quote:Op maandag 13 april 2015 23:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Met twee woorden gesproken. Zoals het hoort!
quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goed, je moet trouwens de groeten van hem hebben.
Krijg je na moeilijk doen op grote hoogte.quote:
Dat betekent dus niet stewardessen pesten in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Krijg je na moeilijk doen op grote hoogte.
Is dit serieus? Beetje spelen op zo'n berg...quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Krijg je na moeilijk doen op grote hoogte.
Uhu, voor mensen met hoogtevrees vast een drama.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:48 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Is dit serieus? Beetje spelen op zo'n berg...
Je krijgt m niet voor gva bad reichenhall helaas.quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Uhu, voor mensen met hoogtevrees vast een drama.
Ik vond het geweldig.
Nadruk op vond, eenmaal paraat wist ik zwaartekracht weer snel op waarde te schatten.
Winterberg? Verschillende keren geweest, pendulesprong stelt weinig voor. Voor de rest is het toch een betaalde vakantie dat werken op hoogte.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je krijgt m niet voor gva bad reichenhall helaas.
Ik kom ff niet op de plaats van dat gehucht in de eiffel maar die gva lijkt me zo kut.... die hoerige pendule sprong hoop ik nooit te doen.
ik vond klettersteigen/abseillen/hochseilbahn in bad reichenhall al erg genoeg.
Ik ken nog wel een paar honderd man die 'm wel zou willen halen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar bijna iedereen heeft die speld toch?
Ik weet niet eens waar die van mij ligt...quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:35 schreef Awsom het volgende:
Ik ken nog wel een paar honderd man die 'm wel zou willen halen.
Ik heb hem gehad na Bad R.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Je krijgt m niet voor gva bad reichenhall helaas.
Ik kom ff niet op de plaats van dat gehucht in de eiffel maar die gva lijkt me zo kut.... die hoerige pendule sprong hoop ik nooit te doen.
ik vond klettersteigen/abseillen/hochseilbahn in bad reichenhall al erg genoeg.
Waar gaat de rit heen?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:21 schreef Thaboel het volgende:
Sta gelukkig pas 2 uur te wachten voordat we de bakken op de trein kunnen gooien...
Kak!quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat betekent dus niet stewardessen pesten in het vliegtuig.
Lekker toch, mouwtjes omhoog en lekker in het zonnetje wachten.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:21 schreef Thaboel het volgende:
Sta gelukkig pas 2 uur te wachten voordat we de bakken op de trein kunnen gooien...
Uiteindelijk 6 uur gestaanquote:Op woensdag 15 april 2015 16:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker toch, mouwtjes omhoog en lekker in het zonnetje wachten.
ga jij maar eens 6 uur op een trein zitten wachten.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Man zeik niet zo je hebt 6 uur betaald kunnen chillen in de zon.
Je zou kunnen overwegen om je kisten te poetsen.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ga jij maar eens 6 uur op een trein zitten wachten.
Er ligt altijd genoeg werk wat je in de tussentijd zou kunnen doen, in ieder geval wat nuttigs.
Dat mag niet meeeerquote:Op donderdag 16 april 2015 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen om je kisten te poetsen.
quote:
Meindlquote:Op donderdag 16 april 2015 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen om je kisten te poetsen.
Ja voor zweet etcquote:Op donderdag 16 april 2015 16:31 schreef Kostertjuh het volgende:
Hoorde deze week dat je ook de binnenkant moet spoelen?
Ik wel...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2015 17:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wel...
of lowa's in mijn gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Mag alleen als je vriendjes met je AF bent.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:19 schreef Awsom het volgende:
Na hoeveel jaar mag je die schoenen eigenlijk in de ruiling gooien?
Mooiquote:Op donderdag 16 april 2015 18:46 schreef Schild het volgende:
[..]
Mag alleen als je vriendjes met je AF bent.
3 jaar, wapen der verbindingsdienstquote:Op donderdag 16 april 2015 19:03 schreef samthegreat5 het volgende:
Wat is de contractduur voor een Officier HBO/WO (nieuwe naam van kort model) in een gevechtsfunctie?
Las net dit inspirerende verhaal (nou, het enige wat me eigenlijk echt inspireerde was het stukje ''van arts tot pelotonscommandant bij het Korps Mariniers) en het idee schoot in mijn hoofd om misschien na mijn tweede master 1 contracttermijn in een gevechtsfunctie of een andere officiersfunctie bij in ieder geval een Wapen, niet een Dienstvak, te dienen.
Heb ik daar in ieder geval latah geen spijt van dat ik nooit beroeps ben geweest.
Just a thought heyah.
Toen ze nog in Delft zaten moest ik mijn Leatherman opbergen...quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:07 schreef Kostertjuh het volgende:
Wat een zure lui in t NMM. Ben je beetje mooie verhalen over de ypr aant vertellen, mag ik er niet inzitten enzo.
Kontmuseum
Heb je een link? Dat is namelijk waarschijnlijk mijn oude LT,quote:Op donderdag 16 april 2015 19:03 schreef samthegreat5 het volgende:
Las net dit inspirerende verhaal (nou, het enige wat me eigenlijk echt inspireerde was het stukje ''van arts tot pelotonscommandant bij het Korps Mariniers)
Oeps, had een link bij moeten staan:quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb je een link? Dat is namelijk waarschijnlijk mijn oude LT,
Roger, was het een goede Lt.?quote:
Inmiddels minder dan 14 man over.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:16 schreef Schild het volgende:
Exclusief: blik achter de schermen bij de officiersopleiding van de mariniers.
http://nieuws.thepostonli(...)on_types=og.comments
Bijna....vertelquote:Op zaterdag 18 april 2015 02:20 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Inmiddels minder dan 14 man over.
En dan te bedenken dat ik er zelf ook bijna tussen zat.![]()
uitstekend en met jou? , maar wat is een vlootbaal?quote:Op zaterdag 18 april 2015 07:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En hoe gaat het ouwe vlootbaal?
Uitstekend, al zeg ik het zelf.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
uitstekend en met jou? , maar wat is een vlootbaal?
een vlotbaal is iemand die permanent in een reddingsvlot woontquote:Op zaterdag 18 april 2015 08:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Uitstekend, al zeg ik het zelf.
Vlotbaal? Je weet wel, een vent met zeemansbenen.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
een vlotbaal is iemand die permanent in een reddingsvlot woont
en jistarc is weer uitgedunt, die nieuwe eenheid is n eskadron verkenners uit tharde.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:43 schreef Eraser127 het volgende:
Ik las het idd, nieuwe verkenners eenheid binnen de brigade
1 Voordeel, Zelda/ Quick Wins is op de lange baan geschoven.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
en jistarc is weer uitgedunt, die nieuwe eenheid is n eskadron verkenners uit tharde.
Wat is er, behalve het imo te magere kaliber, mis met de Colt? Je moet wel een behoorlijke klapjosti zijn om daar mee te missen...quote:
Een veel lichtere buks dan de Colt zal je niet krijgen. En om de DI vs gas piston discussie voor te zijn, het verschil schijn je niet te merken bij de eerste paar honderd patronen die je afschiet kwa betrouwbaarheid.quote:Op zondag 19 april 2015 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is er, behalve het imo te magere kaliber, mis met de Colt? Je moet wel een behoorlijke klapjosti zijn om daar mee te missen...
DI is per definitie bagger. Minder gasdruk en nog meer beweging in het wapen bij het afgaan van het schot.quote:Op zondag 19 april 2015 20:11 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Een veel lichtere buks dan de Colt zal je niet krijgen. En om de DI vs gas piston discussie voor te zijn, het verschil schijn je niet te merken bij de eerste paar honderd patronen die je afschiet kwa betrouwbaarheid.
Ik vind de beweging anders minimaal bij het schieten, juist bij een cilinder heb je meer bewegende en zwaardere massa in het wapen. Het is uiteindelijk wel meer storingsgevoelig, dat wel.quote:Op zondag 19 april 2015 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
DI is per definitie bagger. Minder gasdruk en nog meer beweging in het wapen bij het afgaan van het schot.
Ik versta onder DI Uzi, Glock en dat soort wapens.quote:Op zondag 19 april 2015 21:09 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Ik vind de beweging anders minimaal bij het schieten, juist bij een cilinder heb je meer bewegende en zwaardere massa in het wapen. Het is uiteindelijk wel meer storingsgevoelig, dat wel.
Niet veel, vind alleen dat we meer in hadden kunnen zetten op kortere afstanden + links/rechtshandig.quote:Op zondag 19 april 2015 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is er, behalve het imo te magere kaliber, mis met de Colt? Je moet wel een behoorlijke klapjosti zijn om daar mee te missen...
Direct Impingement, al is het AR15 niet een 100% DI platform. Dat houdt in dat het gas dat van de afgeschoten kogel via een gasbuis boven de loop de afsluitergroep naar achteren duwt waardoor het wapen repeteert en een nieuwe patroon kan laden in de kamer.quote:
Lijntje schieten is ook een iets heftigere terugslag dan normaal schieten met de FAL.quote:Op zondag 19 april 2015 23:01 schreef Erasmo het volgende:
En de Colt heeft al amper terugslag vergeleken met de FAL.
* Erasmo weet nog de eerste keer met lijnschieten dat hij de FAL in het kuiltje op de schouder zette zoals geleerd met de C7
we komen overalquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
De combinaties worden wel steeds leiper. Huzaren met de rode baret.
[ afbeelding ]
Lekker aan het poetsen.quote:
Hahaha. Beter.quote:
quote:Op maandag 20 april 2015 12:17 schreef AchJa het volgende:
GENERAL:
Leaps tall buildings with a single bound, is more powerful than a locomotive, is faster than a speeding bullet, walks on water amid typhoons, gives policy to God.
COLONEL:
Leaps short buildings with a single bound, is more powerful than a switch engine, is just as fast as a speeding bullet, walks on water if sea is calm, talks to God.
LT. COLONEL:
Leaps short buildings with a running start and favorable winds, is almost as powerful as a switch engine, is faster than a speeding BB, walks on water in indoor swimming pool, talks to God if a DA-4187 request form is approved.
MAJOR:
Barely clears Quonset hut, loses tug-of-war with switch-engine, can fire a speeding bullet, swims well, is occasionally addressed by God.
CAPTAIN:
Makes high marks by trying to leap buildings, is run over by locomotive, can sometimes handle a gun without inflicting self injury, dog paddles, talks to animals.
1ST LIEUTENANT:
Runs into buildings, recognizes locomotives two out of three times, is not issued ammunition, can stay afloat if properly instructed in the Mae-West, talks to walls.
2ND LIEUTENANT:
Falls over doorstep when trying to enter buildings, says look at the Choo-Choo, wets himself, plays in mud puddles, mumbles to himself.
CHIEF and SERGEANT MAJOR
Lifts tall buildings and walks under them, kicks locomotives off the tracks, catches speeding bullets in his teeth and eats them, freezes water with a single glance, HE IS GOD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |