abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 16:09:17 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151060103
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 16:09:41 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151060114
En doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:10:29 #3
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151060138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Caland het volgende:
Ik vind het anders wel vermakelijk, zo'n gekkie.
Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.

Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:25 #4
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:10 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.

Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Meer gevaarlijk als iemand het leest, en dat soort dingen gaat geloven
Maar diep van binnen lach ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:11:40 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060185
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
So we just called him Fred
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:10 #6
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_151060206
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_151060217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:33 #8
70532 loveli
N
pi_151060219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Toilet zonder slot dan?
crap in = crap out
pi_151060222
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Bedankt voor dit brekende nieuws wat niemand nog wist.
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:39 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151060226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Haha ja dat deed ik ook wel eens vroeger maar dan andersom.

Gewoon je sleutel of een 5 centmuntje in dat groefje porren zodat hij van rood naar groen gaat :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151060227
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Spuit11
pi_151060231
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Ja, dat zeiden ze inderdaad om 12:30 uur.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151060237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Of gewoon neerslaan in de cockpit
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:13:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151060248
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Niet! ?!?! Srsly?
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:13:23 #15
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_151060258
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Huh? Wat? Vliegtuig neergestort? :o
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_151060260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
pi_151060266
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:22 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Gewoon niet, het is namelijk geen oplossing.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef loveli het volgende:
Toilet zonder slot dan?
Ook dan is iets te bedenken waardoor de deur geblokkeerd raakt.
So we just called him Fred
pi_151060282
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
De oplossing _O_
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:28 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151060285
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Stop de persen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151060287
Onder piloten zijn psychische problemen en suïcidale neigingen een taboe-onderwerp. Eén piloot vertelt de NOS dat hij het moeilijk vindt om al zijn collega's op eenzelfde manier te vertrouwen en dat hij op een lange vlucht soms met moeite de cockpit verlaat om te gaan rusten.

De co-piloot van Germanwings-vlucht 4U 9525 blijkt het toestel moedwillig te hebben laten neerstorten. Op de geluidsopnamen van de cockpitvoicerecorder is duidelijk te horen dat de co-piloot alleen in de cockpit was, toen het toestel tegen de bergwand kapot sloeg. Hij reageerde niet op het schreeuwen van de gezagvoerder die aan de andere kant van de gepantserde deur naar binnen wilde.

Steven Verhagen van pilotenvakbond VNV noemt het de grootste nachtmerrie van een piloot. "Buitengesloten worden wanneer je collega het vliegtuig moedwillig naar beneden stuurt en laat crashen."

Te snel om spontaan te zijn

Onder piloten waren er op de dag dat het toestel crashte al vragen over de oorzaak. Belangrijkste aanwijzing toen was de manier waarop het toestel daalde. Die leek duidelijk gepland. Het toestel maakte een kleine bocht, een paar graden maar, naar we nu weten niet lang nadat de captain het gezag aan de co-piloot had overgedragen.

De Airbus raakte daardoor af van de geplande route en de zogenoemde airway, de snelweg in de lucht, waarlangs vrijwel alle vluchten naar het noorden vliegen.

Vervolgens zette het toestel een daling in, die te snel was om spontaan te zijn. Om binnen acht minuten van 12.000 meter naar 2000 meter te dalen, moet de co-piloot zelfs gebruik hebben gemaakt van de speedbreaks, denken de piloten. Dat zijn de metalen platen op de vleugels, die dienen als rem in de lucht.

In de luchtvaart zijn 'zelfmoordpiloten' geen gemakkelijk onderwerp. Van vlucht MH370, het toestel van Malaysia Airlines dat spoorloos raakte, wordt vermoed dat een van de twee piloten verantwoordelijk is voor het verdwijnen.

Vanuit het verleden zijn er meerdere gevallen bekend waar suïcide een rol speelde, maar vaak wordt dat niet met zoveel woorden benoemd. Het Amerikaanse onderzoek naar het neerstorten van vlucht 990 van Egypt Air in 1999, waar zelfmoord van de piloot wel als oorzaak werd aangewezen, werd na publicatie zelfs door Egypte als 'onwaar' terzijde geschoven.
De zware maatregelen van na de terreuraanslagen van 11 september 2001, zoals gepantserde cockpitdeuren en de op elkaar gestapelde veiligheidsprocedures, hebben zich tegen de luchtvaart gekeerd, lijkt het. Piloten verwachten dat die procedures de komende tijd ingrijpend zullen veranderen. Misschien komt er ook wel een wc in de cockpit.

"Het middel is ernstiger gebleken dan de kwaal", zegt Steven Verhagen van de VNV.

http://nos.nl/artikel/202(...)n-de-luchtvaart.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 16:15:55 ]
pi_151060288
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
I´m back.
pi_151060293
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)

Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
pi_151060304
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
:o
pi_151060306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:15:03 #26
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151060309
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Of de piloten iets laten nemen waardoor je nauwelijks meer kan pissen.

Mdma bijvoorbeeld, zelfmoordkans wordt dan ook kleiner. Ik zie alleen maar voordelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151060311
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
Dan breid je de cockpit uit.
pi_151060322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit iets voor binnen en buiten?
Zou mooi zijn als je daar in het vliegtuig nog iets zou hebben.

Anyhow, dikke kans dat ik op die statistieken over ongevallen in huis ook iets aan te merken heb (bijvoorbeeld dat zulke ongevallen vooral bij jonge kinderen en oudere mensen plaatsvinden). Dit zijn typisch van die "feiten" die zich in onze hoofden hebben genesteld en waar men nog nauwelijks over nadenkt. Des te belangrijker dat iemand dat zo nu en dan wel doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 16:15:15 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151060325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Keramiek, met spoelbak en wc-bril zou ik zeggen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:15:16 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060327
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
Plek genoeg, in veel vliegtuigen is het genoeg om de deur een metertje naar achter de plaatsen:
In veel vliegtuigen zit direct naast de cockpit namelijk al een toilet.

Maar de oplossing is het niet.
So we just called him Fred
pi_151060339
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
pi_151060347
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)

Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effect _O_
pi_151060353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Niet als je gewoon een chemische toiletpot neerzet met een gordijntje eromheen.
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:16:02 #34
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151060354
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.

Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151060356
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effect _O_
Zoiets ja.
  Vis een optie? donderdag 26 maart 2015 @ 16:16:14 #36
70532 loveli
N
pi_151060362
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)

Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
Fly by wireless?
crap in = crap out
pi_151060379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
Het ging er anders tijdens de persconferentie nog over. Het ligt juist voor de hand dat men het daarover gaat hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.

Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:16:42 #39
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060382
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.

De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151060386
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?
Ja, alleen de kans dat onder de passagiers één of meerdere personen labiel zijn, is dan ook weer groter.
I´m back.
pi_151060390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.

Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
Op basis waarvan wil jij een screening houden? De nationale IQ-test aan ze voor leggen?
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 16:17:01 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151060393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.

Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151060396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.

Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.

:{
Want screenen gaat helpen? Als iemand nooit om hulp heeft gevraagd en zijn 'aandoening' ook nog eens goed weet te verbergen, heb je er nog niets aan.
pi_151060418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
eigenlijk moeten alle passagiers kunnen sturen en daar moet het vliegtuig het gemiddelde van nemen...
PWBF
pi_151060425
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.
Misschien heeft iemand die persconferentie beter gevolgd dan ik (want ik moest op een bepaald moment weg), maar zei die topman van Lufthansa niet iets in de trant van: daar zijn we mee gestopt? (Misschien ging dat om vervolgonderzoeken.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060435


Neee :D

quote:
He had a lot of loyalty for a hired pilot and was a big guy for his family and friends. I don't know what God has in store for Andreas but I hope it fits his Master Plan which Andreas was always getting caught in. It's a shame that this one time he didn't fly so good. RIP, Andreas, hopefully you'll get to bring friends wherever you are.
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz

_O- _O-
pi_151060445
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Ja doei.
pi_151060450
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Nee dat kan niet.
pi_151060454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.

De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Mwah dat lijkt me gewoon normale ontwikkeling die je in veel meer branches ziet. Uren maken voor minder loontje bij de low-budgetbedrijfjes, en als je wat ervaring hebt doorstromen naar de wat 'betere' bedrijven voor een beter loon. Zie niet in wat daar mis mee is. Punt is dat je om piloot te worden een klein kapitaal kwijt bent, en de tijd dat je inderdaad gelijk dik salaris had en bij de KLM vloog ondertussen wel voorbij is. Dus er zijn flink wat mensen met forse schuld en geen baan of slechtbetaald baantje in Turkije, Azie, of bij lowcost airlines.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:18:58 #50
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151060468
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151060485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.
pi_151060486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Precies, psychische evaluaties e.d. zijn ook maar momentopnames, en je kan moeilijk piloten wekelijks screenen.
pi_151060488
Full transcript: French prosecutor Brice Robin explains Germanwings Flight 9525 black box recording:
http://globalnews.ca/news(...)fcd04bbedc3faa58ad04
pi_151060504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Fly by wireless?
Daar gaan wij echt wel heen hoor, over 50 jaar is dit normaal.
pi_151060505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]

Neee :D

[..]

Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz

_O- _O-
Heerlijk
pi_151060507
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Maar wanneer je weet van personen dat ze depressief zijn, is er altijd wel een moment dat ze opeens er weer zin in hebben in het leven, heppiedepeppie zijn, en juist in die fase doen ze aan zelfmoord.

Alleen moet je dan wel weten dat die mensen inderdaad depri zijn.
pi_151060517
Daily Mail :')
Ja doei.
pi_151060519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]

Neee :D

[..]

Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz

_O- _O-
INB4 El_Matador die het als serieuze bron gaat aanhalen (8>
pi_151060528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Ketchupcurry het volgende:
Full transcript: French prosecutor Brice Robin explains Germanwings Flight 9525 black box recording:
http://globalnews.ca/news(...)fcd04bbedc3faa58ad04
wat is daar "Full transcript" aan? :?

oh het is een full transcript van wat de aanklager zei :D niet van wat er in de cockpit werd gezegd
pi_151060530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
pi_151060554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.

De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Bij KLM en Transavia zitten altijd twee piloten in de cockpit maar het is niet verplicht. NIET verplicht!!!
Ik zou zeggen: vanaf vandaag wel verplicht.
pi_151060568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee want die kan niet op slot natuurlijk.
Totdat een co-piloot de piloot uitschakelt door de piloot met z'n hoofd in de plee te verdrinken. Dan moet er wel verplicht een slot op.
pi_151060572
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.
Ja doei.
pi_151060580
Gewoon 15 piloten in de cockpit...
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:22:47 #65
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151060614
Uiteindelijk is geen enkel systeem veilig.

En met screenen bedoel ik niet alleen de nu waarschijnlijk jaarlijkse screening en intake screening, maar maandelijks bij bedrijfspsycholoog etc.

maar zoals hierboven aangegeven is de werkdruk bij de "broekjes" ook gigantisch hoog bij de prijsvechters.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen van andreas.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151060641
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Gewoon 15 piloten in de cockpit...
Vliegen verbieden!
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:23:37 #67
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060642
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151060646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.
Vanaf de grond is er overigens wel meer toezicht dan in een cockpit. Maar dat hacken is inderdaad wel een probleem. Ook al heb ik nooit gehoord dat een drone gehackt is, maar dat zal ook vast wel mogelijk zijn.
pi_151060656
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.

Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
I feel kinda Locrian today
pi_151060666
Waar het hier helemaal niet over gaat:

"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)

Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:24:39 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151060677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef awiebo het volgende:

[..]

nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
pi_151060680
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
pi_151060683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien
Dat zal ook gebeuren met mensen in een cockpit.
pi_151060697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Bedankt voor deze duiding.
pi_151060700
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Zucht :')

Ja hoor meisje, je hebt gelijk. Echt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:30 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151060703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:

"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)

Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:34 #77
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060706
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.

Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.
Maar diep van binnen lach ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:25:36 #78
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151060708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.
pi_151060714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
pi_151060750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?

Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:06 #82
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151060757
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
_O-
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151060758
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:13 #84
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151060760
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
_O-
pi_151060789
Het was ook wel vlieg tuig hoor!
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:28:10 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060796
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
So we just called him Fred
pi_151060808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Oi!
pi_151060816
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.

Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:28:44 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151060818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
pi_151060820
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:29:08 #91
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151060833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
So we just called him Fred
pi_151060835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef iRemco het volgende:

[..]

2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060836
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Precies, even je kluis de cockpit mee in.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_151060860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Daarom gewoon dit in de cockpit:



Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen...
PWBF
pi_151060863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Inderdaad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151060867
Je moet het verplicht stellen, want als je dat niet doet zal een piloot niet de ander het idee willen geven hem niet te vertrouwen. Als het verplicht is, is de piloot van dat schuldgevoel af.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:30:09 #97
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151060869
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:30:10 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151060872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel.
pi_151060878
NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 16:26:55 BREAKING: Norwegian Air Shuttle says it will impose new rule that 2 people be on flight deck at all times. #4U9525 reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:31:29 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_151060925
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef danny081 het volgende:

[..]

Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.

Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:31:43 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:31:43 #102
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151060933
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151060938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat het dan doorgaans om verdachten gaat, dit zijn gewoon de namen van de piloten, zonder enige vorm van onzekerheid.
pi_151060941
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat 'ie geen verdachte is?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151060960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:32:27 #106
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151060962
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat 'ie geen verdachte is?
Nog niet veroordeeld.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:33:09 #107
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151060987
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Stuur het in zou ik zeggen
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151061001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Nog niet veroordeeld.
Ze zullen ook nooit veroordeeld worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:33:43 #109
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151061011
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef Nielsch het volgende:
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.
Een middel om twee mensen in de cockpit te houden: ja.
Een middel om piloten er van te weerhouden 100+ mensen in hun zelfmoord mee te slepen: nee
So we just called him Fred
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:33:54 #110
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151061018
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!
pi_151061020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Nog niet veroordeeld.
Zodra iemand dood is, stopt de rechtsgang.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151061031
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:34:41 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!
Natuurlijk niet, dombo. :') |:(

Dat haalt het hele plan, de oplossing voor het probleem, onderuit.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:35:35 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151061076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
Iedereen de pilotenopleiding in en geen deur, wat denk je daar van?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:36:09 #115
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_151061092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
Eh?

Vliegmaatschappijen hebben er een redelijk groot belang in dat dit soort dingen niet gebeuren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:37:11 #116
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151061135
sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31 Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_151061136
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daarom gewoon dit in de cockpit:

[ afbeelding ]

Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen...
Ik zou meteen zelfmoord plegen als de piloot naast me gaat zitten schijten :{
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:37:14 #118
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151061138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dombo. :') |:(

Dat haalt het hele plan, de oplossing voor het probleem, onderuit.
Gewoon altijd 2 mensen in de cockpit, klaar.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:37:35 #119
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061151
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:36 schreef Strani het volgende:

[..]

Eh?

Vliegmaatschappijen hebben er een redelijk groot belang in dat dit soort dingen niet gebeuren.
There's no such thing as bad publicity.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:38:34 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151061193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:

There's no such thing as bad publicity.
Oh yes there is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:38:36 #121
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_151061196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

There's no such thing as bad publicity.
Vertel dat maar aan de boekhouder van Malaysia Airlines.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:38:57 #122
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151061213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Mani89 het volgende:
sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31 Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Deze crash haalt echt het domste wat de mens in zich heeft naar boven. Daarvoor hoef je hier maar de laatste 2 topics in deze reeks doorgelezen te hebben.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151061214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

There's no such thing as bad publicity.
Vertel dat maar aan Buckler Bier...
PWBF
pi_151061219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

There's no such thing as bad publicity.
"Lege vluchten, massaontslagen en dieprode cijfers. Vliegmaatschappij Malaysia Airlines heeft het zwaar. De Maleisische overheid gaat de maatschappij reorganiseren en schrapt alvast 6000 banen."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)mp-veroorloven.dhtml
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:39:21 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151061225
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:39:28 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151061229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

There's no such thing as bad publicity.
Ik geloof niet dat dat geldt in deze branche.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:40:30 #127
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151061263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Hij ademde tot het einde door. En wellicht dat het door veiligheidsmaatregelen niet mogelijk was een duikvlucht in te zetten.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151061268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Misschien omdat ze bijna de deur open hadden ofzo?

Ik heb ook geen idee, als je mensen echt doodsangsten wil laten uitstaan dan vlieg je net zolang door tot de brandstof op is ofzo.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:40:37 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151061271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Volgens mij had het vliegtuig iets abrupters gecorrigeerd. En ze hebben hem tot het einde horen ademen, dus hij was niet dood.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:40:45 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151061277
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil.

Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151061290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:41:13 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Het is niet hetzelfde als van een gebouw afspringen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151061324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren :{
Nee, ze hoorden hem ademen tot de impact, dus hij was er tot het laatste moment bij.
PWBF
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:41:55 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151061331
Ah dat van het ademen wist ik niet, duidelijk! En dat een snoekduik niet mogelijk is is ook wel een goeie ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:41:55 #135
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef MaJo het volgende:
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil.

Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten :X
Niet alleen door piloten. :7
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:42:48 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151061376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werkt :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:03 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_151061386
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Laffe huichelaar
pi_151061391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:33 #139
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151061411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
El_Matador
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:44 #140
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151061421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Genoeg nieuwssites. nu.nl is wel een bekende :)
Maar diep van binnen lach ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:57 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151061429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
El_Matador
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151061431
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werkt :@
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:44:08 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151061447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
De FOK! Floppage?
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:44:36 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151061472
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
ah ok!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:44:50 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_151061480
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 16:44:56 #147
8781 crew  Frutsel
pi_151061483
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
Is dat zo ja?

Is dat soort data/indrukken hendels/knoppen juist weer allemaal af te leiden uit die andere zwarte doos?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:44:59 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151061485
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...
Hoe pleeg je zelfmoord op zo'n moment? Door je adem in te houden?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151061488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
OP lezen.
pi_151061494
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')