abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:11:11 #211
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150884126
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn scholen bij die 50 weken per jaar open zijn.... en als je in een toeristisch gebied zit dan kan ik me voorstellen dat dat voor de ouders ook heel erg handig is.
Als jij het tussen april en oktober moet verdienen, dan is het best lastig als je kinderen in diezelfde periode een of twee weken voorjaarsvakantie, 6 weken zomervakantie en een week herfstvakantie hebben.
Ik keur het niet af hoor! Ik vind het gewoon heel creatief. Voor mijn dochter zou het geweldig zijn, die is zeer autistisch en zij heeft helemaal geen behoefte aan vakantie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150884144
Ik vind het zelf achterlijk als het zo is. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik houd wel uit mezelf rekening ermee dat ik mensen die kinderen hebben voor te laten. Omdat het mij niet zo heel erg veel boeit. Maar als het als argument en als regel gebruikt gaat worden, vind ik het te ver gaan idd. Prive situatie mag hier geen invloed op hebben vind ik.
Lambo of Rekt
pi_150886944
Leuk bedacht.. die mensen met kinderen gaan maar in de andere vakanties.. Moet je wel kunnen.... wij kunnen domweg alleen maar in de zomer omdat in de andere vakanties mijn partner geen vrij kan krijgen (mei, herfst en 9 van de 10 keer ook de kerst niet).. wij zitten dus dubbel gebonden aan die zomer.. En het is voor ons als gezin wel belangrijk, omdat hij er al bijna nooit is, om dan in die zomer even gezinstijd te hebben.. Ik vind dat reden genoeg om te moeten.. Gelukkig een non-issue op zijn werk.. we dienen planning in, puzzelen en akkoord (hooguit schuiven in die 6 weken dat er beschikbaar zijn)..
pi_150888331
Tsja, dat is dan jammer. Allemaal keuzes. Kinderen, banen, etc. Zitten allemaal gevolgen aan. Werkgever 'moet' daar helemaal niets mee, gelukkig.
Ja doei.
pi_150889207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
Werkgever 'moet' daar helemaal niets mee, gelukkig.
Nou, als je dit topic leest krijg je daar toch een ander gevoel bij :')
pi_150889636
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:42 schreef deezler het volgende:
Snap al het gedoe hier niet. Meestal hebben kinderen minimaal 6 weken vakantie, ouders hooguit 3 of 4, waarvan ze vaak ook maar een deel daadwerkelijk op vakantie gaan. Dan moet er bij de meeste bedrijven / afdelingen toch wel uit te komen zijn?

Dat ouders automatisch voorrang hebben lijkt me niet rechtvaardig. Maar je kan er als collega wel rekening mee houden natuurlijk. Dus als jij een partner hebt die perse in die periode vakantie moet nemen, of je wil graag ergens heen waar op dat moment iets speciaals te doen is, dan moet dat kunnen. Maar heb je dat allemaal niet, dan lijkt het me niet meer dan normaal om de collega met kinderen in die periode zijn vakantie te laten nemen.
Precies. Hier ook niet echt een probleem. We komen er altijd wel uit. Maar t moet geen regel zijn dat mensen met kinderen voorrang hebben omdat ze kinderen hebben.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:23:42 #217
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_150898093
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:21 schreef marsan het volgende:

[..]

Precies. Hier ook niet echt een probleem. We komen er altijd wel uit. Maar t moet geen regel zijn dat mensen met kinderen voorrang hebben omdat ze kinderen hebben.
Exact wat ik bedoel. En daarmee kunnen we het topic afronden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 22 maart 2015 @ 01:19:21 #218
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_150901537
Werkgevers mogen per jaar 2 verplichte vakantiedagen aanwijzen. (tenzij bedrijfssluiting)
Verder mag de werknemer zelf bepalen wanneer hij zijn vakantiedagen opneemt. Tenzij er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn, dan mag de werkgever weigeren.
(Dat er geen vervanger is, is geen zwaarwegend bedrijfsbelang).

Met andere woorden, zorg dat je er in goed overleg uitkomt.
En gewoon lekker op vakantie gaan wanneer het jou het beste uitkomt. Immers tijdens het hoogseizoen is het vaak ook goed weer :)

Maar prijs is ook een argument, sinds vorig jaar zitten wij ook vast aan de schoolvakanties / leerplicht. Dat scheelt +1000 euro op 2.5 weken vakantie.
Dus als je de optie hebt, lekker buiten de schoolvakanties, is het niet zo druk en een heel stuk goedkoper.
pi_150905639
Normaliter hebben mijn kinderloze partner en ik altijd eind augustus of begin september vakantie.
Maar dit jaar werd het halverwege juli. Heb 't maar bewust stil gehouden voor mijn collega's (zorg sector) met kinderen want je weet gewoon dat je een paar sneue verwijten naar je kop geslingerd krijgt.

Na akkoord planning (1 februari) gelijk een reis geboekt naar de USA voor een rondreis door het westen.
Vind ik toch net ff iets belangrijker dan de camping in Drente waar mijn collega's naar toe gaan elk jaar. Als ze überhaupt al uit hun woonplaats komen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_150905789
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:04 schreef CoExist het volgende:
Normaliter hebben mijn kinderloze partner en ik altijd eind augustus of begin september vakantie.
Maar dit jaar werd het halverwege juli. Heb 't maar bewust stil gehouden voor mijn collega's (zorg sector) met kinderen want je weet gewoon dat je een paar sneue verwijten naar je kop geslingerd krijgt.

Na akkoord planning (1 februari) gelijk een reis geboekt naar de USA voor een rondreis door het westen.
Vind ik toch net ff iets belangrijker dan de camping in Drente waar mijn collega's naar toe gaan elk jaar. Als ze überhaupt al uit hun woonplaats komen.
Je gaat verder weg en dus is dat belangrijker?? Whut?? _O-
Professioneel gifmenger.
pi_150905924
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je gaat verder weg en dus is dat belangrijker?? Whut?? _O-
Ik ben altijd belangrijker dan wie dan ook!
En ik laat mij niet een mooie rondreis door de neus boren omdat collega's naar hun vaste camping in Schubbekutteveen willen voor 2 weekjes.

Maar zoals eerder vermeld, meestal ga ik buiten het seizoen op reis. Niet dat het prijstechnisch wat uitmaakt voor verre rondreizen ofzo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_150905956
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:24 schreef CoExist het volgende:
Dertiger gespot..
  zondag 22 maart 2015 @ 12:26:34 #223
152789 karr-1
pi_150907033
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:24 schreef CoExist het volgende:

[..]

Niemand is belangrijker dan een ander en iedereen heeft dezelfde rechten. Het is alleen fout kinderen te gebruiken om voorrang te krijgen.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2015 @ 12:29:51 #224
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_150907088
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand is belangrijker dan een ander en iedereen heeft dezelfde rechten. Het is alleen fout kinderen te gebruiken om voorrang te krijgen.
Kinderen Willen heel graag een leuke vakantie. Als volwassene ook.
Robots kopen die exact hetzelfde doen maar dan beter. Beiden kunnen zo veel op vakantie als ze zelf willen
  zondag 22 maart 2015 @ 12:31:02 #225
152789 karr-1
pi_150907119
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:29 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Kinderen Willen heel graag een leuke vakantie. Als volwassene ook.
Robots kopen die exact hetzelfde doen maar dan beter. Beiden kunnen zo veel op vakantie als ze zelf willen
Ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen eigenlijk.... En een leuke vakantie ligt aan jezelf niet aan het moment van vakantie.
pi_150907125
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:29 schreef badtripbob het volgende:
Kinderen Willen heel graag een leuke vakantie
Tsja, dat wil iedereen.

Iets met waarheid en koe
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2015 @ 13:09:43 #227
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_150908156
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen eigenlijk.... En een leuke vakantie ligt aan jezelf niet aan het moment van vakantie.
Als elk bedrijf robots koopt en het werk laat dien wat deze kunnen zodat werknemers niet nodig zijn. Is slavernij almfgeslacht en bepaald iedereen wanneer hij of zij vakantie heeft en wanneer enr overal ter wereld met ribotsbgeoraat ka. Worden om ze te laten doen pre iets wat een mens zegt net alsof diegene er is maar dnain de vorm va. Een robot die weknon 1 keer dr data v . 2 hele film tot alle pixels individueel tot alle mogelijke co.bibaties
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2015 @ 13:10:29 #228
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_150908183
Slimme mensen leen mijn vage worden op qwerty toesmtsenvord met verkeerde ketters die in de buurt zitten met de giede
pi_150908464
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:10 schreef badtripbob het volgende:
Slimme mensen leen mijn vage worden op qwerty toesmtsenvord met verkeerde ketters die in de buurt zitten met de giede
Nig slommere mensen negeren je post volledog.. Oh, shit..
Racist
  zondag 22 maart 2015 @ 13:51:50 #230
152789 karr-1
pi_150909520
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:09 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Als elk bedrijf robots koopt en het werk laat dien wat deze kunnen zodat werknemers niet nodig zijn. Is slavernij almfgeslacht en bepaald iedereen wanneer hij of zij vakantie heeft en wanneer enr overal ter wereld met ribotsbgeoraat ka. Worden om ze te laten doen pre iets wat een mens zegt net alsof diegene er is maar dnain de vorm va. Een robot die weknon 1 keer dr data v . 2 hele film tot alle pixels individueel tot alle mogelijke co.bibaties
Ik zou je medicijnen eens laten controleren
  zondag 22 maart 2015 @ 14:29:27 #231
76108 bluuf
Powershell fan
pi_150910839
De TS moet 1 ding niet vergeten mbt kinderen : wanneer jij bejaard bent en niet meer voor jezelf kunt zorgen dan mag je in je handjes knijpen dat andere mensen zich nog wel voort hebben geplant.
Zonder kinderen geen toekomst dus wees blij dat men zich nog voortplant hier in Nederland.

Ik heb zelf ook voordat ik zelf kinderen had nooit een probleem gemaakt over het feit dat mensen met kinderen voorrang kregen bij de vakantieplanning : wel ging dit altijd in overleg per afdeling, ging het eigenlijk alleen over de zomervakantie en men moest er wel op tijd bij zijn (iemand met kinderen moest dus niet verwachten dat als deze in mei pas aangaf in de zomer erop uit te gaan nog voorrang kon krijgen op iemand anders).

Hoe het bij mijn vorige werkgevers ging : men gaf op een bepaald moment aan dat het tijd werd voor de vakantieplanning, men gaf vervolgens de voorkeuren aan, waarbij men wel rekening hield met mensen met schoolgaande kinderen en de vakantieplanning van vorig jaar : pietje moest dus niet verwachten dat hij ieder jaar 4 weken weg kon midden in de zomervakantie omdat hij kinderen heeft waardoor vrijgezelle jantje geen 2 weken vrij kan krijgen in die periode.
Overigens kiezen de meeste mensen zonder kinderen er toch voor om buiten de schoolvakanties weg te gaan.
pi_150911564
quote:
12s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:09 schreef badtripbob het volgende:

[..]

Bad trip, Bob? :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150913767
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:29 schreef bluuf het volgende:
De TS moet 1 ding niet vergeten mbt kinderen : wanneer jij bejaard bent en niet meer voor jezelf kunt zorgen dan mag je in je handjes knijpen dat andere mensen zich nog wel voort hebben geplant.
Zonder kinderen geen toekomst dus wees blij dat men zich nog voortplant hier in Nederland.

Ik heb zelf ook voordat ik zelf kinderen had nooit een probleem gemaakt over het feit dat mensen met kinderen voorrang kregen bij de vakantieplanning : wel ging dit altijd in overleg per afdeling, ging het eigenlijk alleen over de zomervakantie en men moest er wel op tijd bij zijn (iemand met kinderen moest dus niet verwachten dat als deze in mei pas aangaf in de zomer erop uit te gaan nog voorrang kon krijgen op iemand anders).

Hoe het bij mijn vorige werkgevers ging : men gaf op een bepaald moment aan dat het tijd werd voor de vakantieplanning, men gaf vervolgens de voorkeuren aan, waarbij men wel rekening hield met mensen met schoolgaande kinderen en de vakantieplanning van vorig jaar : pietje moest dus niet verwachten dat hij ieder jaar 4 weken weg kon midden in de zomervakantie omdat hij kinderen heeft waardoor vrijgezelle jantje geen 2 weken vrij kan krijgen in die periode.
Overigens kiezen de meeste mensen zonder kinderen er toch voor om buiten de schoolvakanties weg te gaan.
Volgens mij zegt TS ook nergens "Had je je maar niet moeten voortplanten!" TS zegt slechts dat het niet zo kan zijn dat je per definitie achter het net vist puur omdat je geen kinderen hebt.
Volgens mij hebben de meeste kinderlozen in dit topic ook al wel gezegd dat ze er helemaal geen moeite mee hebben om rekening te houden met collega's met kinderen, maar dat het wel fijn (en redelijk) zou zijn als ze zelf, als het dan toch een enkele keer zo uitkomt, ook wel eens een keer weg mogen in de zomervakantie.
pi_150914452
Kinderen krijgen is een keuze. Gehandicapt zijn/worden niet. Die vergelijking gaat dus mank.

Ik vind het best dat ik in de zomervakantie niet veel vrij neem, want dan zijn de prijzen toch hoog voor vluchten/hotels e.d. Maar ik wil wel het recht hebben om dan ook vrij te kunnen vragen. Gelukkig kan dat bij mijn baas ook. Ik ben in de zomervakantie een week vrij voor de 4Daagse bijvoorbeeld :Y.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 22-03-2015 18:05:15 ]
dag
  zondag 22 maart 2015 @ 17:19:07 #235
152789 karr-1
pi_150917286
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:29 schreef bluuf het volgende:
Leuk gezegd, maar ik verbied niemand om kinderen te krijgen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik heb alleen bezwaar tegen het feit dat kinderen gebruikt worden om allerlei niet bestaande rechten te claimen, zoals het recht op eerste vakantiekeuze.
  zondag 22 maart 2015 @ 17:19:26 #236
152789 karr-1
pi_150917297
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij zegt TS ook nergens "Had je je maar niet moeten voortplanten!" TS zegt slechts dat het niet zo kan zijn dat je per definitie achter het net vist puur omdat je geen kinderen hebt.
Volgens mij hebben de meeste kinderlozen in dit topic ook al wel gezegd dat ze er helemaal geen moeite mee hebben om rekening te houden met collega's met kinderen, maar dat het wel fijn (en redelijk) zou zijn als ze zelf, als het dan toch een enkele keer zo uitkomt, ook wel eens een keer weg mogen in de zomervakantie.
_O_
  maandag 23 maart 2015 @ 17:31:47 #237
441440 aquawoman
Bitch please
pi_150954251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:51 schreef karr-1 het volgende:
Vandaag een discussie met mijn baas gehad. Zijn mening is dat mensen met kinderen voorrang krijgen bij het nemen van vakantie (bv zomervakantie). Aangezien ik geen kinderen heb zou ik dus nooit voorrang krijgen, of kunnen boeken wanneer ik dat wil.

Het enige argument dat je dan krijgt is "Ja maar jij kunt in de goedkope tijd op vakantie, wij zijn afhankelijk van schoolvakanties." Lijkt me BS, als ik om wat voor reden dan ook vakantie wil in juli of augustus en ik heb voldoende verlofuren, moet dat gewoon kunnen. Mijn prive omstandigheden zouden geen verschil moeten maken.

Staat er echt wettelijk omschreven dat mensen met kinderen voorrang krijgen of is dat gewoon iets wat een bedrijf ter plekke kan verzinnen? En is dat niet oneerlijk tov mensen zonder kinderen?
Ik heb en wil zelf geen kinderen, maar ik snap best dat bedrijven mensen met kinderen in de schoolvakanties voorrang geven qua vakantie. Dat is gewoon een praktische overweging en de meeste mensen zonder kinderen willen ook helemaal niet op vakantie in een periode waarin je het dubbele betaalt met het risico gestoord te worden door andermans kinderen.

Ik vraag me overigens wel af of hetzelfde bedrijf ook in andere omstandigheden dit soort policies aanhoudt. Mijn vriend doet bijvoorbeeld een studie naast zijn werk ( betaald door zijn werk omdat het een investering van het bedrijf in zijn skills is). Dat maakt het bijvoorbeeld ook al weer een stuk lastiger om buiten de schoolvakanties vrij te nemen. Het zou dan ook in die omstandigheid ook vanzelfsprekend moeten zijn om die persoon voorrang te geven qua vakanties in bepaalde periodes.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:38:35 #238
152789 karr-1
pi_151030679
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:31 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik heb en wil zelf geen kinderen, maar ik snap best dat bedrijven mensen met kinderen in de schoolvakanties voorrang geven qua vakantie. Dat is gewoon een praktische overweging en de meeste mensen zonder kinderen willen ook helemaal niet op vakantie in een periode waarin je het dubbele betaalt met het risico gestoord te worden door andermans kinderen.
Praktische overweging of niet, iedereen heeft evenveel recht op vakantie in die periode. Het wel of niet hebben van kinderen is geen argument om voorrang te krijgen. Maar daar waren we ondertussen al uit denk ik.

Ik geef ook de voorkeur aan een goedkopere periode, maar er kan altijd een reden zijn waarom ik toch perse in die weken weg wil.
pi_151041099
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik wou dát ik eens buiten de zomervakanties op vakantie kon. Scheelt me veel geld. Helaas, kan niet, want leerplicht.
Dit argument hangt me echt zwaar de keel uit. Boehoe, wat zielig. Altijd buiten de zomervakantie op vakantie MOETEN (vanwege externe factoren --> collega's met kinderen) en met het mooie weer altijd binnen werken is ook vervelend. Veel mensen zouden dat extra geld best willen neertellen als ze daardoor eens in de 3 jaar een keertje in de zomer weg mogen.
pi_151041225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.
Vooral omdat er vervolgens zo'n argument achteraan komt. Krijg je het laagseizoen in september toebedeeld, is het ook weer niet goed.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')