abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150713281
Opgeschoond en R&P.
pi_150713668
- Opdonderen. -

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2015 23:27:31 ]
Fylax is op televisie geweest
  PR en moderator maandag 16 maart 2015 @ 22:50:15 #53
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_150718934
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is geen sprake van gelijkheid als een van de twee personen zwanger is en moet bevallen en de ander niet.
Dit.

Hoewel ik het ook belachelijk vindt dat vrouwen maar gewoon zonder meeweging kunnen besluiten een kind te houden terwijl de vader dat helemaal niet wil. Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Vrouwen ontnemen dat dan van een man, doordat hij een kind krijgt op een moment dat hij nog helemaal niet klaar is om het zelf te verzorgen, of met een meisje/vrouw waar hij helemaal niet 'gelukkig getrouwd' mee zal zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen.
Ben eigenlijk van mening dat abortus vaak de juiste optie is als één van beide ouders sowieso (nog) niet kan/wil, of dat nou de moeder of de vader is.

Hoe vervelend zo'n abortus en de (langdurige) nasleep daarvan ook is (en ja, ik ben ervaringsdeskundige dus ik weet wat ik zeg), het weegt verreweg niet op tegen de negatieve gevolgen die een 'gedwongen ongewenst kind krijgen' voor meerdere partijen met zich meebrengt.
Fuck the EBU.
pi_150719307
Vooral bizar dat een man verplicht alimentatie moet betalen, terwijl hij niet mag meebeslissen over een abortus. Als ik een vriendin zou hebben die me dat flikt, kan ze gelijk vertrekken.
pi_150722443
Ik snap het wel, een kindje aborteren lijkt me een vreselijk iets om te ondergaan.
pi_150722667
Ideaal is het niet, maar ik zou een kleine Aiciu met liefde opvoeden mocht het gebeuren.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_150722701
Wat mij nogal op valt is dat veel mensen (zowel mannen als vrouwen) abortus zien als een soort verlate vorm van anti-conceptie. 'Ongelukjes' zijn heel gemakkelijk te voorkomen, namelijk door en een condoom en de pil gebruiken. Doe je dit niet, dan neem je bewust een risico.

Wil je echt geen kind (op dat moment en/of met die persoon), dan moet je dat risico gewoon niet nemen. Ik vind: 'mocht het toch fout gaan dan is er altijd nog abortus', een hele foute instelling. Niet op de laatste plaats omdat dit in de praktijk vaak leidt tot situaties waarin de een het kind wil houden en de ander niet.

Als mensen hun verantwoordelijkheid nemen dan is de hele discussie over wie de eindbeslissing neemt helemaal niet nodig.
pi_150722786
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit.

Hoewel ik het ook belachelijk vindt dat vrouwen maar gewoon zonder meeweging kunnen besluiten een kind te houden terwijl de vader dat helemaal niet wil. Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Vrouwen ontnemen dat dan van een man, doordat hij een kind krijgt op een moment dat hij nog helemaal niet klaar is om het zelf te verzorgen, of met een meisje/vrouw waar hij helemaal niet 'gelukkig getrouwd' mee zal zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen.
Ben eigenlijk van mening dat abortus vaak de juiste optie is als één van beide ouders sowieso (nog) niet kan/wil, of dat nou de moeder of de vader is.

Hoe vervelend zo'n abortus en de (langdurige) nasleep daarvan ook is (en ja, ik ben ervaringsdeskundige dus ik weet wat ik zeg), het weegt verreweg niet op tegen de negatieve gevolgen die een 'gedwongen ongewenst kind krijgen' voor meerdere partijen met zich meebrengt.
Je weet toch niet wat voor gevolgen het heeft voor een kind. Het komt vaak genoeg voor dat een kind met alleen een moeder opgroeit en genoeg liefde krijgt. En gewoon gelukkig is/wordt. En ik vind niet dat je een man en vrouw hier gelijk in kan trekken. De vrouw is zwanger, het is haar lichaam, dus ik vind het niet dat je kunt zeggen dat zo'n vrouw beter een abortus kan ondergaan omdat haar vent het kind niet wil. Hij kan ervoor kiezen om weg te gaan. Maar dat betekent niet dat zo'n kindje dan meteen negatieve gevolgen gaat ervaren omdát zijn vader is weggegaan. Natuurlijk, het kan. Maar het kan ook niet. Ik denk dat het vooral aan de moeder ligt dan, hoeveel liefde ze haar kind geeft en noem maar op.
pi_150722831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Ik snap het wel, een kindje aborteren lijkt me een vreselijk iets om te ondergaan.
Mij ook. Ik weet eigenlijk niet eens of ik het wel zou 'kunnen', waarschijnlijk niet. Ik heb wel respect voor de vrouwen die zo'n weloverwogen keuze kunnen maken.
pi_150723022
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:04 schreef Nammie het volgende:

[..]

Mij ook. Ik weet eigenlijk niet eens of ik het wel zou 'kunnen', waarschijnlijk niet. Ik heb wel respect voor de vrouwen die zo'n weloverwogen keuze kunnen maken.
Voor beide keuzemogelijkheden heb ik veel respect, ze zijn allebei op een andere manier heel moeilijk.
pi_150723072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:14 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Voor beide keuzemogelijkheden heb ik veel respect, ze zijn allebei op een andere manier heel moeilijk.
Oja, ik ook voor beide. Het staat er een beetje raar. :P
  PR en moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 01:21:36 #62
288245 crew  Moira
pi_150723098
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:00 schreef Nammie het volgende:

[..]

Je weet toch niet wat voor gevolgen het heeft voor een kind. Het komt vaak genoeg voor dat een kind met alleen een moeder opgroeit en genoeg liefde krijgt. En gewoon gelukkig is/wordt. En ik vind niet dat je een man en vrouw hier gelijk in kan trekken. De vrouw is zwanger, het is haar lichaam, dus ik vind het niet dat je kunt zeggen dat zo'n vrouw beter een abortus kan ondergaan omdat haar vent het kind niet wil. Hij kan ervoor kiezen om weg te gaan. Maar dat betekent niet dat zo'n kindje dan meteen negatieve gevolgen gaat ervaren omdát zijn vader is weggegaan. Natuurlijk, het kan. Maar het kan ook niet. Ik denk dat het vooral aan de moeder ligt dan, hoeveel liefde ze haar kind geeft en noem maar op.
Nou, wat ik zeg:
"Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen."

Dat speelt nog steeds mee.
Fuck the EBU.
pi_150723141
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nou, wat ik zeg:
"Vaak wil de vader uiteindelijk wel een kind krijgen en als 'ie dan een kind zou krijgen wil 'ie dat ook zelf verzorgen, samen met de moeder waar hij gelukkig 'getrouwd' of whatever mee wilt zijn.
Dat vind ik walgelijk asociaal als je zo'n grote beslissing neemt in het leven van iemand anders, waar diegene helemaal niet achter staat en niks tegenin kan brengen."

Walgelijk asociaal of niet, hoe het voortplantingssysteem bij mensen in elkaar zit geeft vrouwen nu eenmaal het laatste woord hierover. Ik vind het het goed recht van een vrouw om hier vetorecht op te hebben.
pi_150723230
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nou, wat ik zeg:

Ik vind dat echt een hele kromme redenering. Als een man echt geen kind wil dan moet hij een condoom gebruiken en alleen seks hebben met een vrouw die aan de pil is. Als mensen zowel de pil als een condoom gebruiken is de kans op zwangerschap 0,000000000000000000000000000000000001%.
pi_150723241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een hele kromme redenering. Als een man echt geen kind wil dan moet hij een condoom gebruiken en alleen seks hebben met een vrouw die aan de pil is. Als mensen zowel de pil als een condoom gebruiken is de kans op zwangerschap 0,000000000000000000000000000000000001%.
Maar als een vrouw de pil niet wil/kan gebruiken is de kans ineens wel reeel.
Ik dacht 1-2% ofzo?
pi_150723276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar als een vrouw de pil niet wil gebruiken is de kans ineens wel reeel.
Ik dacht 1-2% ofzo?
Als de vrouw de pil niet wil gebruiken moet hij er geen seks mee hebben..
pi_150724701
Wel grappig om te zien dat mannen bij een verschil van mening sowieso de sjaak zijn. In het geval dat de vrouw het houdt terwijl zij het niet willen betaalt hij 18 jaar lang een deel van zijn loon, en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.

Als ik een man was zou ik massaal een mannenrechtenorganisatie oprichten. Waarom jullie zo mak zijn in deze verdorven gefeminiseerde maatschappij is mij een raadsel.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:09:18 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150724823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
ik kwam dit soort taal tegen op een "ik ben net zwanger" site (tsja obvious reasons), maar moest echt heel hard lachen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150724857
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:09 schreef Re het volgende:

[..]

ik kwam dit soort taal tegen op een "ik ben net zwanger" site (tsja obvious reasons), maar moest echt heel hard lachen...
Toegegeven, ik vind dat taalgebruik ook dramatisch ergerlijk.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:20:41 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150724964
maar goed, ik ga er altijd van uit dat als je seks hebt met iemand en je doet bewust aan voorbehoeding dat je gewoon niet zwanger wilt worden, dat er percentueel een kleine kans is, is gewoon een ingecalculeerd risico waar je niet de rest van je leven slachtoffer van hoeft te worden... iedereen neemt risico in zijn leven, daarom bestaan we ook als mensheid. Uiteindelijk is de vrouw trouwens gewoon de baas over haar eigen lichaam, zonder die integriteit zou een man uiteindelijk nooit seks kunnen krijgen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150725291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:37 schreef madam-april het volgende:
Als de vrouw de pil niet wil gebruiken moet hij er geen seks mee hebben..
Ja en de man moet ook even goed in kunnen schatten of de vrouw wel eerlijk is daarover en zich goed heeft ingelezen in correct pilgebruik. Niet zulke slimme, zieke en/of slordige vrouwen vallen dan eigenlijk al af voor seks, want je kan er gewoon niet vanuit gaan dat dit goed zal gaan. Discriminazi wel, maar better safe than sorry hè.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef netflanders het volgende:
Wel grappig om te zien dat mannen bij een verschil van mening sowieso de sjaak zijn. In het geval dat de vrouw het houdt terwijl zij het niet willen betaalt hij 18 jaar lang een deel van zijn loon, en in het andere geval verliest hij het ongeboren vrucht waar hij van houdt.
Ken een geval van een kerel die zijn vriendin overtuigde om het kind toch te baren. Zij heeft zich daarna volledig terug getrokken en hij voedt het kind alleen op.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:49:59 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150725465
Mocht ik nu zwanger worden zouden we het wel houden ( Alleen niet als het bv down heeft), maar we doen heel erg ons best om een zwangerschap te voorkomen, ik ben aan de prikpil.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  PR en moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 09:36:25 #73
288245 crew  Moira
pi_150726556
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat vind ik juist krom, de man heeft er geen invloed op hoe goed de vrouw met haar anticonceptie om gaat. Hij kan haar hooguit op haar woord geloven en zelf zijn condooms checken.

Mag hopen dat je toch wel enig idee hebt van het aantal kinderen dat mannen ongewenst krijgen ondanks dat ze er alles aan hebben gedaan om dat van te voren te voorkomen. Veel vrouwen zijn gewoon psycho en/of aso. Helaas is het juist dat soort mens dat zich vaker voortplant.
Overigens zijn minstens net zo veel manen pschyo en/of aso, de wereld zit gewoon vol met domme mensen.
Fuck the EBU.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:38:15 #74
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_150726614
Ervan uitgaande dat het op dit moment gebeurt met mijn huidige vriendin, zou ik het kind willen houden. Ik zou zorg dragen voor een goede opvoeding en een basis leggen voor een financieel stabiele toekomst. Ik zou er niet het beste van proberen te maken, maar het beste maken.

Echter, ik heb nog geen kinderwens dus ik hoop dat deze situatie nog enkele jaren op zich laat wachten. Waarom ik dan wel het kind zou willen houden? Ik ben anti-abortus (in dit soort gevallen).
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:49:56 #75
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_150726889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 01:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Walgelijk asociaal of niet, hoe het voortplantingssysteem bij mensen in elkaar zit geeft vrouwen nu eenmaal het laatste woord hierover. Ik vind het het goed recht van een vrouw om hier vetorecht op te hebben.
Zonder een man komen ze nergens. Maar Lokasenna, als een vrouw de uiteindelijke beslissing mag nemen of ze het kind wel of niet houdt. Dan is het logischerwijs toch ook het goed recht van de man om het kind niet te erkennen om zo alimentatie en verplichtingen te ontlopen?

Hier valt men vaak over. De vader is dan een waardeloze zak die wegloopt. Onlangs in mijn persoonlijke kring nog meegemaakt. Relatie voorbij, daarna blijkt mevrouw zwanger. De vader verteld vanaf moment #1 dat hij geen financiële verantwoordelijkheid aankan en ook mentaal er nog niet aan toe is om vader te worden. Hij zegt letterlijk het kind niet te gaan erkennen als ze echt het kind wilt houden. Desondanks houdt ze het kind maar wordt de vader wel als 'boeman' gezien, want 'hij doet niks'.

Ik las overigens onlangs een interessant verhaal wat plaatsvond in de VS. Een lesbisch koppel werd zwanger door gedoneerd zaad en moeder. De zaaddonor had contracten opgesteld niet aansprakelijk te willen worden voor de baby. Wat gebeurde er nu; de vrouwen vonden dat de man toch maar moest gaan betalen en wilden alimentatie, ondanks dat er contracten waren getekend dat het de man puur ging om het stel te helpen. Ze zijn naar de rechter gestapt en kregen gelijk :') belachelijk.
Inb4: only in 'Murica.
Inb4 #2: zaaddonatie ging via Craigslist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')