SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je man/vriendje heeft daarin ook zeggenschap.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:48 schreef Sarasi het volgende:
Als ik per ongeluk zwanger zou raken, zou ik het laten weghalen. En op dat moment zou de man daar vrij weinig over te zeggen hebben. Maar daar ben ik ook heel eerlijk in.
Nee, dat heeft hij niet. Dat is heel simpel en daar ben ik heel eerlijk in, hij kan het ermee eens zijn of mee oneens zijn, maar ik laat het weghalen. Daar heb ik zijn toestemming niet voor nodig.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:53 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je man/vriendje heeft daarin ook zeggenschap.
Het is wel zijn zaad dat je afmaakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. Dat is heel simpel en daar ben ik heel eerlijk in, hij kan het ermee eens zijn of mee oneens zijn, maar ik laat het weghalen. Daar heb ik zijn toestemming niet voor nodig.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:56 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het is wel zijn zaad dat je afmaakt.
ooit gehoord van gelijkheid?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]En toch heeft hij er geen zak over in te brengen.
Woehoe doet ie zelf ook als ie zich aftrekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:56 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het is wel zijn zaad dat je afmaakt.
Ja, maar daar is hij zelf bij. En je mag abortus plegen als het voor x maanden gebeurt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:58 schreef zoetepopcorn- het volgende:
[..]
Woehoe doet ie zelf ook als ie zich aftrekt.
"per ongeluk" zwanger rakenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:48 schreef Sarasi het volgende:
Als ik per ongeluk zwanger zou raken, zou ik het laten weghalen. En op dat moment zou de man daar vrij weinig over te zeggen hebben. Maar daar ben ik ook heel eerlijk in.
Ja, en je gaat als vrouw zijnde niet 9 maanden met een baby in je buik rondlopen als je het niet wilt. Je bepaalt toch echt zelf wel of er wat groeit daar. Vrouwen zijn geen broedkasten waar de man na 9 maanden z'n zaadje kan komen ophalen 🙅quote:
gelukkig behoren jullie tot de minderhedenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:01 schreef zoetepopcorn- het volgende:
[..]
Ja, en je gaat als vrouw zijnde niet 9 maanden met een baby in je buik rondlopen als je het niet wilt. Je bepaalt toch echt zelf wel of er wat groeit daar. Vrouwen zijn geen broedkasten waar de man na 9 maanden z'n zaadje kan komen ophalen 🙅
Ja oké, als jij een abortus wilt doen heeft een man daar toch niks over te zeggen. Tis toch het lichaam van de vrouw. Dat die kan dan z'n zaadje daar heeft achtergelaten is zijn probleem.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:59 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ja, maar daar is hij zelf bij. En je mag abortus plegen als het voor x maanden gebeurt.
wie 😞quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:02 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
gelukkig behoren jullie tot de minderheden
Ohja want het kan natuurlijk nooit gebeuren dat je de dag na de seks een beetje diarree hebt, daar verder niet bij nadenkt en dus niet alsnog een map haalt, terwijl de werking van de pil dan al verminderd is. Of gewoon dat je één der zeldzame vrouwmenschen bent die ondanks de pil toch zwanger raakt, omdat hij achteraf toch te licht voor je was of whatever.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
"per ongeluk" zwanger raken
Dan moet jij geen seks hebben met mannen. Man heeft gewoon stemrecht in dit soort beslissngenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:03 schreef zoetepopcorn- het volgende:
[..]
Ja oké, als jij een abortus wilt doen heeft een man daar toch niks over te zeggen. Tis toch het lichaam van de vrouw. Dat die kan dan z'n zaadje daar heeft achtergelaten is zijn probleem.
Nee. Dat heeft hij niet. En als iemand het er niet mee eens is dat ik het weg zou halen, moet hij maar geen seks hebben met mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:06 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dan moet jij geen seks hebben met mannen. Man heeft gewoon stemrecht in dit soort beslissngen
Inderdaad heeft hij niks over te zeggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee. Dat heeft hij niet. En als iemand het er niet mee eens is dat ik het weg zou halen, moet hij maar geen seks hebben met mij.
Ja stem een eind weg dan. Je houd een vrouw niet tegen als ze het kind niet wilt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:06 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Dan moet jij geen seks hebben met mannen. Man heeft gewoon stemrecht in dit soort beslissngen
Dit. Gelukkig is mijn vriend het daar wel mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:48 schreef Sarasi het volgende:
Dan kan ze het nog steeds afstaan bij de geboorte.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:12 schreef zoetepopcorn- het volgende:
[..]
Ja stem een eind weg dan. Je houd een vrouw niet tegen als ze het kind niet wilt.
Nou heb ik best wel vaak seks gehad in mijn leven, maar ik ben nog nooit een vrouw tegengekomen die vooraf zei: "moet je luisteren Kingstown, als ik onverhoopt zwanger word van onze neukpartij straks, dan laat ik het wegahlen. Dat je het alvast even weet". Of is dat tegenwoordig wel gebruikelijk onder jongeren?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:08 schreef Sarasi het volgende:
Nee. Dat heeft hij niet. En als iemand het er niet mee eens is dat ik het weg zou halen, moet hij maar geen seks hebben met mij.
De geboorte is juist het pijnlijke stuk waar ik absoluut geen zin in heb. Nog afgezien van de dikke enkels, de misselijkheid, de dikke buik en het kind zelf natuurlijk. No way dat ik dat negen maanden ga doen, gehecht ga raken waardoor het afstand doen van alleen maar erger en moeilijker wordt. Waarom zou ik dat doen omdat een vent z'n kind wil? Dan maakt hij maar een kind met iemand die het wel wil. Ik zou ook niet willen dat dat kind opgroeit in de wetenschap dat z'n moeder 'm niet wilde.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:51 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dan kan ze het nog steeds afstaan bij de geboorte.
Hangt er vanaf of je een ONS doet of niet denk ik, maar een ONS kom je daarna toch niet meer tegen dus die zal het nooit weten als je het laat weghalen. En ja, in een (beginnende) relatie maak ik dat heel snel duidelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou heb ik best wel vaak seks gehad in mijn leven, maar ik ben nog nooit een vrouw tegengekomen die vooraf zei: "moet je luisteren Kingstown, als ik onverhoopt zwanger word van onze neukpartij straks, dan laat ik het wegahlen. Dat je het alvast even weet". Of is dat tegenwoordig wel gebruikelijk onder jongeren?
Vrij snel in een relatie weten hoe de ander denkt over hoe gaan we om met een "ongelukje"vind ik toch vrij logisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nou heb ik best wel vaak seks gehad in mijn leven, maar ik ben nog nooit een vrouw tegengekomen die vooraf zei: "moet je luisteren Kingstown, als ik onverhoopt zwanger word van onze neukpartij straks, dan laat ik het wegahlen. Dat je het alvast even weet". Of is dat tegenwoordig wel gebruikelijk onder jongeren?
Deze redenering (die ik op zich prima kan volgen) geeft wel aan dat er een probleem in dit soort situaties zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het voor de gemiddelde mens vrij normaal is om in een relatie wel over dit soort dingen te praten en tot overeenstemming(of uit elkaar gaan) te komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Deze redenering (die ik op zich prima kan volgen) geeft wel aan dat er een probleem in dit soort situaties zit.
De vrouw bepaalt, de man moet volgen. In jouw situatie is dat met name een morele discussie, andersom (vrouw wil kind houden, man niet) zitten er nog veel meer consequenties aan vast die voor de man dan erg ongunstig zijn.
Ik ben het met je eens, maar er zijn best veel vrouwen in deze situatie die het niet weg willen laten halen. Zo gewoon is abortus nu ook weer niet, zelfs niet in Nederland.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het voor de gemiddelde mens vrij normaal is om in een relatie wel over dit soort dingen te praten en tot overeenstemming(of uit elkaar gaan) te komen.
Zo ongunstig is dit niet, het is alleen iets waarbij je moet zorgen dat je op 1 lijn met een partner zit, een belangrijk iets wat je mee moet nemen als je een relatie vormt.
Daarnaast neem ik aan dat als het om een los sekscontact gaat de man ook wel begrijpt dat een baby daaraan overhouden niet echt de bedoeling is(vind vrouwen die een onverhoopt kind dan zouden houden ook een beetje raar). Bij onveilige seks vind ik dan wel weer dat iemand zo dom is geweest ook maar op de blaren moeten zitten.
Maar dat is dus niet waar. Ik bepaal, ja, maar door dat uit te spreken geef ik de man de keuze om wel of niet dat risico te lopen. Zoals je als man ook kunt zeggen het alleen met condooms te doen, of het juist alleen zonder te doen, en de vrouw daarna alsnog kan kiezen wel of niet met hem naar bed te gaan. Beiden zijn verantwoordelijk. Als man kun je er ook over beginnen met een vrouw voor je het bed induikt natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Deze redenering (die ik op zich prima kan volgen) geeft wel aan dat er een probleem in dit soort situaties zit.
De vrouw bepaalt, de man moet volgen. In jouw situatie is dat met name een morele discussie, andersom (vrouw wil kind houden, man niet) zitten er nog veel meer consequenties aan vast die voor de man dan erg ongunstig zijn.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:06 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wie gaat z'n kind nou afstaan. Als ik kinderen neem wil ik er ook diegene zijn die er voor zorgt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:51 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dan kan ze het nog steeds afstaan bij de geboorte.
Jij kunt je vast nog wel de topicreeks herinneren van dat meisje wat ongewenst zwanger was geworden en uiteindelijk abortus heeft laten plegen, ondanks dat ze vooraf met haar vriend had afgesproken om het kind te houden. Niet zolang geleden. Afgezien van wel of geen trol zegt het me dus eigenlijk niet zoveel wat mensen vantevoren afspreken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 21:12 schreef erodome het volgende:
Vrij snel in een relatie weten hoe de ander denkt over hoe gaan we om met een "ongelukje"vind ik toch vrij logisch.
Anders is het toch niet zonder condoom en aan mijn kant andere anticonceptiemiddelen(dus bij ook maar enige twijfel ook MAP ofzo), de kans op zwangerschap is dan zo klein dat ik die wel weg durf te wuiven.
Jouw lichaam, jouw keuze.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. Dat is heel simpel en daar ben ik heel eerlijk in, hij kan het ermee eens zijn of mee oneens zijn, maar ik laat het weghalen. Daar heb ik zijn toestemming niet voor nodig.
Wat is dit dan voor debiele opmerking.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
"per ongeluk" zwanger raken
Heb je de rest van haar topics gelezen? Het is namelijk wel weer een bepaald type... Als het al geen trol is.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij kunt je vast nog wel de topicreeks herinneren van dat meisje wat ongewenst zwanger was geworden en uiteindelijk abortus heeft laten plegen, ondanks dat ze vooraf met haar vriend had afgesproken om het kind te houden. Niet zolang geleden. Afgezien van wel of geen trol zegt het me dus eigenlijk niet zoveel wat mensen vantevoren afspreken.
Op het moment van afspreken zal het ongetwijfeld allemaal gemeend zijn, maar als het daadwerkelijk zover is, dan komen er zoveel emoties en andere gevoelens vrij die men voorheen niet kende dat er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is wat je gaat doen als je in die situatie terecht komt. Dan is het moment waarop je in alle rust met elkaar daarover iets afgesproken hebt vooral theoretisch en rationeel en dat staat haaks op de nieuwe situatie.
Beetje wat men in de politiek afdoet als "voortschrijdend inzicht" en "met de kennis van nu" wanneer men van mening veranderd. Overigens heb je best gelijk dat het logisch is om er iets over af te spreken, maar zegt het dus weinig en kan het ook tot serieuze issues leiden als de 1 zich wel en de ander zich niet aan de gemaakte afspraak wil houden.
Zeker heb ik de rest ook gelezen. Mede daarom ook mijn toevoeging "afgezien wel/geen trol".quote:Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
Heb je de rest van haar topics gelezen? Het is namelijk wel weer een bepaald type... Als het al geen trol is.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me er meer om dat je vooraf van alles af kunt spreken en op 1 lijn kan zitten, maar dat je daar bij ingrijpende gebeurtenissen imo vaak weinig aan hebt. Juist omdat het ingrijpend is kan je mening (compleet) veranderen en als dat bij 1 van beiden het geval is en bij de ander niet, dan heb je dus een probleem. Ook als je (om in jouw woorden te spreken) met normale mensen van doen hebt.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:56 schreef erodome het volgende:
Er valt wel degelijk een zinnig woord over te zeggen en voor het gros van de mensen die normaal is is dat geen enkel probleem.
De meeste problemen zie ik bij mensen die niet tot overeenstemming kunnen komen en dan toch verder gaan samen. De zij wil een kind, hij niet gevallen bv. Waarbij beiden weten hoe de ander erin staat en dat gewoon een onoverkomelijk probleem is dat op ten duur onhoudbaar wordt.
Zo gebruikelijk is dat dus niet, dat denk ik dan. Ik ken echt geen enkel geval ervan.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeker heb ik de rest ook gelezen. Mede daarom ook mijn toevoeging "afgezien wel/geen trol".
Bij dat soort topics check/lees ik sowieso meerstal eerst de pohi. Het was vooral bedoelt als voorbeeld om aan te geven dat het niet ongebruikelijk is dat mensen van gedachten veranderen als iets niet meer theoretisch is, maar praktijk.
