Een nieuwe partij Groenrechtsquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef keste010 het volgende:
Hangt voor mij eigenlijk enkel af van of er nog meer partijen die gaan erkennen dat we al jarenlang op te grote voet leven, zowel financieel als qua consumptie. Op dit moment is die visie enkel bij PvdD en GL te bespeuren, vandaar mijn keuze voor eerstgenoemde.
Kennelijk bestaat er zo'n partij namelijk http://www.partijnederlandduurzaam.nl/quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:34 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Een nieuwe partij Groenrechts
SP of PvdD.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef martijnde3de het volgende:
Laten we maar eens beginnen met de discussie, voor je het weet is het kabinet gevallen
Weet je al welke partij je gaat stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen en waarom?
Er is waarschijnlijk keuze genoeg.
Poll: Wat ga je stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen?
• VVD
• PvdA
• PVV
• SP
• CDA
• D66
• CU
• GL
• SGP
• PvdD
• 50plus
• Piratenpartij
• VNL
• Denk
• Anders, namelijk
• Ik ga niet stemmen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Een tintje meer rechts en een tintje minder groen en je hebt D66.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:34 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Een nieuwe partij Groenrechts
Goed motief!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef keste010 het volgende:
Hangt voor mij eigenlijk enkel af van of er nog meer partijen die gaan erkennen dat we al jarenlang op te grote voet leven, zowel financieel als qua consumptie. Op dit moment is die visie enkel bij PvdD en GL te bespeuren, vandaar mijn keuze voor eerstgenoemde.
Kabinet gaat vallen in juni of mei denk ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:31 schreef Belabor het volgende:
Ik ben steevast D66-stemmer, maar vergelijk altijd verkiezingsprogramma's en standpunten voor ik mijn definitieve keuze maak. De Piratenpartij en PvdD passen ook wel enigszins bij mijn standpunten, maar ik blijf de focus van die partijen nog te nauw vinden.
Maar wie weet, 2017 is nog niet om de hoek. En ik zie vroege verkiezingen op dit moment nog niet gebeuren.
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:43 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Kabinet gaat vallen in juni of mei denk ik.
-De VVD kan nog een extra restzetel krijgen in de eerste kamer met steun van de PvdA.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:06 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom je dat denkt!
Om deze redenen lijkt het me dus juist het geval dat de VVD, en al helemaal de PvdA, er alles aan zullen doen om ee rit uit te zitten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:09 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
-De VVD kan nog een extra restzetel krijgen in de eerste kamer met steun van de PvdA.
-Verder valt er weinig meer te winnen voor de VVD
-vallen voor de zomer is handig i.v.m. verkiezingen in september
Nee hoor totaal niet XDquote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:53 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Sluit dat elkaar ideologisch niet uit?
Wat bewijst dat, behalve dat er misschien nog iemand is die twee conflicterende ideologieën beide gedeeltelijk aanhangt?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:59 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Nee hoor totaal niet XD
kijk maar naar Rand Paul.
Ja dat dus. Ik zou graag een iets meer liberale partij op rechts zien maar die is er helaas niet.quote:
Wat is daar precies mis mee? Ik zou mezelf ook een conservatief-liberaal noemen om het makkelijk te houden. Voor Nederlandse begrippen dan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:02 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Wat bewijst dat, behalve dat er misschien nog iemand is die twee conflicterende ideologieën beide gedeeltelijk aanhangt?
Ik wil heus niet de purist uithangen die gelooft in een perfecte wereld waarin jouw gedachten voor 100% overeen zullen komen met een reeds bestaande filosofie, maar alles dat conservatief is gaat volgens mij aardig tegen libertaire gedachten in en jezelf conservatief-libertarisch noemen betekent dan volgens mij enkel dat je uit twee contrasterende filosofieën ideeën shopt en willekeurig samenvoegt.
Ik vind er niets mis mee, wat ik eigenlijk ook een beetje prijsgeef in m'n tweede alinea maar ik vind het wel leuk om iemand te prikkelen dan tenminste prijs te geven wat je werkelijke overlappende ideologie is waarbinnen je blijkbaar standpunten van verschillende ideologieën samen kunt voegen. Als dat al het geval is natuurlijk, misschien heeft iemand gewoon maar een merkwaardige onsamenhangende verzameling aan standpunten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is daar precies mis mee? Ik zou mezelf ook een conservatief-liberaal noemen om het makkelijk te houden. Voor Nederlandse begrippen dan.
Die kans is op FOK! vrij groot inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:24 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Ik vind er niets mis mee, wat ik eigenlijk ook een beetje prijsgeef in m'n tweede alinea maar ik vind het wel leuk om iemand te prikkelen dan tenminste prijs te geven wat je werkelijke overlappende ideologie is waarbinnen je blijkbaar standpunten van verschillende ideologieën samen kunt voegen. Als dat al het geval is natuurlijk, misschien heeft iemand gewoon maar een merkwaardige onsamenhangende verzameling aan standpunten.
Nee hoor, van bepaalde partijen is het hartstikke duidelijk wat de koers zal zijn. Dat ik achter de koers van de SP en de PvdD zal staan en dat ik me zal ergeren aan die van de VVD en D66 en in mindere mate die van het CDA is 100% zeker. Bovendien zeggen verkiezingsprogramma's weinig, het is voor een groot deel propaganda en stemmenronselarij met valse beloftes, met name bij de 'grote' 4 partijen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zonder dat er uberhaupt verkiezingen worden uitgeschreven, en zonder verkiezingsprogramma 's van welke partij dan ook, lijkt mij dit een vrij zinloze vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |