abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:25:57 #276
236046 NotYou
tigerblood
pi_151032762
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees eens, voor netflix zijn ze niet van belang, voor traditionele (commerciële) omroepen wel. Voor Netflix zijn betalende leden belangrijk en voor het huidige budget van TG heb je ongeveer 650.000 betalende leden nodig (wat dus niks zegt over hoeveel mensen er kijken).

En wederom is dit weer geen antwoord op de vraag waarom kijkcijfers Clarkson arrogant maken.

Voor iemand die het over feiten heeft, kom je met zeer weinig ter zaken doende feiten.
Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers?
Je suis Charlie Sheen
pi_151032768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:24 schreef icloud het volgende:

[..]

Maar het gaat om de uitzending, het feit dat je vrijdag om 20:30 of zondag om 20:00 uur achter de buis zit
Ach welnee, dat is echt achterhaald. Veel jongeren kijken allang niet meer op die manier, ze kijken wanneer het hen uitkomt. Ikzelf dus ook. Ik kijk naar wat ik wil wanneer ik dat wil, niet volgens het schema van een commerciële omroep die maanden achterloopt en 's nachts de zendtijd verhuurt aan belsexbedrijven of charletans.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151032771
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees eens, voor netflix zijn ze niet van belang, voor traditionele (commerciële) omroepen wel. Voor Netflix zijn betalende leden belangrijk en voor het huidige budget van TG heb je ongeveer 650.000 betalende leden nodig.

En wederom is dit weer geen antwoord op de vraag waarom kijkcijfers Clarkson arrogant maken.

Voor iemand die het over feiten heeft, kom je met zeer weinig ter zaken doende feiten.
Jij wilt niet begrijpen dat populariteit word gemeten in kijkcijfers, top gear had nooit zo groot kunnen worden met 650 duizend kijkers
pi_151032791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:14 schreef icloud het volgende:

[..]

Welk programma maken hammond of may dan voor de bbc?
James May maakt o.a. Toy Stories.

Hammond is volgens mij meer een freelancer, die maakt (of maakte) ook programma's voor andere zenders.
pi_151032860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Jij wilt niet begrijpen dat populariteit word gemeten in kijkcijfers, top gear had nooit zo groot kunnen worden met 650 duizend kijkers
Bij Netflix weten ze ook verdomd goed hoeveel mensen er kijken (via het legale kanaal ;)), nog veel beter zelfs (hele algoritmes die er op los worden gelaten). Het maakt toch geen verschil of dat 100 miljoen mensen op hetzelfde moment kijken of 100 miljoen mensen op verschillende momenten? Je bereikt hetzelfde aantal kijkers.
#NoDAPL
pi_151032928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij Netflix weten ze ook verdomd goed hoeveel mensen er kijken (via het legale kanaal ;)), nog veel beter zelfs (hele algoritmes die er op los worden gelaten). Het maakt toch geen verschil of dat 100 miljoen mensen op hetzelfde moment kijken of 100 miljoen mensen op verschillende momenten? Je bereikt hetzelfde aantal kijkers.
Jij denkt toch niet echt dat er 100 miljoen mensen kijken via een netflix abbo?

Als ze 1/3 krijgen van de huidige aantal kijkers dan is het veel
pi_151032932
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:26 schreef icloud het volgende:

[..]

8)7 Je snapt het echt niet he? Nogmaals om TG te produceren voor 1 seizoen heeft Netflix ongeveer 650.000 betalende leden nodig, dit zegt alleen helemaal niks over hoeveel mensen er uiteindelijk kijken, dat kan een veelvoud zijn of zelfs veel minder maar dat maakt niet uit als er maar genoeg betalende leden zijn.

En waarom zou Clarkson arrogant zijn door de kijkcijfers, misschien was hij al zo arrogant op de lagere school.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 20:30:42 ]
pi_151032994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

James May maakt o.a. Toy Stories.
Onder andere maar hij doet veel meer dan dat. Dat geldt trouwens voor alle drie de heren (nu ja, helaas niet meer voor JC voorlopig).
https://www.youtube.com/results?search_query=head+squeeze
https://www.youtube.com/results?search_query=clarkson+war+stories
https://www.youtube.com/results?search_query=james+may+spy+plane+

De heren vervelen zich niet snel. Wat hebben ze toch een geweldig leven. :)
#NoDAPL
pi_151033156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onder andere maar hij doet veel meer dan dat. Dat geldt trouwens voor alle drie de heren (nu ja, helaas niet meer voor JC voorlopig).

Weet ik maar Toy Stories was het eerste wat in mij op kwam, weet ook niet hoe gebonden May is aan de BBC (wellicht volgende maand ook niet meer). Hammond heeft de afgelopen jaren o.a gewerkt voor Nat Geo (engineering connections) en Sky (Brainiacs)
pi_151033334
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:25 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers?
Berekend aan de hand van dit artikel

http://www.thewire.com/te(...)lion-new-show/61692/

quote:
Breaking Even Won't Be That Hard: With Netflix spending a reported $100 million to produce two 13-episode seasons of House of Cards, they need 520,834 people to sign up for a $7.99 subscription for two years to break even.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:41:52 #286
236046 NotYou
tigerblood
pi_151033453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Berekend aan de hand van dit artikel

http://www.thewire.com/te(...)lion-new-show/61692/

[..]

Hebben ze daar ook overige kosten in meegenomen of is 't maar slap gelul?
Je suis Charlie Sheen
pi_151033471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Als ze 1/3 krijgen van de huidige aantal kijkers dan is het veel
33 miljoen keer 8 (gemiddelde abo prijs voor het gemak) = 264 miljoen aan inkomsten, kassa
pi_151033559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen van alle van de bbc
pi_151033584
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet ik maar Toy Stories was het eerste wat in mij op kwam, weet ook niet hoe gebonden May is aan de BBC (wellicht volgende maand ook niet meer). Hammond heeft de afgelopen jaren o.a gewerkt voor Nat Geo (engineering connections) en Sky (Brainiacs)
Ik denk dat het er meer om gaat of dat de BBC hen nog iets wil laten doen als ze bij een andere omroep datzelfde programma (maar met een andere titel etc.) gaan presenteren. Mijn gut-feeling is dat de BBC het prima zou vinden. De voorzitter gaf zelf al aan JC een uitmuntende presentator te vinden en te genieten van TG, hij sprak de hoop uit dat we nog veel moois van JC gaan zien. Dat was net iets meer dan uit beleefdheid nog wat aardigs zeggen bij het afscheid. De BBC heeft schone handen naar buiten toe door afscheid te nemen van JC en het schaadt de BBC op geen enkele manier als een van de meest succesvolle programma's van de Engelse televisie (samen met Dr. Who?) wordt voortgezet.

Toy Stories was inderdaad ook wel interessant maar bij lange na niet mijn favoriet van Jame May.
#NoDAPL
pi_151033619
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook overige kosten in meegenomen of is 't maar slap gelul?
Daar komen ongetwijfeld nog meer kosten bij, serverpark/infrastructuur/kantoor/enz, maar die kun je uitspreiden over alles wat ze aanbieden.

Dit is gewoon puur kijken naar hoeveel leden heb je nodig om een productie als HoC te maken en die berekening is hetzelfde als voor TG.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:47:12 #291
236046 NotYou
tigerblood
pi_151033722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar komen ongetwijfeld nog meer kosten bij, serverpark/infrastructuur/kantoor/enz, maar die kun je uitspreiden over alles wat ze aanbieden.

Dit is gewoon puur kijken naar hoeveel leden heb je nodig om een productie als HoC te maken en die berekening is hetzelfde als voor TG.
Puur slap gelul dus, alsof lezers zelf niet productiebudget/kosten zouden kunnen delen door de kosten voor een maand netflix, en dat vervolgens weer door 12 of 24. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_151033773
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:47 schreef NotYou het volgende:

[..]

Puur slap gelul dus, alsof lezers zelf niet productiebudget/kosten zouden kunnen delen door de kosten voor een maand netflix, en dat vervolgens weer door 12 of 24. :')
Hoe is dat dan slap gelul en wat klopt er niet aan? Dit laat duidelijk zien dat kijkcijfers ondergeschikt zijn aan betalende leden.

Of ben je gewoon weer standaard aan het trollen? De economie van Netflix is nu eenmaal anders dan bij traditionele zenders.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 20:49:54 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:50:38 #293
236046 NotYou
tigerblood
pi_151033878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe is dat dan slap gelul en wat klopt er niet aan? Dit laat duidelijk zien dat kijkcijfers ondergeschikt zijn aan betalende leden.
No shit. Dat is het alom bekende verdienmodel van Netflix: betalende leden. :') Wat zo'n kinderlijk sommetje daarmee te maken heeft is mij overigens een raadsel.
Je suis Charlie Sheen
pi_151033967
quote:
15s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

No shit. Dat is het alom bekende verdienmodel van Netflix: betalende leden. :') Wat zo'n kinderlijk sommetje daarmee te maken heeft is mij overigens een raadsel.
Dat zegt dan ook meer over jou en ik heb wel weer genoeg tijd besteed aan een troll.

Maar goed als je het echt interesseert zou je de overige reacties ook kunnen lezen, dan snap je heel misschien waarom ik dat rekenvoorbeeld gebruikte
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:54:42 #295
236046 NotYou
tigerblood
pi_151034094
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook meer over jou en ik heb wel weer genoeg tijd besteed aan een troll.

Maar goed als je het echt interesseert zou je de overige reacties ook kunnen lezen, dan snap je heel misschien waarom ik dat rekenvoorbeeld gebruikte
Je verdere discussie interesseert mij geheel niet, ik was gewoon benieuwd of die berekening kwam van iemand die meer weet van de bedrijfsvoering van Netflix dan ik en zo ja: wat dan. Bleek niet het geval. Klaar dus, wat mij betreft.

Waarom jij de discussie die je met een ander had met mij voort wilde zetten begrijp ik niet. Hoe uit dat sommetje zou blijken dat (in het algemeen) kijkcijfers ondergeschikt zouden zijn aan betalende leden evenmin. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_151034170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Nu nog niet maar dat gaat niet lang meer duren. Het aantal kijkers is nu al minstens rond de 60 miljoen en het aantal kijkers groeit snel, zeker nu het in steeds meer landen beschikbaar wordt (met proxy de USA-versie zonder dat je er iets van merkt aangezien de stream zelf wel via een directe verbinding komt en enkel het initialiseren via een proxy moet) en steeds meer mensen een abo nemen. Zolang Netflix niet zo dom is om die proxy lastig te maken (door niet meer te streamen via de directe verbinding) zal het aantal kijkers blijven groeien.

Het is trouwens helemaal niet nodig om zoveel kijkers te halen, met productiekosten van 500 000 is het prima als tientallen miljoenen mensen wel graag via Netflix kijken. Voor Orange Is The New Black en House of Cards betaalden ze minstens 9 keer zoveel per aflevering. Appeltje-eitje dus om dit aan Netflix verkocht te krijgen, zelfs al zou maar een kwart van het aantal mensen wat naar deze beide series kijkt naar Top Gear kijken.
http://variety.com/2013/d(...)spending-1200006100/
Mocht jij beide series nog niet gezien hebben, kijk bij iemand anders, neem een proefabo of download het, het zijn geweldige series. Veel beter dan het merendeel wat via de coax-kabel wordt verstuurd. :)

PS
Ik heb zelfs meerdere politici al horen praten over House of Cards (afgelopen zomer toen ze te gast waren i.v.m. sport of zo), ook zij kijken met veel plezier. Als die mensen van 40+ Netflix al beginnen te ontdekken dan weet je dat het aantal abo's in Nederland nog wel verder zal groeien.
#NoDAPL
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:58:29 #297
236046 NotYou
tigerblood
pi_151034270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nu nog niet maar dat gaat niet lang meer duren. Het aantal kijkers is nu al minstens rond de 60 miljoen en het aantal kijkers groeit snel, zeker nu het in steeds meer landen beschikbaar wordt (met proxy de USA-versie zonder dat je er iets van merkt aangezien de stream zelf wel via een directe verbinding komt en enkel het initialiseren via een proxy moet) en steeds meer mensen een abo nemen. Zolang Netflix niet zo dom is om die proxy lastig te maken (door niet meer te streamen via de directe verbinding) zal het aantal kijkers blijven groeien.

Het is trouwens helemaal niet nodig om zoveel kijkers te halen, met productiekosten van 500 000 is het prima als tientallen miljoenen mensen wel graag via Netflix kijken. Voor Orange Is The New Black en House of Cards betaalden ze minstens 9 keer zoveel per aflevering. Appeltje-eitje dus om dit aan Netflix verkocht te krijgen, zelfs al zou maar een kwart van het aantal mensen wat naar deze beide series kijkt naar Top Gear kijken.
Mocht jij beide series nog niet gezien hebben, kijk bij iemand anders, neem een proefabo of download het, het zijn geweldige series. Veel beter dan het merendeel wat via de coax-kabel wordt verstuurd. :)
Dus zolang netflix auteursrechtenschending op mondiale schaal oogluikend toestaat/in het geniep maar wat graag faciliteert, en er grof aan verdient, zit het wel snor?

Als je Netflix zo gebruikt kun je, als het je om legaliteit te doen is, evengoed downloaden. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_151034469
quote:
17s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus zolang netflix auteursrechtenschending op mondiale schaal oogluikend toestaat/in het geniep maar wat graag faciliteert, en er grof aan verdient, zit het wel snor?
Ik heb nooit beweerd dat ik heilig ben. ;)

quote:
Als je Netflix zo gebruikt kun je, als het je om legaliteit te doen is, evengoed downloaden. :*
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, ook vanuit zakelijk perspectief bezien. Hoe je het wendt of keert, iedereen die een Netflix-abo heeft (op het proefabo na) betaalt X Euro per maand en zo gauw die stopt met het abo verlies hij/zij de 'legale toegang' tot die programma's. Dit is dus een vaste inkomstenbron voor de entertainmentindustrie van mensen die anders (alleen) zouden downloaden. Je kan erover discussiëren of dat Netflix een groter bedrag zou moeten betalen per kijker aan die industrie en of dat het abogeld dientengevolge hoger zou moeten zijn en Netflix eventueel met een lagere marge genoegen moet nemen maar voor zowel de entertainmentsector en de kijkers is het een grote winst.
Ja, die mensen die via Netflix zonder reclame kijken naar bijvoorbeeld NCIS wanneer zij dat willen zullen niet naar Veronica kijken voor deze serie maar dat zouden ze sowieso niet doen, hen alternatief is het downloaden, niet het kijken via de coaxkabel wanneer de omroep dat wil en met reclame. Het zijn maar heel erg beperkt of zelfs niet communicerende vaten.
#NoDAPL
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:09:47 #299
236046 NotYou
tigerblood
pi_151034804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat ik heilig ben. ;)

[..]

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, ook vanuit zakelijk perspectief bezien. Hoe je het wendt of keert, iedereen die een Netflix-abo heeft (op het proefabo na) betaalt X Euro per maand en zo gauw die stopt met het abo verlies hij/zij de 'legale toegang' tot die programma's.
Een dienst die niet de rechten bezit kan je ook de toegang ontzeggen wanneer je geen lidmaatschapsgeld betaalt, dat verschaft je wat mij betreft niet eens de schijn van legaliteit, hooguit die van een verdienmodel.

quote:
Dit is dus een vaste inkomstenbron voor de entertainmentindustrie van mensen die anders (alleen) zouden downloaden.
Nee, dat is een vaste inkomstenbron voor Netflix. De rechtenhouders in Nederland die de contentmakers hebben betaald voor distributierechten hier kunnen als iedereen zou redeneren zoals jij nooit hun investering terugverdienen. Maarja, meneer Bram vindt het moreel gerechtvaardigd! Kijk hem eens goed bezig zijn!

Sowieso heeft al dat jij aandraagt met legaliteit helemaal niets te maken.

quote:
Je kan erover discussiëren of dat Netflix een groter bedrag zou moeten betalen per kijker aan die industrie en of dat het abogeld dientengevolge hoger zou moeten zijn en Netflix eventueel met een lagere marge genoegen moet nemen maar voor zowel de entertainmentsector en de kijkers is het een grote winst.
Ja, die mensen die via Netflix zonder reclame kijken naar bijvoorbeeld NCIS wanneer zij dat willen zullen niet naar Veronica kijken voor deze serie maar dat zouden ze sowieso niet doen, hen alternatief is het downloaden, niet het kijken via de coaxkabel wanneer de omroep dat wil en met reclame. Het zijn maar heel erg beperkt of zelfs niet communicerende vaten.
Het alternatief zou ook streamen via de Nederlandse rechthebbende kunnen zijn als je echt net zou willen handelen, zoals jij pretendeert. Of natuurlijk een ouderwetse seizoensbox.

:*

Risico van Netflix op de manier die jij nota bene actief propagandeert ( :') ) is dat mensen die zich voorheen tot bovengenoemde legale opties zouden wenden dat nu niet meer doen en door praatjes als de jouwe gaan denken dat, dat prima is. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_151034828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

PS
Ik heb zelfs meerdere politici al horen praten over House of Cards (afgelopen zomer toen ze te gast waren i.v.m. sport of zo), ook zij kijken met veel plezier. Als die mensen van 40+ Netflix al beginnen te ontdekken dan weet je dat het aantal abo's in Nederland nog wel verder zal groeien.
Jij vergeet dat maar een klein gedeelte van het totaal aantal netflix leden daadwerkelijk geintresseerd is in een autoprogramma. Daarnaast zijn kijkcijfers gewoon super belangerijk, zeker voor het internationale succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')