Tsja, dat wil iedereen.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:29 schreef badtripbob het volgende:
Kinderen Willen heel graag een leuke vakantie
Als elk bedrijf robots koopt en het werk laat dien wat deze kunnen zodat werknemers niet nodig zijn. Is slavernij almfgeslacht en bepaald iedereen wanneer hij of zij vakantie heeft en wanneer enr overal ter wereld met ribotsbgeoraat ka. Worden om ze te laten doen pre iets wat een mens zegt net alsof diegene er is maar dnain de vorm va. Een robot die weknon 1 keer dr data v . 2 hele film tot alle pixels individueel tot alle mogelijke co.bibatiesquote:Op zondag 22 maart 2015 12:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen eigenlijk.... En een leuke vakantie ligt aan jezelf niet aan het moment van vakantie.
Nig slommere mensen negeren je post volledog.. Oh, shit..quote:Op zondag 22 maart 2015 13:10 schreef badtripbob het volgende:
Slimme mensen leen mijn vage worden op qwerty toesmtsenvord met verkeerde ketters die in de buurt zitten met de giede
Ik zou je medicijnen eens laten controlerenquote:Op zondag 22 maart 2015 13:09 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als elk bedrijf robots koopt en het werk laat dien wat deze kunnen zodat werknemers niet nodig zijn. Is slavernij almfgeslacht en bepaald iedereen wanneer hij of zij vakantie heeft en wanneer enr overal ter wereld met ribotsbgeoraat ka. Worden om ze te laten doen pre iets wat een mens zegt net alsof diegene er is maar dnain de vorm va. Een robot die weknon 1 keer dr data v . 2 hele film tot alle pixels individueel tot alle mogelijke co.bibaties
Bad trip, Bob?quote:Op zondag 22 maart 2015 13:09 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als elk bedrijf robots koopt en het werk laat dien wat deze kunnen zodat werknemers niet nodig zijn. Is slavernij almfgeslacht en bepaald iedereen wanneer hij of zij vakantie heeft en wanneer enr overal ter wereld met ribotsbgeoraat ka. Worden om ze te laten doen pre iets wat een mens zegt net alsof diegene er is maar dnain de vorm va. Een robot die weknon 1 keer dr data v . 2 hele film tot alle pixels individueel tot alle mogelijke co.bibaties
Volgens mij zegt TS ook nergens "Had je je maar niet moeten voortplanten!" TS zegt slechts dat het niet zo kan zijn dat je per definitie achter het net vist puur omdat je geen kinderen hebt.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:29 schreef bluuf het volgende:
De TS moet 1 ding niet vergeten mbt kinderen : wanneer jij bejaard bent en niet meer voor jezelf kunt zorgen dan mag je in je handjes knijpen dat andere mensen zich nog wel voort hebben geplant.
Zonder kinderen geen toekomst dus wees blij dat men zich nog voortplant hier in Nederland.
Ik heb zelf ook voordat ik zelf kinderen had nooit een probleem gemaakt over het feit dat mensen met kinderen voorrang kregen bij de vakantieplanning : wel ging dit altijd in overleg per afdeling, ging het eigenlijk alleen over de zomervakantie en men moest er wel op tijd bij zijn (iemand met kinderen moest dus niet verwachten dat als deze in mei pas aangaf in de zomer erop uit te gaan nog voorrang kon krijgen op iemand anders).
Hoe het bij mijn vorige werkgevers ging : men gaf op een bepaald moment aan dat het tijd werd voor de vakantieplanning, men gaf vervolgens de voorkeuren aan, waarbij men wel rekening hield met mensen met schoolgaande kinderen en de vakantieplanning van vorig jaar : pietje moest dus niet verwachten dat hij ieder jaar 4 weken weg kon midden in de zomervakantie omdat hij kinderen heeft waardoor vrijgezelle jantje geen 2 weken vrij kan krijgen in die periode.
Overigens kiezen de meeste mensen zonder kinderen er toch voor om buiten de schoolvakanties weg te gaan.
Leuk gezegd, maar ik verbied niemand om kinderen te krijgen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik heb alleen bezwaar tegen het feit dat kinderen gebruikt worden om allerlei niet bestaande rechten te claimen, zoals het recht op eerste vakantiekeuze.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:29 schreef bluuf het volgende:
De TS moet 1 ding niet vergeten mbt kinderen : wanneer jij bejaard bent en niet meer voor jezelf kunt zorgen dan mag je in je handjes knijpen dat andere mensen zich nog wel voort hebben geplant.
Zonder kinderen geen toekomst dus wees blij dat men zich nog voortplant hier in Nederland.
quote:Op zondag 22 maart 2015 15:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij zegt TS ook nergens "Had je je maar niet moeten voortplanten!" TS zegt slechts dat het niet zo kan zijn dat je per definitie achter het net vist puur omdat je geen kinderen hebt.
Volgens mij hebben de meeste kinderlozen in dit topic ook al wel gezegd dat ze er helemaal geen moeite mee hebben om rekening te houden met collega's met kinderen, maar dat het wel fijn (en redelijk) zou zijn als ze zelf, als het dan toch een enkele keer zo uitkomt, ook wel eens een keer weg mogen in de zomervakantie.
Ik heb en wil zelf geen kinderen, maar ik snap best dat bedrijven mensen met kinderen in de schoolvakanties voorrang geven qua vakantie. Dat is gewoon een praktische overweging en de meeste mensen zonder kinderen willen ook helemaal niet op vakantie in een periode waarin je het dubbele betaalt met het risico gestoord te worden door andermans kinderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:51 schreef karr-1 het volgende:
Vandaag een discussie met mijn baas gehad. Zijn mening is dat mensen met kinderen voorrang krijgen bij het nemen van vakantie (bv zomervakantie). Aangezien ik geen kinderen heb zou ik dus nooit voorrang krijgen, of kunnen boeken wanneer ik dat wil.
Het enige argument dat je dan krijgt is "Ja maar jij kunt in de goedkope tijd op vakantie, wij zijn afhankelijk van schoolvakanties." Lijkt me BS, als ik om wat voor reden dan ook vakantie wil in juli of augustus en ik heb voldoende verlofuren, moet dat gewoon kunnen. Mijn prive omstandigheden zouden geen verschil moeten maken.
Staat er echt wettelijk omschreven dat mensen met kinderen voorrang krijgen of is dat gewoon iets wat een bedrijf ter plekke kan verzinnen? En is dat niet oneerlijk tov mensen zonder kinderen?
Praktische overweging of niet, iedereen heeft evenveel recht op vakantie in die periode. Het wel of niet hebben van kinderen is geen argument om voorrang te krijgen. Maar daar waren we ondertussen al uit denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2015 17:31 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik heb en wil zelf geen kinderen, maar ik snap best dat bedrijven mensen met kinderen in de schoolvakanties voorrang geven qua vakantie. Dat is gewoon een praktische overweging en de meeste mensen zonder kinderen willen ook helemaal niet op vakantie in een periode waarin je het dubbele betaalt met het risico gestoord te worden door andermans kinderen.
Dit argument hangt me echt zwaar de keel uit. Boehoe, wat zielig. Altijd buiten de zomervakantie op vakantie MOETEN (vanwege externe factoren --> collega's met kinderen) en met het mooie weer altijd binnen werken is ook vervelend. Veel mensen zouden dat extra geld best willen neertellen als ze daardoor eens in de 3 jaar een keertje in de zomer weg mogen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wou dát ik eens buiten de zomervakanties op vakantie kon. Scheelt me veel geld. Helaas, kan niet, want leerplicht.
Vooral omdat er vervolgens zo'n argument achteraan komt. Krijg je het laagseizoen in september toebedeeld, is het ook weer niet goed.....quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.
daar heb je als ouder ook niet veel aan, wel?quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Vooral omdat er vervolgens zo'n argument achteraan komt. Krijg je het laagseizoen in september toebedeeld, is het ook weer niet goed.....
Ik zou haast roepen dat de perfecte oplossing voor alle partijen zou zijn dat de kinderlozen in de zomer de kinderen van hun collega's meenemen op vakantie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:30 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit argument hangt me echt zwaar de keel uit. Boehoe, wat zielig. Altijd buiten de zomervakantie op vakantie MOETEN (vanwege externe factoren --> collega's met kinderen) en met het mooie weer altijd binnen werken is ook vervelend. Veel mensen zouden dat extra geld best willen neertellen als ze daardoor eens in de 3 jaar een keertje in de zomer weg mogen.
Zoveel is duidelijk. Heeft je tampon gelekt?quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:30 schreef _Lily_ het volgende:
Dit argument hangt me echt zwaar de keel uit.
Ik houd je niet tegen. En op mijn werk zal niemand je tegenhouden, want bij ons (let op hè, nu komt het) wordt er overlegd over afwezigheden.quote:Veel mensen zouden dat extra geld best willen neertellen als ze daardoor eens in de 3 jaar een keertje in de zomer weg mogen.
eind oktoberquote:Op woensdag 25 maart 2015 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Vooral omdat er vervolgens zo'n argument achteraan komt. Krijg je het laagseizoen in september toebedeeld, is het ook weer niet goed.....
Mwah. Ik heb 4 jaar bij een draak van een werkgever gewerkt.. Godzijdank niet achter elkaar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:25 schreef eight het volgende:
[..]
Daarom beweer ik ook nergens dat dit voor alle ouders geldt.
Er zijn veel ouders die nog wel tot reden vatbaar zijn en beseffen dat hun kinderwens vooral ook hún keuze is geweest. Alle keuzes hebben voor- en nadelen. Als die nadelen betekenen dat je niet altijd op zomervakantie kan gaan dan hoor je dat gewoon te accepteren. Je kunt die nadelen niet bij een ander (je kinderloze collega) neerleggen. Dat zou immers betekenen dat je wel de lusten wilt maar niet de lasten.
Je kon er op wachten natuurlijk. Ouder1 heeft dit ook allemaal meegemaakt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |