. Qua uitvoering toch. Het maakt zeker wel wat uit!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gottegot , maakt het wat uit hoe je whisk(e)y schrijf?
Volgens mij heten alle tripel bieren in Frankrijk gewoon triple hoor. Dat die Belgen een beetje op stand mee willen doen door een paar tripels triple te noemen, swah.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 01:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tussen de schrijfwijze van triple en tripel zit haast geen verschil. Qua uitvoering toch. Het maakt zeker wel wat uit!
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heten alle tripel bieren in Frankrijk gewoon triple hoor. Dat die Belgen een beetje op stand mee willen doen door een paar tripels triple te noemen, swah.
Maar leuk voor je dat je op een late vrijdagavond ook eens kan laten zien waar je goed in bent.
Doe ik standaard bij mijn vriendin.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij heten alle tripel bieren in Frankrijk gewoon triple hoor. Dat die Belgen een beetje op stand mee willen doen door een paar tripels triple te noemen, swah.
Maar leuk voor je dat je op een late vrijdagavond ook eens kan laten zien waar je goed in bent.
inb4 knut:quote:Op zaterdag 28 maart 2015 08:13 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk filmpje. Goede sfeer zo te zien
nieuwe tandwielen leiden zwaarder onder een oude ketting, dan een nieuwe ketting onder oude tandwielen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:07 schreef muzas het volgende:
Slijt een nieuwe ketting op een oude cassette harder?
Heb voor het komende kutweer mn oude wielen maar weer even onder mn fiets gezet,en daar zit een 8-9k oude cassette op, die wel wat versleten is, maar slaat niet door met een nieuwe ketting gister ff gecheckt.
Of kan ik dan beter de nieuwe cassette die op mn fulcrums zit even over zetten?
Ik begin een beetje fan te worden van je technische kennis, Dopquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:39 schreef dop het volgende:
[..]
nieuwe tandwielen leiden zwaarder onder een oude ketting, dan een nieuwe ketting onder oude tandwielen.
reden is dat de grootste kracht op een enkele schakel optreed in het halende part (bovendeel ketting dat niet op kettingwiel en tandwiel is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik de rechtercrank er af wil trekken, komen de hele lagers mee, dit lijkt me niet de bedoeling toch? Heb t eerst maar weer teruggedrukt![]()
heb je me mooi tuk!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:27 schreef iScream. het volgende:
Zo, nieuwe tandwielen, cassette, ketting en stuurlintje gemonteerd!
Iemand ervaring met FSA SLK crankstellen? Deze:Ik rij wel met een SL-K crankstel, maar dan wel met geschroefde cups, dat mega-exo systeem van hun. Dus als die mee zouden komen zou er wel iets goed mis zijn. Heb jij pressfit lagers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik de rechtercrank er af wil trekken, komen de hele lagers mee, dit lijkt me niet de bedoeling toch? Heb t eerst maar weer teruggedruktMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Ik heb alleen 7:55 - 8:00 gezienquote:Op zaterdag 28 maart 2015 07:06 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Hier nog het filmpje van mijn fiets tocht in het begin van maart. Voor degene die geen val willen zien moeten moeten tussen 7:55 en 8:00 even hun ogen dicht houden. De rest mag me gewoon uitlachen of niet. Gelukkig was er weinig schade aan de mij en de fiets.
Ja, dit is pressfit, BB30 bracket, kan t op internet ook niet echt goed vindenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij wel met een SL-K crankstel, maar dan wel met geschroefde cups, dat mega-exo systeem van hun. Dus als die mee zouden komen zou er wel iets goed mis zijn. Heb jij pressfit lagers?
Daarom was ik ook zo verbaasd dat die meekwamen ja, zal wel even bij de FM horen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:53 schreef dop het volgende:
geen ervaring met FSA , maar pressfit lagers moeten wel blijven zitten
die moet je er normaal in en uit persen.
zou me verbazen als dat bij fsa anders is
Die lagers zullen er dan toch uit moeten en met loctite opnieuw gemonteerd moeten worden. Wanneer je zo'n lager er zo uittrekt is er iets goed fout, en hopelijk is de bracket niet te ver uitgedraaid. Niet zelf doen als je de tools er niet voor hebt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:33 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ja, dit is pressfit, BB30 bracket, kan t op internet ook niet echt goed vinden
zelfs als ze zonder locktite zijn geperst mogen ze er niet zo makkelijk uit komenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die lagers zullen er dan toch uit moeten en met loctite opnieuw gemonteerd moeten worden. Wanneer je zo'n lager er zo uittrekt is er iets goed fout, en hopelijk is de bracket niet te ver uitgedraaid. Niet zelf doen als je de tools er niet voor hebt.
Dat is uiteraard zo, maar het zou wel eens de enige redding van het frame kunnen zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:00 schreef dop het volgende:
[..]
zelfs als ze zonder locktite zijn geperst mogen ze er niet zo makkelijk uit komen
Volgens Isaac worden de lagers nooit met Loctite geperst. Erg gemakkelijk kwamen ze er nou ook weer niet uit, maar de crank kreeg ik er met geen mogelijkheid af, lichtjes op het andere uiteinde getikt met de gedachte dat de crank er wel af zou komen, maar toen kwam dus de hele crank inclusief lagers naar buitenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:00 schreef dop het volgende:
[..]
zelfs als ze zonder locktite zijn geperst mogen ze er niet zo makkelijk uit komen
hoeft normaal ook niet met locktite, buzz bedoelde dit om je probleem te verhelpen, het word soms ook wel gedaan als extra borging.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:32 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens Isaac worden de lagers nooit met Loctite geperst. Erg gemakkelijk kwamen ze er nou ook weer niet uit, maar de crank kreeg ik er met geen mogelijkheid af, lichtjes op het andere uiteinde getikt met de gedachte dat de crank er wel af zou komen, maar toen kwam dus de hele crank inclusief lagers naar buitenFM mag er even naar kijken
Met een rubberen hamer, voorzichtjes. Inmiddels wel gelezen dat zoiets veel vaker voorkomt, lager zit in een soort kunststof behuizing die dan meegaat. Vermoed inderdaad dat de crank in de jaren vast is gaan zitten aan de as.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:02 schreef dop het volgende:
[..]
hoeft normaal ook niet met locktite, buzz bedoelde dit om je probleem te verhelpen, het word soms ook wel gedaan als extra borging.
waar mee heb je getikt ? en hoe zag de as er uit ?
mogelijk het lager beetje vast gevreten op de as door vocht en roest ?
dat verklaart waarom de lagers mee kwamen, want met de blote hand hoor je ze er niet uit te drukken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:14 schreef iScream. het volgende:
[..]
Met een rubberen hamer, voorzichtjes. Inmiddels wel gelezen dat zoiets veel vaker voorkomt, lager zit in een soort kunststof behuizing die dan meegaat. Vermoed inderdaad dat de crank in de jaren vast is gaan zitten aan de as.
Als t goed is niet, gaatje was in ieder geval niet verstopt ofzo.. Heb ook niet heel goed gekeken hoor, zag dat ie meekwam en meteen teruggetikt, niet geprobeerd de boel uit elkaar te trekken, dat laat ik aan de experts overquote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:29 schreef dop het volgende:
[..]
dat verklaart waarom de lagers mee kwamen, want met de blote hand hoor je ze er niet uit te drukken.
dat de lagers aan de trapas vast zitten komt inderdaad wel vaker voor.
als vocht en oxidatie de oorzaak , misschien gelijk lagers vervangen.
blijft er misschien vocht in je bracketpot staan ?
Vind ik het lastigst in zoektocht naar nieuwe fiets. Snap niet waarom er 28 verschillende systemen nodig zijn die uiteindelijk allemaal hetzelfde zouden moeten doen. Krakend bb is wel antigenot.quote:
Dan zal het remmannetje net te laag aan de achterbrug gemonteerd geweest zijn. Tsja, dat heb je nou eenmaal bij die merken waar ze de kwaliteitscontrole niet geheel in de hand hebben. Die frames schijnen ook nogal eens te scheuren.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:51 schreef Tommeke het volgende:
Dat heb ik ook bij m'n crossert. Wel met mooie oogjes.
Ik zag deze week iets opvallends waardoor ik blij ben dat ik geen Canyon heb. 25mm bandjes liepen aan tegen de SRAM Force remhoeven.
Daar is men bij canyon ook blij omquote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:51 schreef Tommeke het volgende:
Dat heb ik ook bij m'n crossert. Wel met mooie oogjes.
Ik zag deze week iets opvallends waardoor ik blij ben dat ik geen Canyon heb. 25mm bandjes liepen aan tegen de SRAM Force remhoeven.
Verstandigquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:04 schreef Tommeke het volgende:
Over Sram zat ik te grappen. M'n volgende groep wordt ook Sram denk ik.
duur zeker , maar wel eens z'n ster naaf gezien ? dat is echt lelijk!quote:
Ja kloptquote:Op zondag 29 maart 2015 07:46 schreef dop het volgende:
[..]
duur zeker , maar wel eens z'n ster naaf gezien ? dat is echt lelijk!
Knap aantal kilometers voor een weekjequote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef ddx het volgende:
Vandaag laatste dag op Mallorca, nog ff lekkere rit om af te sluiten 195km met 3200hm.
Totaalresultaat van weekje fietsen 959,6km 13.957hm
qftquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:12 schreef Oksel het volgende:
DDX, misschien een idee om je bovenlichaam wat te trainen.. rugspieren, schouders, armen, core. Want 't lijkt erop dat dat slappe hap is, waardoor je als een dweil op de fiets zit.
lijkt me een hele verbetering tov shimanoquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:04 schreef Tommeke het volgende:
Over Sram zat ik te grappen. M'n volgende groep wordt ook Sram denk ik.
Presfit crankstel en bracket is toch weer lichter dan BSA cranks en bracket. Scheelt 50gram oid?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vind ik het lastigst in zoektocht naar nieuwe fiets. Snap niet waarom er 28 verschillende systemen nodig zijn die uiteindelijk allemaal hetzelfde zouden moeten doen. Krakend bb is wel antigenot.
Stond vanmorgen met synapse met schijfremmen in mn handen. Remkabel met tiewraps aan je voorvork is echt heel lelijk
Ik kijk gewoon zeer kritisch naar iedere innovatie. Inj tegenstelling tot jullie die zich alles maar door de strot laten duwen door de producenten. Want vernieuwing is altijd beter.quote:
sneller stoppen verhoogd de veiligheid in het verkeer dat lijkt me juist een plus voor al die dikke toerdersquote:Op zondag 29 maart 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
Nog even over die schijfremmen he?
We weten allemaal dat discs meer remvermogen hebben en beter doseerbaar zijn tov velgremmen.
Nu zal je hier vooral in de bergen voordeel van hebben, immers in de polders waar wij onze bulk aan km's afwerken zal je er weinig voordeel uit behalen.
warmlopen van remmen geld natuurlijk ook gewoon voor velgremmen, met als extra risico een klapband, in dat opzicht zijn schijven veiliger.quote:Maar; weten jullie waarom automobilisten in het hooggebergte met dalen vooral op de motor afremmen?
Ja kaas, dat is omdat anders de schijven te heet worden, kromtrekken en gaan aanlopen tegen de calipers.
een fiets heeft wel meer scherpe en uitstekende delen, ik zie hier wel een klein risico maar volgens mij gaat niemand zich daar druk om maken.quote:Ik vraag me dus af of die viesdikke toerder die de Alpe afdaalt met aangetrokken rem met rechte schjijven beneden geraakt.
Hadden jullie daar al over nagedacht?
Ook wacht ik op de 1e prof die met dikke snijwonden wordt afgevoerd na een valpartij omdat hij een loeischerpe remschijf in zijn lijf krijgt geplant van een achteropknaller.
ik zal ook niet de eerste zijn die je er mee ziet.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet het nog zien dop, maargoed kopen jullie die shit maar ik hoor de verhalen en ervaringen graag aan.
quote:Op zondag 29 maart 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
Nog even over die schijfremmen he?
We weten allemaal dat discs meer remvermogen hebben en beter doseerbaar zijn tov velgremmen.
Ik vraag me dus af of die viesdikke toerder die de Alpe afdaalt met aangetrokken rem met rechte schjijven beneden geraakt.
Hadden jullie daar al over nagedacht?
Dat terwijl Suntour al jaren de Suntour Command schakelaars in hun programma hadden die vrijwel hetzelfde konden zonder gerammel (en met veel minder ombouwen van je fiets). Ik ben in '92 of '93 overgestapt op Suntour Command en pas jaren later op Ergopower (toen was Suntour helaas al over de kop).quote:Op zondag 29 maart 2015 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Over die eerste Shitmanco rem/ shifters met waslijnen, werd ook, en terecht, hard gelachen. Ze rammelden zo erg dat en een dot silicone kit onder moest om je niet te ergeren. De eerste Campa Ergopowers waren da bom natuurlijk. Goh, wat maakte ik daar in 1992 als eerste de blitz mee. Kostte een godsvermogen, maar dan had je ook wat.
Ja, inderdaad. Respect! Voor de km's, maar ook vooral voor de 'zin'.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:30 schreef Yankee het volgende:
[..]
Knap aantal kilometers voor een weekje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |