abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150731899
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.

Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.

Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.

Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.

Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....

Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
pi_150731991
Hij wilt uit elkaar en jij moet het huis uit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_150732036
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
pi_150732043
Quarter-life crisis? Klinkt als een huilie die vriend van je.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150732198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef Risje010 het volgende:
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
En dat is nu opeens jouw probleem?
Hij wilt weg? Laat m lekker zijn veroorzaakte problemen vooral zijn problemen blijven.

Van wie is het huis?
pi_150732334
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.

Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:02:51 #7
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_150732377
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
pi_150732382
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.

Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:03:05 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732385
Eén ding dat ik de laatste tijd wel geleerd heb is dat (veel) mannen zich ineens totaal afsluiten van je als ze in de war zijn, of problemen hebben, en zelf de oplossing willen bedenken. En daar kun je vrij weinig aan doen behalve ze de ruimte geven.

Maar als hij tijdelijk uit elkaar wil dan moet hij ook maar even ergens anders gaan wonen vind ik. Hij kan hier moeilijk ineens van de ene op de andere dag mee komen en dan jou ook nog even het huis uitzetten :{
pi_150732420
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:46 schreef Risje010 het volgende:
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Klinkt niet zo raar dat hij tijdelijk uit elkaar wil als hij vindt dat hij geen eigen leven leidt.
Is er een reden te bedenken dat hij zich niet nuttig of nodig voelt in jullie relatie?

quote:
Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?

quote:
Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.
Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad en als hij echt depressief is, kom je er niet met een gesprekje over heen.

quote:
Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.
Het heeft voor jullie beide flinke consequenties en jij zal jullie huis (tijdelijk?) op moeten geven als er geen andere oplossing is. Het huis staat op zijn naam? Hij of jij kunnen niet ergens tijdelijk iets huren?

quote:
Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.
Geen rare uitspraak voor iemand die depressief is.

quote:
Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....
Of jij denkt zoveel voor hem na, dat hij wel afstand moet nemen om tot zichzelf te komen. Misschien speelde het nog niet voldoende om te merken voor jou en was het gisteren ineens de druppel. Zo'n miskraam is niet niks. Zeker niet als hij zich er zo op verheugde en het nu misgaat. Misschien trekt hij zich dat teveel aan.

quote:
Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
Je zou ermee kunnen beginnen zijn gevoelens wel serieus te nemen, zonder dat je het te rigoreus vindt, omdat jij niks gemerkt hebt, etc. Geef hem even de ruimte en ga dan nog eens een gesprek aan, waarin je hem ook de ruimte geeft om zijn kant te vertellen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:05:13 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732453
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger" :') Nee, de vrouw is zwanger.
pi_150732471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger" :') Nee, de vrouw is zwanger.
Dit dus..

"Wij zijn zwanger" :')
pi_150732486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:07:46 #14
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150732542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
pi_150732559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit dus..

"Wij zijn zwanger" :')
Wij zijn zwanger van ons kleine wonder :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_150732609
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
pi_150732643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
pi_150732689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
Vanuit relationeel oogpunt verwachten ze samen een kind. Tenminste, dat kan je hopen...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:33:06 #19
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_150733281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weer :) maar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan? ;) he...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_150733346
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.

En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.

Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.

Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:37:14 #21
64831 2NutZ
pi_150733402
Sta btw met mijn mond vol tanden hier... IK ben zwanger? het is zijn zaadje en jouw eitje.... dus het is van jullie samen. Elke mongool snapt wel dat alleen een vrouw lichamelijk zwanger kan zijn.

Of word een man alleen erbij betrokken als er betaald moet worden? dan mag hij wel meeleven en meedenken? :') of lees ik het nou allemaal zo verkeerd?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_150733422
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.

En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.

Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.

Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Depressieve mensen denken meestal niet zo rationeel..
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_150733540
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
pi_150733573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weer :) maar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan? ;) he...
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.
Zo ga je gewoon niet met elkaar om.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 maart 2015 @ 13:43:34 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150733582
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.
Dus.
Daarbij willen twee mensen een kind, dus twee mensen willen zwanger worden.
Zo niet, dan ook geen gezeik, geklaag, gejank, gekrijs enzo tijdens de bevalling.

Vind dat TS gewoon in dat huis moet blijven zitten, hij heeft blijkbaar issues, dus mag hij die zelf oplossen, al dan niet met hulp van TS uiteraard.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150733614
Ik zit zo niet in elkaar, ik vecht voor wat ik heb
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:44:45 #27
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150733627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.
pi_150733663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.
Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?
pi_150733706
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:46 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?
Om te vluchten voor de situatie die er nu is?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:47:54 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_150733709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?
Ik vind het nogal harteloos eigenlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_150733717
Sinds wanneer mag Scary_Mary ook buiten OUD posten? Wat een onzin zeg :')

Maar je bent nu dus nog zwanger? Ik zou zeggen; hij zoekt maar lekker een hotel/hostel/vakantiewoning/tijdelijke huur/whatever. Hij wil nadenken, prima, maar dan moet je niet je partner met de ellende opzadelen. Alsof het voor jou fijn is als je semi-zwanger lange reistijd hebt of wellicht je baan kan verliezen.

Verder klinkt het alsof het allemaal wat te snel voor hem ging, kan dat kloppen? Wilde hij graag kinderen of was dat vooral jouw wens? Wat zijn dan dingen die hij had willen bereiken en hoe heb jij / jullie relatie hem daar mogelijk in beperkt? Geld? Tijd? Sta je niet achter bepaalde keuzes die hij wilde maken?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:48:56 #32
64831 2NutZ
pi_150733743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.
Zo ga je gewoon niet met elkaar om.
Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokje :) dan denk je in een ietwat andere wijze dan logisch denken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:50:29 #33
64831 2NutZ
pi_150733796
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?
Ik vind het nogal harteloos eigenlijk.
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Je bent volwassen je lost het samen op.. vooral door te praten.
Maar het klinkt gewoon als een uitvlucht gedachte van die vent... zoiets zeg je neit zomaar natuurlijk.
pi_150733802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokje :) dan denk je in een ietwat andere wijze dan logisch denken.
Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.

Hij geeft aan tijd en ruimte te willen, dan gaat hij daar ook zelf maar voor zorgen.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:51:57 #35
64831 2NutZ
pi_150733848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.

Hij geeft aan tijd en ruimte te willen, dan gaat hij daar ook zelf maar voor zorgen.
Daar ben ik het mee eens.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:52:13 #36
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150733857
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.
Ik heb (ook) de fout gemaakt om te vechten toen hij zich af begon te sluiten, en dat heeft juist averechts gewerkt.
pi_150733938
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
Sinds wanneer mag Scary_Mary ook buiten OUD posten? Wat een onzin zeg :')

Maar je bent nu dus nog zwanger? Ik zou zeggen; hij zoekt maar lekker een hotel/hostel/vakantiewoning/tijdelijke huur/whatever. Hij wil nadenken, prima, maar dan moet je niet je partner met de ellende opzadelen. Alsof het voor jou fijn is als je semi-zwanger lange reistijd hebt of wellicht je baan kan verliezen.

Verder klinkt het alsof het allemaal wat te snel voor hem ging, kan dat kloppen? Wilde hij graag kinderen of was dat vooral jouw wens? Wat zijn dan dingen die hij had willen bereiken en hoe heb jij / jullie relatie hem daar mogelijk in beperkt? Geld? Tijd? Sta je niet achter bepaalde keuzes die hij wilde maken?
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
pi_150733953
quote:
En wat heb je nu dan precies?
Een vriend die aangeeft even afstand van je te willen...
pi_150734004
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:56:28 #40
64831 2NutZ
pi_150734015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?
Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.
pi_150734028
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Maar als je objectief probeert te kijken, heb/had jij een rol daarin? Ik zou in ieder geval niet er nu vol op duiken, maar aangeven dat je er bent, dat je graag wil praten, en verder de bal bij hem laten. Nu willen vechten kost een hoop energie en schiet je wss niks mee, mogelijk werkt het zelfs averechts.

Probeer hem in te laten zien dat je met 27 echt niet oud bent en bepaalde dromen nog steeds kunnen, studeren kan nog, eventueel in de avonden, wellicht kan hij weer naar defensie als dat echt z'n ding is? Sta open voor suggesties en besef wel dat dit invloed kan/gaat hebben op jullie 'planning' samen.
pi_150734034
quote:
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand,
In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.

quote:
hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?

quote:
En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig,
Heel heftig ja, ook voor hem.

quote:
ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.

Kun je je voorstellen dat hij geprobeerd heeft zijn twijfels aan de kant te zetten, juist omdat hij gek op je is en dacht dat zijn negatieve gevoelens mbt hemzelf wel over zouden gaan? Dat hij jou misschien daar niet mee lastig wilde vallen, zeker niet nu jij zwanger bent geworden?
Zou het kunnen dat hij zich deze miskraam persoonlijk aanrekent, alszijnde weer een mislukking van zijn kant? Dat hij dat zo confronterend vindt dat hij even afstand nodig heeft daar van en dus ook jou?

quote:
Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.

quote:
Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.
pi_150734056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.
Je zou ze de kost moeten geven....
pi_150734109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.
Ik heb (ook) de fout gemaakt om te vechten toen hij zich af begon te sluiten, en dat heeft juist averechts gewerkt.
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..

Hij wilde wel graag contact houden.

En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
pi_150734192
quote:
Vechten kan ook door hem even los te laten.
pi_150734211
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..

En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
Najah, het blijft raar. Hij wil ruimte, en dan moet JIJ weg. Kom op hey, er zijn genoeg hotels of vakantiehuisjes hoor.

En ik zou hem dan wel even aanraden echt tijd voor zichzelf te nemen, nu klinkt t beetje als twee walletjes, afstand maar wel contact. Wat natuurlijk neer gaat komen op even batsen als hij zin heeft, en verder lekker z'n eigen plan trekken om 'tot zichzelf te komen' :')
pi_150734226
quote:

[..]

En dan niet meer werken? Of werkdagen maken van 10 uur?
pi_150734288
quote:
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden
Dit is je eigen wantrouwen.

quote:
als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Je kan ook zonder hem, dat is iets anders dan niet zonder hem verder willen en dat kun je hem best duidelijk maken.

quote:
Aan een kant logisch ivm je medische situatie, maar aan de andere kant is het misschien ook niet de door hem gewilde afstand.
pi_150734313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.

[..]

En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?

[..]

Heel heftig ja, ook voor hem.

[..]

Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.

Kun je je voorstellen dat hij geprobeerd heeft zijn twijfels aan de kant te zetten, juist omdat hij gek op je is en dacht dat zijn negatieve gevoelens mbt hemzelf wel over zouden gaan? Dat hij jou misschien daar niet mee lastig wilde vallen, zeker niet nu jij zwanger bent geworden?
Zou het kunnen dat hij zich deze miskraam persoonlijk aanrekent, alszijnde weer een mislukking van zijn kant? Dat hij dat zo confronterend vindt dat hij even afstand nodig heeft daar van en dus ook jou?

[..]

Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.

[..]

Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?

[..]

Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
pi_150734369
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:05 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
Het is een grote jongen, die zelf die keus maakt. Dus of het nu wel of niet lukt, hij zal wel moeten.

Anyway, boek anders een vakantiebungalow op een low budget park ofzo voor een week en spreek af dat jullie na een week weer praten.
pi_150734418
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, het blijft raar. Hij wil ruimte, en dan moet JIJ weg. Kom op hey, er zijn genoeg hotels of vakantiehuisjes hoor.

En ik zou hem dan wel even aanraden echt tijd voor zichzelf te nemen, nu klinkt t beetje als twee walletjes, afstand maar wel contact. Wat natuurlijk neer gaat komen op even batsen als hij zin heeft, en verder lekker z'n eigen plan trekken om 'tot zichzelf te komen' :')
Zo zit hij niet in elkaar.. En z'n eigen plan trekken,doel je op feesten? Hij is daar helemaal klaar mee,en er zou ook nooit een ander komen omdat niemand onze relatie kon evenaren. Misschien is hij geen relatie materiaal denkt ie
pi_150734446
quote:

[..]

Je moet in ieder geval niet voor hem gaan denken, dat lijkt me in deze situatie niet echt iets wat hij op prijs stelt. Hij heeft dus het gevoel dat hij faalt, dan helpt het niet als een ander nog voor gaat kauwen hoe je nu verder moet. Blijf gewoon bij jezelf, vertel dat je het respecteert en hoe jij je voelt, en dat 27 echt geen 67 is, dromen kan je nog steeds waarmaken.
pi_150734501
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:08 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Zo zit hij niet in elkaar.. En z'n eigen plan trekken,doel je op feesten? Hij is daar helemaal klaar mee,en er zou ook nooit een ander komen omdat niemand onze relatie kon evenaren. Misschien is hij geen relatie materiaal denkt ie
Aldus diegene die tot gisteren waarschijnlijk dacht dat dit voor eeuwig was en dat je na je miskraam gelijk weer aan de slag ging voor een nieuwe baby.
pi_150734507
quote:
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft.
Gooit hij je weg dan of ben je er klaar mee, dat dit het definitieve einde is?

Als hij het inderdaad als persoonlijk falen opvat, dan is dit misschien een soort selffulling prophecy om erger te voorkomen. Omdat hij misschien nu niet meer kan geloven in dat hij de boel weer op de rails kan krijgen, jou gelukkig kan maken, zichzelf kan ontwikkelen en gezonde kinderen met je op de wereld kan zetten.
Misschien probeert hij een bepaalde vicieuze cirkel te doorbreken, op onhandige wijze. Misschien is hij gewoon echt even de weg kwijt en wil hij jou daar niet in mee trekken.

quote:
Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
Misschien denkt hij nog niet zo ver vooruit, of is hij bang dat hij dan dingen verkloot. Misschien zit hij er zo door heen dat hij zichzelf het niet meer gunt.

Wat jou logisch en positiever lijkt, hoeft niet zoveel met zijn denkbeelden te maken te hebben. Zeker als hij echt depressief e.d. dan is de ratio er gewoon even niet zo. Lullig voor jou, maar aan de andere kant zal hij dit ook niet express doen toch?
pi_150734517
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aldus diegene die tot gisteren waarschijnlijk dacht dat dit voor eeuwig was en dat je na je miskraam gelijk weer aan de slag ging voor een nieuwe baby.
nou idd zeg!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:12:28 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150734536
Hij laat jou in de steek. En hij slaat op de vlucht, in plaats van zijn problemen op te lossen binnen de relatie, met jou samen.

Bot gesteld: einde relatie.

Echt rottig voor je. Veel sterkte.

-O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_150734537
Wat mij opvalt is dat je heel veel voor hem denkt. Als dit in je relatie ook zo is kan ik me best voorstellen dat hij zich 'minderwaardig' voelt, alsof hij niks kan, niks lukt.
pi_150734628
Maar er is toch niets op tegen om even afstand te nemen. Maar dan niet vrijblijvend en zonder termijn.
Spreek nou eens concreet af met elkaar hoe hij zo'n break in gedachte heeft.

En stel dan ook een doel waar jullie naartoe werken. Laat elkaar dan ook echt met rust en denk echt na. En dan goed praten wat zijn ideeen zijn van de toekomst en wat de jouwe zijn.

En wat minder over hem moederen zal geen kwaad kunnen.
pi_150734742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Maar er is toch niets op tegen om even afstand te nemen. Maar dan niet vrijblijvend en zonder termijn.
Spreek nou eens concreet af met elkaar hoe hij zo'n break in gedachte heeft.

En stel dan ook een doel waar jullie naartoe werken. Laat elkaar dan ook echt met rust en denk echt na. En dan goed praten wat zijn ideeen zijn van de toekomst en wat de jouwe zijn.

En wat minder over hem moederen zal geen kwaad kunnen.
Dit. Dat was ook wat bedoelde met twee walletjes. Valkuil is dat hij lekker langskomt wanneer hij zin heeft (in wat dan ook), en verder lekker z'n eigen plan trekt, want nadenken, en afstand en lastig. Begin gewoon met een helder kader, overdrijf niet, en kies gewoon voor een week of 2 hij op een vakantiepark en jij thuis. Goed praten, en geen 'wel de lusten niet de lasten'-achtige toestanden.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:20:19 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_150734764
Je gaat toch niet je eigen huis uit als je man een depressie heeft?

Hij moet leren met zijn problemen om te gaan. Ervoor wegrennen, de relatie beschadigen en andere mensen wegduwen lost die problemen niet op, maar maakt het alleen maar erger.

Stuur hem langs de huisarts voor een verwijzing naar de psycholoog.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:32:23 #61
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_150735083
quote:

[..]

Hm.... Tja, ik kan natuurlijk niet voor hem denken. Ik kan me indenken dat het behoorlijk verwarrend aanvoelt en je je belazerd voelt met de tegenstrijdigheden die nu op je pad komen, maar probeer ook in te zien dat een minderwaardigheidscomplex mensen nu eenmaal in een ontzettende verwarrende staat kan brengen.

Dat je niet zonder hem kan is allemaal wel leuk en aardig en "oh zo ontzettend romantisch net zoals in films", maar dit is de realiteit: je kan niet voor hem denken. Je vriend is niet een accessoire wat je "hebt", maar een levend wezen dat ook zijn eigen behoeftes heeft. Je kan niet voor "iets wat je hebt" vechten als hij zelf al aangeeft dat hij ruimte nodig heeft. Gun hem die ruimte dan ook. En gun jezelf nu ook even de ruimte. Dat is nu echt belangrijker dan in een topic even duidelijk maken hoe romantisch loyaal en strijdlustig je bent wanneer een relatie in de klippen dreigt te lopen. Who cares? Het gaat ook om hem, niet alleen maar om jou.

[ Bericht 1% gewijzigd door hairybeardyman op 17-03-2015 14:37:45 ]
pi_150737088
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dat zijn woorden waren dat er nooit een ander voor mij in de plaats zou komen.
pi_150737127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:20 schreef eleusis het volgende:

Hij moet leren met zijn problemen om te gaan. Ervoor wegrennen, de relatie beschadigen en andere mensen wegduwen lost die problemen niet op, maar maakt het alleen maar erger.

Ik kies er zelf voor om zelf tijdelijk weg te gaan, denk ook dat hij dan meer beseft wat hij mist als hij elke dag in een leeg huis komt.
pi_150737167
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:49 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dat zijn woorden waren dat er nooit een ander voor mij in de plaats zou komen.
Ik bedoel dat dat nu allemaal weinig meer zegt. Hoeveel mensen beloven elkaar geen eeuwige trouw, houdt dat ook allemaal stand?
pi_150737188
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit. Dat was ook wat bedoelde met twee walletjes. Valkuil is dat hij lekker langskomt wanneer hij zin heeft (in wat dan ook), en verder lekker z'n eigen plan trekt, want nadenken, en afstand en lastig. Begin gewoon met een helder kader, overdrijf niet, en kies gewoon voor een week of 2 hij op een vakantiepark en jij thuis. Goed praten, en geen 'wel de lusten niet de lasten'-achtige toestanden.
Ik wil er sowieso een termijn aan plakken hoelang ik wegga, en hij heus snel genoeg kan beseffen of hij verder wilt en we t samen proberen op te lossen. Of dat hij eigenlijk gewoon klaar is met de relatie.
pi_150737212
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ik wil er sowieso een termijn aan plakken hoelang ik wegga, en hij heus snel genoeg kan beseffen of hij verder wilt en we t samen proberen op te lossen. Of dat hij eigenlijk gewoon klaar is met de relatie.
Nogmaals, laat hem lekker een bungalowtje huren. Kan ook verfrissend werken, even change of scenery.
pi_150737213
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dat nu allemaal weinig meer zegt. Hoeveel mensen beloven elkaar geen eeuwige trouw, houdt dat ook allemaal stand?
Ja dat is ook waar. Maar je wilt het en je gelooft er in.
pi_150737741
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Risje010 het volgende:

[..]

en hoe ga jij dan werken?
pi_150740412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.
Dus.
Daarbij willen twee mensen een kind, dus twee mensen willen zwanger worden.
Zo niet, dan ook geen gezeik, geklaag, gejank, gekrijs enzo tijdens de bevalling.

Ga jij dan zelf eens urenlang uitscheuren tot je poepertje? En geen gejank en gekrijs, he?

Met je dus.
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_150745264
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:39 schreef Perzephone het volgende:

[..]

Ga jij dan zelf eens urenlang uitscheuren tot je poepertje? En geen gejank en gekrijs, he?

Met je dus.
Haha
pi_150745281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

en hoe ga jij dan werken?
Ik weet niet...
pi_150745387
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 19:46 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ik weet niet...
En je vind het dus echt een serieuze optie ja?
:')

Straks is je relatie stuk en heb je geen baan meer. Stel je in deze vooral egoïstisch op. Het is niet jouw probleem dat hij even afstand wilt.
pi_150757071
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:08 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Als iemand dit allemaal zegt heeft hij al een ander. _O-
pi_150758358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En 10 jaar is een beetje laat om daar achter te komen
pi_150759417
quote:
Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
nou en? Dat is waarschijnlijk toch ook zo? Dat geldt toch voor de meesten van ons?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150759464
quote:

[..]

Ik weet niet...
Je baas zal het vermoed ik niet veel interesseren, zolang je je verplichtingen maar na komt. Wat Tico zegt dus eigenlijk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150765530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie..
pi_150766027
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:26 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie..
Hmhm, het is een hele lieve knul.

Veel ervaring in R&P leert echter ...

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 18-03-2015 10:50:44 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 10:45:50 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_150766047
quote:

[..]

Nou, ik vermoed ook dat ie een ander interessant vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_150766167
quote:

[..]

Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie...
ok, maar niet raar opkijken als ie binnen twee weken gelukkig is met iemand anders. Ok? Ok!
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 11:09:17 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_150766821
Hij is niks waard en niet nuttig, maar op zn werk is alles jofel alleen hij is depressief en had graag bij defensie willen blijven, maar ja niet gelukt dus misschien is t zakelijk allemaal toch niet zo jofel.

Dan moet je dat kunnen compenseren met dat het prive goed gaat. Dat is dus in zijn ogen niet zo, want in zn huidige werk kan ie zn ei wel kwijt, maar zodra ie thuis is is t kommer en kwel.

Ik zou zeggen dat je, als je depressief bent, je een thuis nodig hebt dat je kan opvangen. Maar precies dat thuis bevalt hem dus niet, want anders had ie niet op zichzelf willen zijn.

Ergo, TS is het probleem in zijn hoofd. Kan ts wel naar strohalmen zoeken, maar dat maakt de realiteit niet anders. In de ogen van haar vriend is zij het issue, alleen zegt ie dat niet rechtuit.

Dan kunnen dat 2 dingen betekenen:
1. Hij is TS gewoon zat.
2. Hij vindt iemand anders leuker dan TS.

TS wil niet aan nummer 2, dus is het nummer 1. Alleen ook als t daadwerkelijk 1 is, wat denk je dan? Dat ie na die week of 2 weken volkomen is omgeslagen qua mening en hij je voor de rest van zijn leven helemaal geweldig vindt?

Nee, hij twijfelt, en dat kan hij negeren, onderdrukken, whatever, maar het zal er blijven. Daar wordt je relatie echr niet beter van.

Maar ik denk nog steeds dat het 2 is.
  Milf woensdag 18 maart 2015 @ 11:26:48 #82
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150767349
quote:

[..]

Ik weet niet...

Serieus? Hij wil weg, en jij gaat? Wat denk je hiermee te bereiken? Dat wanneer je alles voor hem doet en laat zien hoeveel je voor hem over hebt dat hij dan terug komt?

Hoe ga je je voelen wanneer de relatie definitief over is? Is het dan ook waard geweest om hem daar te laten wonen en hierdoor je baan bent kwijtgeraakt/je veel meer reistijd per dag hebt gekregen. Had je in die situatie dan een andere beslissing gemaakt?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_150767482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef nikky het volgende:

[..]

Serieus? Hij wil weg, en jij gaat? Wat denk je hiermee te bereiken? Dat wanneer je alles voor hem doet en laat zien hoeveel je voor hem over hebt dat hij dan terug komt?

Hoe ga je je voelen wanneer de relatie definitief over is? Is het dan ook waard geweest om hem daar te laten wonen en hierdoor je baan bent kwijtgeraakt/je veel meer reistijd per dag hebt gekregen. Had je in die situatie dan een andere beslissing gemaakt?
Ideaal toch! Ben je straks én je vriend kwijt, én je baan, én zit je kilometers verderop bij je ouders terwijl je vriend lekker in het huis zichzelf hervonden heeft en nieuwe mokkeltjes uit elkaar trekt ^O^
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 11:32:08 #84
16180 crew  CoolGuy
pi_150767545
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ideaal toch! Ben je straks én je vriend kwijt, én je baan, én zit je kilometers verderop bij je ouders terwijl je vriend lekker in het huis zichzelf hervonden heeft en nieuwe mokkeltjes uit elkaar trekt ^O^
Exact. Ik gok er op dat dat laatste al aan de hand is, dan wel in die richting gaat. Dit verhaal klopt gewoon niet.
pi_150768682
Ik vind het vrij hard van hem om jou uit huis te zetten terwijl je in verwachting bent van een miskraam.. Zeker aangezien al de twijfels en onzekerheden van zijn kant komen. Jij zegt dat je er voor wilt vechten, dan zorg je ten eerste dat je in dat huis blijft en met z'n tweeën in therapie gaat. Wat als hij zich vandaag of morgen weer bedenkt? Ga je daar dan weer in mee?

Je vriend moet zich vermannen, zeker nu zijn vriendin (en natuurlijk hijzelf ook) in een lastige periode bivakkeert. Hoe kun je op dit moment nou een pauze inlassen, hij hoort er juist te zijn voor jou.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:08:17 #86
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_150768872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef CherryOnTop het volgende:
Eén ding dat ik de laatste tijd wel geleerd heb is dat (veel) mannen zich ineens totaal afsluiten van je als ze in de war zijn, of problemen hebben, en zelf de oplossing willen bedenken. En daar kun je vrij weinig aan doen behalve ze de ruimte geven.

Maar als hij tijdelijk uit elkaar wil dan moet hij ook maar even ergens anders gaan wonen vind ik. Hij kan hier moeilijk ineens van de ene op de andere dag mee komen en dan jou ook nog even het huis uitzetten
Normaal ben ik niet zo van alle mannen stereotypes op dit forum. Maar jouw eerste alinea is wel herkenbaar.

Met je 2e alinea ben ik het niet eens. Niet per definitie tenminste. Als het huis van hem is, heeft TS dit maar te slikken. Hoewel het zeker niet leuk is.

Wel zou ik niet per direct het huis uitgaan, de vriend van TS zit duidelijk in een gat. Noem het een depressie, noem het een dip... Hoewel hij aangeeft moe te worden van de relatie zou ik hem toch steunen. Wel ruimte geven, maar blijven steunen. Doe eens wat leuks voor hem, kook een verrassingsmaaltijd. De kleine dingetjes kunnen hem plezier geven en inzien dat 'weglopen' niet de oplossing is.
pi_150768998
Waarom denken jullie persé dat hij een ander heeft? Niks helemaal niks wijst daarop. Het is niet zo dat hij mij zat is, hij heeft nooit een eigen leven kunnen leiden, hij zei dat het de moeilijkste beslissing ooit was of hij voor zichzelf moest kiezen of voor ons. Hij wil eerst zichzelf terug vinden. En hoe moet je dat doen als je in hetzelfde leven blijft. Dan moet er toch iets veranderen. Hij probeert iets te verzinnen om zichzelf terug te vinden. En pas dan kan hij weer naar ons kijken
pi_150769296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef Risje010 het volgende:
Waarom denken jullie persé dat hij een ander heeft? Niks helemaal niks wijst daarop. Het is niet zo dat hij mij zat is, hij heeft nooit een eigen leven kunnen leiden, hij zei dat het de moeilijkste beslissing ooit was of hij voor zichzelf moest kiezen of voor ons. Hij wil eerst zichzelf terug vinden. En hoe moet je dat doen als je in hetzelfde leven blijft. Dan moet er toch iets veranderen. Hij probeert iets te verzinnen om zichzelf terug te vinden. En pas dan kan hij weer naar ons kijken
Dat word gezegd, omdat het altijd in dit soort topics wordt gezegd. Elkaar napapegaaien. Standaard riedel op FOK!.

Ik moest bij jouw verhaal hieraan denken:
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:11:10 #89
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_150771036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:20 schreef eleusis het volgende:

Dit dus.

En niet alle mannen die een relatie (tijdelijk) beëindigen hebben een ander.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_150771180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef Risje010 het volgende:
Maar de oorzaak daarvan ligt (naar zijn zeggen) zo'n beetje buiten jullie relatie (werk, opleiding, vrienden), en toch moet jij er aan geloven. Dat is op z'n minst een beetje opmerkelijk, zeker op dit punt in de relatie.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:17:57 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150771278
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar de oorzaak daarvan ligt (naar zijn zeggen) zo'n beetje buiten jullie relatie (werk, opleiding, vrienden), en toch moet jij er aan geloven. Dat is op z'n minst een beetje opmerkelijk, zeker op dit punt in de relatie.
De relatie is voor hem de plek waar hij zijn tekortschieten het heftigst ervaart, zo zie ik het. Daarom wil hij weg uit die situatie. Het wil dan dus niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen hoe de relatie gaat en de depressie/ zijn faalgevoel.
pi_150771352
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De relatie is voor hem de plek waar hij zijn tekortschieten het heftigst ervaart, zo zie ik het. Daarom wil hij weg uit die situatie. Het wil dan dus niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen hoe de relatie gaat en de depressie/ zijn faalgevoel.
Tjah, dat komt er dan de facto op neer dat er dus een goede relatie geslachtofferd wordt omdat hij z'n gevoel geen plek gaan binnen die relatie?
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:24:33 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150771471
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, dat komt er dan de facto op neer dat er dus een goede relatie geslachtofferd wordt omdat hij z'n gevoel geen plek gaan binnen die relatie?
Het is voor hem vechten of vluchten. Hij vlucht.

Mogelijk is de relatie voor hem niet goed omdat hij liever vlucht dan vecht. Ik kan niet in zijn hoofd kijken. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het niet volhoudt als je steeds leeft met het idee dan je je partner tekort doet omdat je tekort schiet.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 13:25:00 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150771485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Vechten kan ook door hem even los te laten.
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt. Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn moeder tegen hem zei: "Als je ooit je kleinkinderen nog wil zien opgroeien, dan moet je nu stoppen met roken."
Hij had de tranen in zijn ogen staan toen hij besefte wat er op het spel stond. Hij stopte onmiddellijk met roken.

3 jaar later ging hij dood door longkanker. Het was echt heel triest en het heeft me voor het leven getekend. M'n moeder zei tegen me: "Ga niet roken. Laat je familie niet meemaken wat je opa ons heeft laten meemaken." I was het hier compleet mee eens en nu op mijn 36e heb ik nog nooit een sigaret aangeraakt.

Moet wel zeggen dat ik een klein beetje spijt heb dat ik er nooit 1 heb opgestoken, want je reply gaf me alsnog kanker.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 13:27:32 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_150771581
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt. Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn moeder tegen hem zei: "Als je ooit je kleinkinderen nog wil zien opgroeien, dan moet je nu stoppen met roken."
Hij had de tranen in zijn ogen staan toen hij besefte wat er op het spel stond. Hij stopte onmiddellijk met roken.

3 jaar later ging hij dood door longkanker. Het was echt heel triest en het heeft me voor het leven getekend. M'n moeder zei tegen me: "Ga niet roken. Laat je familie niet meemaken wat je opa ons heeft laten meemaken." I was het hier compleet mee eens en nu op mijn 36e heb ik nog nooit een sigaret aangeraakt.

Moet wel zeggen dat ik een klein beetje spijt heb dat ik er nooit 1 heb opgestoken, want je reply gaf me alsnog kanker.
Gast, die laatste regel :') :')
pi_150771625
_O_
pi_150772230
quote:

[..]

_O-
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_150773965
Het is een vette ego om nu op dit moment hiermee te komen.
Wat een gek zeg.
Je gaat een miskraam krijgen en meneer wilt afstand en ruimte??
Weg met die slappe zak!
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:40:36 #99
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_150774527
quote:

[..]

Wat ben je toch een debieltje.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_150774653
Wat had ie trouwens gedaan als je niet een miskraam zou krijgen?
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 14:51:04 #101
16180 crew  CoolGuy
pi_150774824
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:44 schreef woxxel het volgende:
Wat had ie trouwens gedaan als je niet een miskraam zou krijgen?
Hang het eens niet op aan die miskraam :') ze heeft een vruchtzak zonder vrucht, dus er is nooit sprake geweest van een nieuw leven.
pi_150774963
Wat maakt dat uit?
Ze is bewust zwanger geworden dat gevoel van ruimte willen heeft ie al langer.
pi_150775556
quote:
Top van oma!
Alleen sla je in mijn ogen de plank mis qua vergelijking met TS haar vriend.

Kan ze wel op haar strepen gaan staan met een take it or leave it, maar hij heeft nu al issues met druk. Daar kun je van alles van vinden, niet geheel onterecht ook. Maakt het nog geen verslaving met fysieke gevolgen voor de omgeving.

Daarnaast heeft TS meerdere keren aangegeven dat het ook haar keuze is om weg te gaan, aangezien hij nergens anders terecht zou kunnen en zij sowieso niet alleen in het huis wil zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 18-03-2015 16:16:16 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 15:58:14 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150777135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Scary_Mary het volgende:

Top van oma!
Alleen sla je in mijn ogen de plan mis qua vergelijking met TS haar vriend.
pi_150777266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Top van oma!
Alleen sla je in mijn ogen de plan mis qua vergelijking met TS haar vriend.

Kan ze wel op haar strepen gaan staan met een take it or leave it, maar hij heeft nu al issues met druk. Daar kun je van alles van vinden, niet geheel onterecht ook. Maakt het nog geen verslaving met fysieke gevolgen voor de omgeving.

Daarnaast heeft TS meerdere keren aangegeven dat het ook haar keuze is om weg te gaan, aangezien hij nergens anders terecht zou kunnen en zij sowieso niet alleen in het huis wil zitten.
Je snapt dat die laatste zin het enige relevante was in die post?
pi_150777851
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:02 schreef Loveless85 het volgende:
Je snapt dat die laatste zin het enige relevante was in die post?
Nee, maar dank je wel voor je hulp :*
pi_150801034
Weggaan lijkt me helemaal niet passend bij de situatie. Een andere weg kan hij juist heel goed sámen in gaan. Dat hoeft niet per se alleen.
Praten is wat jullie eigenlijk zouden moeten doen. Wil hij dat niet of kan hij dat niet?
Hoe dan ook, ik zou niet zomaar de deur dichttrekken. Ik denk dat je hem op dat moment kwijt bent.

Al ben je dat misschien al aangezien je schrijft dat hij het 'de moeilijkste beslissing ooit' vond. Dat lijkt me niet over een korte break gaan.
pi_150833146
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat ben je toch een debieltje.
dat mag ook wel eens gezegd worden ja.
pi_151425848
Nu een paar weken later hebben we elkaar 2 keer gezien, waarvan 1 avond gepland en 1 keer waarbij ik eigenlijk met hem wilde praten. Eerste keer na een week dat ik ergens anders heb gewoond, hij mist me duidelijk, we hebben samen gekookt en gegeten, natuurlijk ook flink gepraat, en natuurlijk is er nog niks veranderd, hij voelt zich ergens ongelukkig en weet niet waardoor dat komt, of het door het verleden komt, de relatie of alles bij elkaar, iets zit er niet lekker, en doordat wij natuurlijk de laatste tijd ook wat te verduren hebben gehad is het makkelijk om hetgeen wat dicht bij je staat opzij te schuiven, t enige wat hij maar blijft zeggen is dat hij helemaal klaar is met alles en iedereen en gewoon complete rust wil om na te denken, na te denken wat hij wil met zijn toekomst, het leven op zich etc. Hij heeft nu wel te kennen gegeven dat het misschien goed is om met een therapeut te praten over de voorgevallen problemen die hij niet verwerkt. Natuurlijk zijn er tussen ons ook problemen, die niet groot zijn, maar wel groter zijn geworden door de rest waarmee hij al in zijn hoofd zit. Bv, dat wij een tijdje op elkaars lip hebben gezeten, weinig hebben ondernomen, hij zich eigenlijk al die tijd een beetje heeft laten bemoederen door mij omdat hij zelfs niks doet (regelen van dingen,huishouden...) natuurlijk ga ik daarover zeuren dat hij ook dingen gewoon zelf moet doen bla bla.. hij is gewoon zijn eigen een beetje kwijt geraakt in onze relatie, dus is het ook makkelijk om dat maar 'uit de weg te ruimen'

hoe het er nu voor staat is dat ik het eigenlijk gewoon laat gaan, ik sta voor hem klaar, dat weet hij en heb ik hem natuurlijk duidelijk gemaakt, en verder laat ik hem met rust, zo af en toe stuur ik een berichtje of laat ik thuis wat achter voor hem (paaseitjes bv) gewoon zonder verdere notitie.

Hij heeft te kennen gegeven tijd nodig te hebben, en dat de dingen misschien niet lopen zoals ik zou willen (termijn bv) en dat hij eigenlijk niet eens verwacht dat ik op hem zal wachten.

Ik ga ook niet persé wachten, ik ga eigenlijk nu verder met mijn leven en pak dit mooi aan om zelf ook wat dingen te verbeteren aan mijn eigen leven, ook ga ik zoeken naar een eigen huis, ook al wil hij dat eigenlijk niet. En mocht het tegen een paar maanden zo zijn dat alles gekalmeerd is en hij mist me echt zo erg dat hij toch verder wil, kijk ik tegen die tijd hoe ik er zelf over denk. :) We zijn dus nog steeds 'in een relatie' maar eigenlijk alleen op papier bij wijze van... Heb wel afgesproken zolang ik daar niet slaap, ik ook geen huur betaal en hij alles zelf op mag lossen.
pi_151425914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hang het eens niet op aan die miskraam :') ze heeft een vruchtzak zonder vrucht, dus er is nooit sprake geweest van een nieuw leven.
Jawel, alleen is deze al vroeg afgestorven, en dan nog blijft een miskraam, en ben ik wel degelijk zwanger met alle hormonen etc. Blijft net zo heftig, hier valt geen onderscheid in te maken.
pi_151428790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Gun hem wat tijd en ruimte.
Dat hoeft niet perse ten koste van haar moeten gaan. Vooral met gedoe van werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')