abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150826845




[ Bericht 95% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2015 21:41:19 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:48:54 #2
357211 mar456
Is fan van Chlo Grace Moretz
pi_150827489
Nu we toch mooie plaatjes aan het posten zijn van de 747-8 _O_

Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_150828588
En een 8F

Wie dit leest is gek
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:57:30 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150830820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:58 schreef NewHorizon het volgende:
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.

De CAO-onderhandelingen lopen vooral spaak bij de cabine- en grondbonden. En dat is jammer, want als je een beetje peilt onder het personeel lijkt iedereen zich er terdege van bewust dat er wat ingeleverd moet worden.
Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.
So we just called him Fred
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:00:40 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150830959
Maar goed, daarvoor was ik niet daar deze reeks gekomen :)

Was hier al het nieuws gekomen dat Arke (net zoals Jetair en Thomson) hun 788's gaat verbouwen?
Star Class en comfort eruit, premium comfort er voor terug. Alle andere stoelen worden economy, met een aantal stoelen met extra beenruimte. Arke gaat die stoelen als comfort verkopen, de andere twee bieden deze stoelen aan als upgrade bij het reserveren van een stoel.

De 763ER die bij Arke blijft vliegen verbouwen ze ook gelijk, dat wordt een heel knusse bedoeling met 300 stoelen. In principe allen voor short en memdium haul, maar kan in geval van nood ook als vervanger voor een 788 worden ingezet. (al moet ik er zelf niet aan denken om 8-10 uur in zo'n volgepropte kist te moeten zitten).

[ Bericht 24% gewijzigd door Fred op 19-03-2015 23:11:48 ]
So we just called him Fred
pi_150831973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:00 schreef FredvZ het volgende:
Was hier al het nieuws gekomen dat Arke (net zoals Jetair en Thomson) hun 788's gaat verbouwen?

Star Class en comfort eruit, premium comfort er voor terug. Alle andere stoelen worden economy, met een aantal stoelen met extra beenruimte. Arke gaat die stoelen als comfort verkopen, de andere twee bieden deze stoelen aan als upgrade bij het reserveren van een stoel.
Jup. Al een aantal keer genoemd. ;)
Producten op elkaar afstemmen binnen de TUI-groep.
(er waren/zijn zelfs plannen om die samen te voegen en Corsair te verkopen)

Verder nog wat random nieuws:

- Morgen zonsverduistering. Helaas heb ik niet de Transavia Ticket to the Eclipse niet gewonnen ( :'( ), maar Doron Sajet van RTV Noord Holland vliegt wel mee. Videoverslag zou morgen moeten volgen.

- Xiamen Airlines komt definitief naar Nederland.
De eerste vlucht is op 26 juli (die datum komt mij bekend voor ) en landt maandagmorgen 27 juli op Schiphol.
Aankomst om 05:45 uur op Schiphol, vertrek om 12:35 uur.
Vluchten zullen 3x p/week zijn; dinsdag, donderdag en zondag (met aankomst in NL de volgende dag)

- Totaal niet verrassend; Ryanair spreekt haar plannen om transatlantisch te gaan vliegen alweer tegen. Maar goed; ze hebben hun aandacht weer gehad. :P

- Vanaf 25 oktober vliegt Air France nog maar 1 route met hun 747-400's, van Parijs naar Mexico.
Air France heeft nog 6 747-400 toestellen in dienst, die in 2016 uit de vloot gaan.
Hetzelfde jaar als hun 2 747-400ERF freighters.

- Van de 14 (van de 45 gebouwde) 747SP's lijkt er weer een minder te worden.
7O-YMN van Yemenia / Yemen Airways lijkt op Aden International airport beschoten te zijn.
Ter beeldvorming; dat is deze kist die in haar leven voor o.a. Braniff International Airways, Aerolineas Argentinas, Air Mauritius en Qatar Airways heeft gevlogen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 15:35:21 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:29:07 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150832569
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Totaal niet verrassend; Ryanair spreekt haar plannen om transatlantisch te gaan vliegen alweer tegen. Maar goed; ze hebben hun aandacht weer gehad. :P
Misschien bedachten ze na een nacht slapen dat een 737 helemaal niet non-stop de oceaan over kan :+

(en de route van Arke via Sal was nou ook niet bepaald een succesnummer)

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 19-03-2015 23:35:02 ]
So we just called him Fred
pi_150834045
Vandaag in de geschiedenis:

- 20 maart 2009: Vlucht 407 van Emirates gaat van Melbourne naar Dubai.
De vlucht wordt uitgevoerd door een ruim 4 jaar oude Airbus A340-500; A6-ERG.
Aan boord zijn 257 passagiers en 18 crew, waaronder 4 cockpitcrew wegens de lange (14 uur) vlucht.

Om een paar seconden voor 22:31 begint de A340 aan haar takeoff roll.
De luchtverkeersleiders in de toren raken verontrust wanneer ze de A340 met lage snelheid het einde van de baan zien bereiken; in de cockpit had men nog niets door.
De co-piloot trekt de sidestick naar zich toe om op te stijgen maar er gebeurd niets.
De gezagvoerder schreeuwt nogmaals 'rotate' waarop de co-piloot stevig aan de stick trekt waardoor de neus langzaam omhoog gaat. Maar de rest blijft aan de baan plakken.
Iets daarna gaat er een zachte dreun door het toestel; de staart raakt de baan.

6 seconden lang blijft het toestel zo hangen en nog tweemaal raakt de staart de baan.
Hierop neemt de gezagvoerder de controle over en brengt de motoren naar vol vermogen.
Maar het is te laat; de A340 verlaat de baan en racet over het gras. Hier tikt de staart nog tweemaal de grond aan voordat het tergend langzaam loskomt van de grond.
Maar 170 meter achter de baan vliegt het nog maar op 70 centimeter hoogte waar het over een stuk van 200 meter strobe lampen verwoest.
350 meter achter de baan raakt het landingsgestel de 1.8 meter hoge localiser antennes.
500 meter achter de baan mist het de 2.4 meter hoge luchthavenomheining maar net.
Hierna schiet het slechts 50 centimeter boven een klein stenen gebouwtje heen.




De A340 blijft langzaam stijgen waarop de crew boven de baai van Port Phillip brandstof dumpt.
Tijdens het dumpen begint ze met het nakijken wat er gebeurde.
Hierop ontdekken ze dat de takeoff-weight op 262.9 ton ingevoerd was;
100 ton lager dan het eigenlijke gewicht van 362.9 ton.

Wanneer de crew hoort dat men in de cabine rook ziet vraagt men een noodlanding aan.
Om 23:36 uur landt de A340 weer op dezelfde baan en taxit het naar de gate.
De passagiers verlaten het vliegtuig zonder enig idee wat er zojuist was gebeurd.
De A340-500 raakt zwaar beschadigd; het drukschot en de staart zijn beschadigd; luiken waren van de romp geslagen.




Het achterste drukschot:



Nadat de piloten door de Australische autoriteiten zijn ondervraagd worden ze terug naar Dubai gevlogen.
Hier reikt Emirates hun een voorgeschreven ontslagbrief aan; beide piloten treden af.

Op 19 - 22 juni vliegt de A340 zonder cabinedruk op te voeren terug naar Toulouse via Perth, Singapore, Dubai en Cairo waar men niet boven de 12.000 voet / 3660 meter stijgt en wordt het gemaakt.
Geschatte reparatiekosten zit tussen de $60 - 80 miljoen.
Onder ander het gehele staartstuk wordt vervangen door een nieuwe.
(Boven oude staartstuk, onder nieuwe stuk)




Dit nieuwe stuk komt van een gloednieuwe A340-600 dat als A6-EHG voor Etihad zou vliegen.
Op 15 november 2007 wordt dit toestel echter tijdens een grondtest op Toulouse verwoest.
(5 van de 9 inzittenden raakten gewond)




Het staartstuk van deze A340-600 wordt nu op de A340-500 van Emirates gezet:



Op 24 november 2009 vliegt het vanuit Toulouse terug naar Dubai en op 1 december 2009 maakt het weer haar eerste commercile vlucht als EK424.
Op 10 oktober 2014 haalt Emirates de A340-500 uit haar vloot en op 29 oktober wordt het in Toulouse opgeslagen.




- 20 maart 2011: De eerste vlucht van de Boeing 747-8i.
Nadat op 8 februari 2010 haar freighter-zuster voor het eerst vloog is het op zondagmorgen 20 maart 2011 tijd voor de passagiers-versie.
Om 09:58 uur lokale tijd stijgt N6067E op vanaf Paine Field, Everett voor de ogen van duizenden toeschouwers.
De 747-8i haalt tijdens haar 4 uur en 25 minuten lange vlucht een maximale hoogte van 5800 meter en een maximumsnelheid van 464 km/h.
Het grootste passagiersvliegtuig ooit van Boeing landt na haar vlucht op Boeing Field, Seattle.








De 1434e 747 van de productielijn is sinds november 2012 in eigendom van de Staat Koeweit in BBJ
(Boeing Business Jet) uitvoering met registratie 9K-GAA.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 00:50:00 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 02:35:06 #9
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150836678
Bizar dat "foutje" met die A340 :X Meer foto´s op http://www.baaa-acro.com/(...)us-a340-in-toulouse/
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150836929
En nu even een foto van een echt toffe kist })

  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:34:48 #11
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150841449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 03:14 schreef thesystem het volgende:
En nu even een foto van een echt toffe kist })

[ afbeelding ]
Plaats dan een goeie foto en niet zo´n photoshopverkrachting :N

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:05:28 #12
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150842346
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:18:27 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150842706
quote:
Mother Russia _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150843334
Een hele boel vliegtuigen zijn richting de Faerer Eilanden gevlogen voor de eclips.
Onder andere:
- 3 Icelandair Boeing 757's (waaronder de Hekla Aurora).
- 3 Air Berlin Boeing 737
- 2 Transavia Boeing 737
- 1 Arke Boeing 737
- 1 Jettime Boeing 737
- 1 Jet2 Boeing 737

En nog een hele berg private jets, o.a. 2 Dassault Falcon 7X's.
En dan krijg je zoiets:




Maar ook enkele lijnvluchten maakten een extra rondje:





[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 11:50:05 ]
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 20:31:24 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150860636
Ok, inderdaad iedereen weet natuurlijk dat de redactie van NU.nl niet veel meer diploma's heeft dan een veterstrik diploma heeft van InHolland. Maar soms verzinnen ze er complete dingen bij volgens mij :')

http://nu.nl/binnenland/4(...)en-in-eindhoven.html

(K)DC10 ipv Hercules :')
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_150860973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Ok, inderdaad iedereen weet natuurlijk dat de redactie van NU.nl niet veel meer diploma's heeft dan een veterstrik diploma heeft van InHolland.
Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :
"Daarna werden de kisten vanuit Gao naar Bamako gevlogen. Van daaruit vertrok enige tijd later een ander toestel met de omgekomen militairen naar Eindhoven."
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 20:49:46 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150861682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:37 schreef MellowYellow_1979 het volgende:

[..]

Gelukkig ken jij ze van school, want als je leest zie je dat er staat :
"Daarna werden de kisten vanuit Gao naar Bamako gevlogen. Van daaruit vertrok enige tijd later een ander toestel met de omgekomen militairen naar Eindhoven."
Oh :@ Laten we het er op houden dat ik al bijna 16 uur wakker ben...

Ik kan het zo snel geen bron vinden, maar wisten eigen jullie een van de patenten van de aansluiting van de 'tankslang' op de straaljager in handen is van het Nederlandse Lely? Ze bouwen melkrobots ;)
Kranpltze mssen verdichtet sein
pi_150862973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:18 schreef Iemand91 het volgende:
- Morgen zonsverduistering. Helaas heb ik niet de Transavia Ticket to the Eclipse niet gewonnen ( :'( ), maar Doron Sajet van RTV Noord Holland vliegt wel mee. Videoverslag zou morgen moeten volgen.
Aldus:

Dat levert ook spectaculaire beelden op:




Ook was Andr Kuipers aan boord. 54.000 mensen deden aan de actie mee; slechts 30 konden er mee.
De rest van de inzittenden bestond uit media en Transavia-personeel (waaronder directeur Mattijs ten Brink)

Video van de vlucht (aanrader om te bekijken):

Arke vloog ook met 2 737's richting de Faerer Eilanden; een bleef in de lucht vliegen en de ander lande op Spitsbergen:





quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Maar ook enkele lijnvluchten maakten een extra rondje:


Lol, deze moest uitwijken naar Goose Bay. Waarschijnlijk weinig brandstof over. _O-

Verder:

- De Boeing 747-8 heeft de FAA approval gekregen voor ETOPS 330:

quote:
Boeing (NYSE:BA) has received 330-minute Extended Operations (ETOPS) approval from the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) for the Boeing 747-8 Intercontinental. It is the first time a four-engine airplane has received this type of design approval.

With this approval, required for four-engine passenger airplanes built after Feb. 2015 to fly beyond 180 minutes from an en-route alternate airport, the 747-8's design is approved to conduct 330-minute ETOPS missions. These missions allow operators to fly long-distances more directly on virtually any worldwide city pair routing.

Although ETOPS has been a requirement for twin-engine airplanes since the 1980s, the regulations have recently been applied to the design of passenger airplanes with more than two engines.

"Our customers will benefit from this additional level of reliability inherent to ETOPS design approvals while still leveraging the vast network of routes ideal to the 747-8 capabilities, including 330-minute ETOPS routes," said Bruce Dickinson, vice president and general manager, 747 program, Boeing Commercial Airplanes. "The 747-8 already offers fuel savings from an improved aerodynamic design. Flying long-distance routes directly helps our customers fly even more efficiently – saving fuel and emitting less carbon dioxide."

With 83 airplanes in service with 11 customers, 747-8s have logged more than 619,000 flight hours and more than 101,000 flight cycles.
En PH-KCC "Marie Curie" heeft nog haar opwachting gemaakt in het Duitse TV-programma
"Germany's Next Topmodel":
(Toestel erachter is JA8982; een 777-200 van Japan Airlines die daar op 18 november voor de sloop is neergezet)





Daarover gesproken; kennen jullie onderstaande foto van Victorville nog?
De foto is van 2 januari 2015. Op Google Maps staat een luchtfoto van de dag erna; 3 januari.
Ik kan de foto zo niet terugvinden; maar op een recente - zeer onduidelijke - luchtfoto zag ik geen enkele MD-11 meer staan op Victorville, m.a.w.: PH-KCF en -KCK zijn naar alle waarschijnlijkheid ook gesloopt.
Daarmee staat de stand van gesloopte KLM MD-11's nu op PH-KCG, -KCH, -KCI, -KCF en -KCK.



En dan het laatste voor vandaag: PH-MCR staat op het punt te vertrekken van Lima naar Aguadilla, Puerto Rico.
Vandaar zal het later vertrekken naar London Stansted en daarna Amsterdam voor - waarschijnlijk - haar allerlaatste vlucht voor Martinair.
Morgenmiddag om 13:10 uur zal deze als vlucht MP1162 op Schiphol landen.
Hiermee heeft ze haar laatste rondje Amsterdam - Miami -Buenos Aires - Lima - Aguadilla - London - Amsterdam erop zitten.

Volgende week zaterdag volgt de 2e Martinair MD-11: PH-MCS.
Daarmee staat de stand van Martinair's vloot van 6 MD-11F's vandaag volgende week zaterdag op slechts 4 stuks...

Hier PH-MCR gisteren in Miami:



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2015 22:52:39 ]
pi_150870898
Vandaag in de geschiedenis:


(vertrek in Chteau-d'x)

- 21 maart 1999: Bertrand Piccard en Brian Jones landen na een vlucht van 46.666 km die 19 dagen, 21 uur en 55 minuten duurde met hun Breitling Orbiter 3 luchtballon in de Egyptische woestijn.

Op 1 maart vertrokken ze om 09:05 uur vanuit het Zwitserse plaatsje Chteau-d'x en vaart het richting het zuidwesten naar Mauritani. Hier kwamen ze op 2 maart in een gunstige luchtstroom die hen richting het oosten voert; via Azi, de grote Oceaan, Centraal-Amerika en de Atlantische Oceaan gaan ze rond de wereld.
Op 19 maart varen ze om 10:54 uur lokale tijd op 10.973 meter hoogte weer over hetzelfde punt in Mauritani waarmee ze de eersten zijn die een vlucht rond de wereld hadden gemaakt met een luchtballon.



Uitzicht en de ballon kort na takeoff:



Omdat ze nog genoeg brandstof overhadden voerden ze door naar Egypte; hun plan was om dichtbij de piramides bij Cairo te landen maar de wind voerde hen naar het zuiden waarop ze uiteindelijk zo'n 80 kilometer ten noorden van de Egyptische plaats Mut landen.

Tijdens de vlucht haalt de ballon een recordhoogte van 11,737 meter; het hoogste ooit voor een Rozireballon. De maximale snelheid die ze halen is 228 km/h.

Hun officile wereldrecord komt op 19 dagen, 21 uur en 47 minuten te staan omdat ze bij hun landing op de grond stuiterden en 8 minuten later pas echt tot stilstand kwamen en het officile afstandsrecord komt uit op 40.814 kilometer.

De gondel staat in het National Air and Space Museum van het Smithsonian in Washington D.C.
Het staat in de Milestones of Flight gallery bij de Wright Flyer, Charles Lindbergh's Spirit of St. Louis, de Mercury-Atlas 6 capsule, de Gemini IV capsule, de Apollo 11 commando module en de SpaceShipOne.




16 jaar later bevindt diezelfde Bertrand Piccard zich op dit moment in Mandalay, Myanmar met het zonnevliegtuig Solar Impulse 2; in een poging om weer als eerste een vlucht rond de wereld te maken en nu wel op zonne-energie.
Op 9 maart vertrokken ze uit Abu Dhabi waar men verwacht in augustus weer terug te keren.

De Solar Impulse 2 bij haar eerste vlucht in Abu Dhabi op 2 maart:


Landing in Mandalay:
pi_150877031
Vanavond vliegen met PHBXO, volgens mij met SkyTeam livery. Grappig.
pi_150877817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:38 schreef El_Grando101 het volgende:
Vanavond vliegen met PHBXO, volgens mij met SkyTeam livery. Grappig.
Klopt. Ik stap zo de 9H-AEO in, ook een mooie special livery B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150878166
Inderdaad wel mooie kist. Fijne vlucht! :)

[img]25000/original/9H-AEO-Air-Malta-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_525857.jpg[/img]
pi_150878974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat er een scheefgroei zit tusen het aantal (en type) medewerker dat lid is van de vakbond en het aantal (en type) medewerker dat in dienst is. Ik denk dat een gemiddeld vakbondslid een stuk behoudener en inflexibeler is dan de gemiddelde medewerker. Als een vakbond vervolgens met een achterbansessie de eisen en wensen van de medewerkers gaat verzamelen gaan ze dus eigenlijk ten strijden met eisen en wensen die hoger liggen dan de gemiddelde medewerker acceptabel vind.
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.
Is absoluut niet hetzelfde.
Kosten cockpit KLM 800 miljoen per jaar. Dat is 11% van totale personeelskosten van AFKL, die toch al veel te hoog zijn. Er zijn ongeveer 2.500 FTE's cockpit bij KLM. Dat aantal vertegenwoordigt ongeveer maar 2,5% van het aantal werknemers AFKL.
pi_150879148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:42 schreef El_Grando101 het volgende:
Inderdaad wel mooie kist. Fijne vlucht! :)

[ [url=25000/original/9H-AEO-Air-Malta-Airbus-A320-200_PlanespottersNet_525857.jpg]afbeelding[/url] ]
Je plaatje doet het niet.

  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:26:47 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150879247
Hoe groot is eigenlijk de kans dat je op een vakantievlucht op heen en terugweg exact hetzelfde toestel hebt?
Begin deze maand vloog ik met Transavia AMS - FAO en een paar dagen later FAO - EIN.
Beide vluchten uitgevoerd met de PH-XRA. Die bij het opstijgen overigens een bijzonder geluid maakt, wat ik nog nooit eerder bij een 737-700 heb gehoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef wjb033 het volgende:
Salarissen moeten niet omlaag. Kosten moeten omlaag.
Is absoluut niet hetzelfde.
Klopt, in feite moet een KLM-medewerker straks meer doen voor hetzelfde geld.
Maar ook dan zie je dat een gemiddelde vakbondslid gemiddeld ouder en gemiddeld minder flexibel is dan de gemiddelde medewerker. Kans is best groot dat vooral de oudere medewerker niet te zit te wachten op een zwaardere inspanning. Wat ik me ergens ook wel kan voorstellen.
quote:
Kosten cockpit KLM 800 miljoen per jaar. Dat is 11% van totale personeelskosten van AFKL, die toch al veel te hoog zijn. Er zijn ongeveer 2.500 FTE's cockpit bij KLM. Dat aantal vertegenwoordigt ongeveer maar 2,5% van het aantal werknemers AFKL.
Het schijnt dat het nu vooral het cabinepersoneel "dwarsligt". Voor piloten valt er op dit moment niets te halen. Er is een overschot aan piloten atm, dus die zullen sneller eieren voor hun geld kiezen.
So we just called him Fred
pi_150879742
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:26 schreef FredvZ het volgende:
Klopt, in feite moet een KLM-medewerker straks meer doen voor hetzelfde geld.
Maar ook dan zie je dat een gemiddelde vakbondslid gemiddeld ouder en gemiddeld minder flexibel is dan de gemiddelde medewerker. Kans is best groot dat vooral de oudere medewerker niet te zit te wachten op een zwaardere inspanning. Wat ik me ergens ook wel kan voorstellen.
Klopt. Met de teloorgang van het merk denkt het *(oudere) personeel nog steeds dat zij op 'A-level' betaald kunnen blijven worden met uitermate riante werk- en rusttijden regelingen, veel te dure hotels en lange lay-overs, vroegpensioen, lage-productie en ga zo maar door. Dat kan niet!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:34:32 #28
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150882143
quote:
Ja, maar deze was wel heel extreem. Normaal is dit:


It says : "Thank you for treating us well"... The general accepted practice is 10 of bank on each side, twice, so that it is noticeable to the friends on the ground... similar to a friendly handshake or a hand wave.
Do it in an excessive manner and it becomes a show off, far away from the intended civility.

KLM wil ook nog wel eens excessief doen:
https://vimeo.com/19680671

[ Bericht 15% gewijzigd door OEM op 21-03-2015 14:54:30 ]
pi_150882229
Overigens ook wel een beetje erg oud nieuws ;) :
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:52 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een paar foto's vanuit een andere hoek van die Cargolux 747-8F:




quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
En dan het laatste voor vandaag: PH-MCR staat op het punt te vertrekken van Lima naar Aguadilla, Puerto Rico.
Vandaar zal het later vertrekken naar London Stansted en daarna Amsterdam voor - waarschijnlijk - haar allerlaatste vlucht voor Martinair.
Morgenmiddag om 13:10 uur zal deze als vlucht MP1162 op Schiphol landen.
Hiermee heeft ze haar laatste rondje Amsterdam - Miami -Buenos Aires - Lima - Aguadilla - London - Amsterdam erop zitten.

Volgende week zaterdag volgt de 2e Martinair MD-11: PH-MCS.
Daarmee staat de stand van Martinair's vloot van 6 MD-11F's vandaag volgende week zaterdag op slechts 4 stuks...
Zoals ik wel had verwacht klopt dit al niet meer.
PH-MCR is pas een half uur geleden uit Puerto Rico vertrokken en heeft nu nog een 7.5 uur durende vlucht naar Londen Stansted voor de boeg. Dan hier nog verwerken en dan nog naar Amsterdam. Dat wordt dus waarschijnlijk vannacht of morgenvroeg wanneer deze kist op Schiphol voor het laatst haar wielen aan de grond zet...
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:48:32 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150882408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
Daarmee staat de stand van gesloopte KLM MD-11's nu op PH-KCG, -KCH, -KCI, -KCF en -KCK.

[ afbeelding ]
Die ouwe Martinair 767 overleeft ze allemaal. Die staat daar al bijna 3 jaar klaar voor de laatste klap naast de scrapping area.
pi_150883326
Een artikel over vertragingen in de luchtvaard, KLM doet het goed en vliegen in China is het rampzalig met vertragingen; http://www.scmp.com/news/(...)ght-delays-us-survey

Dat laatste kan ik bevestigen, zelden een vlucht die op tijd vertrekt. Doorgaans 2 tot 3 uur vertraging dus probeer ik meestal om te boeken naar een eerdere vlucht als ik in check. Mijn record staat op 12 uur vertraging voor een vlucht van 2 uurtjes. We gingen boarden om 11 uur 's avond en zijn uiteindelijk om 5 uur 's nachts vertrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sparqq op 21-03-2015 15:42:15 ]
pi_150899330
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:02:53 #33
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150899415
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Neeeee
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 22 maart 2015 @ 00:22:22 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150900012
Vandaag in de geschiedenis:

22 maart 2015: De user Iemand91 besluit na een jaar lang iedereen op het puntje van hun stoel te hebben laten zitten, op te houden met de geschiedenisposts. Deze dag zou de toekomst ingaan als "De zwarte dag van [PTA] op Fok!"

Mag ik je hl hartelijk danken voor alle geweldige posts, alle bijzondere achtergrondinformatie en vooral voor het vele uitzoek- en researchwerk? Als ik een pet had opgehad, had ik hem met diep respect voor je afgenomen, nu zal je het met alleen deze woorden moeten doen ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:31:03 #35
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150900312
Mooie posts, ik kon er naar uitkijken. Jammer. Heb er veel van opgestoken.

[ Bericht 11% gewijzigd door nattermann op 22-03-2015 00:37:33 ]
Tics van je petten.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:31:48 #36
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150900336
Ben ook bang dat dit topic nu langzaam maar zeker doodbloedt... ;(
Tics van je petten.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:38:32 #37
6941 APK
Factual, I think.
pi_150900509
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Heel erg jammer, maar bedankt!
Ik heb van de updates genoten ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_150901625
Heel jammer Iemand! Was altijd leuk om te lezen en meestal stak ik er ook nog iets van op, dank!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 22 maart 2015 @ 01:43:16 #39
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150902014
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
bedankt. Heb er veel van gelurkt in deze reeks.

En na een jaar is de kans erg groot als je in herhaling gaat vallen.
So we just called him Fred
pi_150902441
Oh joh, jammer. ;( Bedankt idd! Was leuk om te lezen vaak.

quote:
13s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef nattermann het volgende:
Ben ook bang dat dit topic nu langzaam maar zeker doodbloedt... ;(
Hopelijk valt dat wel mee? Genoeg roddels en actualiteiten die overblijven. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_150903008
Iemand91 bedankt voor je posts, erg leuk om te lezen.
pi_150903382
Jammer maar begrijpelijk! Heb ze ook met veel plezier gelezen, zo 's ochtends bij het ontbijt :)
pi_150903850
Wat moet ik nu lezen bij het opstaan dan? :(

Heel erg bedankt voor alle posts, ze werden bij de vliegdienst ook met veel plezier gelezen en besproken! :D
  zondag 22 maart 2015 @ 12:45:57 #44
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150907489
Het A330 passenger to freighter programma kan van start. Gisteren is de eerste passenger A330 (ex 9M-MKI) die omgebouwd gaat worden aangekomen in Dresden:


http://twitter.com/R0BR7/status/579210811916304384
  zondag 22 maart 2015 @ 13:23:21 #45
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150908636
Bedankt voor alle leerzame posts Iemand91
pi_150912855
Super bedankt. Van mij mag je af en toe best wat herhalen hier hoor ^O^
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 15:26:47 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_150913079
Jammer dat je stopt, maar ik had mezelf al es afgevraagd 'wat als ie het jaar rond is'

Is het trouwens geen idee alle posts te bundelen? En de links naar alle posts onder 12 spoilers (leer maand) in het OP te plaatsen?
Kranpltze mssen verdichtet sein
  zondag 22 maart 2015 @ 17:01:10 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150916686
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Nee toch???? :{
  zondag 22 maart 2015 @ 17:01:46 #49
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150916713
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:26 schreef derLudolf het volgende:
Jammer dat je stopt, maar ik had mezelf al es afgevraagd 'wat als ie het jaar rond is'

Is het trouwens geen idee alle posts te bundelen? En de links naar alle posts onder 12 spoilers (leer maand) in het OP te plaatsen?
Dat heb ik me ook een afgevraagd. Hopelijk komt hij met een leuk idee :)
pi_150916827
Het was leuk om te doen, reuze interessant om dan verder te spitten in de materie.
Ik wilde niet simpelweg wat Wikipedia (o.i.d.) tekst gaan kopiren maar toch een eigen verhaal van maken met zo interessant mogelijk beeldmateriaal.
En dat kost uiteindelijk ook gewoon vrij veel tijd. :@

En om dan nu een jaar later te gaan kopiren -> plakken is ook een beetje nutteloos. :+
Al is het wel moeilijk om mezelf in te houden, wil eigenlijk best nog wel graag dergelijke posts blijven maken...
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 02:11 schreef LintuxCx het volgende:
Genoeg roddels en actualiteiten die overblijven. :+
Nieuws en andere ontwikkelingen blijf ik heus wel posten hoor. Die drang om dat te blijven bekijken en te delen kan ik nog niet wegdringen. :+
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:01 schreef NewHorizon het volgende:
ze werden bij de vliegdienst ook met veel plezier gelezen en besproken! :D
:o

Vliegdienst?

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:45 schreef OEM het volgende:
Het A330 passenger to freighter programma kan van start. Gisteren is de eerste passenger A330 (ex 9M-MKI) die omgebouwd gaat worden aangekomen in Dresden:

[ afbeelding ]
http://twitter.com/R0BR7/status/579210811916304384
Interessante hieraan is dat een apart systeem krijgt in de laadvloer om de pallets/containers in/uit te laden. Dit omdat de kist naar voren hangt.
Bij de freighter hebben ze dat al anders aangepakt:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2015 23:35:04 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 23:06:52 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150934171
Tics van je petten.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:49:12 #52
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150935516
quote:
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:04:59 #53
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150935907
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 00:10:20 ]
Tics van je petten.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:14:48 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150936150
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was) kwam hier telkens links van die site dumpen. Hij kreeg daar toen een waarschuwing voor. Het is de bedoeling dat je hier teksten neerzet en geen links naar teksten.
pi_150937510
Wat een droeftoeter om zo te link dumpen naar z'n eigen site, niet gelezen en ga het ook niet doen.
  maandag 23 maart 2015 @ 05:24:15 #56
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150938253
Het is niet mijn site.

[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 05:53:00 ]
Tics van je petten.
pi_150938361
Het is best een leuke site trouwens. Tripjes, tips.. Best interessant.

Alleen dat linkdumpen is wat te makkelijk maar das al gebeurd denk ik?
  maandag 23 maart 2015 @ 08:51:17 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150939527
Ik post vanaf mobiel dus een quote in elkaar knutselen is zo makkelijk nog niet. Dacht dat het wellicht interessant was om dat stukje te delen, blijkbaar wordt daar anders over gedacht. Jammer.
Tics van je petten.
pi_150940446
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was)
varfok zo te zien: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11

Dus ja, even uit je slof geschoten. :P

[edit] WTF, dat alles voor 400? Maakt mijn innerlijke boomknuffelaar trouwens wel een beetje verdrietig. :{ En aparte combi van airlines, qua miles/FF status..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:44:25 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150944702


Rondje Washington met de PH-TFM
So we just called him Fred
pi_150947632
Wel raar om niet meer zo'n post te maken. Heb er eigenlijk nog steeds wel zin in.

Maar goed; daarom maar wat random nieuws:


(PH-MCS op 9 maart)

- Zoals gezegd, Martinair's PH-MCR MD-11F heeft haar laatste vlucht gemaakt.
Met flinke vertraging binnengekomen; i.p.v. zaterdagmiddag om 13:10 uur is ze zondagnacht om 00:20 aangekomen.
Volgende week zaterdag volgt alweer de 2e: PH-MCS.
Geen idee hoe snel ze weggevlogen worden en wat er berhaupt mee gaat gebeuren. Ik gok enkeltje Victorville of Mojave?



- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.



- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.

- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Spotten langs de Kaagbaan heeft de komende 2 weken dus geen zin.
Alleen voor overvliegende kisten die vanaf 18C (Zwanenburgbaan) vertrekken zou het kunnen; maar dan kijk je wel naar de onderkant van de vliegtuigen. :+



- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.



- Ook Emirates lijkt snel haar laatste A340-500 uit de vloot te halen. Momenteel lijkt het erop dat ze nog maar 1 toestel (A6-ERE) gebruiken op korte routes (Algiers, Athene, Kabul).
Na komende zaterdag zal dit toestel alleen nog op de route naar Kabul worden ingezet; een route van slechts 1700 kilometer die zo'n 2.5 uur duurt.




- Airbus heeft haar 9000e toestel afgeleverd.
Afgelopen zaterdag werd VN-A651, een A321 aan VietJetAir geleverd.
Het is VietJetAir's eerste A321.

- Airbus heeft het standaardaantal stoelen in de A380 verhoogd van 525 naar 544 stoelen.
Dit betekend dat onderin in economy het aantal stoelen van 10-abreast naar 11-abreast gaan.

Oude situatie:



Nieuwe situatie:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 20:28:47 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 14:14:41 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150947707
Dit soort posts zijn ook zeker top Iemand91!

[ Bericht 1% gewijzigd door Fiorano op 23-03-2015 14:21:22 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 23 maart 2015 @ 14:17:00 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150947782
Dat wordt wel heel erg knus met zijn vijven op een rij in het midden.
So we just called him Fred
  maandag 23 maart 2015 @ 14:59:11 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150949254
Leuk als je in het midden zit
  maandag 23 maart 2015 @ 20:38:59 #65
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150961497
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
pi_150962548
En dan denk je dat het met (AF)KLM slecht gaat.

Op 29 maart haalt Thai Airways haar 5 A340-600's, haar beide 747-400F's en 4 A330-300's uit de vloot.
Samen met hun 4 A340-500's, 5 A300-600's en een aantal 777-200ER's en 737-400's die nog vliegen / ze opgeslagen hebben (Don Mueang moet volstaan met geparkeerde Thai kisten :/ ) willen ze alles bij elkaar 22 vliegtuigen van de hand doen cq. verkopen.

Als dat niet voldoende is willen ze in een tweede rond nog eens zo'n 20 vliegtuigen van de hand doen...
Ze hebben momenteel ruim 90 toestellen.

Ze verwachten dit jaar nog wel 2 777-300ER's en 2 787-8's.



En naast Martinair nog een maatschappij die stopt met de McDonnel Douglas MD-11.
EVA Air (Cargo) laatst overgebleven MD-11F (B-16113) vloog vandaag van Taipei via Anchorage naar Los Angeles. 3 uur later vloog het alweer door naar haar laatste rustplaats; San Bernardino op slechts 100 kilometer / 21 minuten afstand; naast KLM's MD-11...
Eva Air vloog van 1992 t/m 2003 passagiers met haar MD-11's.
Ze hebben in totaal 12 MD-11's in de vloot gehad.



Ach, om toch iets leuks te posten: toet :+ :



EDIT: nog meer leuk nieuws. Vandaag rolde in Kansas een Boeing B-29 Superfortress de hangar uit.
Gaat om 44-69972 "Doc". Naast Fifi is het de enige vliegwaardige B-29 ter wereld.
De roll-out vandaag is exact 70 jaar nadat het in 1945 aan de USAF geleverd werd.





[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 22:21:39 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 21:18:34 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150963488
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150966540
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:42:06 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150978311
Toestel van germanwings neergestort in Frankrijk.
pi_150978591
quote:
Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.



Dat melden diverse Franse media.

Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.

De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.

Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.html
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:35 #71
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150978634
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150978739
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
pi_150979215
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:40:05 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150982864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150983031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:48:13 #76
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150983190
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit ;)
Ik bedoel meer dat de gewone daling werd ingezet, maar veel te vroeg. Maar goed, weet ik veel :P Zoals ik al zei, ben benieuwd naar het onderzoek en wat er uiteindelijk naar buiten komt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:07 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150983221
So we just called him Fred
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:24 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150983228
Zo'n daling merk je wel.

Edit: het zou mij niks verbazen als de besturing van het vliegtuig het af heeft laten weten.
So we just called him Fred
pi_150983376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.

Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.

quote:
Daalt "normaal",
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.
quote:
En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht.
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.
quote:
Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Het afgelopen jaar kon ik bij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.

EDIT:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Ze schijnen inderdaad nog een oproep gedaan te hebben naar ATC.

Waar ik dan op dit moment wel aan denk is gezien de daling en het tijdstip (overdag), iedereen in het vliegtuig dit dus heeft aan zien komen, minutenlang.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2015 14:01:35 ]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:57:33 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150983505
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?

Bueno, ik ga een rondje hardlopen en wil dit geweldige topic ook niet te veel vervuilen met mijn waanideen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150983507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.

Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.

[..]

Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.

[..]

Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.

[..]

Het afgelopen jaar kon ik mij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.
Dat laatste inderdaad. Prachtige rapporten waar justitie geen gebruik van kan maken. En laten we daar op wachten ja :Y
pi_150983977
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.

Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:15:33 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150984090
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.

Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
So we just called him Fred
pi_150984540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
Idd dat zal het niet geweest zijn.

Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:28:33 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150984547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:30:41 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150984619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
So we just called him Fred
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:32:44 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150984692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
Conspiracy theories genoeg over BEA en Airbus. AF296 idd, black boxes die kwijtraken, verwisseld worden, onleesbaar zijn, achterlijk lange onderzoeken.
pi_150985026
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Idd dat zal het niet geweest zijn.

Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
pi_150990943
Er blijft een periode van 9 minuten waarin ze van 38000ft op een of andere manier naar 6800ft zijn gedaald, onmogelijk dat ze niet hebben gemerkt wat er aan het gebeuren was. Ik hoop met dit soort crashes altijd maar dat iedereen in die kist met koolmonoxidevergiftiging bewusteloos is geraakt ofzo. Een crash met zoveel mensen is al erg maar dat maakt het nog eens extra verschrikkelijk...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_150991089
quote:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.

Jammer!
--
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:47 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150991866
quote:
Niet veel meer van over
pi_150992407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
pi_150992524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Net op EenVandaag zei een hoogleraar van de TU Delft dat dit overeen komt met emergency descent (maar het dus niet per se hoeft te zijn). Maar goed, verder kon hij weinig zeggen, en terecht ook want er is amper wat bekend.

Waar ik me bijvoorbeeld weer aan kan ergeren in de berichtgeving is dat ik vandaag ergens zag dat vliegtickets.nl uitspraken heeft gedaan over het al dan niet aanwezig zijn van Nederlanders in het toestel.
Ja, de een zijn dood... maar het is wel schandalig. Vooral omdat het werkt, ze worden overal op het nieuws genoemd.
pi_150992569
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Je stukjes waren gigantisch tof. Bedankt!
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_150993732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).

Maar de gegevens die we nu hebben zijn interpolaties van radardata, en niet heel erg betrouwbaar in dit soort situaties. Onmogelijk om hier al conclusies aan te verbinden.
Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
pi_150993869
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Cool, dan zat ik aardig in de buurt met het extrapoleren van mijn zweefvlieg ervaring :+
Grappig he, het is allemaal dezelfde theorie inderdaad ;) Alleen wat groter, en wat meer systemen :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:01:50 #98
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150999054
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag in de geschiedenis:

Stop ik met het maken van geschiedenisposts.
Tweaker Wildhagen en ik begonnen ruim een jaar geleden met het maken van deze berichten.
Het begon met wat kleine posts ("vandaag gebeurde er dit") en dat werden al snel vrij uitgebreide posts.

Een echt startpunt van deze posts is dus niet echt te noemen maar de laatste dagen kon ik mijn posts deels teruglezen in posts van precies een jaar geleden.
Dat lijkt me wel een goed teken dat we wel een jaar verder zijn en het moment om er een punt achter te zetten.
Bedankt voor de uitgebreide posten die je gemaakt heb. ^O^
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_151007242
Iemand91 heel erg bedankt voor je dagelijkse berichten! Heb er van genoten.

Vreemde dag zeg, vandaag vanuit Barcelona weer terug gevlogen met de PH-BXO van KLM. Voordat ik naar het vliegveld ging met de taxi ging ik nog even het nieuws checken en las ik het bericht over het German Wings toestel. Ik heb verder niets meekregen van nabestaanden op het vliegveld maar ik was ook al vroeg achter de douane.

Een raar gevoel dat je over de zelfde startbaan bent gegaan en misschien wel bij de zelfde gene een bak koffie hebt gekocht als de mensen die neergestort zijn met die kist.

Wat ook minder was dat in grote tegenstelling tot de heen vlucht het cabine personeel zeer onaardig en onprofessioneel bezig was. Ruzie maken op hoor afstand van de passagiers. Ging voornamelijk om 1 stewardess die haar dag niet had (of bepaalde periode in de maand) en het nodig vond om een jonge collega op zeer vervelende manier te bejegenen. Zeer onprofessioneel allemaal.
  woensdag 25 maart 2015 @ 02:33:11 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151008515
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151008852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 02:33 schreef flipsen het volgende:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die piloot van de GermanWings net op zijn ipadje las dat Iemand91 geen geschiedenisposts meer zou schrijven en toen zoiets had van, ik zal je krijgen, kreng! :X
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')