abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:01:00 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165232046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:55 schreef john2406 het volgende:
Wat betreft stemmen de winnende partij die met het meeste uit de bus komt moet naar mijn mening gaan regeren, die mag dan een partij erbij kiezen om zijn of haar zetels te halen!
En wat als die partij die gekozen wordt nou niet wil?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165232068
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat als er een rij mensen staat, als ik het niet wil mag dan de achterste uit de rij?

Jij brengt het alsof het een gunst is volgens mij is het god domme hun beroep!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2016 21:04:12 ]
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:11:28 #228
346939 Janneke141
pi_165232347
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat als er een rij mensen staat, als ik het niet wil mag dan de achterste uit de rij?

Jij brengt het alsof het een gunst is volgens mij is het god domme hun beroep!
Maar het is niet hun beroep om te dansen naar de pijpen van de grootste partij.
pi_165232398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het is niet hun beroep om te dansen naar de pijpen van de grootste partij.
Is het ook niet die partij wordt het grootste door het volk gekozen en herrezen dan hebben ze ook lak aan het volk als ze dat niet aanstaat!
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:25:31 #230
346939 Janneke141
pi_165232826
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het ook niet die partij wordt het grootste door het volk gekozen en herrezen dan hebben ze ook lak aan het volk als ze dat niet aanstaat!
Pareltje weer, John.

Als je wil dat ik op je reageer moet je iets schrijven dat ik wel snap.
pi_165232929
Dit komt bij mij echt niet door de Turing test. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_165233105
Daar voel ik me zelfs gecharmeerd door!
pi_165233634
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik 'klaag' ook over de staat, ik ben immers een libertarier-light, maar ben totaal niet met je eens dat ik de staat relatief goed ter verantwoording kan roepen.
In theorie kunnen wij perfect de staat ter verantwoording roepen. Het probleem is dat we het niet doen, hoe hoog de nood ook is. Totdat je een volkswoede krijgt en de hooivorken worden geslepen. Wat houdt ons tegen om met zijn allen op de SP, de PvdD en de PVV te stemmen in plaats van op de PvdA, de VVD, het CDA en de D66?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Zo ken ik iemand die op alle partijen gestemd wil hebben. 8)7
|:(

quote:
Ik vond alleen de laatste PS-verkiezing nog echt belangrijk vanwege de deelname van PVV voor de EK. Provinciale standpunten zijn immers echt :')
Overigens moet die hele PS ook worden opgeheven. Ze waren jaren terug al behoorlijk in aantallen gereduceerd.
Zolang die bestaat stem je beter maar aangezien je daarmee tevens op het senaat stemt. Het is vreemd dat we daar anno 2016 nog steeds niet apart voor mogen stemmen.
In theorie kan je de PS opheffen maar dan leg je wel allerlei gemeentoverschrijdende zaken op het bordje van de gemeentes en de landelijke overheid, ik zou niet verwachten dat je daarmee kunt bezuinigen of zo. Ik ben zelf een voorstander van een minimalistische PS: wegen die tussen gemeentes en provincies lopen, electrische stroom, water, natuurbeheer. Zoiets. Volgens mij is dat in Nederland momenteel al redelijk het geval.

Ik ga nu wat offtopic, een experiment wat mij interessant lijkt: 1 keer per jaar aan het volk vragen wat ze van de landelijke politiek willen. Je laat hiervoor door een breed platform (niet enkel politici, juristen, politicologen en economen of zo) een groot aantal vragen opstellen. Het is niet heel erg detailistisch maar het peilt naar de richting die het volk op wil gaan. Bijvoorbeeld armoedebestrijding ja/nee, meer natuur ja/nee, prioriteit aan het onderwijs ja/nee, meer investeren in het wetenschapsklimaat ja/nee...
Je kan het nog uitgebreider en algemener maken: meer richting Noorwegen ontwikkelen of nog meer richting USA ontwikkelen. Meer investeren in gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur... of meer investeren in leger/belastingverlaging...
Je ontneemt van de politici de bevoegdheid om over het wat te beslissen en je laat politici enkel nog uitzoeken hoe ze uitvoeren wat ze door het volk krijgen opgedragen.
Het zou een zeer complex systeem zijn wat je zeer zorgvuldig moet opzetten maar indien het op de juiste manier wordt aangepakt dan zou het de democratie kunnen versterken. Dit is een compromis tussen een referendumdemocratie en wat we nu hebben. Het probleem is dat het volk niet over alles voldoende kennis kan hebben, het volk kan echter wel goed weten wat ze van een maatschappij verlangen.

quote:
De kleintjes redden het immers zelden.
Gelukkig hebben we in ieder geval geen kiesdrempel. Wees op je hoede, er zijn partijen in Nederland die dat willen invoeren. Hierover (slechte plannen van politieke partijen) gesproken, de VVD en de PvdA willen graag het elektronisch stemmen invoeren. Er is een goede reden waarom dit in heel Europa is afgeschaft, het werkt niet! Het is veel te fraude gevoelig en het is veel te weinig transparant. Dat bleek de afgelopen maanden ook wel in de USA.
http://www.electoralsystemincrisis.org/

Zoals ik al zei, mijn stem gaat weer naar de SP en de PvdD, dat staat al een paar jaar lang vast. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-09-2016 22:12:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165234291
Voor wie nog Bowling in Columbine wil zien, hier een andere link die nog niet is weggehaald door dat copyrightclubje.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 12:19 schreef martijnde3de het volgende:
Zo, het is weer tijd om met dit topic verder te gaan :)
Waarom nu al? Het duurt nog even.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165248407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In theorie kunnen wij perfect de staat ter verantwoording roepen. Het probleem is dat we het niet doen, hoe hoog de nood ook is. Totdat je een volkswoede krijgt en de hooivorken worden geslepen. Wat houdt ons tegen om met zijn allen op de SP, de PvdD en de PVV te stemmen in plaats van op de PvdA, de VVD, het CDA en de D66?
Kennelijk iets... helaas! :)
quote:
Zolang die bestaat stem je beter maar aangezien je daarmee tevens op het senaat stemt. Het is vreemd dat we daar anno 2016 nog steeds niet apart voor mogen stemmen.
Dat alleen al laat zien wat er mis mee is. :)
quote:
In theorie kan je de PS opheffen maar dan leg je wel allerlei gemeentoverschrijdende zaken op het bordje van de gemeentes en de landelijke overheid, ik zou niet verwachten dat je daarmee kunt bezuinigen of zo. Ik ben zelf een voorstander van een minimalistische PS: wegen die tussen gemeentes en provincies lopen, electrische stroom, water, natuurbeheer. Zoiets. Volgens mij is dat in Nederland momenteel al redelijk het geval.
Hoeft niet. Een stem op de landelijke partij moet gewoon automatisch verantwoordelijk voor de provinciale zaken worden. De huidige invulling is echt van god alle kerntaken los.
quote:
Ik ga nu wat offtopic, een experiment wat mij interessant lijkt: 1 keer per jaar aan het volk vragen wat ze van de landelijke politiek willen. Je laat hiervoor door een breed platform (niet enkel politici, juristen, politicologen en economen of zo) een groot aantal vragen opstellen. Het is niet heel erg detailistisch maar het peilt naar de richting die het volk op wil gaan. Bijvoorbeeld armoedebestrijding ja/nee, meer natuur ja/nee, prioriteit aan het onderwijs ja/nee, meer investeren in het wetenschapsklimaat ja/nee...
Met de huidige technologie; kan makkelijk. Maar is een beetje zweverig. Natuurlijk voor Armoedebestrijding, maar niet zoals het door de linkse politici wordt vorm gegeven
quote:
Je kan het nog uitgebreider en algemener maken: meer richting Noorwegen ontwikkelen of nog meer richting USA ontwikkelen. Meer investeren in gezondheidszorg, onderwijs, infrastructuur... of meer investeren in leger/belastingverlaging...
Je ontneemt van de politici de bevoegdheid om over het wat te beslissen en je laat politici enkel nog uitzoeken hoe ze uitvoeren wat ze door het volk krijgen opgedragen.
Zo creeer je een nieuw probleem door een ander probleem te willen oplossen, namelijk het probleem van de gezichtloze gevestigde partijen met bijbehorende partijdisciplines.
quote:
Het zou een zeer complex systeem zijn wat je zeer zorgvuldig moet opzetten maar indien het op de juiste manier wordt aangepakt dan zou het de democratie kunnen versterken. Dit is een compromis tussen een referendumdemocratie en wat we nu hebben. Het probleem is dat het volk niet over alles voldoende kennis kan hebben, het volk kan echter wel goed weten wat ze van een maatschappij verlangen.
Een referendum kan je ook zien als een wens. Zonder kennis werd gestemd door voorstanders en tegenstanders inzake de vraag over Oekraine.
quote:
Gelukkig hebben we in ieder geval geen kiesdrempel. Wees op je hoede, er zijn partijen in Nederland die dat willen invoeren. Hierover (slechte plannen van politieke partijen) gesproken, de VVD en de PvdA willen graag het elektronisch stemmen invoeren. Er is een goede reden waarom dit in heel Europa is afgeschaft, het werkt niet! Het is veel te fraude gevoelig en het is veel te weinig transparant. Dat bleek de afgelopen maanden ook wel in de USA.
http://www.electoralsystemincrisis.org/
Kiesdrempels vind ik echt heel erg. Dat regent Wouter Bos dat destijds wilde alleen omdat Paul van Buitenen uit het niets in het EP kwam. :r

Wel ben ik voor stemplicht (met extra stemoptie op het formulier) en geen vrijblijvend algemeen kiesrecht meer.
  dinsdag 27 december 2016 @ 14:25:38 #236
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_167640261
Tijd voor de heropening, over ongeveer 3 maanden hebben we de verkiezingen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_167640344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moeten ze zich helemaal niet opgeven ervoor!
pi_167640388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:25 schreef martijnde3de het volgende:
Tijd voor de heropening, over ongeveer 3 maanden hebben we de verkiezingen.
Over 3 maanden maken we schoon schip en #drainthegrachtengordel
pi_167640534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan moeten ze zich helemaal niet opgeven ervoor!
Wat een gelul. Het is de doodsteek voor je democratie als je minderheden dwingt samen te werken met een meerderheid.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_167640631
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:34 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat een gelul. Het is de doodsteek voor je democratie als je minderheden dwingt samen te werken met een meerderheid.
Coalitie ja inderdaad daar heb jij wat mij betreft gelijk in, ik ben er ook tegen, maar wat rest er dan?
Dan zouden ze mits dat het kwam als ik het graag zie, dat alleen de winnende partij zou mogen regeren?
Ik ben ervoor, maar dan zit er een hele sterke oppositie en dan zullen de plannen door de mangel gehaald worden, op zich beter toch?
pi_167640663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wie is we, ik zou niet zo hoog van de toren blazen en afwachten!
pi_167655094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wie is "we" ? Jij en maten ? Welk schip gaan jullie schoonmaken?
En hoe ?
pi_167659518
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is "we" ? Jij en maten ? Welk schip gaan jullie schoonmaken?
En hoe ?
Als Wilders in Maart wint met 40+ zetels en we de verbaasde koppen op de NPO zien. _O_
pi_167660132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als Wilders in Maart wint met 40+ zetels en we de verbaasde koppen op de NPO zien. _O_
Ja en wat dan?
Wie is "wij" die schoon schip maakt? Wat wil jij en je maten dan gaan doen ?
Of bedoel je dat Wilders schoon schip maakt? Hoezo dat. Wat doet ie dan ?
pi_167660418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja en wat dan?
Wie is "wij" die schoon schip maakt? Wat wil jij en je maten dan gaan doen ?
Of bedoel je dat Wilders schoon schip maakt? Hoezo dat. Wat doet ie dan ?
Zorgen dat we niet meer door deze mentally retarded EU baasjes geregeerd worden for starters

theblaze twitterde op dinsdag 27-12-2016 om 23:05:52 European Union chief says open borders are the best way to fight terrorism https://t.co/bzvPRIWeOU https://t.co/ug4a34sDFr reageer retweet
pi_167660527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zorgen dat we niet meer door deze mentally retarded EU baasjes geregeerd worden for starters

theblaze twitterde op dinsdag 27-12-2016 om 23:05:52 European Union chief says open borders are the best way to fight terrorism https://t.co/bzvPRIWeOU https://t.co/ug4a34sDFr reageer retweet
Maar jij zelf gaat dus niks doen?
Jij denkt dat de EU een dictatuur is ofzo? En Wilders die heft dat op?
Dream on....... dat kan Wilders helemaal niet.. Ook niet met 40 zetels.
Die man belooft veel ..... maar doet weinig.

En je hebt niet door hoe schofterig, onzinnig en destructief het is voor de samenleving mensen de vrije meningsuiting bijv hun godsdienst te verbieden? Dat dit ook helemaal niet kan in Nederland. Politiek wilt het niet, de wetten verbieden het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 28-12-2016 00:14:34 ]
pi_167665169
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 14:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Coalitie ja inderdaad daar heb jij wat mij betreft gelijk in, ik ben er ook tegen, maar wat rest er dan?
Dan zouden ze mits dat het kwam als ik het graag zie, dat alleen de winnende partij zou mogen regeren?
Ik ben ervoor, maar dan zit er een hele sterke oppositie en dan zullen de plannen door de mangel gehaald worden, op zich beter toch?
Gewoon het huidige systeem. Niets winnende partij die verplicht moet regeren. Daar blokkeer je de democratie alleen maar mee.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_167665194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar jij zelf gaat dus niks doen?
Jij denkt dat de EU een dictatuur is ofzo? En Wilders die heft dat op?
Dream on....... dat kan Wilders helemaal niet.. Ook niet met 40 zetels.
Die man belooft veel ..... maar doet weinig.

En je hebt niet door hoe schofterig, onzinnig en destructief het is voor de samenleving mensen de vrije meningsuiting bijv hun godsdienst te verbieden? Dat dit ook helemaal niet kan in Nederland. Politiek wilt het niet, de wetten verbieden het.
Hier zit het hem vooral in.. Ze hebben het niet door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')