Nou ja, heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat het best handig zou zijn als dit vastgelegd kan worden. Zodat als je een serieuze relatie hebt deze afspraak op papier komt(of alleen indien geen kind de afspraak is), dat daar een mogelijkheid voor is.quote:Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me er meer om dat je vooraf van alles af kunt spreken en op 1 lijn kan zitten, maar dat je daar bij ingrijpende gebeurtenissen imo vaak weinig aan hebt. Juist omdat het ingrijpend is kan je mening (compleet) veranderen en als dat bij 1 van beiden het geval is en bij de ander niet, dan heb je dus een probleem. Ook als je (om in jouw woorden te spreken) met normale mensen van doen hebt.
Zelfs als je van gedachten verandert op het moment zelf, heeft het nut om het er vooraf over te hebben. Dan weet je namelijk dat hij iets anders van je verwacht en kun je daar rekening mee houden.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me er meer om dat je vooraf van alles af kunt spreken en op 1 lijn kan zitten, maar dat je daar bij ingrijpende gebeurtenissen imo vaak weinig aan hebt. Juist omdat het ingrijpend is kan je mening (compleet) veranderen en als dat bij 1 van beiden het geval is en bij de ander niet, dan heb je dus een probleem. Ook als je (om in jouw woorden te spreken) met normale mensen van doen hebt.
In mijn directe vrienden/kennissen/bekenden kring niet. Daarvoor ben ik te oud en spelen dat soort issues helemaal niet meer. Bij kinderen van bovengenoemde groep dan weer wel. Dochter van vriendin is ook ongepland zwanger geworden en riep ook altijd dat als er "een ongelukje" zou gebeuren dat ze het weg zou halen. Vriendlief was het daarmee eens. Ze heeft het uiteindelijk behouden en is nu moeder. Vriendlief was het daar niet mee eens. Vergeet niet dat als het gebeurt, dat het voornamelijk de groep tieners/twintigers betreft en daarvan zijn de hersenen nou eenmaal vaak nog niet volgroeid plus dat een stuk maturiteit daar vaak nog ontbreekt. Klinkt generaliserend, maar you get the picture hoop ik.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:18 schreef erodome het volgende:
Hoeveel gevallen ken jij dat er van gedachten werd veranderd? En dat het dus geen gevalletje van eigenlijk geen overeenkomst was?
Ik snap waar je heen wilt en er valt ook wel wat voor te zeggen, maar het staat heel ver af van hoe ik zelf in het leven sta. Kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks zou hebben ondertekend in de periode dat ik zelf nog in die fase zat.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:18 schreef erodome het volgende:
Nou ja, heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat het best handig zou zijn als dit vastgelegd kan worden. Zodat als je een serieuze relatie hebt deze afspraak op papier komt(of alleen indien geen kind de afspraak is), dat daar een mogelijkheid voor is.
Dat is natuurlijk het stuk waarbij de man het kwetsbaarste is, in een serieuze relatie is het nu eenmaal de praktijk dat de vrouw verantwoordelijk is voor de anticonceptie, je toch samen zonder condoom wil op ten duur(de vrouw net zo goed meestal).
Dan mag het van mij best zo zijn dat er dus een afspraak op papier is die niet eenzijdig veranderd kan worden, dat als de vrouw dan toch onverhoopt zwanger zou worden de man geen verantwoordelijkheid draagt als de vrouw dat kind dan toch wil houden. Dus ook geen financiele verantwoordelijkheid.
Wie tref je daar het meeste mee? Wat heeft een kind wat ongewenst is door 1 van de ouders eraan dat zijn ouders bestraft worden voor hun domme fouten? Ik zie die winst niet echt. Daarnaast zijn er een groep mensen die niet na kunnen denken en waarvan je iets wil wat je niet van ze kan verwachten. Beetje alsof je tegen iemand in een rolstoel zegt dat hij maar mee moet gaan doen aan de 110 meter hordenlopen.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:18 schreef erodome het volgende:
Dan blijven alleen de mensen over die gewoon echt domme fouten maken, dus mensen die niet goed hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat die op de blaren moeten zitten vind ik niet verkeerd, een beetje een stok achter de deur om na te blijven denken is niet heel verkeerd.
Ik snap wat je bedoeld, maar juist in die groep is het belangrijk dat er vooral bij de mannen eens wat extra besef in dat koppie geramd wordt. Dat van seks kindertjes kunnen komen en dat ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In mijn directe vrienden/kennissen/bekenden kring niet. Daarvoor ben ik te oud en spelen dat soort issues helemaal niet meer. Bij kinderen van bovengenoemde groep dan weer wel. Dochter van vriendin is ook ongepland zwanger geworden en riep ook altijd dat als er "een ongelukje" zou gebeuren dat ze het weg zou halen. Vriendlief was het daarmee eens. Ze heeft het uiteindelijk behouden en is nu moeder. Vriendlief was het daar niet mee eens. Vergeet niet dat als het gebeurt, dat het voornamelijk de groep tieners/twintigers betreft en daarvan zijn de hersenen nou eenmaal vaak nog niet volgroeid plus dat een stuk maturiteit daar vaak nog ontbreekt. Klinkt generaliserend, maar you get the picture hoop ik.
Als een man er echt zo mee zit dat er een ongelukje kan gebeuren en dat hij dus verantwoordelijk gesteld wordt zou zo'n afspraak op papier toch niet echt de moeite moeten zijn.quote:Ik snap waar je heen wilt en er valt ook wel wat voor te zeggen, maar het staat heel ver af van hoe ik zelf in het leven sta. Kan me niet voorstellen dat ik iets dergelijks zou hebben ondertekend in de periode dat ik zelf nog in die fase zat.
Voor degene die geen moeite willen doen blijft het gewoon zoals het is, voor degene die wel die moeite willen doen is er extra zekerheid voor beiden.quote:Wie tref je daar het meeste mee? Wat heeft een kind wat ongewenst is door 1 van de ouders eraan dat zijn ouders bestraft worden voor hun domme fouten? Ik zie die winst niet echt. Daarnaast zijn er een groep mensen die niet na kunnen denken en waarvan je iets wil wat je niet van ze kan verwachten. Beetje alsof je tegen iemand in een rolstoel zegt dat hij maar mee moet gaan doen aan de 110 meter hordenlopen.
Er is geen sprake van gelijkheid als een van de twee personen zwanger is en moet bevallen en de ander niet.quote:
Dit.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is geen sprake van gelijkheid als een van de twee personen zwanger is en moet bevallen en de ander niet.
Je weet toch niet wat voor gevolgen het heeft voor een kind. Het komt vaak genoeg voor dat een kind met alleen een moeder opgroeit en genoeg liefde krijgt. En gewoon gelukkig is/wordt. En ik vind niet dat je een man en vrouw hier gelijk in kan trekken. De vrouw is zwanger, het is haar lichaam, dus ik vind het niet dat je kunt zeggen dat zo'n vrouw beter een abortus kan ondergaan omdat haar vent het kind niet wil. Hij kan ervoor kiezen om weg te gaan. Maar dat betekent niet dat zo'n kindje dan meteen negatieve gevolgen gaat ervaren omdát zijn vader is weggegaan. Natuurlijk, het kan. Maar het kan ook niet. Ik denk dat het vooral aan de moeder ligt dan, hoeveel liefde ze haar kind geeft en noem maar op.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit.
Hoewel ik het ook belachelijk vindt dat vrouwen maar gewoon zonder meeweging kunnen besluiten een kind te houden terwijl de vader dat helemaal niet wil. Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Vrouwen ontnemen dat dan van een man, doordat hij een kind krijgt op een moment dat hij nog helemaal niet klaar is om het zelf te verzorgen, of met een meisje/vrouw waar hij helemaal niet 'gelukkig getrouwd' mee zal zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen.
Ben eigenlijk van mening dat abortus vaak de juiste optie is als één van beide ouders sowieso (nog) niet kan/wil, of dat nou de moeder of de vader is.
Hoe vervelend zo'n abortus en de (langdurige) nasleep daarvan ook is (en ja, ik ben ervaringsdeskundige dus ik weet wat ik zeg), het weegt verreweg niet op tegen de negatieve gevolgen die een 'gedwongen ongewenst kind krijgen' voor meerdere partijen met zich meebrengt.
Mij ook. Ik weet eigenlijk niet eens of ik het wel zou 'kunnen', waarschijnlijk niet. Ik heb wel respect voor de vrouwen die zo'n weloverwogen keuze kunnen maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap het wel, een kindje aborteren lijkt me een vreselijk iets om te ondergaan.
Voor beide keuzemogelijkheden heb ik veel respect, ze zijn allebei op een andere manier heel moeilijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:04 schreef Nammie het volgende:
[..]
Mij ook. Ik weet eigenlijk niet eens of ik het wel zou 'kunnen', waarschijnlijk niet. Ik heb wel respect voor de vrouwen die zo'n weloverwogen keuze kunnen maken.
Oja, ik ook voor beide. Het staat er een beetje raar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Voor beide keuzemogelijkheden heb ik veel respect, ze zijn allebei op een andere manier heel moeilijk.
Nou, wat ik zeg:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:00 schreef Nammie het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat voor gevolgen het heeft voor een kind. Het komt vaak genoeg voor dat een kind met alleen een moeder opgroeit en genoeg liefde krijgt. En gewoon gelukkig is/wordt. En ik vind niet dat je een man en vrouw hier gelijk in kan trekken. De vrouw is zwanger, het is haar lichaam, dus ik vind het niet dat je kunt zeggen dat zo'n vrouw beter een abortus kan ondergaan omdat haar vent het kind niet wil. Hij kan ervoor kiezen om weg te gaan. Maar dat betekent niet dat zo'n kindje dan meteen negatieve gevolgen gaat ervaren omdát zijn vader is weggegaan. Natuurlijk, het kan. Maar het kan ook niet. Ik denk dat het vooral aan de moeder ligt dan, hoeveel liefde ze haar kind geeft en noem maar op.
Walgelijk asociaal of niet, hoe het voortplantingssysteem bij mensen in elkaar zit geeft vrouwen nu eenmaal het laatste woord hierover. Ik vind het het goed recht van een vrouw om hier vetorecht op te hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nou, wat ik zeg:
"Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Vrouwen ontnemen dat dan van een man, doordat hij een kind krijgt op een moment dat hij nog helemaal niet klaar is om het zelf te verzorgen, of met een meisje/vrouw waar hij helemaal niet 'gelukkig getrouwd' mee zal zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen."
Dat speelt nog steeds mee.
Ik vind dat echt een hele kromme redenering. Als een man echt geen kind wil dan moet hij een condoom gebruiken en alleen seks hebben met een vrouw die aan de pil is. Als mensen zowel de pil als een condoom gebruiken is de kans op zwangerschap 0,000000000000000000000000000000000001%.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nou, wat ik zeg:
"Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen."
Maar als een vrouw de pil niet wil/kan gebruiken is de kans ineens wel reeel.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:32 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een hele kromme redenering. Als een man echt geen kind wil dan moet hij een condoom gebruiken en alleen seks hebben met een vrouw die aan de pil is. Als mensen zowel de pil als een condoom gebruiken is de kans op zwangerschap 0,000000000000000000000000000000000001%.
Als de vrouw de pil niet wil gebruiken moet hij er geen seks mee hebben..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als een vrouw de pil niet wil gebruiken is de kans ineens wel reeel.
Ik dacht 1-2% ofzo?
ik kwam dit soort taal tegen op een "ik ben net zwanger" site (tsja obvious reasons), maar moest echt heel hard lachen...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
Toegegeven, ik vind dat taalgebruik ook dramatisch ergerlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:09 schreef Re het volgende:
[..]
ik kwam dit soort taal tegen op een "ik ben net zwanger" site (tsja obvious reasons), maar moest echt heel hard lachen...
Ja en de man moet ook even goed in kunnen schatten of de vrouw wel eerlijk is daarover en zich goed heeft ingelezen in correct pilgebruik. Niet zulke slimme, zieke en/of slordige vrouwen vallen dan eigenlijk al af voor seks, want je kan er gewoon niet vanuit gaan dat dit goed zal gaan. Discriminazi wel, maar better safe than sorry hè.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:37 schreef madam-april het volgende:
Als de vrouw de pil niet wil gebruiken moet hij er geen seks mee hebben..
Ken een geval van een kerel die zijn vriendin overtuigde om het kind toch te baren. Zij heeft zich daarna volledig terug getrokken en hij voedt het kind alleen op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
Wel grappig om te zien dat mannen bij een verschil van mening sowieso de sjaak zijn. In het geval dat de vrouw het houdt terwijl zij het niet willen betaalt hij 18 jaar lang een deel van zijn loon, en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
Dat vind ik juist krom, de man heeft er geen invloed op hoe goed de vrouw met haar anticonceptie om gaat. Hij kan haar hooguit op haar woord geloven en zelf zijn condooms checken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:32 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een hele kromme redenering. Als een man echt geen kind wil dan moet hij een condoom gebruiken en alleen seks hebben met een vrouw die aan de pil is. Als mensen zowel de pil als een condoom gebruiken is de kans op zwangerschap 0,000000000000000000000000000000000001%.
Zonder een man komen ze nergens. Maar Lokasenna, als een vrouw de uiteindelijke beslissing mag nemen of ze het kind wel of niet houdt. Dan is het logischerwijs toch ook het goed recht van de man om het kind niet te erkennen om zo alimentatie en verplichtingen te ontlopen?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Walgelijk asociaal of niet, hoe het voortplantingssysteem bij mensen in elkaar zit geeft vrouwen nu eenmaal het laatste woord hierover. Ik vind het het goed recht van een vrouw om hier vetorecht op te hebben.
Daarom zal de mannenpil echt een uitkomst zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat vind ik juist krom, de man heeft er geen invloed op hoe goed de vrouw met haar anticonceptie om gaat. Hij kan haar hooguit op haar woord geloven en zelf zijn condooms checken.
Mag hopen dat je toch wel enig idee hebt van het aantal kinderen dat mannen ongewenst krijgen ondanks dat ze er alles aan hebben gedaan om dat van te voren te voorkomen. Veel vrouwen zijn gewoon psycho en/of aso. Helaas is het juist dat soort mens dat zich vaker voortplant.
Overigens zijn minstens net zo veel manen pschyo en/of aso, de wereld zit gewoon vol met domme mensen.
Ik denk dat je het niet moet zien als een kindje. Dat maakt al verschil.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap het wel, een kindje aborteren lijkt me een vreselijk iets om te ondergaan.
Wat een flauwekul. Van neuken kunnen kinderen komen, dat weten mannen ook. Dan moet de man ook opletten, het is niet alleen de verantwoording van de vrouw. Sta er als man dan maar op dat er een condoom wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
Wel grappig om te zien dat mannen bij een verschil van mening sowieso de sjaak zijn. In het geval dat de vrouw het houdt terwijl zij het niet willen betaalt hij 18 jaar lang een deel van zijn loon, en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
Als ik een man was zou ik massaal een mannenrechtenorganisatie oprichten. Waarom jullie zo mak zijn in deze verdorven gefeminiseerde maatschappij is mij een raadsel.
Dus het is niet alleen de verantwoording van de vrouw, totdat er ineens een beslissing gemaakt mag worden? Hoezo krom? Je gaat nu alleen uit van het scenario waarin de man het kind kwijt wil en de vrouw niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Van neuken kunnen kinderen komen, dat weten mannen ook. Dan moet de man ook opletten, het is niet alleen de verantwoording van de vrouw. Sta er als man dan maar op dat er een condoom wordt gebruikt.
De eindbeslissing ligt bij de vrouw ja. Baas in eigen buik.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef netflanders het volgende:
[..]
Dus het is niet alleen de verantwoording van de vrouw, totdat er ineens een beslissing gemaakt mag worden? Hoezo krom? Je gaat nu alleen uit van het scenario waarin de man het kind kwijt wil en de vrouw niet.
Drogredenering. Dan zouden mannen ook niet op hoeven komen voor de financiële verantwoordelijkheden wanneer de tegenovergestelde beslissing gemaakt wordt met hetzelfde argument; baas van eigen bankrekening. Vrouw had er immers alles aan kunnen doen om niet zwanger te worden, toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De eindbeslissing ligt bij de vrouw ja. Baas in eigen buik.
Ja, ik weet niet of ik daar rationeel genoeg voor zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niet moet zien als een kindje. Dat maakt al verschil.
goed verwoord.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nou, wat ik zeg:
Veel mannen komen hun financiele verplichtingen ook niet na als ze ongewenst vader worden. Ik snap niet precies wat je punt is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:08 schreef netflanders het volgende:
[..]
Drogredenering. Dan zouden mannen ook niet op hoeven komen voor de financiële verantwoordelijkheden wanneer de tegenovergestelde beslissing gemaakt wordt met hetzelfde argument; baas van eigen bankrekening. Vrouw had er immers alles aan kunnen doen om niet zwanger te worden, toch?
Nu ben ik expres heftige stellingen aan het aanvoeren. Ik wil echter enkel aantonen dat veel redeneringen over de verantwoordelijkheden van mannen krom zijn. Immers, het argument "zij zijn ook verantwoordelijk!" wordt alleen aangevoerd in het geval dat dit ongunstig uitkomt voor de man. Wel verantwoordelijk, maar niets in te brengen. Zo werkt het nergens.
Mwaw, is dat echt zo'n grote kans? Het is een fractie minder dan de betrouwbaarheid van de pil, maar bij de pil zijn er veel meer factoren die de werking kunnen verminderen, fouten zijn dus veel makkelijker gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar als een vrouw de pil niet wil/kan gebruiken is de kans ineens wel reeel.
Ik dacht 1-2% ofzo?
The perfect use fail rate is nog steeds ongeveer 2% per jaar wordt geschat door onderzoekers, heb ik niet zelf bedacht ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Mwaw, is dat echt zo'n grote kans? Het is een fractie minder dan de betrouwbaarheid van de pil, maar bij de pil zijn er veel meer factoren die de werking kunnen verminderen, fouten zijn dus veel makkelijker gemaakt.
Snap niet zo goed waarom er bij dit soort discussie's altijd zoveel gewicht gelegd wordt op condooms die niet 100% veilig zouden zijn(vooral niet als je dan naar de perongelijk zwanger topics kijkt waar door de massa gesteld wordt dat die pil zo zwaar betrouwbaar is).
Ook als je bedpartner geen eigen voorbehoedsmiddel gebruikt is een condoom verdomde veilig, net zo veilig als wanneer je bedpartner wel de pil goed gebruikt en je geen condoom gebruikt.
Paarsgepunte lans die te puntig is, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:52 schreef Gray het volgende:
Hoe kan een condoom, bij goed gebruik, niet 100% veilig zijn?
Het is afhankelijk van het piltype ergens net onder of rond de 1%, de 2% van een condoom is echt niet zoveel verschil.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
The perfect use fail rate is nog steeds ongeveer 2% per jaar wordt geschat door onderzoekers, heb ik niet zelf bedacht ofzo.
http://www.contraceptivet(...)traceptive-efficacy/
http://www.sho-me.nhs.uk/(...)tion-comparison.aspx
Dat betekent dat per jaar van de 100 vrouwen die alleen een condoom gebruiken (bij correct gebruik, bij incorrect gebruik ligt dat veel hoger) 2 vrouwen zwanger worden.
Bij gebruik van een combinatiepil ligt dat percentage ongeveer op 0.3%, dat is toch wel een stukje veiliger wat betreft kansen op zwangerschap.
Dat die ondanks netjes omdoen e.d. toch scheurt bv.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:52 schreef Gray het volgende:
Hoe kan een condoom, bij goed gebruik, niet 100% veilig zijn?
Snap je niet wat die twee procent betekent?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is afhankelijk van het piltype ergens net onder of rond de 1%, de 2% van een condoom is echt niet zoveel verschil.
En dan moet je ook het nog eens niet opmerken en gewoon lekker doorneuken en precies op dat moment vruchtbaar zijn. Het is niet bij een keertje schieten standaard raak.
Dus als bij 2% het condoom faalt, bij hoeveel leidt dat dan tot een ongewenste zwangerschap? Dat is vele malen lager dan die 2%.
Dan is het toch geen correct gebruik (aangenomen dat met het condoom zelf in goede staat is)?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat die ondanks netjes omdoen e.d. toch scheurt bv.
Niet iedereen gebruikt hem goed. Bij goed gebruik kan er dan ook niets misgaanquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan is het toch geen correct gebruik (aangenomen dat met het condoom zelf in goede staat is)?
Mijn punt inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet iedereen gebruikt hem goed. Bij goed gebruik kan er dan ook niets misgaan
Incorrect gebruik van de pil verminderd de betrouwbaarheid maar maakt hem niet 100% onbetrouwbaar. Dus zelfs bij incorrect gebruik van de pil is de kans dat, zowel de pil als het condoom op hetzelfde moment falen en dat dit dan ook nog eens gebeurt tijdens de vruchtbare periode van de vrouw 0,000000000001%.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja en de man moet ook even goed in kunnen schatten of de vrouw wel eerlijk is daarover en zich goed heeft ingelezen in correct pilgebruik. Niet zulke slimme, zieke en/of slordige vrouwen vallen dan eigenlijk al af voor seks, want je kan er gewoon niet vanuit gaan dat dit goed zal gaan. Discriminazi wel, maar better safe than sorry hè.
[..]
Ken een geval van een kerel die zijn vriendin overtuigde om het kind toch te baren. Zij heeft zich daarna volledig terug getrokken en hij voedt het kind alleen op.
Hij heeft geen invloed op hoe zij met de pil omgaat maar hij kan er wel voor zorgen dat hij een condoom gebruikt. En hij kan zijn hoofd gebruiken voor hij ergens boven op klimt..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat vind ik juist krom, de man heeft er geen invloed op hoe goed de vrouw met haar anticonceptie om gaat. Hij kan haar hooguit op haar woord geloven en zelf zijn condooms checken.
Mag hopen dat je toch wel enig idee hebt van het aantal kinderen dat mannen ongewenst krijgen ondanks dat ze er alles aan hebben gedaan om dat van te voren te voorkomen. Veel vrouwen zijn gewoon psycho en/of aso. Helaas is het juist dat soort mens dat zich vaker voortplant.
Overigens zijn minstens net zo veel manen pschyo en/of aso, de wereld zit gewoon vol met domme mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |