En dat is nu opeens jouw probleem?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef Risje010 het volgende:
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.
Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
Klinkt niet zo raar dat hij tijdelijk uit elkaar wil als hij vindt dat hij geen eigen leven leidt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:46 schreef Risje010 het volgende:
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?quote:Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.
Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad en als hij echt depressief is, kom je er niet met een gesprekje over heen.quote:Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.
Het heeft voor jullie beide flinke consequenties en jij zal jullie huis (tijdelijk?) op moeten geven als er geen andere oplossing is. Het huis staat op zijn naam? Hij of jij kunnen niet ergens tijdelijk iets huren?quote:Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.
Geen rare uitspraak voor iemand die depressief is.quote:Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.
Of jij denkt zoveel voor hem na, dat hij wel afstand moet nemen om tot zichzelf te komen. Misschien speelde het nog niet voldoende om te merken voor jou en was het gisteren ineens de druppel. Zo'n miskraam is niet niks. Zeker niet als hij zich er zo op verheugde en het nu misgaat. Misschien trekt hij zich dat teveel aan.quote:Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....
Je zou ermee kunnen beginnen zijn gevoelens wel serieus te nemen, zonder dat je het te rigoreus vindt, omdat jij niks gemerkt hebt, etc. Geef hem even de ruimte en ga dan nog eens een gesprek aan, waarin je hem ook de ruimte geeft om zijn kant te vertellen.quote:Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?
Dit dus..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"Nee, de vrouw is zwanger.
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"Nee, de vrouw is zwanger.
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
Vanuit relationeel oogpunt verwachten ze samen een kind. Tenminste, dat kan je hopen...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weerquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
Depressieve mensen denken meestal niet zo rationeel..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.
Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weermaar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan?
he...
Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.
Om te vluchten voor de situatie die er nu is?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:46 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?
Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weermaar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan?
he...
Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokjequote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.
Zo ga je gewoon niet met elkaar om.
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Je bent volwassen je lost het samen op.. vooral door te praten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?
Ik vind het nogal harteloos eigenlijk.
Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokjedan denk je in een ietwat andere wijze dan logisch denken.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.
Hij geeft aan tijd en ruimte te willen, dan gaat hij daar ook zelf maar voor zorgen.
Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Ik zit zo niet in elkaar, ik vecht voor wat ik heb
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
Sinds wanneer mag Scary_Mary ook buiten OUD posten? Wat een onzin zeg
Maar je bent nu dus nog zwanger? Ik zou zeggen; hij zoekt maar lekker een hotel/hostel/vakantiewoning/tijdelijke huur/whatever. Hij wil nadenken, prima, maar dan moet je niet je partner met de ellende opzadelen. Alsof het voor jou fijn is als je semi-zwanger lange reistijd hebt of wellicht je baan kan verliezen.
Verder klinkt het alsof het allemaal wat te snel voor hem ging, kan dat kloppen? Wilde hij graag kinderen of was dat vooral jouw wens? Wat zijn dan dingen die hij had willen bereiken en hoe heb jij / jullie relatie hem daar mogelijk in beperkt? Geld? Tijd? Sta je niet achter bepaalde keuzes die hij wilde maken?
En wat heb je nu dan precies?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?
Maar als je objectief probeert te kijken, heb/had jij een rol daarin? Ik zou in ieder geval niet er nu vol op duiken, maar aangeven dat je er bent, dat je graag wil praten, en verder de bal bij hem laten. Nu willen vechten kost een hoop energie en schiet je wss niks mee, mogelijk werkt het zelfs averechts.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand,
En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?quote:hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
Heel heftig ja, ook voor hem.quote:En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig,
Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.quote:ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.quote:Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.
Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?quote:Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
Je zou ze de kost moeten geven....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.
Ik heb (ook) de fout gemaakt om te vechten toen hij zich af begon te sluiten, en dat heeft juist averechts gewerkt.
Vechten kan ook door hem even los te laten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Najah, het blijft raar. Hij wil ruimte, en dan moet JIJ weg. Kom op hey, er zijn genoeg hotels of vakantiehuisjes hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Hij wilde wel graag contact houden.
En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
En dan niet meer werken? Of werkdagen maken van 10 uur?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Hij wilde wel graag contact houden.
En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
Dit is je eigen wantrouwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden
Je kan ook zonder hem, dat is iets anders dan niet zonder hem verder willen en dat kun je hem best duidelijk maken.quote:als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Aan een kant logisch ivm je medische situatie, maar aan de andere kant is het misschien ook niet de door hem gewilde afstand.quote:Hij wilde wel graag contact houden.
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positieverquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.
[..]
En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?
[..]
Heel heftig ja, ook voor hem.
[..]
Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.
Kun je je voorstellen dat hij geprobeerd heeft zijn twijfels aan de kant te zetten, juist omdat hij gek op je is en dacht dat zijn negatieve gevoelens mbt hemzelf wel over zouden gaan? Dat hij jou misschien daar niet mee lastig wilde vallen, zeker niet nu jij zwanger bent geworden?
Zou het kunnen dat hij zich deze miskraam persoonlijk aanrekent, alszijnde weer een mislukking van zijn kant? Dat hij dat zo confronterend vindt dat hij even afstand nodig heeft daar van en dus ook jou?
[..]
Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.
[..]
Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?
[..]
Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.
Het is een grote jongen, die zelf die keus maakt. Dus of het nu wel of niet lukt, hij zal wel moeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:05 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
Zo zit hij niet in elkaar.. En z'n eigen plan trekken,doel je op feesten? Hij is daar helemaal klaar mee,en er zou ook nooit een ander komen omdat niemand onze relatie kon evenaren. Misschien is hij geen relatie materiaal denkt iequote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah, het blijft raar. Hij wil ruimte, en dan moet JIJ weg. Kom op hey, er zijn genoeg hotels of vakantiehuisjes hoor.
En ik zou hem dan wel even aanraden echt tijd voor zichzelf te nemen, nu klinkt t beetje als twee walletjes, afstand maar wel contact. Wat natuurlijk neer gaat komen op even batsen als hij zin heeft, en verder lekker z'n eigen plan trekken om 'tot zichzelf te komen'
Je moet in ieder geval niet voor hem gaan denken, dat lijkt me in deze situatie niet echt iets wat hij op prijs stelt. Hij heeft dus het gevoel dat hij faalt, dan helpt het niet als een ander nog voor gaat kauwen hoe je nu verder moet. Blijf gewoon bij jezelf, vertel dat je het respecteert en hoe jij je voelt, en dat 27 echt geen 67 is, dromen kan je nog steeds waarmaken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:05 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
Aldus diegene die tot gisteren waarschijnlijk dacht dat dit voor eeuwig was en dat je na je miskraam gelijk weer aan de slag ging voor een nieuwe baby.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:08 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Zo zit hij niet in elkaar.. En z'n eigen plan trekken,doel je op feesten? Hij is daar helemaal klaar mee,en er zou ook nooit een ander komen omdat niemand onze relatie kon evenaren. Misschien is hij geen relatie materiaal denkt ie
Gooit hij je weg dan of ben je er klaar mee, dat dit het definitieve einde is?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:05 schreef Risje010 het volgende:
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft.
Misschien denkt hij nog niet zo ver vooruit, of is hij bang dat hij dan dingen verkloot. Misschien zit hij er zo door heen dat hij zichzelf het niet meer gunt.quote:Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
nou idd zeg!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Aldus diegene die tot gisteren waarschijnlijk dacht dat dit voor eeuwig was en dat je na je miskraam gelijk weer aan de slag ging voor een nieuwe baby.
Dit. Dat was ook wat bedoelde met twee walletjes. Valkuil is dat hij lekker langskomt wanneer hij zin heeft (in wat dan ook), en verder lekker z'n eigen plan trekt, want nadenken, en afstand en lastig. Begin gewoon met een helder kader, overdrijf niet, en kies gewoon voor een week of 2 hij op een vakantiepark en jij thuis. Goed praten, en geen 'wel de lusten niet de lasten'-achtige toestanden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Maar er is toch niets op tegen om even afstand te nemen. Maar dan niet vrijblijvend en zonder termijn.
Spreek nou eens concreet af met elkaar hoe hij zo'n break in gedachte heeft.
En stel dan ook een doel waar jullie naartoe werken. Laat elkaar dan ook echt met rust en denk echt na. En dan goed praten wat zijn ideeen zijn van de toekomst en wat de jouwe zijn.
En wat minder over hem moederen zal geen kwaad kunnen.
Hm.... Tja, ik kan natuurlijk niet voor hem denken. Ik kan me indenken dat het behoorlijk verwarrend aanvoelt en je je belazerd voelt met de tegenstrijdigheden die nu op je pad komen, maar probeer ook in te zien dat een minderwaardigheidscomplex mensen nu eenmaal in een ontzettende verwarrende staat kan brengen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.
Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Ik bedoel dat dat zijn woorden waren dat er nooit een ander voor mij in de plaats zou komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Aldus diegene die tot gisteren waarschijnlijk dacht dat dit voor eeuwig was en dat je na je miskraam gelijk weer aan de slag ging voor een nieuwe baby.
Ik kies er zelf voor om zelf tijdelijk weg te gaan, denk ook dat hij dan meer beseft wat hij mist als hij elke dag in een leeg huis komt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:20 schreef eleusis het volgende:
Je gaat toch niet je eigen huis uit als je man een depressie heeft?
Hij moet leren met zijn problemen om te gaan. Ervoor wegrennen, de relatie beschadigen en andere mensen wegduwen lost die problemen niet op, maar maakt het alleen maar erger.
Stuur hem langs de huisarts voor een verwijzing naar de psycholoog.
Ik bedoel dat dat nu allemaal weinig meer zegt. Hoeveel mensen beloven elkaar geen eeuwige trouw, houdt dat ook allemaal stand?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:49 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat zijn woorden waren dat er nooit een ander voor mij in de plaats zou komen.
Ik wil er sowieso een termijn aan plakken hoelang ik wegga, en hij heus snel genoeg kan beseffen of hij verder wilt en we t samen proberen op te lossen. Of dat hij eigenlijk gewoon klaar is met de relatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit. Dat was ook wat bedoelde met twee walletjes. Valkuil is dat hij lekker langskomt wanneer hij zin heeft (in wat dan ook), en verder lekker z'n eigen plan trekt, want nadenken, en afstand en lastig. Begin gewoon met een helder kader, overdrijf niet, en kies gewoon voor een week of 2 hij op een vakantiepark en jij thuis. Goed praten, en geen 'wel de lusten niet de lasten'-achtige toestanden.
Nogmaals, laat hem lekker een bungalowtje huren. Kan ook verfrissend werken, even change of scenery.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik wil er sowieso een termijn aan plakken hoelang ik wegga, en hij heus snel genoeg kan beseffen of hij verder wilt en we t samen proberen op te lossen. Of dat hij eigenlijk gewoon klaar is met de relatie.
Ja dat is ook waar. Maar je wilt het en je gelooft er in.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat nu allemaal weinig meer zegt. Hoeveel mensen beloven elkaar geen eeuwige trouw, houdt dat ook allemaal stand?
en hoe ga jij dan werken?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:52 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik wil er sowieso een termijn aan plakken hoelang ik wegga, en hij heus snel genoeg kan beseffen of hij verder wilt en we t samen proberen op te lossen. Of dat hij eigenlijk gewoon klaar is met de relatie.
Ga jij dan zelf eens urenlang uitscheuren tot je poepertje? En geen gejank en gekrijs, he?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.
Dus.
Daarbij willen twee mensen een kind, dus twee mensen willen zwanger worden.
Zo niet, dan ook geen gezeik, geklaag, gejank, gekrijs enzo tijdens de bevalling.
Hahaquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:39 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Ga jij dan zelf eens urenlang uitscheuren tot je poepertje? En geen gejank en gekrijs, he?
Met je dus.
En je vind het dus echt een serieuze optie ja?quote:
Als iemand dit allemaal zegt heeft hij al een ander.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:08 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Zo zit hij niet in elkaar.. En z'n eigen plan trekken,doel je op feesten? Hij is daar helemaal klaar mee,en er zou ook nooit een ander komen omdat niemand onze relatie kon evenaren. Misschien is hij geen relatie materiaal denkt ie
En 10 jaar is een beetje laat om daar achter te komenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als iemand dit allemaal zegt heeft hij al een ander.
nou en? Dat is waarschijnlijk toch ook zo? Dat geldt toch voor de meesten van ons?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
Je baas zal het vermoed ik niet veel interesseren, zolang je je verplichtingen maar na komt. Wat Tico zegt dus eigenlijk.quote:
Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als iemand dit allemaal zegt heeft hij al een ander.
Hmhm, het is een hele lieve knul.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:26 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie..
Nou, ik vermoed ook dat ie een ander interessant vindt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:26 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie..
ok, maar niet raar opkijken als ie binnen twee weken gelukkig is met iemand anders. Ok? Ok!quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:26 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wat een onzin, iemand die een ander heeft vertoond wel wat geheimzinnig gedrag, hij laat zn telefoon altijd en overal slingeren en is nooit weg waarvan ik twijfel over waar hij is. Blijft ook niet langer op zijn werk ofzo. Sorry maar niet iedereen gaat vreemd en heeft een ander bij t willen beëindigen van een relatie...
quote:
Ideaal toch! Ben je straks én je vriend kwijt, én je baan, én zit je kilometers verderop bij je ouders terwijl je vriend lekker in het huis zichzelf hervonden heeft en nieuwe mokkeltjes uit elkaar trektquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Serieus? Hij wil weg, en jij gaat? Wat denk je hiermee te bereiken? Dat wanneer je alles voor hem doet en laat zien hoeveel je voor hem over hebt dat hij dan terug komt?
Hoe ga je je voelen wanneer de relatie definitief over is? Is het dan ook waard geweest om hem daar te laten wonen en hierdoor je baan bent kwijtgeraakt/je veel meer reistijd per dag hebt gekregen. Had je in die situatie dan een andere beslissing gemaakt?
Exact. Ik gok er op dat dat laatste al aan de hand is, dan wel in die richting gaat. Dit verhaal klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ideaal toch! Ben je straks én je vriend kwijt, én je baan, én zit je kilometers verderop bij je ouders terwijl je vriend lekker in het huis zichzelf hervonden heeft en nieuwe mokkeltjes uit elkaar trekt
Normaal ben ik niet zo van alle mannen stereotypes op dit forum. Maar jouw eerste alinea is wel herkenbaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef CherryOnTop het volgende:
Eén ding dat ik de laatste tijd wel geleerd heb is dat (veel) mannen zich ineens totaal afsluiten van je als ze in de war zijn, of problemen hebben, en zelf de oplossing willen bedenken. En daar kun je vrij weinig aan doen behalve ze de ruimte geven.
Maar als hij tijdelijk uit elkaar wil dan moet hij ook maar even ergens anders gaan wonen vind ik. Hij kan hier moeilijk ineens van de ene op de andere dag mee komen en dan jou ook nog even het huis uitzetten
Dat word gezegd, omdat het altijd in dit soort topics wordt gezegd. Elkaar napapegaaien. Standaard riedel op FOK!.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef Risje010 het volgende:
Waarom denken jullie persé dat hij een ander heeft? Niks helemaal niks wijst daarop. Het is niet zo dat hij mij zat is, hij heeft nooit een eigen leven kunnen leiden, hij zei dat het de moeilijkste beslissing ooit was of hij voor zichzelf moest kiezen of voor ons. Hij wil eerst zichzelf terug vinden. En hoe moet je dat doen als je in hetzelfde leven blijft. Dan moet er toch iets veranderen. Hij probeert iets te verzinnen om zichzelf terug te vinden. En pas dan kan hij weer naar ons kijken
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:20 schreef eleusis het volgende:
Je gaat toch niet je eigen huis uit als je man een depressie heeft?
Hij moet leren met zijn problemen om te gaan. Ervoor wegrennen, de relatie beschadigen en andere mensen wegduwen lost die problemen niet op, maar maakt het alleen maar erger.
Stuur hem langs de huisarts voor een verwijzing naar de psycholoog.
Maar de oorzaak daarvan ligt (naar zijn zeggen) zo'n beetje buiten jullie relatie (werk, opleiding, vrienden), en toch moet jij er aan geloven. Dat is op z'n minst een beetje opmerkelijk, zeker op dit punt in de relatie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:11 schreef Risje010 het volgende:
Waarom denken jullie persé dat hij een ander heeft? Niks helemaal niks wijst daarop. Het is niet zo dat hij mij zat is, hij heeft nooit een eigen leven kunnen leiden, hij zei dat het de moeilijkste beslissing ooit was of hij voor zichzelf moest kiezen of voor ons. Hij wil eerst zichzelf terug vinden. En hoe moet je dat doen als je in hetzelfde leven blijft. Dan moet er toch iets veranderen. Hij probeert iets te verzinnen om zichzelf terug te vinden. En pas dan kan hij weer naar ons kijken
De relatie is voor hem de plek waar hij zijn tekortschieten het heftigst ervaart, zo zie ik het. Daarom wil hij weg uit die situatie. Het wil dan dus niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen hoe de relatie gaat en de depressie/ zijn faalgevoel.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar de oorzaak daarvan ligt (naar zijn zeggen) zo'n beetje buiten jullie relatie (werk, opleiding, vrienden), en toch moet jij er aan geloven. Dat is op z'n minst een beetje opmerkelijk, zeker op dit punt in de relatie.
Tjah, dat komt er dan de facto op neer dat er dus een goede relatie geslachtofferd wordt omdat hij z'n gevoel geen plek gaan binnen die relatie?quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De relatie is voor hem de plek waar hij zijn tekortschieten het heftigst ervaart, zo zie ik het. Daarom wil hij weg uit die situatie. Het wil dan dus niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen hoe de relatie gaat en de depressie/ zijn faalgevoel.
Het is voor hem vechten of vluchten. Hij vlucht.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, dat komt er dan de facto op neer dat er dus een goede relatie geslachtofferd wordt omdat hij z'n gevoel geen plek gaan binnen die relatie?
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt. Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn moeder tegen hem zei: "Als je ooit je kleinkinderen nog wil zien opgroeien, dan moet je nu stoppen met roken."quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vechten kan ook door hem even los te laten.
Gast, die laatste regelquote:Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt. Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn moeder tegen hem zei: "Als je ooit je kleinkinderen nog wil zien opgroeien, dan moet je nu stoppen met roken."
Hij had de tranen in zijn ogen staan toen hij besefte wat er op het spel stond. Hij stopte onmiddellijk met roken.
3 jaar later ging hij dood door longkanker. Het was echt heel triest en het heeft me voor het leven getekend. M'n moeder zei tegen me: "Ga niet roken. Laat je familie niet meemaken wat je opa ons heeft laten meemaken." I was het hier compleet mee eens en nu op mijn 36e heb ik nog nooit een sigaret aangeraakt.
Moet wel zeggen dat ik een klein beetje spijt heb dat ik er nooit 1 heb opgestoken, want je reply gaf me alsnog kanker.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt. Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn moeder tegen hem zei: "Als je ooit je kleinkinderen nog wil zien opgroeien, dan moet je nu stoppen met roken."
Hij had de tranen in zijn ogen staan toen hij besefte wat er op het spel stond. Hij stopte onmiddellijk met roken.
3 jaar later ging hij dood door longkanker. Het was echt heel triest en het heeft me voor het leven getekend. M'n moeder zei tegen me: "Ga niet roken. Laat je familie niet meemaken wat je opa ons heeft laten meemaken." I was het hier compleet mee eens en nu op mijn 36e heb ik nog nooit een sigaret aangeraakt.
Moet wel zeggen dat ik een klein beetje spijt heb dat ik er nooit 1 heb opgestoken, want je reply gaf me alsnog kanker.
Wat ben je toch een debieltje.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hang het eens niet op aan die miskraamquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:44 schreef woxxel het volgende:
Wat had ie trouwens gedaan als je niet een miskraam zou krijgen?
Top van oma!quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef Kreator het volgende:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Scary_Mary het volgende:
Top van oma!
Alleen sla je in mijn ogen de plan mis qua vergelijking met TS haar vriend.
Je snapt dat die laatste zin het enige relevante was in die post?quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Top van oma!
Alleen sla je in mijn ogen de plan mis qua vergelijking met TS haar vriend.
Kan ze wel op haar strepen gaan staan met een take it or leave it, maar hij heeft nu al issues met druk. Daar kun je van alles van vinden, niet geheel onterecht ook. Maakt het nog geen verslaving met fysieke gevolgen voor de omgeving.
Daarnaast heeft TS meerdere keren aangegeven dat het ook haar keuze is om weg te gaan, aangezien hij nergens anders terecht zou kunnen en zij sowieso niet alleen in het huis wil zitten.
Nee, maar dank je wel voor je hulpquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:02 schreef Loveless85 het volgende:
Je snapt dat die laatste zin het enige relevante was in die post?
dat mag ook wel eens gezegd worden ja.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ben je toch een debieltje.
Jawel, alleen is deze al vroeg afgestorven, en dan nog blijft een miskraam, en ben ik wel degelijk zwanger met alle hormonen etc. Blijft net zo heftig, hier valt geen onderscheid in te maken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hang het eens niet op aan die miskraamze heeft een vruchtzak zonder vrucht, dus er is nooit sprake geweest van een nieuw leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |