Ik weet het...had hem alleen afgespoeld en zou de volgende dag weer gaan fietsen. Ging niet door en was hem toen vergeten verder schoon te makenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon rijden, is er zo vanaf.
En voortaan even de 5 seconden tijd nemen om na je rit je ketting droog te maken.
Als je Dasty gebruikt hoef je geen water/sop te gebruiken, alleen water erna om het schoon te spoelen. En roest ga je er niet af krijgen ermeequote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef very het volgende:
[..]
Om roest eraf te halen? Daarna ga ik gewoon schoonmaken met water/sop en dan insmeren met fancy smeermiddel
Thanks! Ga ik doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:48 schreef dop het volgende:
[..]
gewoon stevig inspuiten en een paar uurtjes of eventueel een nachtje laten staan
dan ofnemen en eventueel nog een tweede keer wd40 en gelijk afnemen voor het laatste beetje vuil.
goed droog maken en dan in je favoriete merk ketting olie zetten
Waar koop je dat in een fysieke winkel?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je Dasty gebruikt hoef je geen water/sop te gebruiken, alleen water erna om het schoon te spoelen. En roest ga je er niet af krijgen ermee
Dan zou ik gewoon een keer poetsen, niet van die extreme dingen doen zodat je ook al het vet in je schakeltjes kwijt bent.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:48 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet het...had hem alleen afgespoeld en zou de volgende dag weer gaan fietsen. Ging niet door en was hem toen vergeten verder schoon te maken
Maar serieus? Gewoon verder rijden? Ik wil toch wel iets doen om het eraf te halen, al is het alleen maar om met een glimmende fiets aan te komen
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef very het volgende:
[..]
Waar koop je dat in een fysieke winkel?
Ik zal even een foto van de roest tonen wanneer mogelijk....want hij is wel al flink bruin (ruim een maand in de schuur staan roesten)quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon een keer poetsen, niet van die extreme dingen doen zodat je ook al het vet in je schakeltjes kwijt bent.
En ja, serieus. Als er bij mij wat roest op zit is dat na 1 ritje weer weg.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.
Dus eigenlijk is het net sopquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ohja, Dasty is best wel geconcentreerd, kan je best 70/30 Dasty/water doen of iets meer
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebbenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Net zoals je voren niet van 2 naar 3 kunt gaan, kun je achter niet van 10 naar 11 gaan.
Tenzij je de complete groep vervangt uiteraard.
Maar met 34-30 moet je toch wel alles op kunnen rijden lijkt me. Anders wat meer trainen zoals Knut al zei.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wibra. Moet je alleen wel even je hoofddoek op doen.
Klopt. Maar wat zijn in mijn geval dan de opties?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef dop het volgende:
[..]
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebben
Misschien een idee om daar een fiets met triple te huren. Scheelt je nog transportgedoe ook en waarschijnlijk stuk goedkoper dan je eigen fiets helemaal ombouwen voor 1 ritje.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef dop het volgende:
[..]
als het serieus lang klimmen is het wel fijn om nog een verzetje achter de hand te hebben
Moet je wel zeker zijn over je houding op de leenfiets. Die afstand is niet weinig op een anders afgestelde fiets.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien een idee om daar een fiets met triple te huren. Scheelt je nog transportgedoe ook en waarschijnlijk stuk goedkoper dan je eigen fiets helemaal ombouwen voor 1 ritje.
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je wel zeker zijn over je houding op de leenfiets. Die afstand is niet weinig op een anders afgestelde fiets.
Oow, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.
ik ken je niet wat rij je normaal omhoog ? kan je een beetje klimmen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat zijn in mijn geval dan de opties?
Waarom?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je houding verandert sowieso als je van compact naar triple gaat.
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.quote:
Grappig, ik rijd al jaren op een triple en heb daar nooit over na gedacht. Nu je het zo zegt is het eigenlijk logisch omdat je een extra blad hebt, dus meer breedte.Zit nu af en toe al met m'n hak tegen de achtervork aan te tikken, moet je nagaan hoe dat is als je cranks smaller zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.
Wel logisch eigenlijk. Al zou ik me persoonlijk meer zorgen maken over mijn rug, maar dat ligt aan mijn medische geschiedenis.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je benen staan verder uit elkaar bij een triple. Weet niet meer de term hiervoor, wel dat sommige mensen hier echt last van kunnen hebben terwijl het echt om mm werk gaat.
Iemand?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:38 schreef Leonos het volgende:
Hallo, ik ga over 2 weken een paar KOM'metjes pakken nabij Spa.
Hebben jullie daar mooie routes of segmenten om een route te maken op Strava?
Echt wijzer word ik niet van het websssss.
Q Factor , maar verschil is echt niet zo groot , dat kan per fiets en merk al verschillen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |