Thanks voor de infoquote:
Bedankt jogyquote:
Dat zijn wel heel boude beweringen. Wat voor gaten zitten er dan in de theorie over zwarte gaten?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:02 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha, echt een typische reactie van Scientism gelover.
De hele wetenschap hangt van verzinsels en theorieën aan elkaar die nooit zijn vastgesteld en/of bewezen.
Telkens weer wordt er iets nieuws verzonnen om de gaten te dichten in de theorieën zoals zwarte gaten,
dark matter en dark energie. Geen enkele wetenschapper weet wat dark energy is.
Alles om het bestaan van de Ether te ontkennen. En dan nog durven zeggen dat Tesla niet beter wist.
Een man die vele malen briljanter was dan Einstein die in dezelfde periode leefde.
Erkenning van de Ether kan vele complexe moeilijkheden verklaren in de huidig gebruikte modellen.
Er zijn steeds meer wetenschappers met een andere visie dan de mainstream wetenschappers.
Het zal niet lang meer duren voordat de theorie die de afgelopen 100 jaar is gebruikt verworpen zal worden.
Het is een onhoudbare situatie.
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die beweerd verstand te hebben van wetenschap niet van deze nieuwe theorieën op de hoogte is. Dus vraag ik me af waarom je zo stellig het bestaan van de Ether verwerpt.
Het universum is een oceaan van levende energie
Dat je er nog op ingaat. Aan de belabberde spelling en generalisaties t.a.v. wetenschappers kan je toch al zien dat hij nog nooit een universiteit van binnen heeft gezien en zeker geen fundamentele kennis van natuurkunde heeft?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zijn wel heel boude beweringen. Wat voor gaten zitten er dan in de theorie over zwarte gaten?
Verder vind ik dit een wat vreemde manier van redeneren. Je begint met een sneer, daarna beweer je iets dat volledig ononderbouwd blijft en bovendien aantoonbaar onjuist is.
Zonder onderbouwing ga je ervan uit dat de ether ontkend moet worden. Waarom?
Weet jij wel wat 'dark energy' is? Van donkere materie heb ik wel gehoord, maar nooit van donkere energie, ook niet van lichte energie of andere kleurtjes energie trouwens.
Tesla was een briljant theoreticus, maar er wordt een hoop onzin over hem beweerd. Hier is ook sprake van een drogredenering: hij was zijn tijd wellicht vooruit, maar daarmee is hij nog wel steeds een product van zijn tijd.
Hebben we naast mainstream media nu ook al mainstreamwetenschappers? Ik hoop niet dat je pseudowetenschappers bedoelt met niet-mainstreamwetenschappers.. In die wereld streeft men juiist naar consensus.
Wat leuk dat je nu al weet wat er verworpen zal gaan worden. Je moet vele malen briljanter zijn dan alle wetenschappers bij elkaar om dat te kunnen weten. Of een kristallen bol hebben.
En wat bedoel je precies met een 'oceaan van levende energie'? Is er ook dode energie? Kan energie overlijden?
Overigens: het concept van een ether wordt helemaal niet krampachtig ontkend of stelselmatig verworpen. Stephen Hawking stelt dat een volmaakt vacuüm niet kan bestaan en verklaart daarmee hoe een zwart gat massa kan verliezen en energie kan uiitstralen.
Dat denk ik ook... maar dit is een discussieforum, dus laat hij het maar uitleggenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat je er nog op ingaat. Aan de belabberde spelling en generalisaties t.a.v. wetenschappers kan je toch al zien dat hij nog nooit een universiteit van binnen heeft gezien en zeker geen fundamentele kennis van natuurkunde heeft?
Maar dan ook helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat je er nog op ingaat. Aan de belabberde spelling en generalisaties t.a.v. wetenschappers kan je toch al zien dat hij nog nooit een universiteit van binnen heeft gezien en zeker geen fundamentele kennis van natuurkunde heeft?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat zijn wel heel boude beweringen. Wat voor gaten zitten er dan in de theorie over zwarte gaten?
Verder vind ik dit een wat vreemde manier van redeneren. Je begint met een sneer, daarna beweer je iets dat volledig ononderbouwd blijft en bovendien aantoonbaar onjuist is.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat denk ik ook... maar dit is een discussieforum, dus laat hij het maar uitleggen
Over sneren gesproken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dan ook helemaal niets.
En dan zo hoog van de toren over de wetenschap praten. Je moet maar durven .
In alle eerlijkheid, dat blijkt inderdaad duidelijk uit een aantal zaken. De sneer hoeft van mij echter niet.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op alle gestelde vragen?
Dit soort opmerkingen doen je standpunt geen goed.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:02 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha, echt een typische reactie van Scientism gelover.
Deze zin toont vooral veel onbegrip over de wetenschappelijke methode.quote:De hele wetenschap hangt van verzinsels en theorieën aan elkaar die nooit zijn vastgesteld en/of bewezen.
Zwarte gaten bestaan volgens jou niet? De ether wordt niet 'ontkend', maar is simpelweg een verworpen hypothese. Of overbodig geworden 'gatenstopper' in jouw terminologie. De verschijnselen die je noemt hadden overigens weinig met het verwerpen ervan te maken.quote:Telkens weer wordt er iets nieuws verzonnen om de gaten te dichten in de theorieën zoals zwarte gaten,
dark matter en dark energie. Geen enkele wetenschapper weet wat dark energy is.
Alles om het bestaan van de Ether te ontkennen.
Tesla was een briljant uitvinder, dat zal bijna niemand ontkennen, maar hij maakte genoeg fouten (waarvan sommige gezien de tijdsperiode begrijpelijk zijn). De ether is daar één van.quote:En dan nog durven zeggen dat Tesla niet beter wist.
Een man die vele malen briljanter was dan Einstein die in dezelfde periode leefde.
Welke 'complexe moeilijkheden' doel je op, en hoe verklaart de ether die? En om welke modellen gaat het hier?quote:Erkenning van de Ether kan vele complexe moeilijkheden verklaren in de huidig gebruikte modellen.
Dan kun je vast wel wat artikelen citeren waaruit dat blijkt. Wat is een 'mainstream wetenschapper'? Welke theorie doel je op?quote:Er zijn steeds meer wetenschappers met een andere visie dan de mainstream wetenschappers.
Het zal niet lang meer duren voordat de theorie die de afgelopen 100 jaar is gebruikt verworpen zal worden.
Het is een onhoudbare situatie.
Nu zijn het zelfs al theorieën? Dan zou dat inderdaad wel een beetje gek zijn, maar ik vermoed dat dit onzin is. Ik ben heel erg benieuwd naar de artikelen!quote:Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die beweerd verstand te hebben van wetenschap niet van deze nieuwe theorieën op de hoogte is.
Het concept van de ether zoals het in de 19e eeuw werd gebruikt is overbodig gebleken en het bestaan ervan is nooit aangetoond. Dus vandaar. Nieuwe inzichten kunnen dat standpunt uiteraard doen veranderen.quote:Dus vraag ik me af waarom je zo stellig het bestaan van de Ether verwerpt.
Heel poëtisch, maar wat het moet betekenen is vooralsnog een raadsel.quote:Het universum is een oceaan van levende energie
Dit is met afstand de meest pijnlijke uitspraak. Inderdaad, met de wetenschappelijke methode kan van alles prima worden bewezen, daar hebben de natuurwetenschappen, die deze methode gebruiken, hun succes aan te danken.quote:De hele wetenschap hangt van verzinsels en theorieën aan elkaar die nooit zijn vastgesteld en/of bewezen.
filmpie kijken ?quote:Wat voor gaten zitten er dan in de theorie over zwarte gaten?
Dat heb ik nog nooit gehoord.. Maar ok, het zou kunnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:43 schreef youranargist het volgende:
E=Mc2
E =Einstein
M=Massahypnose
c= Cryptogrammen
Einstein heeft na dat hij de vriendin van Tesla had ingepikt, geneukt, getrouwd en gescheiden rare verhalen over Tesla de wereld in geholpen, en is daarna weer eens een keer getrouwd.
Kan een van bovenstaande wetenschappers verklaren waarom zijn hersens nog zo intact waren na zijn "dood" ?
volgens mij was hij geen geheelonthouder (of zou de "straling" nog niet zo erg geweest zijn midden jaren 50?)
Er wordt gewoon gevraagd om verduidelijking van een standpunt...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 22:40 schreef DeMolay het volgende:
[..]
filmpie kijken ?
Gezien het gebikker meteen begint ben ik ook weer weg
Er zijn onlangs toevallig nogal veel piloten uit de reguliere sector ontslagen, zullen ze allemaal al werk hebben als chempiloot?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:12 schreef youranargist het volgende:
Ik zou iedereen die een goede Drone heeft willen aanraden om als hij of zij een ronde onnatuurlijke wolk ziet en denkt dat de Drone het kan bereiken de drone op volle snelheid midden onder de wolk omhoog te "schieten". (ben benieuwd naar het effect)
p.s.
ze zijn vandaag weer goed wild daarboven in hun straaljagers vol met metalen en chemische troep, misschien is er ergens al wat mogelijk
Wat houdt je tegen om het zelf te doen? En voor fratsen rondom contrails is er een apart topic.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:12 schreef youranargist het volgende:
Ik zou iedereen die een goede Drone heeft willen aanraden om als hij of zij een ronde onnatuurlijke wolk ziet en denkt dat de Drone het kan bereiken de drone op volle snelheid midden onder de wolk omhoog te "schieten". (ben benieuwd naar het effect)
p.s.
ze zijn vandaag weer goed wild daarboven in hun straaljagers vol met metalen en chemische troep, misschien is er ergens al wat mogelijk
Ik heb (nog) geen Drone.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om het zelf te doen? En voor fratsen rondom contrails is er een apart topic.
Post dat maar hier:quote:Op zondag 22 maart 2015 15:25 schreef youranargist het volgende:
[..]
Er zijn onlangs toevallig nogal veel piloten uit de reguliere sector ontslagen, zullen ze allemaal al werk hebben als chempiloot?
Of zullen er ook weigeraars tussen zitten of wellicht een KLOKKENLUIDER!
STA OP!!!
Vind Izzy73 ook dat het hier niet thuishoord?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Post dat maar hier:
BNW / Chemtrails #7: Geen discussie mogelijk
en...ben jij het Tribalwars?
Geen idee. Daar gaat zij niet over.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:44 schreef youranargist het volgende:
[..]
Vind Izzy73 ook dat het hier niet thuishoord?
Wellich moet je je eens in Natuurkunde verdiepen ipv alleen maar "moeilijke woorden" achter elkaar te plaatsen die je niet begrijptquote:Op zondag 22 maart 2015 15:41 schreef youranargist het volgende:
[..]
Ik heb (nog) geen Drone.
Van wie denk je dat ze de technieken omtrent het beïnvloeden van het weer middels gesuperponeerde golfvormen uitgezonden via elke transmissie (je telefoontje b.v.) zender welke golven gereflecteerd worden door de metalen troep die ze nu dus ook boven jou hoofd aan het uitsmeren zijn FOUT gejat hebben?
wat bedoel je met Tribelwars?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Post dat maar hier:
BNW / Chemtrails #7: Geen discussie mogelijk
en...ben jij het Tribalwars?
Misschien moet jij wat rustiger typen en bijvoorbeeld een spellingcontrole laten meedraaien.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht moet je je eens in Natuurkunde verdiepen ipv alleen maar "moeilijke woorden" achter elkaar te plaatsen die je niet begrijpt
We zullen zien, voor mij ben je voorlopig de zoveelste paranoide schreeuwlelijk zonder inhoud.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:53 schreef youranargist het volgende:
[..]
Misschien moet jij wat rustiger typen en bijvoorbeeld een spellingcontrole laten meedraaien.
Ik begrijp meer dan jij voor mogelijk houd.
p.s.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:53 schreef youranargist het volgende:
[..]
Misschien moet jij wat rustiger typen en bijvoorbeeld een spellingcontrole laten meedraaien.
meer inhoud volgt: vooral op Yourantichrist.comquote:Op zondag 22 maart 2015 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We zullen zien, voor mij ben je voorlopig de zoveelste paranoide schreeuwlelijk zonder inhoud.
nee hoor ik ben Yourantichrist.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tribalwars is een user die hier 'vroeger' vaak postte en die had het altijd over chemtrails.
quote:Op zondag 22 maart 2015 15:53 schreef youranargist het volgende:
Goeie, Maar ik ben ook wat taal betreft anarchistisch!quote:Op zondag 22 maart 2015 16:01 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met vriendelijke groet,
Uw taalnazi van dienst.
ik heb het boek ALTERNATE CURRENTS of High potential and high frequency van Tesla net gescand en wil het hier wel plaatsen echter ik kan zelf (nog) niet mijn website updaten.quote:
Ik bedoel pdfquote:Op zondag 22 maart 2015 16:11 schreef youranargist het volgende:
[..]
ik heb het boek ALTERNATE CURRENTS of High potential and high frequency van Tesla net gescand en wil het hier wel plaatsen echter ik kan zelf (nog) niet mijn website updaten.
Wellicht weet jij een manier om het hier op te krijgen zonder dat het eerst op mijn site staat.
Het is een jpg van 40Mb
Lijkt mij een goede aanvulling op het topic
ik weet niet hoelang dit topic open blijft maar ik heb net de jongen die mijn site doet gebeld en als het goed is komt het morgenavond op mijn site en dan kan ik een link plaatsen.quote:
Dan wachten we dat af. Hartstikke goedquote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef youranargist het volgende:
[..]
ik weet niet hoelang dit topic open blijft maar ik heb net de jongen die mijn site doet gebeld en als het goed is komt het morgenavond op mijn site en dan kan ik een link plaatsen.
Oh dat zou cool zijn! Krijg je geen problemen ivm. copyrights van dat boek, enzoiets?quote:Op zondag 22 maart 2015 16:22 schreef youranargist het volgende:
[..]
ik weet niet hoelang dit topic open blijft maar ik heb net de jongen die mijn site doet gebeld en als het goed is komt het morgenavond op mijn site en dan kan ik een link plaatsen.
Niks houdt je tegen om er een te bestellen, sterker nog als je er vandaag eentje besteld heb je hem dinsdag binnen.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:41 schreef youranargist het volgende:
[..]
Ik heb (nog) geen Drone.
Van wie denk je dat ze de technieken omtrent het beïnvloeden van het weer middels gesuperponeerde golfvormen uitgezonden via elke transmissie (je telefoontje b.v.) zender welke golven gereflecteerd worden door de metalen troep die ze nu dus ook boven jou hoofd aan het uitsmeren zijn FOUT gejat hebben?
ik heb nog geen geld en mijn broer komt net langs dus ik reageer pas weer als hij gaatquote:Op zondag 22 maart 2015 16:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niks houdt je tegen om er een te bestellen, sterker nog als je er vandaag eentje besteld heb je hem dinsdag binnen.
Je was toch anarchist? Jat er een hur hurquote:Op zondag 22 maart 2015 16:58 schreef youranargist het volgende:
[..]
ik heb nog geen geld en mijn broer komt net langs dus ik reageer pas weer als hij gaat
Nou nou, breng die jongen nou niet op het slechte pad Erasmoquote:Op zondag 22 maart 2015 17:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je was toch anarchist? Jat er een hur hur
Maar zelfs als je uitkering alweer verbrast is, knoop een telefoon aan een weerballon en je kunt gaan.
Oké, ik ben benieuwd. Leg uit hoe dit met tesla (quote:Op maandag 23 maart 2015 02:11 schreef youranargist het volgende:
Ik wil voor ik ga slapen toch nog een stelling deponeren welke (zal later blijken) geheel on topic is:
De 3e Wereld oorlog is in de 1e wereldoorlog begonnen...
Tesla Heeft de radiografie uitgevonden!quote:Op maandag 23 maart 2015 02:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Oké, ik ben benieuwd. Leg uit hoe dit met tesla () te maken heeft.
p.s.quote:Op maandag 23 maart 2015 02:19 schreef youranargist het volgende:
[..]
Tesla Heeft de radiografie uitgevonden!
Oké. Dus de mogelijkheid om draadloos over grote afstanden te communiceren heeft de eerste twee wereldoorlogen veroorzaakt en zal ook verantwoordelijk zijn voor de derde wereldoorlog? Wat dit betreft vermoed ik dat iemand anders wel de radiografie uit had gevonden. En een technische vooruitgang vergemakkelijkt een handeling maar is doorgaans niet de oorzaak. Kijk naar napoleon bijvoorbeeld. Of de oude Romeinen.quote:Op maandag 23 maart 2015 02:19 schreef youranargist het volgende:
[..]
Tesla Heeft de radiografie uitgevonden!
Ken ik inderdaad. Geweldig mysterie.quote:Op maandag 23 maart 2015 02:25 schreef youranargist het volgende:
[..]
p.s.
Wel eens van het philadelphia experiment gehoord?
Wist je dat Einstein en een of andere scheikundige malloot er mee te maken hadden...
Radio dusquote:Op maandag 23 maart 2015 09:11 schreef youranargist het volgende:
citaat uit:
ALTERNATE CURRENTS of High potential and high frequency
As the source of disturbanees moved away the receiving circuit came successively upon their nodes and loops.
Impossible as it seemed,this planet, despite its vast extent, behave like a conductor of limited dimensions.
The tremendous signifieanee of this fact in the transmissionof energy by my system had already become quite clear to me.
Not only was it practicable to sent telegraphic messages to any distance without wires, as I recognized long ago, but also to impress upon the entire globe the faint modulations of the human voice, far more still, to transmit power in unlimited amounts, to any terrestrial distance and almost without any lose.
Zou kunnen. Maar dat heeft dan weer niets met Tesla te maken en daar gaat dit topic over.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:25 schreef youranargist het volgende:
volgens mij bedoelde Nietzsche dat de liefde dood is
Oh dat geloof ik graag hoor, als je maar ver genoeg terugkijkt is het uiteindelijk allemaal begonnen met een knalquote:Op maandag 23 maart 2015 10:30 schreef youranargist het volgende:
[..]
thanks (maar alles heeft met alles te maken....)
Misschien heb je dit al gezien. :quote:Op maandag 23 maart 2015 09:11 schreef youranargist het volgende:
citaat uit:
ALTERNATE CURRENTS of High potential and high frequency
As the source of disturbanees moved away the receiving circuit came successively upon their nodes and loops.
Impossible as it seemed,this planet, despite its vast extent, behave like a conductor of limited dimensions.
The tremendous signifieanee of this fact in the transmissionof energy by my system had already become quite clear to me.
Not only was it practicable to sent telegraphic messages to any distance without wires, as I recognized long ago, but also to impress upon the entire globe the faint modulations of the human voice, far more still, to transmit power in unlimited amounts, to any terrestrial distance and almost without any lose.
Eatherquote:Waar wil je heen met dit onderwerp?
Lees dan dit ookquote:Op maandag 23 maart 2015 20:21 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien heb je dit al gezien. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Videophone
By 1927 AT&T had created its earliest electromechanical television-videophone called the ikonophone (from Greek: 'image-sound'),[30] which operated at 18 frames per second and occupied half a room full of equipment cabinets.[31][32] An early U.S. test in 1927 had their then-Commerce Secretary Herbert Hoover address an audience in New York City from Washington, D.C; although the audio portion was two-way, the video portion was one-way with only those in New York being able to see Hoover.
Gaat Tingo niet doen. Die leest en luistert alleen naar zichzelf. Dat weet je toch?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees dan dit ook
http://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_television
Die leest naar zichzelf..?quote:Op maandag 23 maart 2015 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gaat Tingo niet doen. Die leest en luistert alleen naar zichzelf. Dat weet je toch?
Zal het niets te maken hebben met de aankoop van een vliegdekschip van de Britten? Heel misschien? http://www.bbc.com/news/uk-england-hampshire-31982340quote:Op donderdag 2 april 2015 22:55 schreef Izzy73 het volgende:
Beschikt Rusland over Magrav Technologie? (new energy)
D.m.v. Magrav Technologie zou het vliegdekschip ‘USS Theodore Roosevelt' door Russische onderzeeërs uitgeschakeld zijn…!?
http://www.wanttoknow.nl/(...)eeers-uitgeschakeld/
[ afbeelding ]
Ik zie niets staan over de aankoop van een vliegdekschip. Maar wel dat er festiviteiten zijn voor het personeel van het schip. Het artikel van want to know is overgenomen van een andere site enz.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Zal het niets te maken hebben met de aankoop van een vliegdekschip van de Britten? Heel misschien? http://www.bbc.com/news/uk-england-hampshire-31982340
In het oorspronkelijke bericht van mijn eerste post.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:11 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik zie niets staan over de aankoop van een vliegdekschip. Maar wel dat er festiviteiten zijn voor het personeel van het schip. Het artikel van want to know is overgenomen van een andere site enz.
Nergens staat bewijs en er staan ook overal vraagtekens achter. Niet een erg sterk verhaal dus.
Als ultieme bron vind ik een site waarvan de content verdwenen is dus... tja.
http://content.govdelivery.com/attachments/USTREAS/2012/
Ik kan het filmpje even niet bekijken, maar ik heb even wat papers van die Haramein doorgelezen en ben niet onder de indruk (understatement). Hij maakt veel fouten, waarvan sommige aantonen dat het hem zelfs aan heel basale natuurkundekennis ontbreekt. Ik zie dat iemand anders daar al het een en ander over heeft geschreven.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:55 schreef Izzy73 het volgende:
Beschikt Rusland over Magrav Technologie? (new energy)
D.m.v. Magrav Technologie zou het vliegdekschip ‘USS Theodore Roosevelt' door Russische onderzeeërs uitgeschakeld zijn…!?
http://www.wanttoknow.nl/(...)eeers-uitgeschakeld/
[ afbeelding ]
De Britten zijn er geloof ik twee aan het bouwen inderdaad, het lijkt me verder ook gewoon een courtesy call. Maar de Russen maken er graag een leuk verhaal van, dat deden ze een jaar geleden ook op soortgelijke wijze mbt de USS Donald Cook (zie https://medium.com/war-is-boring/russia-claims-its-bomber-jammed-u-s-destroyer-8b58c9b56515 voor een leuk artikeltje daarover).quote:Op donderdag 2 april 2015 23:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Zal het niets te maken hebben met de aankoop van een vliegdekschip van de Britten? Heel misschien? http://www.bbc.com/news/uk-england-hampshire-31982340
Ah oké, bedankt voor het opzoeken in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:23 schreef jogy het volgende:
[..]
In het oorspronkelijke bericht van mijn eerste post.
"Among Roosevelt's crew are six Royal Navy aircraft handlers who are honing their skills before serving aboard the new Royal Navy carrier, HMS Queen Elizabeth, which enters service in 2017."
En als Sorscha Faal de berichtgever is dan zou ik hoe dan ook even achter mijn oren krabben eerlijk gezegd.
En maar goed ook ik zou best droevig zijn als de uitvindingen van Tesla op die manier ingezet worden.
Het filmpje is ook niet erg professioneel maar de Magrav Technologie is toch ontwikkeld door Mehran Tavakoli Keshe, dat is toch wel een gerespecteerd persoon die zich bezig houdt met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van vrije energie e.d. dacht ik.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:26 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Ik kan het filmpje even niet bekijken, maar ik heb even wat papers van die Haramein doorgelezen en ben niet onder de indruk (understatement). Hij maakt veel fouten, waarvan sommige aantonen dat het hem zelfs aan heel basale natuurkundekennis ontbreekt. Ik zie dat iemand anders daar al het een en ander over heeft geschreven.
Dat er een patent van bestaat zegt verder niets, daarvoor hoeft het niet daadwerkelijk te kunnen werken. Als het gebaseerd is op dat artikel van Haramein geef ik het weinig kans.
[..]
De Britten zijn er geloof ik twee aan het bouwen inderdaad, het lijkt me verder ook gewoon een courtesy call. Maar de Russen maken er graag een leuk verhaal van, dat deden ze een jaar geleden ook op soortgelijke wijze mbt de USS Donald Cook (zie https://medium.com/war-is-boring/russia-claims-its-bomber-jammed-u-s-destroyer-8b58c9b56515 voor een leuk artikeltje daarover).
Graag gedaan, het is wel stout van wanttoknow dat ze hun bronvermelding achterwege hebben gehouden ja maar tijdens het googlen kwam ik het oorspronkelijke artikel tegen en die is van Sorscha Faal en hoe diep je ook zit in de conspiracywereld sorscha faal moet je gewoon met een hele wijde boog omheen lopen, die gast is nog gekker dan een kat op LSD en speed.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ah oké, bedankt voor het opzoeken in ieder geval.![]()
Sorscha Faal is mij onbekend, ben geen die-hard BNW-er dus ken niet alle berichtgevers.
Tesla's werk zou idd beter gebruikt kunnen worden, maar als het eventueel mogelijk zou zijn om vliegdekschepen en ander oorlogsmateriaal onschadelijk te maken zonder schade of slachtoffers zou toch al een hele vooruitgang zijn.
Had eerlijk gezegd nog nooit van dhr. Keshe gehoord. Maar de website van zijn foundation doet bij mij echt ALLE belletjes rinkelen als zijnde scam. Verkopen van een "CO2 capture kit" en boeken, een batterij die het jaren vol moet houden (en die toevallig verdacht veel lijkt op een plastic potje van een fotorolletje met wat koperdraadjes en lijm op het deksel), antizwaartekracht dat vliegtuigen zonder vleugels en vliegende schotels mogelijk maakt, plasmareactor die behandeling mogelijk maakt van kanker, ALS, coma en epilepsie, stroom uit een colafles...quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:43 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het filmpje is ook niet erg professioneel maar de Magrav Technologie is toch ontwikkeld door Mehran Tavakoli Keshe, dat is toch wel een gerespecteerd persoon die zich bezig houdt met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van vrije energie e.d. dacht ik.
Verekte illuminatie duivenquote:Journalist: Iedere ochtend komen er vogels bij uw raam op de drie-en-dertigste verdieping van uw Valdorf-Astoria hotel.
Blasphemyquote:Op donderdag 28 mei 2015 21:51 schreef Izzy73 het volgende:
Voor de liefhebbers van Tesla![]()
Interview met Nikola Tesla – 116 jaar aan het zicht onttrokken
Nikola Tesla, het verborgen interview..
Tesla neemt geen blad voor de mond en toont het volop aan de gang zijnde complot in de wetenschap aan, de onderdrukking van de etherfrequenties en de introductie van een nepwetenschap om deze te verbergen, evenals de onderdrukking van het werk van Tesla en Tesla zelf.
Hoe bedoel je dat? Tesla, of de wetenschap?quote:
Tesla staat wel bekend om dit soort uitspraken hoor en ik begrijp ook heel goed wat hij ermee bedoelt. Maar misschien heb je gelijk en is het een artikel om hem zwart te maken, nadat zijn financiers hem de rug toegekeerd hadden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:51 schreef DeMolay het volgende:
Denk niet dat tesla dit zo gezegd heeft , ken veel van zijn werk en dit is niet zijn bewoording
Scientism obvquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:06 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Tesla, of de wetenschap?
Ah mooi ik vermoedde al dat je scientism bedoelde maar was niet helemaal zeker.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Scientism obv
Tesla had als droom om einde aan (bijna)alle oorlogen te maken dmv van de teleforce maar uiteraard dacht de Khazaarse maffia daar anders over. Dit zou een regelrechte nachtmerrie zijn voor de ''elite''
''The “teleforce” weapon was a type of defensive particle-beam weapon. This would allow protection against invasion. The device would provide complete protection against enemies approaching by sea or air. Tesla could not find financing for demonstration of the “death ray” discoveries. It could be used as an offensive weapon.''
Weet niet of het direct met het topic te maken heeft of het al eeder is voorbijgekomen maar vond het wel een heel nobel streven van die man . Daarom ook het vermelden waard
Nou kom ik voor mijn werk nog wel eens in contact met mensen die onderzoek doen naar frequenties in het brein, en heb ik er zelf ook wel eens wat metingen aan gedaan. Ik kan je vertellen dat dit complete onzin is. Je hebt veel meer (en veel hogere) frequenties in het brein dan alfa, die weer een effect zijn van het gemiddelde signaal wat je van grote groepen neuronen meet. Individuele neuronen kunnen op veel hogere frequenties werken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:43 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ah mooi ik vermoedde al dat je scientism bedoelde maar was niet helemaal zeker.![]()
Ik denk dat de meeste uitvindingen van Tesla als doel hadden om de mensheid te helpen, net zoals zijn droom van vrije energie voor iedereen. Daarom vind ik het ook wel een goed interview. Die man was inderdaad zijn tijd ver vooruit en is te vroeg geboren. De industriële revolutie was in volle gang en er werd flink geld aan verdiend. Daarom ben ik ervan overtuigd dat ze hem hebben tegengewerkt en zodra hij dood was al zijn werk in beslag hebben genomen. Vermoedelijk zijn veel van zijn uitvindingen in het geheim alsnog gebruikt voor minder menselijke doeleinden.
[ afbeelding ]
Ik heb al veel gelezen over resonanties, etherdraden, en frequenties. Het zijn de onzichtbare krachten van ons universum en Tesla was zich daar zeer bewust van. Het is zeer uitgebreid maar wel erg logisch allemaal. Dit is ook een aardig voorbeeld van de onzichtbare krachten die in de natuur te vinden zijn. De Golden Ratio.
Er zijn veel betere filmpje maar kan die nu even niet vinden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Teleforcequote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Scientism obv
Tesla had als droom om einde aan (bijna)alle oorlogen te maken dmv van de teleforce maar uiteraard dacht de Khazaarse maffia daar anders over. Dit zou een regelrechte nachtmerrie zijn voor de ''elite''
''The “teleforce” weapon was a type of defensive particle-beam weapon. This would allow protection against invasion. The device would provide complete protection against enemies approaching by sea or air. Tesla could not find financing for demonstration of the “death ray” discoveries. It could be used as an offensive weapon.''
Weet niet of het direct met het topic te maken heeft of het al eeder is voorbijgekomen maar vond het wel een heel nobel streven van die man . Daarom ook het vermelden waard
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou kom ik voor mijn werk nog wel eens in contact met mensen die onderzoek doen naar frequenties in het brein, en heb ik er zelf ook wel eens wat metingen aan gedaan. Ik kan je vertellen dat dit complete onzin is. Je hebt veel meer (en veel hogere) frequenties in het brein dan alfa, die weer een effect zijn van het gemiddelde signaal wat je van grote groepen neuronen meet. Individuele neuronen kunnen op veel hogere frequenties werken.
Dat hele verhaal over alfa golven in het breinquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]Wat is complete onzin? Ik begrijp niet wat je met je reactie duidelijk wil maken.
Leuk stukje, maar het slaat nergens op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:32 schreef jogy het volgende:
Alpha waves:http://www.biocybernaut.com/alpha-brain-waves/
Leuk stukje iig. En het zou tussen de 8 en 13 hz zitten. En dan moet je ook niet vergeten dat ze sinds Tesla nauwkeuriger kunnen meten natuurlijk.
Qua frequentie wel iig. Staat ook op de wiki. De rest is eventueel ietwat speculatief.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Leuk stukje, maar het slaat nergens op.
Dat is ook ongeveer het enige jaquote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Qua frequentie wel iig. Staat ook op de wiki. De rest is eventueel ietwat speculatief.
Ergens vind ik het idioot en dwaas om vrouwen en kinderen af te zweren zodat je je focus kan leggen op je uitvindingen. Een bizarre vorm van zelfopoffering puur om de mensheid te helpen. Toch vind ik het aandoenlijk op een of andere manierquote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:43 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste uitvindingen van Tesla als doel hadden om de mensheid te helpen, net zoals zijn droom van vrije energie voor iedereen.
Is dit de enige keer dat de Russen beroep deden op zijn diensten?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Teleforce
The greatest interest for Tesla's defensive device was the Soviet Union and In 1937 Tesla presented a plan to the Amtorg Trading Corporation, an alleged Soviet arms front in New York City. Two years later, in 1939, one stage of the plan was tested in the USSR and Tesla received a check for $25,000
Ik heb al van verschillende vrouwen gehoord dat het een aantrekkelijke man was, dus daar lag het niet aan. Maar goed dan dat hij de wetenschap belangrijker achtte, anders was er weinig van zijn uitvindingen terecht gekomen denk ik.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ergens vind ik het idioot en dwaas om vrouwen en kinderen af te zweren zodat je je focus kan leggen op je uitvindingen. Een bizarre vorm van zelfopoffering puur om de mensheid te helpen. Toch vind ik het aandoenlijk op een of andere manier
En ty for het fimpje zal er naar kijken als ik de tijd voor heb![]()
Thx zal de video eens bekijken als ik het later niet vergeet
Wait, what?quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb al van verschillende vrouwen gehoord dat het een aantrekkelijke man was, dus daar lag het niet aan. Maar goed dan dat hij de wetenschap belangrijker achtte, anders was er weinig van zijn uitvindingen terecht gekomen denk ik.![]()
[ afbeelding ]
Tsja, ik wilde een flauw grapje maken over Stephen Hawking, maar lijkt me niet gepast.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait, what?Je moet celibate zijn om een echte geek te zijn?
Heeft die geen vrouw en kind?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tsja, ik wilde een flauw grapje maken over Stephen Hawking, maar lijkt me niet gepast.
Geef toe, dat toont wel inzet.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait, what?Je moet celibate zijn om een echte geek te zijn?
Dacht het wel ja, maar denk niet dat hij zijn vrouw iedere avond eens effe ...quote:
Je kan ook een partner zoeken die even geeky is. Thats what I didquote:
Ook een optie. Dubbel de brainpower.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je kan ook een partner zoeken die even geeky is. Thats what I didBevalt erg goed.
Dat is idd ook erg prettig jaquote:
Dit is het meest tragische van het verhaal . Ondanks zijn inzet en totale zelfopoffering met als doel de mensheid te helpen is daar heel weinig van terechtgekomen . Sinds de FBI al zijn werk in beslag heeft genomenquote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb al van verschillende vrouwen gehoord dat het een aantrekkelijke man was, dus daar lag het niet aan. Maar goed dan dat hij de wetenschap belangrijker achtte, anders was er weinig van zijn uitvindingen terecht gekomen denk ik.![]()
[ afbeelding ]
Aldus de zolderkamer wetenschapperquote:Op zaterdag 30 mei 2015 00:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dit complete onzin is.
Ik woon al heel lang in een prachtig appartement jaquote:
Er waren teveel nieuwe industriële ontwikkelingen gaande destijds. Waar grof geld aan verdient werd en wordt, die wilden natuurlijk geen gratis energie voor iedereen op aarde. En de FBI heeft niet voor niets alles in beslag genomen. Het is niet te bewijzen maar ik acht de kans groot dat sommige uitvindingen van Tesla stiekem gebruikt zijn door overheden en met name militaire doeleinden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit is het meest tragische van het verhaal . Ondanks zijn inzet en totale zelfopoffering met als doel de mensheid te helpen is daar heel weinig van terechtgekomen . Sinds de FBI al zijn werk in beslag heeft genomen
40jaar geleden waren er lampjes met 'n Tesla stempel erop.Nu is er de Tesla autos.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:38 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Er waren teveel nieuwe industriële ontwikkelingen gaande destijds. Waar grof geld aan verdient werd en wordt, die wilden natuurlijk geen gratis energie voor iedereen op aarde. En de FBI heeft niet voor niets alles in beslag genomen. Het is niet te bewijzen maar ik acht de kans groot dat sommige uitvindingen van Tesla stiekem gebruikt zijn door overheden en met name militaire doeleinden.
Er zijn na Tesla verschillende wetenschappers geweest die zijn werk nagemaakt hebben maar die kregen nooit een patent of zijn op mysterieuze wijze overleden.
Deze man lijkt het te snappen, and no i'm not pissedquote:Op donderdag 4 juni 2015 21:11 schreef Tingo het volgende:
40jaar geleden waren er lampjes met 'n Tesla stempel erop.Nu is er de Tesla autos.
Is it all a massive pisstake?
Ik denk dat Tesla had iets.En we zijn expres dependent op olie als energie bronnen.bvb.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Deze man lijkt het te snappen, and no i'm not pissed![]()
[ afbeelding ]
http://www.collective-evo(...)rgy-heres-the-proof/
Leuk stukje.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ik kwam toevallig weer een interessante theorie tegen over de geheime technologie van Tesla.
Het gaat over onderstaand boek en gaat er van uit dat Tesla al voordat hij naar Amerika verhuisde plannen had en blauwdrukken voor de ontwikkeling van vliegende schotels die zonder externe energie konden vliegen op basis van magnetisme en anti-zwaartekracht. Deze plannen voor UFO's zouden later door de Duitsers en Amerikanen zijn uitgewerkt in "Neu Shwabenland" (de zuidpool) en vanaf toen werden er steeds vaker UFO's gespot en zouden er verhalen de wereld in geslingerd zijn over Aliens met behulp van alle bekende bioscoopfilms die zijn uitgebracht sinds die tijd.
Voor sommigen van jullie misschien bekende koek maar ik kende deze theorie nog niet. Wel dat de duitsers misschien al UFO's ontwikkelden maar niet de link met de technologie van Tesla![]()
Hier staat een uitgebreider verhaal http://www.geoengineering(...)rom-the-pentagon.pdf
Oh nee zeg....niet de Nazis op de Maan gedoe?quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ik kwam toevallig weer een interessante theorie tegen over de geheime technologie van Tesla.
Het gaat over onderstaand boek en gaat er van uit dat Tesla al voordat hij naar Amerika verhuisde plannen had en blauwdrukken voor de ontwikkeling van vliegende schotels die zonder externe energie konden vliegen op basis van magnetisme en anti-zwaartekracht. Deze plannen voor UFO's zouden later door de Duitsers en Amerikanen zijn uitgewerkt in "Neu Shwabenland" (de zuidpool) en vanaf toen werden er steeds vaker UFO's gespot en zouden er verhalen de wereld in geslingerd zijn over Aliens met behulp van alle bekende bioscoopfilms die zijn uitgebracht sinds die tijd.
Voor sommigen van jullie misschien bekende koek maar ik kende deze theorie nog niet. Wel dat de duitsers misschien al UFO's ontwikkelden maar niet de link met de technologie van Tesla![]()
Hier staat een uitgebreider verhaal http://www.geoengineering(...)rom-the-pentagon.pdf
Ze maken er een spannend verhaal vanquote:Op donderdag 25 juni 2015 21:29 schreef Izzy73 het volgende:
Misschien is dat ook wel een complot, de voortgang van de technologie voor de gewone man mondjesmaat invoeren. Houdt ze tevreden maar geef ze niet te veel. Vele uitvindingen van Tesla zijn pas de laatste jaren mainstream geworden. Wij mogen natuurlijk niet over te veel geavanceerde technologie beschikken hé.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Leuk stukje..
Alleen "If this is the kind of technology the government had 50 and 100 years ago, then 166 mhz pentium processors are probably a far cry from REAL present day capabilities." deed me wel een beetje gniffelen.
Gaat niet echt over Nazi's op de maan toch. Ik denk dat er echt wel mensen zijn die het geheim van Tesla gaan ontrafelen en evenaren. Volgens mij zijn er al een aantal mee bezig alleen kan het nooit een commercieel succes worden vanwege andere belangen van bovenaf. Aan iets wat gratis is kan immers geen geld verdiend wordenquote:Op donderdag 25 juni 2015 22:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh nee zeg....niet de Nazis op de Maan gedoe?
Ik had ook wat over 'n Hollywood Tesla film met Johnny Depp (als de man) gehoord...hmm.
Dus imo Tesla zou waarschijnlijk 'n onduidelijk mysterie/geheim blijven.
Ok - ik vind 't 'n beetje suspicious als Hollywood gaat movies over maken.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Gaat niet echt over Nazi's op de maan toch. Ik denk dat er echt wel mensen zijn die het geheim van Tesla gaan ontrafelen en evenaren. Volgens mij zijn er al een aantal mee bezig alleen kan het nooit een commercieel succes worden vanwege andere belangen van bovenaf. Aan iets wat gratis is kan immers geen geld verdiend worden
Zon en wind?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ok - ik vind 't 'n beetje suspicious als Hollywood gaat movies over maken.
Ik heb geen twijfel dat er heel goedkoper (non-nuclear) energie is bvb.
Nee, de ether was een hypothese over een soort materie waar radiogolven zich in voortplanten, men was van opvatting dat golfen zoals licht en radio een materie nodig hadden om zich door voort te planten zoals geluid materie nodig heeft zich in voort te planten. Maar golven zoals licht en radio, maar ook gammastraling hebben geen materie nodig om zich in voort te plantenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:08 schreef Tevik het volgende:
[..]
Is dit niet wat ze nu nulpuntsenergie (zero-point energy) noemen?
Plasma is een geioniseert gas.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:45 schreef DeMolay het volgende:
plasma= ether
LHC
http://physics.stackexcha(...)e-to-aether-theories
quote:The plasma lamp was invented by Nikola Tesla[2] after his experimentation with high-frequency currents in an evacuated glass tube for the purpose of studying high voltage phenomena, but the modern versions were known to be first designed by Bill Parker.[1] Tesla called this invention an inert gas discharge tube.[3]
Ik ben naar aanleiding van je post me wat gaan inlezen op wiki over de ether, zo staat er:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de ether was een hypothese over een soort materie waar radiogolven zich in voortplanten, men was van opvatting dat golfen zoals licht en radio een materie nodig hadden om zich door voort te planten zoals geluid materie nodig heeft zich in voort te planten. Maar golven zoals licht en radio, maar ook gammastraling hebben geen materie nodig om zich in voort te planten
Misschien bestaat de ether wel alleen heeft het andere eigenschappen dan wat men vroeger dacht (tenminste dat is wat ik hier uit begrijp).quote:... Toch is hiermee niet bewezen dat de ether niet zou kunnen bestaan. Op 5 mei 1920 gaf Einstein een lezing aan de universiteit van Leiden waarin hij zei:
"Recapitulating, we may say that according to the general theory of relativity space is endowed with physical qualities; in this sense, therefore, there exists an ether. According to the general theory of relativity space without ether is unthinkable; for in such space there not only would be no propagation of light, but also no possibility of existence for standards of space and time (measuring-rods and clocks), nor therefore any space-time intervals in the physical sense. But this ether may not be thought of as endowed with the quality characteristic of ponderable media, as consisting of parts which may be tracked through time. The idea of motion may not be applied to it."
Het is dus volgens Einstein onvermijdelijk om fysieke kwaliteiten aan ruimte toe te kennen. Maar waar materie uit delen bestaat die in de tijd gevolgd kunnen worden kan dat met ruimtetijd zoals beschreven door algemene relativiteit niet. Begrippen als 'bewegen' dan wel 'stilstaan' zijn principieel niet van toepassing.
Recentelijk zijn er theorieën in de kwantummechanica gepubliceerd die de zgn. nulpuntsenergie proberen te verbinden met het vroegere concept van de ether. Zo komt de ether misschien via de "achterdeur" weer terug.
Gas ionizeren is nou precies wat een gas-filled tube doetquote:
Een interessante passage uit de eerste van die links:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:15 schreef DeMolay het volgende:
moet je dit maar eens doorlezen
http://peswiki.com/index.php/PowerPedia:Tesla's_Dynamic_Theory_of_Gravity
en deze
http://whatever.jdk.dtdns.net/Tesla/Tesla-vs-Einstein--ver2.pdf
Dan is de discussie toch eigenlijk al klaar? De correctheid van e=mcc kan je met experimenten aantonen. En dit soort dingen:quote:Tesla stated that there was no energy in matter other than that received from its environment: he did not accept the mass-energy equivalence as delineated by special relativity.
gaat tegen alles in wat we van quantum mechanica weten en kunnen meten.quote:Tesla's theory put him in direct contrast with the re-emerging Relativity theory, which is that energy does not directly originate from matter or vice versa, but that matter behaves as a medium for forces to act upon or to act through, and that without matter there is no Energy (nor Force) and vice versa (he said a body without force is like a body without a mind).
Ik heb op deze pagina en verder info gepost over o.a. de relativiteitstheorie waaruit imo blijkt dat die discussie helemaal nog niet klaar is.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een interessante passage uit de eerste van die links:
[..]
Dan is de discussie toch eigenlijk al klaar? De correctheid van e=mcc kan je met experimenten aantonen. En dit soort dingen:
[..]
gaat tegen alles in wat we van quantum mechanica weten en kunnen meten.
Tesla deed een voorspelling die in strijd blijkt te zijn met observaties, waar relativiteit deze wel goed weet te voorspellen. Wat wil je daar nog tegen in brengen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb op deze pagina en verder info gepost over o.a. de relativiteitstheorie waaruit imo blijkt dat die discussie helemaal nog niet klaar is.
BNW / Nikola Tesla en de Ether
Ja, als ze er deeltjes waarvan het bestaan nog niet is aangetoond bij verzinnen wel. Heb genoeg info gepost daar die ik nog niet weerlegd heb zien worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tesla deed een voorspelling die in strijd blijkt te zijn met observaties, waar relativiteit deze wel goed weet te voorspellen. Wat wil je daar nog tegen in brengen?
Welk deeltje heb je het over?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ja, als ze er deeltjes waarvan het bestaan nog niet is aangetoond bij verzinnen wel. Heb genoeg info gepost daar die ik nog niet weerlegd heb zien worden.
die toren bouwen is niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:56 schreef Izzy73 het volgende:
Over 100 years ago Nikola Tesla, the inventor of alternating current, started building the Wardenclyffe Tower, a 187 foot tall device that Tesla believed could be used for wireless communication and the wireless transmission of energy. The Tesla Planetary Research Program wants to recreate a modern version of the Wardenclyffe Tower to see if will really work.
The Tesla Planetary Research Program wants to raise $800,000 in an indiegogo.com crowdfunding project. The idea is to construct a new version of Tessla’s original design for a device that would transmit electric power around the world – for free.
That’s right, free electricity for the world.
Read more at http://www.tgdaily.com/st(...)#r6yizQtuVhUss0FT.99
Zou mooi zijn als het lukt ......
Deze b.v.quote:
Wat heeft dat met het falen van Tesla's voorspellingen te maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:07 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Deze b.v.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Higgsboson
Alles wat Higgs deed was de Aether een andere naam geven.
http://changingpower.net/(...)iggs-field-is-ether/
http://stevekayser.com/ce(...)f-grand-unification/
Niet speciaal voor jou, maar wat eerder gepost leesvoer.
http://www.tuks.nl/wiki/i(...)rsEinsteinRelativity
In voor mij begrijpelijke Taal:
http://johannez.nl/oud/content/theorie/theoriefinal2.htm
quote:Q: Why is Einstein's Special Relativity Theory so bizarre? Is our universe really that strange?
"A: Einstein's Special Relativity Theory is all a mistake. Not only can clear errors be found in all supporting experiments and thought experiments, but even Einstein's own mathematical support for his theory has clear fatal errors. One of the flaws is so striking that two key lines were omitted from Einstein's published Special Relativity derivation found in his own book, Relativity: The Special and General Theory, published in 1961. A closer look at this derivation shows a large leap of logic that cannot be properly followed unless several missing lines are filled in. There is only one mathematically viable way to fill in these missing lines, which is shown below in simplified form:
Line 1: x = a + b -- note: speed-of-light term, c, has dropped out entirely by this point
Line 2: x = a + b * (c2/ c2) -- the undefined symbol, c, is artificially re-introduced
Now, let the symbol y stand for the expression (b * c2)
Line 3: x = a + y / c2 -- the symbol, c, is kept from canceling by hiding it within y in the numerator
The two missing lines, now added above as lines 1 & 2, show that the speed-of-light term drops out of the derivation entirely and should never have appeared in the final equations. The above improper mathematical operations are the only way to add it back in, yet do not actually add the speed of light back at all, but only the meaningless letter C from the alphabet. Any letter from A to Z could have been chosen, showing how meaningless and arbitrary it was to choose the letter C, which was used to represent the speed of light earlier in the derivation before it dropped out completely."
Waar komt dat laatste stuk uit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:11 schreef DeMolay het volgende:
Hier Resonancer ,nog een paar goede linkjes voor je verzameling
http://peswiki.com/index.(...)_Theory_and_Practice
mooie discussie met oud UT gediende
http://www.tuks.nl/wiki/index.php/Main/DiscussieKloptdatwel
Eric dollard mag natuurlijk niet ontbreken
Condensed Intro to Tesla Transformers
http://www.tuks.nl/pdf/Er(...)20Eric%20Dollard.pdf
vond deze ook wel aardig om te plaatsen
[..]
Het falen van e=mc2 bedoel je?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het falen van Tesla's voorspellingen te maken?
Nou vertel, hoe faalt e=mcc precies? Zo moeilijk is het niet om deze experimenteel te bevestigen. Tesla is degene die hier in faalt, door dit incorrect te voorspellen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het falen van e=mc2 bedoel je?
Uit een van de links van Resonancer , heb je die niet gelezen ofzo ?, want dan begrijp ik je vraag aan Resonancer wat beter.quote:Waar komt dat laatste stuk uit?
Er staat veel te weinig info in om te kunnen controleren wat er staat... Vandaar lijkt me een bron niet verkeerd om te geven. Of heb je het zelf niet gecontroleerd? Dat zou ook veel verklaren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:23 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Uit een van de links van Resonancer , heb je die niet gelezen ofzo ?, want dan begrijp ik je vraag aan Resonancer wat beter.
onthoud je niet van deze vraag !quote:Zou wel eens wat observaties willen zien die de algemene en speciale relativiteits-theorie falsificeren .
Kom maar op, ik zou wel eens waarnemingen willen zien die in strijd zijn met de relativiteitstheorie.quote:
Als je Popper en Ockham al niet uit elkaar kan houden heb is verder weinig vertrouwen op de rest van je inhoud, maar verras me en kom met een goed experiment waarbij je Einstein onderuit haalt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:56 schreef DeMolay het volgende:
het eather experimernt van morley is al verjaard en vergaan , maar dacht even dat jij Occam wilde zijn ?
ergo dus ook aangedragen material niet gelezen of begrepen
Jij komt er mee dat schijnbaar niets ervan klopt. Kom dan ook met experimenten die dit ondersteunen, en een verklaring waarom zoveel experimenten in overeenkomst zijn met relativiteit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:56 schreef DeMolay het volgende:
het eather experimernt van morley is al verjaard en vergaan , maar dacht even dat jij Occam wilde zijn ?
ergo dus ook aangedragen material niet gelezen of begrepen
http://amasci.com/tesla/tmistk.htmlquote:This is the infamous single wire transmission line. It apparantly uses longitudinal waves! However, there is nothing crackpot about it, since it obeys conventional physics: the propagating electric and magnetic fields are at 90 degrees to each other. Successive globs of positive and negative charge-imbalance are moving along the coil, and these globs/waves are linked to each other via the surrounding EM fields. The EM fields are transverse. And the only thing which acts like a "longitudinal" wave is the density of free electrons in the wire. Is this crazy stuff? Nope. All circuits have longitudinal waves in their charge density. It's not much difference than a coax cable. Within a normal piece of coax, the electrons of the metal move as part of a compression wave, even though the EM fields within the cable's dielectric remain part of a transverse wave.
Bedankt voor de link, even doorgelezen maar helaas iets te technisch voor mij maar ik ga het nog eens een keer rustig lezen.quote:Op maandag 28 september 2015 21:10 schreef DeMolay het volgende:
leuk stuk
[..]
http://amasci.com/tesla/tmistk.html
O ja dat is in ieder geval een stuk makkelijker te begrijpen voor mijquote:Op maandag 28 september 2015 21:33 schreef DeMolay het volgende:
Deze kwam ik ook tegen .......
http://www.translatorscaf(...)la_centimeter%C2%B2/iets voor een wiskundige vriend van me
quote:Tesla heeft enige apparaten nagelaten, die werken volgens onbegrijpelijke principes voor de natuurkunde, zoals de ether-electronen-generator (een mealen bol die onophoudelijk stroom produceert) en een motor die werkt op zwaartekrachtgolven afkomstig van planeten in ons zonnestelsel, wanneer deze een bepaalde constellatie hebben.
Hij had zou zelfs een technologie hebben ontwikkeld waarmee hij planeten kon verplaatsen.
"if you can't do, teach"quote:
de experimenten van avramenko tonen aan dat elektrisch vermogen versturen over 1 draad mogelijk is, en dus door de aarde ook. Grappige is ook dat je er geen schok van kan krijgenquote:Op maandag 28 september 2015 21:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, even doorgelezen maar helaas iets te technisch voor mij maar ik ga het nog eens een keer rustig lezen.
Wel een leuke "slotzin" in ieder geval:
Tesla is mostly a hero among the non-scientist "underground," while in conventional circles he is still ridiculed for trying to distribute electric power without using wires, or rather, by sending it through the ground. Everyone (still) knows that this is impossible, even in theory.
Yeah, right
quote:
grappig, kwam een wiki tegen toen ik zocht naar z'n experimentenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:14 schreef DeMolay het volgende:
hehe ...welkom
heb je een link van zijn experimenten ?
kun je hier over uitwijden want ik begrijp zijn allegorie ?.quote:In z'n notities spreekt ie over orgone
Dat gaat over kwantum mechanica en is oud nieuws, dit is al decennia bekendquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:39 schreef Resonancer het volgende:
Zo, wat de "Tesla fans" al wisten is nu officieel.
Einstein zat fout.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)r-BBmhXlI?li=AAaCYbY
Tuurlijk, dus was onnodig experiment. Jij hebt vast een mooie bron waarin staat dat dit eerder via experiment is aangetoond?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat gaat over kwantum mechanica en is oud nieuws, dit is al decennia bekend
Lees je eigen linkjes maarquote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tuurlijk, dus was onnodig experiment. Jij hebt vast een mooie bron waarin staat dat dit eerder via experiment is aangetoond?
Mail de tu ff dat ze bs verkondigen.
http://www.tudelft.nl/nl/(...)jaar-oude-discussie/
En dit ook : http://www.telegraph.co.u(...)n-in-four-hours.htmlquote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:39 schreef Resonancer het volgende:
Zo, wat de "Tesla fans" al wisten is nu officieel.
Einstein zat fout.
http://www.msn.com/nl-nl/(...)r-BBmhXlI?li=AAaCYbY
quote:The EM Drive was developed by the British inventor Roger Shawyer nearly 15 years ago but was ridiculed at the time as being scientifically impossible.
It produces thrust by using solar power to generate multiple microwaves that move back and forth in an enclosed chamber. This means that until something fails or wears down, theoretically the engine could keep running forever without the need for rocket fuel.
Maar ff serieus, als een gesloten systeem stuwkracht kan genereren dan is dat toch een methode om ongelimiteerde energie te genereren of wat zie ik over het hoofd?quote:However scientists still have no idea how it actually works. Nasa suggested that it could have something to do with the technology manipulating subatomic particles which constantly pop in and out of existence in empty space.
Welk patent had Tesla daarvoor?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:09 schreef jogy het volgende:
[..]
En dit ook : http://www.telegraph.co.u(...)n-in-four-hours.html
Neequote:[..]
Maar ff serieus, als een gesloten systeem stuwkracht kan genereren dan is dat toch een methode om ongelimiteerde energie te genereren of wat zie ik over het hoofd?
Ging meer om het 'onmogelijk' gedeelte.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welk patent had Tesla daarvoor?
Goed verhaal.quote:Nee
Welk onmogelijk gedeelte?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Ging meer om het 'onmogelijk' gedeelte.
[..]
Goed verhaal.
Zie bij hem niets over onmogelijk staanquote:
Sneller dan het licht wordt door heel veel mensen nog steeds als een onmogelijkheid gezien. Dat de quantumwetenschappers het al decennia lang anders zien doet er niets aan af. Dus elk bewijsstuk dat de 'je kan niet sneller dan het licht' theorie weer een beetje verder weerlegt is een mooie.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie bij hem niets over onmogelijk staan
Reizen en Communicatie sneller dan licht is onmogelijk, dat wordt hiermee niet tegen gesproken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Sneller dan het licht wordt door heel veel mensen nog steeds als een onmogelijkheid gezien. Dat de quantumwetenschappers het al decennia lang anders zien doet er niets aan af. Dus elk bewijsstuk dat de 'je kan niet sneller dan het licht' theorie weer een beetje verder weerlegt is een mooie.
En daar past de 'iets uit 'niets' ' emp voortstuwing ook heel mooi tussen want dat behoort ook onmogelijk te zijn. Misschien komt het wel uit de Ether. Hoppa, Tesla connectie gemaakt.
Daar zijn er legio van als je op het niveau van electronen gaat kijken valt heel de relativiteitstheorie uit elkaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom maar op, ik zou wel eens waarnemingen willen zien die in strijd zijn met de relativiteitstheorie.
ben benieuwd wat dit: http://tweakers.net/nieuw(...)ngelde-deeltjes.html nog voor implicaties gaat hebben. Geen informatie overdracht sneller dan het licht maar wel de mogelijkheid om deeltje te verstrengelen op een grote afstand. Vooral het filmpje is interessant.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reizen en Communicatie sneller dan licht is onmogelijk, dat wordt hiermee niet tegen gesproken.
Vertelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar zijn er legio van als je op het niveau van electronen gaat kijken valt heel de relativiteitstheorie uit elkaar.
Neem eenvoudigweg het double slit experiment, volgens einsteins theorie zou je moeten kunnen voorspellen door welke slit een photon gaat, volgens de quantum mechanica gaat hij door beide en veranderd de wereld van deterministisch naar stochastisch.quote:
Ja ik zat al te denken... Als je er nu pas achter komt dat Einstein's ideeen over QM niet altijd klopten loop je maar enkele tientallen jaren achter de feiten aan.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Neem eenvoudigweg het double slit experiment, volgens einsteins theorie zou je moeten kunnen voorspellen door welke slit een photon gaat, volgens de quantum mechanica gaat hij door beide en veranderd de wereld van deterministisch naar stochastisch.
Einsteins theorie is niet stochastisch en toch nemen we stochastische processen waar.
En hoe is dit in strijd met de relativiteit theorie? Dat gaat over grote snelheden en zwaartekracht, wat energie is.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Neem eenvoudigweg het double slit experiment, volgens einsteins theorie zou je moeten kunnen voorspellen door welke slit een photon gaat, volgens de quantum mechanica gaat hij door beide en veranderd de wereld van deterministisch naar stochastisch.
Einsteins theorie is niet stochastisch en toch nemen we stochastische processen waar.
QM gaat ook over grote snelheden, zwaartekracht en wat energie is. En daar klopt het niet meer met de relativiteitstheorie. Er is niet ergens een punt waar de natuur ineens andere wetten navolgt dus kloppen zowel QM en RT beide niet helemaal. Daarom kun je nog wel heel veel dingen verklaren met beide systemen. We staan volledig aan dezelfde kan hier maar het is onzinnig te zeggen dat er geen "waarnemingen zijn die in strijd zijn met de relativiteitstheorie". Want daar zijn er dus legio van.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hoe is dit in strijd met de relativiteit theorie? Dat gaat over grote snelheden en zwaartekracht, wat energie is.
Dat hij de plank niet missloeg maar in een andere kamer stond een plank te zoeken en geen hamer had wat de QM betreft is al sinds de jaren 40 bekend.
ik denk dat orgone een hoax is. Cloudbusters, ook een bedenksel van wilhelm reich, bedenker van orgone, helemaalquote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:31 schreef DeMolay het volgende:
[..]
kun je hier over uitwijden want ik begrijp zijn allegorie ?.
als je een draad van 1 lichtjaar lang in de ruimte hebt, en je trekt aan 1 eind, dan heb je sneller dan licht communicatie.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Reizen en Communicatie sneller dan licht is onmogelijk, dat wordt hiermee niet tegen gesproken.
quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:01 schreef Manke het volgende:
[..]
als je een draad van 1 lichtjaar lang in de ruimte hebt, en je trekt aan 1 eind, dan heb je sneller dan licht communicatie.
hoe wat werkt?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hahaha, nee dat is niet hoe het werkt.
Waarom zou je bij een heel lang draad opeens sneller dan het licht communiceren?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:08 schreef Manke het volgende:
[..]
hoe wat werkt?
Dat het niet kan, kan ik me voorstellen, maar ken de natuurwetten niet die het zouden verbieden.
Als je het denkbeeldige draad 1 meter naar je toe trekt, dan is het aan de andere kant ook 1 meter richting de trekrichting verplaatst, instantaan.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Waarom zou je bij een heel lang draad opeens sneller dan het licht communiceren?
Als de communicatie instantaan is (wat jij waarschijnlijk denkt) dan zou het bij een draad van 10 cm dus ook sneller dan het licht gaan.
De atomen in het draad botsen elkaar 1 voor 1 aan en de snelheid heeft te maken met het materiaal van het draad. De ene kant van het draad beweegt dus later dan het andere.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Als je het denkbeeldige draad 1 meter naar je toe trekt, dan is het aan de andere kant ook 1 meter richting de trekrichting verplaatst, instantaan.
Hoe snel is de communicatie anders?
Nogmaals, geen idee, just thinking
Door de elasticiteit van het draad beweegt het andere uiteinde niet eens bij een draad van die lengte.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De atomen in het draad botsen elkaar 1 voor 1 aan en de snelheid heeft te maken met het materiaal van het draad. De ene kant van het draad beweegt dus later dan het andere.
Neequote:Op zondag 25 oktober 2015 18:01 schreef Manke het volgende:
[..]
als je een draad van 1 lichtjaar lang in de ruimte hebt, en je trekt aan 1 eind, dan heb je sneller dan licht communicatie.
en een niet elastische staaf van 1kg en 1 lichtjaar lang?quote:
Neequote:Op zaterdag 28 november 2015 00:08 schreef Manke het volgende:
[..]
en een niet elastische staaf van 1kg en 1 lichtjaar lang?
Het is geen action at distance, maar verplaatst fysiek longitudinaal.
Name me one please....quote:
Daar zit altijd een vertraging in. Het andere eind zal dus altijd later pas bewegen. Hoe snel dat gaat heeft te maken met de geluidssnelheid in dat materiaal, dus sneller dan het licht zal het nooit gaan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:40 schreef Manke het volgende:
[..]
en waarom niet? Het is best logisch.
Dat lijkt maar zoquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:40 schreef Manke het volgende:
[..]
en waarom niet? Het is best logisch.
is niet helemaal waar.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Als je het denkbeeldige draad 1 meter naar je toe trekt, dan is het aan de andere kant ook 1 meter richting de trekrichting verplaatst, instantaan.
Hoe snel is de communicatie anders?
Nogmaals, geen idee, just thinking
Dat kan niet, omdat de tijd dan stil staat voor het object dat die laser zou moeten voortbrengen, volgens mij.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:51 schreef jogy het volgende:
Als je via een object wat met de lichtsnelheid vliegt een laser afschiet in de richting dat het gaat, gaat die laserstraal dan ook relatief aan het object met de snelheid van het licht van het object vandaan?
[ afbeelding ]
Is het dan ook zo dat als de tijd zou stoppen ook de beweging stopt? Dus snelheid neemt af, en dus ook afstand.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:18 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat kan niet, omdat de tijd dan stil staat voor het object dat die laser zou moeten voortbrengen, volgens mij.
Zou het object met bijna de lichtsnelheid gaan, dan ziet het de laser nog steeds met de lichtsnelheid van zich af gaan, want de tijd van het object gaat langzamer dan van een eventuele observer die nuet zo snel beweegt. Uiteindelijk klopt het allemaal en gaat niets sneller dan het licht.
Ik denk dat Albert hard moet lachen als hij dit leest.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:18 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat kan niet, omdat de tijd dan stil staat voor het object dat die laser zou moeten voortbrengen, volgens mij.
Zou het object met bijna de lichtsnelheid gaan, dan ziet het de laser nog steeds met de lichtsnelheid van zich af gaan, want de tijd van het object gaat langzamer dan van een eventuele observer die nuet zo snel beweegt. Uiteindelijk klopt het allemaal en gaat niets sneller dan het licht.
Wat kan dan sneller dan het licht?quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:24 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik denk dat Albert hard moet lachen als hij dit leest.![]()
Dat niets sneller kan zijn dan licht is al achterhaald hoor.![]()
De hele theorie van Einstein is over een tijdje niet meer houdbaar.
Tesla zat veel dichter bij de werkelijkheid.
Hebben jullie dat nog niet besproken op W&T dan?quote:
Zeg dat maar tegen verstrengeling, dat fenomeen heeft de memo gemistquote:Op vrijdag 4 december 2015 15:18 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Die verstrengeling? Je weet dat daarbij geen informatie wordt verzonden?quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:07 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hebben jullie dat nog niet besproken op W&T dan?
Dat ja, en volgens de theorie van Einstein kan NIETS! sneller dan licht en dat klopt dus niet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Die verstrengeling? Je weet dat daarbij geen informatie wordt verzonden?
Er is hier ook niets wat sneller gaat dan het lichtquote:Op dinsdag 8 december 2015 22:35 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat ja, en volgens de theorie van Einstein kan NIETS! sneller dan licht en dat klopt dus niet.
Als ik het wel heb veranderd de staat van het universum omdat er iets gebeurd, naja, zolang het maar niet sneller dan het licht gaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er is hier ook niets wat sneller gaat dan het lichtDe staat van het ene deeltje hangt af van de staat van de ander, en dat gaat instantaan. Daar is geen informatie die verzonden wordt, en al helemaal geen voorwerp.
De staat van het universum?quote:Op dinsdag 8 december 2015 23:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Als ik het wel heb veranderd de staat van het universum omdat er iets gebeurd, naja, zolang het maar niet sneller dan het licht gaat natuurlijk.
En dat "spooky action at a distance" mag je dus niet zien als communicatie tussen die deeltjes wat sneller dan het licht gaat?quote:Op woensdag 9 december 2015 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor die verstrengeling moet de knikker analogie maar weer van stal gehaald worden.
Stop een blauwe en een rode knikker in een zakje. Haal er blind één uit. Reis vervolgens naar de andere kant van de wereld zonder de knikker te bekijken. Kijk nu naar de knikker die je eruit gehaald had, je weet nu direct de kleur van de knikker aan de andere kant van de wereld.
Het lijkt of er data overgegeven is sneller dan het licht maar in werkelijkheid is er niets aan de knikkers veranderd, slechts de waarnemer heeft meer informatie.
In de quantum versie zit het iets anders in elkaar namelijk daar zijn de knikkers zowel blauw als rood, en pas op het moment dat je er naar kijkt krijgt de bekeken knikker zijn kleur en ook de niet bekeken knikker. Jammer is het dat je niet van te voren kunt bepalen welke kleur de bekeken knikker krijgt. Als dat laatste wel het geval zou zijn zou er snellere communicatie plaatsvinden dan het licht. Nu is dat niet zo.
Wat nou de spooky action at a distance is, is dat de entagelde deeltjes wel "weten" welke kleur de andere is geworden en het mechanisme daarachter is nog onbekend, maar het is wel zo.
Niet als er geen communicatie is. Wat het probleem is, is dat localiteit niet bestaat, met andere woorden die entanglede deeltjes zijn eigenlijk beide een deel van het hetzelfde dus een "weet" niet wat de andere is die andere is het spiegelbeeld van de ene altijd (zolang ze entangled zijn).quote:Op woensdag 9 december 2015 15:12 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En dat "spooky action at a distance" mag je dus niet zien als communicatie tussen die deeltjes wat sneller dan het licht gaat?
quote]quote:thats why microsoft skipped windows 9 because they knew they could never make an Operatingsystem that fulfill the perfectness of this number ! lol
Cool filmpje! Ook wel tof/creepy/boeiend dat de berekening tot die 9 consistent is en ze niet elke keer een andere handeling moeten doen qua sommetjes makenquote:
quote:Ook Rodin hanteert het Pythagoreïsche systeem van getallen. Het verdubbelen van de getallen een tot negen genereert een oneindig patroon van het patroon 1, 2, 4, 8, 7 en 5. Hierbij geldt: 1 + 1 = 2; 2 +2 = 4; 4 + 4 = 8; 8 + 8 = 16; 16 + 16 = 32; 32 + 32 = 64, enzovoorts. Hou hierbij rekening dat dubbel-getallen weer als uitkomt gereduceerd worden tot een getal, dus bijvoorbeeld: 8 + 8 = 16 wordt 1 + 6 = 7, of 32 + 32 = 64 wordt nu 6 + 4 = 10, wat weer gelijk is aan 1 + 0 = 1! Wanneer er gedeeld wordt door 2 komt dit patroon ook tevoorschijn, maar dan omgekeerd. Dr. Horowitz merkt op, dat dit de mathematische structuur en gebalanceerde polariteit weergeeft die onderliggend is aan de natuur!
Wat direct opvalt, is dat het oneindigheidspatroon 3 getallen mist: de getallen 3, 6 en 9! Rodin gebruikt dit patroon om de topologie (topologie is een tak van de wiskunde die zich bezighoudt met eigenschappen van objecten die bewaard blijven bij het vervormen ervan) van een torus te beschrijven die naar hem genoemd is. Volgens Rodin’s patroon en torus, zijn de in het oneindigheidspatroon ontbrekende getallen 3, 6 en 9 verantwoordelijk voor de creatie van de vierde dimensie.
Het gaat zo woei over mijn hoofdquote:
dikke shit, ouwe!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
QM gaat ook over grote snelheden, zwaartekracht en wat energie is. En daar klopt het niet meer met de relativiteitstheorie. Er is niet ergens een punt waar de natuur ineens andere wetten navolgt dus kloppen zowel QM en RT beide niet helemaal. Daarom kun je nog wel heel veel dingen verklaren met beide systemen. We staan volledig aan dezelfde kan hier maar het is onzinnig te zeggen dat er geen "waarnemingen zijn die in strijd zijn met de relativiteitstheorie". Want daar zijn er dus legio van.
Tenzij je de relativiteitstheorie alleen maar mag toepassen op de schaal waarvoor hij valide is en dat is valsspelenWant je zit net te vertellen dat daarom einstein beter is als newton omdat hij ook dingen kan omschrijven waar newton te kort kwam. Zo is QM de plek waar einstein te kort komt en is het nodig tijd dat er een nieuw idee komt die beide kan verenigen.
quote:Heaviside's equations, which are taught in textbooks and universities as Maxwell's equations are not exactly the same as the ones due to Maxwell, and, in fact, the latter are more easily forced into the mold of quantum physics.[4] This very subtle and paradoxical sounding situation can perhaps be most easily understood in terms of the similar situation that exists with respect to Newtons second law of motion. In textbooks and in classrooms the law F = ma is attributed to Newton, but his second law was in fact F = p', where p' is the time derivative of the momentum p. This seems a trivial enough fact until you realize that F = p' remains true in the context of Special relativity. The equation F = p' is clearly visible in a glass case in the Wren Library of Trinity College, Cambridge, where Newton's manuscript is open to the relevant page.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |