Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk al langer iets in zijn hoofd maar er gewoon niks over gezegd.
Om te vluchten voor de situatie die er nu is?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:46 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Kan.. Maar waarom wel uit zichzelf met allerlei plannen en toekomstperspectieven aankomen?
Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weermaar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan?
he...
Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokjequote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.
Zo ga je gewoon niet met elkaar om.
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Je bent volwassen je lost het samen op.. vooral door te praten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ehm, ze moet nog wachten op de miskraam. En dan moet zij maar weg? Terwijl ze zich elk moment erg ellendig kan gaan voelen hierdoor, ook lichamelijk?
Ik vind het nogal harteloos eigenlijk.
Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Misschien is ie wel echt in de war... zo maar gokjedan denk je in een ietwat andere wijze dan logisch denken.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is prima, maar dan nog zou ik niet degene zijn die mijn koffers zou pakken als hij wilt nadenken.
Hij geeft aan tijd en ruimte te willen, dan gaat hij daar ook zelf maar voor zorgen.
Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Ik zit zo niet in elkaar, ik vecht voor wat ik heb
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
Sinds wanneer mag Scary_Mary ook buiten OUD posten? Wat een onzin zeg
Maar je bent nu dus nog zwanger? Ik zou zeggen; hij zoekt maar lekker een hotel/hostel/vakantiewoning/tijdelijke huur/whatever. Hij wil nadenken, prima, maar dan moet je niet je partner met de ellende opzadelen. Alsof het voor jou fijn is als je semi-zwanger lange reistijd hebt of wellicht je baan kan verliezen.
Verder klinkt het alsof het allemaal wat te snel voor hem ging, kan dat kloppen? Wilde hij graag kinderen of was dat vooral jouw wens? Wat zijn dan dingen die hij had willen bereiken en hoe heb jij / jullie relatie hem daar mogelijk in beperkt? Geld? Tijd? Sta je niet achter bepaalde keuzes die hij wilde maken?
En wat heb je nu dan precies?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien moest een kind ervoor zorgen dat alles wel goed kwam?
Maar als je objectief probeert te kijken, heb/had jij een rol daarin? Ik zou in ieder geval niet er nu vol op duiken, maar aangeven dat je er bent, dat je graag wil praten, en verder de bal bij hem laten. Nu willen vechten kost een hoop energie en schiet je wss niks mee, mogelijk werkt het zelfs averechts.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:54 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik ben zwanger van een vruchtzakje zonder vruchtje. Dus ja goed mn lichaam moet dat loslaten. Kinderwens is volledig samen besloten, net zoveel van zijn kant als t mijne.. weet niet wat hij precies wil bereiken, hogerop in z'n baan,hij had denk ik een opleiding willen hebben en wereld kennis,hij heeft t gevoel achter te staan op leeftijdsgenoten, hij is 27, heeft ook bij defensie gezeten en eigenlijk had hij daar willen blijven, hij kan t al jaren niet verkroppen dat hij dat verpest heeft. Ik denk dat t een aantal dingen zijn waarmee hij echt zit.
In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand,
En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?quote:hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
Heel heftig ja, ook voor hem.quote:En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig,
Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.quote:ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.quote:Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.
Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?quote:Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:41 schreef Risje010 het volgende:
Voel me ook lichtelijk belazerd door alle dingen die hij afgelopen week nog tegen me zei over onze toekomst etc, waarom ineens zo omgedraaid zijn.. stel t komt goed,hoe kan ik em dan geloven wat hij zegt.
Je zou ze de kost moeten geven....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo denken vrouwen. Mannen denken zo niet.
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:52 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat nu gaan doen maakt het waarschijnlijk alleen maar erger, want hij wil na kunnen denken zonder 'last' van jou te hebben. Laat weten dat je er voor hem bent als je dat wil, meer kun je niet echt doen.
Ik heb (ook) de fout gemaakt om te vechten toen hij zich af begon te sluiten, en dat heeft juist averechts gewerkt.
Vechten kan ook door hem even los te laten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Najah, het blijft raar. Hij wil ruimte, en dan moet JIJ weg. Kom op hey, er zijn genoeg hotels of vakantiehuisjes hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Hij wilde wel graag contact houden.
En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
En dan niet meer werken? Of werkdagen maken van 10 uur?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden, en als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Hij wilde wel graag contact houden.
En trouwens hij zet mij niet buiten, maar hij kán nergens heen, ik kan iig nog naar mn ouders
Dit is je eigen wantrouwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:59 schreef Risje010 het volgende:
Misschien, ik weet het niet, ben bang dat hij t dan prima zal vinden
Je kan ook zonder hem, dat is iets anders dan niet zonder hem verder willen en dat kun je hem best duidelijk maken.quote:als ik hem volledig loslaat ben ik bang dat hij denkt dat ik ook wel zonder hem kan..
Aan een kant logisch ivm je medische situatie, maar aan de andere kant is het misschien ook niet de door hem gewilde afstand.quote:Hij wilde wel graag contact houden.
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positieverquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
In jouw ogen niet kennelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij diezelfde mening heeft.
[..]
En wat heeft jij daar verder mee gedaan? Hoe reageerde jij op deze uitspraken?
[..]
Heel heftig ja, ook voor hem.
[..]
Je kan je wel meer niet voorstellen, ondanks dat je hem al 10 jaar kent, waarvan 2,5 jaar in een serieuze relatie.
Kun je je voorstellen dat hij geprobeerd heeft zijn twijfels aan de kant te zetten, juist omdat hij gek op je is en dacht dat zijn negatieve gevoelens mbt hemzelf wel over zouden gaan? Dat hij jou misschien daar niet mee lastig wilde vallen, zeker niet nu jij zwanger bent geworden?
Zou het kunnen dat hij zich deze miskraam persoonlijk aanrekent, alszijnde weer een mislukking van zijn kant? Dat hij dat zo confronterend vindt dat hij even afstand nodig heeft daar van en dus ook jou?
[..]
Begrijpelijk en vervelend voor beide partijen.
[..]
Misschien voelt hij dat als persoonlijk falen, dat hij een vreemde en dan ook nog een professional nodig zou hebben?
[..]
Stel 't komt goed, dan zul je langzaamaan weer vertrouwen op moeten bouwen. Je zult moeten bespreken waar de probleempunten zitten en daar samen aan moeten werken.
Het is een grote jongen, die zelf die keus maakt. Dus of het nu wel of niet lukt, hij zal wel moeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:05 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Hij moest huilen en dat doet hij nooit, hij voelt zich zo Kut, en vind t zo erg, en misschien is t wel een persoonlijke idee van weer falen. Maar hij gooit wel t enige weg wat hij nog wél heeft. Straks staat hij er compleet alleen voor, lijkt me ook niet positiever
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |