En dat is nu opeens jouw probleem?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:51 schreef Risje010 het volgende:
Hij heeft totaal geen familie waar hij heen zou kunnen..
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij klinkt als een lulletje rozenwater.
Maar goed, ik zou me niet zo even het huis uit laten zetten.
Klinkt niet zo raar dat hij tijdelijk uit elkaar wil als hij vindt dat hij geen eigen leven leidt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:46 schreef Risje010 het volgende:
Gisteravond komt mijn vriend met het verhaal, tijdelijk uit elkaar te willen, hij vind dat hij geen eigen leven leid,niks heeft waargemaakt en niet nuttig is, het enige waar hij voldoening uit haalt is zijn werk,omdat hij daar nodig is.
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?quote:Ik vind dat dit nogal rigoureus is, we kennen elkaar tien jaar, hebben sinds 2,5 jaar een hele serieuze relatie. Ik ben zwanger geraakt,hij was door het dolle heen, helaas wacht ik nu op een miskraam.
Een beetje afstand nemen kan soms geen kwaad en als hij echt depressief is, kom je er niet met een gesprekje over heen.quote:Ik heb sterk het idee dat hij depressief is, en hij denkt dat dit de oplossing is alleen op zichzelf te bedenken wat hij wil met zijn leven.
Het heeft voor jullie beide flinke consequenties en jij zal jullie huis (tijdelijk?) op moeten geven als er geen andere oplossing is. Het huis staat op zijn naam? Hij of jij kunnen niet ergens tijdelijk iets huren?quote:Voor mij heeft dit grote consequenties,ik moet tijdelijk naar mn ouders waardoor ik te ver van mijn werk woon. Ik zal mn huis (tijdelijk?!) moeten opgeven.
Geen rare uitspraak voor iemand die depressief is.quote:Hij zegt dat hij zielsveel van mij houdt en dat hij nooit meer een ander zal willen,maar hij te moe is voor deze relatie.t kost hem veel energie die hij niet heeft.
Of jij denkt zoveel voor hem na, dat hij wel afstand moet nemen om tot zichzelf te komen. Misschien speelde het nog niet voldoende om te merken voor jou en was het gisteren ineens de druppel. Zo'n miskraam is niet niks. Zeker niet als hij zich er zo op verheugde en het nu misgaat. Misschien trekt hij zich dat teveel aan.quote:Hij wil, als ik weg ben erover nadenken wat hij wil en of hij me niet gewoon keihard gaat missen... Dit weekend nog een vakantie willen boeken, over nieuwe zwangerschapspogingen gepraat en spaarplannen gemaakt.... Hij zegt dat dit al langer aan de hand is maar ik geloof dit niet, hij kan slecht zijn gevoelens verbergen, ik weet wanneer het mis is, en ik had dat gisteren pas,en ik had gelijk....
Je zou ermee kunnen beginnen zijn gevoelens wel serieus te nemen, zonder dat je het te rigoreus vindt, omdat jij niks gemerkt hebt, etc. Geef hem even de ruimte en ga dan nog eens een gesprek aan, waarin je hem ook de ruimte geeft om zijn kant te vertellen.quote:Nu volledig gebroken,weet niet wat te doen en of dat hij depressief is en niet helder denkt of hij dit echt meent..
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het woord ik komt best wel veel voor hier. Zijn jullie niet samen zwanger en wachten jullie niet samen op een miskraam?
Dit dus..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"Nee, de vrouw is zwanger.
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:05 schreef CherryOnTop het volgende:
Sinds wanneer is een man ook zwanger? "Wij zijn zwanger"Nee, de vrouw is zwanger.
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh pardon, het is zijn kind niet dus hij moet zich ook maar niet aanstellen enzo. My bad...
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Of ik bedoel het vanuit relationeel oogpunt, waar het in R&P eerder over zal gaan dan over keiharde biologie...
Vanuit relationeel oogpunt verwachten ze samen een kind. Tenminste, dat kan je hopen...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Maar ook uit relationeel oogpunt is een man nooit zwanger?
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weerquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zou zn koffer gewoon voor de deur zetten en de deur op slot doen. Rot dan maar gewoon op.
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Gun hem wat tijd en ruimte. Hij is duidelijk van slag met het idee dat hij niks heeft bereikt. Mogelijk voelt hij zich daardoor ook van weinig meerwaarde voor jou? Hoe zijn de verhouingen tussen jullie in de relatie overigens? Gun je hem de vrijheid om zijn eigen authenticiteit te ontwikkelen of ben je er zo een die hem onder de duim houdt?
Depressieve mensen denken meestal niet zo rationeel..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:35 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Wij hebben ieder onze eigen vrienden en hobby's. En doen samen ook genoeg, er was eigenlijk niks aan de hand, hij heeft veel meegemaakt, geen familie meer, geen opleiding kunnen afmaken, wel een goede baan nu, hij vind ook dat hij niks 'weet' over wat er toe doet in de wereld. Hij zei letterlijk dat hij een nietsnut was die zo vergeten is.
En inderdaad,ik ben zwanger en ik krijg de miskraam.. is zeker ontzettend heftig, ik heb hem gevraagd wat als ik gewoon zwanger was? Dan wilde hij misschien hetzelfde zei hij. Kan me dat niet voorstellen.
Ik wil hem zeker ruimte en tijd gunnen,het huis staat op twee namen, maar hij heeft gewoonweg niets om heen te gaan, en ik zou hier niet willen zijn zonder hem.
Ik vind het gewoon bizar dat hij echt denkt dat dit een oplossing is, en niet inziet dat hij beter een therapeut kan bezoeken.
Nee hoor. Als ik vand e een op de andere dag zomaar zou zeggen dat ik het niet meer weet en uit elkaar wil dan staat ook mijn koffer zo klaar hoor.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:33 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ah een sterke independent vrouw die totaal geen medeleven toont voor haar partner... verrassend weermaar als jij problemen zou hebben dan zou hij natuurlijk 24 uur per dag voor je klaar moeten staan?
he...
Nee, maar wij als man moeten het gezeik en geklaag negen lange maanden aanhoren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Het is een kind van de man en de vrouw samen, maar alleen de vrouw is zwanger. Beetje beter opletten bij biologie had geen kwaad gekund.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |