Ik weet het...had hem alleen afgespoeld en zou de volgende dag weer gaan fietsen. Ging niet door en was hem toen vergeten verder schoon te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon rijden, is er zo vanaf.
En voortaan even de 5 seconden tijd nemen om na je rit je ketting droog te maken.
Als je Dasty gebruikt hoef je geen water/sop te gebruiken, alleen water erna om het schoon te spoelen. En roest ga je er niet af krijgen ermeequote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef very het volgende:
[..]
Om roest eraf te halen? Daarna ga ik gewoon schoonmaken met water/sop en dan insmeren met fancy smeermiddel
Thanks! Ga ik doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:48 schreef dop het volgende:
[..]
gewoon stevig inspuiten en een paar uurtjes of eventueel een nachtje laten staan
dan ofnemen en eventueel nog een tweede keer wd40 en gelijk afnemen voor het laatste beetje vuil.
goed droog maken en dan in je favoriete merk ketting olie zetten
Waar koop je dat in een fysieke winkel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je Dasty gebruikt hoef je geen water/sop te gebruiken, alleen water erna om het schoon te spoelen. En roest ga je er niet af krijgen ermee
Dan zou ik gewoon een keer poetsen, niet van die extreme dingen doen zodat je ook al het vet in je schakeltjes kwijt bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:48 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet het...had hem alleen afgespoeld en zou de volgende dag weer gaan fietsen. Ging niet door en was hem toen vergeten verder schoon te maken
Maar serieus? Gewoon verder rijden? Ik wil toch wel iets doen om het eraf te halen, al is het alleen maar om met een glimmende fiets aan te komen
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef very het volgende:
[..]
Waar koop je dat in een fysieke winkel?
Ik zal even een foto van de roest tonen wanneer mogelijk....want hij is wel al flink bruin (ruim een maand in de schuur staan roesten)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon een keer poetsen, niet van die extreme dingen doen zodat je ook al het vet in je schakeltjes kwijt bent.
En ja, serieus. Als er bij mij wat roest op zit is dat na 1 ritje weer weg.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.
Dus eigenlijk is het net sopquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ohja, Dasty is best wel geconcentreerd, kan je best 70/30 Dasty/water doen of iets meer
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebbenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Net zoals je voren niet van 2 naar 3 kunt gaan, kun je achter niet van 10 naar 11 gaan.
Tenzij je de complete groep vervangt uiteraard.
Maar met 34-30 moet je toch wel alles op kunnen rijden lijkt me. Anders wat meer trainen zoals Knut al zei.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.
Klopt. Maar wat zijn in mijn geval dan de opties?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef dop het volgende:
[..]
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebben
Misschien een idee om daar een fiets met triple te huren. Scheelt je nog transportgedoe ook en waarschijnlijk stuk goedkoper dan je eigen fiets helemaal ombouwen voor 1 ritje.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef dop het volgende:
[..]
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebben
Moet je wel zeker zijn over je houding op de leenfiets. Die afstand is niet weinig op een anders afgestelde fiets.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien een idee om daar een fiets met triple te huren. Scheelt je nog transportgedoe ook en waarschijnlijk stuk goedkoper dan je eigen fiets helemaal ombouwen voor 1 ritje.
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je wel zeker zijn over je houding op de leenfiets. Die afstand is niet weinig op een anders afgestelde fiets.
Oow, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.
ik ken je niet wat rij je normaal omhoog ? kan je een beetje klimmen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat zijn in mijn geval dan de opties?
Waarom?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.quote:
Grappig, ik rijd al jaren op een triple en heb daar nooit over na gedacht. Nu je het zo zegt is het eigenlijk logisch omdat je een extra blad hebt, dus meer breedte.Zit nu af en toe al met m'n hak tegen de achtervork aan te tikken, moet je nagaan hoe dat is als je cranks smaller zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.
Wel logisch eigenlijk. Al zou ik me persoonlijk meer zorgen maken over mijn rug, maar dat ligt aan mijn medische geschiedenis.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.
Iemand?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef Leonos het volgende:
Hallo, ik ga over 2 weken een paar KOM'metjes pakken nabij Spa.
Hebben jullie daar mooie routes of segmenten om een route te maken op Strava?
Echt wijzer word ik niet van het websssss.
Q Factor , maar verschil is echt niet zo groot , dat kan per fiets en merk al verschillen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Persoonlijk zou ik gaan voor een moderne 11 speed compact groep Sunrise. Dat is meer van deze tijd. Zelfs shimano is de triple aan het afbouwen. Opletten dat je lange kooi koopt zodat je een cassette tot 32 tanden kan steken.
34x32 rij je dan met 70 omwentelingen 6 km h. Een nog lichter verzet en je valt om
Deze route is leukquote:
Lichtste verzet op mijn triple is zwaarder dan het gros van de kant- en klaar instapcompacts.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je triple nodig hebt had je meer moeten trainen
Als je weg wilt fietsen vanuit Spa weet ik het niet. Als je met de auto eerst 40km naar het westen wil kan je misschien de Muur van Huy en Citadel van Namurs doen.quote:
wacht maar tot je een uurtje +10% omhoog moet dan piep je om je moeder , en waarom je zo dom wasquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Lichtste verzet op mijn triple is zwaarder dan het gros van de kant- en klaar instapcompacts.
Vriendje van me heeft zo'n peloton gekocht, 34/32... Je kan net zo goed een ketting om je wielen leggen.
Niet.quote:
Op een fiets met een triple kan óók een andere cassette he? als t moet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:26 schreef dop het volgende:
[..]
wacht maar tot je een uurtje +10% omhoog moet dan piep je om je moeder , en waarom je zo dom was
hier in dit topic neuken ze anders de een na de ander hun vrouw zwanger , op een enkele lafaard naquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet.
Ben best wel gehecht aan m'n prostaat wat dat betreft.
Dit heb ik je al een keer uitgelegd, ik zou me eerder zorgen om je geheugen maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet.
Ben best wel gehecht aan m'n prostaat wat dat betreft.
Knut is zo'n lafaard?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:28 schreef dop het volgende:
[..]
hier in dit topic neuken ze anders de een na de ander hun vrouw zwanger , op een enkele lafaard na![]()
Dit heb je nog nooit aan mij uitgelegd.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit heb ik je al een keer uitgelegd, ik zou me eerder zorgen om je geheugen maken.
Ik denk niet dat jij nu nog een andere cassette nodig zou hebben als je compact had.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:27 schreef muzas het volgende:
Neemt niet weg dat ik nu ook een compact zou scoren. Die 30 gebruik ik hier in de omgeving sowieso nooit.
In limburg/ardennen is het enige voordeel dat ik niet met mn kettingbladen hoef te kutten en geen andere cassette hoef te steken, maar om voor dat kwartiertje werk nou de rest van het jaar die 30 mee te slepen...
Dan liever 11-speed.
vertel eens wat nieuwsquote:
Ik rij expres zoveel mogelijk zonder zadel om impotent te geraken voordat de eierstokken van mn vrouw op springen staan.quote:
Ik snap je zin niet helemaal.... Daarbuiten bedoelde ik meer dat het niet zou hóeven los van of ik het nodig heb ja of nee.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij nu nog een andere cassette nodig zou hebben als je compact had.
Jij hebt geluk dat sherlock het niet doet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit heb je nog nooit aan mij uitgelegd.
Vast aan iemand anders, maar ik lees niet al jouw posts.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik rij expres zoveel mogelijk zonder zadel, maar met een afgevlakte zadelpen, om impotent te geraken voordat de eierstokken van mn vrouw op springen staan.
Dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:32 schreef muzas het volgende:
Limburg zou ik zelf nu wel durven met een 39/28 of 34/25 denk ik.
Chouffie over 2 maanden ga ik weer heel bij zijn met mn 30... Al is het maar vanwege de kleinere stappen in ratio...
quote:
Heb er even een fatsoenlijke route van gemaakt:quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:25 schreef very het volgende:
[..]
Deze route is leuk
(ik had er de grootste moeite mee, dat wel. Maar was ook op mijn specialized hybride en pas een week na aanschaf ofzo)
Kan je daarna om het circuit heen fietsen...ook best leuk. Het circuit zelf is jammer genoeg niet toegankelijk met de fiets (duh), maar je kan er praktisch helemaal omheen en tussendoor rijden. Wel geinig als er geraced wordt
Check!quote:
Thanks!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:39 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Heb er even een fatsoenlijke route van gemaakt:
https://www.strava.com/routes/2020458
![]()
Nee mijn kwaliteiten liggen op het vlakke.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:13 schreef dop het volgende:
[..]
ik ken je niet wat rij je normaal omhoog ? kan je een beetje klimmen ?
Heb jij een link van waar ik dat zou kunnen vinden?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Persoonlijk zou ik gaan voor een moderne 11 speed compact groep Sunrise. Dat is meer van deze tijd. Zelfs shimano is de triple aan het afbouwen. Opletten dat je lange kooi koopt zodat je een cassette tot 32 tanden kan steken.
34x32 rij je dan met 70 omwentelingen 6 km h. Een nog lichter verzet en je valt om
Klik in de OP op de spoiler "online shoppen"quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heb jij een link van waar ik dat zou kunnen vinden?
Ongeveer 660 geloof ik in zes dagen, erg lekkerquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lekker hoor. Hoeveel km heb je nou in totaal gemaakt in hoeveel dagen?
Is dit dan echt zo gestrektquote:Op donderdag 26 maart 2015 23:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op al die foto's op strava zit je imo mega gestrekt met je armen en schouders.
Het is niet zijn fiets, maar een huurfiets.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:59 schreef quinoahipster het volgende:
Niet zo gestrekt hoor.
Je stuur moet lager
[ afbeelding ]
pleurt m in de cola die kettingquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:34 schreef very het volgende:
Ik wil dit weekend het roest van mijn MTB ketting gaan halen. Kreeg van de FM de tip om een staalborstel te gebruiken. Hier in dit topic het advies om de ketting in een badje WD40 te laten liggen.
Nou wil ik dat met de WD40 gaan proberen, maar moet ik dan echt een bak vullen net zo ver dat de ketting geheel ondergedompeld wordt? Of alleen flink inspuiten?
En kan je dat gerust een uurtje laten liggen?
![]()
Krijg ik extra punten voor het slammen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:59 schreef quinoahipster het volgende:
Niet zo gestrekt hoor.
Je stuur moet lager
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:38 schreef quinoahipster het volgende:
Slammen altijd +1Pussy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allemaal met een compleet verkrampte onderrug en elke trap doet pijn tot in je nekspieren, maar je rijdt toch maar mooi met je pen op je balhoofd, dus pro!!![]()
Hier nu cm eronder, halfje erbovenop. Zou het ook vast wel kunnen omwisselen, maar ik heb geen compact stuur, dus kan toch al superdiep zitten als het moet.
Dat slammen is leuk en stoer, maar als je geen soepele rug hebt is er weinig nut aan he?Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Yogaband kopenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:56 schreef Gripper het volgende:
Dat slammen is leuk en stoer, maar als je geen soepele rug hebt is er weinig nut aan he?![]()
Maar heb ook een endurance fit fiets, dus is eigenlijk vals spelen![]()
Dit is de kern, de rest bijzaak.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:56 schreef Gripper het volgende:
je rijdt toch maar mooi met je pen op je balhoofd, dus pro!!![]()
![]()
En ik maar denken dat escartin lelijk op zijn fiets zatquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:26 schreef ddx het volgende:
[..]
Is dit dan echt zo gestrekt
(eigen fiets zit stuur paar cm lager trouwens)
[ afbeelding ]
Vandaag rustig uitrijritje gemaakt, benen hadden echt totaal geen zin om te klimmen.
Max hartslag ook maar 155 gekregen.
.![]()
Heeft wel wat van froome als hij meer naar z'n stuurpen zou kijkenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
En ik maar denken dat escartin lelijk op zijn fiets zat![]()
Maar allemaal wel heel gewillig....quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mooie Schotse vrouwen vond ik persoonlijk nogal lastig te vinden.![]()
En voor echte whiskey moet je natuurlijk op Isle of Skye zijn. Ik zeg Ardbeg!2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |