yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 16:09 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 16:09 |
En doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 16:10 |
Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt. Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:11 |
Meer gevaarlijk als iemand het leest, en dat soort dingen gaat geloven | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:11 |
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is? Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten? | |
Izzy73 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870 | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien? | |
loveli | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Toilet zonder slot dan? | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Bedankt voor dit brekende nieuws wat niemand nog wist. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Haha ja dat deed ik ook wel eens vroeger maar dan andersom. Gewoon je sleutel of een 5 centmuntje in dat groefje porren zodat hij van rood naar groen gaat ![]() | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Spuit11 | |
Messina | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Ja, dat zeiden ze inderdaad om 12:30 uur. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:12 |
Of gewoon neerslaan in de cockpit | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 16:13 |
Niet! ?!?! Srsly? | |
MrTorture | donderdag 26 maart 2015 @ 16:13 |
Huh? Wat? Vliegtuig neergestort? ![]() | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:13 |
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:13 |
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht. | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Gewoon niet, het is namelijk geen oplossing. Ook dan is iets te bedenken waardoor de deur geblokkeerd raakt. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
De oplossing ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Stop de persen! | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Onder piloten zijn psychische problemen en suïcidale neigingen een taboe-onderwerp. Eén piloot vertelt de NOS dat hij het moeilijk vindt om al zijn collega's op eenzelfde manier te vertrouwen en dat hij op een lange vlucht soms met moeite de cockpit verlaat om te gaan rusten. De co-piloot van Germanwings-vlucht 4U 9525 blijkt het toestel moedwillig te hebben laten neerstorten. Op de geluidsopnamen van de cockpitvoicerecorder is duidelijk te horen dat de co-piloot alleen in de cockpit was, toen het toestel tegen de bergwand kapot sloeg. Hij reageerde niet op het schreeuwen van de gezagvoerder die aan de andere kant van de gepantserde deur naar binnen wilde. Steven Verhagen van pilotenvakbond VNV noemt het de grootste nachtmerrie van een piloot. "Buitengesloten worden wanneer je collega het vliegtuig moedwillig naar beneden stuurt en laat crashen." Te snel om spontaan te zijn Onder piloten waren er op de dag dat het toestel crashte al vragen over de oorzaak. Belangrijkste aanwijzing toen was de manier waarop het toestel daalde. Die leek duidelijk gepland. Het toestel maakte een kleine bocht, een paar graden maar, naar we nu weten niet lang nadat de captain het gezag aan de co-piloot had overgedragen. De Airbus raakte daardoor af van de geplande route en de zogenoemde airway, de snelweg in de lucht, waarlangs vrijwel alle vluchten naar het noorden vliegen. Vervolgens zette het toestel een daling in, die te snel was om spontaan te zijn. Om binnen acht minuten van 12.000 meter naar 2000 meter te dalen, moet de co-piloot zelfs gebruik hebben gemaakt van de speedbreaks, denken de piloten. Dat zijn de metalen platen op de vleugels, die dienen als rem in de lucht. In de luchtvaart zijn 'zelfmoordpiloten' geen gemakkelijk onderwerp. Van vlucht MH370, het toestel van Malaysia Airlines dat spoorloos raakte, wordt vermoed dat een van de twee piloten verantwoordelijk is voor het verdwijnen. Vanuit het verleden zijn er meerdere gevallen bekend waar suïcide een rol speelde, maar vaak wordt dat niet met zoveel woorden benoemd. Het Amerikaanse onderzoek naar het neerstorten van vlucht 990 van Egypt Air in 1999, waar zelfmoord van de piloot wel als oorzaak werd aangewezen, werd na publicatie zelfs door Egypte als 'onwaar' terzijde geschoven. De zware maatregelen van na de terreuraanslagen van 11 september 2001, zoals gepantserde cockpitdeuren en de op elkaar gestapelde veiligheidsprocedures, hebben zich tegen de luchtvaart gekeerd, lijkt het. Piloten verwachten dat die procedures de komende tijd ingrijpend zullen veranderen. Misschien komt er ook wel een wc in de cockpit. "Het middel is ernstiger gebleken dan de kwaal", zegt Steven Verhagen van de VNV. http://nos.nl/artikel/202(...)n-de-luchtvaart.html [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 16:15:55 ] | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is) Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:14 |
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen? | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Of de piloten iets laten nemen waardoor je nauwelijks meer kan pissen. Mdma bijvoorbeeld, zelfmoordkans wordt dan ook kleiner. Ik zie alleen maar voordelen. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Dan breid je de cockpit uit. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Zou mooi zijn als je daar in het vliegtuig nog iets zou hebben. Anyhow, dikke kans dat ik op die statistieken over ongevallen in huis ook iets aan te merken heb (bijvoorbeeld dat zulke ongevallen vooral bij jonge kinderen en oudere mensen plaatsvinden). Dit zijn typisch van die "feiten" die zich in onze hoofden hebben genesteld en waar men nog nauwelijks over nadenkt. Des te belangrijker dat iemand dat zo nu en dan wel doet. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Keramiek, met spoelbak en wc-bril zou ik zeggen | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Plek genoeg, in veel vliegtuigen is het genoeg om de deur een metertje naar achter de plaatsen: In veel vliegtuigen zit direct naast de cockpit namelijk al een toilet. Maar de oplossing is het niet. | |
Ketchupcurry | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effect ![]() | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:15 |
Niet als je gewoon een chemische toiletpot neerzet met een gordijntje eromheen. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort. Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch. ![]() | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Zoiets ja. | |
loveli | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Fly by wireless? | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Het ging er anders tijdens de persconferentie nog over. Het ligt juist voor de hand dat men het daarover gaat hebben. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen? | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam. De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Ja, alleen de kans dat onder de passagiers één of meerdere personen labiel zijn, is dan ook weer groter. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:16 |
Op basis waarvan wil jij een screening houden? De nationale IQ-test aan ze voor leggen? | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:17 |
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:17 |
Want screenen gaat helpen? Als iemand nooit om hulp heeft gevraagd en zijn 'aandoening' ook nog eens goed weet te verbergen, heb je er nog niets aan. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:17 |
eigenlijk moeten alle passagiers kunnen sturen en daar moet het vliegtuig het gemiddelde van nemen... | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:17 |
Misschien heeft iemand die persconferentie beter gevolgd dan ik (want ik moest op een bepaald moment weg), maar zei die topman van Lufthansa niet iets in de trant van: daar zijn we mee gestopt? (Misschien ging dat om vervolgonderzoeken.) | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 16:18 |
![]() Neee ![]() Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz ![]() ![]() | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:18 |
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:18 |
Nee dat kan niet. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:18 |
Mwah dat lijkt me gewoon normale ontwikkeling die je in veel meer branches ziet. Uren maken voor minder loontje bij de low-budgetbedrijfjes, en als je wat ervaring hebt doorstromen naar de wat 'betere' bedrijven voor een beter loon. Zie niet in wat daar mis mee is. Punt is dat je om piloot te worden een klein kapitaal kwijt bent, en de tijd dat je inderdaad gelijk dik salaris had en bij de KLM vloog ondertussen wel voorbij is. Dus er zijn flink wat mensen met forse schuld en geen baan of slechtbetaald baantje in Turkije, Azie, of bij lowcost airlines. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:18 |
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:19 |
Nee want die kan niet op slot natuurlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:19 |
Precies, psychische evaluaties e.d. zijn ook maar momentopnames, en je kan moeilijk piloten wekelijks screenen. | |
Ketchupcurry | donderdag 26 maart 2015 @ 16:19 |
Full transcript: French prosecutor Brice Robin explains Germanwings Flight 9525 black box recording: http://globalnews.ca/news(...)fcd04bbedc3faa58ad04 | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:19 |
Daar gaan wij echt wel heen hoor, over 50 jaar is dit normaal. | |
Mshauri | donderdag 26 maart 2015 @ 16:19 |
Heerlijk | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:20 |
Maar wanneer je weet van personen dat ze depressief zijn, is er altijd wel een moment dat ze opeens er weer zin in hebben in het leven, heppiedepeppie zijn, en juist in die fase doen ze aan zelfmoord. Alleen moet je dan wel weten dat die mensen inderdaad depri zijn. | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:20 |
Daily Mail ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:20 |
INB4 El_Matador die het als serieuze bron gaat aanhalen ![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:20 |
wat is daar "Full transcript" aan? ![]() oh het is een full transcript van wat de aanklager zei ![]() | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:20 |
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:21 |
Bij KLM en Transavia zitten altijd twee piloten in de cockpit maar het is niet verplicht. NIET verplicht!!! Ik zou zeggen: vanaf vandaag wel verplicht. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 16:21 |
Totdat een co-piloot de piloot uitschakelt door de piloot met z'n hoofd in de plee te verdrinken. Dan moet er wel verplicht een slot op. | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:21 |
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:21 |
Gewoon 15 piloten in de cockpit... | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:22 |
Uiteindelijk is geen enkel systeem veilig. En met screenen bedoel ik niet alleen de nu waarschijnlijk jaarlijkse screening en intake screening, maar maandelijks bij bedrijfspsycholoog etc. maar zoals hierboven aangegeven is de werkdruk bij de "broekjes" ook gigantisch hoog bij de prijsvechters. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen van andreas. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:23 |
Vliegen verbieden! | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:23 |
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:23 |
Vanaf de grond is er overigens wel meer toezicht dan in een cockpit. Maar dat hacken is inderdaad wel een probleem. Ook al heb ik nooit gehoord dat een drone gehackt is, maar dat zal ook vast wel mogelijk zijn. | |
starla | donderdag 26 maart 2015 @ 16:23 |
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo. Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:24 |
Waar het hier helemaal niet over gaat: "Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron) Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.) | |
AchJa | donderdag 26 maart 2015 @ 16:24 |
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter... | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:24 |
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 16:24 |
Dat zal ook gebeuren met mensen in een cockpit. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
Bedankt voor deze duiding. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
Zucht ![]() Ja hoor meisje, je hebt gelijk. Echt. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror. | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:25 |
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:26 |
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan | |
nostra | donderdag 26 maart 2015 @ 16:26 |
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:27 |
![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:27 |
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers." | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:27 |
![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
Het was ook wel vlieg tuig hoor! | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert. | |
iRemco | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant.. | |
danny081 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd. Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen. Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat. | |
AchJa | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren. | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 16:28 |
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden. | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:29 |
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:29 |
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.) | |
nostra | donderdag 26 maart 2015 @ 16:29 |
Precies, even je kluis de cockpit mee in. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:29 |
Daarom gewoon dit in de cockpit: ![]() Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen... | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
Inderdaad! | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
Je moet het verplicht stellen, want als je dat niet doet zal een piloot niet de ander het idee willen geven hem niet te vertrouwen. Als het verplicht is, is de piloot van dat schuldgevoel af. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam? | |
AchJa | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:30 |
| |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 16:31 |
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is. | |
AchJa | donderdag 26 maart 2015 @ 16:31 |
Stond die niet op zijn Feesboek dan? Ouderwets hoor... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:31 |
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:31 |
Omdat het dan doorgaans om verdachten gaat, dit zijn gewoon de namen van de piloten, zonder enige vorm van onzekerheid. | |
Five_Horizons | donderdag 26 maart 2015 @ 16:31 |
Omdat 'ie geen verdachte is? | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:32 |
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 16:32 |
Nog niet veroordeeld. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Stuur het in zou ik zeggen | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Ze zullen ook nooit veroordeeld worden. | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Een middel om twee mensen in de cockpit te houden: ja. Een middel om piloten er van te weerhouden 100+ mensen in hun zelfmoord mee te slepen: nee | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit! | |
Five_Horizons | donderdag 26 maart 2015 @ 16:33 |
Zodra iemand dood is, stopt de rechtsgang. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:34 |
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt. Laat iedereen meedenken over een systeem. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:34 |
Natuurlijk niet, dombo. ![]() ![]() Dat haalt het hele plan, de oplossing voor het probleem, onderuit. | |
AchJa | donderdag 26 maart 2015 @ 16:35 |
Iedereen de pilotenopleiding in en geen deur, wat denk je daar van? | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 16:36 |
Eh? Vliegmaatschappijen hebben er een redelijk groot belang in dat dit soort dingen niet gebeuren. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:37 |
| |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 16:37 |
Ik zou meteen zelfmoord plegen als de piloot naast me gaat zitten schijten ![]() | |
hhh38 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:37 |
Gewoon altijd 2 mensen in de cockpit, klaar. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:37 |
There's no such thing as bad publicity. | |
Copycat | donderdag 26 maart 2015 @ 16:38 |
Oh yes there is. | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 16:38 |
Vertel dat maar aan de boekhouder van Malaysia Airlines. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:38 |
Deze crash haalt echt het domste wat de mens in zich heeft naar boven. Daarvoor hoef je hier maar de laatste 2 topics in deze reeks doorgelezen te hebben. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:38 |
Vertel dat maar aan Buckler Bier... | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:39 |
"Lege vluchten, massaontslagen en dieprode cijfers. Vliegmaatschappij Malaysia Airlines heeft het zwaar. De Maleisische overheid gaat de maatschappij reorganiseren en schrapt alvast 6000 banen." http://www.trouw.nl/tr/nl(...)mp-veroorloven.dhtml | |
MaJo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:39 |
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren ![]() | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 16:39 |
Ik geloof niet dat dat geldt in deze branche. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:40 |
Hij ademde tot het einde door. En wellicht dat het door veiligheidsmaatregelen niet mogelijk was een duikvlucht in te zetten. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:40 |
Misschien omdat ze bijna de deur open hadden ofzo? Ik heb ook geen idee, als je mensen echt doodsangsten wil laten uitstaan dan vlieg je net zolang door tot de brandstof op is ofzo. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 16:40 |
Volgens mij had het vliegtuig iets abrupters gecorrigeerd. En ze hebben hem tot het einde horen ademen, dus hij was niet dood. | |
MaJo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:40 |
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil. Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten ![]() | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Het is niet hetzelfde als van een gebouw afspringen. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Nee, ze hoorden hem ademen tot de impact, dus hij was er tot het laatste moment bij. | |
MaJo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Ah dat van het ademen wist ik niet, duidelijk! En dat een snoekduik niet mogelijk is is ook wel een goeie ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:41 |
Niet alleen door piloten. ![]() | |
MaJo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:42 |
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werkt ![]() | |
timmmmm | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten? | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen... | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
El_Matador | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
Genoeg nieuwssites. nu.nl is wel een bekende ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
El_Matador | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:43 |
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
De FOK! Floppage? | |
MaJo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
ah ok! | |
timmmmm | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is? | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
Is dat zo ja? Is dat soort data/indrukken hendels/knoppen juist weer allemaal af te leiden uit die andere zwarte doos? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:44 |
Hoe pleeg je zelfmoord op zo'n moment? Door je adem in te houden? | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
OP lezen. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
![]() | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
Vliegtuig neergestort, compleet gedesintegreerd. Daling duurde 8 minuten met een constante maar snelle daling, contact verloren tussen Digne en Barcelonette. Dozen en recorders gevonden waarop te horen was dat de kap'tein het gezag overdroeg aan de co-piloot omdat hij moest pissen. Daarna is deze buitengesloten en heeft 8 minuten op een deur staan bonzen terwijl het vliegtuig op een berg invloog. | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
iemand vermoorden met je handen/riem is ontzettend ingrijpend. zelfmoord plegen en zo mensen mee nemen is makkelijker. de vooruitgang in wapens is ook zodat soldaten minder moeite hebben om te doden. in WO2 bleek een immens percentage soldaten niet gericht op de duitsers te hebben geschoten omdat ze dat psychisch niet konden. Tegenwoordig is een paar mensen doden een computer spelletje met die drones of gunships. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
Er is weer eens een hoax, vliegtuig "neergestort", gepantserde deuren voor de cockpit om de reptilians buiten te houden, en er past geen toilet in de cockpit omdat daar de tanks met chemtrailvloeistof al staan. The usual. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
Piloot moest schijten, co-piloot liet hem er niet meer in en liet het vliegtuig neerstorten. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
In de technische zwarte doos wel ja. Maar blijkbaar zat daar geen geheugen kaart in ofzo. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
Er is een vliegtuig gecrasht. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
gezagvoerder gaat pissen, co-piloot stelt daling in, co-piloot wil gezagvoerder niet meer in de cockpit laten, vliegtuig crasht met 700 km/u op een berg, iedereen dood... | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:45 |
Er is een vliegtuig gecrasht, met opzet door co piloot andreas lubitz terwijl gezagvoerder patrick naar de wc was. Patrick is buitengesloten geworden door andreas. Dit kan vanuit de cabine met een knopje waardoor er de eerste 5 tot 20 minuten met geen mogelijkheid de cockpit binnen te komen is. de koers is door andreas een paar graden gewijzigd en de autopiloot is op 100 voet gezet ipv 34000. Op de recorder die gevonden is hoor je de gezagvoerder op de deur bonzen en de co piloot ademen gedurdende de 8 minuten tellende afdaling terwijl er geen woord word gezegd. Op het laatste moment hoor je de passagiers gillen. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
nee, zo is de procedure | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
piloot moest poepen en verliet de cockpit, copiloot zette de daling in, piloot wilde weer de cockpit in maar werd niet toegelaten, copiloot zette de automatische piloot op 100 ft ofzoiets en vervolgens crashte het ding op 2100 meter hoogte in de bergen. Piloot heeft geprobeerd de deur in te beuken maar dat lukte niet, in de laatste minuten/seconden gegil tot de klap. Toen niks meer. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
Niks aan de hand, piloot gaat plasje plegen, co-piloot vindt het een ideaal moment om een eind aan z'n leven te maken, einde. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
Die codes zijn wel uit te lezen. | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
is er al iets van een afscheidsbrief gevonden of dat die in een scheiding lag of iets dergelijks? | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
K3 stopt ermee | |
poemojn | donderdag 26 maart 2015 @ 16:46 |
20-jarig meisje uit Deurne zat met een Duitse gymnasiumklas en nog zo'n 130 man extra in een vliegtuig waarvan de captain even naar de wc moest. De co-pilot van 28 jr is toen opzettelijk tegen een berg aan gevlogen. Niemand heeft het overleefd. Nou, je hebt wel voldoende input gehad zie ik. ![]() | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 16:47 |
Ok, wist ik niet, maar is die data af te leiden uit de andere zwarte doos? | |
HiZ | donderdag 26 maart 2015 @ 16:47 |
Een Australische vriend van mijn heeft regelmatig selfies van vluchten met MA, dat hij kan kiezen welke rij hij wil en zo. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:47 |
Een meisje uit Deurne stierf omdat de deurne niet open kon. Ironisch. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:49 |
Best een lekker wijf ook nog eens begreep ik, dat maakt het dubbel zo erg. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 16:49 |
Erg lullig dat een bizarre eenmansactie van de piloot en een oorlogsdaad een vliegtuigmaatschappij aan de rand van de afgrond brengt | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:49 |
driedubbel | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:49 |
Omdat de deurne niet open kon. Hilarisch. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
Bij welke maatschappijen moeten er altijd 2 mensen in de cockpit zitten? | |
timmmmm | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
Bedankt voor de samenvatting ![]() Wat een mongool die co-piloot ![]() ![]() | |
DaveDave09 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
Deurne ipv deuren haha haha ha | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
Amerikaanse... en Norwegian nu... | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:50 |
KLM ook las ik vanochtend ergens. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
http://yemenia.com/ Air Yemen. Ze zitten alleen wel met een bomgordel vast aan hun stoel. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
Nou! | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
KLM/Transavia | |
eriksd | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
Dan had hij wel zijn kans afgewacht bij een andere vlucht. Kennelijk was dit zijn plan. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
Dan ben je dus nog verder heen. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:51 |
Misschien was het een impulsieve daad. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:52 |
Oh ja, geef de schuld maar aan de gezagsvoerder. | |
empa1010 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:52 |
Precies. En misschien is het een vlucht hiervoor om die reden wel mislukt... zijn die mensen aan de dood ontsnapt. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:52 |
Een piloot met een of andere vorm van verborgen schizofrenie zal niet zoiets doen als er nog iemand bij is. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 16:52 |
Hij geeft hem ook wel de 'schuld' inderdaad. Begrijpende lezen is moeilijk. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:52 |
als de ouders van de copiloot niet hadden gebatst was het ook niet gebeurd ![]() | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
In de meeste gevallen laten ze iemand met Down-syndroom niet als co-piloot vliegen.. | |
DaveDave09 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
Als er geen vliegtuigen waren ook | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
U is psychiater? | |
timmmmm | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
Ik kan me dat dus niet eens een beetje voorstellen. Dat je moedwillig zoveel mensen om het leven brengt. | |
ShevaJB | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
De passagiers kon je horen gillen ja? Sick | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
Ja man, nieuw beleid: Elke piloot moet vanaf nu in een flesje plassen. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
Jij speelt zeker geen FIFA? | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:53 |
Ik weet gewoon veel. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 16:54 |
![]() | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:54 |
mmm, zal wel worden dat er een plee in de cockpit komt zonder slot in de nieuwe toestellen. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 16:55 |
Misschien wel wat cynisch en afgestompt, maar mensen doen gekke dingen. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:56 |
Mensen moeten niet gelijk hooghartig zeggen dat zij nooit een vliegtuig zouden laten neerstorten, je weet niet hoe die man er geestelijk aan toe was en hoe jij in die toestand zou handelen. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:57 |
Met het Charlie Hebdo gebeuren was het lopende topic van uitstekende kwaliteit. Nu is het lastig om tussen de dwazen nog de serieuze posts te lezen. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:59 |
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM. Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 17:00 |
Van MH17 is toch bevestigd dat die uit de lucht is geschoten? | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 17:00 |
Het is me wat meid. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:00 |
Bij Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen geldt de aanvullende regel dat er niemand alleen in de cockpit mag achterblijven en een ander bemanningslid even in de cockpit plaatsneemt als piloot of copiloot bijvoorbeeld naar de wc moeten. Die regel geldt in Nederland niet. http://www.telegraaf.nl/b(...)en_in_cockpit__.html | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 17:01 |
Die piloot die op de WC zat had een BUK tegen kunnen houden? | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:01 |
We moeten gewoon even afwachten wat Benno Baksteen erover te melden heeft bij Pauw. Tot dan is het enkel gissen. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:01 |
Ohja, die andere piloot had de raket op moeten vangen, en anders had het vliegtuig nu nog steeds gevlogen?? | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 17:02 |
Ben jij nu serieus? | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 17:02 |
Mjah, daar haden ze ook met z'n tienen in de cockpit niets tegen kunnen doen. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:02 |
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'![]() | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 17:03 |
Welk beleid moeten ze waarom aanpassen ![]() | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:03 |
ooit eens in de bij kls geprobeerd. kosten 250.000 gulden destijds. Alleen toen al was er een dalende vraag en werden de lonen minder. Later heb ik PPL opleiding gedaan en degene die ons theorie les gaf was een piloot die al jaren geen werk kon krijgen en een mega schuld had. Zijn heel veel piloten die gewoon als postbode met een dikke schuld zitten. en je moet elk jaar zoveel vlieguren maken om je brevet te houden. kosten vlieguurtje cessna 172 (klein kut ding) was al iets van 150 euro, zo'n grote jongen slurpt wel wat meer weg en dan moet je ook nog landingsgeld betalen. Landen op schiphol kost volgensmij tegen de 1000 euro voor een klein kut vliegtuig ![]() | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:03 |
Waarom moeten ze dat doen dan. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 17:03 |
Het gaat ook zo vaak mis he. | |
timmmmm | donderdag 26 maart 2015 @ 17:05 |
Als iemand zo ver heen is dat hij iets als dit doet, kan je 1000000 beleidsregels maken om dit te voorkomen, maar gebeurt het toch wel. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:05 |
Ja, anders had hij de piloot gewoon een knal voor zijn bakkes gegeven en daarna de deur op slot gedaan. Tegen gevaarlijke gekken in zon situatie helpt niks. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Je kunt moeilijk bij iedereen een chip implanteren die je gedachten opneemt. | |
renevandieren | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Ben jij bekend met het Six Sigma systeem? ![]() Vliegen zit op 5.5 ~ 5.8. Waarom zou je voor zoiets een procedure aanpassen als het voor 99.9997% van de tijd goed gaat? ![]() | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Zoiets is sowieso pas te overwegen wanneer het onderzoek is afgerond en men met 100% zekerheid kan zeggen wat de oorzaak van het ongeval is geweest. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Klopt. Extra maatregelen geven alleen maar schijnveiligheid. | |
Heroinjunk | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Tegen gekken op FOK! helaas ook niet. ![]() | |
roos94 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:06 |
Zieke shit wel. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:07 |
Die gek liet het vliegtuig alleen maar dalen omdat die andere gap naar de plee was, had hij lekker het rijk voor zich alleen. Dat is cruciaal geweest | |
Palomar | donderdag 26 maart 2015 @ 17:08 |
Alhoewel het verhaal van zelfmoord wel van te voren voorbereid moet zijn zit er imo toch een groot deel toevalligheid in. Want hoe groot is de kans dat je mede-piloot tijdens zo'n kort vluchtje de cockpit verlaat? En dat er ook niet aan het (kennelijke?) voorschrift wordt voldaan dat er iemand anders in de cockpit plaatsneemt? Of hij moet al tijden met dit idee rondgelopen hebben en toen de situatie zich voordeed zijn kans gepakt hebben..... | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:09 |
Dat biedt een heel ander licht op deze zaak. Bedankt. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 17:09 |
Misschien is hier wel iemand die dit ook overweegt. ![]() ![]() ![]() | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:09 |
Dat voorschrift is er niet in Europa. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:09 |
Ja. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:10 |
Waarom liet hij het vliegtuig volgens jou dan wel neerstorten ![]() | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:11 |
Dus hij wilde het vliegtuig laten neerstorten omdat de piloot ging pissen? Ja dat zou mij ook woedend maken. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:12 |
Serieus jongen, mijn god ![]() | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:12 |
![]() | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:12 |
'Het was een lieve jongen,' zegt een kennis van de familie tegen de Frankfurter Allgemeine. 'Hij komt uit een goede familie,' zegt de vrouw. Wel is hij een tijd geleden even gestopt met zijn opleiding vanwege een burnout of een depressie. http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493 | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 17:12 |
Daarom is het ook wat misplaatst dat velen direct zo hard oordelen over de betrokken copiloot. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 17:13 |
Daar kunnen we alleen nog maar over speculeren natuurlijk, hij heeft geen afscheidsbriefje achtergelaten en ook niks meer tegen de zwarte doos gezegd. Misschien heeft hij zichzelf wel wijsgemaakt dat het een ongeluk zou worden van te voren, zonder verantwoording ervoor te nemen. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:13 |
Wat is nou eigenlijk je punt? Zulke gekke mensen kunnen altijd wel een manier verzinnen om zoiets te laten slagen. Dat los je niet op met symptoombestrijding. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:13 |
-Niet doen- [ Bericht 98% gewijzigd door Specularium op 26-03-2015 17:15:26 ] | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:14 |
Waarom deed hij dit niet in een van die andere 630 vlieguren dan? Je moet zulke jonge jochies gewoon niet alleen laten, je weet nooit wat er gebeurt. Dat is de beste oplossing | |
Heroinjunk | donderdag 26 maart 2015 @ 17:15 |
Weet jij veel, omdat ie het pas nu in z'n kop heeft gehaald? Je weet het niet en je zal het ook nooit weten, maar om dan de piloot hier de schuld van te geven is echt nonsens. | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:15 |
Inderdaad, want iemand van 48 met 6300 vlieguren kan dit niet doen. | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:16 |
Dus jij denkt dat hij het vliegtuig pas wilde laten neerstorten toen hij een keer alleen was gelaten? Zal wel een impulsieve jongen zijn geweest. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:16 |
Bij welke vorm van het bewustzijn verliezen blijf je in alle rust doorademen? | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 17:17 |
De Fransen hebben dus nog een jachtvliegtuig achter die Airbus aangestuurd toen ze er geen contact meer mee konden krijgen. Ben benieuwd of die Mirage-piloot nog wat aparts heeft kunnen zien: http://m.welt.de/wirtscha(...)ings-Airbus-auf.html | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:17 |
Doe ik ook niet. Je begrijpt me verkeerd ben ik bang. Denk dat dat wel een mogelijkheid is geweest ja. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:21 |
Valt in de categorie 'het luchtruim in de Oekraïne is wat ons betreft nog steeds veilig' | |
Mani89 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:22 |
Is dat zo? | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:23 |
Goede vraag. Volgens mij blijf je gewoon op normale wijze doorademen. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:24 |
Het is op z'n minst wereldvreemd. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 17:24 |
Want met twee mensen in de cockpit kan een piloot die een vliegtuig wil laten neerstorten dat nooit voor elkaar krijgen? | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:25 |
Gelukkig is tong80 geen piloot geworden. Anders kon je ieder kwartier je hart vasthouden. ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:25 |
Minder makkelijk in ieder geval. | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 17:25 |
"Het was zo´n normale/lieve jongen" zeiden ze ook van als die 9/11 piloten en van seriemoordenaars. Hoe mensen je zien, heeft niks te maken met hoe je stemming in je hoofd is. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:25 |
Ik vind het zo raar dat je een zelfmoordplan hebt, dat je uitvoert, mits je collega gaat plassen. Als je echt wilt, pak je een schaar en schakel je je collega gewoon uit lijkt me. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:26 |
Behalve als het in de praktijk gebruikelijk is dat je collega tijdens de vlucht eventjes de cockpit verlaat. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:27 |
Bedankt Hans. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:28 |
De mannen hadden nog niet eerder samen gevlogen (althans, dat is de info die ik gelezen heb, gis-werk dus) | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:31 |
Ik hoor wat je zegt. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een impulsieve daad van hem was, misschien was hij ook wel van plan geweest om de gezagvoerder uit te schakelen maar kwam het toevallig net goed uit dat hij opstond. | |
HaverMoutKoekje | donderdag 26 maart 2015 @ 17:32 |
Een ander mens actief vermoorden is anders dan vliegtuig in en berg vliegen wat fatale gevolgen heeft voor anderen | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:33 |
lijkt me zeer sterk moet ik eerlijk zeggen. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:34 |
Wat is in jouw ogen aannemelijker dan? | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 17:35 |
Wil niet vervallen in BNW geneuzel, absoluut niet. Maar wat we doen is op basis van feiten aannames maken. Ik hoop dat die kerel een brief heeft achtergelaten, of dat men in een computer bij hem thuis hard bewijs vindt, zodat het echt onomstotelijk bewezen kan worden. Niet voor ons, maar voor de nabestaanden van deze ramp vooral. Anders blijft er altijd nog een klein beetje ruimte voor twijfel over. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:35 |
Dat hij het vliegtuig heeft laten dalen omdat de hoofdpiloot afwezig was, en alleen omdat die afwezig was. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:36 |
Hoop ik ook erg op, alleen ben ik bang dat het puur in z'n hoofd zat. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:37 |
Puur omdat de gelegenheid zich aandiende? Klinkt nogal impulsief. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:38 |
Klopt. Dit is dan ook een psychopaat die zonder reden een vliegtuig met 147 mensen aan boord laat neerstorten. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:46 |
is iedereen avondeten of zo | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 17:47 |
Ik hoorde zojuist op 3fm dat het nu wordt beschouwd als moordzaak. | |
Fred | donderdag 26 maart 2015 @ 17:48 |
ze zitten klaar voor het nieuws van 1800. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:48 |
Is het toch ook? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:49 |
Er is weinig nieuws meer te vertellen. | |
BeamofLight | donderdag 26 maart 2015 @ 17:52 |
joh.. | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 17:52 |
die jongen was dus al eerder depressief. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 17:54 |
Gek zeg! | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:55 |
Misschien wilde hij hem geen pijn doen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:56 |
bron? | |
freako | donderdag 26 maart 2015 @ 17:57 |
Die kans is misschien niet zo groot, maar als je al langer met zo'n plan rondloopt is het een kwestie van wachten tot je een keer de gelegenheid krijgt. | |
freako | donderdag 26 maart 2015 @ 17:58 |
Het is de Daily Mail, maar toch: http://www.dailymail.co.u(...)0-Barcelonnette.html | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 17:59 |
Lijkt me wel duidelijk moet ik zeggen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:00 |
Zou zelfs kunnen dat MH370 precies/ongeveer zo was gebeurd. | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 18:02 |
Zijn iets van 30 haatpagina's voor hem aangemaakt op FB ![]() | |
Xan21 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:03 |
Komt er weer een heksenjacht, massa hysterie.. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:04 |
Gaat lekker veel helpen ook ![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 18:04 |
Zo, daar komen de doden vast mee terug en zal toekomstige depressieve mensen wel afschrikken. | |
voederbietel | donderdag 26 maart 2015 @ 18:04 |
Dit is gebaseerd op het feit dat beide vluchten als overeenkomst hebben geland te zijn op een ongelukkige locatie? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 18:05 |
Ik dacht dat er sinds 9/11 altijd 2 personen in de cockpit moesten zijn? Of is dit alleen bij Amerikaanse maatschappijen ofzo? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:05 |
Dat het beide een daad van de piloot/copiloot is geweest. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:05 |
Blijkbaar dus niet. KLM zegt het ook niet te verplichten voor toekomstige vluchten, dus zeker niet nee. | |
voederbietel | donderdag 26 maart 2015 @ 18:06 |
Oja dat was inderdaad de conclusie na analyse van MH370's zwarte dozen die nooit gevonden zijn. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:06 |
Bij veel maatschappijen, echter niet overal. | |
voederbietel | donderdag 26 maart 2015 @ 18:06 |
Alleen US hoorde ik op de radio. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:06 |
Waar zie jij het bewijs dat de MH370 ooit geland is? | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 18:07 |
Ze zeggen dat het openen van die deur dan 5 minuten duurt en de daling 8 minuten heeft geduurd. Dan moet hij toch nog toegang kunnen hebben gekregen? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:07 |
Het is bijna zeker. Communicatie met de luchtverkeersleiding was vanuit het vliegtuig stopgezet, wat alleen handmatig kan, door de piloot dus. Alles wijst erop. | |
voederbietel | donderdag 26 maart 2015 @ 18:07 |
Lijkt me stug dat het toestel genoeg brandstof mee had om inmiddels meer dan een jaar in de lucht te blijven. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:08 |
3 minuten pissen, daarom kon hij het niet ophouden tot de landing | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:08 |
Nee, want in eerste instantie zit hij nog op wc en doordat de daling geleidelijk gaat heeft hij niets in de gaten. | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 18:09 |
Dan moet hij 3 minuten op de plee hebben gezeten en niets hebben gemerkt. En ook alle passagiers hebben die 3 minuten dat er een daling heeft plaatsgevonden totaal niets gemerkt? Ik vind het allemaal lastig te geloven. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:10 |
Bewolking, geleidelijke daling | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:12 |
vol |